abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:32:22 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110597654
Kunt jullie je daar ook zo op verheugen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_110598199
SP SP SP *O*
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:42:00 #3
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_110598221
Ik vraag me af wat dit gaat betekenen voor Hero Brinkman.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_110598249
Ik vertik het om op de PVV te stemmen, welke partijen zijn er nog meer niet voor de EU?
pi_110598379
Ik verheug me er totaal niet op. Ik verwacht dat we straks drie grote partijen hebben:
VVD, PVV en SP. Drie partijen die dus geen coalitie met elkaar kunnen vormen. Wat dus een eindeloze formatie zal betekenen en waarmee er nog meer kostbare tijd verloren zal gaan om de economische crisis goed aan te pakken
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:46:16 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_110598450
Nou Tof, lijkt me een linkse reactie.. Realistisch gezien is dit het slechtste wat kan gebeuren. Er zal amper een coalitie te vormen zijn..
pi_110598506
Ik kijk er wel naar uit. Heb zo'n vaag vermoeden dat we andere partijen aan tafel krijgen. De rijken voor rechts, de gemiddelde burger voor links. Gaat interessant worden!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_110598550
Paars III?
pi_110598575
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:47 schreef fratsman het volgende:
Paars III?
Ik denk het niet. PvdA wordt niet zo groot, D66 ook niet, VVD wil niet eens
Bedenk wel dat de PvdA met Samsom 3 stappen naar links heeft gedaan, die kunnen niet eens meer met de VVD
pi_110598680
Ik zat even naar de laatste peilingen te kijken op http://www.ipsos-nederland.nl/content.asp?targetid=621 en concludeerde dat voor mij de best mogelijke coalitie inderdaad Paars III is. Ik zit zelf te twijfelen of ik op D66 of de VVD zal stemmen.
Hoe denken jullie erover? (of moet hier een apart topic voor komen?;-))
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:51:37 #11
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_110598746
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef fratsman het volgende:
Ik vertik het om op de PVV te stemmen, welke partijen zijn er nog meer niet voor de EU?
De SP.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:54:31 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_110598888
Het maakt toch geen moer uit wat je stemt. Genaaid word je toch wel, linksom of rechtsom.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 21 april 2012 @ 16:57:20 #13
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110599021
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Bill_E het volgende:
Nou Tof, lijkt me een linkse reactie.. Realistisch gezien is dit het slechtste wat kan gebeuren. Er zal amper een coalitie te vormen zijn..
Dat dus, belgische toestanden krijgen we.
pi_110599047
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef fratsman het volgende:
SP is ook anti EU
pi_110599181
Ik heb er al zin in! Reken maar dat ik ga stemmen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_110599262
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:57 schreef TonyTonyChoppa het volgende:

[..]

SP is ook anti EU
Klopt, sociaal gezien verschillen de SP en de PVV ook niet zoveel. Daarom snap ik ook niet dat de PVV zo vaak wordt neergezet als een (extreem)rechtste partij. Als je inhoudelijk kijkt naar de PVV is die partij meer links dan rechts.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:03:05 #17
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_110599298
Met nieuwe verkiezingen zouden Rechts en Links beiden niet blij mee moeten zijn.
In deze tijd kun je beter gewoon een stabiel kabinet hebben, ook al zijn niet alle standpunten jouw ding.

Daarbij verwacht ik eigenlijk belgische toestanden, ik zie niet in welke andere formaties er mogelijk zijn, te veel partijen die allemaal hun eigen ideeën hebben.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_110599302
Zin in! SP en PvdA samen op 60 zetels.

Morgen gaat Frankrijk ook naar links waarschijnlijk, 2012 gaat een keerpunt worden weg van de neoliberale afgrond.
pi_110599417
Ik lees op diverse sites dat verkiezingen is september zouden kunnen plaatsvinden.
Waarom niet eind mei of begin juni.
-
pi_110599488
Ik twijfel tussen een stem op de PvdA en een stem op de SP. Een stem op de SP houdt de PvdA een beetje links, een stem op de PvdA helpt die partij in het kabinet.
#NoDAPL
pi_110599545
quote:
Morgen gaat Frankrijk ook naar links waarschijnlijk, 2012 gaat een keerpunt worden weg van de neoliberale afgrond.
Ik zei het laatst al hier: de tijd komt binnen een paar jaar dat we in de links-rechts cyclus weer wenden naar links. Mensen zijn de botte bijl van rechts weer wat zat.
#NoDAPL
pi_110599621
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:03 schreef ZodiaX het volgende:

Daarbij verwacht ik eigenlijk belgische toestanden, ik zie niet in welke andere formaties er mogelijk zijn, te veel partijen die allemaal hun eigen ideeën hebben.
Ja, Belgische toestanden inderdaad, vooral als de PVV en de PvdA de twee grootste partijen worden. Als het onmogelijke gebeurd wordt ons land straks geregeerd door Geert en Samsom :D _O-
pi_110599625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zei het laatst al hier: de tijd komt binnen een paar jaar dat we in de links-rechts cyclus weer wenden naar links. Mensen zijn de botte bijl van rechts weer wat zat.
En dan weer terug.
pi_110599684
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:05 schreef quo_ het volgende:
Ik lees op diverse sites dat verkiezingen is september zouden kunnen plaatsvinden.
Wilders lijkt ook z.s.m. te willen, dus het zou best juni kunnen worden als hij dat steunt in de kamer. Wat er nadelig is voor Rutte en de zijnen (vooral CDA wat geen leider heeft dan).

Op Telegraaf zijn ze trouwens lyrisch over Wilders in de comments.
pi_110599801
Ik denk dat er een breed kabinet komt van PvdA-SP-D66-GL-CU..
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:15:19 #26
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110599805
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:05 schreef quo_ het volgende:
Veels te kort dag voor de campagnes.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 17:16:33 #27
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_110599841
Kabinet Samsom & Geert :o?
:')
pi_110600169
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Kabinet Samsom & Geert :o?
Ik moest lachen :')
pi_110600235
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Klummie het volgende:

[..]

Alle partijen hebben de mond vol over het landsbelang. Mooie gelegenheid om dat kracht bij te zetten met verkiezingen op de kortst mogelijke termijn voorzover de wet dat toelaat.
De campagnetijd is voor iedereen even lang of kort, laat ze dan allemaal maar een tandje harder lopen zou ik zeggen
-
pi_110600309
Waarom denkt iedereen dat de PVV zo groot wordt? Henk en Ingrid moeten nu toch wel eens inzien dat Gekke Geert niks heeft bijgedragen aan het welzijn van hun zorgeloze leventje?
pi_110600336
Verkiezingen worden sowieso September, eind juni/begin juli is het zomerreces en dan kan je dus geen verkiezingen houden en ik geloof dat er minimaal 2 maanden tussen moeten zitten, daarmee zijn we nu dus net te laat.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_110600436
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:28 schreef Harlon het volgende:
Verkiezingen worden sowieso September, eind juni/begin juli is het zomerreces en dan kan je dus geen verkiezingen houden en ik geloof dat er minimaal 2 maanden tussen moeten zitten, daarmee zijn we nu dus net te laat.
Dan stellen ze dat reces toch even een paar weken uit. Wat mij betreft gaan we dan 21 juni stemmen.
-
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:30:45 #33
259569 ZodiaX
pi_110600446
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom denkt iedereen dat de PVV zo groot wordt? Henk en Ingrid moeten nu toch wel eens inzien dat Gekke Geert niks heeft bijgedragen aan het welzijn van hun zorgeloze leventje?
De PVV zal flink verliezen denk ik.
Ik was een PVV stemmer, ga nu naar de VVD denk ik.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:31:46 #34
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110600488
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:25 schreef quo_ het volgende:

[..]

Alle partijen hebben de mond vol over het landsbelang. Mooie gelegenheid om dat kracht bij te zetten met verkiezingen op de kortst mogelijke termijn voorzover de wet dat toelaat.
De campagnetijd is voor iedereen even lang of kort, laat ze dan allemaal maar een tandje harder lopen zou ik zeggen
Kieswet schrijft geloof ik minimaal 43 dagen na kandidaatstelling van de te verkiezen personen. Eer de TK is ontbonden en dat proces in gang is gezet zit je al in het zomerreces, ambtenaren he.

Ik ben het met je eens hoor maar dat gaat niet gebeuren.
pi_110600600
Stemmen... Wat voor zin heeft het als er al tien (?) jaar geen enkel kabinet de rit uitzit? Wat is er mis met één keer in de vier jaar het rode potlood pakken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_110600670
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:31 schreef Klummie het volgende:

[..]

Kieswet schrijft geloof ik minimaal 43 dagen na kandidaatstelling van de te verkiezen personen. Eer de TK is ontbonden en dat proces in gang is gezet zit je al in het zomerreces, ambtenaren he.

