Zowel de PVV als de kiezers zijn vooral erg opportunistisch. Waarom denk je dat de PVV stemmen bij de SP weghaalt?quote:Op woensdag 29 september 2010 09:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daarbij ga je er van uit dat de achterban linksig is. De PVV is MI linkser dan haar eigen achterban, althans, dat haal ik uit de resultaten van de Moral Politics test 2010.
Ik moet het nog zien. Dit is wel het kabinet dat bij voorbaat al de meeste weerstand oproept ooit.quote:Op woensdag 29 september 2010 08:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk halen ze kerst wel, dat zou een kleuter van 6 nog kunnen. Ik snap dat je hoopt dat ze kerst niet halen, maar de realiteit ligt toch ietsje anders.
Klopt als een bus. Juist omdat de PVV niet officieel deel uitmaakt van het kabinet, is het lastig in te schatten hoe lang de boel standhoudt. Voor Nederland is immers een onbeproefd concept. De PVV zal inderdaad haar eigen koers blijven varen. Daarbij zal Wilders met enige regelmaat zijn ongezouten mening ten gehoor brengen. Hoe dat uit gaat pakken? Who knows?quote:Op woensdag 29 september 2010 12:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen, ondanks dat je een tegenpool van me bent. Maar dit kabinet heeft een wat vreemd proces doorlopen, wat door de media nog extra opgeblazen is. Uiteindelijk was het niet meer dan meningen geven, de media die dit weer opblaast en het allemaal zo desastreus lijkt. CDA en VVD regeren, PVV zit niet in het kabinet, niet in de oppositie, maar kiest zijn eigen weg, zoals hij al sinds het bestaan van zijn partij doet.
Geen van de 3 partijen heeft de behoefte om dit kabinet te laten mislukken. Deze 3 partijen zijn ook zo afhankelijk van elkaar, dat ze dat geen eens kunnen zonder dat een partij uit elkaar valt. Ik schat de kans op mislukking klein in, indien het mislukt dan gaat het ook goed mis.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Juist omdat de PVV niet officieel deel uitmaakt van het kabinet, is het lastig in te schatten hoe lang de boel standhoudt. Voor Nederland is immers een onbeproefd concept. De PVV zal inderdaad haar eigen koers blijven varen. Daarbij zal Wilders met enige regelmaat zijn ongezouten mening ten gehoor brengen. Hoe dat uit gaat pakken? Who knows?
Het is echt koffiedik kijken op dit moment.
En dan PVV die ook volledige deel uitmaakt van de regering.quote:
Ik denk dat het eerste vooral geldt voor Rutte en Verhagen, die beiden hun ziel en zaligheid in dit kabinet hebben gestopt. Indien dit kabinet voortijdig klapt, dan kan dat desastreus uitpakken van de politieke loopbaan van zowel Rutte als Verhagen. Voor Rutte misschien in iets mindere mate. Verhagen is dan echt uitgespeeld. Ik denk ook dat veel van zijn partijgenoten al naarstig op zoek zijn naar een excuus om hem te dumpen. Op dit moment kan dat natuurlijk niet, hij is onaantastbaar.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Geen van de 3 partijen heeft de behoefte om dit kabinet te laten mislukken. Deze 3 partijen zijn ook zo afhankelijk van elkaar, dat ze dat geen eens kunnen zonder dat een partij uit elkaar valt. Ik schat de kans op mislukking klein in, indien het mislukt dan gaat het ook goed mis.
Ik moet er niet aan denken, Tegen die tijd ben ik allang weg.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:29 schreef mlg het volgende:
[..]
En dan PVV die ook volledige deel uitmaakt van de regering.
Waar ga je naartoe? Een land waar een betere regering is?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken, Tegen die tijd ben ik allang weg.
In Nederland worden lelijke omgevingen normaliter gecompenseerd door het feit dat het hier aardig wonen is. Als dat laatste ook wegvalt, dan hebben we niks meer. Dan zijn er talloze alternatieven op deze planeet.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:49 schreef Knip het volgende:
[..]
Waar ga je naartoe? Een land waar een betere regering is?
België?![]()
IJsland?![]()
![]()
Italië?![]()
![]()
![]()
VS?![]()
![]()
![]()
![]()
Thailand?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook benieuwd waar je van gaat leven. Er is toch een TV-programma over mensen die emigreren? Zie ik je daar een keer?
Tja elders moet je werken voor je centen, vervelend is dat.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Nederland worden lelijke omgevingen normaliter gecompenseerd door het feit dat het hier aardig wonen is. Als dat laatste ook wegvalt, dan hebben we niks meer. Dan zijn er talloze alternatieven op deze planeet.
En waar ik van ga leven?
Hier niet gelukkigquote:Op woensdag 29 september 2010 14:08 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Tja elders moet je werken voor je centen, vervelend is dat.
Lol. Het is echt ontzettend naïef om te denken dat uitgerekend dit zooitje een volledige kabinetsperiode volmaakt, laat staan twee.quote:
Niet echt hoor. Het is hier vergeleken andere landen niet hard werken, echt niet. Neem voor de grap is een bijbaantje in de Duitse industrie. Akzo Nobel in Nederland was als een vakantie voor mij, daarna. En dan heb ik het ook nog over de tijd dat de Arbo wat flexibeler was.quote:
Ik denk het ook hoor, en ik heb vaak gelijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:21 schreef Balisto het volgende:
[..]
Lol. Het is echt ontzettend naïef om te denken dat uitgerekend dit zooitje een volledige kabinetsperiode volmaakt, laat staan twee.
Oh jawel hoor want het CDA hoeft maar iets te horen van de PVV dat ze niet aanstaat en de PVV is wegquote:
Wat een onzin. Mensen die beweren vanwege een bepaalde regering weg te willen doen het nooit. In de tijd die nodig is om een emigratie te plannen zit er hoogstwaarschijnlijk alweer een nieuw kabinet.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook al? Ga je met Remlof mee? Die ging geloof ik ook al weg.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, des te meer voor de achterblijvers.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef mlg het volgende:
Gaan ze uitgerekend weg als het in Nederland beter wordt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |