Ik denk het niet. PvdA wordt niet zo groot, D66 ook niet, VVD wil niet eensquote:
De SP..quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef fratsman het volgende:
Ik vertik het om op de PVV te stemmen, welke partijen zijn er nog meer niet voor de EU?
Dat dus, belgische toestanden krijgen we.quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:46 schreef Bill_E het volgende:
Nou Tof, lijkt me een linkse reactie.. Realistisch gezien is dit het slechtste wat kan gebeuren. Er zal amper een coalitie te vormen zijn..
SP is ook anti EUquote:Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef fratsman het volgende:
Ik vertik het om op de PVV te stemmen, welke partijen zijn er nog meer niet voor de EU?
Klopt, sociaal gezien verschillen de SP en de PVV ook niet zoveel. Daarom snap ik ook niet dat de PVV zo vaak wordt neergezet als een (extreem)rechtste partij. Als je inhoudelijk kijkt naar de PVV is die partij meer links dan rechts.quote:
Ik zei het laatst al hier: de tijd komt binnen een paar jaar dat we in de links-rechts cyclus weer wenden naar links. Mensen zijn de botte bijl van rechts weer wat zat.quote:Morgen gaat Frankrijk ook naar links waarschijnlijk, 2012 gaat een keerpunt worden weg van de neoliberale afgrond.
Ja, Belgische toestanden inderdaad, vooral als de PVV en de PvdA de twee grootste partijen worden. Als het onmogelijke gebeurd wordt ons land straks geregeerd door Geert en Samsomquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:03 schreef ZodiaX het volgende:
Daarbij verwacht ik eigenlijk belgische toestanden, ik zie niet in welke andere formaties er mogelijk zijn, te veel partijen die allemaal hun eigen ideeën hebben.
En dan weer terug.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zei het laatst al hier: de tijd komt binnen een paar jaar dat we in de links-rechts cyclus weer wenden naar links. Mensen zijn de botte bijl van rechts weer wat zat.
Wilders lijkt ook z.s.m. te willen, dus het zou best juni kunnen worden als hij dat steunt in de kamer. Wat er nadelig is voor Rutte en de zijnen (vooral CDA wat geen leider heeft dan).quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:05 schreef quo_ het volgende:
Ik lees op diverse sites dat verkiezingen is september zouden kunnen plaatsvinden.
Waarom niet eind mei of begin juni.
Veels te kort dag voor de campagnes.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:05 schreef quo_ het volgende:
Ik lees op diverse sites dat verkiezingen is september zouden kunnen plaatsvinden.
Waarom niet eind mei of begin juni.
Alle partijen hebben de mond vol over het landsbelang. Mooie gelegenheid om dat kracht bij te zetten met verkiezingen op de kortst mogelijke termijn voorzover de wet dat toelaat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
Veels te kort dag voor de campagnes.
Dan stellen ze dat reces toch even een paar weken uit. Wat mij betreft gaan we dan 21 juni stemmen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:28 schreef Harlon het volgende:
Verkiezingen worden sowieso September, eind juni/begin juli is het zomerreces en dan kan je dus geen verkiezingen houden en ik geloof dat er minimaal 2 maanden tussen moeten zitten, daarmee zijn we nu dus net te laat.
De PVV zal flink verliezen denk ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom denkt iedereen dat de PVV zo groot wordt? Henk en Ingrid moeten nu toch wel eens inzien dat Gekke Geert niks heeft bijgedragen aan het welzijn van hun zorgeloze leventje?
Kieswet schrijft geloof ik minimaal 43 dagen na kandidaatstelling van de te verkiezen personen. Eer de TK is ontbonden en dat proces in gang is gezet zit je al in het zomerreces, ambtenaren he.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
Alle partijen hebben de mond vol over het landsbelang. Mooie gelegenheid om dat kracht bij te zetten met verkiezingen op de kortst mogelijke termijn voorzover de wet dat toelaat.
De campagnetijd is voor iedereen even lang of kort, laat ze dan allemaal maar een tandje harder lopen zou ik zeggen
Ik heb me er nog nooit echt in verdiept en het beste wat ik nu kan vinden is : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbinding_van_de_Tweede_Kamerquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:31 schreef Klummie het volgende:
[..]
Kieswet schrijft geloof ik minimaal 43 dagen na kandidaatstelling van de te verkiezen personen. Eer de TK is ontbonden en dat proces in gang is gezet zit je al in het zomerreces, ambtenaren he.
Ik ben het met je eens hoor maar dat gaat niet gebeuren.
Uiteindelijk wel maar dat gaat weer 10-20 jaar duren.quote:En dan weer terug.
enquote:Kandidaatstelling bij ontbindingsverkiezingen
Bij ontbinding van de Eerste of Tweede Kamer - vóór de normale zittingsperiode is verstreken - wordt bij koninklijk besluit bepaald wanneer de kandidaatstelling plaatsvindt.
De dag van kandidaatstelling ligt binnen veertig dagen na de datum van het koninklijk besluit tot ontbinding.
Korte metten maken dus.quote:Kandidaatstelling voor de verkiezingen voor de Tweede Kamer, provinciale staten en gemeenteraadsverkiezingen vindt 43 dagen voor de verkiezingsdag plaats.
Dat zou ik wil een kans willen geven.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik denk dat er een breed kabinet komt van PvdA-SP-D66-GL-CU..
Komt omdat het nieuwe partijen zijn die te snel te groot worden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Pfff, ben jij die nieuwe partijen nog niet zat? De LPF en de PVV waren geen succes. Tenminste, geen ander succes dan dat ze de middenpartijen wakker hebben gemaakt, wat belangrijk genoeg is.
Er is nog zoiets als de wet.quote:Een lange campagne is niet nodig want het geouwehoer gaat al maanden. Wie het nu nog niet weet leert het tussen nu en september toch ook niet.
Tempo maken dus.
Ondoordachte bezuinigingen zijn nog veel dommer, en schadelijker.quote:de bezuinigingen zijn eigenlijk sowieso hard nodig en uitstellen daarvan zou nog dommer zijn.
Ik ook, maar ik ben genezen. Zojuist een toespraak gehoord van Pechtold... Ook weer partijbelang voor landsbelang. Moet word je er van.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef starla het volgende:
Heb bijna altijd de VVD gestemd, maar die hebben mij zwaar teleurgesteld het afgelopen jaar. Zie geen heil in andere partijen, misschien nog D66.
Die is aan het brainstromen over een geschikte naam voor zijn nog op te richten partij. Iets met vrijheid, trots en Nederland waarschijnlijk "Trots op de Nederlandse vrijheid"quote:Op zaterdag 21 april 2012 16:42 schreef Maraca het volgende:
Ik vraag me af wat dit gaat betekenen voor Hero Brinkman.
Zoek dan even met me meequote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is nog zoiets als de wet.
Ik meen mij te herinneren dat het mintens 3 maanden moet duren voordat de verkiezingen worden gehouden. Die wet is niet up to date maar die is er helaas nog.
[..]
kul natuurlijk, de 3% norm heeft weinig met europa te maken, dat stabiliteispact is en wassen neus en daarvan vallen geen grote problemen te wachten als nederland niet bezuinigt...quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef Frith het volgende:
Niet dat Wilders écht dom is, maar dit is niet het moment om de Euro op te blazen, waar een 'niet vasthouden aan 3%' op dit moment wel op neerkomt.
Het is mijn vakgebied niet, anderen die hier meer verstand van hebben hebben ons hier in dit forumhoekje laatst op attent gemaakt.quote:Zoek dan even met me mee
Ik ben namelijk wel benieuwd waar dat staat.
Maar wat heb ik met die Amerikanen die in een verkeerde wijk geboren zijn te maken? Wij leven hier in Europa, Nederland, en niet in de V.S., Michigan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Resistor, ga eens praten met Americanen die toevallig in de verkeerde wijk zijn geboren.
Starla, elke politieke partij heeft helaas wat smetten op het verleden. Bij de PvdA denk ik aan de discriminatie (vrouwen en allochtonen), ter Horst en Herfkens (gevolg van dit discriminatiebeleid?).
Bij Groenlinks denk ik aan Tara Sin Farma of hoe die gek ook heette. Bij D66 denk ik aan de betrokkenheid bij de HBO-schandalen. Bij alle partijen heb je wel zoiets.
quote:Hopelijk dat er daarna wat partijen komen die zeggen 'je mag doen wat je wilt, zo lang je medeburger er maar geen overlast van heeft, want als je dat doet...', en niet van die 'verboten verboten terrorangst' partijen of partijen die echt _alles_ van geboorte tot graf willen beheersen met enorme opgetuigde kerstbomen van instellingen waar hun eigen mensen aan de top zitten.
Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegenquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij pleit hier voor een extreme versie van de politiek in de USA:
[..]
I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Resistor, ga eens praten met Americanen die toevallig in de verkeerde wijk zijn geboren.
Starla, elke politieke partij heeft helaas wat smetten op het verleden. Bij de PvdA denk ik aan de discriminatie (vrouwen en allochtonen), ter Horst en Herfkens (gevolg van dit discriminatiebeleid?).
Bij Groenlinks denk ik aan Tara Sin Farma of hoe die gek ook heette. Bij D66 denk ik aan de betrokkenheid bij de HBO-schandalen. Bij alle partijen heb je wel zoiets.
Ik zie daar niets extreems in. Live and let live.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij pleit hier voor een extreme versie van de politiek in de USA:
[..]
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef starla het volgende:
[..]
I know, maar D66 heeft het op principiele vlakken voor mij laten liggen. Dat weegt heel zwaar in mijn optiek.
Denk dus dat het weer blanco gaat worden.
Ik weet dat ik nooit hoog kan klimmen, maar ik zorg er zelf wel voor dat ik nooit hard kan vallen, iedere stemwijzer en kieskompas die ik de laatste jaren gedaan heb kom ik op de PVV uit, maar ik heb altijd VVD gestemd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik kan me voorstellen dat veel VVD'ers het niet erg zouden vinden, nu hebben de meeste VVD'ers het ook redelijk getroffen met hun genen en milieufactoren, weinig mensen die opgroeiden met weinig kansen zullen op de VVD stemmen.
Kijk dit is waarom ik de VVD niet meer als liberale partij acht.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:08 schreef Resistor het volgende:
[..]
Zo lang bedrijven een niet te dikke vinger in de maatschappij krijgen heb ik er geen bezwaar tegen
Gewoon lekker leven, als ik een joint op zou willen steken moet dat kunnen (ik drink geen alcohol, rook niet, geen drugs, maar ik heb er geen bezwaar tegen als een ander dat wel wil), maar als je mij berooft om je shot te krijgen moet je er donder op kunnen zeggen dat je lang een zwaar regime tegemoet kan zien, in de gevangenis of in de afkickkliniek.
De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:27 schreef Kaas- het volgende:
Boeiend, who the fuck is Thom de Graaf? Elke partij heeft te maken met vage gebeurtenissen uit het verleden, maar die zeggen helemaal niets over waar die partij vandaag de dag voor staat.
De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zienquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zin in! SP en PvdA samen op 60 zetels.
Morgen gaat Frankrijk ook naar links waarschijnlijk, 2012 gaat een keerpunt worden weg van de neoliberale afgrond.
Mjah, ook redelijk selectief.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:35 schreef starla het volgende:
[..]
De psyche werkt helaas niet zo simpel. Negatieve dingen blijven langer hangen dan positieve dingen.
In Frankrijk? Helaas niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De peilingen laten vooralsnog een heel ander beeld zien
Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef Klummie het volgende:
[..]
In Frankrijk? Helaas niet.
Dat hoeft geen ramp te zijn.
In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alexander schetste een voor Nederland vergelijkbare situatie.
We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:58 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
In totaal nu 27 + 26 in de peiling, dat is 7 zetels af van de 60. Denk je dat het onmogelijk is om die erbij te krijgen? Beide partijen hebben frisse lijsttrekkers en een goede uitgangspositie.
83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
Veels te kort dag voor de campagnes.
Nee, het maximum. Maar ze kunnen het denk ik nog even rekken omdat formeel nog niet besloten is om de Tweede Kamer te ontbinden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
Klopt, maar Rutte is nu wat beschadigd en het CDA heeft niemand. Heel anders dan met Cohen. Samson is ook de vader van een jong gezin bijvoorbeeld, dat zien mensen en vergelijken ze met een Rutte. Ik denk dat hij met zijn directheid en energieke houding er zeker nog meer zetels uit kan slepen. SP zal minder hoog eindigen denk ik daarom, mensen vertrouwen liever op het positieve.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
We moeten nog maar zien of Samson die stemmen weet te winnen.
Hoe korter die verkiezingscampagnes hoe liever, die campagnes worden toch alleen maar misbruikt voor leugens en spinning.quote:83 dagen is het wettelijke minimum (en dat is ook meer dan genoeg tijd om verkiezingen te organiseren). Maar om de een of andere reden is de zomervakantie op dit moment belangrijker dan snel een kabinet te hebben wat met een fatsoenlijk mandaat aan de gang kan gaan en worden ze dus pas in september/oktober gehouden.
Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor al die mensen die de SP in de regering willen, de miljarden die je wilt besteden aan leuke plannen zullen dan aan hogere rente betaald moeten worden..
Dat heeft de generatie van je ouders en grootouders al gedaan, die vlieger gaat niet meer op.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ssstt Piet, dat laten we immers onze kinderen betalen. Maar dat zeggen we niet hardop.
En de miljarden die het kost omdat NL de AAA status verliest?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:28 schreef alors het volgende:
Ik heb er wel zin an. Campagnes, debatten, flaters, peilingen en dan uiteindelijk die dag zelf
Ik niet, we schieten er geen reet mee op. Daarna maanden van een zeer moeizame formatie. En wellicht hebben we nog voor 2014 een regering, jippie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:28 schreef alors het volgende:
Ik heb er wel zin an. Campagnes, debatten, flaters, peilingen en dan uiteindelijk die dag zelf
En al die tijd geen bezuinigingen, oplopende schulden, oplopende rente,quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:31 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ik niet, we schieten er geen reet mee op. Daarna maanden van een zeer moeizame formatie. En wellicht hebben we nog voor 2014 een regering, jippie.
Ach, als de overigen partijen een cordon sanitaire rondom de PVV vormen en vervolgens gaan slijmen bij Saudi-Arabie ofzo, met een "die gek sluiten we buiten" halen we misschien ook weer een paar miljard binnen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de miljarden die het kost omdat NL de AAA status verliest?
Jij denkt dat Saudi geld weggeeft? LOLquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:34 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ach, als de overigen partijen een cordon sanitaire rondom de PVV vormen en vervolgens gaan slijmen bij Saudi-Arabie ofzo, met een "die gek sluiten we buiten" halen we misschien ook weer een paar miljard binnen.
Moeten we wel moslimvoetjes gaan zoenen, maar dat is blijkbaar wat Geert wil voor Nederland.
Dus jij denkt dat een opbloei van de binnenlandse economie een leuk plan is wat rente kost?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor al die mensen die de SP in de regering willen, de miljarden die je wilt besteden aan leuke plannen zullen dan aan hogere rente betaald moeten worden..
Jahoor. Net al Turkije.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij denkt dat Saudi geld weggeeft? LOL
Wat probeer je hier te zeggen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:37 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat een opbloei van de binnenlandse economie een leuk plan is wat rente kost?
Dat de SP goed is voor de economie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat probeer je hier te zeggen?
LOLquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat de SP goed is voor de economie.
Precies mijn reactie.quote:
en dan een staatsschuld a la griekenland?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:42 schreef forzaudinese het volgende:
Tijd voor SP !!! Je moet wel een bord voor je kop hebben als je nu nog voor de PVDA gaat stemmen!
SP zal nooit bezuinigen op de zwakkeren in de samenleving en op het speciaal onderwijs, ook zullen ze er alles aan doen om de huren niet te laten stijgen en ze zullen de hypotheek aftrek aanpakken!Mijn stem krijgen ze!
De mijne ook, gewoon omdat het kan en sociaal is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:42 schreef forzaudinese het volgende:
Tijd voor SP !!! Je moet wel een bord voor je kop hebben als je nu nog voor de PVDA gaat stemmen!
SP zal nooit bezuinigen op de zwakkeren in de samenleving en op het speciaal onderwijs, ook zullen ze er alles aan doen om de huren niet te laten stijgen en ze zullen de hypotheek aftrek aanpakken!Mijn stem krijgen ze!
Heel sociaal voor de komende generaties is het niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:43 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
De mijne ook, gewoon omdat het kan en sociaal is.
Het is sociaal op de zak van anderen en op de pof te leven?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:43 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Sociaal is dus dat alles van 1 kant moet komen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:43 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
En daarom is de SP geen goede partij.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:42 schreef forzaudinese het volgende:
Solidariteit is éénrichtingsverkeer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:48 schreef Klummie het volgende:
[..]
Sociaal is dus dat alles van 1 kant moet komen?
Ach kijk, de bijdrage van iemand die verder niets bijdraagdquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef Ringo het volgende:
Niet goed voor de economie, niet goed voor de economie. Deze economie is niet goed voor ons, dus beter maken we haar zo snel mogelijk ganz kaputt.
Als Nederland de AAA-status verliest.quote:En de miljarden die het kost omdat NL de AAA status verliest?
Omdat ze altijd de zwakkeren zullen beschermen(mensen met een handicap)en niet de rekening van de crisis willen neerleggen bij de mensen die er het minst schuld aan hebben?Is dat geen goede partij?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
En daarom is de SP geen goede partij.
Mesjogge is struktureel meer geld uitgeven dan er binnenkomt en de overheid struktureel harder laten groeien dan de economie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als Nederland de AAA-status verliest.
Wedden dat dat meevalt als Nederland dit een beetje slim aanpakt? Duidelijk communiceren dat het nieuwe kabinet uiterlijk in 2013 structurele hervormingen zal doorvoeren kan veel helpen.
Trouwens, een medewerker van een van die twee bureaus had aangegeven dat Nederland waarschijnlijk eerst nog een min zou krijgen alvorens het definitief een lagere status zou krijgen.
Het is sowieso natuurlijk een mesjogge systeem dat een medewerker van een zo'n privaat bedrijf bepaalt welk rentepercentage een land betaalt. Het schijnt dat het daadwerkelijk 1 iemand is bij zo'n bureau die dat bepaalt.
wordtquote:Op zaterdag 21 april 2012 22:51 schreef qwerty-nl het volgende:
In september wordt ik 18, dan mag ik lekker stemmen JOEHOEEEE!
De komende generatie zit hier op de bank. Krijgt vanwege een chronische ziekte geen enkele kans in dit land en met de aankomende negatieve prikkels nog minder kan ik je melden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:44 schreef waht het volgende:
[..]
Heel sociaal voor de komende generaties is het niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |