abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:44:07 #1
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_86962501
Gaat Geert de gedoogsteun opgeven omdat het kabinet nog te veel dhimmigedrag vertoont?
Komen de CDA-prominenten in gewetensnood omdat de christelijke normen en waarden worden vertrapt?
Heeft Mark Rutte toch te weinig steun binnen de VVD-achterban

Of hebben we nu een regering die sterk in het zadel zit en de rit volledig uitzit?

Poll: Hoelang houdt het kabinet VVD-CDA-(PVV) stand
tot 2010
tot 2011
tot 2012
tot 2013
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Non possumus non loqui
pi_86962531
Tot 2010 kan niet meer eh :{
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:46:03 #3
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_86962624
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:44 schreef CaptainCookie het volgende:
Tot 2010 kan niet meer eh :{
Ok, tot ergens in 2010 dan. Zelfde geldt ook voor de andere jaren
Non possumus non loqui
pi_86962977
Eerst zal het er nog eens moeten komen, het regeer/gedoogakkoord moet nog door de fracties en door het CDA congres worden goedgekeurd.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:57:02 #5
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_86963213
Die optie was ik vergeten. :@

Beschouw dat voor het gemak maar als de val van het kabinet Bruin 1.
Non possumus non loqui
  woensdag 29 september 2010 @ 01:44:14 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_86968001
Ze halen kerst niet, denk ik. Zeker ook gezien de toon die Wilders aansloeg na het aflopen van de onderhandelingen "blabla iig geen Cohen, Pechtold of Halsema"... Als een klein kind. Als ie zich zo blijft gedragen krijgen ze er geen één maatregel door.
  woensdag 29 september 2010 @ 02:15:49 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86968296
quote:
Op woensdag 29 september 2010 01:44 schreef remlof het volgende:
Ze halen kerst niet, denk ik.
Jawel.... onder het mom van "laten zien dat het kan" geef ik ze de laatste maanden van dit jaar wel.... Zo voor de kerst een kabinet laten vallen is ook zuur. Maar kom Januari, dan wordt het menens.... en ik verwacht dat halverwege 2011 de bom barst.

We zien wel.... de PVV houdt haar handen schoon, want ze regeren natuurlijk niet echt mee, ze gedogen het alleen maar. Ze kunnen natuurlijk wel het kabinet laten vallen door zich niet te houden aan het regeerakkoord.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86969555
quote:
Ze halen kerst niet, denk ik. Zeker ook gezien de toon die Wilders aansloeg na het aflopen van de onderhandelingen "blabla iig geen Cohen, Pechtold of Halsema"... Als een klein kind. Als ie zich zo blijft gedragen krijgen ze er geen één maatregel door.
Ze kunnen best een beetje door blijven modderen maar ik zie ze ook niet in staat om daadkrachtig beleid te voeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86969581
quote:
Natuurlijk halen ze kerst wel, dat zou een kleuter van 6 nog kunnen. Ik snap dat je hoopt dat ze kerst niet halen, maar de realiteit ligt toch ietsje anders.
pi_86969676
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk halen ze kerst wel, dat zou een kleuter van 6 nog kunnen. Ik snap dat je hoopt dat ze kerst niet halen, maar de realiteit ligt toch ietsje anders.
Balkenende 1 hield er na 92 dagen ook mee op. En dan zitten we net na de kerst maar nog wel dit jaar :P. En Rutte is qua leiderschapsuitstraling ongeveer net zo sterk als Balkenende toen dus wie weet ziet hij een uitdaging :+
  woensdag 29 september 2010 @ 08:42:07 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86969709
Ik geef het een jaar
pi_86969727
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Balkenende 1 hield er na 92 dagen ook mee op. En dan zitten we net na de kerst maar nog wel dit jaar :P. En Rutte is qua leiderschapsuitstraling ongeveer net zo sterk als Balkenende toen dus wie weet ziet hij een uitdaging :+
Je vergeet dat we pas halverwege oktober 'echt' beginnen met dit kabinet ;)
pi_86969848
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je vergeet dat we pas halverwege oktober 'echt' beginnen met dit kabinet ;)
Driekoningen dan :P?
pi_86969862
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nah ik denk ergens halverwege 2011, misschien rekken ze het wel tot 2012.
pi_86969923
Ik denk nog geen half jaar ;)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_86969944
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zo ongeveer, hangt er voornamelijk vanaf hoe rustig Wilders zich kan houden denk ik.

Overigens hoeft een kleine meerderheid geen probleem te zijn en daarop zullen ze denk ik ook niet vallen en ik denk niet eens dat deze coalitie het (veel) minder lang vol zou houden dan welke andere coalitie ook in deze tijd.
  woensdag 29 september 2010 @ 09:07:15 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86970158
Ik dnek dat het duurt totdat de achterban van Wilders ineens merkt wat voor bezuinigingen ze over zich heen krijgen en beginnen te morren.
pi_86970358
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik dnek dat het duurt totdat de achterban van Wilders ineens merkt wat voor bezuinigingen ze over zich heen krijgen en beginnen te morren.
Daarbij ga je er van uit dat de achterban linksig is. De PVV is MI linkser dan haar eigen achterban, althans, dat haal ik uit de resultaten van de Moral Politics test 2010.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 29 september 2010 @ 09:38:29 #19
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86970823
2013, zonder twijfel. Rutte trekt de stekker er niet uit, Verhagen ook niet en Wilders zal willen bewijzen dat hij stabiel is, om zijn zetels hoog te houden. Bovendien denk ik dat Wilders het internationaal gaat zoeken, en zijn gedoog positie biedt hem de beste mogelijkheid daarvoor.

Als de stekker eruit gaat dan is dat vanwege het CDA, maar die zullen nooit het risico wagen omdat ze nooit meer zo groot zullen worden naar verwachting.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86970971
Ik denk dat "als" deze regering er komt en het ziet er wel naar uit. Dat het in het begin nog allemaal wel gaat. Maar na een halfjaar tot jaar zullen de scheuringen absoluut zichtbaar zijn.

Denkt iedereen nou echt dat Wilders zodanig blijft optreden, dat hij constant zal gaan denken aan het CDA hoe zij zijn uitspraken zullen gaan oppakken? Echt niet, die doet het in het begin even rustig en daarna gaan de remmen los! Hij zal, zo wel, nationaal als internationaal uitspraken gaan doen, die gewoon niet weg te slikken zijn voor het CDA.
Nee, nee ik geloof echt niet dat zo wel Wilders en het CDA in korte tijd zo veranderd zijn, zodat dit goed blijft gaan?
De kans dat dit kabinet strand is extreem groot te noemen. 4 jaar uitzitten absoluut geen kans. 1 jaar uitzitten? Zeer waarschijnlijk. :N
pi_86973511
Ik geef ze maximaal een jaar. Of ze veel kunnen zal o.a. ervan afhangen hoe de 1 ste kamer eruit komt te zien.
In de tussentijd zal er een hoop gebral zijn en er zullen plannen worden gepresenteerd maar daarvoor hebben ze de tweede kamer nodig. En met de attitude van Wilders en Rutte vermoed ik dat dat wel eens een probleem kan worden.

Na ca. 6 maanden zullen er problemen komen of door Wilders of door scheuring in het CDA.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_86973727
Nog voordat het eerste pakket siervuurwerk over de toonbank gaat, ligt dit kabinet op zn gat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 september 2010 @ 11:30:10 #23
294269 mlg
pi_86973844
nou, we zullen zien hoeveel mensen nou echt politiek besef hebben :)

Bij Koos zullen we er snel achterkomen ;)
pi_86974184
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef mlg het volgende:
nou, we zullen zien hoeveel mensen nou echt politiek besef hebben :)

Bij Koos zullen we er snel achterkomen ;)
Mwoah, gok dat ik meer politiek besef bezit dan de gemiddelde bezoeker van POL of VKZ.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 september 2010 @ 12:00:45 #25
294269 mlg
pi_86974933
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, gok dat ik meer politiek besef bezit dan de gemiddelde bezoeker van POL of VKZ.
Dat zal ik niet ontkennen, ondanks dat je een tegenpool van me bent. Maar dit kabinet heeft een wat vreemd proces doorlopen, wat door de media nog extra opgeblazen is. Uiteindelijk was het niet meer dan meningen geven, de media die dit weer opblaast en het allemaal zo desastreus lijkt. CDA en VVD regeren, PVV zit niet in het kabinet, niet in de oppositie, maar kiest zijn eigen weg, zoals hij al sinds het bestaan van zijn partij doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')