quote:Hopelijk dat er daarna wat partijen komen die zeggen 'je mag doen wat je wilt, zo lang je medeburger er maar geen overlast van heeft, want als je dat doet...', en niet van die 'verboten verboten terrorangst' partijen of partijen die echt _alles_ van geboorte tot graf willen beheersen met enorme opgetuigde kerstbomen van instellingen waar hun eigen mensen aan de top zitten.
Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegenquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij pleit hier voor een extreme versie van de politiek in de USA:
[..]
I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Resistor, ga eens praten met Americanen die toevallig in de verkeerde wijk zijn geboren.
Starla, elke politieke partij heeft helaas wat smetten op het verleden. Bij de PvdA denk ik aan de discriminatie (vrouwen en allochtonen), ter Horst en Herfkens (gevolg van dit discriminatiebeleid?).
Bij Groenlinks denk ik aan Tara Sin Farma of hoe die gek ook heette. Bij D66 denk ik aan de betrokkenheid bij de HBO-schandalen. Bij alle partijen heb je wel zoiets.
Ik zie daar niets extreems in. Live and let live.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij pleit hier voor een extreme versie van de politiek in de USA:
[..]
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef starla het volgende:
[..]
I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.
Denk dus dat het weer blanco gaat worden.
Ik weet dat ik nooit hoog kan klimmen, maar ik zorg er zelf wel voor dat ik nooit hard kan vallen, iedere stemwijzer en kieskompas die ik de laatste jaren gedaan heb kom ik op de PVV uit, maar ik heb altijd VVD gestemd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan me voorstellen dat veel VVD'ers het niet erg zouden vinden, nu hebben de meeste VVD'ers het ook redelijk getroffen met hun genen en milieufactoren, weinig mensen die opgroeiden met weinig kansen zullen op de VVD stemmen.
Kijk dit is waarom ik de VVD niet meer als liberale partij acht.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef Resistor het volgende:
[..]
Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegen
Gewoon lekker leven, als ik een joint op zou willen steken moet dat kunnen (ik drink geen alcohol, rook niet, geen drugs, maar ik heb er geen bezwaar tegen als een ander dat wel wil), maar als je mij berooft om je shot te krijgen moet je er donder op kunnen zeggen dat je lang een zwaar regime tegemoet kan zien, in de gevangenis of in de afkickkliniek.
De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:27 schreef Kaas- het volgende:
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.
De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zienquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zin in! SP en PvdA samen op 60 zetels.
Morgen gaat Frankrijk ook naar links waarschijnlijk, 2012 gaat een keerpunt worden weg van de neoliberale afgrond.
Mjah, ook redelijk selectief.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:35 schreef starla het volgende:
[..]
De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.
In Frankrijk? Helaas niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zien
Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef Klummie het volgende:
[..]
In Frankrijk? Helaas niet.
Dat hoeft geen ramp te zijn.
In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.
We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:58 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.
83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
Veels te kort dag voor de campagnes.
Nee, het maximum. Maar ze kunnen het denk ik nog even rekken omdat formeel nog niet besloten is om de Tweede Kamer te ontbinden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
Klopt, maar Rutte is nu wat beschadigd en het CDA heeft niemand. Heel anders dan met Cohen. Samson is ook de vader van een jong gezin bijvoorbeeld, dat zien mensen en vergelijken ze met een Rutte. Ik denk dat hij met zijn directheid en energieke houding er zeker nog meer zetels uit kan slepen. SP zal minder hoog eindigen denk ik daarom, mensen vertrouwen liever op het positieve.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.
Hoe korter die verkiezingscampagnes hoe liever, die campagnes worden toch alleen maar misbruikt voor leugens en spinning.quote:83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor al die mensen die de SP in de regering willen, de miljarden die je wilt besteden aan leuke plannen zullen dan aan hogere rente betaald moeten worden..
Dat heeft de generatie van je ouders en grootouders al gedaan, die vlieger gaat niet meer op.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |