Voor wie wordt het precies beter dan? Gia, voor jou in ieder geval niet. JIj hebt wel eens laten ontvallen dat je een gezin met kinderen hebt en moet leven van een modaal inkomen. Denk je nou werkelijk dat er gouden bergen klaarstaan. Jouw groep wordt het hardste gepakt.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef mlg het volgende:
Gaan ze uitgerekend weg als het in Nederland beter wordt
Tokkies in het centrum van de machtquote:Op woensdag 29 september 2010 16:38 schreef mlg het volgende:
Gaan ze uitgerekend weg als het in Nederland beter wordt
Is een uitkering tegenwoordig modaal?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor wie wordt het precies beter dan? Gia, voor jou in ieder geval niet. JIj hebt wel eens laten ontvallen dat je een gezin met kinderen hebt en moet leven van een modaal inkomen. Denk je nou werkelijk dat er gouden bergen klaarstaan. Jouw groep wordt het hardste gepakt.
Manlief kan eventueel ook werken.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is een uitkering tegenwoordig modaal?
Ik kan mij niet voorstellen dat iets wat op een man lijkt het uit zou houden met Gia.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Manlief kan eventueel ook werken.
Ooh, ik dacht een keer gelezen te hebben dat haar gezinnetje moet rondkomen met een modaal inkomen. Kan het mis hebben, uiteraard. Ik houd immers niet bij welke users, hoeveel verdient en waar hij/zij werkt.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is een uitkering tegenwoordig modaal?
Scherpquote:Op woensdag 29 september 2010 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat iets wat op een man lijkt het uit zou houden met Gia.
Het zou wel hilarisch zijn als bij het debat over de regeringsverklaring een motie van wantrouwen wordt ingediend die door een meerderheid van het parlement wordt gesteundquote:
Ach, er is ook een kabinet geweest dat al viel voor het voor het eerst in de Kamer verscheen.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zou wel hilarisch zijn als bij het debat over de regeringsverklaring een motie van wantrouwen wordt ingediend die door een meerderheid van het parlement wordt gesteund
Colijn 4 of 5 toch?quote:Op donderdag 30 september 2010 00:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach, er is ook een kabinet geweest dat al viel voor het voor het eerst in de Kamer verscheen.
*proest*quote:Op woensdag 29 september 2010 23:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat iets wat op een man lijkt het uit zou houden met Gia.
Die kans is best aanwezig. Het kabinet neemt geen risico's en speelt enorm op safe. Ja, dan zal de boel niet snel klappen. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe Wilders zich gedraagt. De emmer kan best snel vol rakken voor mijn coalitiepartners.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:30 schreef Arcee het volgende:
Dit kabinet gaat veel langer zitten dan menigeen denkt.
Ik verwacht het niet, maar dat zou wel ideaal zijn. Gewoon eens rustig en normaal regeren, niet elke paar jaar compleet het roer om. Ik heb gezien wat dat in het onderwijs doet; iedere nieuwe bobo wil zijn stempel achterlaten en voert dus allerlei veranderingen in die helemaal niet nodig waren en de boel ook echt niet beter maken.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die kans is best aanwezig. Het kabinet neemt geen risico's en speelt enorm op safe. Ja, dan zal de boel niet snel klappen. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe Wilders zich gedraagt. De emmer kan best snel vol rakken voor mijn coalitiepartners.
Ik had liever gezien dat er echte hervormingen werden doorgevoerd. Dus inperking van de HRA en van mijn part versoepeling van het ontslagrecht en verkorting van de WW (om rechts NL ook een beetje tegemoet te komen). Hervormingen in het onderwijs hoeven van mij ook niet. Maar ik heb het dan ook over ombuigingen die geld besparen. Niet zozeer de introductie van een nieuw onderwijssysteem a la de Tweede Fase.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:46 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik verwacht het niet, maar dat zou wel ideaal zijn. Gewoon eens rustig en normaal regeren, niet elke paar jaar compleet het roer om. Ik heb gezien wat dat in het onderwijs doet; iedere nieuwe bobo wil zijn stempel achterlaten en voert dus allerlei veranderingen in die helemaal niet nodig waren en de boel ook echt niet beter maken.
Bezuinigen en rustig aan doen, gewoon de stormluiken dicht tot de crisis voorbij is dus.
Och ja, het onderwijs...ik heb elk jaar, echt elk jaar vernieuwing gehad. Om gek van te worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:46 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik verwacht het niet, maar dat zou wel ideaal zijn. Gewoon eens rustig en normaal regeren, niet elke paar jaar compleet het roer om. Ik heb gezien wat dat in het onderwijs doet; iedere nieuwe bobo wil zijn stempel achterlaten en voert dus allerlei veranderingen in die helemaal niet nodig waren en de boel ook echt niet beter maken.
Bezuinigen en rustig aan doen, gewoon de stormluiken dicht tot de crisis voorbij is dus.
Het probleem is dat vooral de progressieven lijken te denken dat hervormen op de een of andere manier heilig is en altijd tot verbetering zal leiden.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat er echte hervormingen werden doorgevoerd. Dus inperking van de HRA en van mijn part versoepeling van het ontslagrecht en verkorting van de WW (om rechts NL ook een beetje tegemoet te komen). Hervormingen in het onderwijs hoeven van mij ook niet. Maar ik heb het dan ook over ombuigingen die geld besparen. Niet zozeer de introductie van een nieuw onderwijssysteem a la de Tweede Fase.
Valt wat voor te zeggen, maar het was toch echt Rutte die in de aanloop naar de verkiezingen verklaarde dat er moet worden hervormd. Hij zocht naar eigen zeggen ook coalitiepartners die hetzelfde willen.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het probleem is dat vooral de progressieven lijken te denken dat hervormen op de een of andere manier heilig is en altijd tot verbetering zal leiden.
Je moet ook bedenken dat we het in Nederland al behoorlijk goed hebben en dat change for the sake of change het vaak net zo gemakkelijk slechter kan maken. Naast het onderwijs noem ik maar even de zorgverzekeringen en het OV bijvoorbeeld. Mensen schieten zo gemakkelijk door met dat hervormen, terwijl het mijn inziens veel verstandiger is om te kijken wat er al goed gaat en daar misschien iets aan te verbeteren. Dat doe je niet door helemaal opnieuw te beginnen omdat je wil 'hervormen'.
Het is ook niet alleen iets van links nee, het is een politiek buzzwoord dat het altijd goed doet bij veel stemmers omdat ze bij dat woord allemaal denken aan wat zij zelf hervormd willen zien. En dan heeft iedereen wel iets voor ogen, ook ik, maar als ik heel eerlijk ben moet ik ook wel toegeven dat het allemaal niet zo belangrijk en dringend is.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen, maar het was toch echt Rutte die in de aanloop naar de verkiezingen verklaarde dat er moet worden hervormd. Hij zocht naar eigen zeggen ook coalitiepartners die hetzelfde willen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |