Jawel.... onder het mom van "laten zien dat het kan" geef ik ze de laatste maanden van dit jaar wel.... Zo voor de kerst een kabinet laten vallen is ook zuur. Maar kom Januari, dan wordt het menens.... en ik verwacht dat halverwege 2011 de bom barst.quote:
Ze kunnen best een beetje door blijven modderen maar ik zie ze ook niet in staat om daadkrachtig beleid te voeren.quote:Op woensdag 29 september 2010 01:44 schreef remlof het volgende:
Ze halen kerst niet, denk ik. Zeker ook gezien de toon die Wilders aansloeg na het aflopen van de onderhandelingen "blabla iig geen Cohen, Pechtold of Halsema"... Als een klein kind. Als ie zich zo blijft gedragen krijgen ze er geen één maatregel door.
Natuurlijk halen ze kerst wel, dat zou een kleuter van 6 nog kunnen. Ik snap dat je hoopt dat ze kerst niet halen, maar de realiteit ligt toch ietsje anders.quote:Op woensdag 29 september 2010 01:44 schreef remlof het volgende:
Ze halen kerst niet, denk ik. Zeker ook gezien de toon die Wilders aansloeg na het aflopen van de onderhandelingen "blabla iig geen Cohen, Pechtold of Halsema"... Als een klein kind. Als ie zich zo blijft gedragen krijgen ze er geen één maatregel door.
Balkenende 1 hield er na 92 dagen ook mee op. En dan zitten we net na de kerst maar nog wel dit jaarquote:Op woensdag 29 september 2010 08:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk halen ze kerst wel, dat zou een kleuter van 6 nog kunnen. Ik snap dat je hoopt dat ze kerst niet halen, maar de realiteit ligt toch ietsje anders.
Je vergeet dat we pas halverwege oktober 'echt' beginnen met dit kabinetquote:Op woensdag 29 september 2010 08:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Balkenende 1 hield er na 92 dagen ook mee op. En dan zitten we net na de kerst maar nog wel dit jaar. En Rutte is qua leiderschapsuitstraling ongeveer net zo sterk als Balkenende toen dus wie weet ziet hij een uitdaging
Driekoningen danquote:Op woensdag 29 september 2010 08:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet dat we pas halverwege oktober 'echt' beginnen met dit kabinet
Zo ongeveer, hangt er voornamelijk vanaf hoe rustig Wilders zich kan houden denk ik.quote:
Daarbij ga je er van uit dat de achterban linksig is. De PVV is MI linkser dan haar eigen achterban, althans, dat haal ik uit de resultaten van de Moral Politics test 2010.quote:Op woensdag 29 september 2010 09:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik dnek dat het duurt totdat de achterban van Wilders ineens merkt wat voor bezuinigingen ze over zich heen krijgen en beginnen te morren.
Mwoah, gok dat ik meer politiek besef bezit dan de gemiddelde bezoeker van POL of VKZ.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef mlg het volgende:
nou, we zullen zien hoeveel mensen nou echt politiek besef hebben
Bij Koos zullen we er snel achterkomen
Dat zal ik niet ontkennen, ondanks dat je een tegenpool van me bent. Maar dit kabinet heeft een wat vreemd proces doorlopen, wat door de media nog extra opgeblazen is. Uiteindelijk was het niet meer dan meningen geven, de media die dit weer opblaast en het allemaal zo desastreus lijkt. CDA en VVD regeren, PVV zit niet in het kabinet, niet in de oppositie, maar kiest zijn eigen weg, zoals hij al sinds het bestaan van zijn partij doet.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, gok dat ik meer politiek besef bezit dan de gemiddelde bezoeker van POL of VKZ.
Zowel de PVV als de kiezers zijn vooral erg opportunistisch. Waarom denk je dat de PVV stemmen bij de SP weghaalt?quote:Op woensdag 29 september 2010 09:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daarbij ga je er van uit dat de achterban linksig is. De PVV is MI linkser dan haar eigen achterban, althans, dat haal ik uit de resultaten van de Moral Politics test 2010.
Ik moet het nog zien. Dit is wel het kabinet dat bij voorbaat al de meeste weerstand oproept ooit.quote:Op woensdag 29 september 2010 08:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk halen ze kerst wel, dat zou een kleuter van 6 nog kunnen. Ik snap dat je hoopt dat ze kerst niet halen, maar de realiteit ligt toch ietsje anders.
Klopt als een bus. Juist omdat de PVV niet officieel deel uitmaakt van het kabinet, is het lastig in te schatten hoe lang de boel standhoudt. Voor Nederland is immers een onbeproefd concept. De PVV zal inderdaad haar eigen koers blijven varen. Daarbij zal Wilders met enige regelmaat zijn ongezouten mening ten gehoor brengen. Hoe dat uit gaat pakken? Who knows?quote:Op woensdag 29 september 2010 12:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen, ondanks dat je een tegenpool van me bent. Maar dit kabinet heeft een wat vreemd proces doorlopen, wat door de media nog extra opgeblazen is. Uiteindelijk was het niet meer dan meningen geven, de media die dit weer opblaast en het allemaal zo desastreus lijkt. CDA en VVD regeren, PVV zit niet in het kabinet, niet in de oppositie, maar kiest zijn eigen weg, zoals hij al sinds het bestaan van zijn partij doet.
Geen van de 3 partijen heeft de behoefte om dit kabinet te laten mislukken. Deze 3 partijen zijn ook zo afhankelijk van elkaar, dat ze dat geen eens kunnen zonder dat een partij uit elkaar valt. Ik schat de kans op mislukking klein in, indien het mislukt dan gaat het ook goed mis.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Juist omdat de PVV niet officieel deel uitmaakt van het kabinet, is het lastig in te schatten hoe lang de boel standhoudt. Voor Nederland is immers een onbeproefd concept. De PVV zal inderdaad haar eigen koers blijven varen. Daarbij zal Wilders met enige regelmaat zijn ongezouten mening ten gehoor brengen. Hoe dat uit gaat pakken? Who knows?
Het is echt koffiedik kijken op dit moment.
En dan PVV die ook volledige deel uitmaakt van de regering.quote:
Ik denk dat het eerste vooral geldt voor Rutte en Verhagen, die beiden hun ziel en zaligheid in dit kabinet hebben gestopt. Indien dit kabinet voortijdig klapt, dan kan dat desastreus uitpakken van de politieke loopbaan van zowel Rutte als Verhagen. Voor Rutte misschien in iets mindere mate. Verhagen is dan echt uitgespeeld. Ik denk ook dat veel van zijn partijgenoten al naarstig op zoek zijn naar een excuus om hem te dumpen. Op dit moment kan dat natuurlijk niet, hij is onaantastbaar.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Geen van de 3 partijen heeft de behoefte om dit kabinet te laten mislukken. Deze 3 partijen zijn ook zo afhankelijk van elkaar, dat ze dat geen eens kunnen zonder dat een partij uit elkaar valt. Ik schat de kans op mislukking klein in, indien het mislukt dan gaat het ook goed mis.
Ik moet er niet aan denken, Tegen die tijd ben ik allang weg.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:29 schreef mlg het volgende:
[..]
En dan PVV die ook volledige deel uitmaakt van de regering.
Waar ga je naartoe? Een land waar een betere regering is?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken, Tegen die tijd ben ik allang weg.
In Nederland worden lelijke omgevingen normaliter gecompenseerd door het feit dat het hier aardig wonen is. Als dat laatste ook wegvalt, dan hebben we niks meer. Dan zijn er talloze alternatieven op deze planeet.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:49 schreef Knip het volgende:
[..]
Waar ga je naartoe? Een land waar een betere regering is?
België?![]()
IJsland?![]()
![]()
Italië?![]()
![]()
![]()
VS?![]()
![]()
![]()
![]()
Thailand?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook benieuwd waar je van gaat leven. Er is toch een TV-programma over mensen die emigreren? Zie ik je daar een keer?
Tja elders moet je werken voor je centen, vervelend is dat.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Nederland worden lelijke omgevingen normaliter gecompenseerd door het feit dat het hier aardig wonen is. Als dat laatste ook wegvalt, dan hebben we niks meer. Dan zijn er talloze alternatieven op deze planeet.
En waar ik van ga leven?
Hier niet gelukkigquote:Op woensdag 29 september 2010 14:08 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Tja elders moet je werken voor je centen, vervelend is dat.
Lol. Het is echt ontzettend naïef om te denken dat uitgerekend dit zooitje een volledige kabinetsperiode volmaakt, laat staan twee.quote:
Niet echt hoor. Het is hier vergeleken andere landen niet hard werken, echt niet. Neem voor de grap is een bijbaantje in de Duitse industrie. Akzo Nobel in Nederland was als een vakantie voor mij, daarna. En dan heb ik het ook nog over de tijd dat de Arbo wat flexibeler was.quote:
Ik denk het ook hoor, en ik heb vaak gelijk.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:21 schreef Balisto het volgende:
[..]
Lol. Het is echt ontzettend naïef om te denken dat uitgerekend dit zooitje een volledige kabinetsperiode volmaakt, laat staan twee.
Oh jawel hoor want het CDA hoeft maar iets te horen van de PVV dat ze niet aanstaat en de PVV is wegquote:
Wat een onzin. Mensen die beweren vanwege een bepaalde regering weg te willen doen het nooit. In de tijd die nodig is om een emigratie te plannen zit er hoogstwaarschijnlijk alweer een nieuw kabinet.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook al? Ga je met Remlof mee? Die ging geloof ik ook al weg.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, des te meer voor de achterblijvers.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef mlg het volgende:
Gaan ze uitgerekend weg als het in Nederland beter wordt
Voor wie wordt het precies beter dan? Gia, voor jou in ieder geval niet. JIj hebt wel eens laten ontvallen dat je een gezin met kinderen hebt en moet leven van een modaal inkomen. Denk je nou werkelijk dat er gouden bergen klaarstaan. Jouw groep wordt het hardste gepakt.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef mlg het volgende:
Tokkies in het centrum van de machtquote:Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef mlg het volgende:
Is een uitkering tegenwoordig modaal?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor wie wordt het precies beter dan? Gia, voor jou in ieder geval niet. JIj hebt wel eens laten ontvallen dat je een gezin met kinderen hebt en moet leven van een modaal inkomen. Denk je nou werkelijk dat er gouden bergen klaarstaan. Jouw groep wordt het hardste gepakt.
Manlief kan eventueel ook werken.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is een uitkering tegenwoordig modaal?
Ik kan mij niet voorstellen dat iets wat op een man lijkt het uit zou houden met Gia.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Manlief kan eventueel ook werken.
Ooh, ik dacht een keer gelezen te hebben dat haar gezinnetje moet rondkomen met een modaal inkomen. Kan het mis hebben, uiteraard. Ik houd immers niet bij welke users, hoeveel verdient en waar hij/zij werkt.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is een uitkering tegenwoordig modaal?
Scherpquote:Op woensdag 29 september 2010 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat iets wat op een man lijkt het uit zou houden met Gia.
Het zou wel hilarisch zijn als bij het debat over de regeringsverklaring een motie van wantrouwen wordt ingediend die door een meerderheid van het parlement wordt gesteundquote:
Ach, er is ook een kabinet geweest dat al viel voor het voor het eerst in de Kamer verscheen.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zou wel hilarisch zijn als bij het debat over de regeringsverklaring een motie van wantrouwen wordt ingediend die door een meerderheid van het parlement wordt gesteund
Colijn 4 of 5 toch?quote:Op donderdag 30 september 2010 00:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach, er is ook een kabinet geweest dat al viel voor het voor het eerst in de Kamer verscheen.
*proest*quote:Op woensdag 29 september 2010 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat iets wat op een man lijkt het uit zou houden met Gia.
Die kans is best aanwezig. Het kabinet neemt geen risico's en speelt enorm op safe. Ja, dan zal de boel niet snel klappen. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe Wilders zich gedraagt. De emmer kan best snel vol rakken voor mijn coalitiepartners.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:30 schreef Arcee het volgende:
Dit kabinet gaat veel langer zitten dan menigeen denkt.
Ik verwacht het niet, maar dat zou wel ideaal zijn. Gewoon eens rustig en normaal regeren, niet elke paar jaar compleet het roer om. Ik heb gezien wat dat in het onderwijs doet; iedere nieuwe bobo wil zijn stempel achterlaten en voert dus allerlei veranderingen in die helemaal niet nodig waren en de boel ook echt niet beter maken.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die kans is best aanwezig. Het kabinet neemt geen risico's en speelt enorm op safe. Ja, dan zal de boel niet snel klappen. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe Wilders zich gedraagt. De emmer kan best snel vol rakken voor mijn coalitiepartners.
Ik had liever gezien dat er echte hervormingen werden doorgevoerd. Dus inperking van de HRA en van mijn part versoepeling van het ontslagrecht en verkorting van de WW (om rechts NL ook een beetje tegemoet te komen). Hervormingen in het onderwijs hoeven van mij ook niet. Maar ik heb het dan ook over ombuigingen die geld besparen. Niet zozeer de introductie van een nieuw onderwijssysteem a la de Tweede Fase.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:46 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik verwacht het niet, maar dat zou wel ideaal zijn. Gewoon eens rustig en normaal regeren, niet elke paar jaar compleet het roer om. Ik heb gezien wat dat in het onderwijs doet; iedere nieuwe bobo wil zijn stempel achterlaten en voert dus allerlei veranderingen in die helemaal niet nodig waren en de boel ook echt niet beter maken.
Bezuinigen en rustig aan doen, gewoon de stormluiken dicht tot de crisis voorbij is dus.
Och ja, het onderwijs...ik heb elk jaar, echt elk jaar vernieuwing gehad. Om gek van te worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:46 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik verwacht het niet, maar dat zou wel ideaal zijn. Gewoon eens rustig en normaal regeren, niet elke paar jaar compleet het roer om. Ik heb gezien wat dat in het onderwijs doet; iedere nieuwe bobo wil zijn stempel achterlaten en voert dus allerlei veranderingen in die helemaal niet nodig waren en de boel ook echt niet beter maken.
Bezuinigen en rustig aan doen, gewoon de stormluiken dicht tot de crisis voorbij is dus.
Het probleem is dat vooral de progressieven lijken te denken dat hervormen op de een of andere manier heilig is en altijd tot verbetering zal leiden.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat er echte hervormingen werden doorgevoerd. Dus inperking van de HRA en van mijn part versoepeling van het ontslagrecht en verkorting van de WW (om rechts NL ook een beetje tegemoet te komen). Hervormingen in het onderwijs hoeven van mij ook niet. Maar ik heb het dan ook over ombuigingen die geld besparen. Niet zozeer de introductie van een nieuw onderwijssysteem a la de Tweede Fase.
Valt wat voor te zeggen, maar het was toch echt Rutte die in de aanloop naar de verkiezingen verklaarde dat er moet worden hervormd. Hij zocht naar eigen zeggen ook coalitiepartners die hetzelfde willen.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het probleem is dat vooral de progressieven lijken te denken dat hervormen op de een of andere manier heilig is en altijd tot verbetering zal leiden.
Je moet ook bedenken dat we het in Nederland al behoorlijk goed hebben en dat change for the sake of change het vaak net zo gemakkelijk slechter kan maken. Naast het onderwijs noem ik maar even de zorgverzekeringen en het OV bijvoorbeeld. Mensen schieten zo gemakkelijk door met dat hervormen, terwijl het mijn inziens veel verstandiger is om te kijken wat er al goed gaat en daar misschien iets aan te verbeteren. Dat doe je niet door helemaal opnieuw te beginnen omdat je wil 'hervormen'.
Het is ook niet alleen iets van links nee, het is een politiek buzzwoord dat het altijd goed doet bij veel stemmers omdat ze bij dat woord allemaal denken aan wat zij zelf hervormd willen zien. En dan heeft iedereen wel iets voor ogen, ook ik, maar als ik heel eerlijk ben moet ik ook wel toegeven dat het allemaal niet zo belangrijk en dringend is.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen, maar het was toch echt Rutte die in de aanloop naar de verkiezingen verklaarde dat er moet worden hervormd. Hij zocht naar eigen zeggen ook coalitiepartners die hetzelfde willen.
Wellicht niet. Maar hetgeen dat we nu krijgen voorgeschoteld is wel erg magertjes. Het is een beetje pappen en nathouden, zoals de rechtsen het graag verwoorden. Ik zal niet zeggen dat het een verschrikkelijk akkoord is, maar het ontbreekt wel een beetje aan visie. Laten we eerlijk wezen. Lees vooral veel halve maatregelen.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het is ook niet alleen iets van links nee, het is een politiek buzzwoord dat het altijd goed doet bij veel stemmers omdat ze bij dat woord allemaal denken aan wat zij zelf hervormd willen zien. En dan heeft iedereen wel iets voor ogen, ook ik, maar als ik heel eerlijk ben moet ik ook wel toegeven dat het allemaal niet zo belangrijk en dringend is.
Een minister die nieuw op de post komt kan het niet verkroppen dat zijn voorganger het al goed gedaan heeft en er niets meer te doen valt. Hij/zij zal en moet zijn stempel op die 4 jaar zetten. Dus hervorming.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het probleem is dat vooral de progressieven lijken te denken dat hervormen op de een of andere manier heilig is en altijd tot verbetering zal leiden.
Je moet ook bedenken dat we het in Nederland al behoorlijk goed hebben en dat change for the sake of change het vaak net zo gemakkelijk slechter kan maken. Naast het onderwijs noem ik maar even de zorgverzekeringen en het OV bijvoorbeeld. Mensen schieten zo gemakkelijk door met dat hervormen, terwijl het mijn inziens veel verstandiger is om te kijken wat er al goed gaat en daar misschien iets aan te verbeteren. Dat doe je niet door helemaal opnieuw te beginnen omdat je wil 'hervormen'.
Een tweede termijn weet ik niet, maar de kans is best groot dat dit kabinet de rit uit gaat zitten. Hangt eigenlijk volledig af van Wilders.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef Wijze_appel het volgende:
Afgaande van de boeroepers hier dat ze voor de verkiezingen ook al riepen dat een kabinet met Wilders er nooit zou komen, gok ik zelfs een tweede termijn.
![]()
Kep eerlijk gezegt geen idee. Als het over 3 maanden klapt, kijk ik er niet vreemd van op. Als ze 4 jaar volhouden ook niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een tweede termijn weet ik niet, maar de kans is best groot dat dit kabinet de rit uit gaat zitten. Hangt eigenlijk volledig af van Wilders.
Ach, we zullen het wel zien. Ik heb mij er al bij neergelegd en ga nu kijken wat de toekomst brengt.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:14 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Kep eerlijk gezegt geen idee. Als het over 3 maanden klapt, kijk ik er niet vreemd van op. Als ze 4 jaar volhouden ook niet.
quote:Op woensdag 29 september 2010 08:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nah ik denk ergens halverwege 2011, misschien rekken ze het wel tot 2012.
Welk nummer moet ik nemen in de Staatsloterijquote:Op woensdag 29 september 2010 09:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik dnek dat het duurt totdat de achterban van Wilders ineens merkt wat voor bezuinigingen ze over zich heen krijgen en beginnen te morren.
Ik had het dus fout met "halverwege 2011". Maar eerlijk gezegd had het ook in 2011 kunnen gebeuren, de boel stond al een paar keer eerder op barsten en is gelijmd.....quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |