abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109269887
Red Bull en Lotus willen duidelijkheid over F-Duct voor GP van Maleisië
quote:
Lotus and Red Bull are keen to get a final ruling on the legality of DRS-activated f-ducts ahead of this weekend's Malaysian Grand Prix, amid the ongoing row over the Mercedes design.

Both teams met with the FIA's Charlie Whiting over the Australian GP weekend to express their belief that the concept used on the Mercedes rear wing is in breach of regulations that prevent driver-activated aerodynamic devices.

The Mercedes design features a hole on the inside of the rear wing endplate, which is covered when the DRS is not in use but uncovered when the DRS wing lifts up.

It is understood that this hole ducts air all the way through to the front wing - where it escapes through slots in the underside to help stall it for a straight-line speed boost.

Both Lotus and Red Bull considered the possibility of a protest against the Mercedes in Australia, but elected against doing so for now because they preferred to try and sort the matter out behind closed doors.

Lotus team principal Eric Boullier said though that the next few days would be key to trying to resolve the matter in an amicable way.

"We are still talking with Charlie," Boullier told AUTOSPORT. "Of course we did not do anything here [in Australia], but we just want to have a fair understanding.

"It would have been the wrong thing to spoil the race result to be honest, so the plan is to wait for next week. Let's see what happens."

Red Bull team principal Christian Horner added: "I think that there are different interpretations of the rear wing of the Mercedes. We have had some discussions with Charlie, and we chose not to protest it this weekend.

"There were other teams who were perhaps even more animated than we were, but I think it is something that we just want clarity on because one could argue that it is a switch that is affected by the driver.

"The driver hits the button and it uncovers the hole - so therefore it is driver activated, which would not be in compliance with the regulations. I think there will be a whole load of debate about it during the next five days."

Horner said that if the FIA stands firm in its belief the system is legal, then it would likely lead to teams needing to embark on a costly development push to introduce their own versions.

"It is a clever system and hats off to them for doing it, but the most important thing for us is - is it OK?" he said.

"The frustrating thing with all these systems is that it will undoubtedly be banned for next year, but in the meantime are we all going to go off and chase the idea.

"Inevitably there would be a considerable amount of cost involved. It would be a development that the front teams would look at, but it might be something that is prohibitively expensive for the smaller teams."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 19 maart 2012 @ 13:37:26 #202
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_109271314
Tiger Jenson:

quote:
Jenson Button heeft Sebastian Vettel tussen de interviews in Melbourne door laten weten dat hij hoopt dat de Red Bull-coureur zijn overwinningsteken dit seizoen geen enkele keer maakt. "Ik kan die kromme vinger van jou echt niet meer zien", zo zei de Engelse winnaar van de F1 grand prix in Australië tegen de Duitse wereldkampioen.

"Hoe toon jij je vreugde dan?", kaatste Vettel volgens het Duitse Bild de bal terug naar Button. Waarop de McLaren-coureur de letter W voor 'winnaar' vormde met zijn vingers.
Als Vettel wint, steekt hij standaard zijn rechter wijsvinger in de lucht. Afgelopen seizoen gebeurde dat liefst elf keer. Button: "Als dat ding nou een beetje recht was, was het nog tot daar aan toe. Maar hij is compleet krom." Hetgeen volgens Vettel komt door een crash in 2006, waarbij hij hem brak. Vettel: "Hij is daarna gewoon scheef aan elkaar gezet."
"Helaas weet ik zeker dat we die kromme vinger dit jaar een paar keer zullen zien", was de Engelsman in Melbourne echter wel realistisch. Button: "Maar we zullen er alles aan doen dat zoveel mogelijk te verhinderen."
http://www.telegraaf.nl/t(...)ettels_vinger__.html
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 maart 2012 @ 13:44:22 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109271537
In het kader van hoe is het nu met? Nelsinho Piquet heeft zijn eerste zege in de NASCAR Truck Series te pakken. Dit keer raceten ze op de short oval van Bristol. Later dit jaar zal hij ook enkele races in de Nationwide Serie gaan rijden.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/98144
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109271696
quote:
Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ? :?
  maandag 19 maart 2012 @ 13:49:34 #205
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_109271709
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ? :?
zie de bron
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 19 maart 2012 @ 13:54:02 #206
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_109271858
quote:

[..]

het was ook als grapje bedoelt, hij zei het na de race ook nog een keer bij een interview.. volgens mij bbc maar dat weet ik niet meer zeker :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_109273389
Hamilton liet zich wel goed kennen trouwens op het podium. Mooi om te zien :P
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_109278284
quote:

[..]

Inderdaad, die zijn gewoon goed met elkaar. Dat zag je na de race en op het podium ook nog.
pi_109281160
Nice weersvoorspelling op formula1.com ... vrijdag regen zaterdag regen zondag regen! BAM
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_109282250
What else is new ? ;)

Maar oke, het is Maleisië dus het is goed mogelijk, alleen deze vroege weer berichten zijn een vervelende trend aan het worden. Een goede race heeft geen regen nodig ;)

Al is het natuurlijk ook wel weer spannend om te zien voor de kijkers thuis.
  maandag 19 maart 2012 @ 18:57:42 #211
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109282459
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:54 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

het was ook als grapje bedoelt, hij zei het na de race ook nog een keer bij een interview.. volgens mij bbc maar dat weet ik niet meer zeker :P
Was op de stream van Sky, net na de persco toen Jenson terug kwam bij het team.
Die uitspraken zijn helemaal niet gemaakt terwijl Seb in de buurt was, maar ja Televaag he :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 19 maart 2012 @ 18:59:44 #212
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_109282529
zijn de uitslagen van de manager al bekend?
Want het lijkt er wel op maar mn budget groeit niet echt (of was dat niet de bedoeling?)

o wacht ben een uur te vroeg hahaha
N/A
  maandag 19 maart 2012 @ 19:34:47 #213
34586 kepler
No bounce, no play
pi_109284127
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:24 schreef Stiggie het volgende:
Nice weersvoorspelling op formula1.com ... vrijdag regen zaterdag regen zondag regen! BAM
Het regent daar (bijna) altijd in de middag :D
The line is a dot to you!
  maandag 19 maart 2012 @ 19:43:26 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109284675
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:34 schreef kepler het volgende:

[..]

Het regent daar (bijna) altijd in de middag :D
Nou nee, eigenlijk alleen in de namiddag/vroege avond.

Ik hoop dat het afgelast wordt door wederom een stortbui, misschien ziet Bernie dan eindelijk in dat dit een belachelijk tijd is voor een F1 race en er volgend jaar gewoon weer om 2 uur plaatselijke tijd gestart wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 19 maart 2012 @ 19:48:57 #215
34586 kepler
No bounce, no play
pi_109284981
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou nee, eigenlijk alleen in de namiddag/vroege avond.

Ik hoop dat het afgelast wordt door wederom een stortbui, misschien ziet Bernie dan eindelijk in dat dit een belachelijk tijd is voor een F1 race en er volgend jaar gewoon weer om 2 uur plaatselijke tijd gestart wordt.
Ja dat bedoel ik. Meestal rond een uurtje of 5-6, althans toen ik er was.

Ze mogen best iets later starten, uurtje of drie lijkt me prima :D
The line is a dot to you!
pi_109291569
quote:
hehe, doet hij goed ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Dside op 19-03-2012 21:50:39 ]
** Red Hot Chili Peppers - This Velvet Glove **
// Life is not about waiting for the Storm to pass, but about learning to Dance in the Rain. //
pi_109356973
Felipe Massa gets new Ferrari chassis for Malaysian Grand Prix

quote:
Felipe Massa will be given a new chassis for this weekend's Malaysian Grand Prix as his Ferrari team bids to get to the bottom of his troubles in Australia.

The Brazilian had a disappointing weekend in Melbourne - being comprehensively outqualified by team-mate Fernando Alonso and enduring an incident-filled race before his retirement.

Although the team continues to have faith that Massa can turn his situation around, the outfit has elected to change his chassis with immediate effect – so for this weekend in Sepang he will race with chassis number 294 - to see if it was a factor in his performance.

A statement on the team's website said: "This choice was taken to clear up any doubts about the unusual performance of his car during the weekend at Albert Park."
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:43 schreef Dside het volgende:

[..]

hehe, doet hij goed ;)
Volgens mij heeft Mercedes nog wel wat extra's in petto. Gelukkig begint Maleisie al overmorgen :P .
pi_109357017
quote:
Mercedes team boss Ross Brawn hits out at rival teams' exhaust designs
By Jonathan Noble Tuesday, March 20th 2012, 10:23 GMT

Ross Brawn has taken a swipe at the exhaust designs of some rival teams, suggesting they have not been created in the way the rules intended.

Amid an ongoing row over the design of a DRS-activated F-duct on Brawn's own Mercedes car, the team principal thinks that it is wrong that his team is being singled out for technical scrutiny.

"Every year that I can remember, there is debate and argument," said Brawn about his car being at the centre of paddock gossip in Australia. "And probably, to be honest, what we have done is taken the spotlight off the exhaust systems that people are running because they are nowhere near what was intended by the FIA.

"The FIA probably told you all that we were not going to have exhaust blown diffusers any more. We thought we were not going to have them. But several cars have got them.

"Our wing system has probably taken the spotlight off something that was clearly never intended.

"F1 is very competitive, the people involved in it are extremely competitive, and it is the nature of F1. You have to work to written regulations and, if somebody can see a clever interpretation, then that is the nature of this business."

Although Brawn still faces the risk of a rival team protesting the legality of the rear wing design on his car, he has ruled out lodging a similar complaint against the exhaust designs elsewhere.

"We have already been through the FIA and challenged the FIA to its interpretation," he said. "They told us that they are comfortable with what has happened, so we respect that.

"We are now looking at the systems people are using to see if we feel that they could be a benefit to us. I suspect they will disappear next year."
Wie was hier naar de wintertesten geweest en zei dat die hoorde dat sommige teams nog hun uitlaten blazen? Hij had gelijk :P .
pi_109357215
Ik hoop ook gewoon dat Lotus en Red Bull opflikkeren met hun pretesten. Dit is gewoon clever design van Brawn en zijn vrienden. En clever design is wat je nodig hebt in f1,..
De geblazen diffuser van RBR vorig jaar enzo was ook nooit de bedoeling.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_109357252
quote:
And probably, to be honest, what we have done is taken the spotlight off the exhaust systems that people are running because they are nowhere near what was intended by the FIA.
En hier zit hij gewoon te liegen.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_109357814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:07 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

En hier zit hij gewoon te liegen.
Want?
pi_109358464
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Want?
Omdat de teams een gebied kregen toegewezen door de FIA waar de uitlaat moet eindigen:

Om dan te gaan zitten zeiken dat een paar teams hun uitlaat ergens anders laten eindigen dan wat de FIA toestaat terwijl dit helemaal niet gebeurd is best zielig.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_109358611
quote:
Om dan te gaan zitten zeiken dat een paar teams hun uitlaat ergens anders laten eindigen dan wat de FIA toestaat terwijl dit helemaal niet gebeurd is best zielig.
Jij ziet op tv of er misschien een paar teams zijn die links of rechts een centimetertje verder zitten dan mag?

:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:51:42 #225
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109358620
Brawn heeft daar gewoon een punt dat ze bij Mercedes de spotlight van de rest hebben afgehaald, én dat ze dit bij de FIA niet bedoeld hadden dat ze alsnog geblazen diffusers zouden gebruiken.
Zoals ik laatst al zei: de teams richten zich tegenwoordig teveel op dat ding, en engineren hun wagen om de diffuser heen, ipv dat de diffuser een hulp middel is lijkt het tegenwoordig meer het hoofdonderdeel te zijn van de aerodynamica. Daardoor gaat er teveel tijd insteken om andere degelijke, innovatieve dingen te verzinnen, zoals Mercedes nu heeft gedaan met hun passieve F-duct. De echt innovatieve revoluties zullen voorlopig niet meer gebeuren, maar enkel de diffuser evoluties. De enige oplossing is om het ding te verbieden, maar dan krijg je weer hele discussies dat de FIA wéér dingen begint te verbieden om andere teams ook de kans te geven :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_109358669
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jij ziet op tv of er misschien een paar teams zijn die links of rechts een centimetertje verder zitten dan mag?

:')
:') :')

Nee, de FIA meet of elke auto conform de regels is nog voordat FP1 start
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:55:53 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109358781
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Brawn heeft daar gewoon een punt dat ze bij Mercedes de spotlight van de rest hebben afgehaald, én dat ze dit bij de FIA niet bedoeld hadden dat ze alsnog geblazen diffusers zouden gebruiken.
Zoals ik laatst al zei: de teams richten zich tegenwoordig teveel op dat ding, en engineren hun wagen om de diffuser heen, ipv dat de diffuser een hulp middel is lijkt het tegenwoordig meer het hoofdonderdeel te zijn van de aerodynamica. Daardoor gaat er teveel tijd insteken om andere degelijke, innovatieve dingen te verzinnen, zoals Mercedes nu heeft gedaan met hun passieve F-duct. De echt innovatieve revoluties zullen voorlopig niet meer gebeuren, maar enkel de diffuser evoluties. De enige oplossing is om het ding te verbieden, maar dan krijg je weer hele discussies dat de FIA wéér dingen begint te verbieden om andere teams ook de kans te geven :')
Tja dat krijg je er van als je enorm restrictieve regels gaat opstellen. Je moet toch wat opofferen voor de 'show'.
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:05:53 #228
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_109359209
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja dat krijg je er van als je enorm restrictieve regels gaat opstellen. Je moet toch wat opofferen voor de 'show'.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. En in een ander opzicht was het natuurlijk ook dat de geblazen diffuser destijds in 2009/2010 natuurlijk ook een aerodynamische revolutie, want eerlijk is eerlijk, het was natuurlijk een geniale vondst van Newey en de zijne. Maar als de FIA nu al zolang zit te zeuren van ''foei jongens, dit is niet de bedoeling'', dan denk ik dat er maar een mogelijkheid op zit voor hun. Maar het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, want hoeveel gevolgen gaat 't dan weer hebben op de rest van de aerodynamica.
pi_109359386
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:48 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

Omdat de teams een gebied kregen toegewezen door de FIA waar de uitlaat moet eindigen:
[ afbeelding ]

Daar gaat het dus niet om.
het was de bedoeling dat er geen geblazen diffusers meer zouden zijn door deze maatregel. Maar blijkbaar hebben teams er toch hun weg omheen gevonden.

Dat is ook wat Brawn zegt. De uitlaten worden alweer zo gebruikt, zoals niet bedoeld was door de FIA.

Straks krijgt elk team een vast soort uitlaten van de FIA die recht omhoog 2 meter boven de achtervleugel eindigen.
pi_109359781
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het niet zozeer te maken met hoe restrictief de regels zijn, maar met de techniek van het opstellen van regels. Daar zijn ze bij de F1 niet zo heel erg goed in. Wat dat betreft zijn het net generaals die de vorige oorlog aan het winnen zijn, ze anticiperen niet op wat teams nav die nieuwe regels zullen doen. Als je een zone aanwijst waar die uitlaat moet zitten, dan moet je verder ook niet zeuren als die daar zit. Als je het aanblazen van de diffuser wil verbieden dan moet je dat anders aanpakken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:24:10 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_109359894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het niet zozeer te maken met hoe restrictief de regels zijn, maar met de techniek van het opstellen van regels. Daar zijn ze bij de F1 niet zo heel erg goed in. Wat dat betreft zijn het net generaals die de vorige oorlog aan het winnen zijn, ze anticiperen niet op wat teams nav die nieuwe regels zullen doen. Als je een zone aanwijst waar die uitlaat moet zitten, dan moet je verder ook niet zeuren als die daar zit. Als je het aanblazen van de diffuser wil verbieden dan moet je dat anders aanpakken.
Punt is dat de teams altijd wel weer een 'loophole' vinden. Dat kan leiden tot het verpesten van een compleet seizoen (2009). Of tot belachelijke situaties als Silverstone vorig jaar.
pi_109360324
De regels zeggen waar je de uitlaat moet zetten, maar de FIA kennende zal er wel niks beschreven staan over wat je daarna met de airflow uit die uitlaat doet zeker..
Where facts are few, experts are many.
pi_109360473
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Punt is dat de teams altijd wel weer een 'loophole' vinden. Dat kan leiden tot het verpesten van een compleet seizoen (2009). Of tot belachelijke situaties als Silverstone vorig jaar.
Ze zullen het allicht proberen, maar als je op de verkeerde manier regels formuleert dan vergroot je de kans dat het lukt. Het klinkt misschien wat arrogant, maar ze zijn gewoon niet zo heel erg snugger in het maken van regels. Het hoeven geen knappe koppen van de categorie Newey en Brawn te zijn, maar iets intelligenter mag wel.

Neem Monaco 2010, met die safetycarsituatie in de laatste ronde. Die regels waren gewoon niet goed doordacht, die anticipeerden niet op allerlei verschillende mogelijke situaties en hoe coureurs daarvan gebruik zouden willen maken. Die F-duct was ook niet goed ondervangen. Om dat wel te doen hoef je echt niet alles te verzinnen van Newey en Brawn gaan verzinnen, je hoeft niet op dat niveau thuis te zijn in de techniek, je moet wel op behoorlijk niveau thuis zijn in de techniek van het regelgeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_109363166
Dat van Monaco was geniaal. Kwam Brawn zijn hok uit hollen met die borden van hem, kwam toen echt niet meer bij.
pi_109370113
Ik zie op www.racexpress.com de laatste tijd vaker links langskomen naar bv dit:
http://becoolbet.com/sportsbook/?action=events&sport_id=6248

Nou weet ik dat er ergens in (ik geloof) UVT een topicreeks loopt over gokken, maar die is volgens mij vooral (alleen maar?) over voetbal toch?

Ik vroeg me af of er iemand is die zo nu en dan wel eens een gokje doet op een F1 race bij die site waar racexpress naar linkt of bij een andere site.

Als je 10 dollar inlegt voor een overwinning van Kimi en hij wint krijg je er 200 zie ik.

Op Spa is dat misschien de gok wel waard als die auto dan nog altijd een beetje gaat :)

Iemand? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_109371388
Kan ik daar ook gokken dat Kimi weer een ijsje zit te eten dit weekend? :+
pi_109380207
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:59 schreef MoriniStylr het volgende:

[..]

Wie was hier naar de wintertesten geweest en zei dat die hoorde dat sommige teams nog hun uitlaten blazen? Hij had gelijk :P .
Off-throttle blazen van de uitlaat is sinds dit jaar verboden (door restricties op te leggen aan de engine mappings). Het leiden van de uitlaatgassen naar de diffuser niet. Gevolg is dat een auto bij het aanremmen voor een bocht minder downforce heeft dan vorig jaar en verklaart dat er in Australie meer coureurs de bocht misten dan vorig jaar. De W-Duct van de Mercedes is (volgens Scarbs) een oplossing om de wagen bij het aanremmen stabieler te laten zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:44:15 #238
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_109381465
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Off-throttle blazen van de uitlaat is sinds dit jaar verboden (door restricties op te leggen aan de engine mappings). Het leiden van de uitlaatgassen naar de diffuser niet. Gevolg is dat een auto bij het aanremmen voor een bocht minder downforce heeft dan vorig jaar en verklaart dat er in Australie meer coureurs de bocht misten dan vorig jaar. De W-Duct van de Mercedes is (volgens Scarbs) een oplossing om de wagen bij het aanremmen stabieler te laten zijn.
Maar die W-duct werkt toch alleen als de vleugel openstaat? Dus alleen direct na het DRS punt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:51:49 #239
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_109381783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar die W-duct werkt toch alleen als de vleugel openstaat? Dus alleen direct na het DRS punt.
Je bent in de war met de F-duct. De W-duct zit op de voorvleugel
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_109387471
quote:
FIA: 'Vleugels Mercedes zijn legaal'

De internationale autosportfederatie FIA heeft eens te meer bevestigd dat de vleugels van Mercedes legaal zijn. Dit na verzoeken van Red Bull en Lotus om de legaliteit nogmaals onder de loep te nemen.

Er is op donderdag veel over gesproken geweest door de FIA en de verschillende teams, meldt Autosport.com. De FIA is daarbij echter niet van mening veranderd en dus kan de Mercedes in Maleisië in ongewijzigde configuratie van start gaan.

Bij activatie van DRS wordt ook de luchtstroom naar de voorvleugel beïnvloed. Volgens concurrenten is dat niet toegestaan, omdat coureurs geen aerodynamische onderdelen mogen bedienen. De FIA verklaart de Mercedes legaal omdat het een passief systeem betreft. Er zijn geen extra handelingen nodig om het te laten werken. De regels verbieden dan ook een dergelijk systeem niet.

Racedirecteur Charlie Whiting lichtte het standpunt van de FIA in Australië al toe: "Het is een volledig passief systeem. Er zitten geen bewegende onderdelen in, het is niet van invloed op de wielophanging of de stuurinrichting van de auto. Daarom is er voor ons geen reden dit systeem te verbieden."

Voorlopig lijken Red Bull en Lotus hier dus genoegen mee te moeten nemen. Voor hen zit er niks anders op dan ofwel een officieel protest indienen, ofwel de uitspraak accepteren en zelf met een soortgelijk systeem op de proppen komen.

Bron : Formule1.nl
Wie had dat nu gedacht? ;)

Hopelijk betaalt het zich uit in de volgende race.
// Life is not about waiting for the Storm to pass, but about learning to Dance in the Rain. //
  donderdag 22 maart 2012 @ 16:02:02 #241
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_109390912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:23 schreef Dside het volgende:

[..]

Wie had dat nu gedacht? ;)

Hopelijk betaalt het zich uit in de volgende race.
ikke, waren ze vorige race namelijk ook al :P
N/A
pi_109391062
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:02 schreef nils7 het volgende:

[..]

ikke, waren ze vorige race namelijk ook al :P
Was ook sarcastisch bedoeld ;)
pi_109395450
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_109404180
Dat zou erg zielig zijn voor Massa.. Maargoed, hij heeft het niet meer.
Ik denk dat er een angst in hem zit en de Pirelli's hem niet liggen.
pi_109404882
quote:
Ja natuurlijk is Trulli ready to step in... Maar ik kan me niet voorstellen dat Ferrari die zeur serieus zou gaan inzetten, zelfs Massa is sneller.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:55:54 #246
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109421419
Ah nee toch, niet Trulli. Dat zou weer Italiaanse "politiek" ten top zijn, krijgen ze zeker weer een paar Miljoen van Berlusconi (die natuurlijk nog steeds aan de macht is in dat maffia land...)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_109421746
Ze noemen Massa al de nieuwe Trulli-train :-p

Overigens las ik op f1today.net dat ze, ferrari, al in Bahrein n nieuwe auto inzetten....
pi_109422033
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:05 schreef JohnB52 het volgende:
Ze noemen Massa al de nieuwe Trulli-train :-p

Overigens las ik op f1today.net dat ze, ferrari, al in Bahrein n nieuwe auto inzetten....
Jep, het gaat lekker met Ferrari. Zoals het de laatste paar jaar gaat...gelijk achter de feiten aanlopen. Er zit structureel iets fout in dat team, management zit te slapen of zijn gewoon incompetent. Bezem er doorheen...en ontsla Massa...hij kan het niet meer...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 maart 2012 @ 11:17:59 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109422194
Ze zitten niet te slapen, maar ontberen de kwaliteiten om zelf met goede innovatieve dingen te komen. De F2012 is veel agressiever van ontwerp, maar ze zijn een stap te ver gegaan en hebben door een soort van tunnelvisie een aantal mogelijke routes over het hoofd gezien.

Overigens hoorde ik hier laatst ook iemand roepen dat de calibratie van hun windtunnel nog steeds niet helemaal in orde was. Weet niet wat hier van klopt, maar als dat waar is dan kun je ook gewoon geen goede auto bouwen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109422378
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zitten niet te slapen, maar ontberen de kwaliteiten om zelf met goede innovatieve dingen te komen. De F2012 is veel agressiever van ontwerp, maar ze zijn een stap te ver gegaan en hebben door een soort van tunnelvisie een aantal mogelijke routes over het hoofd gezien.

Overigens hoorde ik hier laatst ook iemand roepen dat de calibratie van hun windtunnel nog steeds niet helemaal in orde was. Weet niet wat hier van klopt, maar als dat waar is dan kun je ook gewoon geen goede auto bouwen.
Het management is dus niet goed genoeg om dat team te runnen. Lijkt me noodzakelijk dat de top van Fiat de bezem er doorheen haalt en de juiste mensen op de juiste plek zet.
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')