quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:48 schreef franklop het volgende:
[..]precies, gewoon vanuit de kroeg door naar de TV
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
naja, ga proberen later te beginnen. Gaat maar om 2 uurtjes werk, niet zo heel spannend. Dus dan vertrek ik gewoon 'n uurtje later dan de bedoeling was, en kijk ik de quali voordat ik vertrek. Mocht dat niet gaan, de HDD-recorder aan, en al het nieuws vermijden totdat ik gekeken heb
quote:Op woensdag 14 maart 2012 01:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dus. Een nacht doortrekken om de F1 te kijken nadat je op stap bent geweest, of juist een avond niet op stap, vroeg naar bed en om 3 uur weer opstaan en vrolijk een pizza in de oven mikken en een biertje erbij pakken is veel beter dan om fakking 7 uur op te moeten staan en met koffie en een kleffe boterham voor de tv zitten![]()
!
De voorbereidingen in Melbournequote:Op woensdag 14 maart 2012 08:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Van mij mag je ook om 7 uur een pizza erin mikken, in plaats van die kleffe boterham.![]()
Is toch heerlijk man?
Voor mij was 4 uur ook beter geweest, moet die nacht tot een uurtje of 3 werken, horeca...
Op het laatste moment nog een grote vis voor Lotus!quote:Lotus presenteert Microsoft als sponsor
Lotus is erin geslaagd Microsoft als sponsor binnen te halen. Zo heeft het team bekendgemaakt in het Australische Melbourne, waar komend weekend het nieuwe Formule 1-seizoen van start gaat. Het gaat om een driejarige deal waarbij het logo van de softwaregigant groot op de auto's en overalls te zien zal zijn.
"We zijn er bijzonder trots op dat we Microsoft als sponsor en zakelijke partner aan ons hebben weten te binden", reageerde Lotus-directeur Patrick Louis. "We zijn als team een nieuwe weg ingeslagen na we van eigenaar zijn veranderd en zijn ons steeds meer als een globaal bedrijf aan het gedragen. Het strikken van Microsoft vormt een belangrijke stap bij het bereiken van onze nieuwe doelen."
Microsoft, gemeten naar omzet het grootste softwarebedrijf ter wereld, is nog niet eerder als sponsor actief geweest in de hoogste autosportklasse.
Nee, de BBC heeft een deel van de rechten verkochten aan Sky Sports, alleen deze Grand Prixs zijn te zien op de BBC.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:14 schreef viseenoptie het volgende:
Neem aan dat deze ook op de BBC word uitgezonden, kan zosnel geen schema vinden welke worden uitgezonden..
Tnx voor het schema, maar helaas voor het slechte nieuws.. laat ze dan een balk aan de onderkant lopen met reclame ofzoquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nee, de BBC heeft een deel van de rechten verkochten aan Sky Sports, alleen deze Grand Prixs zijn te zien op de BBC.
Helaas, noodgedwongen terug naar RTL7 dus.
TOP! da's mooi nieuws voor Lotus (al zou ik het williams meer gunnen op het moment)quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Op het laatste moment nog een grote vis voor Lotus!
ah, was er al naar aan het googelen.. ik zou hem naar mn schoonmoeder vernoemt hebbenquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:45 schreef sasquatsch het volgende:
En de naam van Vettel's Red Bull is bekend: Abbey
Ik las al reacties als ow dan komt het allemaal goed want Microsoft barst van het geld!!!quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:32 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
TOP! da's mooi nieuws voor Lotus (al zou ik het williams meer gunnen op het moment)
Scherpquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:12 schreef Geralt het volgende:
Er staat een typo in de TT.
Het affiche zegt "THE POWER OF 1
Is die zo lekker ?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:47 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
ah, was er al naar aan het googelen.. ik zou hem naar mn schoonmoeder vernoemt hebben
Zo had ik het nog niet eens bekeken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:25 schreef Geralt het volgende:
Nouja dat bedoelen ze wel met dat affiche denk ik. The power of 1
(gezien Vettel zijn vingertje).
