abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2012 @ 08:58:13 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109079140




Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:
1. Australië (18 maart)
2. Maleisië (25 maart)
3. China (15 april)
4. Bahrein (22 april)
5. Spanje (13 mei)
6. Monaco (27 mei)
7. Canada (10 juni)
8. Europa (24 juni)
9. Groot-Brittannië (8 juli)
10. Duitsland (22 juli)
11. Hongarije (29 juli)
12. België (2 september)
13. Italië (9 september)
14. Singapore (23 september)
15. Japan (7 oktober)
16. Zuid-Korea (14 oktober)
17. India (28 oktober)
18. Abu Dhabi (4 november)
19. Verenigde Staten (18 november)
20. Brazilië (25 november)

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber

Vodafone McLaren Mercedes
Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Scuderia Ferrari
Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
KERS: Ja
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus F1 Team
Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean

Sahara Force India F1 Team
Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg

Sauber F1 Team
Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
KERS: Ja
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez

Scuderia Toro Rosso
Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
KERS: Ja
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne

AT&T Williams
Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna

Caterham F1 Team
Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
20. Vitaly Petrov
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
KERS: Ja
22. Pedro de la Rosa
23. Narain Karthikeyan

Marussia F1 Team
Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)

Regulations pagina van FIA

Teampresentaties

• Caterham - 26 januari 2012
• McLaren - 1 februari 2012
• Ferrari - 3 februari 2012
• Force India - 3 februari 2012
• Red Bull Racing - 6 februari 2012
• Sauber F1 Team - 6 februari 2012
• Williams - 7 februari 2012

Testschema 2012


De kalender voor 2012 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:01:02 #2
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109079184
En weer verder! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:48 schreef franklop het volgende:

[..]

:Y precies, gewoon vanuit de kroeg door naar de TV
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:06 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

naja, ga proberen later te beginnen. Gaat maar om 2 uurtjes werk, niet zo heel spannend. Dus dan vertrek ik gewoon 'n uurtje later dan de bedoeling was, en kijk ik de quali voordat ik vertrek. Mocht dat niet gaan, de HDD-recorder aan, en al het nieuws vermijden totdat ik gekeken heb :)
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 01:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat dus. Een nacht doortrekken om de F1 te kijken nadat je op stap bent geweest, of juist een avond niet op stap, vroeg naar bed en om 3 uur weer opstaan en vrolijk een pizza in de oven mikken en een biertje erbij pakken is veel beter dan om fakking 7 uur op te moeten staan en met koffie en een kleffe boterham voor de tv zitten }:| :(!
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 08:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Van mij mag je ook om 7 uur een pizza erin mikken, in plaats van die kleffe boterham. ^O^
Is toch heerlijk man? :D

Voor mij was 4 uur ook beter geweest, moet die nacht tot een uurtje of 3 werken, horeca... :Y)
De voorbereidingen in Melbourne













[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 14-03-2012 09:11:29 ]
pi_109079340
Neem aan dat deze ook op de BBC word uitgezonden, kan zosnel geen schema vinden welke worden uitgezonden..
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:16:57 #4
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109079381
quote:
Lotus presenteert Microsoft als sponsor



Lotus is erin geslaagd Microsoft als sponsor binnen te halen. Zo heeft het team bekendgemaakt in het Australische Melbourne, waar komend weekend het nieuwe Formule 1-seizoen van start gaat. Het gaat om een driejarige deal waarbij het logo van de softwaregigant groot op de auto's en overalls te zien zal zijn.

"We zijn er bijzonder trots op dat we Microsoft als sponsor en zakelijke partner aan ons hebben weten te binden", reageerde Lotus-directeur Patrick Louis. "We zijn als team een nieuwe weg ingeslagen na we van eigenaar zijn veranderd en zijn ons steeds meer als een globaal bedrijf aan het gedragen. Het strikken van Microsoft vormt een belangrijke stap bij het bereiken van onze nieuwe doelen."

Microsoft, gemeten naar omzet het grootste softwarebedrijf ter wereld, is nog niet eerder als sponsor actief geweest in de hoogste autosportklasse.
Op het laatste moment nog een grote vis voor Lotus!
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:18:39 #5
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109079403
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:14 schreef viseenoptie het volgende:
Neem aan dat deze ook op de BBC word uitgezonden, kan zosnel geen schema vinden welke worden uitgezonden..
Nee, de BBC heeft een deel van de rechten verkochten aan Sky Sports, alleen deze Grand Prixs zijn te zien op de BBC.

Helaas, noodgedwongen terug naar RTL7 dus.
pi_109079648
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Nee, de BBC heeft een deel van de rechten verkochten aan Sky Sports, alleen deze Grand Prixs zijn te zien op de BBC.

Helaas, noodgedwongen terug naar RTL7 dus.
Tnx voor het schema, maar helaas voor het slechte nieuws.. laat ze dan een balk aan de onderkant lopen met reclame ofzo
pi_109079683
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Op het laatste moment nog een grote vis voor Lotus!
TOP! da's mooi nieuws voor Lotus (al zou ik het williams meer gunnen op het moment)
pi_109079944
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109079983
quote:
ah, was er al naar aan het googelen.. ik zou hem naar mn schoonmoeder vernoemt hebben :P
pi_109081978
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:32 schreef viseenoptie het volgende:

[..]

TOP! da's mooi nieuws voor Lotus (al zou ik het williams meer gunnen op het moment)
Ik las al reacties als ow dan komt het allemaal goed want Microsoft barst van het geld!!!

Beetje kort door de bocht. Leuk dat ze een onderdeel van MS als sponsor hebben kunnen strikken, maar ik denk dat men daar nog altijd een pak minder geld ter beschikking heeft dan bv bij Mercedes die naast een grote autofabrikant ook nog Petronas achter zich heeft staan die bulken van de knaken. Zij zijn ook nog geen wereldkampioen.

Maargoed, leuk nieuws in elk geval. Heeft iemand ergens bedragen gezien? Ik las alleen dat het voor 3 jaar zou zijn :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109082216
Er staat een typo in de TT.

Het affiche zegt "THE POWER OF 1
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:14:28 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109082285
quote:
3s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:12 schreef Geralt het volgende:
Er staat een typo in de TT.

Het affiche zegt "THE POWER OF 1
Scherp ;)
Ik zat een beetje met die titel te spelen, maar "Power Of 1" vond ik niet klinken. En aangezien je geen dikgedrukte topictitels kunt maken heb ik er maar dit van gemaakt. :7
pi_109082610
Nouja dat bedoelen ze wel met dat affiche denk ik. The power of 1
(gezien Vettel zijn vingertje).

Dat het dan leuk ingekleurd is en er ook F1 te lezen is is bijzaak lijkt me :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:29:37 #14
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109082752
Man was het maar Vrijdag! Zit toch thuis, dus even een VT stream opzoeken en lekker in m'n bedje liggen :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_109082867
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:47 schreef viseenoptie het volgende:

[..]

ah, was er al naar aan het googelen.. ik zou hem naar mn schoonmoeder vernoemt hebben :P
Is die zo lekker ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:34:40 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109082929
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:25 schreef Geralt het volgende:
Nouja dat bedoelen ze wel met dat affiche denk ik. The power of 1
(gezien Vettel zijn vingertje).

Dat het dan leuk ingekleurd is en er ook F1 te lezen is is bijzaak lijkt me :)
Zo had ik het nog niet eens bekeken. :D
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:45:29 #17
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109083321


Waarom nou weer Microsoft Dynamics?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_109083414
Waarom niet?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109084067
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:32 schreef Joene het volgende:

[..]

Is die zo lekker ?
Abbey is van abbey road, schijnt iets met the beatles te maken te hebben
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:08:02 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_109084175
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:04 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Abbey is van abbey road, schijnt iets met the beatles te maken te hebben
of de eerste bocht van Silverstone inmiddels!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_109084863
Die auto's van Vettel hadden toch altijd dubbele namen: Luscious Lucy enzo. Zou dit dat Awfull Abbey zijn?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_109085026
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:29 schreef Karstman het volgende:
Die auto's van Vettel hadden toch altijd dubbele namen: Luscious Lucy enzo. Zou dit dat Awfull Abbey zijn?
Niet altijd. De eerste namen waren enkel. De namen die ik ken zijn: Julie, Kate, Kate's Dirty Sister, Luscious Liz, Randy Mandy en Kinky Kylie
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_109085130
Soberzo snap ik het niet. Dan zit je in de top van de motorsport, toch een ultiem mannelijke sport, en dan geef je je auto een vrouwennaam.

Volgens mij ben je dan homo. Of niet goed bij je hoofd.

Buiten dat is auto natuurlijk op zich al mannelijk, het is de auto en niet het auto.

Netzoals de pils ook mannelijk is. En de porno. Het raam en het aanrecht zijn dan weer vrouwelijk.

:+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109085845
Dat stukje over mannelijk en vrouwelijk klopt geen drol van haha.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_109085907
En Mercedes is sowieso vernoemd naar een meisje.
pi_109085953
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:01 schreef Waffle het volgende:
Dat stukje over mannelijk en vrouwelijk klopt geen drol van haha.
Dit dus...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109086407
Zal de Lotus nu drie extra pitstops per race moeten maken voor software-updates?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 13:19:33 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109086485
quote:
6s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Zal de Lotus nu drie extra pitstops per race moeten maken voor software-updates?
nee, bugs worden met de maandelijkse updateronde opgelost
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:19:44 #29
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109086494
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:38 schreef Geralt het volgende:
Soberzo snap ik het niet. Dan zit je in de top van de motorsport, toch een ultiem mannelijke sport, en dan geef je je auto een vrouwennaam.

Volgens mij ben je dan homo.
Heeft 'ie eigenlijk wel een vriendin?
Of kunnen we Ralf Schumacher geruchten verwachten? :7
pi_109086642
Ik zou het niet weten.

Overigens kwam ik zojuist deze terugblik tegen op de race komend weekend in Melbourne:

quote:
Beste Forumleden,
Met een brede glimlach deel ik jullie vreugde. Het nieuwe F1 seizoen is eindelijk begonnen! Wat is dat altijd enorm lang wachten en wat smaakt het dan ook zoet als die lampen eindelijk op groen zijn gegaan. Heerlijk!

Fijn dat we ook gewoon weer starten op het traditionele Melbourne en niet in de oersaaie zandbakken van Bahrein. We willen allemaal een sensationele opening van het jaar en de altijd boeiende baan in Melbourne gaat die sensatie gewoon weer opnieuw brengen!

Alhoewel op vrijdag de eerste meters gereden worden zaten de F1 fans donderdag al op het puntje van hun stoel. Groot nieuws: Van der Garde vervangt in Melbourne Vitaly Petrov omdat het management van de Rus haar financiële verplichtingen niet is nagekomen. Grote kans dus voor onze Nederlandse trots om zich direct te bewijzen. Waar we dan wel een beetje bang van worden is het feit dat Di Resta een voedselvergiftiging heeft opgelopen en per direct wordt vervangen door Jules Bianchi. Hopelijk komen ze in de race niet bij elkaar in de buurt.

Op vrijdag kregen we nog steeds geen echt idee van de verhoudingen. Letterlijk viel de vrijdag in het water en vooral de onervaren rijders benutten deze dag door veel rondjes te rijden en alvast te oefenen met regenbanden. Zo ook Van der Garde, die lekker veel meters maakt.

De kwalificatie is, zoals de weerberichten ook aangegeven hadden gewoon droog. We zijn nog geen 3 minuten onderweg en de eerste onderbreking is nu al een feit. Ja hoor, daar issie weer. Jules Bianchi, eersteklas brokkenpiloot in de vangrails. De Force India crew bijt op haar nagels (ze zullen deze nacht hard aan het werk moeten) en kijken met een schuin jaloers oog naar Van der Garde die zijn debuut wel professioneel aan weet te pakken. Rustig bouwt hij het tempo op om uiteindelijk maar 0,2 seconden te hoeven toegeven op teamgenoot Kovalainen. Het team van Caterham start zoals verwacht voor beide Marussia's en voor de HRT's en de gecrashte Bianchi.

In Q2 weinig verrassingen. Williams, STR en Sauber belanden in het middenveld en ook Massa haalt Q3 niet. Maarja, die Ferrari bleek in de winter al zo traag dus gek kijken we daar niet van op. Alonso heeft de grootste moeite om Q3 te halen, maar het lukt hem uiteindelijk wel.
Wie pakt er vervolgens de pole position? Goh wat verrassend, het is weer die dekselse Vettel, de perfectionist die alles uit de Red Bull perst en het vingertje weer de hemel in steekt! Maar close was het wel. Op de tijden lijsten zien we dat Hamilton & Button maar respectievelijk 0,052 en 0,2 seconden hebben toegegeven.
Webber op 4 en Lotus staat in de 'Mercedes sandwich': 5: ROS, 6: RAI, 7: GRO, 8: MSC, 9: ALO, 10: HUL.

Race Day: Het is eindelijk begonnen. De lampen gaan uit en jeetje mina wat een poepstart (dit zijn Olav's woorden) weer van die Webber. Links, rechts... Jan en Alleman gaan er voorbij en Pastor Maldonado HANGT HEM ER VOL IN!!!! Kon Webber echt niet meer ontwijken in het chaotische middenveld en voor beide is de race direct over. Zonder voor onze local hero, maar Webber haalt zijn schouders op en uiteindelijk blijkt hij er niets aan te kunnen doen. Het waren bakproblemen. Zit er dan toch een veertje los en is de auto van Newey ouderwets fragiel?

De Safety Car is eruit en de regie heeft de kanonstart van Fernando Alonso gemist. Van 9 naar 4. Hij toont zijn klasse maar weer eens. Ook Bianchi heeft een topstart meegemaakt en Van der Garde rijdt nog solide achter Kovalainen aan. Aan de kop van het veld geen gekke dingen.
Als de Safety Car de arena weer verlaat laat Hamilton zijn tanden zien. Zet hem na het rechte stuk VOL naast Vettel aan de binnenkant, beide remmen extreem laat maar Hamilton heeft de grootste ballen en Vettel moet eieren voor zijn geld kiezen. Wat een start van het seizoen, wauw!

Na 3 ronden mogen de DRS vleugeltjes open en dit gaat Alonso plekken kosten, die zich met de ongelofelijk trage Ferrari moeilijk kan verdedigen. Het leek de Trulli Train wel!
Verder zien we een enorm boeiend gevecht tussen Grosjean en Schumacher, maar beide heren weten wat racen is en geven elkaar waar nodig voldoende ruimte. Vettel blijft Hamilton opjagen en Button spaart rustig zijn banden om later toe te slaan. Toeslaan zullen de Marussia's in Melbourne in ieder geval niet. Technische problemen luiden een opnieuw kansloos jaar in. Pic heeft echter wel laten zien dat hij het tempo van Glock met 2 vingers in de Franse neus bij kan houden.

De eerste serie pitstops geven direct interessante wendingen. Door het kopgevecht moeten Hamilton & Vettel vroeg naar binnen, rijdt Button nog wat extra rondjes om vervolgens in een later stadium gewoon slim de leiding te pakken. Slim die Button weer, in de gaten houden die Brit in 2012!
Daarachter gaat het gevecht tussen Mercedes & Lotus gewoon door. Ze zitten enorm dicht op elkaar en Alonso haakt steeds meer en meer af.
Teamgenoot Massa heeft de grootste moeite zich door het middenveld heen te wurmen maar de ronde tijden zijn in ieder geval constant en het feit dat Vergne & Senna elkaar op domme wijze elimineren helpt ook wel.

Van der Garde gaat lekker. Af en toe valt er iemand uit en Kovalainen mist nu ook zijn 7e versnelling waardoor de Nederlander steeds verder een plekje opschuift.
Dan de 2e serie pitstops. Hamilton & Vettel weer tegelijk binnen en Hamilton rijdt na een snelle pitstop weer weg. En Vettel... euhm Vettel? VETTEL STAAT STIL! OOK HIER BAKPROBLEMEN. Ja, die wagen is weer snel maar de betrouwbaarheidsproblemen in de winter waren dus echt iets om ons zorgen over te maken. Beide Red Bull rijders gaan er gewoon uit vanwege bakproblemen.

Geen vuiltje aan de lucht voor McLaren. Button op 1 en Hamilton op 2. Wat er wel in de lucht hangt is de voorspelde regen. De paraplu's gaan omhoog en het regent steeds harder. Dit resulteert in een iets te enthousiaste Kobayashi die vol de hekken in knalt en door de hoge snelheid terugkaatst op de baan. Een soort 'Nakajimatje' zoals in 2009.
De 2e Safety Car is een feit en de vraag is nu; Wie gaan er de laatste 10 ronden regenbanden halen? Regenbanden halen betekent namelijk achteraan aansluiten maar als de regen doorzet ben je de Sjaak.

Koplopers Button & Hamilton rijden gewoon door. Beide zijn uitstekende regenrijders en kunnen dit wel aan. Rosberg gaat ook door, maar bij Lotus durven ze de gok aan en beide heren gaan de pits in. Schumacher volgt zijn teamgenoot en even later komen ook beide Ferrari's binnen voor de regenbanden, want wat hebben de Ferrari's hier immers nog te verliezen? Tot slot zien we ook Van der Garde de pits in gaan, want.... als deze gok uitpakt komen de punten serieus in zicht. Teamgenoot Kovalainen heeft nu alleen nog maar de 3e, 4e en 6e versnelling. Geeft het maar op, dit valt bijna niet meer te doen.

Met nog 6 ronden te gaan laat de Safety Car het veld los en is de stand als volgt:
1. BUT (dry), 2. HAM (dry), 3. ROS (dry), 4. MSC (dry), 5. RIC (dry), 6. BIA (dry), 7. RAI (wet), 8. GRO (wet). 9 ALO (wet), 10. HUL (wet). 11. Mas (wet). 12. GvdG (wet).

HET BEGINT TE HOZEN! Men heeft aan de pitmuur bij sommige teams de boel verkeerd ingeschat. No way dat de mannen op slicks het hier gaan houden. Men glibbert alle kanten op en de rijders van Lotus & Ferrari gaan als een warm mes door de natte boter! Hamilton gaat heel even aan de leiding maar spint daarna van de baan, wil veel te veel. Button kiest eieren voor zijn geld en blijft liever op de baan met een iets langzamer tempo. Rosberg aan de leiding. Eerste overwinning in zicht? Nee hoor!!! 3 bochten later staat hij in het grind waar hij vervolgens niet meer uit komt, Rosberg out. Regenmeister Schumacher blijft wel op de baan. Zijn ervaring hier kan doorslaggevend zijn!

Met nog 3 ronden te gaan moet Button dan echt zijn meerdere erkennen in Raikkonen, Grosjean en Alonso. Ricciardo in de fout, spint maar kan door. Schumacher die heel even rechtdoor schiet en nu Bianchi achter zich aan krijgt. Vlak daarachter zit Van der Garde echter al op een waanzinnige 10e plek! Kan hij serieus een bedreiging worden voor Schumacher? Eerst pakt hij Bianchi, beide auto's raken elkaar maar er is niets aan de hand. 2 bochten later zet Van der Garde zijn wagen naast die van Schumacher EN BENGGGGG HET GAAT WEER HELEMAAL MIS!!!!! ACHTERLIJKE BIANCHI! REMT VEELS TE LAAT MET ZIJN SLICKS EN HANGT DIE AUTO VOL IN VAN DER GARDE EN SCHUMACHER. OELEWAPPERRRRRRRRRR! OLAV MOL WORDT GEK.

Mijn god wat een sensatie allemaal. Nog 2 ronden te gaan en Alonso pakt Grosjean op briljante wijze. Laatste ronde, Raikkonen maakt een foutje en Alonso zit de Fin op de hielen. Laatste bocht EN JA ALONSO DOET HET!!!!!!! Zij aan zij gaan ze de finish over en Alonso pakt de zege in Melbourne met een inferieure Ferrari! Wat een emotie! Tranen in het Ferrari kamp! Alonso schreeuwt het uit over de radio! FERNANDO! GRANDE FERNANDO! RESPECTO! RESPECTO! En ja, daar zijn ze weer! De konijnenoortjes van Fernando. Laat ze maar weer wapperen!
Raikkonen 2e, Grosjean 3e, Massa 4e, Hulkenberg 5e, Button 6e, Ricciardo 7e, Hamilton 8e, DE LA ROSA 9e en KARTHIKEYAN 10e!!!! Door de grote tombola zijn er maar 10 man aan de finish gekomen en beide mannen van HRT hebben hier het hoofd koel gehouden. Wat een feest ook daar.

Ik kom hier niet meer uit mijn woorden. Tranen en emotie bij Ferrari. Voor het eerst zien we Alonso huilen op het podium en ook de Ferrari mannen houden het niet droog. Raikkonen staat als een zuurpruim op de 2e plek en bij Grosjean zien we een grote glimlach, 3e!

Dan gaat de camera naar de crew van Caterham. In de box zien we een huilende Van der Garde. Zit er volledig doorheen. Het team en ook Kovalainen geven hem volop schouderklopjes. Giedo! You were amazing boy! Ja, wat koop je ervoor? Punten wilde Giedo! Want misschien zit de volgende race die dekselse Petrov wel weer in de wagen. Of was dit optreden zo mooi dat ze dat niet zullen doen?

We gaan het allemaal zien in Maleisië, al over 1 week! In de periode tussen beide races wordt een vergadering gehouden over het agressieve rijgedrag van Bianchi. Is de F1 misschien niet iets te vroeg gekomen voor hem? Uitspraken zullen later volgen, maar ik ben bang dat Todt er een stokje voor zal gaan steken. Iets met connecties en mensen voortrekken?!

Ik heb in ieder geval genoten van Melbourne en zat op het puntje van mijn stoel.
Jullie ook?
Tot in Sepang!!!

Getekend,
Damon Hill
:D :') _O-!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109086690
Vraag me af hoe lang dit nog goed gaat

quote:
MALLYA PUMPS IN £20M TO FUEL FORCE INDIA’S F1 DRIVE

INDIAN tycoon Vijay Mallya has ploughed about £20 million into his loss-making Formula One team in a bid to boost its performance.

Silverstone-based Force India team’s accounts show Watson Limited, Mallya’s personal investment vehicle, loaned it £6.85 million, while his Kingfisher Airlines and beer and spirits businesses provided it with £13 million in sponsorship money.

The new F1 season begins this week with the Australian Grand Prix in Melbourne.
Force India, which finished in sixth place last year, has improved each season. However, that improvement has not translated into profits.

The figures show its net loss narrowed from £40.3 million to £26.7 million in the year ending December 31, 2010, as turnover increased by £17 million to £48.5 million thanks to the sponsorship boost.

Kingfisher is listed on the Bombay Stock Exchange and is majority owned by the Mallya-controlled UB Group

Bank debt was pared down by £1 million, leaving a total of £8.2 million outstanding. Mallya’s drinks brands, which include Whyte & Mackay whisky, provided £6.7 million, more than double the previous year, while Kingfisher’s sponsorship increased 71 per cent to £6 million.

Kingfisher is listed on the Bombay Stock Exchange and is majority owned by the Mallya-controlled UB Group.

It has debt of 65 billion rupees (£790 million) and has posted 17 straight quarterly losses.

To combat this, it has cut flights and is looking for a white knight to provide it with enough capital to avoid bankruptcy.
En gisteren dit bericht

quote:
There seems to be no end to the trouble of Kingfisher Airlines, as even today 34 of its flights were cancelled, as staff didn't turn up for the work. Staff of kingfisher airlines is demonstrating resentment due to delay in their salary.

Kingfisher has not paid his worker from December in spite of aviation regulator's direction to settle all dues till Feb-end.

Worker of Kingfisher airline has threatened that will go for strike from April 1 if Vijay Mallya personally does not clarify their due payments.

Kingfisher spokesman said that the delay in the payments is because tax authority has frozen their account as the company failed to pay the outstanding dues.

It should be noted that Kingfisher has suffered huge losses due to high fuel costs and has been cutting back its flight abruptly since November.

This shortage of flights of Kingfisher airline has helped other airlines to hike the airfares before summer vacation.
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:27:17 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_109086807
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:24 schreef M.Melandri het volgende:
Vraag me af hoe lang dit nog goed gaat

[..]

En gisteren dit bericht

[..]

Ik voel op niet al te lange termijn weer een nieuwe eigenaar aankomen. :')
pi_109087051
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik voel op niet al te lange termijn weer een nieuwe eigenaar aankomen. :')
Die is er al: Roy Sahara. Die heeft al 42,5% van de aandelen overgenomen van Mallya. Dus volgens mij heeft hij nu evenveel als Mallya (en Michiel Mol 15%).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:46:23 #34
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_109087476
Tijd voor een leuke poll.

Welke coureur word als eerste vervangen?

Ik zet in op: Karthikeyan
UI Made bij VanilleKwark.
pi_109087656
Ik denk dat als een mooie kans zich voordoet voor Ferrari dat Massa ook nog wel eens halverwege aan de kant geschoven kan gaan worden.

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:56:51 #36
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_109087824
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:51 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat als een mooie kans zich voordoet voor Ferrari dat Massa ook nog wel eens halverwege aan de kant geschoven kan gaan worden.

:@
Voor wie dan?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_109088766
Sowieso Karthikeyan idd.
pi_109090607
Whut,

Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ? :D

Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
pi_109090824
Ik denk dat perez dan een goede kans zou maken
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_109090985
Klopt, denk niet dat ze een Ferrari toevertrouwen aan Kobayashi :D
pi_109091024
Hoewel dat wel grweldig zou zijn _O_
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:35:58 #42
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109093493
quote:
0s.gif Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1789885/2/25#1[quote][/quote]09090607]woensdag 14 maart 2012 15:18[/url] schreef Meike26 het volgende:
Whut,

Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ? :D

Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
Nee, Salo vervangt Massa dan :Y
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:36:28 #43
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109093507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:35[/url] schreef Fiorano het volgende:

[..]

09090607]woensdag 14 maart 2012 15:18[/url] schreef Meike26 het volgende:[/b]
Whut,

Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ? :D

Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
Nee, Salo vervangt Massa dan :Y
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_109094465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:18 schreef Meike26 het volgende:
Whut,

Karthikeyan die dan Massa gaat vervangen ? :D

Als Massa er voor het eind van het jaar uit geschopt wordt, zal het dan niet zo zijn dat Fisichella een "korte" comeback maakt ? Hij is toch nog steeds testrijder ?
Die zou zo langzamerhand wel moeten weten waar al die knopjes op het stuur voor dienen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:11:20 #45
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109094916
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Heeft 'ie eigenlijk wel een vriendin?
Of kunnen we Ralf Schumacher geruchten verwachten? :7
Geen RSCH geruchten ;) Seb loop al sinds zijn 15de (als ik me niet vergis) met dezelfde meid, Hanna.

Neemt die nooit mee naar GP's omdat zij nog met school bezig was of zoiets, en omdat hij zelf niet afgeleid wil worden van z'n werk. Redelijk logisch dan, maar daarom zijn er ook zo weinig foto's beschikbaar van haar. Die zijn trouwens wel te vinden via Google, een paar bikini shots staan als eerste hit :P

Foto :)


Eerlijk gezegd vind ik haar er aangenamer uit zien dan die omhoog gevallen arogante bluts van een Scherzinger waar Hamilton zich mee ophield :r

[ Bericht 8% gewijzigd door Sinister-D- op 14-03-2012 17:17:28 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:26:52 #46
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_109095459
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 15:26 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik denk dat perez dan een goede kans zou maken
Denk het ook.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:43:44 #47
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_109096100
Twee DRS-zones, één detectiepunt

quote:
De internationale autosportbond FIA heeft twee DRS-zones aangewezen op het Albert Park-circuit, waar komend weekend de seizoensopener in de Formule 1 wordt verreden, maar heeft besloten om maar met één detectiepunt te werken.

Wanneer een coureur bij het ingaan van de veertiende bocht binnen een seconde van de auto voor hem zit, mag hij zijn achtervleugel openenen bij het opkomen van het rechte stuk met start-finish én het rechte eind na de tweede bocht. Een dergelijk systeem werd vorig jaar ook toegepast tijdens de Canadese race en stelt coureurs in staat niet alleen een concurrent te passeren, maar ook gelijk een gat te slaan.
Goed of slecht? Persoonlijk ben ik er niet heel blij mee. Vind op Melbourne namelijk één DRS-zone wel genoeg.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_109096180
ik vind persoonlijk 0 drs zones wel genoeg :@
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:46:39 #49
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_109096217
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:45 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind persoonlijk 0 drs zones wel genoeg :@
Haha, als je inderdaad niet zo van het kunstmatige bent kan ik mij dat wel voorstellen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er nog niet over uit ben. Denk dat ik de combo van KERS en DRS een beetje te veel vind. Één van beide mag van mij wel weg.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_109096583
Of een keuze tussen DRS en KERS ?
Elke coureur moet voor de eerste vrije training van een GP-weekend gaan beslissen van welk hulpmiddel hij gebruik wil maken. De ene race KERS, de andere race DRS... maar je moet minimaal 60/40 rijden, dus niet als je KERS veel beter werkt, het hele jaar door rijden met KERS, maar tactisch beslissen op welke circuits het KERS het meeste oplevert.

Trouwens, die 2 DRS-zones en 1 detectie punt vind ik persoonlijk zwaar ***. Je kan dan bij het inhalen in de eerste DRS zone gelijk uitlopen in de 2e zone... :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')