quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:48 schreef franklop het volgende:
[..]precies, gewoon vanuit de kroeg door naar de TV
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
naja, ga proberen later te beginnen. Gaat maar om 2 uurtjes werk, niet zo heel spannend. Dus dan vertrek ik gewoon 'n uurtje later dan de bedoeling was, en kijk ik de quali voordat ik vertrek. Mocht dat niet gaan, de HDD-recorder aan, en al het nieuws vermijden totdat ik gekeken heb
quote:Op woensdag 14 maart 2012 01:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dus. Een nacht doortrekken om de F1 te kijken nadat je op stap bent geweest, of juist een avond niet op stap, vroeg naar bed en om 3 uur weer opstaan en vrolijk een pizza in de oven mikken en een biertje erbij pakken is veel beter dan om fakking 7 uur op te moeten staan en met koffie en een kleffe boterham voor de tv zitten![]()
!
De voorbereidingen in Melbournequote:Op woensdag 14 maart 2012 08:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Van mij mag je ook om 7 uur een pizza erin mikken, in plaats van die kleffe boterham.![]()
Is toch heerlijk man?
Voor mij was 4 uur ook beter geweest, moet die nacht tot een uurtje of 3 werken, horeca...
Op het laatste moment nog een grote vis voor Lotus!quote:Lotus presenteert Microsoft als sponsor
Lotus is erin geslaagd Microsoft als sponsor binnen te halen. Zo heeft het team bekendgemaakt in het Australische Melbourne, waar komend weekend het nieuwe Formule 1-seizoen van start gaat. Het gaat om een driejarige deal waarbij het logo van de softwaregigant groot op de auto's en overalls te zien zal zijn.
"We zijn er bijzonder trots op dat we Microsoft als sponsor en zakelijke partner aan ons hebben weten te binden", reageerde Lotus-directeur Patrick Louis. "We zijn als team een nieuwe weg ingeslagen na we van eigenaar zijn veranderd en zijn ons steeds meer als een globaal bedrijf aan het gedragen. Het strikken van Microsoft vormt een belangrijke stap bij het bereiken van onze nieuwe doelen."
Microsoft, gemeten naar omzet het grootste softwarebedrijf ter wereld, is nog niet eerder als sponsor actief geweest in de hoogste autosportklasse.
Nee, de BBC heeft een deel van de rechten verkochten aan Sky Sports, alleen deze Grand Prixs zijn te zien op de BBC.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:14 schreef viseenoptie het volgende:
Neem aan dat deze ook op de BBC word uitgezonden, kan zosnel geen schema vinden welke worden uitgezonden..
Tnx voor het schema, maar helaas voor het slechte nieuws.. laat ze dan een balk aan de onderkant lopen met reclame ofzoquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nee, de BBC heeft een deel van de rechten verkochten aan Sky Sports, alleen deze Grand Prixs zijn te zien op de BBC.
Helaas, noodgedwongen terug naar RTL7 dus.
TOP! da's mooi nieuws voor Lotus (al zou ik het williams meer gunnen op het moment)quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Op het laatste moment nog een grote vis voor Lotus!
ah, was er al naar aan het googelen.. ik zou hem naar mn schoonmoeder vernoemt hebbenquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:45 schreef sasquatsch het volgende:
En de naam van Vettel's Red Bull is bekend: Abbey
Ik las al reacties als ow dan komt het allemaal goed want Microsoft barst van het geld!!!quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:32 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
TOP! da's mooi nieuws voor Lotus (al zou ik het williams meer gunnen op het moment)
Scherpquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:12 schreef Geralt het volgende:
Er staat een typo in de TT.
Het affiche zegt "THE POWER OF 1
Is die zo lekker ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:47 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
ah, was er al naar aan het googelen.. ik zou hem naar mn schoonmoeder vernoemt hebben
Zo had ik het nog niet eens bekeken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:25 schreef Geralt het volgende:
Nouja dat bedoelen ze wel met dat affiche denk ik. The power of 1
(gezien Vettel zijn vingertje).
Dat het dan leuk ingekleurd is en er ook F1 te lezen is is bijzaak lijkt me
of de eerste bocht van Silverstone inmiddels!quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:04 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Abbey is van abbey road, schijnt iets met the beatles te maken te hebben
Niet altijd. De eerste namen waren enkel. De namen die ik ken zijn: Julie, Kate, Kate's Dirty Sister, Luscious Liz, Randy Mandy en Kinky Kyliequote:Op woensdag 14 maart 2012 12:29 schreef Karstman het volgende:
Die auto's van Vettel hadden toch altijd dubbele namen: Luscious Lucy enzo. Zou dit dat Awfull Abbey zijn?
Dit dus...quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:01 schreef Waffle het volgende:
Dat stukje over mannelijk en vrouwelijk klopt geen drol van haha.
nee, bugs worden met de maandelijkse updateronde opgelostquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Zal de Lotus nu drie extra pitstops per race moeten maken voor software-updates?
Heeft 'ie eigenlijk wel een vriendin?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:38 schreef Geralt het volgende:
Soberzo snap ik het niet. Dan zit je in de top van de motorsport, toch een ultiem mannelijke sport, en dan geef je je auto een vrouwennaam.
Volgens mij ben je dan homo.
quote:Beste Forumleden,
Met een brede glimlach deel ik jullie vreugde. Het nieuwe F1 seizoen is eindelijk begonnen! Wat is dat altijd enorm lang wachten en wat smaakt het dan ook zoet als die lampen eindelijk op groen zijn gegaan. Heerlijk!
Fijn dat we ook gewoon weer starten op het traditionele Melbourne en niet in de oersaaie zandbakken van Bahrein. We willen allemaal een sensationele opening van het jaar en de altijd boeiende baan in Melbourne gaat die sensatie gewoon weer opnieuw brengen!
Alhoewel op vrijdag de eerste meters gereden worden zaten de F1 fans donderdag al op het puntje van hun stoel. Groot nieuws: Van der Garde vervangt in Melbourne Vitaly Petrov omdat het management van de Rus haar financiële verplichtingen niet is nagekomen. Grote kans dus voor onze Nederlandse trots om zich direct te bewijzen. Waar we dan wel een beetje bang van worden is het feit dat Di Resta een voedselvergiftiging heeft opgelopen en per direct wordt vervangen door Jules Bianchi. Hopelijk komen ze in de race niet bij elkaar in de buurt.
Op vrijdag kregen we nog steeds geen echt idee van de verhoudingen. Letterlijk viel de vrijdag in het water en vooral de onervaren rijders benutten deze dag door veel rondjes te rijden en alvast te oefenen met regenbanden. Zo ook Van der Garde, die lekker veel meters maakt.
De kwalificatie is, zoals de weerberichten ook aangegeven hadden gewoon droog. We zijn nog geen 3 minuten onderweg en de eerste onderbreking is nu al een feit. Ja hoor, daar issie weer. Jules Bianchi, eersteklas brokkenpiloot in de vangrails. De Force India crew bijt op haar nagels (ze zullen deze nacht hard aan het werk moeten) en kijken met een schuin jaloers oog naar Van der Garde die zijn debuut wel professioneel aan weet te pakken. Rustig bouwt hij het tempo op om uiteindelijk maar 0,2 seconden te hoeven toegeven op teamgenoot Kovalainen. Het team van Caterham start zoals verwacht voor beide Marussia's en voor de HRT's en de gecrashte Bianchi.
In Q2 weinig verrassingen. Williams, STR en Sauber belanden in het middenveld en ook Massa haalt Q3 niet. Maarja, die Ferrari bleek in de winter al zo traag dus gek kijken we daar niet van op. Alonso heeft de grootste moeite om Q3 te halen, maar het lukt hem uiteindelijk wel.
Wie pakt er vervolgens de pole position? Goh wat verrassend, het is weer die dekselse Vettel, de perfectionist die alles uit de Red Bull perst en het vingertje weer de hemel in steekt! Maar close was het wel. Op de tijden lijsten zien we dat Hamilton & Button maar respectievelijk 0,052 en 0,2 seconden hebben toegegeven.
Webber op 4 en Lotus staat in de 'Mercedes sandwich': 5: ROS, 6: RAI, 7: GRO, 8: MSC, 9: ALO, 10: HUL.
Race Day: Het is eindelijk begonnen. De lampen gaan uit en jeetje mina wat een poepstart (dit zijn Olav's woorden) weer van die Webber. Links, rechts... Jan en Alleman gaan er voorbij en Pastor Maldonado HANGT HEM ER VOL IN!!!! Kon Webber echt niet meer ontwijken in het chaotische middenveld en voor beide is de race direct over. Zonder voor onze local hero, maar Webber haalt zijn schouders op en uiteindelijk blijkt hij er niets aan te kunnen doen. Het waren bakproblemen. Zit er dan toch een veertje los en is de auto van Newey ouderwets fragiel?
De Safety Car is eruit en de regie heeft de kanonstart van Fernando Alonso gemist. Van 9 naar 4. Hij toont zijn klasse maar weer eens. Ook Bianchi heeft een topstart meegemaakt en Van der Garde rijdt nog solide achter Kovalainen aan. Aan de kop van het veld geen gekke dingen.
Als de Safety Car de arena weer verlaat laat Hamilton zijn tanden zien. Zet hem na het rechte stuk VOL naast Vettel aan de binnenkant, beide remmen extreem laat maar Hamilton heeft de grootste ballen en Vettel moet eieren voor zijn geld kiezen. Wat een start van het seizoen, wauw!
Na 3 ronden mogen de DRS vleugeltjes open en dit gaat Alonso plekken kosten, die zich met de ongelofelijk trage Ferrari moeilijk kan verdedigen. Het leek de Trulli Train wel!
Verder zien we een enorm boeiend gevecht tussen Grosjean en Schumacher, maar beide heren weten wat racen is en geven elkaar waar nodig voldoende ruimte. Vettel blijft Hamilton opjagen en Button spaart rustig zijn banden om later toe te slaan. Toeslaan zullen de Marussia's in Melbourne in ieder geval niet. Technische problemen luiden een opnieuw kansloos jaar in. Pic heeft echter wel laten zien dat hij het tempo van Glock met 2 vingers in de Franse neus bij kan houden.
De eerste serie pitstops geven direct interessante wendingen. Door het kopgevecht moeten Hamilton & Vettel vroeg naar binnen, rijdt Button nog wat extra rondjes om vervolgens in een later stadium gewoon slim de leiding te pakken. Slim die Button weer, in de gaten houden die Brit in 2012!
Daarachter gaat het gevecht tussen Mercedes & Lotus gewoon door. Ze zitten enorm dicht op elkaar en Alonso haakt steeds meer en meer af.
Teamgenoot Massa heeft de grootste moeite zich door het middenveld heen te wurmen maar de ronde tijden zijn in ieder geval constant en het feit dat Vergne & Senna elkaar op domme wijze elimineren helpt ook wel.
Van der Garde gaat lekker. Af en toe valt er iemand uit en Kovalainen mist nu ook zijn 7e versnelling waardoor de Nederlander steeds verder een plekje opschuift.
Dan de 2e serie pitstops. Hamilton & Vettel weer tegelijk binnen en Hamilton rijdt na een snelle pitstop weer weg. En Vettel... euhm Vettel? VETTEL STAAT STIL! OOK HIER BAKPROBLEMEN. Ja, die wagen is weer snel maar de betrouwbaarheidsproblemen in de winter waren dus echt iets om ons zorgen over te maken. Beide Red Bull rijders gaan er gewoon uit vanwege bakproblemen.
Geen vuiltje aan de lucht voor McLaren. Button op 1 en Hamilton op 2. Wat er wel in de lucht hangt is de voorspelde regen. De paraplu's gaan omhoog en het regent steeds harder. Dit resulteert in een iets te enthousiaste Kobayashi die vol de hekken in knalt en door de hoge snelheid terugkaatst op de baan. Een soort 'Nakajimatje' zoals in 2009.
De 2e Safety Car is een feit en de vraag is nu; Wie gaan er de laatste 10 ronden regenbanden halen? Regenbanden halen betekent namelijk achteraan aansluiten maar als de regen doorzet ben je de Sjaak.
Koplopers Button & Hamilton rijden gewoon door. Beide zijn uitstekende regenrijders en kunnen dit wel aan. Rosberg gaat ook door, maar bij Lotus durven ze de gok aan en beide heren gaan de pits in. Schumacher volgt zijn teamgenoot en even later komen ook beide Ferrari's binnen voor de regenbanden, want wat hebben de Ferrari's hier immers nog te verliezen? Tot slot zien we ook Van der Garde de pits in gaan, want.... als deze gok uitpakt komen de punten serieus in zicht. Teamgenoot Kovalainen heeft nu alleen nog maar de 3e, 4e en 6e versnelling. Geeft het maar op, dit valt bijna niet meer te doen.
Met nog 6 ronden te gaan laat de Safety Car het veld los en is de stand als volgt:
1. BUT (dry), 2. HAM (dry), 3. ROS (dry), 4. MSC (dry), 5. RIC (dry), 6. BIA (dry), 7. RAI (wet), 8. GRO (wet). 9 ALO (wet), 10. HUL (wet). 11. Mas (wet). 12. GvdG (wet).
HET BEGINT TE HOZEN! Men heeft aan de pitmuur bij sommige teams de boel verkeerd ingeschat. No way dat de mannen op slicks het hier gaan houden. Men glibbert alle kanten op en de rijders van Lotus & Ferrari gaan als een warm mes door de natte boter! Hamilton gaat heel even aan de leiding maar spint daarna van de baan, wil veel te veel. Button kiest eieren voor zijn geld en blijft liever op de baan met een iets langzamer tempo. Rosberg aan de leiding. Eerste overwinning in zicht? Nee hoor!!! 3 bochten later staat hij in het grind waar hij vervolgens niet meer uit komt, Rosberg out. Regenmeister Schumacher blijft wel op de baan. Zijn ervaring hier kan doorslaggevend zijn!
Met nog 3 ronden te gaan moet Button dan echt zijn meerdere erkennen in Raikkonen, Grosjean en Alonso. Ricciardo in de fout, spint maar kan door. Schumacher die heel even rechtdoor schiet en nu Bianchi achter zich aan krijgt. Vlak daarachter zit Van der Garde echter al op een waanzinnige 10e plek! Kan hij serieus een bedreiging worden voor Schumacher? Eerst pakt hij Bianchi, beide auto's raken elkaar maar er is niets aan de hand. 2 bochten later zet Van der Garde zijn wagen naast die van Schumacher EN BENGGGGG HET GAAT WEER HELEMAAL MIS!!!!! ACHTERLIJKE BIANCHI! REMT VEELS TE LAAT MET ZIJN SLICKS EN HANGT DIE AUTO VOL IN VAN DER GARDE EN SCHUMACHER. OELEWAPPERRRRRRRRRR! OLAV MOL WORDT GEK.
Mijn god wat een sensatie allemaal. Nog 2 ronden te gaan en Alonso pakt Grosjean op briljante wijze. Laatste ronde, Raikkonen maakt een foutje en Alonso zit de Fin op de hielen. Laatste bocht EN JA ALONSO DOET HET!!!!!!! Zij aan zij gaan ze de finish over en Alonso pakt de zege in Melbourne met een inferieure Ferrari! Wat een emotie! Tranen in het Ferrari kamp! Alonso schreeuwt het uit over de radio! FERNANDO! GRANDE FERNANDO! RESPECTO! RESPECTO! En ja, daar zijn ze weer! De konijnenoortjes van Fernando. Laat ze maar weer wapperen!
Raikkonen 2e, Grosjean 3e, Massa 4e, Hulkenberg 5e, Button 6e, Ricciardo 7e, Hamilton 8e, DE LA ROSA 9e en KARTHIKEYAN 10e!!!! Door de grote tombola zijn er maar 10 man aan de finish gekomen en beide mannen van HRT hebben hier het hoofd koel gehouden. Wat een feest ook daar.
Ik kom hier niet meer uit mijn woorden. Tranen en emotie bij Ferrari. Voor het eerst zien we Alonso huilen op het podium en ook de Ferrari mannen houden het niet droog. Raikkonen staat als een zuurpruim op de 2e plek en bij Grosjean zien we een grote glimlach, 3e!
Dan gaat de camera naar de crew van Caterham. In de box zien we een huilende Van der Garde. Zit er volledig doorheen. Het team en ook Kovalainen geven hem volop schouderklopjes. Giedo! You were amazing boy! Ja, wat koop je ervoor? Punten wilde Giedo! Want misschien zit de volgende race die dekselse Petrov wel weer in de wagen. Of was dit optreden zo mooi dat ze dat niet zullen doen?
We gaan het allemaal zien in Maleisië, al over 1 week! In de periode tussen beide races wordt een vergadering gehouden over het agressieve rijgedrag van Bianchi. Is de F1 misschien niet iets te vroeg gekomen voor hem? Uitspraken zullen later volgen, maar ik ben bang dat Todt er een stokje voor zal gaan steken. Iets met connecties en mensen voortrekken?!
Ik heb in ieder geval genoten van Melbourne en zat op het puntje van mijn stoel.
Jullie ook?
Tot in Sepang!!!
Getekend,
Damon Hill
En gisteren dit berichtquote:MALLYA PUMPS IN £20M TO FUEL FORCE INDIA’S F1 DRIVE
INDIAN tycoon Vijay Mallya has ploughed about £20 million into his loss-making Formula One team in a bid to boost its performance.
Silverstone-based Force India team’s accounts show Watson Limited, Mallya’s personal investment vehicle, loaned it £6.85 million, while his Kingfisher Airlines and beer and spirits businesses provided it with £13 million in sponsorship money.
The new F1 season begins this week with the Australian Grand Prix in Melbourne.
Force India, which finished in sixth place last year, has improved each season. However, that improvement has not translated into profits.
The figures show its net loss narrowed from £40.3 million to £26.7 million in the year ending December 31, 2010, as turnover increased by £17 million to £48.5 million thanks to the sponsorship boost.
Kingfisher is listed on the Bombay Stock Exchange and is majority owned by the Mallya-controlled UB Group
Bank debt was pared down by £1 million, leaving a total of £8.2 million outstanding. Mallya’s drinks brands, which include Whyte & Mackay whisky, provided £6.7 million, more than double the previous year, while Kingfisher’s sponsorship increased 71 per cent to £6 million.
Kingfisher is listed on the Bombay Stock Exchange and is majority owned by the Mallya-controlled UB Group.
It has debt of 65 billion rupees (£790 million) and has posted 17 straight quarterly losses.
To combat this, it has cut flights and is looking for a white knight to provide it with enough capital to avoid bankruptcy.
quote:There seems to be no end to the trouble of Kingfisher Airlines, as even today 34 of its flights were cancelled, as staff didn't turn up for the work. Staff of kingfisher airlines is demonstrating resentment due to delay in their salary.
Kingfisher has not paid his worker from December in spite of aviation regulator's direction to settle all dues till Feb-end.
Worker of Kingfisher airline has threatened that will go for strike from April 1 if Vijay Mallya personally does not clarify their due payments.
Kingfisher spokesman said that the delay in the payments is because tax authority has frozen their account as the company failed to pay the outstanding dues.
It should be noted that Kingfisher has suffered huge losses due to high fuel costs and has been cutting back its flight abruptly since November.
This shortage of flights of Kingfisher airline has helped other airlines to hike the airfares before summer vacation.
Ik voel op niet al te lange termijn weer een nieuwe eigenaar aankomen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:24 schreef M.Melandri het volgende:
Vraag me af hoe lang dit nog goed gaat
[..]
En gisteren dit bericht
[..]
Die is er al: Roy Sahara. Die heeft al 42,5% van de aandelen overgenomen van Mallya. Dus volgens mij heeft hij nu evenveel als Mallya (en Michiel Mol 15%).quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik voel op niet al te lange termijn weer een nieuwe eigenaar aankomen.
Voor wie dan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:51 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat als een mooie kans zich voordoet voor Ferrari dat Massa ook nog wel eens halverwege aan de kant geschoven kan gaan worden.
Nee, Salo vervangt Massa danquote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1789885/2/25#1[quote][/quote]09090607]woensdag 14 maart 2012 15:18[/url] schreef Meike26 het volgende:
Whut,
Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ?![]()
Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
Nee, Salo vervangt Massa danquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:35[/url] schreef Fiorano het volgende:
[..]
09090607]woensdag 14 maart 2012 15:18[/url] schreef Meike26 het volgende:[/b]
Whut,
Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ?![]()
Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
Die zou zo langzamerhand wel moeten weten waar al die knopjes op het stuur voor dienen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:18 schreef Meike26 het volgende:
Whut,
Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ?![]()
Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
Geen RSCH geruchtenquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Heeft 'ie eigenlijk wel een vriendin?
Of kunnen we Ralf Schumacher geruchten verwachten?
Denk het ook.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:26 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik denk dat perez dan een goede kans zou maken
Goed of slecht? Persoonlijk ben ik er niet heel blij mee. Vind op Melbourne namelijk één DRS-zone wel genoeg.quote:De internationale autosportbond FIA heeft twee DRS-zones aangewezen op het Albert Park-circuit, waar komend weekend de seizoensopener in de Formule 1 wordt verreden, maar heeft besloten om maar met één detectiepunt te werken.
Wanneer een coureur bij het ingaan van de veertiende bocht binnen een seconde van de auto voor hem zit, mag hij zijn achtervleugel openenen bij het opkomen van het rechte stuk met start-finish én het rechte eind na de tweede bocht. Een dergelijk systeem werd vorig jaar ook toegepast tijdens de Canadese race en stelt coureurs in staat niet alleen een concurrent te passeren, maar ook gelijk een gat te slaan.
Haha, als je inderdaad niet zo van het kunstmatige bent kan ik mij dat wel voorstellen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er nog niet over uit ben. Denk dat ik de combo van KERS en DRS een beetje te veel vind. Één van beide mag van mij wel weg.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:45 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind persoonlijk 0 drs zones wel genoeg
Doet ie goedquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geen RSCH geruchtenSeb loop al sinds zijn 15de (als ik me niet vergis) met dezelfde meid, Hanna.
Neemt die nooit mee naar GP's omdat zij nog met school bezig was of zoiets, en omdat hij zelf niet afgeleid wil worden van z'n werk. Redelijk logisch dan, maar daarom zijn er ook zo weinig foto's beschikbaar van haar. Die zijn trouwens wel te vinden via Google, een paar bikini shots staan als eerste hit
Foto
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd vind ik haar er aangenamer uit zien dan die omhoog gevallen arogante bluts van een Scherzinger waar Hamilton zich mee ophield![]()
Dat is ook het idee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:56 schreef Meike26 het volgende:
-knip-
Trouwens, die 2 DRS-zones en 1 detectie punt vind ik persoonlijk zwaar ***. Je kan dan bij het inhalen in de eerste DRS zone gelijk uitlopen in de 2e zone...
Maar het leuke was juist dat je in 1 ronde iemand een plekkie zag pakken en gelijk weer moest inleveren in de DRS-zone er na. Dat is nog het enige voordeel van de DRS.quote:
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:10 schreef Meike26 het volgende:
Mee eens, ja natuurlijk zie ik het liefst een F1-kampioensschap zonder hulpmiddelen, geen tc, geen DRS, alleen KERS heeft een nuttige bijdrage en gun ik wel een langere toekomst.
Dat nostalgische gezeik moet ook maar eens afgelopen zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan.![]()
Ben je nu serieus?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan.![]()
Wel zouden ze terug kunnen gaan naar sequentiele bak met pook, zoals champcar nog had in 2006 (en WRC sinds vorig jaar ook weer) .
De F1 is een grote broedplaats voor innovatie, helaas vrees ik dat dit op den duur resulteert in een conflict met entartainment zoals de autosport dit eerst altijd wel wist te bieden. Met lawaai, met crashes, met ''helden'' achter het stuurd die dingen doen die jij en ik niet zouden durven.
Als men vraagt: zou je in een F1 1985 willen rijden rechtstreeks naar de eau rouge, zou ik wellicht passen. Vraagt men dit te doen in een F1 van nu, zou ik direct in durven te stappen.![]()
Vergeet niet dat veel coureurs van nu er net zo over denken, bijna allemaal klagen ze over bijvoorbeeld de Eau Rouge, dat deze tegenwoordig te makkelijk is. Spijtig dat men dan toch door blijft beveiligen van de banen en wagens, zoals de nu nog extremere crashtests waar zelfs Ferrari dus niet eens door kwam
Heb er zeker zin in.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:14 schreef kepler het volgende:
Nog maar anderhalve dag!! Ik heb er zin in!
Wat voor een beslissingen neemt Ecclestone dan, behalve dan op welke circuits ze rijden gedurende het seizoen? Geen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:03 schreef Marks het volgende:
En zie hierboven wat er gebeurd als vele mensen moeten beslissen over reglementen in de F1; je komt er nooit uit en je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Dat er 1 man de meeste beslissingen neemt, zoals Ecclestone, zie ik dan ook als goed iets. Ik ben bang voor de tijd als hij wegvalt.... Dat gaat chaos worden vrees ik.
Top van de motorsport wilt niet alleen zeggen dat de coureurs de helden van de 4 wielen moeten zijn. Maar ook dat fabrikanten, of beter gezegd constructeurs, op de proppen komen met nieuwe ideeën zoals de schakel-paddles. Zaken zoals traction control en launch control horen daar ook bij, al hebben de hoge heren bij de FIA daar anders in beslist. Deels ten goede, zodat het coureurs aspect ook nog meetelt, maar feit is gewoon dat die zaken allemaal erbij horen om er alles aan te doen om die 0.2 seconden per ronde te winnen ten opzichte van de concurrentie. En dat is de technische kant van de F1 die ook juist de moeite waard is om te bekijken, en niet alleen in het verleden vast geroest blijven zitten omdat die coureurs harder moesten werken in de auto om tijd te winnen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan.![]()
Wel zouden ze terug kunnen gaan naar sequentiele bak met pook, zoals champcar nog had in 2006 (en WRC sinds vorig jaar ook weer) .
Wat een leuke normale meid zo op het eerste gezicht.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geen RSCH geruchtenSeb loop al sinds zijn 15de (als ik me niet vergis) met dezelfde meid, Hanna.
Neemt die nooit mee naar GP's omdat zij nog met school bezig was of zoiets, en omdat hij zelf niet afgeleid wil worden van z'n werk. Redelijk logisch dan, maar daarom zijn er ook zo weinig foto's beschikbaar van haar. Die zijn trouwens wel te vinden via Google, een paar bikini shots staan als eerste hit
Foto
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd vind ik haar er aangenamer uit zien dan die omhoog gevallen arogante bluts van een Scherzinger waar Hamilton zich mee ophield![]()
Wrijf het er maar in. Ik moet werkenquote:Op donderdag 15 maart 2012 02:14 schreef ParanoidAndroid93 het volgende:
morgennacht lekker de VT kijken
Lol die hard fan. Ik download het welquote:Op donderdag 15 maart 2012 02:14 schreef ParanoidAndroid93 het volgende:
morgennacht lekker de VT kijken
QFTquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat nostalgische gezeik moet ook maar eens afgelopen zijn.
Er is niets mis met het idee achter DRS. Het heft simpelweg een probleem met het design van de wagens op dat inhalen bemoeilijkt. Het alternatief is zware restricties op aerodynamica en dus nog meer stop op innovatie.
De implementatie laat af en toe wel te wensen over, maar daar valt nog wel mee te experimenteren.
Ze zouden ook juist meer vrijheid kunnen geven qua regels, zodat groundeffect weer terugkomt, dan is er ook prima in te halen zonder drs toch?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat nostalgische gezeik moet ook maar eens afgelopen zijn.
Er is niets mis met het idee achter DRS. Het heft simpelweg een probleem met het design van de wagens op dat inhalen bemoeilijkt. Het alternatief is zware restricties op aerodynamica en dus nog meer stop op innovatie.
De implementatie laat af en toe wel te wensen over, maar daar valt nog wel mee te experimenteren.
Echt geweldig, lk hoop dat ze in de sub - top terecht komenquote:Op donderdag 15 maart 2012 03:55 schreef Nober het volgende:
Kovalainen
[ afbeelding ]
Nog een.
[ afbeelding ]
Twitter.
De maandag, na het testen ..dat was het toch een speciale vid dag ?quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:42 schreef Geralt het volgende:
Over dat filmpje van Sauber van een paar reacties terug....
Hoe doet zo een team dat? Er is zo te zien verder niemand op de baan, dus het lijkt me wat promowerk, maar daar moeten andere banden op zitten. Hoe herken ik die banden?
Angry Birds helmquote:Op donderdag 15 maart 2012 03:55 schreef Nober het volgende:
Kovalainen
[ afbeelding ]
Nog een.
[ afbeelding ]
Twitter.
Ik ben het natuurlijk met je eens, maar er zit mogelijk toch een probleem hoor. Het punt wat ik wilde maken is dat de F1 inderdaad een broedplaats is voor innovatie. Dat is het altijd geweest, niet dat alle innovatie uit deze raceklasse komt, maar toch heel veel wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Top van de motorsport wilt niet alleen zeggen dat de coureurs de helden van de 4 wielen moeten zijn. Maar ook dat fabrikanten, of beter gezegd constructeurs, op de proppen komen met nieuwe ideeën zoals de schakel-paddles. Zaken zoals traction control en launch control horen daar ook bij, al hebben de hoge heren bij de FIA daar anders in beslist. Deels ten goede, zodat het coureurs aspect ook nog meetelt, maar feit is gewoon dat die zaken allemaal erbij horen om er alles aan te doen om die 0.2 seconden per ronde te winnen ten opzichte van de concurrentie. En dat is de technische kant van de F1 die ook juist de moeite waard is om te bekijken, en niet alleen in het verleden vast geroest blijven zitten omdat die coureurs harder moesten werken in de auto om tijd te winnen.
Wat mij betreft kan de FIA eens een keer ingrijpen om die diffuser, en het hele ding gewoon verbieden. Teams richten zich wat mij betreft net iets teveel daarop, en proberen hun wagen zo te ontwerpen dat de hele wagen om enkel de diffuser draait. Kiep dat ding er eens vanaf en geef de teams wat meer vrijheid op andere vlakken. Dan gaan de teams -hopelijk- opnieuw op zoek naar andere technische zaken en krijg je weer andere innovative zaken, bv zoals jou schakel-paddles uit 1989
Wat is er in vredesnaam goed aan een sequentiële pook? In een WRC auto valt het nog te begrijpen, aangezien die op straatauto's gebaseerd zijn. Maar F1 heeft daar werkelijk niets mee te maken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:15 schreef Marks het volgende:
[..]
En het is toch een goed signaal wat de WRC bijvoorbeeld afgaf, zoals ik zei, doordat ze weer zijn afgestapt van de flippers en weer een sequentiele pook gebruiken.
quote:Argentina is close to returning to the Formula One calendar, the country's president Cristina Fernandez de Kirchner has revealed.
The EFE news agency quotes Fernandez as saying it is likely an Argentine Grand Prix, last held at the ageing Autodromo Oscar Alfredo Galvez in Buenos Aires in 1998, will take place in November or December 2013. She said next year's race would take place on the streets of the coastal city of Mar del Plata.
"For us this is very important," she said, "because after football, motor racing is the second favourite sport of Argentina."
Fernandez said the deal would initially be "for three years, in 2013, 2014 and 2015".
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar er was inderdaad al wat gereden op het circuit.quote:Op donderdag 15 maart 2012 14:05 schreef Meike26 het volgende:
Zo te zien aan bandensporen is er recent nog geraced of getrained. Dus lijkt me logisch dat er gewoon een olievlekje word afgedekt met soort van kattegrind.
Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:56 schreef sasquatsch het volgende:
'Argentinië volgend jaar terug op de kalender'
[..]
Er was teveel grip, dus ze leggen ff wat stof neer.. Bevordert ook het amusementquote:Op donderdag 15 maart 2012 13:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie kan mij uitleggen wat men hier doet?
Nee dat niet, met die brakke streams. Wel download ik morgen beide trainingen (hopelijk in HD) en zie ik wel hoe ver ik kom met kijkenquote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
Ik blijf wakker. Nu even avondeten, daarna even een uurtje naar bed tot 9 uur en dan morgenochtend om 07:40 weer thuis, 2 biertjes en chips/nootjes en dan rond 09:30 naar bed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
Ik zit wat dichter bij Oz momenteel, dus FP1 om 09.30, kan misschien het eerste kwartier zien daarna verplichtingen dus FP2 waarschijnlijk helemaal nietquote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
Nee, moet morgen werken. Dus ik ga er niet naar kijken, maar zo te zien aan de tijden van beide VT had ik dat ook niet gedaan als ik vrij zou hebben. Sta dus alleen op voor de kwalificatie en de race zelf, maar dat spreekt voor zich.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
ik ben toch vrij dus what the hell.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
quote:
Ik twijfel. Morgen pas 13u beginnen. Maar wil van te voren eigenlijk nog langs de sportschool. Om nou tot 2.30u wakker te blijven en dan nog eens tot 4u,,,,,,, Ik denk er nog even over na.quote:
Maar volgens mij is het presentatieteam van vorig jaar nu verdwenen?quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:07 schreef RingBewoner het volgende:
Ja dus!
http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:28 schreef Marks het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het presentatieteam van vorig jaar nu verdwenen?
De presentatoren bij BBC 5 radio, nu zit bijvoorbeeld Jaime Alguersuari er, maar zit Croft er ook nog? En Davidson? DAt was een leuk koppel, af en toe een oude bekende zoals Stewart en Watson. Top.... En Chandhok was ook goed trouwens.quote:
En dat is dus wat je hoort ook bij de hierboven genoemde livestream, tenminste als je de engelse stream hebt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:46 schreef Marks het volgende:
[..]
De presentatoren bij BBC 5 radio, nu zit bijvoorbeeld Jaime Alguersuari er, maar zit Croft er ook nog? En Davidson? DAt was een leuk koppel, af en toe een oude bekende zoals Stewart en Watson. Top.... En Chandhok was ook goed trouwens.
Weet ik eigenlijk niet. Volgens mij gewoon stream van Sky 1.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:46 schreef Marks het volgende:
[..]
De presentatoren bij BBC 5 radio, nu zit bijvoorbeeld Jaime Alguersuari er, maar zit Croft er ook nog? En Davidson? DAt was een leuk koppel, af en toe een oude bekende zoals Stewart en Watson. Top.... En Chandhok was ook goed trouwens.
Heb even gezocht en vrees dat Croft en Davidson er niet meer bij zijn, maar die schreeuwer van James Allanquote:Op donderdag 15 maart 2012 20:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Volgens mij gewoon stream van Sky 1.
Verrek! Goed dat je het zegt. Bijna vergeten. Krijg je ervan, eigen telefoon voor reparatie weg dus ook de agenda weg.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Zometeen op National Geographic Megafactories, bij Williams over de bouw van de FW33
Meende dus inderdaad wel eens gezien te hebben dat zo'n ding meebeweegt. Dus naar achteren als je gas geeft en naar voren als je remt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 23:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
En hoe wil jij de G-krachten in bochten simuleren Ringbewoner? Hobbels zijn mss nog wel te doen, maar voor G-krachten zou je de wagen scheef moeten hangen in een bocht..
Die zijn er ook wel, maar ik vraag me af of de g-krachten dan wel realistisch zijn..quote:Op donderdag 15 maart 2012 23:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Meende dus inderdaad wel eens gezien te hebben dat zo'n ding meebeweegt. Dus naar achteren als je gas geeft en naar voren als je remt.
Same here. Als ik tenminste wakker word.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:10 schreef koffiezwartsterk het volgende:
FF tukken en dan ga ik er zo weer ff uit voor de FP1
Ach beetje lassen, paar handige Polen et voilaquote:Op donderdag 15 maart 2012 23:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
En hoe wil jij de G-krachten in bochten simuleren Ringbewoner? Hobbels zijn mss nog wel te doen, maar voor G-krachten zou je de wagen scheef moeten hangen in een bocht..
Tsja meer dan 1G ga je niet kunnen simuleren, of je moet hem in een centrifuge bouwenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 01:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
dat concept ken ik wel (er zijn stukken betere te vinden), maar heb je volgens mij nog steeds niet echt de G=krachten..
Heb hem ook al.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 02:25 schreef M.Melandri het volgende:
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
perfecte stream
Ja.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 02:35 schreef ari_zahav het volgende:
Iemand anders die rare tekens heeft in de live timing?
Is er voor zover ik weet wel. Android-versie is er wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 02:42 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Is er al een 2012 live timing app voor iPhone? Kan m niet vinden en de 2011-versie doet het niet meer...
Alleen een betaalversie (22,99... ) of een demoversie kan ik vindenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 02:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is er voor zover ik weet wel. Android-versie is er wel.
Klopt, die van android download ik dan ook als torrent.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 02:50 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Alleen een betaalversie (22,99... ) of een demoversie kan ik vinden
ja...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 02:35 schreef ari_zahav het volgende:
Iemand anders die rare tekens heeft in de live timing?
idd hahahquote:Op vrijdag 16 maart 2012 03:00 schreef ari_zahav het volgende:
Ik ben blij dat ik hier niet voor betaal, pay tv met reclame onderbrekingen...
Same here, weinig interessant dit.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 03:15 schreef nils7 het volgende:
ik ga maffen... komt toch weinig zinnigs uit nu
Wat een knullige fout was dat ook weerquote:Op vrijdag 16 maart 2012 03:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
Massa eraf, faalhaas. Die gaat dit jaar nog weggeschopt worden..
Viel wel mee naar mijn mening. Je kon zien dat ze nog steeds een gebrek aan downforce aan de achterkant hebben.quote:
Wordt een zware klus voor Pic, heeft ook amper gereden tijdens de wintertests.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 03:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
Kijkend naar tijden zeg ik dat Marussia nooit de 107% gaat halen als de rest in Q3 gewoon doorrijdt..
Mja, ik zie de update van Glock.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 04:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wordt een zware klus voor Pic, heeft ook amper gereden tijdens de wintertests.
Mja, maar van Karthikeyan kun je niks verwachten, van de auto niet, en De La Rosa moet ook weer op gang komen.. Denk dat ze mss de trainingen gebruiken als oefening voor de volgende race (als er nog getraind kan worden).. Ik denk dat de kans dat Pic de 107% haalt groter is dan dat er een HRT op de grid staat zondag..quote:Op vrijdag 16 maart 2012 04:25 schreef M.Melandri het volgende:
De la Rosa heeft nog altijd geen meter gereden met die auto, en Karthikeyan een shakedown + vandaag 3 rondjes.
Bedankt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 07:11 schreef Sinister-D- het volgende:
2012 FORMULA 1 AUSTRALIAN GRAND PRIX
Voor diegene die het topic gemist hebben.
Ik vrees ook van niet...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:45 schreef Kill_em_all het volgende:
Er is zeker nergens een HD stream te vinden?
quote:Brawn: voordeel achtervleugel valt tegen
De achtervleugel met geïntegreerde F-duct waar Mercedes mee rijdt wordt gezien als een van de mogelijke revelaties van het seizoen. Teambaas Ross Brawn ontkent niet dat het onderdeel voordeel geeft, maar volgens hem is het behaalde voordeel niet zo groot als wordt gedacht. Dat zei hij vrijdag op een persconferentie in Melbourne.
Systeem
"Ik ga natuurlijk niet in details treden over wat men de F-duct noemt. Het verbaast me dat ze dat zo noemen, omdat ik zelf niet precies weet wat het betekent. We hebben een interessant systeem op de auto dat helemaal niet ingewikkeld is, dus ik weet zeker dat andere teams er naar zullen kijken en besluiten of het de moeite waard is."
Klein voordeel
"Het ligt echter niet in dezelfde ordegrootte als het diffuserconcept dat wij hadden (in 2009, toen voorganger Brawn GP dankzij de dubbele diffuser de titel kon winnen) of zelfs maar de uitlaten van de auto's van de laatste paar jaar. Het is natuurlijk wel handig, daarom doen wij het ook, maar het levert geen gigantische prestatiewinst op."
bron: RTLGP
yupquote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:27 schreef JohnB52 het volgende:
Ze mochten toch gewoon de races later uitzenden?
Zou die nou na de qualify een hartaanval hebben gekregen?quote:Thaise medeoprichter Red Bull overleden
17 maart 2012
Chaleo Yoovidhya, de Thaise medeoprichter van Red Bull is zaterdag op 89-jarige leeftijd overleden in Bangkok, dat maakte Red Bull bekend. In 1987 richtte hij samen met de Oostenrijker Dietrich Mateschitz de energiedrank Red Bull op. Sinds 2005 is de onderneming eigenaar van het Red Bull Racing Formule 1-team.
Na een aantal jaren sponsoring in autosport nam de onderneming in 2005 het Formule 1-team van Jaguar over en ging verder als Red Bull Racing. Het team pakte in 2010 en 2011 zowel de titel voor de rijders als die van de teams. Daarnaast nam de onderneming ook het team van Minardi over en komt het sinds 2006 ook uit als Scuderia Toro Rosso, wat gezien wordt als het junior team van Red Bull Racing.
Yoovidyha had net als Mateschitz 49 procent van de aandelen in handen. De overige 2 procent behoren tot een zoon van Yoovidhya. Inmiddels wordt het drankje in 70 landen verkocht. Volgens het Amerikaanse blad Forbes had hij een vermogen van ongeveer 3,8 miljard euro en was daarmee de op één na rijkste Thai. Yoovidyha is aan ouderdom gestorven en laat elf kinderen na.
Lol en je leest over die 11 kinderen heen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou die nou na de qualify een hartaanval hebben gekregen?
Zo heb ik het vanochtend gedaan. TV zo'n 5 seconden op pauze en dan play. Werkte prima!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik vrees ook van niet...![]()
Zou het liefst Sky commentary sync willen laten lopen met beeld van RTL7.
Als je een HDD recorder hebt kun je de timeshift optie gebruikenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:01 schreef Kill_em_all het volgende:
Een live uitzending op pauze zetten? Helaas gaat dat niet werken voor mensen met een standaard tv pakket...
Een F1 race moet je gewoon live zien, met de livetiming en Fok! in de multitab erbij. Naderhand kijken zorgt bij mij toch altijd dat ik m'n aandacht er niet evengoed kan bijhouden, maakt 't op der een of andere manier niet spannend/interessant genoeg.quote:Ik denk dat ik morgen de sky uitzending maar download... Het moeten aanhoren van Olav Mol wil ik zo lang mogelijk uitstellen en een stream kijken is geen oplossing voor de hele race. Lag met mijn 10'' laptop in bed en zelfs dan is die stream al zo gaar dat je geeneens de namen van de tijdwaarneming aan de linkerkant van je scherm fatsoenlijk kan lezen.
In dat geval moet er iets mogelijk zijn met VPN's lijkt mequote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Zendt Sky het toevallig gewoon online uit voor kijkers in de UK?
Telfort (zo'n beetje goedkoopste tv die je kunt krijgen) heeft dat gewoon beschikbaar..quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:01 schreef Kill_em_all het volgende:
Een live uitzending op pauze zetten? Helaas gaat dat niet werken voor mensen met een standaard tv pakket...
Of op een behoorlijke DVD-recorder.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Telfort (zo'n beetje goedkoopste tv die je kunt krijgen) heeft dat gewoon beschikbaar..
Precies, daar heb je geen speciaal abonnement voor nodig hoorquote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als je een HDD recorder hebt kun je de timeshift optie gebruiken
Niet in dit topic in ieder gevalquote:Op zondag 18 maart 2012 12:02 schreef Meike26 het volgende:
Ben redelijk tevreden met mijn teampje. Ook al zijn mijn coureurs beide niet gefinished![]()
Alles bij elkaar zal ik iets van 270/280 punten verdiend hebben dit GP-weekend.
Edit : Is er een leuke subleague waar ik aan mee kan doen ?![]()
Probeer het eens in De FOK! F1-manager 2012 is van start!quote:Op zondag 18 maart 2012 12:02 schreef Meike26 het volgende:
Ben redelijk tevreden met mijn teampje. Ook al zijn mijn coureurs beide niet gefinished![]()
Alles bij elkaar zal ik iets van 270/280 punten verdiend hebben dit GP-weekend.
Edit : Is er een leuke subleague waar ik aan mee kan doen ?![]()
quote:Kovalainen vijf startplekken achteruit in Maleisië
Heikki Kovalainen heeft een vijf startplaatsen straf gekregen voor de race in Maleisië, volgende week op Sepang. De Fin werd bestraft in verband met een incident achter de safety car tijdens de eerste race van het seizoen in Australië.
De Caterham-coureur besloot aan het einde van de eerste ronde achter de safety car zijn pitstop te maken. Toen hij de pits inreed, haalde hij echter in voordat hij de safety car-lijn bij de ingang van de pitstraat gepasseerd was. De regel is dat niemand mag inhalen achter de safety car, of voor de safety car-lijn als hij terugkeert naar de pitstraat.
De wedstrijdleiding heeft besloten om de Fin vijf plaatsen straf te geven na de kwalificatie van de volgende race in Maleisië. Via Twitter liet Kovalainen weten dat hij de straf erg zwaar vindt. De Fin wist de race uiteindelijk niet uit te rijden.
Zit er al een tijdje, bedankt voor de tipquote:Op zondag 18 maart 2012 12:19 schreef Sally het volgende:
[..]
Probeer het eens in De FOK! F1-manager 2012 is van start!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de andere teams zijn er niet blij meequote:A website that has been known to be close to Bernie Ecclestone reported this week that we could expect a big announcement soon, and a close aide of the F1 boss confirmed to me with a smile in Australia that news was indeed on its way – and that it involved the structure of the sport and would shake a few people up.
A few team insiders speculated that it might involved Ferrari and Red Bull signing up to a new Concorde Agreement, and Sky News has reported something along similar lines tonight with the suggestion that those teams will have a stake in the ownership of the sport via the new 2013-2020 deal.
This would be linked to a public offering of a sale of part of CVC’s stake in F1, which Sky says will be placed by Goldman Sachs and which values the sport at “well over £10bn.” Another recent report suggested that any available shares will be those currently owned by Lehman Brothers, which has a 15.3% stake.
Sky reports that Ferrari as usual has a special position as the oldest team in the sport, and there’s extra cash for the first team to have won consecutive constructors’ titles since 2008, the team in question being Red Bull.
There is also mention of single car customer teams for new entrants.
A Ferrari/RBR deal is certainly logical, and if true the next question has to be what deal did or will those teams get as the first signatories, and what is available to everyone else – the FOTA members, essentially. We await developments with interest…
Note: Intriguingly the Sky News story, which was a blog by business editor Mark Kleinman, has seemingly now disappeared from the website after being up for only a few hours on Saturday evening UK time. That is perhaps not surprising given that it contained what appeared to be extracts from legal documents that one might assume were not supposed to be in the public domain…
quote:Mar.19 (GMM) Many team bosses reportedly left the Melbourne paddock angry late on Sunday, amid claims Ferrari and Red Bull have agreed special deals for F1's future beyond the current Concorde Agreement.
Rumours of the top teams' deal - part of a reportedly planned $10 billion stock market floatation of the sport - began to swirl following the publication and then retraction of a Sky News internet report.
The report was reportedly based on a leaked copy of the draft 2013 Concorde Agreement, which according to London's Telegraph newspaper "could hand Ferrari a direct stake in the sport".
Red Bull, the reigning champions, "also stand to make a huge sum", the report claimed, adding that the energy drink-owned team as well as Ferrari will be asked to nominate directors for F1's holding company board.
Team boss Christian Horner revealed Red Bull is "in discussions with FOM" about a new Concorde Agreement, adding that talks are "progressing reasonably well".
How the other major teams - like FOTA members McLaren and Mercedes - fit into the picture is unclear at present, but the Times newspaper reports that there are "no seats" at the boardroom table allocated for them.
An unnamed senior team executive described the rumoured special deals for Ferrari and Red Bull as "outrageous" and "against every facet of European competition law".
Ferrari declined to comment.
Horner added: "We want one (a Concorde Agreement) which reaches into the future ... a floatation is really down to the shareholders.
"It is not really the teams' business," he added. "It is more of a question for Bernie (Ecclestone) or CVC."
Many paddock insiders, however, believe the deals are already done in principle, leading one angry rival team boss to blast: "Formula one stopped being about racing a long time ago".
"There will be an end game to this," he added. "We just have to figure out what it is and what it means for the people in the teams who want to go racing and not be involved in this kind of thing."
quote:Lotus and Red Bull are keen to get a final ruling on the legality of DRS-activated f-ducts ahead of this weekend's Malaysian Grand Prix, amid the ongoing row over the Mercedes design.
Both teams met with the FIA's Charlie Whiting over the Australian GP weekend to express their belief that the concept used on the Mercedes rear wing is in breach of regulations that prevent driver-activated aerodynamic devices.
The Mercedes design features a hole on the inside of the rear wing endplate, which is covered when the DRS is not in use but uncovered when the DRS wing lifts up.
It is understood that this hole ducts air all the way through to the front wing - where it escapes through slots in the underside to help stall it for a straight-line speed boost.
Both Lotus and Red Bull considered the possibility of a protest against the Mercedes in Australia, but elected against doing so for now because they preferred to try and sort the matter out behind closed doors.
Lotus team principal Eric Boullier said though that the next few days would be key to trying to resolve the matter in an amicable way.
"We are still talking with Charlie," Boullier told AUTOSPORT. "Of course we did not do anything here [in Australia], but we just want to have a fair understanding.
"It would have been the wrong thing to spoil the race result to be honest, so the plan is to wait for next week. Let's see what happens."
Red Bull team principal Christian Horner added: "I think that there are different interpretations of the rear wing of the Mercedes. We have had some discussions with Charlie, and we chose not to protest it this weekend.
"There were other teams who were perhaps even more animated than we were, but I think it is something that we just want clarity on because one could argue that it is a switch that is affected by the driver.
"The driver hits the button and it uncovers the hole - so therefore it is driver activated, which would not be in compliance with the regulations. I think there will be a whole load of debate about it during the next five days."
Horner said that if the FIA stands firm in its belief the system is legal, then it would likely lead to teams needing to embark on a costly development push to introduce their own versions.
"It is a clever system and hats off to them for doing it, but the most important thing for us is - is it OK?" he said.
"The frustrating thing with all these systems is that it will undoubtedly be banned for next year, but in the meantime are we all going to go off and chase the idea.
"Inevitably there would be a considerable amount of cost involved. It would be a development that the front teams would look at, but it might be something that is prohibitively expensive for the smaller teams."
http://www.telegraaf.nl/t(...)ettels_vinger__.htmlquote:Jenson Button heeft Sebastian Vettel tussen de interviews in Melbourne door laten weten dat hij hoopt dat de Red Bull-coureur zijn overwinningsteken dit seizoen geen enkele keer maakt. "Ik kan die kromme vinger van jou echt niet meer zien", zo zei de Engelse winnaar van de F1 grand prix in Australië tegen de Duitse wereldkampioen.
"Hoe toon jij je vreugde dan?", kaatste Vettel volgens het Duitse Bild de bal terug naar Button. Waarop de McLaren-coureur de letter W voor 'winnaar' vormde met zijn vingers.
Als Vettel wint, steekt hij standaard zijn rechter wijsvinger in de lucht. Afgelopen seizoen gebeurde dat liefst elf keer. Button: "Als dat ding nou een beetje recht was, was het nog tot daar aan toe. Maar hij is compleet krom." Hetgeen volgens Vettel komt door een crash in 2006, waarbij hij hem brak. Vettel: "Hij is daarna gewoon scheef aan elkaar gezet."
"Helaas weet ik zeker dat we die kromme vinger dit jaar een paar keer zullen zien", was de Engelsman in Melbourne echter wel realistisch. Button: "Maar we zullen er alles aan doen dat zoveel mogelijk te verhinderen."
Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ?quote:Op maandag 19 maart 2012 13:37 schreef nils7 het volgende:
Tiger Jenson:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)ettels_vinger__.html
zie de bronquote:Op maandag 19 maart 2012 13:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ?
het was ook als grapje bedoelt, hij zei het na de race ook nog een keer bij een interview.. volgens mij bbc maar dat weet ik niet meer zekerquote:Op maandag 19 maart 2012 13:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ?
Inderdaad, die zijn gewoon goed met elkaar. Dat zag je na de race en op het podium ook nog.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ?
Was op de stream van Sky, net na de persco toen Jenson terug kwam bij het team.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
het was ook als grapje bedoelt, hij zei het na de race ook nog een keer bij een interview.. volgens mij bbc maar dat weet ik niet meer zeker
Het regent daar (bijna) altijd in de middagquote:Op maandag 19 maart 2012 18:24 schreef Stiggie het volgende:
Nice weersvoorspelling op formula1.com ... vrijdag regen zaterdag regen zondag regen! BAM
Nou nee, eigenlijk alleen in de namiddag/vroege avond.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Het regent daar (bijna) altijd in de middag
Ja dat bedoel ik. Meestal rond een uurtje of 5-6, althans toen ik er was.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee, eigenlijk alleen in de namiddag/vroege avond.
Ik hoop dat het afgelast wordt door wederom een stortbui, misschien ziet Bernie dan eindelijk in dat dit een belachelijk tijd is voor een F1 race en er volgend jaar gewoon weer om 2 uur plaatselijke tijd gestart wordt.
hehe, doet hij goedquote:
quote:Felipe Massa will be given a new chassis for this weekend's Malaysian Grand Prix as his Ferrari team bids to get to the bottom of his troubles in Australia.
The Brazilian had a disappointing weekend in Melbourne - being comprehensively outqualified by team-mate Fernando Alonso and enduring an incident-filled race before his retirement.
Although the team continues to have faith that Massa can turn his situation around, the outfit has elected to change his chassis with immediate effect – so for this weekend in Sepang he will race with chassis number 294 - to see if it was a factor in his performance.
A statement on the team's website said: "This choice was taken to clear up any doubts about the unusual performance of his car during the weekend at Albert Park."
Volgens mij heeft Mercedes nog wel wat extra's in petto. Gelukkig begint Maleisie al overmorgenquote:
Wie was hier naar de wintertesten geweest en zei dat die hoorde dat sommige teams nog hun uitlaten blazen? Hij had gelijkquote:Mercedes team boss Ross Brawn hits out at rival teams' exhaust designs
By Jonathan Noble Tuesday, March 20th 2012, 10:23 GMT
Ross Brawn has taken a swipe at the exhaust designs of some rival teams, suggesting they have not been created in the way the rules intended.
Amid an ongoing row over the design of a DRS-activated F-duct on Brawn's own Mercedes car, the team principal thinks that it is wrong that his team is being singled out for technical scrutiny.
"Every year that I can remember, there is debate and argument," said Brawn about his car being at the centre of paddock gossip in Australia. "And probably, to be honest, what we have done is taken the spotlight off the exhaust systems that people are running because they are nowhere near what was intended by the FIA.
"The FIA probably told you all that we were not going to have exhaust blown diffusers any more. We thought we were not going to have them. But several cars have got them.
"Our wing system has probably taken the spotlight off something that was clearly never intended.
"F1 is very competitive, the people involved in it are extremely competitive, and it is the nature of F1. You have to work to written regulations and, if somebody can see a clever interpretation, then that is the nature of this business."
Although Brawn still faces the risk of a rival team protesting the legality of the rear wing design on his car, he has ruled out lodging a similar complaint against the exhaust designs elsewhere.
"We have already been through the FIA and challenged the FIA to its interpretation," he said. "They told us that they are comfortable with what has happened, so we respect that.
"We are now looking at the systems people are using to see if we feel that they could be a benefit to us. I suspect they will disappear next year."
En hier zit hij gewoon te liegen.quote:And probably, to be honest, what we have done is taken the spotlight off the exhaust systems that people are running because they are nowhere near what was intended by the FIA.
Want?quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:07 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
En hier zit hij gewoon te liegen.
Omdat de teams een gebied kregen toegewezen door de FIA waar de uitlaat moet eindigen:quote:
Jij ziet op tv of er misschien een paar teams zijn die links of rechts een centimetertje verder zitten dan mag?quote:Om dan te gaan zitten zeiken dat een paar teams hun uitlaat ergens anders laten eindigen dan wat de FIA toestaat terwijl dit helemaal niet gebeurd is best zielig.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij ziet op tv of er misschien een paar teams zijn die links of rechts een centimetertje verder zitten dan mag?
Tja dat krijg je er van als je enorm restrictieve regels gaat opstellen. Je moet toch wat opofferen voor de 'show'.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Brawn heeft daar gewoon een punt dat ze bij Mercedes de spotlight van de rest hebben afgehaald, én dat ze dit bij de FIA niet bedoeld hadden dat ze alsnog geblazen diffusers zouden gebruiken.
Zoals ik laatst al zei: de teams richten zich tegenwoordig teveel op dat ding, en engineren hun wagen om de diffuser heen, ipv dat de diffuser een hulp middel is lijkt het tegenwoordig meer het hoofdonderdeel te zijn van de aerodynamica. Daardoor gaat er teveel tijd insteken om andere degelijke, innovatieve dingen te verzinnen, zoals Mercedes nu heeft gedaan met hun passieve F-duct. De echt innovatieve revoluties zullen voorlopig niet meer gebeuren, maar enkel de diffuser evoluties. De enige oplossing is om het ding te verbieden, maar dan krijg je weer hele discussies dat de FIA wéér dingen begint te verbieden om andere teams ook de kans te geven
Daar heb je natuurlijk gelijk in. En in een ander opzicht was het natuurlijk ook dat de geblazen diffuser destijds in 2009/2010 natuurlijk ook een aerodynamische revolutie, want eerlijk is eerlijk, het was natuurlijk een geniale vondst van Newey en de zijne. Maar als de FIA nu al zolang zit te zeuren van ''foei jongens, dit is niet de bedoeling'', dan denk ik dat er maar een mogelijkheid op zit voor hun. Maar het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, want hoeveel gevolgen gaat 't dan weer hebben op de rest van de aerodynamica.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja dat krijg je er van als je enorm restrictieve regels gaat opstellen. Je moet toch wat opofferen voor de 'show'.
Daar gaat het dus niet om.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:48 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Omdat de teams een gebied kregen toegewezen door de FIA waar de uitlaat moet eindigen:
[ afbeelding ]
Om dan te gaan zitten zeiken dat een paar teams hun uitlaat ergens anders laten eindigen dan wat de FIA toestaat terwijl dit helemaal niet gebeurd is best zielig.
Volgens mij heeft het niet zozeer te maken met hoe restrictief de regels zijn, maar met de techniek van het opstellen van regels. Daar zijn ze bij de F1 niet zo heel erg goed in. Wat dat betreft zijn het net generaals die de vorige oorlog aan het winnen zijn, ze anticiperen niet op wat teams nav die nieuwe regels zullen doen. Als je een zone aanwijst waar die uitlaat moet zitten, dan moet je verder ook niet zeuren als die daar zit. Als je het aanblazen van de diffuser wil verbieden dan moet je dat anders aanpakken.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja dat krijg je er van als je enorm restrictieve regels gaat opstellen. Je moet toch wat opofferen voor de 'show'.
Punt is dat de teams altijd wel weer een 'loophole' vinden. Dat kan leiden tot het verpesten van een compleet seizoen (2009). Of tot belachelijke situaties als Silverstone vorig jaar.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het niet zozeer te maken met hoe restrictief de regels zijn, maar met de techniek van het opstellen van regels. Daar zijn ze bij de F1 niet zo heel erg goed in. Wat dat betreft zijn het net generaals die de vorige oorlog aan het winnen zijn, ze anticiperen niet op wat teams nav die nieuwe regels zullen doen. Als je een zone aanwijst waar die uitlaat moet zitten, dan moet je verder ook niet zeuren als die daar zit. Als je het aanblazen van de diffuser wil verbieden dan moet je dat anders aanpakken.
Ze zullen het allicht proberen, maar als je op de verkeerde manier regels formuleert dan vergroot je de kans dat het lukt. Het klinkt misschien wat arrogant, maar ze zijn gewoon niet zo heel erg snugger in het maken van regels. Het hoeven geen knappe koppen van de categorie Newey en Brawn te zijn, maar iets intelligenter mag wel.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Punt is dat de teams altijd wel weer een 'loophole' vinden. Dat kan leiden tot het verpesten van een compleet seizoen (2009). Of tot belachelijke situaties als Silverstone vorig jaar.
Off-throttle blazen van de uitlaat is sinds dit jaar verboden (door restricties op te leggen aan de engine mappings). Het leiden van de uitlaatgassen naar de diffuser niet. Gevolg is dat een auto bij het aanremmen voor een bocht minder downforce heeft dan vorig jaar en verklaart dat er in Australie meer coureurs de bocht misten dan vorig jaar. De W-Duct van de Mercedes is (volgens Scarbs) een oplossing om de wagen bij het aanremmen stabieler te laten zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:59 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Wie was hier naar de wintertesten geweest en zei dat die hoorde dat sommige teams nog hun uitlaten blazen? Hij had gelijk.
Maar die W-duct werkt toch alleen als de vleugel openstaat? Dus alleen direct na het DRS punt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Off-throttle blazen van de uitlaat is sinds dit jaar verboden (door restricties op te leggen aan de engine mappings). Het leiden van de uitlaatgassen naar de diffuser niet. Gevolg is dat een auto bij het aanremmen voor een bocht minder downforce heeft dan vorig jaar en verklaart dat er in Australie meer coureurs de bocht misten dan vorig jaar. De W-Duct van de Mercedes is (volgens Scarbs) een oplossing om de wagen bij het aanremmen stabieler te laten zijn.
Je bent in de war met de F-duct. De W-duct zit op de voorvleugelquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar die W-duct werkt toch alleen als de vleugel openstaat? Dus alleen direct na het DRS punt.
Wie had dat nu gedacht?quote:FIA: 'Vleugels Mercedes zijn legaal'
De internationale autosportfederatie FIA heeft eens te meer bevestigd dat de vleugels van Mercedes legaal zijn. Dit na verzoeken van Red Bull en Lotus om de legaliteit nogmaals onder de loep te nemen.
Er is op donderdag veel over gesproken geweest door de FIA en de verschillende teams, meldt Autosport.com. De FIA is daarbij echter niet van mening veranderd en dus kan de Mercedes in Maleisië in ongewijzigde configuratie van start gaan.
Bij activatie van DRS wordt ook de luchtstroom naar de voorvleugel beïnvloed. Volgens concurrenten is dat niet toegestaan, omdat coureurs geen aerodynamische onderdelen mogen bedienen. De FIA verklaart de Mercedes legaal omdat het een passief systeem betreft. Er zijn geen extra handelingen nodig om het te laten werken. De regels verbieden dan ook een dergelijk systeem niet.
Racedirecteur Charlie Whiting lichtte het standpunt van de FIA in Australië al toe: "Het is een volledig passief systeem. Er zitten geen bewegende onderdelen in, het is niet van invloed op de wielophanging of de stuurinrichting van de auto. Daarom is er voor ons geen reden dit systeem te verbieden."
Voorlopig lijken Red Bull en Lotus hier dus genoegen mee te moeten nemen. Voor hen zit er niks anders op dan ofwel een officieel protest indienen, ofwel de uitspraak accepteren en zelf met een soortgelijk systeem op de proppen komen.
Bron : Formule1.nl
ikke, waren ze vorige race namelijk ook alquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:23 schreef Dside het volgende:
[..]
Wie had dat nu gedacht?![]()
Hopelijk betaalt het zich uit in de volgende race.
Was ook sarcastisch bedoeldquote:Op donderdag 22 maart 2012 16:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
ikke, waren ze vorige race namelijk ook al
Ja natuurlijk is Trulli ready to step in... Maar ik kan me niet voorstellen dat Ferrari die zeur serieus zou gaan inzetten, zelfs Massa is sneller.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:20 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
http://www.f1zone.net/new(...)ari-race-seat/13136/
Jep, het gaat lekker met Ferrari. Zoals het de laatste paar jaar gaat...gelijk achter de feiten aanlopen. Er zit structureel iets fout in dat team, management zit te slapen of zijn gewoon incompetent. Bezem er doorheen...en ontsla Massa...hij kan het niet meer...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:05 schreef JohnB52 het volgende:
Ze noemen Massa al de nieuwe Trulli-train :-p
Overigens las ik op f1today.net dat ze, ferrari, al in Bahrein n nieuwe auto inzetten....
Het management is dus niet goed genoeg om dat team te runnen. Lijkt me noodzakelijk dat de top van Fiat de bezem er doorheen haalt en de juiste mensen op de juiste plek zet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zitten niet te slapen, maar ontberen de kwaliteiten om zelf met goede innovatieve dingen te komen. De F2012 is veel agressiever van ontwerp, maar ze zijn een stap te ver gegaan en hebben door een soort van tunnelvisie een aantal mogelijke routes over het hoofd gezien.
Overigens hoorde ik hier laatst ook iemand roepen dat de calibratie van hun windtunnel nog steeds niet helemaal in orde was. Weet niet wat hier van klopt, maar als dat waar is dan kun je ook gewoon geen goede auto bouwen.
Niet alleen Trulli wordtd genoemd, ook Sutil, Alguersuari en Perez worden genoemd als opvolger van Massa dit seizoen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:27 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is Trulli ready to step in... Maar ik kan me niet voorstellen dat Ferrari die zeur serieus zou gaan inzetten, zelfs Massa is sneller.
Heb al ergens een gerucht gelezen dat ze Massa nog 9 races geven. Dus ik sluit het niet uit dat ze eerder afscheid van hem nemen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:32 schreef Meike26 het volgende:
Sutil zal wel erg gaaf zijn, maar ook Alguersari lijkt me wel![]()
Vraag me alleen af of ze hem zullen ontslaan bij Ferrari als hij nog langer teleurstelt. Vast staat is dat Massa niet meer zijn snelheid heeft van voor de kopveer, maar misschien voelt hij de druk nu ook wel van de pers en gaat hij zich binnenkort bewijzen dat hij het nog wel kan..
Negen vind ik nog veelquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb al ergens een gerucht gelezen dat ze Massa nog 9 races geven. Dus ik sluit het niet uit dat ze eerder afscheid van hem nemen.
Ja, alsof dat wat uitmaakt als hij vanaf nu elke race buiten de top 10 eindigt tot terwijl Alonso meedoet in de top 5quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals ik laatst al zei: ik denk niet dat Ferrari Massa er dit jaar nog uitkapt. Ze zijn redelijk loyaal aan hun coureurs. Wie was ook alweer de laatste wat ze er uit gedonderd hebben? Was dat Prost, of was die zelf opgestapt en was het nog langer geleden?
Maar Massa gaan ze gewoon houden, en geven hem een waardig afscheid eind dit jaar. Ze hebben toch veel meegemaakt met de seizoens-finale van '08 en het ongeluk in '09. Hij heeft veel compassie bij Ferrari opgewekt.
Waarom zou Perez geen optie zijn?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:57 schreef HaZet het volgende:
Ik denk dat Massa snel zn stoel zal verliezen aan een ander.. Maarja, wie moet het dan worden? Sutil, Alguersuari, Trulli, Perez? Nee, ook geen opties, gok ik zo..
Dan zou hij precies een half seizoen de kans hebben gekregen.quote:
Cirkeltje is rond...klaar...niks meer aan doen...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:03 schreef Geralt het volgende:
Jongens Rosberg gaat daar heen. Geloof mij nou maar.
Ferrari rammelt met een zak centen en hij vertrekt tegen advies van Keke in toch naar Maranello.
En dan stapt Di Resta in bij Mercedes en dan kan Bianchi bij FI nog wat ervaring opdoen ofzo
toch wel, want Bianchi is geen Formule auto waardigquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:06 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Cirkeltje is rond...klaar...niks meer aan doen...
Ach, wie er dan bij FI gaat rijden zal me aan me reet roesten...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel, want Bianchi is geen Formule auto waardig
Eens. Hij kan beter op de kermis gaan werken bij de botsbaan met zo een steekpenning aan zn riem en dan alle botsauto's parkeren enzoquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel, want Bianchi is geen Formule auto waardig
Dan leent Mercedes Sam Bird toch even uit aan Force India in ruil voor wat korting op motoren. Dan kan die mooi ervaring op doen voor als MSCH uitstaptquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel, want Bianchi is geen Formule auto waardig
Checkquote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:51 schreef King_Merc het volgende:
als dat gebeurd, trakteer ik het hele forum
![]()
In 1991 werd Ivan Capelli vervangen voor Nicola Larini.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals ik laatst al zei: ik denk niet dat Ferrari Massa er dit jaar nog uitkapt. Ze zijn redelijk loyaal aan hun coureurs. Wie was ook alweer de laatste wat ze er uit gedonderd hebben? Was dat Prost, of was die zelf opgestapt en was het nog langer geleden?
En zo is het. Dat is al 2x volledig legaal en nog loopt RBR te whinen als een little bitchquote:Brawn heeft buik vol van vleugeldiscussie
Mercedes-teambaas Ross Brawn heeft zijn buik vol van de aanhoudende discussie over de innovatieve achtervleugel van zijn team. Met name Red Bull Racing kan de goedgekeurde vleugel niet achter zich laten. Als de concurrentie zich echt zoveel zorgen maakt over de vondst, dan moeten ze op het juiste moment een protest indienen, vindt de Brit.
Frustratie
"Ik kan begrijpen dat mensen gefrustreerd zijn omdat zij dit niet bedacht hebben of omdat ze geloven dat het niet correct is. Dat is hun recht", aldus Brawn. Blijven zeuren over een goedgekeurd systeem is naar zijn mening niet de bedoeling. "We kunnen enorm veel doen met DRS, dus om er eentje uit te pikken en te zeggen 'we houden daar niet zo van omdat wij er niet aan hebben gedacht' is helemaal verkeerd."
Protest
"Knal er op donderdag een protest in als je het wilt doen, en laat het dan aan de stewards om het geschil uit de wereld te helpen. Doe het niet na de kwalificatie of na de race, waarbij je het evenement verpest. Zelfs in een wereld die zo competitief is als de onze hebben we nog wel wat protocol, denk ik."
Juiste interpretatie
Brawn vindt dat het systeem van zijn team uitstekend binnen de geest van het reglement past. "De regels zeggen dat het doel van DRS is het inhalen te verbeteren, en dat proberen wij te doen. Veel succes aan diegene die er het meeste uit kan halen."
quote:Williams boss Adam Parr has tended his resignation and will leave the company on March 30.
The team says that Nick Rose, already a Non-Executive Director of WGPH, has been appointed Non-Executive Chairman.
No explanation has been given other than a suggestion from Frank Williams that family life is involved.
In a team statement Parr said: “I am very grateful to Frank for giving me the opportunity to work for Williams over the past five years – a period that has been both challenging and rewarding. Williams is a unique team with over 500 great-hearted and talented people and many superb partners in and out of Formula One. Williams is now set up to move forward and I wish everyone at Grove well.”
Sir Frank Williams added: “I asked Adam to join Williams at the end of 2006 to support me in the running of our team. Over five years, Adam’s achievements have surpassed my expectations and I must thank him for his service. Not least for the decisive role he played in the technical changes made last year which are beginning to show through in the team’s improved competitiveness this season, and for leading this company to a successful IPO.
“Adam leaves us on good terms to pursue a better balance in his life for which I wish him and his family well. He has left us in good shape and I have every confidence that the Board and senior management team at Williams will continue to drive the business forward into a promising future.”
Maar ik las ook dat het zou gaan om de onderhandelingen over het Concorde Agreement:quote:No explanation has been given other than a suggestion from Frank Williams that family life is involved.
quote:However, it was rumoured in Malaysia at the weekend that Parr was a sticking point in the team's so far unsuccessful negotiations for the 2013 Concorde Agreement.
quote:Dimi PAPADOPOULOS @f1enigma
(cont) Ecclestone took back the offer to Williams and "gave" it to Force India.
Dimi PAPADOPOULOS @f1enigma
Motorsport-total reports that Bernie has invited Frank Williams in person at the London meeting and Sir Frank appeared with Parr (cont)
quote:...
And Williams? Traditionally, Frank Williams has always been a Bernie man. He has done what Ecclestone wants and has prospered from doing that. There was a point at which he sided with McLaren in a previous negotiation but that did not bring the benefits that he had hoped. And it had disrupted his business. What FW wants is stability and to be able to race without politics. Bernie has given him that, even if Frank thinks that there should be a different division of revenues. Williams is still vulnerable, despite the good figures announced recently. The difference between success and failure is a sponsorship deal of monstrous proportions with the Venezuelan government. That is already fairly tenuous because President Hugo Chaves has cancer and is facing re-election this year. If Chaves dies or the opposition wins the election, Williams’s fortunes will take a tumble.
The hope is that the team will do well enough this year to attract big sponsorship and so be able to use talented youngsters such as Valtteri Bottas, rather than having to take drivers who come with cash. A fight with Ecclestone would not be good for stability.
The Mole pondered further. Perhaps, he thought, Bernie had convinced Frank to agree to his terms and Parr did not agree. That was the kind of thing that would lead to a resignation. Frank might have the utmost respect for Parr, but he and Ecclestone go back far longer and he knows that having Bernie as an enemy is not a good idea, even if you are strong. With FOTA a spent force, the individual teams are on their own.
quote:De internationale autosportbond FIA overweegt sterk om de Grand Prix van Bahrein niet door te laten gaan op 22 april 2012. De federatie zou al bezig zijn met het opstellen van een verklaring voor de afgelasting van de race op het circuit van Sakhir.
De mededeling komt waarschijnlijk op de donderdag in China, een week voor de Grand Prix van Bahrein in de planning staat, naar buiten, zo vertrouwen bronnen binnen de paddock aan F1Today.net toe. De situatie in het oliestaatje zou nog altijd niet veilig genoeg zijn om het Formule 1-circus te ontvangen.
Sowieso: als je twee keer protest aantekent en twee keer wordt het afgewezen, moet je niet als een klein kind blijven doorjanken.quote:Op zondag 25 maart 2012 01:10 schreef ari_zahav het volgende:
Red Bull moeten gewoon stil blijven. De FOTA heeft de F-Duct verbannen in 2010, en aangezien Red Bull vorig jaar zelf uit de FOTA is gestapt hebben ze maar weinig recht om te klagen over de F-Duct, Wonder-Duct of wat dan ook.
er is alweer geracetquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:32 schreef Geralt het volgende:
A1 ring lijkt me wel wat. Is die Nattescnitzel daar nog mee bezig of ligt dat stop?
Waarom te modern?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:13 schreef Meike26 het volgende:
Nee, geen San Marino meer, te verouderd, leuk voor toerwagens en motorraces, maar de F1 is er te modern voor geworden.
Zo zou ik Donington graag op kalender willen zien, maar zelfde verhaal eigenlijk !
http://www.dailymotion.co(...)adio-highlights_autoquote:Op maandag 26 maart 2012 21:28 schreef Swindler het volgende:
Leuke video met de boordradios van Australië:
http://www.dailymotion.co(...)m-radio-feature_auto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |