quote:Lotus and Red Bull are keen to get a final ruling on the legality of DRS-activated f-ducts ahead of this weekend's Malaysian Grand Prix, amid the ongoing row over the Mercedes design.
Both teams met with the FIA's Charlie Whiting over the Australian GP weekend to express their belief that the concept used on the Mercedes rear wing is in breach of regulations that prevent driver-activated aerodynamic devices.
The Mercedes design features a hole on the inside of the rear wing endplate, which is covered when the DRS is not in use but uncovered when the DRS wing lifts up.
It is understood that this hole ducts air all the way through to the front wing - where it escapes through slots in the underside to help stall it for a straight-line speed boost.
Both Lotus and Red Bull considered the possibility of a protest against the Mercedes in Australia, but elected against doing so for now because they preferred to try and sort the matter out behind closed doors.
Lotus team principal Eric Boullier said though that the next few days would be key to trying to resolve the matter in an amicable way.
"We are still talking with Charlie," Boullier told AUTOSPORT. "Of course we did not do anything here [in Australia], but we just want to have a fair understanding.
"It would have been the wrong thing to spoil the race result to be honest, so the plan is to wait for next week. Let's see what happens."
Red Bull team principal Christian Horner added: "I think that there are different interpretations of the rear wing of the Mercedes. We have had some discussions with Charlie, and we chose not to protest it this weekend.
"There were other teams who were perhaps even more animated than we were, but I think it is something that we just want clarity on because one could argue that it is a switch that is affected by the driver.
"The driver hits the button and it uncovers the hole - so therefore it is driver activated, which would not be in compliance with the regulations. I think there will be a whole load of debate about it during the next five days."
Horner said that if the FIA stands firm in its belief the system is legal, then it would likely lead to teams needing to embark on a costly development push to introduce their own versions.
"It is a clever system and hats off to them for doing it, but the most important thing for us is - is it OK?" he said.
"The frustrating thing with all these systems is that it will undoubtedly be banned for next year, but in the meantime are we all going to go off and chase the idea.
"Inevitably there would be a considerable amount of cost involved. It would be a development that the front teams would look at, but it might be something that is prohibitively expensive for the smaller teams."
http://www.telegraaf.nl/t(...)ettels_vinger__.htmlquote:Jenson Button heeft Sebastian Vettel tussen de interviews in Melbourne door laten weten dat hij hoopt dat de Red Bull-coureur zijn overwinningsteken dit seizoen geen enkele keer maakt. "Ik kan die kromme vinger van jou echt niet meer zien", zo zei de Engelse winnaar van de F1 grand prix in Australië tegen de Duitse wereldkampioen.
"Hoe toon jij je vreugde dan?", kaatste Vettel volgens het Duitse Bild de bal terug naar Button. Waarop de McLaren-coureur de letter W voor 'winnaar' vormde met zijn vingers.
Als Vettel wint, steekt hij standaard zijn rechter wijsvinger in de lucht. Afgelopen seizoen gebeurde dat liefst elf keer. Button: "Als dat ding nou een beetje recht was, was het nog tot daar aan toe. Maar hij is compleet krom." Hetgeen volgens Vettel komt door een crash in 2006, waarbij hij hem brak. Vettel: "Hij is daarna gewoon scheef aan elkaar gezet."
"Helaas weet ik zeker dat we die kromme vinger dit jaar een paar keer zullen zien", was de Engelsman in Melbourne echter wel realistisch. Button: "Maar we zullen er alles aan doen dat zoveel mogelijk te verhinderen."
Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ?quote:Op maandag 19 maart 2012 13:37 schreef nils7 het volgende:
Tiger Jenson:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)ettels_vinger__.html
zie de bronquote:Op maandag 19 maart 2012 13:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ?
het was ook als grapje bedoelt, hij zei het na de race ook nog een keer bij een interview.. volgens mij bbc maar dat weet ik niet meer zekerquote:Op maandag 19 maart 2012 13:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit bericht komt nogal over alsof Button dit heeft gezegd met een ondertoon, maar zover ik weet kunnen die 2 gasten het heel goed met elkaar vinden en zitten ze elkaar steeds te dollen en is het gewoon meer als geintje bedoelt, toch ?
Inderdaad, die zijn gewoon goed met elkaar. Dat zag je na de race en op het podium ook nog.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Was op de stream van Sky, net na de persco toen Jenson terug kwam bij het team.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
het was ook als grapje bedoelt, hij zei het na de race ook nog een keer bij een interview.. volgens mij bbc maar dat weet ik niet meer zeker
Het regent daar (bijna) altijd in de middagquote:Op maandag 19 maart 2012 18:24 schreef Stiggie het volgende:
Nice weersvoorspelling op formula1.com ... vrijdag regen zaterdag regen zondag regen! BAM
Nou nee, eigenlijk alleen in de namiddag/vroege avond.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Het regent daar (bijna) altijd in de middag
Ja dat bedoel ik. Meestal rond een uurtje of 5-6, althans toen ik er was.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee, eigenlijk alleen in de namiddag/vroege avond.
Ik hoop dat het afgelast wordt door wederom een stortbui, misschien ziet Bernie dan eindelijk in dat dit een belachelijk tijd is voor een F1 race en er volgend jaar gewoon weer om 2 uur plaatselijke tijd gestart wordt.
hehe, doet hij goedquote:
quote:Felipe Massa will be given a new chassis for this weekend's Malaysian Grand Prix as his Ferrari team bids to get to the bottom of his troubles in Australia.
The Brazilian had a disappointing weekend in Melbourne - being comprehensively outqualified by team-mate Fernando Alonso and enduring an incident-filled race before his retirement.
Although the team continues to have faith that Massa can turn his situation around, the outfit has elected to change his chassis with immediate effect – so for this weekend in Sepang he will race with chassis number 294 - to see if it was a factor in his performance.
A statement on the team's website said: "This choice was taken to clear up any doubts about the unusual performance of his car during the weekend at Albert Park."
Volgens mij heeft Mercedes nog wel wat extra's in petto. Gelukkig begint Maleisie al overmorgenquote:
Wie was hier naar de wintertesten geweest en zei dat die hoorde dat sommige teams nog hun uitlaten blazen? Hij had gelijkquote:Mercedes team boss Ross Brawn hits out at rival teams' exhaust designs
By Jonathan Noble Tuesday, March 20th 2012, 10:23 GMT
Ross Brawn has taken a swipe at the exhaust designs of some rival teams, suggesting they have not been created in the way the rules intended.
Amid an ongoing row over the design of a DRS-activated F-duct on Brawn's own Mercedes car, the team principal thinks that it is wrong that his team is being singled out for technical scrutiny.
"Every year that I can remember, there is debate and argument," said Brawn about his car being at the centre of paddock gossip in Australia. "And probably, to be honest, what we have done is taken the spotlight off the exhaust systems that people are running because they are nowhere near what was intended by the FIA.
"The FIA probably told you all that we were not going to have exhaust blown diffusers any more. We thought we were not going to have them. But several cars have got them.
"Our wing system has probably taken the spotlight off something that was clearly never intended.
"F1 is very competitive, the people involved in it are extremely competitive, and it is the nature of F1. You have to work to written regulations and, if somebody can see a clever interpretation, then that is the nature of this business."
Although Brawn still faces the risk of a rival team protesting the legality of the rear wing design on his car, he has ruled out lodging a similar complaint against the exhaust designs elsewhere.
"We have already been through the FIA and challenged the FIA to its interpretation," he said. "They told us that they are comfortable with what has happened, so we respect that.
"We are now looking at the systems people are using to see if we feel that they could be a benefit to us. I suspect they will disappear next year."
En hier zit hij gewoon te liegen.quote:And probably, to be honest, what we have done is taken the spotlight off the exhaust systems that people are running because they are nowhere near what was intended by the FIA.
Want?quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:07 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
En hier zit hij gewoon te liegen.
Omdat de teams een gebied kregen toegewezen door de FIA waar de uitlaat moet eindigen:quote:
Jij ziet op tv of er misschien een paar teams zijn die links of rechts een centimetertje verder zitten dan mag?quote:Om dan te gaan zitten zeiken dat een paar teams hun uitlaat ergens anders laten eindigen dan wat de FIA toestaat terwijl dit helemaal niet gebeurd is best zielig.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij ziet op tv of er misschien een paar teams zijn die links of rechts een centimetertje verder zitten dan mag?
Tja dat krijg je er van als je enorm restrictieve regels gaat opstellen. Je moet toch wat opofferen voor de 'show'.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Brawn heeft daar gewoon een punt dat ze bij Mercedes de spotlight van de rest hebben afgehaald, én dat ze dit bij de FIA niet bedoeld hadden dat ze alsnog geblazen diffusers zouden gebruiken.
Zoals ik laatst al zei: de teams richten zich tegenwoordig teveel op dat ding, en engineren hun wagen om de diffuser heen, ipv dat de diffuser een hulp middel is lijkt het tegenwoordig meer het hoofdonderdeel te zijn van de aerodynamica. Daardoor gaat er teveel tijd insteken om andere degelijke, innovatieve dingen te verzinnen, zoals Mercedes nu heeft gedaan met hun passieve F-duct. De echt innovatieve revoluties zullen voorlopig niet meer gebeuren, maar enkel de diffuser evoluties. De enige oplossing is om het ding te verbieden, maar dan krijg je weer hele discussies dat de FIA wéér dingen begint te verbieden om andere teams ook de kans te geven
Daar heb je natuurlijk gelijk in. En in een ander opzicht was het natuurlijk ook dat de geblazen diffuser destijds in 2009/2010 natuurlijk ook een aerodynamische revolutie, want eerlijk is eerlijk, het was natuurlijk een geniale vondst van Newey en de zijne. Maar als de FIA nu al zolang zit te zeuren van ''foei jongens, dit is niet de bedoeling'', dan denk ik dat er maar een mogelijkheid op zit voor hun. Maar het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, want hoeveel gevolgen gaat 't dan weer hebben op de rest van de aerodynamica.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja dat krijg je er van als je enorm restrictieve regels gaat opstellen. Je moet toch wat opofferen voor de 'show'.
Daar gaat het dus niet om.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:48 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Omdat de teams een gebied kregen toegewezen door de FIA waar de uitlaat moet eindigen:
[ afbeelding ]
Om dan te gaan zitten zeiken dat een paar teams hun uitlaat ergens anders laten eindigen dan wat de FIA toestaat terwijl dit helemaal niet gebeurd is best zielig.
Volgens mij heeft het niet zozeer te maken met hoe restrictief de regels zijn, maar met de techniek van het opstellen van regels. Daar zijn ze bij de F1 niet zo heel erg goed in. Wat dat betreft zijn het net generaals die de vorige oorlog aan het winnen zijn, ze anticiperen niet op wat teams nav die nieuwe regels zullen doen. Als je een zone aanwijst waar die uitlaat moet zitten, dan moet je verder ook niet zeuren als die daar zit. Als je het aanblazen van de diffuser wil verbieden dan moet je dat anders aanpakken.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja dat krijg je er van als je enorm restrictieve regels gaat opstellen. Je moet toch wat opofferen voor de 'show'.
Punt is dat de teams altijd wel weer een 'loophole' vinden. Dat kan leiden tot het verpesten van een compleet seizoen (2009). Of tot belachelijke situaties als Silverstone vorig jaar.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het niet zozeer te maken met hoe restrictief de regels zijn, maar met de techniek van het opstellen van regels. Daar zijn ze bij de F1 niet zo heel erg goed in. Wat dat betreft zijn het net generaals die de vorige oorlog aan het winnen zijn, ze anticiperen niet op wat teams nav die nieuwe regels zullen doen. Als je een zone aanwijst waar die uitlaat moet zitten, dan moet je verder ook niet zeuren als die daar zit. Als je het aanblazen van de diffuser wil verbieden dan moet je dat anders aanpakken.
Ze zullen het allicht proberen, maar als je op de verkeerde manier regels formuleert dan vergroot je de kans dat het lukt. Het klinkt misschien wat arrogant, maar ze zijn gewoon niet zo heel erg snugger in het maken van regels. Het hoeven geen knappe koppen van de categorie Newey en Brawn te zijn, maar iets intelligenter mag wel.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Punt is dat de teams altijd wel weer een 'loophole' vinden. Dat kan leiden tot het verpesten van een compleet seizoen (2009). Of tot belachelijke situaties als Silverstone vorig jaar.
Off-throttle blazen van de uitlaat is sinds dit jaar verboden (door restricties op te leggen aan de engine mappings). Het leiden van de uitlaatgassen naar de diffuser niet. Gevolg is dat een auto bij het aanremmen voor een bocht minder downforce heeft dan vorig jaar en verklaart dat er in Australie meer coureurs de bocht misten dan vorig jaar. De W-Duct van de Mercedes is (volgens Scarbs) een oplossing om de wagen bij het aanremmen stabieler te laten zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:59 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Wie was hier naar de wintertesten geweest en zei dat die hoorde dat sommige teams nog hun uitlaten blazen? Hij had gelijk.
Maar die W-duct werkt toch alleen als de vleugel openstaat? Dus alleen direct na het DRS punt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Off-throttle blazen van de uitlaat is sinds dit jaar verboden (door restricties op te leggen aan de engine mappings). Het leiden van de uitlaatgassen naar de diffuser niet. Gevolg is dat een auto bij het aanremmen voor een bocht minder downforce heeft dan vorig jaar en verklaart dat er in Australie meer coureurs de bocht misten dan vorig jaar. De W-Duct van de Mercedes is (volgens Scarbs) een oplossing om de wagen bij het aanremmen stabieler te laten zijn.
Je bent in de war met de F-duct. De W-duct zit op de voorvleugelquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar die W-duct werkt toch alleen als de vleugel openstaat? Dus alleen direct na het DRS punt.
Wie had dat nu gedacht?quote:FIA: 'Vleugels Mercedes zijn legaal'
De internationale autosportfederatie FIA heeft eens te meer bevestigd dat de vleugels van Mercedes legaal zijn. Dit na verzoeken van Red Bull en Lotus om de legaliteit nogmaals onder de loep te nemen.
Er is op donderdag veel over gesproken geweest door de FIA en de verschillende teams, meldt Autosport.com. De FIA is daarbij echter niet van mening veranderd en dus kan de Mercedes in Maleisië in ongewijzigde configuratie van start gaan.
Bij activatie van DRS wordt ook de luchtstroom naar de voorvleugel beïnvloed. Volgens concurrenten is dat niet toegestaan, omdat coureurs geen aerodynamische onderdelen mogen bedienen. De FIA verklaart de Mercedes legaal omdat het een passief systeem betreft. Er zijn geen extra handelingen nodig om het te laten werken. De regels verbieden dan ook een dergelijk systeem niet.
Racedirecteur Charlie Whiting lichtte het standpunt van de FIA in Australië al toe: "Het is een volledig passief systeem. Er zitten geen bewegende onderdelen in, het is niet van invloed op de wielophanging of de stuurinrichting van de auto. Daarom is er voor ons geen reden dit systeem te verbieden."
Voorlopig lijken Red Bull en Lotus hier dus genoegen mee te moeten nemen. Voor hen zit er niks anders op dan ofwel een officieel protest indienen, ofwel de uitspraak accepteren en zelf met een soortgelijk systeem op de proppen komen.
Bron : Formule1.nl
ikke, waren ze vorige race namelijk ook alquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:23 schreef Dside het volgende:
[..]
Wie had dat nu gedacht?![]()
Hopelijk betaalt het zich uit in de volgende race.
Was ook sarcastisch bedoeldquote:Op donderdag 22 maart 2012 16:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
ikke, waren ze vorige race namelijk ook al
Ja natuurlijk is Trulli ready to step in... Maar ik kan me niet voorstellen dat Ferrari die zeur serieus zou gaan inzetten, zelfs Massa is sneller.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:20 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
http://www.f1zone.net/new(...)ari-race-seat/13136/
Jep, het gaat lekker met Ferrari. Zoals het de laatste paar jaar gaat...gelijk achter de feiten aanlopen. Er zit structureel iets fout in dat team, management zit te slapen of zijn gewoon incompetent. Bezem er doorheen...en ontsla Massa...hij kan het niet meer...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:05 schreef JohnB52 het volgende:
Ze noemen Massa al de nieuwe Trulli-train :-p
Overigens las ik op f1today.net dat ze, ferrari, al in Bahrein n nieuwe auto inzetten....
Het management is dus niet goed genoeg om dat team te runnen. Lijkt me noodzakelijk dat de top van Fiat de bezem er doorheen haalt en de juiste mensen op de juiste plek zet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zitten niet te slapen, maar ontberen de kwaliteiten om zelf met goede innovatieve dingen te komen. De F2012 is veel agressiever van ontwerp, maar ze zijn een stap te ver gegaan en hebben door een soort van tunnelvisie een aantal mogelijke routes over het hoofd gezien.
Overigens hoorde ik hier laatst ook iemand roepen dat de calibratie van hun windtunnel nog steeds niet helemaal in orde was. Weet niet wat hier van klopt, maar als dat waar is dan kun je ook gewoon geen goede auto bouwen.
Niet alleen Trulli wordtd genoemd, ook Sutil, Alguersuari en Perez worden genoemd als opvolger van Massa dit seizoen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:27 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is Trulli ready to step in... Maar ik kan me niet voorstellen dat Ferrari die zeur serieus zou gaan inzetten, zelfs Massa is sneller.
Heb al ergens een gerucht gelezen dat ze Massa nog 9 races geven. Dus ik sluit het niet uit dat ze eerder afscheid van hem nemen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:32 schreef Meike26 het volgende:
Sutil zal wel erg gaaf zijn, maar ook Alguersari lijkt me wel![]()
Vraag me alleen af of ze hem zullen ontslaan bij Ferrari als hij nog langer teleurstelt. Vast staat is dat Massa niet meer zijn snelheid heeft van voor de kopveer, maar misschien voelt hij de druk nu ook wel van de pers en gaat hij zich binnenkort bewijzen dat hij het nog wel kan..
Negen vind ik nog veelquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb al ergens een gerucht gelezen dat ze Massa nog 9 races geven. Dus ik sluit het niet uit dat ze eerder afscheid van hem nemen.
Ja, alsof dat wat uitmaakt als hij vanaf nu elke race buiten de top 10 eindigt tot terwijl Alonso meedoet in de top 5quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals ik laatst al zei: ik denk niet dat Ferrari Massa er dit jaar nog uitkapt. Ze zijn redelijk loyaal aan hun coureurs. Wie was ook alweer de laatste wat ze er uit gedonderd hebben? Was dat Prost, of was die zelf opgestapt en was het nog langer geleden?
Maar Massa gaan ze gewoon houden, en geven hem een waardig afscheid eind dit jaar. Ze hebben toch veel meegemaakt met de seizoens-finale van '08 en het ongeluk in '09. Hij heeft veel compassie bij Ferrari opgewekt.
Waarom zou Perez geen optie zijn?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:57 schreef HaZet het volgende:
Ik denk dat Massa snel zn stoel zal verliezen aan een ander.. Maarja, wie moet het dan worden? Sutil, Alguersuari, Trulli, Perez? Nee, ook geen opties, gok ik zo..
Dan zou hij precies een half seizoen de kans hebben gekregen.quote:
Cirkeltje is rond...klaar...niks meer aan doen...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:03 schreef Geralt het volgende:
Jongens Rosberg gaat daar heen. Geloof mij nou maar.
Ferrari rammelt met een zak centen en hij vertrekt tegen advies van Keke in toch naar Maranello.
En dan stapt Di Resta in bij Mercedes en dan kan Bianchi bij FI nog wat ervaring opdoen ofzo
toch wel, want Bianchi is geen Formule auto waardigquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:06 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Cirkeltje is rond...klaar...niks meer aan doen...
Ach, wie er dan bij FI gaat rijden zal me aan me reet roesten...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel, want Bianchi is geen Formule auto waardig
Eens. Hij kan beter op de kermis gaan werken bij de botsbaan met zo een steekpenning aan zn riem en dan alle botsauto's parkeren enzoquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan leent Mercedes Sam Bird toch even uit aan Force India in ruil voor wat korting op motoren. Dan kan die mooi ervaring op doen voor als MSCH uitstaptquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Checkquote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:51 schreef King_Merc het volgende:
als dat gebeurd, trakteer ik het hele forum
![]()
In 1991 werd Ivan Capelli vervangen voor Nicola Larini.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals ik laatst al zei: ik denk niet dat Ferrari Massa er dit jaar nog uitkapt. Ze zijn redelijk loyaal aan hun coureurs. Wie was ook alweer de laatste wat ze er uit gedonderd hebben? Was dat Prost, of was die zelf opgestapt en was het nog langer geleden?
En zo is het. Dat is al 2x volledig legaal en nog loopt RBR te whinen als een little bitchquote:Brawn heeft buik vol van vleugeldiscussie
Mercedes-teambaas Ross Brawn heeft zijn buik vol van de aanhoudende discussie over de innovatieve achtervleugel van zijn team. Met name Red Bull Racing kan de goedgekeurde vleugel niet achter zich laten. Als de concurrentie zich echt zoveel zorgen maakt over de vondst, dan moeten ze op het juiste moment een protest indienen, vindt de Brit.
Frustratie
"Ik kan begrijpen dat mensen gefrustreerd zijn omdat zij dit niet bedacht hebben of omdat ze geloven dat het niet correct is. Dat is hun recht", aldus Brawn. Blijven zeuren over een goedgekeurd systeem is naar zijn mening niet de bedoeling. "We kunnen enorm veel doen met DRS, dus om er eentje uit te pikken en te zeggen 'we houden daar niet zo van omdat wij er niet aan hebben gedacht' is helemaal verkeerd."
Protest
"Knal er op donderdag een protest in als je het wilt doen, en laat het dan aan de stewards om het geschil uit de wereld te helpen. Doe het niet na de kwalificatie of na de race, waarbij je het evenement verpest. Zelfs in een wereld die zo competitief is als de onze hebben we nog wel wat protocol, denk ik."
Juiste interpretatie
Brawn vindt dat het systeem van zijn team uitstekend binnen de geest van het reglement past. "De regels zeggen dat het doel van DRS is het inhalen te verbeteren, en dat proberen wij te doen. Veel succes aan diegene die er het meeste uit kan halen."
quote:Williams boss Adam Parr has tended his resignation and will leave the company on March 30.
The team says that Nick Rose, already a Non-Executive Director of WGPH, has been appointed Non-Executive Chairman.
No explanation has been given other than a suggestion from Frank Williams that family life is involved.
In a team statement Parr said: “I am very grateful to Frank for giving me the opportunity to work for Williams over the past five years – a period that has been both challenging and rewarding. Williams is a unique team with over 500 great-hearted and talented people and many superb partners in and out of Formula One. Williams is now set up to move forward and I wish everyone at Grove well.”
Sir Frank Williams added: “I asked Adam to join Williams at the end of 2006 to support me in the running of our team. Over five years, Adam’s achievements have surpassed my expectations and I must thank him for his service. Not least for the decisive role he played in the technical changes made last year which are beginning to show through in the team’s improved competitiveness this season, and for leading this company to a successful IPO.
“Adam leaves us on good terms to pursue a better balance in his life for which I wish him and his family well. He has left us in good shape and I have every confidence that the Board and senior management team at Williams will continue to drive the business forward into a promising future.”
Maar ik las ook dat het zou gaan om de onderhandelingen over het Concorde Agreement:quote:No explanation has been given other than a suggestion from Frank Williams that family life is involved.
quote:However, it was rumoured in Malaysia at the weekend that Parr was a sticking point in the team's so far unsuccessful negotiations for the 2013 Concorde Agreement.
quote:Dimi PAPADOPOULOS @f1enigma
(cont) Ecclestone took back the offer to Williams and "gave" it to Force India.
Dimi PAPADOPOULOS @f1enigma
Motorsport-total reports that Bernie has invited Frank Williams in person at the London meeting and Sir Frank appeared with Parr (cont)
quote:...
And Williams? Traditionally, Frank Williams has always been a Bernie man. He has done what Ecclestone wants and has prospered from doing that. There was a point at which he sided with McLaren in a previous negotiation but that did not bring the benefits that he had hoped. And it had disrupted his business. What FW wants is stability and to be able to race without politics. Bernie has given him that, even if Frank thinks that there should be a different division of revenues. Williams is still vulnerable, despite the good figures announced recently. The difference between success and failure is a sponsorship deal of monstrous proportions with the Venezuelan government. That is already fairly tenuous because President Hugo Chaves has cancer and is facing re-election this year. If Chaves dies or the opposition wins the election, Williams’s fortunes will take a tumble.
The hope is that the team will do well enough this year to attract big sponsorship and so be able to use talented youngsters such as Valtteri Bottas, rather than having to take drivers who come with cash. A fight with Ecclestone would not be good for stability.
The Mole pondered further. Perhaps, he thought, Bernie had convinced Frank to agree to his terms and Parr did not agree. That was the kind of thing that would lead to a resignation. Frank might have the utmost respect for Parr, but he and Ecclestone go back far longer and he knows that having Bernie as an enemy is not a good idea, even if you are strong. With FOTA a spent force, the individual teams are on their own.
quote:De internationale autosportbond FIA overweegt sterk om de Grand Prix van Bahrein niet door te laten gaan op 22 april 2012. De federatie zou al bezig zijn met het opstellen van een verklaring voor de afgelasting van de race op het circuit van Sakhir.
De mededeling komt waarschijnlijk op de donderdag in China, een week voor de Grand Prix van Bahrein in de planning staat, naar buiten, zo vertrouwen bronnen binnen de paddock aan F1Today.net toe. De situatie in het oliestaatje zou nog altijd niet veilig genoeg zijn om het Formule 1-circus te ontvangen.
Sowieso: als je twee keer protest aantekent en twee keer wordt het afgewezen, moet je niet als een klein kind blijven doorjanken.quote:Op zondag 25 maart 2012 01:10 schreef ari_zahav het volgende:
Red Bull moeten gewoon stil blijven. De FOTA heeft de F-Duct verbannen in 2010, en aangezien Red Bull vorig jaar zelf uit de FOTA is gestapt hebben ze maar weinig recht om te klagen over de F-Duct, Wonder-Duct of wat dan ook.
er is alweer geracetquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:32 schreef Geralt het volgende:
A1 ring lijkt me wel wat. Is die Nattescnitzel daar nog mee bezig of ligt dat stop?
Waarom te modern?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:13 schreef Meike26 het volgende:
Nee, geen San Marino meer, te verouderd, leuk voor toerwagens en motorraces, maar de F1 is er te modern voor geworden.
Zo zou ik Donington graag op kalender willen zien, maar zelfde verhaal eigenlijk !
http://www.dailymotion.co(...)adio-highlights_autoquote:Op maandag 26 maart 2012 21:28 schreef Swindler het volgende:
Leuke video met de boordradios van Australië:
http://www.dailymotion.co(...)m-radio-feature_auto
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |