Ik denk het niet. PvdA wordt niet zo groot, D66 ook niet, VVD wil niet eensquote:
De SP..quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef fratsman het volgende:
Ik vertik het om op de PVV te stemmen, welke partijen zijn er nog meer niet voor de EU?
Dat dus, belgische toestanden krijgen we.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Bill_E het volgende:
Nou Tof, lijkt me een linkse reactie.. Realistisch gezien is dit het slechtste wat kan gebeuren. Er zal amper een coalitie te vormen zijn..
SP is ook anti EUquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef fratsman het volgende:
Ik vertik het om op de PVV te stemmen, welke partijen zijn er nog meer niet voor de EU?
Klopt, sociaal gezien verschillen de SP en de PVV ook niet zoveel. Daarom snap ik ook niet dat de PVV zo vaak wordt neergezet als een (extreem)rechtste partij. Als je inhoudelijk kijkt naar de PVV is die partij meer links dan rechts.quote:
Ik zei het laatst al hier: de tijd komt binnen een paar jaar dat we in de links-rechts cyclus weer wenden naar links. Mensen zijn de botte bijl van rechts weer wat zat.quote:Morgen gaat Frankrijk ook naar links waarschijnlijk, 2012 gaat een keerpunt worden weg van de neoliberale afgrond.
Ja, Belgische toestanden inderdaad, vooral als de PVV en de PvdA de twee grootste partijen worden. Als het onmogelijke gebeurd wordt ons land straks geregeerd door Geert en Samsomquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:03 schreef ZodiaX het volgende:
Daarbij verwacht ik eigenlijk belgische toestanden, ik zie niet in welke andere formaties er mogelijk zijn, te veel partijen die allemaal hun eigen ideeën hebben.
En dan weer terug.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zei het laatst al hier: de tijd komt binnen een paar jaar dat we in de links-rechts cyclus weer wenden naar links. Mensen zijn de botte bijl van rechts weer wat zat.
Wilders lijkt ook z.s.m. te willen, dus het zou best juni kunnen worden als hij dat steunt in de kamer. Wat er nadelig is voor Rutte en de zijnen (vooral CDA wat geen leider heeft dan).quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:05 schreef quo_ het volgende:
Ik lees op diverse sites dat verkiezingen is september zouden kunnen plaatsvinden.
Waarom niet eind mei of begin juni.
Veels te kort dag voor de campagnes.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:05 schreef quo_ het volgende:
Ik lees op diverse sites dat verkiezingen is september zouden kunnen plaatsvinden.
Waarom niet eind mei of begin juni.
Alle partijen hebben de mond vol over het landsbelang. Mooie gelegenheid om dat kracht bij te zetten met verkiezingen op de kortst mogelijke termijn voorzover de wet dat toelaat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
Veels te kort dag voor de campagnes.
Dan stellen ze dat reces toch even een paar weken uit. Wat mij betreft gaan we dan 21 juni stemmen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:28 schreef Harlon het volgende:
Verkiezingen worden sowieso September, eind juni/begin juli is het zomerreces en dan kan je dus geen verkiezingen houden en ik geloof dat er minimaal 2 maanden tussen moeten zitten, daarmee zijn we nu dus net te laat.
De PVV zal flink verliezen denk ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom denkt iedereen dat de PVV zo groot wordt? Henk en Ingrid moeten nu toch wel eens inzien dat Gekke Geert niks heeft bijgedragen aan het welzijn van hun zorgeloze leventje?
Kieswet schrijft geloof ik minimaal 43 dagen na kandidaatstelling van de te verkiezen personen. Eer de TK is ontbonden en dat proces in gang is gezet zit je al in het zomerreces, ambtenaren he.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
Alle partijen hebben de mond vol over het landsbelang. Mooie gelegenheid om dat kracht bij te zetten met verkiezingen op de kortst mogelijke termijn voorzover de wet dat toelaat.
De campagnetijd is voor iedereen even lang of kort, laat ze dan allemaal maar een tandje harder lopen zou ik zeggen
Ik heb me er nog nooit echt in verdiept en het beste wat ik nu kan vinden is : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbinding_van_de_Tweede_Kamerquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:31 schreef Klummie het volgende:
[..]
Kieswet schrijft geloof ik minimaal 43 dagen na kandidaatstelling van de te verkiezen personen. Eer de TK is ontbonden en dat proces in gang is gezet zit je al in het zomerreces, ambtenaren he.
Ik ben het met je eens hoor maar dat gaat niet gebeuren.
Uiteindelijk wel maar dat gaat weer 10-20 jaar duren.quote:En dan weer terug.
enquote:Kandidaatstelling bij ontbindingsverkiezingen
Bij ontbinding van de Eerste of Tweede Kamer - vóór de normale zittingsperiode is verstreken - wordt bij koninklijk besluit bepaald wanneer de kandidaatstelling plaatsvindt.
De dag van kandidaatstelling ligt binnen veertig dagen na de datum van het koninklijk besluit tot ontbinding.
Korte metten maken dus.quote:Kandidaatstelling voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer, provinciale staten en gemeenteraadsverkiezingen vindt 43 dagen voor de verkiezingsdag plaats.
Dat zou ik wil een kans willen geven.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik denk dat er een breed kabinet komt van PvdA-SP-D66-GL-CU..
Komt omdat het nieuwe partijen zijn die te snel te groot worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Pfff, ben jij die nieuwe partijen nog niet zat? De LPF en de PVV waren geen succes. Tenminste, geen ander succes dan dat ze de middenpartijen wakker hebben gemaakt, wat belangrijk genoeg is.
Er is nog zoiets als de wet.quote:Een lange campagne is niet nodig want het geouwehoer gaat al maanden. Wie het nu nog niet weet leert het tussen nu en september toch ook niet.
Tempo maken dus.
Ondoordachte bezuinigingen zijn nog veel dommer, en schadelijker.quote:de bezuinigingen zijn eigenlijk sowieso hard nodig en uitstellen daarvan zou nog dommer zijn.
Ik ook, maar ik ben genezen. Zojuist een toespraak gehoord van Pechtold... Ook weer partijbelang voor landsbelang. Moet word je er van.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef starla het volgende:
Heb bijna altijd de VVD gestemd, maar die hebben mij zwaar teleurgesteld het afgelopen jaar. Zie geen heil in andere partijen, misschien nog D66.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |