abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110601231
D66 is voor voormalige VVD-stemmers best een mooi alternatief, ook D66 is een liberale partij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_110601343
Ja, alleen heeft Tom de Graaf het bijna eeuwig voor mij verneukt door aangewezen te worden als burgemeester en die notoire Anne Frank-speech te houden toen Fortuyn hoog in de peilingen stond. Aan D66 blijft een nare bijsmaak zitten voor mij.
I feel kinda Locrian today
pi_110601374
Paar jaartjes links kan geen kwaad, dan ziet de bevolking vanzelf wel dat daar _ook_ geen oplossingen van komen.

Hopelijk dat er daarna wat partijen komen die zeggen 'je mag doen wat je wilt, zo lang je medeburger er maar geen overlast van heeft, want als je dat doet...', en niet van die 'verboten verboten terrorangst' partijen of partijen die echt _alles_ van geboorte tot graf willen beheersen met enorme opgetuigde kerstbomen van instellingen waar hun eigen mensen aan de top zitten.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:57:07 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110601437
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef Maraca het volgende:
Ik vraag me af wat dit gaat betekenen voor Hero Brinkman.
Die is aan het brainstromen over een geschikte naam voor zijn nog op te richten partij. Iets met vrijheid, trots en Nederland waarschijnlijk "Trots op de Nederlandse vrijheid" :9~
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_110601534
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er is nog zoiets als de wet. ;)
Ik meen mij te herinneren dat het mintens 3 maanden moet duren voordat de verkiezingen worden gehouden. Die wet is niet up to date maar die is er helaas nog.

[..]

Zoek dan even met me mee :)
Ik ben namelijk wel benieuwd waar dat staat.

De situatie vraagt naar mijn idee om zo snel mogelijk een nieuwe regering. Als dat moet door verkiezingen: prima.
Als in de wet staat dat dit op zijn vroegst in september kan: jammer, maar ook prima.

Ik krijg nu echter al bij voorbaat het gevoel dat men vanwege politiek gewin aanstuurt op een zomer lang geneuzel.
-
pi_110601573
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef Frith het volgende:

Niet dat Wilders écht dom is, maar dit is niet het moment om de Euro op te blazen, waar een 'niet vasthouden aan 3%' op dit moment wel op neerkomt.
kul natuurlijk, de 3% norm heeft weinig met europa te maken, dat stabiliteispact is en wassen neus en daarvan vallen geen grote problemen te wachten als nederland niet bezuinigt...

wat wél een probleem wordt is dat nederlandse staatsobligaties gedumpt gaan worden als nederland bezuinigingen uitstelt en dat we dan erg snel qua krediet-poisitie achterop raken bij andere landen én steds meer over onze hoge staatsschuld moeten betalen wat een snel ophopend probleem is ....

Uitgaven die de overheid nu niet schrapt kunnen érg duur gaan worden als de rente die NL moet betalen gaat oplopen (NL betaalt nu een extreem lage rente waardoor de schuldlasten tov 20 jaar terug lager zijn, alhoewel de totale schuld hoger is)...

nu bezuinigen doet misschien wat pijn, maar bespaart juist problemen...
nu niet bezuinigen is problemen opschuiven naar de toekomst die dan een stuk groter gaan worden...

alle problemen 'europa' noemen en doen alsof al het slechte uit het buitenland komt, is juist een vorm van struisvogel-politiek
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110601579
Resistor, ga eens praten met Americanen die toevallig in de verkeerde wijk zijn geboren. ;)

Starla, elke politieke partij heeft helaas wat smetten op het verleden. Bij de PvdA denk ik aan de discriminatie (vrouwen en allochtonen), ter Horst en Herfkens (gevolg van dit discriminatiebeleid?).
Bij Groenlinks denk ik aan Tara Sin Farma of hoe die gek ook heette. Bij D66 denk ik aan de betrokkenheid bij de HBO-schandalen. Bij alle partijen heb je wel zoiets.
#NoDAPL
pi_110601603
quote:
Zoek dan even met me mee :)
Ik ben namelijk wel benieuwd waar dat staat.
Het is mijn vakgebied niet, anderen die hier meer verstand van hebben hebben ons hier in dit forumhoekje laatst op attent gemaakt.
#NoDAPL
pi_110601720
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Resistor, ga eens praten met Americanen die toevallig in de verkeerde wijk zijn geboren. ;)

Starla, elke politieke partij heeft helaas wat smetten op het verleden. Bij de PvdA denk ik aan de discriminatie (vrouwen en allochtonen), ter Horst en Herfkens (gevolg van dit discriminatiebeleid?).
Bij Groenlinks denk ik aan Tara Sin Farma of hoe die gek ook heette. Bij D66 denk ik aan de betrokkenheid bij de HBO-schandalen. Bij alle partijen heb je wel zoiets.
Maar wat heb ik met die Amerikanen die in een verkeerde wijk geboren zijn te maken? Wij leven hier in Europa, Nederland, en niet in de V.S., Michigan.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:06:23 #60
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110601759
Leuk, maandenlang weer allerlei figuren die rake, voorgekauwde, one-liners prdouceren want over de inhoud gaat het in het media tijdperk allang niet meer. :N
pi_110601806
Jij pleit hier voor een extreme versie van de politiek in de USA:
quote:
Hopelijk dat er daarna wat partijen komen die zeggen 'je mag doen wat je wilt, zo lang je medeburger er maar geen overlast van heeft, want als je dat doet...', en niet van die 'verboten verboten terrorangst' partijen of partijen die echt _alles_ van geboorte tot graf willen beheersen met enorme opgetuigde kerstbomen van instellingen waar hun eigen mensen aan de top zitten.
#NoDAPL
pi_110601836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegen :)

Gewoon lekker leven, als ik een joint op zou willen steken moet dat kunnen (ik drink geen alcohol, rook niet, geen drugs, maar ik heb er geen bezwaar tegen als een ander dat wel wil), maar als je mij berooft om je shot te krijgen moet je er donder op kunnen zeggen dat je lang een zwaar regime tegemoet kan zien, in de gevangenis of in de afkickkliniek.
pi_110601862
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.

Denk dus dat het weer blanco gaat worden.
pi_110601871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie daar niets extreems in. Live and let live.
pi_110602023
Ik kan me voorstellen dat veel VVD'ers het niet erg zouden vinden, nu hebben de meeste VVD'ers het ook redelijk getroffen met hun genen en milieufactoren, weinig mensen die opgroeiden met weinig kansen zullen op de VVD stemmen. :)
#NoDAPL
pi_110602426
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef starla het volgende:

[..]

I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.

Denk dus dat het weer blanco gaat worden.
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.
pi_110602499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan me voorstellen dat veel VVD'ers het niet erg zouden vinden, nu hebben de meeste VVD'ers het ook redelijk getroffen met hun genen en milieufactoren, weinig mensen die opgroeiden met weinig kansen zullen op de VVD stemmen. :)
Ik weet dat ik nooit hoog kan klimmen, maar ik zorg er zelf wel voor dat ik nooit hard kan vallen, iedere stemwijzer en kieskompas die ik de laatste jaren gedaan heb kom ik op de PVV uit, maar ik heb altijd VVD gestemd.

Ik zie het gewoon als 'the lesser evil'.
pi_110602585
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef Resistor het volgende:

[..]

Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegen :)

Gewoon lekker leven, als ik een joint op zou willen steken moet dat kunnen (ik drink geen alcohol, rook niet, geen drugs, maar ik heb er geen bezwaar tegen als een ander dat wel wil), maar als je mij berooft om je shot te krijgen moet je er donder op kunnen zeggen dat je lang een zwaar regime tegemoet kan zien, in de gevangenis of in de afkickkliniek.
Kijk dit is waarom ik de VVD niet meer als liberale partij acht.

Wat bram_van_loon doet is het liberalisme en libertarisme met elkaar verwarren. Ook niet zo erg moeilijk, woorden en ideologie lijken nogal op elkaar.
Liberalisme wil een vrije samenleving waar de regering over waakt, dus dingen als politie, en een goede ziektekostenverzekering (iets wat niet elke amerikaan geeft) moeten gewoon aanwezig zijn.
Het libertarisme is een doorgeschoten liberalisme, iets wat vaak als Amerikaans conservatief gezien wordt.
Wel apart trouwens dat vaak libertarische Presidents-kadidaten vaak pleiten over het gevaar van de 'liberals', terwijl er lang niet zoveel verschil in zit als partijen hier in Nederland.

Het zwaar regime is een andere kwestie, dat ligt vaak wat meer links/rechts.

Ik acht mij zelf ook liberaal, alleen ben niet zo erg voor de enorme gevangenisstraffen als in Amerika. Ze mogen in Nederland wel wat strenger, want soms zijn ze nogal slap, maar zo ver naar het andere uiterste hoeft ook weer niet.
pi_110607638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:27 schreef Kaas- het volgende:
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.
De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:36:34 #70
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110607701
Piratenpartij :)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_110607765
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zin in! SP en PvdA samen op 60 zetels.

Morgen gaat Frankrijk ook naar links waarschijnlijk, 2012 gaat een keerpunt worden weg van de neoliberale afgrond.
De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zien :)
pi_110608171
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:35 schreef starla het volgende:

[..]

De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.
Mjah, ook redelijk selectief.

Mijn eerste zoen en eerste keer seks heb ik toch echt beter onthouden dan mijn eerste matpartij :').
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:46:33 #73
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_110608239
Wordt weer een grote deceptie ben ik bang :{
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:55:16 #74
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110608700
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zien :)
In Frankrijk? Helaas niet.

Dat hoeft geen ramp te zijn.
pi_110608726
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef Klummie het volgende:

[..]

In Frankrijk? Helaas niet.

Dat hoeft geen ramp te zijn.
Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:56:03 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110608745
Belgische toestanden, afwaardering en nog zwaardere bezuinigingen in 2013.

Bedankt Geert. En bedankt PVV stemmers.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110608840
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.
In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.
pi_110608965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:58 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.
We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.
pi_110609131
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Klummie het volgende:

[..]

Veels te kort dag voor de campagnes.
83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
pi_110609394
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
Nee, het maximum. Maar ze kunnen het denk ik nog even rekken omdat formeel nog niet besloten is om de Tweede Kamer te ontbinden.
pi_110609430
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.
Klopt, maar Rutte is nu wat beschadigd en het CDA heeft niemand. Heel anders dan met Cohen. Samson is ook de vader van een jong gezin bijvoorbeeld, dat zien mensen en vergelijken ze met een Rutte. Ik denk dat hij met zijn directheid en energieke houding er zeker nog meer zetels uit kan slepen. SP zal minder hoog eindigen denk ik daarom, mensen vertrouwen liever op het positieve.

[ Bericht 0% gewijzigd door AlexanderDeGrote op 21-04-2012 21:18:08 ]
pi_110609712
quote:
Hoe korter die verkiezingscampagnes hoe liever, die campagnes worden toch alleen maar misbruikt voor leugens en spinning.
#NoDAPL
pi_110610036
Juist die bang zijn zetels te verliezen blaffen het hardst.
pi_110610574
edit
pi_110611779
Nou tof heej.... Konden wij echt ontzettend goed gebruiken nu.

En SP stemmers :{ Totaal irrealistisch.
Profiel opgeheven.
pi_110612835
SP

En hoop een EU sceptisch cordon sanitaire coalitie. *O*
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:24:59 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110613447
Voor al die mensen die de SP in de regering willen, de miljarden die je wilt besteden aan leuke plannen zullen dan aan hogere rente betaald moeten worden..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:26:43 #88
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110613531
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor al die mensen die de SP in de regering willen, de miljarden die je wilt besteden aan leuke plannen zullen dan aan hogere rente betaald moeten worden..
Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:28:23 #89
45206 Pietverdriet
pi_110613626
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:26 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.
Dat heeft de generatie van je ouders en grootouders al gedaan, die vlieger gaat niet meer op.
pi_110613648
Ik heb er wel zin an. Campagnes, debatten, flaters, peilingen en dan uiteindelijk die dag zelf O+
know'm sayin?
word? word.
pi_110613735
En dan gaat het regenen en hebben mensen geen zin in op de fiets te gaan stemmen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:30:47 #92
45206 Pietverdriet
pi_110613760
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:28 schreef alors het volgende:
Ik heb er wel zin an. Campagnes, debatten, flaters, peilingen en dan uiteindelijk die dag zelf O+
En de miljarden die het kost omdat NL de AAA status verliest?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:31:31 #93
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110613808
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:28 schreef alors het volgende:
Ik niet, we schieten er geen reet mee op. Daarna maanden van een zeer moeizame formatie. En wellicht hebben we nog voor 2014 een regering, jippie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:33:57 #94
45206 Pietverdriet
pi_110613937
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:31 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik niet, we schieten er geen reet mee op. Daarna maanden van een zeer moeizame formatie. En wellicht hebben we nog voor 2014 een regering, jippie.
En al die tijd geen bezuinigingen, oplopende schulden, oplopende rente,
pi_110613956
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En de miljarden die het kost omdat NL de AAA status verliest?
Ach, als de overigen partijen een cordon sanitaire rondom de PVV vormen en vervolgens gaan slijmen bij Saudi-Arabie ofzo, met een "die gek sluiten we buiten" halen we misschien ook weer een paar miljard binnen.

Moeten we wel moslimvoetjes gaan zoenen, maar dat is blijkbaar wat Geert wil voor Nederland.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:35:54 #96
45206 Pietverdriet
pi_110614033
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:34 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ach, als de overigen partijen een cordon sanitaire rondom de PVV vormen en vervolgens gaan slijmen bij Saudi-Arabie ofzo, met een "die gek sluiten we buiten" halen we misschien ook weer een paar miljard binnen.

Moeten we wel moslimvoetjes gaan zoenen, maar dat is blijkbaar wat Geert wil voor Nederland.
Jij denkt dat Saudi geld weggeeft? LOL
pi_110614114
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus jij denkt dat een opbloei van de binnenlandse economie een leuk plan is wat rente kost?
pi_110614206
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij denkt dat Saudi geld weggeeft? LOL
Jahoor. Net al Turkije.
Als we maar hard genoeg bedelen om aalmoesjes.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:40:18 #99
45206 Pietverdriet
pi_110614267
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat een opbloei van de binnenlandse economie een leuk plan is wat rente kost?
Wat probeer je hier te zeggen?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:41:04 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110614302
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat probeer je hier te zeggen?
Dat de SP goed is voor de economie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all