abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:44:07 #1
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_86962501
Gaat Geert de gedoogsteun opgeven omdat het kabinet nog te veel dhimmigedrag vertoont?
Komen de CDA-prominenten in gewetensnood omdat de christelijke normen en waarden worden vertrapt?
Heeft Mark Rutte toch te weinig steun binnen de VVD-achterban

Of hebben we nu een regering die sterk in het zadel zit en de rit volledig uitzit?

Poll: Hoelang houdt het kabinet VVD-CDA-(PVV) stand
tot 2010
tot 2011
tot 2012
tot 2013
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Non possumus non loqui
pi_86962531
Tot 2010 kan niet meer eh :{
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:46:03 #3
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_86962624
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:44 schreef CaptainCookie het volgende:
Ok, tot ergens in 2010 dan. Zelfde geldt ook voor de andere jaren
Non possumus non loqui
pi_86962977
Eerst zal het er nog eens moeten komen, het regeer/gedoogakkoord moet nog door de fracties en door het CDA congres worden goedgekeurd.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:57:02 #5
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_86963213
Die optie was ik vergeten. :@

Beschouw dat voor het gemak maar als de val van het kabinet Bruin 1.
Non possumus non loqui
  woensdag 29 september 2010 @ 01:44:14 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_86968001
Ze halen kerst niet, denk ik. Zeker ook gezien de toon die Wilders aansloeg na het aflopen van de onderhandelingen "blabla iig geen Cohen, Pechtold of Halsema"... Als een klein kind. Als ie zich zo blijft gedragen krijgen ze er geen één maatregel door.
  woensdag 29 september 2010 @ 02:15:49 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_86968296
quote:
Op woensdag 29 september 2010 01:44 schreef remlof het volgende:
Ze halen kerst niet, denk ik.
Jawel.... onder het mom van "laten zien dat het kan" geef ik ze de laatste maanden van dit jaar wel.... Zo voor de kerst een kabinet laten vallen is ook zuur. Maar kom Januari, dan wordt het menens.... en ik verwacht dat halverwege 2011 de bom barst.

We zien wel.... de PVV houdt haar handen schoon, want ze regeren natuurlijk niet echt mee, ze gedogen het alleen maar. Ze kunnen natuurlijk wel het kabinet laten vallen door zich niet te houden aan het regeerakkoord.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_86969555
quote:
Ze halen kerst niet, denk ik. Zeker ook gezien de toon die Wilders aansloeg na het aflopen van de onderhandelingen "blabla iig geen Cohen, Pechtold of Halsema"... Als een klein kind. Als ie zich zo blijft gedragen krijgen ze er geen één maatregel door.
Ze kunnen best een beetje door blijven modderen maar ik zie ze ook niet in staat om daadkrachtig beleid te voeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86969581
quote:
Natuurlijk halen ze kerst wel, dat zou een kleuter van 6 nog kunnen. Ik snap dat je hoopt dat ze kerst niet halen, maar de realiteit ligt toch ietsje anders.
pi_86969676
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk halen ze kerst wel, dat zou een kleuter van 6 nog kunnen. Ik snap dat je hoopt dat ze kerst niet halen, maar de realiteit ligt toch ietsje anders.
Balkenende 1 hield er na 92 dagen ook mee op. En dan zitten we net na de kerst maar nog wel dit jaar :P. En Rutte is qua leiderschapsuitstraling ongeveer net zo sterk als Balkenende toen dus wie weet ziet hij een uitdaging :+
  woensdag 29 september 2010 @ 08:42:07 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86969709
Ik geef het een jaar
pi_86969727
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Balkenende 1 hield er na 92 dagen ook mee op. En dan zitten we net na de kerst maar nog wel dit jaar :P. En Rutte is qua leiderschapsuitstraling ongeveer net zo sterk als Balkenende toen dus wie weet ziet hij een uitdaging :+
Je vergeet dat we pas halverwege oktober 'echt' beginnen met dit kabinet ;)
pi_86969848
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je vergeet dat we pas halverwege oktober 'echt' beginnen met dit kabinet ;)
Driekoningen dan :P?
pi_86969862
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nah ik denk ergens halverwege 2011, misschien rekken ze het wel tot 2012.
pi_86969923
Ik denk nog geen half jaar ;)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_86969944
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zo ongeveer, hangt er voornamelijk vanaf hoe rustig Wilders zich kan houden denk ik.

Overigens hoeft een kleine meerderheid geen probleem te zijn en daarop zullen ze denk ik ook niet vallen en ik denk niet eens dat deze coalitie het (veel) minder lang vol zou houden dan welke andere coalitie ook in deze tijd.
  woensdag 29 september 2010 @ 09:07:15 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86970158
Ik dnek dat het duurt totdat de achterban van Wilders ineens merkt wat voor bezuinigingen ze over zich heen krijgen en beginnen te morren.
pi_86970358
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:07 schreef Hexagon het volgende:
Ik dnek dat het duurt totdat de achterban van Wilders ineens merkt wat voor bezuinigingen ze over zich heen krijgen en beginnen te morren.
Daarbij ga je er van uit dat de achterban linksig is. De PVV is MI linkser dan haar eigen achterban, althans, dat haal ik uit de resultaten van de Moral Politics test 2010.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 29 september 2010 @ 09:38:29 #19
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86970823
2013, zonder twijfel. Rutte trekt de stekker er niet uit, Verhagen ook niet en Wilders zal willen bewijzen dat hij stabiel is, om zijn zetels hoog te houden. Bovendien denk ik dat Wilders het internationaal gaat zoeken, en zijn gedoog positie biedt hem de beste mogelijkheid daarvoor.

Als de stekker eruit gaat dan is dat vanwege het CDA, maar die zullen nooit het risico wagen omdat ze nooit meer zo groot zullen worden naar verwachting.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_86970971
Ik denk dat "als" deze regering er komt en het ziet er wel naar uit. Dat het in het begin nog allemaal wel gaat. Maar na een halfjaar tot jaar zullen de scheuringen absoluut zichtbaar zijn.

Denkt iedereen nou echt dat Wilders zodanig blijft optreden, dat hij constant zal gaan denken aan het CDA hoe zij zijn uitspraken zullen gaan oppakken? Echt niet, die doet het in het begin even rustig en daarna gaan de remmen los! Hij zal, zo wel, nationaal als internationaal uitspraken gaan doen, die gewoon niet weg te slikken zijn voor het CDA.
Nee, nee ik geloof echt niet dat zo wel Wilders en het CDA in korte tijd zo veranderd zijn, zodat dit goed blijft gaan?
De kans dat dit kabinet strand is extreem groot te noemen. 4 jaar uitzitten absoluut geen kans. 1 jaar uitzitten? Zeer waarschijnlijk. :N
pi_86973511
Ik geef ze maximaal een jaar. Of ze veel kunnen zal o.a. ervan afhangen hoe de 1 ste kamer eruit komt te zien.
In de tussentijd zal er een hoop gebral zijn en er zullen plannen worden gepresenteerd maar daarvoor hebben ze de tweede kamer nodig. En met de attitude van Wilders en Rutte vermoed ik dat dat wel eens een probleem kan worden.

Na ca. 6 maanden zullen er problemen komen of door Wilders of door scheuring in het CDA.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_86973727
Nog voordat het eerste pakket siervuurwerk over de toonbank gaat, ligt dit kabinet op zn gat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 september 2010 @ 11:30:10 #23
294269 mlg
pi_86973844
nou, we zullen zien hoeveel mensen nou echt politiek besef hebben :)

Bij Koos zullen we er snel achterkomen ;)
pi_86974184
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:30 schreef mlg het volgende:
nou, we zullen zien hoeveel mensen nou echt politiek besef hebben :)

Bij Koos zullen we er snel achterkomen ;)
Mwoah, gok dat ik meer politiek besef bezit dan de gemiddelde bezoeker van POL of VKZ.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:00:45 #25
294269 mlg
pi_86974933
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, gok dat ik meer politiek besef bezit dan de gemiddelde bezoeker van POL of VKZ.
Dat zal ik niet ontkennen, ondanks dat je een tegenpool van me bent. Maar dit kabinet heeft een wat vreemd proces doorlopen, wat door de media nog extra opgeblazen is. Uiteindelijk was het niet meer dan meningen geven, de media die dit weer opblaast en het allemaal zo desastreus lijkt. CDA en VVD regeren, PVV zit niet in het kabinet, niet in de oppositie, maar kiest zijn eigen weg, zoals hij al sinds het bestaan van zijn partij doet.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:05:08 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86975070
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daarbij ga je er van uit dat de achterban linksig is. De PVV is MI linkser dan haar eigen achterban, althans, dat haal ik uit de resultaten van de Moral Politics test 2010.
Zowel de PVV als de kiezers zijn vooral erg opportunistisch. Waarom denk je dat de PVV stemmen bij de SP weghaalt?

Ik denk dat een aanzienlijk deel van de kiezers van de PVV geen duidelijk aanwijsbare linkse of rechtse overtuiging heeft. Het politieke speelveld is immers niet plat en zwartwit.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:06:48 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_86975125
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien. Dit is wel het kabinet dat bij voorbaat al de meeste weerstand oproept ooit.
pi_86975162
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:00 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat zal ik niet ontkennen, ondanks dat je een tegenpool van me bent. Maar dit kabinet heeft een wat vreemd proces doorlopen, wat door de media nog extra opgeblazen is. Uiteindelijk was het niet meer dan meningen geven, de media die dit weer opblaast en het allemaal zo desastreus lijkt. CDA en VVD regeren, PVV zit niet in het kabinet, niet in de oppositie, maar kiest zijn eigen weg, zoals hij al sinds het bestaan van zijn partij doet.
Klopt als een bus. Juist omdat de PVV niet officieel deel uitmaakt van het kabinet, is het lastig in te schatten hoe lang de boel standhoudt. Voor Nederland is immers een onbeproefd concept. De PVV zal inderdaad haar eigen koers blijven varen. Daarbij zal Wilders met enige regelmaat zijn ongezouten mening ten gehoor brengen. Hoe dat uit gaat pakken? Who knows?

Het is echt koffiedik kijken op dit moment.
pi_86975688
Ik denk dat het nog vóór de Statenverkiezingen valt.
pi_86976004
Ik denk dat zodra Wilders' zijn stokpaardjes er doorheen heeft geramd hij het schip doet laten zinken. Dat kan eind december zijn, maar ook 2011 :p
  woensdag 29 september 2010 @ 12:42:58 #31
3542 Gia
User under construction
pi_86976327
8 jaar.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:23:16 #32
27648 Weakling
available in strong mint
pi_86977702
"28 days, 6 hours, 42 minutes, and 12 seconds"

Nee, ik denk een dik jaar. Waarna CDA & VVD afgestraft worden omdat ze voor een aantal plannen geen meerderheid hebben kunnen vinden en de plannen die wel doorgevoerd zijn teveel in de portemonee van de mensen gevoeld wordt.

De PVV draait zich hier behendig uit en wint stemmen door te stellen dat de plannen die zij graag hadden gezien niet zijn uitgevoerd en de uitgevoerde plannen volledig door de twee regeringspartijen bedacht zijn en daar geen gedoogsteun aan gegeven is.

Links wint zetels, maar is dusdanig verdeeld dat er totaal geen samenwerking mogelijk is in een nieuwe regering. De verkiezingen laten een nog grotere verdeelheid zien, alle grote partijen tussen de 20 en 25 zetels. Waarmee het circus weer van voren af aan begint, alleen nog een graadje erger.

Tot zover mijn glazen bol.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_86977842
2013 zolang Balkenende geen minister wordt, dan waarschijnlijk 2011 of 2012! :P
  woensdag 29 september 2010 @ 13:28:11 #34
294269 mlg
pi_86977847
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt als een bus. Juist omdat de PVV niet officieel deel uitmaakt van het kabinet, is het lastig in te schatten hoe lang de boel standhoudt. Voor Nederland is immers een onbeproefd concept. De PVV zal inderdaad haar eigen koers blijven varen. Daarbij zal Wilders met enige regelmaat zijn ongezouten mening ten gehoor brengen. Hoe dat uit gaat pakken? Who knows?

Het is echt koffiedik kijken op dit moment.
Geen van de 3 partijen heeft de behoefte om dit kabinet te laten mislukken. Deze 3 partijen zijn ook zo afhankelijk van elkaar, dat ze dat geen eens kunnen zonder dat een partij uit elkaar valt. Ik schat de kans op mislukking klein in, indien het mislukt dan gaat het ook goed mis.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:29:43 #35
294269 mlg
pi_86977897
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:42 schreef Gia het volgende:
8 jaar.
En dan PVV die ook volledige deel uitmaakt van de regering.
pi_86978275
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:28 schreef mlg het volgende:

[..]

Geen van de 3 partijen heeft de behoefte om dit kabinet te laten mislukken. Deze 3 partijen zijn ook zo afhankelijk van elkaar, dat ze dat geen eens kunnen zonder dat een partij uit elkaar valt. Ik schat de kans op mislukking klein in, indien het mislukt dan gaat het ook goed mis.
Ik denk dat het eerste vooral geldt voor Rutte en Verhagen, die beiden hun ziel en zaligheid in dit kabinet hebben gestopt. Indien dit kabinet voortijdig klapt, dan kan dat desastreus uitpakken van de politieke loopbaan van zowel Rutte als Verhagen. Voor Rutte misschien in iets mindere mate. Verhagen is dan echt uitgespeeld. Ik denk ook dat veel van zijn partijgenoten al naarstig op zoek zijn naar een excuus om hem te dumpen. Op dit moment kan dat natuurlijk niet, hij is onaantastbaar.
pi_86978289
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:29 schreef mlg het volgende:

[..]

En dan PVV die ook volledige deel uitmaakt van de regering.
Ik moet er niet aan denken, Tegen die tijd ben ik allang weg.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:49:32 #38
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_86978625
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar ga je naartoe? Een land waar een betere regering is?

België? _O-
IJsland? _O- _O-
Italië? _O- _O- _O-
VS? _O- _O- _O- _O-
Thailand? _O- _O- _O- _O- _O-

Ik ben ook benieuwd waar je van gaat leven. Er is toch een TV-programma over mensen die emigreren? Zie ik je daar een keer?
Non possumus non loqui
pi_86979361
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:49 schreef Knip het volgende:

[..]

Waar ga je naartoe? Een land waar een betere regering is?

België? _O-
IJsland? _O- _O-
Italië? _O- _O- _O-
VS? _O- _O- _O- _O-
Thailand? _O- _O- _O- _O- _O-

Ik ben ook benieuwd waar je van gaat leven. Er is toch een TV-programma over mensen die emigreren? Zie ik je daar een keer?
In Nederland worden lelijke omgevingen normaliter gecompenseerd door het feit dat het hier aardig wonen is. Als dat laatste ook wegvalt, dan hebben we niks meer. Dan zijn er talloze alternatieven op deze planeet.

En waar ik van ga leven? :{
pi_86979422
Welk nieuw kabinet :?
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 29 september 2010 @ 14:08:11 #41
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_86979466
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Nederland worden lelijke omgevingen normaliter gecompenseerd door het feit dat het hier aardig wonen is. Als dat laatste ook wegvalt, dan hebben we niks meer. Dan zijn er talloze alternatieven op deze planeet.

En waar ik van ga leven? :{
Tja elders moet je werken voor je centen, vervelend is dat.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_86979599
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:08 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Tja elders moet je werken voor je centen, vervelend is dat.
Hier niet gelukkig :')
pi_86980021
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:42 schreef Gia het volgende:
8 jaar.
Lol. Het is echt ontzettend naïef om te denken dat uitgerekend dit zooitje een volledige kabinetsperiode volmaakt, laat staan twee.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:36:15 #44
294269 mlg
pi_86980611
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hier niet gelukkig :')
Niet echt hoor. Het is hier vergeleken andere landen niet hard werken, echt niet. Neem voor de grap is een bijbaantje in de Duitse industrie. Akzo Nobel in Nederland was als een vakantie voor mij, daarna. En dan heb ik het ook nog over de tijd dat de Arbo wat flexibeler was. :)
  woensdag 29 september 2010 @ 14:37:56 #45
294269 mlg
pi_86980675
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:21 schreef Balisto het volgende:

[..]

Lol. Het is echt ontzettend naïef om te denken dat uitgerekend dit zooitje een volledige kabinetsperiode volmaakt, laat staan twee.
Ik denk het ook hoor, en ik heb vaak gelijk.
pi_86982774
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:44 schreef CaptainCookie het volgende:
Oh jawel hoor want het CDA hoeft maar iets te horen van de PVV dat ze niet aanstaat en de PVV is weg
en het CDA ook en we hebben nieuwe verkiezingen. :Y }) en dan komt er teminste een prgressief links kabinet. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86984485
quote:

[..]

Wat een onzin. Mensen die beweren vanwege een bepaalde regering weg te willen doen het nooit. In de tijd die nodig is om een emigratie te plannen zit er hoogstwaarschijnlijk alweer een nieuw kabinet.
  woensdag 29 september 2010 @ 16:23:04 #48
3542 Gia
User under construction
pi_86985173
quote:

[..]

Ook al? Ga je met Remlof mee? Die ging geloof ik ook al weg.
  woensdag 29 september 2010 @ 16:38:27 #49
294269 mlg
pi_86985815
Gaan ze uitgerekend weg als het in Nederland beter wordt :D
  woensdag 29 september 2010 @ 16:40:43 #50
3542 Gia
User under construction
pi_86985906
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef mlg het volgende:
Och, des te meer voor de achterblijvers. :s)
pi_86988359
quote:
Voor wie wordt het precies beter dan? Gia, voor jou in ieder geval niet. JIj hebt wel eens laten ontvallen dat je een gezin met kinderen hebt en moet leven van een modaal inkomen. Denk je nou werkelijk dat er gouden bergen klaarstaan. Jouw groep wordt het hardste gepakt.
pi_86988451
Ik zou 2010 zeggen maar er zijn alleen maar 3 maanden meer in het jaar. :')
pi_86990702
quote:
Tokkies in het centrum van de macht :D. Als het daar beter van wordt :D. Als ze al iets voor elkaar krijgen voor ze uit elkaar vallen :')
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2010 @ 23:49:15 #54
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_87005762
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor wie wordt het precies beter dan? Gia, voor jou in ieder geval niet. JIj hebt wel eens laten ontvallen dat je een gezin met kinderen hebt en moet leven van een modaal inkomen. Denk je nou werkelijk dat er gouden bergen klaarstaan. Jouw groep wordt het hardste gepakt.
Is een uitkering tegenwoordig modaal? :?
Carpe Libertatem
pi_87005802
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Manlief kan eventueel ook werken.
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2010 @ 23:52:18 #56
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_87005871
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Manlief kan eventueel ook werken.
Ik kan mij niet voorstellen dat iets wat op een man lijkt het uit zou houden met Gia. :P
Carpe Libertatem
pi_87005965
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ooh, ik dacht een keer gelezen te hebben dat haar gezinnetje moet rondkomen met een modaal inkomen. Kan het mis hebben, uiteraard. Ik houd immers niet bij welke users, hoeveel verdient en waar hij/zij werkt.
pi_87005984
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat iets wat op een man lijkt het uit zou houden met Gia. :P
Scherp :P
  woensdag 29 september 2010 @ 23:59:49 #59
177885 JoaC
Het is patat
pi_87006100
Is hij al gevallen?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_87006144
Het komt er niet.
  donderdag 30 september 2010 @ 00:01:33 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_87006174
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:59 schreef JoaC het volgende:
Is hij al gevallen?
Het zou wel hilarisch zijn als bij het debat over de regeringsverklaring een motie van wantrouwen wordt ingediend die door een meerderheid van het parlement wordt gesteund _O-
pi_87006205
Nou 2012 he!
Snollebolt
pi_87006212
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Het zou wel hilarisch zijn als bij het debat over de regeringsverklaring een motie van wantrouwen wordt ingediend die door een meerderheid van het parlement wordt gesteund _O-
Ach, er is ook een kabinet geweest dat al viel voor het voor het eerst in de Kamer verscheen.
  donderdag 30 september 2010 @ 00:07:56 #64
177885 JoaC
Het is patat
pi_87006415
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ach, er is ook een kabinet geweest dat al viel voor het voor het eerst in de Kamer verscheen.
Colijn 4 of 5 toch?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  donderdag 30 september 2010 @ 00:13:49 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87006623
Gia gaat er inderdaad niet op vooruit. (Ik ken haar persoonlijke situatie trouwens verder niet). Er komt GEEN uitkeringsverlaging onder dit kabinet, dus daar heeft ze geen zorgen over.... maar er komt ook geen uitkeringsverhoging, om te bezuinigen worden er maatregelen getroffen waardoor uitkeringen nog wel een heel klein beetje stijgen, maar MINDER dan de inflatie. En dat betekend dat Gia er gewoon op koopkracht in achteruit gaat, met een paar procent per jaar.

Verder wordt de kinderbijslag beperkt, de kinderopvangopslag wordt beperkt, de WW wordt verkort naar 1 jaar, en de AOW leeftijd gaat toch gewoon omhoog. Ook wordt de huurtoeslag beperkt.

Kortom: de huurder met subsidie, een uitkering, en kinderen mag onder het rechtse kabinet FLINK minder in de buidel tasten. Het mag al met al maar een klein beetje hier en daar zijn, maar tel alles bij elkaar op.... gecombineerd met het feit dat dingen toch altijd weer ietsje duurder worden (inflatie), en zal iemand als Gia wellicht bepaalde dingen moeten opgeven om rond te kunnen komen.

Zorg lijkt ook duurder te worden: beperking zorgtoeslag, eigen risico van 30 naar 240 euro, verkleining basispakket, woonkosten verzorgingstehuis niet langer vergoed (leuk als je een arme ouder hebt).

Bron: http://nos.nl/artikel/177(...)-vvd-pvv-en-cda.html

Nu is alles wat daar staat natuurlijk niet 100% zeker, omdat er de afgelopen maand natuurlijk gewerkt is om de puntjes op de i te zetten.

Maar zeker is 1 ding: De uitkeringsgerechtigde huurder met kinderen...... zal flink moeten inleveren.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87011330
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

*proest* _O-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 21:30:18 #67
862 Arcee
Look closer
pi_87038966
Dit kabinet gaat veel langer zitten dan menigeen denkt. :Y
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87039242
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:30 schreef Arcee het volgende:
Dit kabinet gaat veel langer zitten dan menigeen denkt. :Y
Die kans is best aanwezig. Het kabinet neemt geen risico's en speelt enorm op safe. Ja, dan zal de boel niet snel klappen. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe Wilders zich gedraagt. De emmer kan best snel vol rakken voor mijn coalitiepartners.
pi_87039879
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die kans is best aanwezig. Het kabinet neemt geen risico's en speelt enorm op safe. Ja, dan zal de boel niet snel klappen. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe Wilders zich gedraagt. De emmer kan best snel vol rakken voor mijn coalitiepartners.
Ik verwacht het niet, maar dat zou wel ideaal zijn. Gewoon eens rustig en normaal regeren, niet elke paar jaar compleet het roer om. Ik heb gezien wat dat in het onderwijs doet; iedere nieuwe bobo wil zijn stempel achterlaten en voert dus allerlei veranderingen in die helemaal niet nodig waren en de boel ook echt niet beter maken.

Bezuinigen en rustig aan doen, gewoon de stormluiken dicht tot de crisis voorbij is dus.
pi_87040153
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:46 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Ik verwacht het niet, maar dat zou wel ideaal zijn. Gewoon eens rustig en normaal regeren, niet elke paar jaar compleet het roer om. Ik heb gezien wat dat in het onderwijs doet; iedere nieuwe bobo wil zijn stempel achterlaten en voert dus allerlei veranderingen in die helemaal niet nodig waren en de boel ook echt niet beter maken.

Bezuinigen en rustig aan doen, gewoon de stormluiken dicht tot de crisis voorbij is dus.
Ik had liever gezien dat er echte hervormingen werden doorgevoerd. Dus inperking van de HRA en van mijn part versoepeling van het ontslagrecht en verkorting van de WW (om rechts NL ook een beetje tegemoet te komen). Hervormingen in het onderwijs hoeven van mij ook niet. Maar ik heb het dan ook over ombuigingen die geld besparen. Niet zozeer de introductie van een nieuw onderwijssysteem a la de Tweede Fase.
pi_87040178
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:46 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Och ja, het onderwijs...ik heb elk jaar, echt elk jaar vernieuwing gehad. Om gek van te worden.
pi_87040693
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik had liever gezien dat er echte hervormingen werden doorgevoerd. Dus inperking van de HRA en van mijn part versoepeling van het ontslagrecht en verkorting van de WW (om rechts NL ook een beetje tegemoet te komen). Hervormingen in het onderwijs hoeven van mij ook niet. Maar ik heb het dan ook over ombuigingen die geld besparen. Niet zozeer de introductie van een nieuw onderwijssysteem a la de Tweede Fase.
Het probleem is dat vooral de progressieven lijken te denken dat hervormen op de een of andere manier heilig is en altijd tot verbetering zal leiden.

Je moet ook bedenken dat we het in Nederland al behoorlijk goed hebben en dat change for the sake of change het vaak net zo gemakkelijk slechter kan maken. Naast het onderwijs noem ik maar even de zorgverzekeringen en het OV bijvoorbeeld. Mensen schieten zo gemakkelijk door met dat hervormen, terwijl het mijn inziens veel verstandiger is om te kijken wat er al goed gaat en daar misschien iets aan te verbeteren. Dat doe je niet door helemaal opnieuw te beginnen omdat je wil 'hervormen'.
pi_87040821
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Het probleem is dat vooral de progressieven lijken te denken dat hervormen op de een of andere manier heilig is en altijd tot verbetering zal leiden.

Je moet ook bedenken dat we het in Nederland al behoorlijk goed hebben en dat change for the sake of change het vaak net zo gemakkelijk slechter kan maken. Naast het onderwijs noem ik maar even de zorgverzekeringen en het OV bijvoorbeeld. Mensen schieten zo gemakkelijk door met dat hervormen, terwijl het mijn inziens veel verstandiger is om te kijken wat er al goed gaat en daar misschien iets aan te verbeteren. Dat doe je niet door helemaal opnieuw te beginnen omdat je wil 'hervormen'.
Valt wat voor te zeggen, maar het was toch echt Rutte die in de aanloop naar de verkiezingen verklaarde dat er moet worden hervormd. Hij zocht naar eigen zeggen ook coalitiepartners die hetzelfde willen.
pi_87041155
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Valt wat voor te zeggen, maar het was toch echt Rutte die in de aanloop naar de verkiezingen verklaarde dat er moet worden hervormd. Hij zocht naar eigen zeggen ook coalitiepartners die hetzelfde willen.
Het is ook niet alleen iets van links nee, het is een politiek buzzwoord dat het altijd goed doet bij veel stemmers omdat ze bij dat woord allemaal denken aan wat zij zelf hervormd willen zien. En dan heeft iedereen wel iets voor ogen, ook ik, maar als ik heel eerlijk ben moet ik ook wel toegeven dat het allemaal niet zo belangrijk en dringend is.
pi_87041369
Afgaande van de boeroepers hier dat ze voor de verkiezingen ook al riepen dat een kabinet met Wilders er nooit zou komen, gok ik zelfs een tweede termijn.

:W
pi_87041487
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:05 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Het is ook niet alleen iets van links nee, het is een politiek buzzwoord dat het altijd goed doet bij veel stemmers omdat ze bij dat woord allemaal denken aan wat zij zelf hervormd willen zien. En dan heeft iedereen wel iets voor ogen, ook ik, maar als ik heel eerlijk ben moet ik ook wel toegeven dat het allemaal niet zo belangrijk en dringend is.
Wellicht niet. Maar hetgeen dat we nu krijgen voorgeschoteld is wel erg magertjes. Het is een beetje pappen en nathouden, zoals de rechtsen het graag verwoorden. Ik zal niet zeggen dat het een verschrikkelijk akkoord is, maar het ontbreekt wel een beetje aan visie. Laten we eerlijk wezen. Lees vooral veel halve maatregelen.
pi_87041492
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Een minister die nieuw op de post komt kan het niet verkroppen dat zijn voorganger het al goed gedaan heeft en er niets meer te doen valt. Hij/zij zal en moet zijn stempel op die 4 jaar zetten. Dus hervorming.

Beetje kort door de bocht, maar soms krijg je echt het idee dat dit heel groot meespeelt in die koppies.
pi_87041520
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef Wijze_appel het volgende:
Afgaande van de boeroepers hier dat ze voor de verkiezingen ook al riepen dat een kabinet met Wilders er nooit zou komen, gok ik zelfs een tweede termijn.

:W
Een tweede termijn weet ik niet, maar de kans is best groot dat dit kabinet de rit uit gaat zitten. Hangt eigenlijk volledig af van Wilders.
pi_87041603
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een tweede termijn weet ik niet, maar de kans is best groot dat dit kabinet de rit uit gaat zitten. Hangt eigenlijk volledig af van Wilders.
Kep eerlijk gezegt geen idee. Als het over 3 maanden klapt, kijk ik er niet vreemd van op. Als ze 4 jaar volhouden ook niet.
pi_87041924
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:14 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Kep eerlijk gezegt geen idee. Als het over 3 maanden klapt, kijk ik er niet vreemd van op. Als ze 4 jaar volhouden ook niet.
Ach, we zullen het wel zien. Ik heb mij er al bij neergelegd en ga nu kijken wat de toekomst brengt.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 18:04:54 #81
230491 Zith
pls tip
pi_110601704
quote:
10s.gif Op woensdag 29 september 2010 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nah ik denk ergens halverwege 2011, misschien rekken ze het wel tot 2012.
_O_

Voorspel hier hoe lang een minderheidskabinet blijft zitten
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_110601867
Tot 2012 dus. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_110602695
1,5 jaar!! ^O^
pi_110637146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2010 09:07 schreef Hexagon het volgende:
Welk nummer moet ik nemen in de Staatsloterij :)
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 22 april 2012 @ 16:55:40 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_110637226
Het heeft inderdaad langer geduurd dan ik had gedacht :')
pi_110640368
Leuk dit.
  maandag 23 april 2012 @ 05:56:37 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110662423
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tot 2012 dus. :)
Ik had het dus fout met "halverwege 2011". Maar eerlijk gezegd had het ook in 2011 kunnen gebeuren, de boel stond al een paar keer eerder op barsten en is gelijmd.....
-
  maandag 23 april 2012 @ 06:26:26 #88
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_110662462
Ik had ook tot ergens in 2011 verwacht. Maar dus april 2012.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')