Ik ben het met je eens hoor maar dat gaat niet gebeuren.
Ik heb me er nog nooit echt in verdiept en het beste wat ik nu kan vinden is : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbinding_van_de_Tweede_Kamer
Ik zou zeggen ontbinden die hap en verkiezingen uitschrijven op de korst mogelijke termijn.
-
pi_110600703
Ik ga voor de 2de keer blanco stemmen. De huidige politiek is een farce. Stik er maar lekker in met z'n allen. Prima als de SP de grootste wordt, dan Fok ik volgend jaar vanuit de VS.
I feel kinda Locrian today
pi_110600739
quote:
En dan weer terug.
Uiteindelijk wel maar dat gaat weer 10-20 jaar duren. ;)
Voor die tijd krijgen we weer het grijze midden.
#NoDAPL
pi_110600817
Starle, je stemt beter blanco dan dat je niet stemt maar kan je echt geen partij uitkiezen die je minder slecht vindt dan de andere partijen?
#NoDAPL
pi_110600893
Blanco. Totdat er eens een alternatief voor de gevestigde partijen ontstaat die zich richt op:

1. Minder belastingen voor de burger en meer belastingen voor banken.
2. Begrotingstekort? (Geen ontwikkelingsgeld in dat geval)
3. Geen gare missies meer in ontwikkelingslanden. (het werkt toch niet, dat is wel gebleken)
4. Kritischer t.o.v. Brussel. (Manier van (dictatoriaal)besluitvorming aan de kaak stellen)
5. Etc.

Ik ben hem nog niet tegengekomen. Wellicht Partijtje Hero?
Tot die tijd: Blanco!
pi_110600919
Hebbes via de website van de kiesraad.
quote:
Kandidaatstelling bij ontbindingsverkiezingen

Bij ontbinding van de Eerste of Tweede Kamer - vóór de normale zittingsperiode is verstreken - wordt bij koninklijk besluit bepaald wanneer de kandidaatstelling plaatsvindt.

De dag van kandidaatstelling ligt binnen veertig dagen na de datum van het koninklijk besluit tot ontbinding.
en
quote:
Kandidaatstelling voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer, provinciale staten en gemeenteraadsverkiezingen vindt 43 dagen voor de verkiezingsdag plaats.
Korte metten maken dus.
Vandaag nog ontbinden en maandag een KB'tje met kandidaatstelling op dinsdag.
Op 6 juni, 43 dagen later dus, met zijn allen naar de stembus.

Een lange campagne is niet nodig want het geouwehoer gaat al maanden. Wie het nu nog niet weet leert het tussen nu en september toch ook niet.
Tempo maken dus.
-
pi_110600929
Al zouden er verkiezingen komen, over te 'stemmen' is er weinig...

de bezuinigingen zijn eigenlijk sowieso hard nodig en uitstellen daarvan zou nog dommer zijn.

en met verkiezingen zullen er mogelijk een of twee partijen aan de randen van het politieke spectrum zijn die de nadruk willen wekken dat bij hun de kiezers opeens een 'vrijkaart' uit de crisis zouden hebben zonder bezuinigingen, alsof alles opens beter zou woorden als die partijen enkel aan de macht zouden zijn ... (ik doel op de leugenachtige SP en PVV die vast zulk een verkiezingsstrategie gaan aanhouden: "geen gezeik, iedereen rijk" kan voor beiden de slogan zijn, kortzichtige 'tegen-partij'-en dat het zijn)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110600967
Pfff, ben jij die nieuwe partijen nog niet zat? De LPF en de PVV waren geen succes. Tenminste, geen ander succes dan dat ze de middenpartijen wakker hebben gemaakt, wat belangrijk genoeg is.
#NoDAPL
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:44:44 #44
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_110600997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik denk dat er een breed kabinet komt van PvdA-SP-D66-GL-CU..
Dat zou ik wil een kans willen geven.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:46:11 #45
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_110601051
tof? Nee, dat niet. Ik vind verkiezingen de laatste jaren altijd teleurstellend. Nederlanders blijken niet veel na te denken over hun keuzes en dan komt een clown als Wilders hogerop.

Niet dat Wilders écht dom is, maar dit is niet het moment om de Euro op te blazen, waar een 'niet vasthouden aan 3%' op dit moment wel op neerkomt. Nederland kan niet terugkrabbelen op haar eigen voorstel (ondanks dat iedereen wel weet dat Zalm daarmee veeeeel te strikt en onrealistisch is geweest) zonder de Europese verdragen opnieuw te moeten onderhandelen, met verstrekkende gevolgen voor de afhandeling van de Zuid-Europese staatschulden en de algehele Europese economie.

Een deuk in de economische welvaart heeft voorrang op chaos in de EU.
pi_110601054
Heb bijna altijd de VVD gestemd, maar die hebben mij zwaar teleurgesteld het afgelopen jaar. Zie geen heil in andere partijen, misschien nog D66.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:46:46 #47
259569 ZodiaX
pi_110601071
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Pfff, ben jij die nieuwe partijen nog niet zat? De LPF en de PVV waren geen succes. Tenminste, geen ander succes dan dat ze de middenpartijen wakker hebben gemaakt, wat belangrijk genoeg is.
Komt omdat het nieuwe partijen zijn die te snel te groot worden.
Kunt beter een nieuwe partij hebben die elk jaar bv een zetel of 2 erbij krijgt en zo rustig aan groeit, dan heb je als partij rustig de tijd om alles op orde te hebben.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_110601091
quote:
Een lange campagne is niet nodig want het geouwehoer gaat al maanden. Wie het nu nog niet weet leert het tussen nu en september toch ook niet.
Tempo maken dus.
Er is nog zoiets als de wet. ;)
Ik meen mij te herinneren dat het mintens 3 maanden moet duren voordat de verkiezingen worden gehouden. Die wet is niet up to date maar die is er helaas nog. Nu de SP en de PvdA er zo goed voorstaan heb ik liever morgen dan over 3 maanden verkiezingen. Nu hebben het CDA (veel gebeurd voorafgaande aan de kabinetten Balkenende onder spindoctor de Vries) en de VVD ("de hardwerkende Nederlander) weer 3 maanden tijd om te liegen en zodoende stemmen te lokken.

quote:
de bezuinigingen zijn eigenlijk sowieso hard nodig en uitstellen daarvan zou nog dommer zijn.
Ondoordachte bezuinigingen zijn nog veel dommer, en schadelijker.
#NoDAPL
pi_110601122
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef starla het volgende:
Heb bijna altijd de VVD gestemd, maar die hebben mij zwaar teleurgesteld het afgelopen jaar. Zie geen heil in andere partijen, misschien nog D66.
Ik ook, maar ik ben genezen. Zojuist een toespraak gehoord van Pechtold... Ook weer partijbelang voor landsbelang. Moet word je er van.
pi_110601176
SP ^O^
pi_110601231
D66 is voor voormalige VVD-stemmers best een mooi alternatief, ook D66 is een liberale partij.
#NoDAPL
pi_110601343
Ja, alleen heeft Tom de Graaf het bijna eeuwig voor mij verneukt door aangewezen te worden als burgemeester en die notoire Anne Frank-speech te houden toen Fortuyn hoog in de peilingen stond. Aan D66 blijft een nare bijsmaak zitten voor mij.
pi_110601374
Paar jaartjes links kan geen kwaad, dan ziet de bevolking vanzelf wel dat daar _ook_ geen oplossingen van komen.

Hopelijk dat er daarna wat partijen komen die zeggen 'je mag doen wat je wilt, zo lang je medeburger er maar geen overlast van heeft, want als je dat doet...', en niet van die 'verboten verboten terrorangst' partijen of partijen die echt _alles_ van geboorte tot graf willen beheersen met enorme opgetuigde kerstbomen van instellingen waar hun eigen mensen aan de top zitten.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:57:07 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110601437
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef Maraca het volgende:
Ik vraag me af wat dit gaat betekenen voor Hero Brinkman.
Die is aan het brainstromen over een geschikte naam voor zijn nog op te richten partij. Iets met vrijheid, trots en Nederland waarschijnlijk "Trots op de Nederlandse vrijheid" :9~
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_110601534
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er is nog zoiets als de wet. ;)
Ik meen mij te herinneren dat het mintens 3 maanden moet duren voordat de verkiezingen worden gehouden. Die wet is niet up to date maar die is er helaas nog.

[..]

Zoek dan even met me mee :)
Ik ben namelijk wel benieuwd waar dat staat.

De situatie vraagt naar mijn idee om zo snel mogelijk een nieuwe regering. Als dat moet door verkiezingen: prima.
Als in de wet staat dat dit op zijn vroegst in september kan: jammer, maar ook prima.

Ik krijg nu echter al bij voorbaat het gevoel dat men vanwege politiek gewin aanstuurt op een zomer lang geneuzel.
-
pi_110601573
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef Frith het volgende:

Niet dat Wilders écht dom is, maar dit is niet het moment om de Euro op te blazen, waar een 'niet vasthouden aan 3%' op dit moment wel op neerkomt.
kul natuurlijk, de 3% norm heeft weinig met europa te maken, dat stabiliteispact is en wassen neus en daarvan vallen geen grote problemen te wachten als nederland niet bezuinigt...

wat wél een probleem wordt is dat nederlandse staatsobligaties gedumpt gaan worden als nederland bezuinigingen uitstelt en dat we dan erg snel qua krediet-poisitie achterop raken bij andere landen én steds meer over onze hoge staatsschuld moeten betalen wat een snel ophopend probleem is ....

Uitgaven die de overheid nu niet schrapt kunnen érg duur gaan worden als de rente die NL moet betalen gaat oplopen (NL betaalt nu een extreem lage rente waardoor de schuldlasten tov 20 jaar terug lager zijn, alhoewel de totale schuld hoger is)...

nu bezuinigen doet misschien wat pijn, maar bespaart juist problemen...
nu niet bezuinigen is problemen opschuiven naar de toekomst die dan een stuk groter gaan worden...

alle problemen 'europa' noemen en doen alsof al het slechte uit het buitenland komt, is juist een vorm van struisvogel-politiek
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110601579
Resistor, ga eens praten met Americanen die toevallig in de verkeerde wijk zijn geboren. ;)

Starla, elke politieke partij heeft helaas wat smetten op het verleden. Bij de PvdA denk ik aan de discriminatie (vrouwen en allochtonen), ter Horst en Herfkens (gevolg van dit discriminatiebeleid?).
Bij Groenlinks denk ik aan Tara Sin Farma of hoe die gek ook heette. Bij D66 denk ik aan de betrokkenheid bij de HBO-schandalen. Bij alle partijen heb je wel zoiets.
#NoDAPL
pi_110601603
quote:
Zoek dan even met me mee :)
Ik ben namelijk wel benieuwd waar dat staat.
Het is mijn vakgebied niet, anderen die hier meer verstand van hebben hebben ons hier in dit forumhoekje laatst op attent gemaakt.
#NoDAPL
pi_110601720
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Resistor, ga eens praten met Americanen die toevallig in de verkeerde wijk zijn geboren. ;)

Starla, elke politieke partij heeft helaas wat smetten op het verleden. Bij de PvdA denk ik aan de discriminatie (vrouwen en allochtonen), ter Horst en Herfkens (gevolg van dit discriminatiebeleid?).
Bij Groenlinks denk ik aan Tara Sin Farma of hoe die gek ook heette. Bij D66 denk ik aan de betrokkenheid bij de HBO-schandalen. Bij alle partijen heb je wel zoiets.
Maar wat heb ik met die Amerikanen die in een verkeerde wijk geboren zijn te maken? Wij leven hier in Europa, Nederland, en niet in de V.S., Michigan.
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:06:23 #60
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110601759
Leuk, maandenlang weer allerlei figuren die rake, voorgekauwde, one-liners prdouceren want over de inhoud gaat het in het media tijdperk allang niet meer. :N
pi_110601806
Jij pleit hier voor een extreme versie van de politiek in de USA:
quote:
Hopelijk dat er daarna wat partijen komen die zeggen 'je mag doen wat je wilt, zo lang je medeburger er maar geen overlast van heeft, want als je dat doet...', en niet van die 'verboten verboten terrorangst' partijen of partijen die echt _alles_ van geboorte tot graf willen beheersen met enorme opgetuigde kerstbomen van instellingen waar hun eigen mensen aan de top zitten.
#NoDAPL
pi_110601836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegen :)

Gewoon lekker leven, als ik een joint op zou willen steken moet dat kunnen (ik drink geen alcohol, rook niet, geen drugs, maar ik heb er geen bezwaar tegen als een ander dat wel wil), maar als je mij berooft om je shot te krijgen moet je er donder op kunnen zeggen dat je lang een zwaar regime tegemoet kan zien, in de gevangenis of in de afkickkliniek.
pi_110601862
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.

Denk dus dat het weer blanco gaat worden.
pi_110601871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie daar niets extreems in. Live and let live.
pi_110602023
Ik kan me voorstellen dat veel VVD'ers het niet erg zouden vinden, nu hebben de meeste VVD'ers het ook redelijk getroffen met hun genen en milieufactoren, weinig mensen die opgroeiden met weinig kansen zullen op de VVD stemmen. :)
#NoDAPL
pi_110602426
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef starla het volgende:

[..]

I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.

Denk dus dat het weer blanco gaat worden.
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.
pi_110602499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan me voorstellen dat veel VVD'ers het niet erg zouden vinden, nu hebben de meeste VVD'ers het ook redelijk getroffen met hun genen en milieufactoren, weinig mensen die opgroeiden met weinig kansen zullen op de VVD stemmen. :)
Ik weet dat ik nooit hoog kan klimmen, maar ik zorg er zelf wel voor dat ik nooit hard kan vallen, iedere stemwijzer en kieskompas die ik de laatste jaren gedaan heb kom ik op de PVV uit, maar ik heb altijd VVD gestemd.

Ik zie het gewoon als 'the lesser evil'.
pi_110602585
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef Resistor het volgende:

[..]

Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegen :)

Gewoon lekker leven, als ik een joint op zou willen steken moet dat kunnen (ik drink geen alcohol, rook niet, geen drugs, maar ik heb er geen bezwaar tegen als een ander dat wel wil), maar als je mij berooft om je shot te krijgen moet je er donder op kunnen zeggen dat je lang een zwaar regime tegemoet kan zien, in de gevangenis of in de afkickkliniek.
Kijk dit is waarom ik de VVD niet meer als liberale partij acht.

Wat bram_van_loon doet is het liberalisme en libertarisme met elkaar verwarren. Ook niet zo erg moeilijk, woorden en ideologie lijken nogal op elkaar.
Liberalisme wil een vrije samenleving waar de regering over waakt, dus dingen als politie, en een goede ziektekostenverzekering (iets wat niet elke amerikaan geeft) moeten gewoon aanwezig zijn.
Het libertarisme is een doorgeschoten liberalisme, iets wat vaak als Amerikaans conservatief gezien wordt.
Wel apart trouwens dat vaak libertarische Presidents-kadidaten vaak pleiten over het gevaar van de 'liberals', terwijl er lang niet zoveel verschil in zit als partijen hier in Nederland.

Het zwaar regime is een andere kwestie, dat ligt vaak wat meer links/rechts.

Ik acht mij zelf ook liberaal, alleen ben niet zo erg voor de enorme gevangenisstraffen als in Amerika. Ze mogen in Nederland wel wat strenger, want soms zijn ze nogal slap, maar zo ver naar het andere uiterste hoeft ook weer niet.
pi_110607638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:27 schreef Kaas- het volgende:
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.
De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:36:34 #70
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110607701
Piratenpartij :)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_110607765
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zin in! SP en PvdA samen op 60 zetels.

De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zien :)
pi_110608171
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:35 schreef starla het volgende:

[..]

De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.
Mjah, ook redelijk selectief.

Mijn eerste zoen en eerste keer seks heb ik toch echt beter onthouden dan mijn eerste matpartij :').
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:46:33 #73
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_110608239
Wordt weer een grote deceptie ben ik bang :{
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:55:16 #74
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110608700
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zien :)
In Frankrijk? Helaas niet.

Dat hoeft geen ramp te zijn.
pi_110608726
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef Klummie het volgende:

[..]

In Frankrijk? Helaas niet.

Dat hoeft geen ramp te zijn.
Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:56:03 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110608745
Belgische toestanden, afwaardering en nog zwaardere bezuinigingen in 2013.

Bedankt Geert. En bedankt PVV stemmers.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110608840
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.
In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.
pi_110608965
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:58 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.
We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.
pi_110609131
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Klummie het volgende:

[..]

83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
pi_110609394
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
Nee, het maximum. Maar ze kunnen het denk ik nog even rekken omdat formeel nog niet besloten is om de Tweede Kamer te ontbinden.
pi_110609430
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.
Klopt, maar Rutte is nu wat beschadigd en het CDA heeft niemand. Heel anders dan met Cohen. Samson is ook de vader van een jong gezin bijvoorbeeld, dat zien mensen en vergelijken ze met een Rutte. Ik denk dat hij met zijn directheid en energieke houding er zeker nog meer zetels uit kan slepen. SP zal minder hoog eindigen denk ik daarom, mensen vertrouwen liever op het positieve.

[ Bericht 0% gewijzigd door AlexanderDeGrote op 21-04-2012 21:18:08 ]
pi_110609712
quote:
Hoe korter die verkiezingscampagnes hoe liever, die campagnes worden toch alleen maar misbruikt voor leugens en spinning.
#NoDAPL
pi_110610036
Juist die bang zijn zetels te verliezen blaffen het hardst.
pi_110610574
edit
pi_110611779
Nou tof heej.... Konden wij echt ontzettend goed gebruiken nu.

En SP stemmers :{ Totaal irrealistisch.
Profiel opgeheven.
pi_110612835
SP

En hoop een EU sceptisch cordon sanitaire coalitie. *O*
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:24:59 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110613447
Voor al die mensen die de SP in de regering willen, de miljarden die je wilt besteden aan leuke plannen zullen dan aan hogere rente betaald moeten worden..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:26:43 #88
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110613531
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor al die mensen die de SP in de regering willen, de miljarden die je wilt besteden aan leuke plannen zullen dan aan hogere rente betaald moeten worden..
Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:28:23 #89
45206 Pietverdriet
pi_110613626
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:26 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.
Dat heeft de generatie van je ouders en grootouders al gedaan, die vlieger gaat niet meer op.
pi_110613648
Ik heb er wel zin an. Campagnes, debatten, flaters, peilingen en dan uiteindelijk die dag zelf O+
know'm sayin?
word? word.
pi_110613735
En dan gaat het regenen en hebben mensen geen zin in op de fiets te gaan stemmen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:30:47 #92
45206 Pietverdriet
pi_110613760
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:28 schreef alors het volgende:
Ik heb er wel zin an. Campagnes, debatten, flaters, peilingen en dan uiteindelijk die dag zelf O+
En de miljarden die het kost omdat NL de AAA status verliest?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:31:31 #93
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110613808
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:28 schreef alors het volgende:
Ik niet, we schieten er geen reet mee op. Daarna maanden van een zeer moeizame formatie. En wellicht hebben we nog voor 2014 een regering, jippie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:33:57 #94
45206 Pietverdriet
pi_110613937
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:31 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik niet, we schieten er geen reet mee op. Daarna maanden van een zeer moeizame formatie. En wellicht hebben we nog voor 2014 een regering, jippie.
En al die tijd geen bezuinigingen, oplopende schulden, oplopende rente,
pi_110613956
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, als de overigen partijen een cordon sanitaire rondom de PVV vormen en vervolgens gaan slijmen bij Saudi-Arabie ofzo, met een "die gek sluiten we buiten" halen we misschien ook weer een paar miljard binnen.

Moeten we wel moslimvoetjes gaan zoenen, maar dat is blijkbaar wat Geert wil voor Nederland.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:35:54 #96
45206 Pietverdriet
pi_110614033
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:34 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ach, als de overigen partijen een cordon sanitaire rondom de PVV vormen en vervolgens gaan slijmen bij Saudi-Arabie ofzo, met een "die gek sluiten we buiten" halen we misschien ook weer een paar miljard binnen.

Moeten we wel moslimvoetjes gaan zoenen, maar dat is blijkbaar wat Geert wil voor Nederland.
Jij denkt dat Saudi geld weggeeft? LOL
pi_110614114
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus jij denkt dat een opbloei van de binnenlandse economie een leuk plan is wat rente kost?
pi_110614206
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij denkt dat Saudi geld weggeeft? LOL
Jahoor. Net al Turkije.
Als we maar hard genoeg bedelen om aalmoesjes.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:40:18 #99
45206 Pietverdriet
pi_110614267
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat een opbloei van de binnenlandse economie een leuk plan is wat rente kost?
Wat probeer je hier te zeggen?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:41:04 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110614302
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat probeer je hier te zeggen?
Dat de SP goed is voor de economie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:41:56 #101
45206 Pietverdriet
pi_110614333
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat de SP goed is voor de economie.
LOL
pi_110614343
Tijd voor SP !!! Je moet wel een bord voor je kop hebben als je nu nog voor de PVDA gaat stemmen!

SP zal nooit bezuinigen op de zwakkeren in de samenleving en op het speciaal onderwijs, ook zullen ze er alles aan doen om de huren niet te laten stijgen en ze zullen de hypotheek aftrek aanpakken!Mijn stem krijgen ze!
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:42:43 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110614361
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Precies mijn reactie.
pi_110614382

[ Bericht 100% gewijzigd door forzaudinese op 21-04-2012 22:43:37 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:43:26 #105
45206 Pietverdriet
pi_110614386
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:42 schreef forzaudinese het volgende:
Tijd voor SP !!! Je moet wel een bord voor je kop hebben als je nu nog voor de PVDA gaat stemmen!

SP zal nooit bezuinigen op de zwakkeren in de samenleving en op het speciaal onderwijs, ook zullen ze er alles aan doen om de huren niet te laten stijgen en ze zullen de hypotheek aftrek aanpakken!Mijn stem krijgen ze!
en dan een staatsschuld a la griekenland?
pi_110614399
quote:

De mijne ook, gewoon omdat het kan en sociaal is.
pi_110614410
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:43 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Heel sociaal voor de komende generaties is het niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:46:09 #108
45206 Pietverdriet
pi_110614492
quote:

[..]

Het is sociaal op de zak van anderen en op de pof te leven?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:48:58 #109
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110614582
quote:

[..]

Sociaal is dus dat alles van 1 kant moet komen? :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:49:10 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110614588
Niet goed voor de economie, niet goed voor de economie. Deze economie is niet goed voor ons, dus beter maken we haar zo snel mogelijk ganz kaputt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_110614651
quote:

En daarom is de SP geen goede partij.
pi_110614706
In september wordt ik 18, dan mag ik lekker stemmen JOEHOEEEE!
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:53:51 #113
45206 Pietverdriet
pi_110614779
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:48 schreef Klummie het volgende:

[..]

Sociaal is dus dat alles van 1 kant moet komen? :')
Solidariteit is éénrichtingsverkeer.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:54:48 #114
45206 Pietverdriet
pi_110614819
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef Ringo het volgende:
Niet goed voor de economie, niet goed voor de economie. Deze economie is niet goed voor ons, dus beter maken we haar zo snel mogelijk ganz kaputt.
Ach kijk, de bijdrage van iemand die verder niets bijdraagd
pi_110614832
quote:
Als Nederland de AAA-status verliest.
Wedden dat dat meevalt als Nederland dit een beetje slim aanpakt? Duidelijk communiceren dat het nieuwe kabinet uiterlijk in 2013 structurele hervormingen zal doorvoeren kan veel helpen.
Trouwens, een medewerker van een van die twee bureaus had aangegeven dat Nederland waarschijnlijk eerst nog een min zou krijgen alvorens het definitief een lagere status zou krijgen.
Het is sowieso natuurlijk een mesjogge systeem dat een medewerker van een zo'n privaat bedrijf bepaalt welk rentepercentage een land betaalt. Het schijnt dat het daadwerkelijk 1 iemand is bij zo'n bureau die dat bepaalt.
#NoDAPL
pi_110614841
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

En daarom is de SP geen goede partij.
Omdat ze altijd de zwakkeren zullen beschermen(mensen met een handicap)en niet de rekening van de crisis willen neerleggen bij de mensen die er het minst schuld aan hebben?Is dat geen goede partij?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:57:54 #117
45206 Pietverdriet
pi_110614947
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als Nederland de AAA-status verliest.
Wedden dat dat meevalt als Nederland dit een beetje slim aanpakt? Duidelijk communiceren dat het nieuwe kabinet uiterlijk in 2013 structurele hervormingen zal doorvoeren kan veel helpen.
Trouwens, een medewerker van een van die twee bureaus had aangegeven dat Nederland waarschijnlijk eerst nog een min zou krijgen alvorens het definitief een lagere status zou krijgen.
Het is sowieso natuurlijk een mesjogge systeem dat een medewerker van een zo'n privaat bedrijf bepaalt welk rentepercentage een land betaalt. Het schijnt dat het daadwerkelijk 1 iemand is bij zo'n bureau die dat bepaalt.
Mesjogge is struktureel meer geld uitgeven dan er binnenkomt en de overheid struktureel harder laten groeien dan de economie.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:00:38 #118
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110615091
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef qwerty-nl het volgende:
In september wordt ik 18, dan mag ik lekker stemmen JOEHOEEEE!
wordt :')
pi_110615118
mooi, nieuwe verkiezingen. liever had ik een referendum gehad over de belangrijke issues die spelen, maar ok verkiezingen zijn beter dan dit kabinet.
pi_110615159
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef waht het volgende:

[..]

Heel sociaal voor de komende generaties is het niet.
De komende generatie zit hier op de bank. Krijgt vanwege een chronische ziekte geen enkele kans in dit land en met de aankomende negatieve prikkels nog minder kan ik je melden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')