Dat het dan leuk ingekleurd is en er ook F1 te lezen is is bijzaak lijkt me
of de eerste bocht van Silverstone inmiddels!quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:04 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Abbey is van abbey road, schijnt iets met the beatles te maken te hebben
Niet altijd. De eerste namen waren enkel. De namen die ik ken zijn: Julie, Kate, Kate's Dirty Sister, Luscious Liz, Randy Mandy en Kinky Kyliequote:Op woensdag 14 maart 2012 12:29 schreef Karstman het volgende:
Die auto's van Vettel hadden toch altijd dubbele namen: Luscious Lucy enzo. Zou dit dat Awfull Abbey zijn?
Dit dus...quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:01 schreef Waffle het volgende:
Dat stukje over mannelijk en vrouwelijk klopt geen drol van haha.
nee, bugs worden met de maandelijkse updateronde opgelostquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Zal de Lotus nu drie extra pitstops per race moeten maken voor software-updates?
Heeft 'ie eigenlijk wel een vriendin?quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:38 schreef Geralt het volgende:
Soberzo snap ik het niet. Dan zit je in de top van de motorsport, toch een ultiem mannelijke sport, en dan geef je je auto een vrouwennaam.
Volgens mij ben je dan homo.
quote:Beste Forumleden,
Met een brede glimlach deel ik jullie vreugde. Het nieuwe F1 seizoen is eindelijk begonnen! Wat is dat altijd enorm lang wachten en wat smaakt het dan ook zoet als die lampen eindelijk op groen zijn gegaan. Heerlijk!
Fijn dat we ook gewoon weer starten op het traditionele Melbourne en niet in de oersaaie zandbakken van Bahrein. We willen allemaal een sensationele opening van het jaar en de altijd boeiende baan in Melbourne gaat die sensatie gewoon weer opnieuw brengen!
Alhoewel op vrijdag de eerste meters gereden worden zaten de F1 fans donderdag al op het puntje van hun stoel. Groot nieuws: Van der Garde vervangt in Melbourne Vitaly Petrov omdat het management van de Rus haar financiële verplichtingen niet is nagekomen. Grote kans dus voor onze Nederlandse trots om zich direct te bewijzen. Waar we dan wel een beetje bang van worden is het feit dat Di Resta een voedselvergiftiging heeft opgelopen en per direct wordt vervangen door Jules Bianchi. Hopelijk komen ze in de race niet bij elkaar in de buurt.
Op vrijdag kregen we nog steeds geen echt idee van de verhoudingen. Letterlijk viel de vrijdag in het water en vooral de onervaren rijders benutten deze dag door veel rondjes te rijden en alvast te oefenen met regenbanden. Zo ook Van der Garde, die lekker veel meters maakt.
De kwalificatie is, zoals de weerberichten ook aangegeven hadden gewoon droog. We zijn nog geen 3 minuten onderweg en de eerste onderbreking is nu al een feit. Ja hoor, daar issie weer. Jules Bianchi, eersteklas brokkenpiloot in de vangrails. De Force India crew bijt op haar nagels (ze zullen deze nacht hard aan het werk moeten) en kijken met een schuin jaloers oog naar Van der Garde die zijn debuut wel professioneel aan weet te pakken. Rustig bouwt hij het tempo op om uiteindelijk maar 0,2 seconden te hoeven toegeven op teamgenoot Kovalainen. Het team van Caterham start zoals verwacht voor beide Marussia's en voor de HRT's en de gecrashte Bianchi.
In Q2 weinig verrassingen. Williams, STR en Sauber belanden in het middenveld en ook Massa haalt Q3 niet. Maarja, die Ferrari bleek in de winter al zo traag dus gek kijken we daar niet van op. Alonso heeft de grootste moeite om Q3 te halen, maar het lukt hem uiteindelijk wel.
Wie pakt er vervolgens de pole position? Goh wat verrassend, het is weer die dekselse Vettel, de perfectionist die alles uit de Red Bull perst en het vingertje weer de hemel in steekt! Maar close was het wel. Op de tijden lijsten zien we dat Hamilton & Button maar respectievelijk 0,052 en 0,2 seconden hebben toegegeven.
Webber op 4 en Lotus staat in de 'Mercedes sandwich': 5: ROS, 6: RAI, 7: GRO, 8: MSC, 9: ALO, 10: HUL.
Race Day: Het is eindelijk begonnen. De lampen gaan uit en jeetje mina wat een poepstart (dit zijn Olav's woorden) weer van die Webber. Links, rechts... Jan en Alleman gaan er voorbij en Pastor Maldonado HANGT HEM ER VOL IN!!!! Kon Webber echt niet meer ontwijken in het chaotische middenveld en voor beide is de race direct over. Zonder voor onze local hero, maar Webber haalt zijn schouders op en uiteindelijk blijkt hij er niets aan te kunnen doen. Het waren bakproblemen. Zit er dan toch een veertje los en is de auto van Newey ouderwets fragiel?
De Safety Car is eruit en de regie heeft de kanonstart van Fernando Alonso gemist. Van 9 naar 4. Hij toont zijn klasse maar weer eens. Ook Bianchi heeft een topstart meegemaakt en Van der Garde rijdt nog solide achter Kovalainen aan. Aan de kop van het veld geen gekke dingen.
Als de Safety Car de arena weer verlaat laat Hamilton zijn tanden zien. Zet hem na het rechte stuk VOL naast Vettel aan de binnenkant, beide remmen extreem laat maar Hamilton heeft de grootste ballen en Vettel moet eieren voor zijn geld kiezen. Wat een start van het seizoen, wauw!
Na 3 ronden mogen de DRS vleugeltjes open en dit gaat Alonso plekken kosten, die zich met de ongelofelijk trage Ferrari moeilijk kan verdedigen. Het leek de Trulli Train wel!
Verder zien we een enorm boeiend gevecht tussen Grosjean en Schumacher, maar beide heren weten wat racen is en geven elkaar waar nodig voldoende ruimte. Vettel blijft Hamilton opjagen en Button spaart rustig zijn banden om later toe te slaan. Toeslaan zullen de Marussia's in Melbourne in ieder geval niet. Technische problemen luiden een opnieuw kansloos jaar in. Pic heeft echter wel laten zien dat hij het tempo van Glock met 2 vingers in de Franse neus bij kan houden.
De eerste serie pitstops geven direct interessante wendingen. Door het kopgevecht moeten Hamilton & Vettel vroeg naar binnen, rijdt Button nog wat extra rondjes om vervolgens in een later stadium gewoon slim de leiding te pakken. Slim die Button weer, in de gaten houden die Brit in 2012!
Daarachter gaat het gevecht tussen Mercedes & Lotus gewoon door. Ze zitten enorm dicht op elkaar en Alonso haakt steeds meer en meer af.
Teamgenoot Massa heeft de grootste moeite zich door het middenveld heen te wurmen maar de ronde tijden zijn in ieder geval constant en het feit dat Vergne & Senna elkaar op domme wijze elimineren helpt ook wel.
Van der Garde gaat lekker. Af en toe valt er iemand uit en Kovalainen mist nu ook zijn 7e versnelling waardoor de Nederlander steeds verder een plekje opschuift.
Dan de 2e serie pitstops. Hamilton & Vettel weer tegelijk binnen en Hamilton rijdt na een snelle pitstop weer weg. En Vettel... euhm Vettel? VETTEL STAAT STIL! OOK HIER BAKPROBLEMEN. Ja, die wagen is weer snel maar de betrouwbaarheidsproblemen in de winter waren dus echt iets om ons zorgen over te maken. Beide Red Bull rijders gaan er gewoon uit vanwege bakproblemen.
Geen vuiltje aan de lucht voor McLaren. Button op 1 en Hamilton op 2. Wat er wel in de lucht hangt is de voorspelde regen. De paraplu's gaan omhoog en het regent steeds harder. Dit resulteert in een iets te enthousiaste Kobayashi die vol de hekken in knalt en door de hoge snelheid terugkaatst op de baan. Een soort 'Nakajimatje' zoals in 2009.
De 2e Safety Car is een feit en de vraag is nu; Wie gaan er de laatste 10 ronden regenbanden halen? Regenbanden halen betekent namelijk achteraan aansluiten maar als de regen doorzet ben je de Sjaak.
Koplopers Button & Hamilton rijden gewoon door. Beide zijn uitstekende regenrijders en kunnen dit wel aan. Rosberg gaat ook door, maar bij Lotus durven ze de gok aan en beide heren gaan de pits in. Schumacher volgt zijn teamgenoot en even later komen ook beide Ferrari's binnen voor de regenbanden, want wat hebben de Ferrari's hier immers nog te verliezen? Tot slot zien we ook Van der Garde de pits in gaan, want.... als deze gok uitpakt komen de punten serieus in zicht. Teamgenoot Kovalainen heeft nu alleen nog maar de 3e, 4e en 6e versnelling. Geeft het maar op, dit valt bijna niet meer te doen.
Met nog 6 ronden te gaan laat de Safety Car het veld los en is de stand als volgt:
1. BUT (dry), 2. HAM (dry), 3. ROS (dry), 4. MSC (dry), 5. RIC (dry), 6. BIA (dry), 7. RAI (wet), 8. GRO (wet). 9 ALO (wet), 10. HUL (wet). 11. Mas (wet). 12. GvdG (wet).
HET BEGINT TE HOZEN! Men heeft aan de pitmuur bij sommige teams de boel verkeerd ingeschat. No way dat de mannen op slicks het hier gaan houden. Men glibbert alle kanten op en de rijders van Lotus & Ferrari gaan als een warm mes door de natte boter! Hamilton gaat heel even aan de leiding maar spint daarna van de baan, wil veel te veel. Button kiest eieren voor zijn geld en blijft liever op de baan met een iets langzamer tempo. Rosberg aan de leiding. Eerste overwinning in zicht? Nee hoor!!! 3 bochten later staat hij in het grind waar hij vervolgens niet meer uit komt, Rosberg out. Regenmeister Schumacher blijft wel op de baan. Zijn ervaring hier kan doorslaggevend zijn!
Met nog 3 ronden te gaan moet Button dan echt zijn meerdere erkennen in Raikkonen, Grosjean en Alonso. Ricciardo in de fout, spint maar kan door. Schumacher die heel even rechtdoor schiet en nu Bianchi achter zich aan krijgt. Vlak daarachter zit Van der Garde echter al op een waanzinnige 10e plek! Kan hij serieus een bedreiging worden voor Schumacher? Eerst pakt hij Bianchi, beide auto's raken elkaar maar er is niets aan de hand. 2 bochten later zet Van der Garde zijn wagen naast die van Schumacher EN BENGGGGG HET GAAT WEER HELEMAAL MIS!!!!! ACHTERLIJKE BIANCHI! REMT VEELS TE LAAT MET ZIJN SLICKS EN HANGT DIE AUTO VOL IN VAN DER GARDE EN SCHUMACHER. OELEWAPPERRRRRRRRRR! OLAV MOL WORDT GEK.
Mijn god wat een sensatie allemaal. Nog 2 ronden te gaan en Alonso pakt Grosjean op briljante wijze. Laatste ronde, Raikkonen maakt een foutje en Alonso zit de Fin op de hielen. Laatste bocht EN JA ALONSO DOET HET!!!!!!! Zij aan zij gaan ze de finish over en Alonso pakt de zege in Melbourne met een inferieure Ferrari! Wat een emotie! Tranen in het Ferrari kamp! Alonso schreeuwt het uit over de radio! FERNANDO! GRANDE FERNANDO! RESPECTO! RESPECTO! En ja, daar zijn ze weer! De konijnenoortjes van Fernando. Laat ze maar weer wapperen!
Raikkonen 2e, Grosjean 3e, Massa 4e, Hulkenberg 5e, Button 6e, Ricciardo 7e, Hamilton 8e, DE LA ROSA 9e en KARTHIKEYAN 10e!!!! Door de grote tombola zijn er maar 10 man aan de finish gekomen en beide mannen van HRT hebben hier het hoofd koel gehouden. Wat een feest ook daar.
Ik kom hier niet meer uit mijn woorden. Tranen en emotie bij Ferrari. Voor het eerst zien we Alonso huilen op het podium en ook de Ferrari mannen houden het niet droog. Raikkonen staat als een zuurpruim op de 2e plek en bij Grosjean zien we een grote glimlach, 3e!
Dan gaat de camera naar de crew van Caterham. In de box zien we een huilende Van der Garde. Zit er volledig doorheen. Het team en ook Kovalainen geven hem volop schouderklopjes. Giedo! You were amazing boy! Ja, wat koop je ervoor? Punten wilde Giedo! Want misschien zit de volgende race die dekselse Petrov wel weer in de wagen. Of was dit optreden zo mooi dat ze dat niet zullen doen?
We gaan het allemaal zien in Maleisië, al over 1 week! In de periode tussen beide races wordt een vergadering gehouden over het agressieve rijgedrag van Bianchi. Is de F1 misschien niet iets te vroeg gekomen voor hem? Uitspraken zullen later volgen, maar ik ben bang dat Todt er een stokje voor zal gaan steken. Iets met connecties en mensen voortrekken?!
Ik heb in ieder geval genoten van Melbourne en zat op het puntje van mijn stoel.
Jullie ook?
Tot in Sepang!!!
Getekend,
Damon Hill
En gisteren dit berichtquote:MALLYA PUMPS IN £20M TO FUEL FORCE INDIA’S F1 DRIVE
INDIAN tycoon Vijay Mallya has ploughed about £20 million into his loss-making Formula One team in a bid to boost its performance.
Silverstone-based Force India team’s accounts show Watson Limited, Mallya’s personal investment vehicle, loaned it £6.85 million, while his Kingfisher Airlines and beer and spirits businesses provided it with £13 million in sponsorship money.
The new F1 season begins this week with the Australian Grand Prix in Melbourne.
Force India, which finished in sixth place last year, has improved each season. However, that improvement has not translated into profits.
The figures show its net loss narrowed from £40.3 million to £26.7 million in the year ending December 31, 2010, as turnover increased by £17 million to £48.5 million thanks to the sponsorship boost.
Kingfisher is listed on the Bombay Stock Exchange and is majority owned by the Mallya-controlled UB Group
Bank debt was pared down by £1 million, leaving a total of £8.2 million outstanding. Mallya’s drinks brands, which include Whyte & Mackay whisky, provided £6.7 million, more than double the previous year, while Kingfisher’s sponsorship increased 71 per cent to £6 million.
Kingfisher is listed on the Bombay Stock Exchange and is majority owned by the Mallya-controlled UB Group.
It has debt of 65 billion rupees (£790 million) and has posted 17 straight quarterly losses.
To combat this, it has cut flights and is looking for a white knight to provide it with enough capital to avoid bankruptcy.
quote:There seems to be no end to the trouble of Kingfisher Airlines, as even today 34 of its flights were cancelled, as staff didn't turn up for the work. Staff of kingfisher airlines is demonstrating resentment due to delay in their salary.
Kingfisher has not paid his worker from December in spite of aviation regulator's direction to settle all dues till Feb-end.
Worker of Kingfisher airline has threatened that will go for strike from April 1 if Vijay Mallya personally does not clarify their due payments.
Kingfisher spokesman said that the delay in the payments is because tax authority has frozen their account as the company failed to pay the outstanding dues.
It should be noted that Kingfisher has suffered huge losses due to high fuel costs and has been cutting back its flight abruptly since November.
This shortage of flights of Kingfisher airline has helped other airlines to hike the airfares before summer vacation.
Ik voel op niet al te lange termijn weer een nieuwe eigenaar aankomen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:24 schreef M.Melandri het volgende:
Vraag me af hoe lang dit nog goed gaat
[..]
En gisteren dit bericht
[..]
Die is er al: Roy Sahara. Die heeft al 42,5% van de aandelen overgenomen van Mallya. Dus volgens mij heeft hij nu evenveel als Mallya (en Michiel Mol 15%).quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik voel op niet al te lange termijn weer een nieuwe eigenaar aankomen.
Voor wie dan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:51 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat als een mooie kans zich voordoet voor Ferrari dat Massa ook nog wel eens halverwege aan de kant geschoven kan gaan worden.
Nee, Salo vervangt Massa danquote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1789885/2/25#1[quote][/quote]09090607]woensdag 14 maart 2012 15:18[/url] schreef Meike26 het volgende:
Whut,
Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ?![]()
Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
Nee, Salo vervangt Massa danquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:35[/url] schreef Fiorano het volgende:
[..]
09090607]woensdag 14 maart 2012 15:18[/url] schreef Meike26 het volgende:[/b]
Whut,
Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ?![]()
Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
Die zou zo langzamerhand wel moeten weten waar al die knopjes op het stuur voor dienen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:18 schreef Meike26 het volgende:
Whut,
Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ?![]()
Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
Geen RSCH geruchtenquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Heeft 'ie eigenlijk wel een vriendin?
Of kunnen we Ralf Schumacher geruchten verwachten?
Denk het ook.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:26 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik denk dat perez dan een goede kans zou maken
Goed of slecht? Persoonlijk ben ik er niet heel blij mee. Vind op Melbourne namelijk één DRS-zone wel genoeg.quote:De internationale autosportbond FIA heeft twee DRS-zones aangewezen op het Albert Park-circuit, waar komend weekend de seizoensopener in de Formule 1 wordt verreden, maar heeft besloten om maar met één detectiepunt te werken.
Wanneer een coureur bij het ingaan van de veertiende bocht binnen een seconde van de auto voor hem zit, mag hij zijn achtervleugel openenen bij het opkomen van het rechte stuk met start-finish én het rechte eind na de tweede bocht. Een dergelijk systeem werd vorig jaar ook toegepast tijdens de Canadese race en stelt coureurs in staat niet alleen een concurrent te passeren, maar ook gelijk een gat te slaan.
Haha, als je inderdaad niet zo van het kunstmatige bent kan ik mij dat wel voorstellen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er nog niet over uit ben. Denk dat ik de combo van KERS en DRS een beetje te veel vind. Één van beide mag van mij wel weg.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:45 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind persoonlijk 0 drs zones wel genoeg
Doet ie goedquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geen RSCH geruchtenSeb loop al sinds zijn 15de (als ik me niet vergis) met dezelfde meid, Hanna.
Neemt die nooit mee naar GP's omdat zij nog met school bezig was of zoiets, en omdat hij zelf niet afgeleid wil worden van z'n werk. Redelijk logisch dan, maar daarom zijn er ook zo weinig foto's beschikbaar van haar. Die zijn trouwens wel te vinden via Google, een paar bikini shots staan als eerste hit
Foto
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd vind ik haar er aangenamer uit zien dan die omhoog gevallen arogante bluts van een Scherzinger waar Hamilton zich mee ophield![]()
Dat is ook het idee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:56 schreef Meike26 het volgende:
-knip-
Trouwens, die 2 DRS-zones en 1 detectie punt vind ik persoonlijk zwaar ***. Je kan dan bij het inhalen in de eerste DRS zone gelijk uitlopen in de 2e zone...
Maar het leuke was juist dat je in 1 ronde iemand een plekkie zag pakken en gelijk weer moest inleveren in de DRS-zone er na. Dat is nog het enige voordeel van de DRS.quote:
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:10 schreef Meike26 het volgende:
Mee eens, ja natuurlijk zie ik het liefst een F1-kampioensschap zonder hulpmiddelen, geen tc, geen DRS, alleen KERS heeft een nuttige bijdrage en gun ik wel een langere toekomst.
Dat nostalgische gezeik moet ook maar eens afgelopen zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan.![]()
Ben je nu serieus?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan.![]()
Wel zouden ze terug kunnen gaan naar sequentiele bak met pook, zoals champcar nog had in 2006 (en WRC sinds vorig jaar ook weer) .
De F1 is een grote broedplaats voor innovatie, helaas vrees ik dat dit op den duur resulteert in een conflict met entartainment zoals de autosport dit eerst altijd wel wist te bieden. Met lawaai, met crashes, met ''helden'' achter het stuurd die dingen doen die jij en ik niet zouden durven.
Als men vraagt: zou je in een F1 1985 willen rijden rechtstreeks naar de eau rouge, zou ik wellicht passen. Vraagt men dit te doen in een F1 van nu, zou ik direct in durven te stappen.![]()
Vergeet niet dat veel coureurs van nu er net zo over denken, bijna allemaal klagen ze over bijvoorbeeld de Eau Rouge, dat deze tegenwoordig te makkelijk is. Spijtig dat men dan toch door blijft beveiligen van de banen en wagens, zoals de nu nog extremere crashtests waar zelfs Ferrari dus niet eens door kwam
Heb er zeker zin in.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:14 schreef kepler het volgende:
Nog maar anderhalve dag!! Ik heb er zin in!
Wat voor een beslissingen neemt Ecclestone dan, behalve dan op welke circuits ze rijden gedurende het seizoen? Geen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:03 schreef Marks het volgende:
En zie hierboven wat er gebeurd als vele mensen moeten beslissen over reglementen in de F1; je komt er nooit uit en je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Dat er 1 man de meeste beslissingen neemt, zoals Ecclestone, zie ik dan ook als goed iets. Ik ben bang voor de tijd als hij wegvalt.... Dat gaat chaos worden vrees ik.
Top van de motorsport wilt niet alleen zeggen dat de coureurs de helden van de 4 wielen moeten zijn. Maar ook dat fabrikanten, of beter gezegd constructeurs, op de proppen komen met nieuwe ideeën zoals de schakel-paddles. Zaken zoals traction control en launch control horen daar ook bij, al hebben de hoge heren bij de FIA daar anders in beslist. Deels ten goede, zodat het coureurs aspect ook nog meetelt, maar feit is gewoon dat die zaken allemaal erbij horen om er alles aan te doen om die 0.2 seconden per ronde te winnen ten opzichte van de concurrentie. En dat is de technische kant van de F1 die ook juist de moeite waard is om te bekijken, en niet alleen in het verleden vast geroest blijven zitten omdat die coureurs harder moesten werken in de auto om tijd te winnen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, van mij mag de handbak met voetkoppeling wel weer terug ! Sinds die !#@#$!# Jonh Barnard de 1989 Ferrari ontwikkelde met flippers achter het stuur is een belangrijk element verdwenen. De kunst van het heel and toe schakelen.... Al was dat al lange tijd weg vanwege automatische koppeling, maar toch... De schakelflippers zijn iets waar ik me nog meer aan stoor dan eventule traction control, maar zal helaas nooit meer weg gaan.![]()
Wel zouden ze terug kunnen gaan naar sequentiele bak met pook, zoals champcar nog had in 2006 (en WRC sinds vorig jaar ook weer) .
Wat een leuke normale meid zo op het eerste gezicht.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Geen RSCH geruchtenSeb loop al sinds zijn 15de (als ik me niet vergis) met dezelfde meid, Hanna.
Neemt die nooit mee naar GP's omdat zij nog met school bezig was of zoiets, en omdat hij zelf niet afgeleid wil worden van z'n werk. Redelijk logisch dan, maar daarom zijn er ook zo weinig foto's beschikbaar van haar. Die zijn trouwens wel te vinden via Google, een paar bikini shots staan als eerste hit
Foto
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd vind ik haar er aangenamer uit zien dan die omhoog gevallen arogante bluts van een Scherzinger waar Hamilton zich mee ophield![]()
Wrijf het er maar in. Ik moet werkenquote:Op donderdag 15 maart 2012 02:14 schreef ParanoidAndroid93 het volgende:
morgennacht lekker de VT kijken
Lol die hard fan. Ik download het welquote:Op donderdag 15 maart 2012 02:14 schreef ParanoidAndroid93 het volgende:
morgennacht lekker de VT kijken
QFTquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat nostalgische gezeik moet ook maar eens afgelopen zijn.
Er is niets mis met het idee achter DRS. Het heft simpelweg een probleem met het design van de wagens op dat inhalen bemoeilijkt. Het alternatief is zware restricties op aerodynamica en dus nog meer stop op innovatie.
De implementatie laat af en toe wel te wensen over, maar daar valt nog wel mee te experimenteren.
Ze zouden ook juist meer vrijheid kunnen geven qua regels, zodat groundeffect weer terugkomt, dan is er ook prima in te halen zonder drs toch?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat nostalgische gezeik moet ook maar eens afgelopen zijn.
Er is niets mis met het idee achter DRS. Het heft simpelweg een probleem met het design van de wagens op dat inhalen bemoeilijkt. Het alternatief is zware restricties op aerodynamica en dus nog meer stop op innovatie.
De implementatie laat af en toe wel te wensen over, maar daar valt nog wel mee te experimenteren.
Echt geweldig, lk hoop dat ze in de sub - top terecht komenquote:Op donderdag 15 maart 2012 03:55 schreef Nober het volgende:
Kovalainen
[ afbeelding ]
Nog een.
[ afbeelding ]
Twitter.
De maandag, na het testen ..dat was het toch een speciale vid dag ?quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:42 schreef Geralt het volgende:
Over dat filmpje van Sauber van een paar reacties terug....
Hoe doet zo een team dat? Er is zo te zien verder niemand op de baan, dus het lijkt me wat promowerk, maar daar moeten andere banden op zitten. Hoe herken ik die banden?
Angry Birds helmquote:Op donderdag 15 maart 2012 03:55 schreef Nober het volgende:
Kovalainen
[ afbeelding ]
Nog een.
[ afbeelding ]
Twitter.
Ik ben het natuurlijk met je eens, maar er zit mogelijk toch een probleem hoor. Het punt wat ik wilde maken is dat de F1 inderdaad een broedplaats is voor innovatie. Dat is het altijd geweest, niet dat alle innovatie uit deze raceklasse komt, maar toch heel veel wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Top van de motorsport wilt niet alleen zeggen dat de coureurs de helden van de 4 wielen moeten zijn. Maar ook dat fabrikanten, of beter gezegd constructeurs, op de proppen komen met nieuwe ideeën zoals de schakel-paddles. Zaken zoals traction control en launch control horen daar ook bij, al hebben de hoge heren bij de FIA daar anders in beslist. Deels ten goede, zodat het coureurs aspect ook nog meetelt, maar feit is gewoon dat die zaken allemaal erbij horen om er alles aan te doen om die 0.2 seconden per ronde te winnen ten opzichte van de concurrentie. En dat is de technische kant van de F1 die ook juist de moeite waard is om te bekijken, en niet alleen in het verleden vast geroest blijven zitten omdat die coureurs harder moesten werken in de auto om tijd te winnen.
Wat mij betreft kan de FIA eens een keer ingrijpen om die diffuser, en het hele ding gewoon verbieden. Teams richten zich wat mij betreft net iets teveel daarop, en proberen hun wagen zo te ontwerpen dat de hele wagen om enkel de diffuser draait. Kiep dat ding er eens vanaf en geef de teams wat meer vrijheid op andere vlakken. Dan gaan de teams -hopelijk- opnieuw op zoek naar andere technische zaken en krijg je weer andere innovative zaken, bv zoals jou schakel-paddles uit 1989
Wat is er in vredesnaam goed aan een sequentiële pook? In een WRC auto valt het nog te begrijpen, aangezien die op straatauto's gebaseerd zijn. Maar F1 heeft daar werkelijk niets mee te maken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:15 schreef Marks het volgende:
[..]
En het is toch een goed signaal wat de WRC bijvoorbeeld afgaf, zoals ik zei, doordat ze weer zijn afgestapt van de flippers en weer een sequentiele pook gebruiken.
quote:Argentina is close to returning to the Formula One calendar, the country's president Cristina Fernandez de Kirchner has revealed.
The EFE news agency quotes Fernandez as saying it is likely an Argentine Grand Prix, last held at the ageing Autodromo Oscar Alfredo Galvez in Buenos Aires in 1998, will take place in November or December 2013. She said next year's race would take place on the streets of the coastal city of Mar del Plata.
"For us this is very important," she said, "because after football, motor racing is the second favourite sport of Argentina."
Fernandez said the deal would initially be "for three years, in 2013, 2014 and 2015".
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar er was inderdaad al wat gereden op het circuit.quote:Op donderdag 15 maart 2012 14:05 schreef Meike26 het volgende:
Zo te zien aan bandensporen is er recent nog geraced of getrained. Dus lijkt me logisch dat er gewoon een olievlekje word afgedekt met soort van kattegrind.
Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:56 schreef sasquatsch het volgende:
'Argentinië volgend jaar terug op de kalender'
[..]
Er was teveel grip, dus ze leggen ff wat stof neer.. Bevordert ook het amusementquote:Op donderdag 15 maart 2012 13:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie kan mij uitleggen wat men hier doet?
Nee dat niet, met die brakke streams. Wel download ik morgen beide trainingen (hopelijk in HD) en zie ik wel hoe ver ik kom met kijkenquote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
Ik blijf wakker. Nu even avondeten, daarna even een uurtje naar bed tot 9 uur en dan morgenochtend om 07:40 weer thuis, 2 biertjes en chips/nootjes en dan rond 09:30 naar bed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
Ik zit wat dichter bij Oz momenteel, dus FP1 om 09.30, kan misschien het eerste kwartier zien daarna verplichtingen dus FP2 waarschijnlijk helemaal nietquote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
Nee, moet morgen werken. Dus ik ga er niet naar kijken, maar zo te zien aan de tijden van beide VT had ik dat ook niet gedaan als ik vrij zou hebben. Sta dus alleen op voor de kwalificatie en de race zelf, maar dat spreekt voor zich.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
ik ben toch vrij dus what the hell.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:33 schreef RingBewoner het volgende:
Nog mensen die vannacht wakker blijven of de wekker zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |