Niet dat het mijn favoriete coureur was maar hij heeft wel F1 gehaald, niet slecht voor een pannekletser (wat dat ook moge betekenenquote:Op zondag 4 maart 2012 11:31 schreef Geralt het volgende:
Rijdt die pannekletser van een Albers overigens nog?
Die zit lekker te rentenieren met het geld van zijn vrouw in Monaco, je kan het slechter treffen.....quote:Op zondag 4 maart 2012 11:42 schreef Geralt het volgende:
Iemand die op pannen kletst natuurlijk
Maargoed, dat was mijn vraag niet. Rijdt ie nog ergens? Ik hoor al een flinke tijd niks meer over hem
Hij heeft nog wat voor Kolles op Le Mans gereden geloof ik, maar voor de rest doet ie volgens mij weinig meer in de racerijquote:Op zondag 4 maart 2012 11:42 schreef Geralt het volgende:
Iemand die op pannen kletst natuurlijk
Maargoed, dat was mijn vraag niet. Rijdt ie nog ergens? Ik hoor al een flinke tijd niks meer over hem
quote:Caterham-testcoureur Giedo van der Garde zal vanaf 12.00 aanschuiven bij het livereport van de vierde testdag in Barcelona. Iedereen die vragen voor hem heeft, kan deze via de Facebook-plugin aan hem stellen.
Je vergeet zijn oom, de broer van Gilles. Jacques Villeneuve (sr.). Die is ook geen wereldkampioen geweest.quote:Op zondag 4 maart 2012 02:22 schreef Geralt het volgende:
Het ging over coureurs die nooit WC zijn geweest.
Met mijn beperkte vermogen kan ik alleen maar onze JV bedenken, de enige andere JV waar ik weet van heb is wel WC geweest
Heel veel publiek komt er niet op af, gek eigenlijk, kaartjes voor een dag kosten ¤ 15 a ¤ 20. Ook worden er tours gehouden naar de pers afdelingen, meekijken bij Autosport.com over hoe hun de live broadcast doen e.d.quote:Op zondag 4 maart 2012 11:49 schreef Geralt het volgende:
Valt me op dat daar geen kip is. Een paar fotografen en wat filmpers maar dat is het dan ook.
Is dat niet gewoon vrij toegankelijk?
Ik weet nog wel van een paar jaar geleden toen er een testdag in Spa was dat het toch wel redelijk gezellig was daar. Niet echt heel erg druk, maar toch genoeg volk op de been
Binnenkort niet meer. Valencia wil minder betalen en Barcelona wil rouleren met Valencia.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:21 schreef Geralt het volgende:
Ik vind het ook vreemd. Waarom moeten daar 2 GP's gehouden worden als kennelijk niemand het boeit?
Ik gok zomaar dat er niemand meer kijkt zodra die lamlul uit Ovide stopt
Dat ze er nu zit boeit natuurlijk niks. Zit ze er tijdens de eerste GP?quote:Op zondag 4 maart 2012 13:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Pff mn gf zit in Melbourne atm
Jaloers..
Nee.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat ze er nu zit boeit natuurlijk niks. Zit ze er tijdens de eerste GP?
Denk dat ze dit express doenquote:Op zondag 4 maart 2012 13:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari heeft wss geen idee waar ze mee bezig zijn, en doen maar wat:
[ [url=http://img190.imageshack.us/img190/5
375/529946030.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik zou het uitmakenquote:Op zondag 4 maart 2012 13:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
Maargoed, ze is er om andere redenen, want ze houdt niet van F1
Ik weet het niet, ze zijn mij nog iets te druk bezig met uitproberen om te zeggen dat ze er echt staanquote:Op zondag 4 maart 2012 13:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat ze dit express doen
Edit: Het zal op de computer wel allemaal uitgedacht, getekend en berekend zijn, maar Lotus is er ook achter gekomen dat de realiteit toch soms anders is en moesten het chassis aanpassen.
Hoezo kom je tot die conclusie dan?quote:Op zondag 4 maart 2012 13:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ferrari heeft wss geen idee waar ze mee bezig zijn, en doen maar wat:
[ http://img190.imageshack.us/img190/5375/529946030.jpg (copy/paste deze link) ]
quote:Tavo Hellmund, original premotor for the United States Grand Prix in Texas, has filed a lawsuit against the party now holding the role. Hellmund’s Full Throttle Productions is taking the legal action against Bobby Epstein and Red McCombs as well as several companies involved in the construction project for Circuit of the Americas.
When plans for the race were first unveiled, Hellmund was holding up the job of chief promoter. He was then involved in a dispute with FOM head Bernie Ecclestone for not submitting his fee for the event; as Ecclestone threatened to pull the race off the calendar, Hellmund was removed from the project as Circuit of the Americas, plus its new backers, stepped in.
According to the Austin Statesman, Hellmund is suing through the District Court in Travis County, but has not specified specifically which damages he is suing for. He argues that an 18 million dollar (£11.4m) buyout was not fulfilled and that he was due to receive an annual salary of $500,000 (£316,000) for the next ten years as project Chairman.
According the new promoters, the action is part of a string of wild moves from Hellmund.
Valencia heeft nog niet betaald en als ze dat deze week niet doen zou de race wel eens niet door kunnen gaan.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Binnenkort niet meer. Valencia wil minder betalen en Barcelona wil rouleren met Valencia.
En dan elk jaar weer andere (coureurs he)quote:Op zondag 4 maart 2012 14:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou het uitmaken![]()
Gelukkig vindt de mijne het hartstikke leuk. Ze volgt het pas sinds ze met mij is en kan nu al alle namen opnoemen van de coureurs![]()
Dat ze ook nog steeds gekleurde verf gebruiken op de wagen.quote:
Ik zal het niet missen.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Valencia heeft nog niet betaald en als ze dat deze week niet doen zou de race wel eens niet door kunnen gaan.
Kon je wel verwachten met die failliete boel daar, gewoon snel weg uit Valencia.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Valencia heeft nog niet betaald en als ze dat deze week niet doen zou de race wel eens niet door kunnen gaan.
De BV Spanje kan geen Europees geld meer naar dit soort luxe uitspattingen sluizen?quote:Op zondag 4 maart 2012 15:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Valencia heeft nog niet betaald en als ze dat deze week niet doen zou de race wel eens niet door kunnen gaan.
quote:At the final day of testing, with cars now approaching they race specifications for Australia, it was time to have a look against what are likely to be two of the strong teams at the beginning of the season.
Hence, we compared them with images from f1zoom, aligning the cars on lines A, B and C. Although we should be careful from drawing too many conclusions from image comparisons due to their slightly different perspectives, there are a few interesting bits we can notice.
First of all it is clearly noticeable that the driver is positioned more forward in the Red Bull chassis compared to the McLaren. This feature allows for longer and narrower sidepods, creating more freedom for the aerodynamicists working at the rear of the car. It is also likely moving the centre of gravity of the car forward, although this can be re-adjusted with ballast.
Secondly, it is also visible that the Red Bull appears slightly shorter than the Red Bull [sic](note markers G and H).
Marker D finally shows how much forward Red Bull have moved the exhausts, allowing the gases to be pulled down onto the diffuser. The latter is apparently considered crucial for performance by both teams.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1 Raikkonen Lotus 1m22.030s 121 2 Alonso Ferrari 1m22.250s +0.220 115 3 Senna Williams 1m22.296s +0.266 53 4 Hulkenberg Force India 1m22.312s +0.282 101 5 Kobayashi Sauber 1m22.386s +0.356 72 6 Hamilton McLaren 1m22.430s +0.400 115 7 Petrov Caterham 1m22.795s +0.765 101 8 Schumacher Mercedes 1m22.939s +0.909 100 9 Maldonado Williams 1m23.347s +1.317 48 10 Ricciardo Toro Rosso 1m23.393s +1.363 100 11 Vettel Red Bull 1m23.608s +1.578 23 |
Ik weet niet of dit waar is;quote:Op zondag 4 maart 2012 17:13 schreef Fir3fly het volgende:
Toch verbazingwekkend dat mensen blijven zeiken over Ferrari.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 04-03-2012 om 16:38:54Fernando Alonso told TV interviewer at Barca game last night: "In the first races we will suffer because we are not 100%." reageer retweet
Tja, ik denk dat het niet veel uitmaakt. Het blijven toch testdagenquote:Op zondag 4 maart 2012 15:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat ze ook nog steeds gekleurde verf gebruiken op de wagen.
Verder heb ik ergens gelezen dat hun windtunnel nog steeds niet goed is..![]()
[ afbeelding ]
Verder vraag ik me echt af wat ze gaan bereiken. Massa heeft tot nu toe alleen maar klotetijden neergezet. Ja, het is testen, maar 1 goede ronde kan er toch wel even tussen zitten.
Verder hoor je ook niet echt enthousiasme vanaf Ferrari..
Overigens, denken jullie dat Raikkonen de tijd van Vettel kan pakken in de Star in reasonably car?
Nee Red Bull heeft top tijden neer gezet gisteren en vandaag....quote:Verder vraag ik me echt af wat ze gaan bereiken. Massa heeft tot nu toe alleen maar klotetijden neergezet. Ja, het is testen, maar 1 goede ronde kan er toch wel even tussen zitten.
Verder hoor je ook niet echt enthousiasme vanaf Ferrari..
Neen, maar ze zullen ongetwijfeld doen alsof hij 0.1sec. sneller is.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Overigens, denken jullie dat Raikkonen de tijd van Vettel kan pakken in de Star in reasonably car?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97841quote:Ferrari technical chief Pat Fry has admitted that at present he does not believe the team is competitive enough to finish on the podium in the Australian Grand Prix.
Fernando Alonso and Felipe Massa have struggled to get consistent frontrunning pace out of the Ferrari F2012, which is a radical departure from the team's recent designs, in testing.
Asked where he felt Ferrari stood and if he was excluding podium finishes at present, Fry replied: "At the moment, I'd say yes. But I suppose I'm always slightly pessimistic."
He admitted that Ferrari had plenty of ground to make up, and that a decision to change its exhaust position mid-way through testing had added to the challenge.
"I am disappointed by our performance level at the moment," said Fry. "I think we've got a lot of work to do.
"The change we made last week to the exhaust position has put us a little bit on the back foot and we're trying to optimise to that. We've obviously still got a lot of work going on at the factory and we'll have new bits to test in Melbourne."
Fry said it was hard to be certain exactly where Ferrari stood in the pecking order, beyond that it was trailing the frontrunners.
"Testing is always hard to see exactly where you are," he said.
"We knew historically what fuel levels people have run, so we've got an idea where they are, but if they've changed what they've done for the last two or three years, I could either be depressed, more disappointed or less disappointed, I don't know.
"I think we've still got a reasonable amount of work to do."
Jammer!quote:Op zondag 4 maart 2012 18:47 schreef Tarado het volgende:
Struggling Ferrari not expecting early podiums in 2012
By Jonathan Noble and Matt Beer Sunday, March 4th 2012, 17:38 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97841
Vettel pakt gewoon de pole .. maak je maar niet drukquote:Op zondag 4 maart 2012 18:02 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Nee Red Bull heeft top tijden neer gezet gisteren en vandaag....
In een windtunnel kun je een hoop simuleren, maar het never nooit niet hetzelfde als op het circuit.
Dat dus..quote:Op zondag 4 maart 2012 19:34 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Vettel pakt gewoon de pole .. maak je maar niet druk
Ik gun het Webber wel deze GP in eigen landquote:Op zondag 4 maart 2012 19:34 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Vettel pakt gewoon de pole .. maak je maar niet druk
Ik snap niet waarom McLaren altijd de langste wielbasis van het veld wilt hebben. Over het algemeen is de tendens toch wel dat er relatief korte en bochtige circuits staan op de kalenders.quote:Op zondag 4 maart 2012 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
Een vergelijking tussen de Red Bull en McLaren
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb het gevoel dat Webber nu definitief over z'n top is.. Maar we zullen het zien..quote:Op zondag 4 maart 2012 20:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik gun het Webber wel deze GP in eigen land
Op zich goed nieuws, er zit nog flink wat potentie in de auto. Qua testen lijkt het inderdaad een klein beetje achter te lopen op McLaren, maar ook niet zo veel.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:47 schreef Tarado het volgende:
Struggling Ferrari not expecting early podiums in 2012
By Jonathan Noble and Matt Beer Sunday, March 4th 2012, 17:38 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97841
Nee nee nee nee nee nee nee.quote:
Slechter dan vorig jaar kan bijna niet, of hij dit jaar beter is gaan we zien maar gunnen doe ik het hem welquote:Op zondag 4 maart 2012 20:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Webber nu definitief over z'n top is.. Maar we zullen het zien..
quote:Op zondag 4 maart 2012 20:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat dus..
Ik geloof in de kunde van Newey.
Ik geloof niet echt in de kunde van het ferrari van de laatste jaren.. En dan kun je een geweldige coureur hebben als Alonso, maar als je auto keer op keer kut is red je het niet..
nee nee nee nee neequote:
Gast, weet je wel hoe vroeg ik dan m'n nest uit moet?quote:Op zondag 4 maart 2012 22:12 schreef Quisho het volgende:
Nog 2 wekenGaat iemand de GP van Australië live kijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feel free to ignore my comments.
Ik geloof het niet zo hoorquote:Op zondag 4 maart 2012 18:47 schreef Tarado het volgende:
Struggling Ferrari not expecting early podiums in 2012
By Jonathan Noble and Matt Beer Sunday, March 4th 2012, 17:38 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97841
Ik hoop het want ik heb het idee dat McLaren niet zo goed is als gezegd wordt, Red Bull heeft zijn zaakjes meer dan op ordequote:Op zondag 4 maart 2012 22:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik geloof het niet zo hoorVolgens mij zijn ze een stuk sneller dan ze willen toegeven. Ze plaatsen zich een beetje in de underdog positie heb ik het gevoel
![]()
Na een paar jaar weinig resultaat is het sowieso niet slim om gelijk te roepen datje dit jaar wel alles gaat winnen
In 2010 hebben ze toch nog tot in de laatste race mee kunnen doen om de titel, 2008 hetzelfde verhaal. Keer op keer valt dus nog best mee, al was de 2011-auto wel een flinke tegenvaller.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat dus..
Ik geloof in de kunde van Newey.
Ik geloof niet echt in de kunde van het ferrari van de laatste jaren.. En dan kun je een geweldige coureur hebben als Alonso, maar als je auto keer op keer kut is red je het niet..
Nee wij geven allemaal niets om Formule 1 en zullen derhalve dan ook geen van allen de race live kijken en die 102 topics die we inmiddels volgeluld hebben gaan 19 maart de digitale shredder in.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:12 schreef Quisho het volgende:
Nog 2 wekenGaat iemand de GP van Australië live kijken?
Sensitief verwoord...quote:Op maandag 5 maart 2012 00:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee wij geven allemaal niets om Formule 1 en zullen derhalve dan ook geen van allen de race live kijken en die 102 topics die we inmiddels volgeluld hebben gaan 19 maart de digitale shredder in.
Godsklere lamlul, wat denkte nou zelf, gaan wij die race live kijken of wat
Neuh, k lees de uitslag wel op teletext,quote:Op zondag 4 maart 2012 22:12 schreef Quisho het volgende:
Nog 2 wekenGaat iemand de GP van Australië live kijken?
Die is volgens mij vrij met de racequote:Op maandag 5 maart 2012 02:11 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Neuh, k lees de uitslag wel op teletext,
Of ik bel Vosss wel op, ohnee, die zal wel weer moeten werken :-p
Ik denk dat Ralph Inbar het niet zou overlevenquote:Op maandag 5 maart 2012 02:15 schreef JohnB52 het volgende:
Als ie n x moet werken tijdens n race, dan n briefje onder zn ruit met daarop de uitslag, dàt zou prachtige bananasplit-tv opleveren!
quote:On what Sir Jackie Stewart says…
I’m not interested in what Jackie says. He hasn’t got anything to do with me.
On what David Coulthard says…
Coulthard can say what he wants. I’m not interested in what he’s saying.
On what Jarno Trulli says…
I don’t give a damn about what Trulli says.
On what Juan Pablo Montoya says…
Montoya’s comments doesn’t interest me.
On what Lewis Hamilton says (I wonder…)
It doesn’t matter what he says.
What about Felipe? Is he still the same guy he was last year or has he changed a lot?
I don’t know. You should ask him. I don’t know what he’s been doing, so if you want to know something about his life you should speak to him.
En natuurlijk ijsjes eten, zuipen en neuken..quote:Op maandag 5 maart 2012 02:36 schreef Geralt het volgende:
Kimi wil maar 1 ding en dat is zo hard mogelijk stampen met die bak.
Als er problemen zijn en je kan kiezen tussen P4 of door raggen en hopen dat de boel het houdt en P1 eindigen dan is dat altijd voor P1 gaan bij Kimi.
Al dat politieke geneuzel er om heen interesseert hem geen ene flikker.
Gewoon zo hard als het kan en geen gezeik en gebitch over berekenend rijden of aardig doen tegen de pers etc.
Zo hard als het kan. Immer.
Ik vind het prachtig.
quote:On Finland
Well, in summer theres fishing and fucking. And in winter the fishing is bad.
Zeg nou zelf; vindt jij ijsjes eten, zuipen en neuken ook niet prachtig?quote:Op maandag 5 maart 2012 02:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En natuurlijk ijsjes eten, zuipen en neuken..
[..]
Tuurlijkquote:Op maandag 5 maart 2012 02:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeg nou zelf; vindt jij ijsjes eten, zuipen en neuken ook niet prachtig?
jupsquote:Op zondag 4 maart 2012 22:12 schreef Quisho het volgende:
Nog 2 wekenGaat iemand de GP van Australië live kijken?
Geweldig toch!quote:Op maandag 5 maart 2012 02:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
http://www.f1zone.net/news/the-words-and-wisdom-of-kimi/10648/
Als ik dat zo doorlees vraag ik me wel af hoe het is om Kimi's teamgenoot te zijn:
[..]
nope, deed ik vroeger wel, maar nu interesseer me het een stuk minderquote:Op zondag 4 maart 2012 22:12 schreef Quisho het volgende:
Nog 2 wekenGaat iemand de GP van Australië live kijken?
Netjes dat je het hier tenminste bij houdt en niet zoals het meerendeel, die dan zeggen dat de F1 niet meer is wat het was etc.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:21 schreef franklop het volgende:
[..]
nope, deed ik vroeger wel, maar nu interesseer me het een stuk minder
Ik kijk zeker maar ben op dat moment ook wat dichterbij Australië, ik meen maar 3 uur tijdverschilquote:Op maandag 5 maart 2012 10:56 schreef Marks het volgende:
[..]
Netjes dat je het hier tenminste bij houdt en niet zoals het meerendeel, die dan zeggen dat de F1 niet meer is wat het was etc.
Natuurlijk is dat deels zo, maar het grootste verschil zit hem in de leeftijdverandering van de persoon zelf.
Als ik wakker ben wel, anders kijk ik hem later (zonder de uitslag te kennen), want ik neem ze altijd op.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:12 schreef Quisho het volgende:
Nog 2 wekenGaat iemand de GP van Australië live kijken?
Marussia zie ik dat nog niet doen, al was het alleen maar vanwege de Cosworth motor.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:25 schreef Geralt het volgende:
Toch mooi om te zien zo zonder die getrapte neus.
Ik lach me kapot als ze dalijk elke race samen met McLaren op het podium staan
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Raikkonen Lotus 1m22.030s Perez Sauber 1m22.094s Button McLaren 1m22.103s Ricciardo Toro Rosso 1m22.155s Alonso Ferrari 1m22.250s Senna Williams 1m22.296s Hulkenberg Force India 1m22.312s Kobayashi Sauber 1m22.312s Maldonado Williams 1m22.391s Massa Ferrari 1m22.413s Hamilton McLaren 1m22.430s Di Resta Force India 1m22.446s Grosjean Lotus 1m22.614s Kovalainen Caterham 1m22.630s Webber Red Bull 1m22.662s Petrov Caterham 1m22.795s Vettel Red Bull 1m22.891s Rosberg Mercedes 1m22.932s Schumacher Mercedes 1m22.939s Vergne Toro Rosso 1m23.126s Glock Marussia* 1m26.173s Pic Marussia* 1m27.343s |
Laten ze eerst maar eens door die crashtest komen, maar ik ben wel met je eens dat esthetisch gezien alleen de McLaren en Marussia te pruimen zijnquote:Op maandag 5 maart 2012 12:25 schreef Geralt het volgende:
Toch mooi om te zien zo zonder die getrapte neus.
Ik lach me kapot als ze dalijk elke race samen met McLaren op het podium staan
Ligt het aan mij of lijkt de voorvleugel extreem hoog te hangen?quote:
Ja, ze moeten alleen nog even 2 nieuwe gaten boren, en dan hangt die neus ook getrapt en de vleugel op de juiste hoogte.quote:Op maandag 5 maart 2012 12:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of lijkt de voorvleugel extreem hoog te hangen?
Inderdaadquote:Op maandag 5 maart 2012 12:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of lijkt de voorvleugel extreem hoog te hangen?
twitter:ScarbsF1 twitterde op maandag 05-03-2012 om 12:25:13Marussia, Low nose and not much space between nose and wing, not much rake leaves the wing riding high http://t.co/HVye7FLT reageer retweet
Wilde ik net meldenquote:Op maandag 5 maart 2012 14:25 schreef Meike26 het volgende:
Ander en beter plaatje van de neus:
[ afbeelding ]
I like itOok de livery trouwens, doet me beetje denken aan de Minardi van 2003.
Edit: Blunderrrrr IK plaats dus een GP2 wagen![]()
Point made dat is duidelijkquote:Op maandag 5 maart 2012 14:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
De Marussia ziet eruit als een GP2-auto.. Overigens zit er wel een klein stapje in de neus..
gewoon om te laten zien:
De Marussia GP2 wagen:
[ afbeelding ]
Vertoont imo behoorlijk wat overeenkomsten met de F1 wagen..
Geen low fuel runs en geen racesim gedaan, dus daar heeft hij wel een punt.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:49 schreef Fir3fly het volgende:
Vreemd dat hij denkt dat McLaren verstoppertje speelt.
ze hadden wel een racesim gedaan... werd hier nog besproken dat ze 30sec langzamer waren dan de RBquote:Op maandag 5 maart 2012 15:54 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Geen low fuel runs en geen racesim gedaan, dus daar heeft hij wel een punt.
Waarom vind je zijn aanname vreemd?
Omdat in de vorige test wel een racesim hebben gedaan. Eentje die meer dan een halve minuut trager was dan de Red Bull.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:54 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Geen low fuel runs en geen racesim gedaan, dus daar heeft hij wel een punt.
Waarom vind je zijn aanname vreemd?
Ok daar heb je een punt. Betrouwbaarheid is wel dik in orde bij McLaren, ik zet m'n geld voorlopig op McLaren voor de 1e race.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat in de vorige test wel een racesim hebben gedaan. Eentje die meer dan een halve minuut trager was dan de Red Bull.
Als ze echt iets verbeterd hadden zouden ze nog wel een keer een racesim doen lijkt me.
Het punt is altijd dat McLaren het voordeel van de twijfel krijgt bij de Engelse pers voordat het seizoen begint, Engelsen hebben sowieso een beetje last van misplaatste arrogantie als het om sport gaat.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat in de vorige test wel een racesim hebben gedaan. Eentje die meer dan een halve minuut trager was dan de Red Bull.
Als ze echt iets verbeterd hadden zouden ze nog wel een keer een racesim doen lijkt me.
Ze hebben wel Hamilton in de autoquote:Op maandag 5 maart 2012 16:05 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Ok daar heb je een punt. Betrouwbaarheid is wel dik in orde bij McLaren
Idd geen issue, maar ten opzichte van RB hebben ze aardig door kunnen rijden de afgelopen dagen.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze hebben wel Hamilton in de auto.
Sowieso lijkt me betrouwbaarheid net als vorig jaar geen issue meer.
LH in goede doen laat ook JB achter zich en McLaren heeft zo'n Hamilton nodig om mee te doen voor de titel, dat zie ik Button niet doenquote:Op maandag 5 maart 2012 16:16 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Idd geen issue, maar ten opzichte van RB hebben ze aardig door kunnen rijden de afgelopen dagen.
Mag hopen dat de pace der mate in orde is dat LH Massa niet meer tegenkomt in de race
Beetje vreemde conclusie. LH is altijd een coureur van alles of niets terwijl JB een zeer consistente coureur is. Beiden heeft z'n voordelen en nadelen. Liever iedere race 2de/3de en kampioen dan de helft van de races winnen en de andere helft uitvallen en 2e in het kampioenschapquote:Op maandag 5 maart 2012 16:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
LH in goede doen laat ook JB achter zich en McLaren heeft zo'n Hamilton nodig om mee te doen voor de titel, dat zie ik Button niet doen
Is misschien wel zo maar om RBR/Vettel te verslaan moet je risico's nemen, of het LH dan lukt is wat anders maar Button lukt het op voorhand niet (is uiteraard mijn mening)quote:Op maandag 5 maart 2012 16:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Beetje vreemde conclusie. LH is altijd een coureur van alles of niets terwijl JB een zeer consistente coureur is. Beiden heeft z'n voordelen en nadelen. Liever iedere race 2de/3de en kampioen dan de helft van de races winnen en de andere helft uitvallen en 2e in het kampioenschap
Als de McLaren gelijkwaardig is aan de Red Bull dan zie ik eerder Button de meeste punten pakken dan Lewis. En die wat op het einde de allermeeste punten heeft is dan kampioen.quote:of het LH dan lukt is wat anders maar Button lukt het op voorhand niet (is uiteraard mijn mening)
Let maar opquote:Op maandag 5 maart 2012 16:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als de McLaren gelijkwaardig is aan de Red Bull dan zie ik eerder Button de meeste punten pakken dan Lewis. En die wat op het einde de allermeeste punten heeft is dan kampioen.
Button is veel consistenter dan Lewis, dus het lijkt me dan ook dat hij meer punten gaat pakken.
Hoe je er dan bij komt dat Lewis de meeste kans heeft is mij een compleet raadsel.
Ik moet het nog zienquote:Op maandag 5 maart 2012 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Let maar op, zo'n faaljaar als afgelopen jaar zal Hamilton niet meer gebeuren en hij zal dit jaar dan ook weer boven Button eindigen
twitter:HRTF1Team twitterde op maandag 05-03-2012 om 16:15:25We've just fired up for the first time today and it sounds good!! As soon as it hits the track we'll post pics
#F1 reageer retweet
Het is uiteraard maar afwachten maar ik heb er goede hoop op, hij heeft nu in ieder geval de randzaken beter georganiseerd met de oud manager van Mika Hakkinen en hij is ook weer terug bij zijn vriendin als ik het goed begrijpquote:
Volgens andere bronnen hebben ze wel degelijk een racesim gedaan op zondag. Hierbij bleek de McLaren op zondag iets sneller dan de racesim van Raikkonen, terwijl Grosjean op vrijdag sneller was dan Massa.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat in de vorige test wel een racesim hebben gedaan. Eentje die meer dan een halve minuut trager was dan de Red Bull.
Als ze echt iets verbeterd hadden zouden ze nog wel een keer een racesim doen lijkt me.
quote:Snelste tijden zeggen niet veel, hooguit hoe een team het in de kwalificatie doet ten opzichte van anderen. Maar het is onduidelijk met hoeveel brandstof er gereden werd, en wat voor engine mapping gebruikt werd. Voor een betere vergelijking zouden we moeten kijken naar de langere stints en race simulaties.
Red Bull en McLaren worden nog steeds gezien als de snelste teams, ondanks dat ze niet in de top van de snelste tijden staan. Maar gebaseerd op de racesimulaties die ze uitvoerden lijken ze de te kloppen teams te zijn.
Als we kijken naar de gemiddelde rondetijden was deze twee teams was Vettel 0,3 seconde sneller dan Button, die weer 0,3 seconde sneller was dan Hamilton, die marginaal sneller was dan Webber. Maar Red Bull was de afgelopen jaren al vaker aan het 'sandbaggen' om tijdens de eerste Grand Prix weer de snelste te zijn.
Opvallend is dat Alonso's gemiddelde rondetijd de snelste was (met 0,3 seconde) maar dat hij niet verder kwam dan stints van een ronde of 8. Met de (basis)snelheid lijkt het dus wel goed te zitten, alleen niet met het vasthouden daarvan. De Ferrari verliest volgens Gary Anderson snel de grip in de bochten.
Ook Mercedes schijnt niet zo goed met de banden om te gaan, waar Williams juist weer heel vriendelijk voor de banden schijnt te zijn.
In racetrim was Raikkonen slechts 0,2 seconde per ronde langzamer dan Hamilton, terwijl een paar dagen eerder Grosjean sneller was dan de Ferrari van Massa.
Daarachter wordt het een gevecht om de best-of-the-rest. Force India lijkt het sterkst, maar ook Sauber en Toro Rosso en Williams lieten goede tijden zien. Caterham zit er dicht op maar lijkt in racetrim toch wat tijd te verliezen.
Mijn prognose is vooralsnog
1. Red Bull
2. McLaren
3. Lotus
4. Mercedes
5. Ferrari
6. Force India
7. Sauber / Toro Rosso / Williams
11. HRT / Marussia
wordt nachtwerk...quote:Op maandag 5 maart 2012 17:04 schreef Sinister-D- het volgende:
HRT zou vandaag toch ook de shakedown doen van hun wagen. Moet vast en zeker een plaatje van te vinden zijn, tenzijn die weer niet is doorgegaan
edit: 50 minuten geleden dus op twitter gepost dat de wagen net gestart was voor de eerste keer, en dat de shakedown eraan zit te komen, en foto's snel volgentwitter:HRTF1Team twitterde op maandag 05-03-2012 om 16:15:25We've just fired up for the first time today and it sounds good!! As soon as it hits the track we'll post pics
#F1 reageer retweet
twitter:HRTF1Team twitterde op maandag 05-03-2012 om 16:53:48Patience
the car comes first and we have to let them work. There will be images later on reageer retweet
Misschien is het maar goed dat ie van die Poeskat Pop af is.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is uiteraard maar afwachten maar ik heb er goede hoop op, hij heeft nu in ieder geval de randzaken beter georganiseerd met de oud manager van Mika Hakkinen en hij is ook weer terug bij zijn vriendin als ik het goed begrijp
Net alsof die randzaken heel stabiel zijn. Zeker zijn relatie met die Nicole nog wat. Bij Button is het bijna altijd rustig om de persoon heen, dat is ook een kwaliteit die meespeelt.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is uiteraard maar afwachten maar ik heb er goede hoop op, hij heeft nu in ieder geval de randzaken beter georganiseerd met de oud manager van Mika Hakkinen en hij is ook weer terug bij zijn vriendin als ik het goed begrijp
Dat is ook weleens anders geweest bij JB..quote:Op maandag 5 maart 2012 17:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Net alsof die randzaken heel stabiel zijn. Zeker zijn relatie met die Nicole nog wat. Bij Button is het bijna altijd rustig om de persoon heen, dat is ook een kwaliteit die meespeelt.
Die schijnt ie weer terug te hebbenquote:Op maandag 5 maart 2012 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Misschien is het maar goed dat ie van die Poeskat Pop af is.
Daarom alle ingrediënten voor succes zijn weer aanwezigquote:Op maandag 5 maart 2012 17:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Die schijnt ie weer terug te hebben
2001quote:Op maandag 5 maart 2012 17:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat is ook weleens anders geweest bij JB..
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op maandag 05-03-2012 om 17:48:38RT @HRTF1Team: The F112 just covered its first installation lap. Congratulations! #F1 reageer retweet
Waarom mag je hem niet?quote:Op maandag 5 maart 2012 17:51 schreef Geralt het volgende:
De la rosa moet compleet weg uit de F1.
Slappe zak hooi
Ik mag hem voor geen 5 cent
Geen idee. Waarschijnlijk is het zijn hoofd. Lastig te zeggen. Soms mag ik mensen gewoon nietquote:
10 miljoen aan sponsoring geloof ikquote:Op maandag 5 maart 2012 18:16 schreef M.Melandri het volgende:
DLR komt iedere keer weer ergens bovendrijven, ook al heeft hij niks te zoeken in de F1. Iemand eigenlijk een idee hoeveel geld hij meeneemt?
Ik kan dat bedrag overigens nergens terug vinden, maar hij heeft in ieder geval backing van die Spaanse investeerders in HRT die ook nog eens het contract van Liuzzi hebben afgekochtquote:Op maandag 5 maart 2012 18:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wel knap dat hij ondanks de aanwezigheid van Alonso zo'n bedrag weet te vergaren.
Doet me denken aan de eerste livery van Force Indiaquote:
Marussia gebruikt dacht ik technologie van McLaren. Weet in ieder geval wel zeker dat Force India het doet.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:34 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Gebruikt HRT geen "Mclaren technology"![]()
DLR is gewoon " part of the deal "
Volgens mij hebben ze alleen de versnellingsbak, en dit jaar ook KERS van Williams..quote:Op maandag 5 maart 2012 18:40 schreef Sinister-D- het volgende:
HRT is partner van Williams
edit: dat verklaart ook de snelheid van HRT het afgelopen jaar![]()
Ze versloegen anders wel Virginquote:Op maandag 5 maart 2012 18:40 schreef Sinister-D- het volgende:
HRT is partner van Williams
edit: dat verklaart ook de snelheid van HRT het afgelopen jaar![]()
Was ook cynisch bedoeltquote:Op maandag 5 maart 2012 18:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze versloegen anders wel Virgin
Mooie auto van HRT
Snap ik, maar iedereen geeft altijd af op HRT maar ze werden met het kleinste budget van de grid iig geen laatste...quote:Op maandag 5 maart 2012 18:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was ook cynisch bedoelt
En idd een mooie livery
Weet het, en dat heb ik in het vorige topic ook al zelf vermeld gehadquote:Op maandag 5 maart 2012 18:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Snap ik, maar iedereen geeft altijd af op HRT maar ze werden met het kleinste budget van de grid iig geen laatste...
Ik vond toen net de tabaksreclame verboden werd het zo mooi dat ze op de achtervleugel in dezelfde letters look a like hadden staan ipv lucky strike.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:54 schreef Michael_Moore het volgende:
Niemand associaties met Lucky Strike?
[ afbeelding ]
Of op de Jordan destijds met Bitten & Hissen, Buzzin Hornets, Be On Edge en Bitten Heroesquote:Op maandag 5 maart 2012 18:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond toen net de tabaksreclame verboden werd het zo mooi dat ze op de achtervleugel in dezelfde letters look a like hadden staan ipv lucky strike.
Geniaal gevonden
Idd.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond toen net de tabaksreclame verboden werd het zo mooi dat ze op de achtervleugel in dezelfde letters look a like hadden staan ipv lucky strike.
Geniaal gevonden
Daar had ik vroeger nog een mok van. Maar helaas is die niet meer onder ons.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:02 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Idd.![]()
en Buzzing Hornets i.p.v. Benson & Hedges.
Ik had er vroeger zoéén.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Daar had ik vroeger nog een mok van. Maar helaas is die niet meer onder ons.
moeten ze het hoofdkwartier weer verplaatsen ...quote:Op maandag 5 maart 2012 19:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
HTR, Een mooi team om plaats te maken voor Volkswagen AG Group in 2015![]()
Audi F1
Nee, Lamborghini F1quote:Op maandag 5 maart 2012 19:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
HTR, Een mooi team om plaats te maken voor Volkswagen AG Group in 2015![]()
Audi F1
Heerlijk dat geluid, helaas wordt dat in 2015 wel minderquote:
Haha mooi, heb er weer zin inquote:
Voorvleugel is compleet anders. verbinding tussen neus en voorvleugel. Andere bevestigingen bij de airbox. hele andere sidepod..quote:Op maandag 5 maart 2012 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:
Even eens vergelijken met vorig jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weinig verschillen in de F111 en F112 op het eerste zicht. Bargeboards ontbreken, en de bobbel ter hoogte van het Cosworth logo op de engine cover. En natuurlijk de haaienvin. In de vlotte kijk dan.
Laten we er maar van uitgaan dat de definitieve 2012 HRT nog niet klaar is, deze is leuk voor de fotoshootquote:Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Voorvleugel is compleet anders. verbinding tussen neus en voorvleugel. Andere bevestigingen bij de airbox. hele andere sidepod..
In welk opzicht? Grootste sponsors waren volgens mij voor de teams... West, Marlboro en lucky-strike. Dat zijn de eersten die mij te binnen schieten. Zou geen zin hebben vanwege budget-cap.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:58 schreef nils7 het volgende:
idd dat zou de sport nog best kunnen redden.
Truequote:Op maandag 5 maart 2012 20:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nee, wat de sport zou redden is minder works teams en meer privateers.
Works teams zorgen voor enorm veel geld wat erin gepompt wordt, en als het niet goed gaat moeten ze eruit omdat het teveel geld kost. (Honda, Toyota, Renault, Ford(Jaguar), BMW).
Die teams die werken met steun van de fabriek geven meer geld uit dan er binnen komt. het is puur een marketingtruc.
Doordat ze meer geld uitgeven moeten ze geld krijgen van het merk dat erachter ligt. Dat gaat een paar jaar goed, maar als resultaten uitblijven vertrekken ze snel. Ze zijn er niet puur omdat ze van racerij houden, maar voornamelijk om naamsbekendheid te vergroten
Privateers zijn er vaak omdat de sport zo mooi vinden. Werken door een seizoen met het geld van sponsors, en kunnen niet zomaar wat van een ander vragen om bij te leggen. Zij moeten hun boekje goed volgen om volgend jaar weer op de grid te staan.
Met meer privateers en minder works teams wordt de sport per team goedkoper. Dat betekent gewoon een minder groot verschil tussen verschillende teams, behalve misschien nog 1 worksteam die meedoet.
ik ben eigenlijk van mening dat de sport tussen 2001 en 2009 is verkracht door worksteams, en de F1 nu bezig is op te krabbelen naar hoe het hoort te zijn, en zoals het was in de 90's qua works/privateers...
Klinkt leuk, maar is vooral nostalgisch gelul. Fabrieksteams of niet maakt geen klap uit. Het is vooral de FIA geweest met belachelijke regelgeving bedoeld om Ferrari af te stoppen die alle chaos veroorzaakte. En toen ging het weer mis toen ze dat recht probeerden te zetten in 2009.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nee, wat de sport zou redden is minder works teams en meer privateers.
Works teams zorgen voor enorm veel geld wat erin gepompt wordt, en als het niet goed gaat moeten ze eruit omdat het teveel geld kost. (Honda, Toyota, Renault, Ford(Jaguar), BMW).
Die teams die werken met steun van de fabriek geven meer geld uit dan er binnen komt. het is puur een marketingtruc.
Doordat ze meer geld uitgeven moeten ze geld krijgen van het merk dat erachter ligt. Dat gaat een paar jaar goed, maar als resultaten uitblijven vertrekken ze snel. Ze zijn er niet puur omdat ze van racerij houden, maar voornamelijk om naamsbekendheid te vergroten
Privateers zijn er vaak omdat de sport zo mooi vinden. Werken door een seizoen met het geld van sponsors, en kunnen niet zomaar wat van een ander vragen om bij te leggen. Zij moeten hun boekje goed volgen om volgend jaar weer op de grid te staan.
Met meer privateers en minder works teams wordt de sport per team goedkoper. Dat betekent gewoon een minder groot verschil tussen verschillende teams, behalve misschien nog 1 worksteam die meedoet. Hierdoor wordt het racen ook weer leuker, en hebben kleinere teams een betere kans. Minardi is tenslotte ook compleet kapot gegaan in de jaren dat de worksteams bijna geheel de dienst uitmaakten, en Williams is gedurende die periode ook keihard weggezakt..
ik ben eigenlijk van mening dat de sport tussen 2001 en 2009 is verkracht door worksteams, en de F1 nu bezig is op te krabbelen naar hoe het hoort te zijn, en zoals het was in de 90's qua works/privateers...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is het ergens aangekondigd dat hij 3de coureur zou worden? Althans, neem aan dat hij 3de is, en niet Clos.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
nee, er stapten allemaal grote merken in, die meer dan $200 miljoen per jaar uitgaven om maar nummer 1 te worden..quote:Op maandag 5 maart 2012 20:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar is vooral nostalgisch gelul. Fabrieksteams of niet maakt geen klap uit. Het is vooral de FIA geweest met belachelijke regelgeving bedoeld om Ferrari af te stoppen die alle chaos veroorzaakte. En toen ging het weer mis toen ze dat recht probeerden te zetten in 2009.
Vergeet bovendien niet dat Williams in de jaren eigenlijk gewoon een Renault fabrieksteam was.
Het maakt volgens mij geen klap uitquote:Op maandag 5 maart 2012 20:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nee, wat de sport zou redden is minder works teams en meer privateers.
Works teams zorgen voor enorm veel geld wat erin gepompt wordt, en als het niet goed gaat moeten ze eruit omdat het teveel geld kost. (Honda, Toyota, Renault, Ford(Jaguar), BMW).
Die teams die werken met steun van de fabriek geven meer geld uit dan er binnen komt. het is puur een marketingtruc.
Doordat ze meer geld uitgeven moeten ze geld krijgen van het merk dat erachter ligt. Dat gaat een paar jaar goed, maar als resultaten uitblijven vertrekken ze snel. Ze zijn er niet puur omdat ze van racerij houden, maar voornamelijk om naamsbekendheid te vergroten
Privateers zijn er vaak omdat de sport zo mooi vinden. Werken door een seizoen met het geld van sponsors, en kunnen niet zomaar wat van een ander vragen om bij te leggen. Zij moeten hun boekje goed volgen om volgend jaar weer op de grid te staan.
Met meer privateers en minder works teams wordt de sport per team goedkoper. Dat betekent gewoon een minder groot verschil tussen verschillende teams, behalve misschien nog 1 worksteam die meedoet. Hierdoor wordt het racen ook weer leuker, en hebben kleinere teams een betere kans. Minardi is tenslotte ook compleet kapot gegaan in de jaren dat de worksteams bijna geheel de dienst uitmaakten, en Williams is gedurende die periode ook keihard weggezakt..
ik ben eigenlijk van mening dat de sport tussen 2001 en 2009 is verkracht door worksteams, en de F1 nu bezig is op te krabbelen naar hoe het hoort te zijn, en zoals het was in de 90's qua works/privateers...
Lees even het verhaal dat ik hierboven afsteekquote:Op maandag 5 maart 2012 20:24 schreef kepler het volgende:
[..]
Het maakt volgens mij geen klap uit
Ferrari, McLaren, Red Bull zijn ook gewoon workteam, daar zitten ook gigantische bedrijven achter. Als je alleen maar privateers krijgt, dan zal het niveau ook omlaag gaan (want minder geld) en ik denk niet dat dit ten goede komt aan de F1.
En kijk eens naar Brawn GP, dat was ook een privateer-team (soort van) en die waren juist gelijk weer weg toen ze 1x WK werden
Er is nu nog steeds niets veranderd. De laatste keer dat een privateer iets won was Vettel in 2008, en dat is al disctutabel omdat het in een kleintje Red Bull was.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
nee, er stapten allemaal grote merken in, die meer dan $200 miljoen per jaar uitgaven om maar nummer 1 te worden..
In de jaren '90 had je vaak maar 2 grote teams.
Ferrari sowieso altijd
In het begin had je dan McLaren Honda, later Williams Renault en nog later McLaren Mercedes.
De steun voor McLaren van Honda stopte na een tijdje, ja destijds was McLaren meer een fabrieksteam van Honda.
Zelfde geldt idd voor Williams en later opnieuw McLaren.
Maar: het waren maar 2, maximaal 3 teams die zo'n megabudget weggooiden.
De rest zat allemaal op maximaal rond de $150miljoen, velen ver onder de $100miljoen..
BMW kwam in 2000 biJ Williams aan, toen kon Williams ook ineens weer weggoien wat ze wilden.
Toen kwam in 2002:
Renault, Toyota, Honda met BAR.
Allemaal merken die HUN merk op de voorgrond gooiden en niet wilden falen!
Dus werd er idioot veel geld tegenaan gegooid. Toen het BMW niet lukte om Williams over te nemen was Sauber het slachtoffer.
Huppakee, opeens gooiden Ferrari, Honda, Toyota, Renault, BMW en Mercedes (in McLaren) meer dan $200 miljoen per jaar weg, waar de kleine teams nog steeds kleine budgetten hadden, en niet meer konden volgen. Williams viel terug nadat ze de backing van BMW verloren. De kleine teams verdwenen omdat ze niet eens meer in het middenveld konden komen door die grote teams.
De meeste grote merken merkten dat ze weinig successen hadden en stappen uit. ook vanwege verslechterde economische omstandigheden. De teams verkleinen, en er zijn nu nog 4 teams die voor een 'works'-team door kunnen gaan.
Red Bull omdat ze geld zat hebben
Ferrari. omdat Ferrari
Mercedes omdat Mercedes
McLaren kun je er ook nog wel voor aanzien.
verder zijn de teams flink verkleind (Lotus, Sauber) en kleinere teams hebben weer een kans.. (Caterham, HRT)/
Misschien dat McLaren en Ferrari dan inderdaad wat meer kampioenschappen hadden. Maar de strijd achter de top zou interessanter zijn. En in de jaren '90 was er altijd wel een kleiner team dat ineens een goed jaar had.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is nu nog steeds niets veranderd. De laatste keer dat een privateer iets won was Vettel in 2008, en dat is al disctutabel omdat het in een kleintje Red Bull was.
Stel dat al die autofrabrikanten er niet ingestapt waren. Zou het ook maar iets anders zijn geweest? Nee, behalve misschien dat Ferrari en McLaren wat meer kampioenschappen achter hun naam hadden gehad.
En dat is slecht voor de sport omdat? Het maakt niet zoveel uit wie er vechten om de plaatsen.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Misschien dat McLaren en Ferrari dan inderdaad wat meer kampioenschappen hadden. Maar de strijd achter de top zou interessanter zijn. En in de jaren '90 was er altijd wel een kleiner team dat ineens een goed jaar had.
Denk aan de Jordan van 1998 en 1999. Stewart die in 1999 erbij kwam qua goede peestaties(alhoewel dat wel een semi-works Ford team was). Ligier in 1995.
terwijl in de tijd van 2001-2009 wist je vrijwel zeker dat het wel weer op een Ferrari/Renault/McLaren battle zou uitlopen. Daarachter kon je dan Toyota en Honda vinden. En daarachter weer de kleinere teams met minder geld..
Échte verrassingen muv Honda 2004? zag je niet..
Later werden er gewoon wat letters weggelaten en kreeg je: Be on edge, of dergelijk :pquote:Op maandag 5 maart 2012 19:02 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Idd.![]()
en Buzzin Hornets i.p.v. Benson & Hedges.
Privateers zijn ook zeer zeker geen blijvertjesquote:Op maandag 5 maart 2012 20:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het is slecht voor de sport omdat eerst de privateers eruit worden gejaagd door de grote teams.
De grote teams hebben minder succes of het kost te veel, en verlaten het schip.
Kleine teams komen terug, en hebben de eerste jaren zeer veel moeite om aan te haken bij de teams die hebben kunnen blijven zitten, en de teams die kleiner zijn geworden (zoals dus Lotus, Sauber)..
Merkenteams zijn geen blijvertjes, privateers gewoonlijk wel, die zitten er met hun hart..
Als een privateer weggaat, springt er redelijk makkelijk een andere privateer in die wel het geld neer kan leggen als de kosten niet te hoog zijn! Als een team tussen allemaal fabrieksteams wegvalt is het lastiger voor een nieuw team dat inspringt, simpelweg omdat je veel meer geld moet neerleggen om enigszins mee te doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:59 schreef kepler het volgende:
[..]
Privateers zijn ook zeer zeker geen blijvertjesGenoeg mensen die het geprobeerd hebben, maar snel weer vertrokken zijn. Ook zij hebben last van de slechte economie, misschien juist wel meer omdat ze minder makkelijk sponsors kunnen vinden.
En het maakt mij niet zoveel uit of het een privateer is of een fabrieksteam, het racen blijft gewoon hetzelfde.
Mwah, deze klinkt ook wel tof toch?quote:Op maandag 5 maart 2012 19:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heerlijk dat geluid, helaas wordt dat in 2015 wel minder
Maar daar gaat het toch om? (dikgedrukte) Een privateer klinkt leuk, maar ik wil dat F1 de snelste auto's regeltquote:Op maandag 5 maart 2012 21:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als een privateer weggaat, springt er redelijk makkelijk een andere privateer in die wel het geld neer kan leggen als de kosten niet te hoog zijn! Als een team tussen allemaal fabrieksteams wegvalt is het lastiger voor een nieuw team dat inspringt, simpelweg omdat je veel meer geld moet neerleggen om enigszins mee te doen.
Dus als de kosten hoog zijn heeft het geen zin om te joinen. Sowieso denk ik dat bij veel fabrieksteams meer geld eruit ging dan erin.
Privateers moeten wel hun boekje volgen om volgend jaar weer op de grid te staan, terwijl fabrieksteams alleen maar bezig zijn met de snelste te zijn, en niet met de kosten (waardoor ze zomaar weg kunnen vallen, en er oneerlijke concurrentie is).
Zoals ik al zei denk ik dat de F1 op de weg terug is. Nu alleen even weer mooie wagens ipv lelijke opstapjes..
ik zag al snel dat het Montreal was maar ik wist totaal niet dat ze de start/finish verplaatst hadden.quote:
Helemaal mee eens, daarom plaatste ik het filmpje ook. Eigenlijk moeten we ook weer terug naar het handgeschakeld rijden. Man als die Renault terug schakeld dat klinkt toch zooooo lekker. Maar goed, voorlopig doe ik dat af en toe dan maar even na met mijn 1.6'je in m'n Xsaraquote:Op maandag 5 maart 2012 21:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vraag me echt af waarom mensen denken dat de 1.6 turbo's die we gaan krijgen zo slecht klinken.
Luister eens naar de BMW 1.5 inline4 turbo uit de jaren '80..
Die klinkt gewoon prachtig
Met die streepjescode op de Ferrari hebben we een paar jaar geleden nog over gehad of iemand die kon inscannen in een supermarkt en of er dan de prijs van 1 pakje Marlboro tevoorschijn zou komen; dat weet ik nog welquote:Op maandag 5 maart 2012 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen Ferrari heeft nog tabakssponsoring, maar ook zij mogen het vanwege de wetgeving niet meer uitdragen.
Daar kijken wij mannen niet naar. Wij zien alleen goud/rood/wit.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:17 schreef Meike26 het volgende:
Jullie hebben het over de mooie livery, maar ik vind het vooral mooi hoe de livery de body accentueert.
Dit klinkt het best: V10quote:
Nee hoorquote:Op maandag 5 maart 2012 21:40 schreef Geralt het volgende:
Jongens het mooiste geluid ooit is nog altijd die 1.3 V16 van de BRM uit 53. Dat weet iedereen.
Dat was een 1.5quote:Op maandag 5 maart 2012 21:40 schreef Geralt het volgende:
Jongens het mooiste geluid ooit is nog altijd die 1.3 V16 van de BRM uit 53. Dat weet iedereen.
Filmpje:quote:Op maandag 5 maart 2012 21:40 schreef Geralt het volgende:
Jongens het mooiste geluid ooit is nog altijd die 1.3 V16 van de BRM uit 53. Dat weet iedereen.
Neem een ander in de maling. Dus jullie lezen ook de playboy voor de mode/verhaallijnen ?quote:Op maandag 5 maart 2012 21:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar kijken wij mannen niet naar. Wij zien alleen goud/rood/wit.!
Doe dan die:quote:Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Filmpje:
Voorstel, wie gaat er een keer mee naar Goodwood?
Leukquote:Op maandag 5 maart 2012 21:45 schreef Fiorano het volgende:
Prachtig mooi dat gelijk iedereen op Youtube op F1 sounds zit te fappen.
@Tarado, ahh Fiorano,zulke mooie herinneringen. Ik was een jochie van 14 en met mijn ouders op vakantie in Italië. Natuurlijk gingen we naar Maranello, het heilige der heilige. Waren wij in het Ferrari museum, hoor ik ineens een F1 auto rijden, werd helemaal waus natuurlijk. Uurtje later wij Fiorano opgezocht, en jahoor na 10 minuten komt Luca Badoer in een Historische F1 naar buiten gereden, de allereerste keer dat ik live een F1 auto zag rijden. Zal dat geluid never nooit niet vergeten. Zo kom ik ook aan m'n nickname
Yep, beiden met een Cosworth motor. Nu Williams die niet meer heeft, lijken ze het (in de testen) een stuk beter te doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:40 schreef Sinister-D- het volgende:
HRT is partner van Williams
edit: dat verklaart ook de snelheid van HRT het afgelopen jaar![]()
Ik wilde dit jaar gaan, maar zag later dat ik dan tentamens hebquote:Op maandag 5 maart 2012 21:47 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Filmpje:
Voorstel, wie gaat er een keer mee naar Goodwood?
Ziet er interessant uit, zeker gezien het feit dat ik eind jaren '70 en begin '80 enkele Grand Prix heb bijgewoond. Eens kijken of het gaat lukken om erbij te zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:24 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik wilde dit jaar gaan, maar zag later dat ik dan tentamens heb![]()
Echter, een goede vervanger gaat Zandvoort worden op 1 en 2 September (!) Met de classic grand prix, een evenement wat misschien Goodwood kan verslaan qua entertainment...
Volgend jaar wordt het dan wellicht goodwood.
1 en 2 September? Dat is tijdens het weekend van Spa..... Welke idioot verzint het om uitgerekend dan om ook op Zandvoort te gaan rijden met F1 wagens?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:24 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik wilde dit jaar gaan, maar zag later dat ik dan tentamens heb![]()
Echter, een goede vervanger gaat Zandvoort worden op 1 en 2 September (!) Met de classic grand prix, een evenement wat misschien Goodwood kan verslaan qua entertainment...
Volgend jaar wordt het dan wellicht goodwood.
'Red Bull met 'oude' RB8 naar Melbourne'quote:Mar.6 (GMM) He may not have a race or even a reserve seat, but Jaime Alguersuari will at least be a regular face in the formula one paddock in 2012.
The axed Toro Rosso driver will be experienced broadcaster James Allen's co-commentator for British radio BBC 5 Live, the Telegraph newspaper reports.
...
quote:Mar.6 (GMM) Red Bull is considering taking the 'old' version of its new car to Melbourne for the 2012 season opener.
That is the claim of Germany's authoritative Auto Motor und Sport magazine, after the radically updated model made a troubled debut late last week as the pre-season test period ended.
Rivals and pundits believe the reigning champions are still leading the field, but the latest Barcelona-spec car - featuring a significantly different exhaust layout - did not complete many laps.
Moreover, it also did not appear fast.
...
Vergeet niet dat er ook heel veel personele wisselingen plaats hebben gevonden bij Williams het afgelopen jaar. Maar naar verluid is iedere andere motor dan een Cosworth natuurlijk ook al een enorme vooruitgang.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Yep, beiden met een Cosworth motor. Nu Williams die niet meer heeft, lijken ze het (in de testen) een stuk beter te doen.
Daar wou ik ook zeker heen gaan, F1 fok forum meeting organiseren ?quote:Echter, een goede vervanger gaat Zandvoort worden op 1 en 2 September (!) Met de classic grand prix, een evenement wat misschien Goodwood kan verslaan qua entertainment...
Volgend jaar wordt het dan wellicht goodwood.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:30 schreef sasquatsch het volgende:
Enkele nieuwtjes:
Alguersuari wordt radio commentator bij de BBC
[..]
'Red Bull met 'oude' RB8 naar Melbourne'
[..]
quote:Salo intrigued ahead of secret Ferrari test
Published on 06 Mar 2012 12:16
Mika Salo and the Finnish press are intrigued as the former F1 driver prepares to test a modern Ferrari later this month. Newspapers Ilta and Turun Sanomat, and the broadcaster MTV3, report that the 45-year-old former Toyota driver has been drafted in to test a Ferrari at Suzuka.
On the face of it, Salo's drive is simply a case of his old employer - the Finn replaced the injured Michael Schumacher in 1999 - inviting a former driver to the Ferrari Racing Days event at the Japanese grand prix venue.
But "I was very surprised when they called me," Salo admitted, "because I haven't been seriously involved in formula one for ten years.
"I tried to ask them if this is just a 'show run' drive, but they have given me no more information than that," he said.
"They have Giancarlo Fisichella, Marc Gene and Andrea Bertolini (as test drivers), so it's not exactly clear to me why they are not driving."
Salo's Suzuka run will take place on the weekend of the season opening Australian grand prix, reportedly at the wheel of a 2010 car -- the newest F1 car able to be driven within the sport's strict testing ban.
MTV3 analyst Erkki Mustakari speculated that, amid Ferrari's pre-season struggles with the uncompetitive new F2012 car, the team is deploying more than its full complement of test drivers in a panic bid to solve the problems.
"If it's an emergency then it may be time to try something very different," he said.
At the very least, Salo has sensed the importance of his new role, confirming he is "training like mad" to strengthen his neck and lose a few pounds. "This is not any old thing, but a two-day test," he revealed. (GMM)
kan ook een truc zijn. Ik zie de Italianen er ook wel voor aan om die test uit te voeren met een dummy-auto en dan elders buiten het zicht van iedereen een echte bolide te testenquote:
Meer dan een demo zal het niet zijn, ze hebben hem waarschijnlijk gevraagd omdat de andere coureurs te druk zijn met de ontwikkeling van de F2012quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan ook een truc zijn. Ik zie de Italianen er ook wel voor aan om die test uit te voeren met een dummy-auto en dan elders buiten het zicht van iedereen een echte bolide te testen
Inderdaad, ik vraag me om te beginnen al af of Salo überhaupt Formule 1 fit is.quote:
Ik wil eik zaterdag ook richting Spa gaan. Ik zie nu dat ik vrijdagavond een bruiloft heb, dan had ik middagdienst en dus vrijgenomen. Zaterdagavond en zondagavond moet ik de nacht in.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:37 schreef Schunckelstar het volgende:
Zaterdags rij ik denk ik sowieso effe naar spa, dat is voor mij net zo ver rijden als zandvoort
Ik ga, als het goed is het hele weekend. Heb voor niet te veel geld een mooi park gevonden waar ik een week zal verblijven. Lekker zelf koken, locale gerechten maken en lekker bier drinken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik wil eik zaterdag ook richting Spa gaan. Ik zie nu dat ik vrijdagavond een bruiloft heb, dan had ik middagdienst en dus vrijgenomen. Zaterdagavond en zondagavond moet ik de nacht in.
Dat is ook mooi kut. Vrijdag finaal tegen de klippen van de hel op zuipen, zaterdag oppe tijd naar bels, 's avonds de hele nacht werken, zondags vroeg op voor de race te kijken en 's avonds weer de nacht in
Ik ga toch eens kijken of ik dat vrij kan regelen denk ik zomaar, dan hoef ik maar 2 dagen vrij te nemen.
Geralt heeft het goed. 1.6 liter V6 turbo vanaf 2014.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:03 schreef Quisho het volgende:
Veel mensen gaan het dus live kijken
Maar ik las dat ze de motoren in 2013 gaan veranderen naar 1.8 en weer Turbo charged
quote:An F1 engineer pal of mine (who had best remain nameless) sent me a message about the noise that the F1 engines are likely to be making in 2014.
“The engine noise,” he said, “might be more appealing than that of the current V8s.”
His argument is as follows: at the moment we hear two four-cylinder banks at 18,000rpm. The current engines have two separate exhaust tailpipes, one on each side of the car. This means that we are hearing 600 firings per second per bank of cylinders, which equates to 600Hz (cycles per second) of noise. The mathematics behind this is as follows: 18,000rpm equals 300 revolutions per second; as the engines are four-stroke the rpm must be divided by two, which means 150 revolutions per second, thus a bank of four cylinders creates 600 Hz of noise, which is heard in parallel to its twin bank.
The 2014 rules impose a single turbo, which means a single exhaust tailpipe. The engines will rev to a 15,000rpm, which equates to 750Hz of noise – (15000/60)/2 – which means that the frequency of noise will be 25 percent higher.
GP2 cars currently have a single tailpipe and despite revving to only 9,000 rpm, they sound as “screamy” as the current F1 cars.
The absolute noise level will be lower than 750 Hz because of the energy recovery systems and because of the maximum fuel flow rules, which may have some unusual effects. The rules state that maximum fuel flow allowed will be 100 Kg/hour and that this will come into play at 10,500rpm; so maximum engine speed should ideally be achieved at close to 10,500. In lower gears the engines may rev higher so that the gear changes will not drop the revs below 10,500, however the power will be constant over the rev range between 10,500 and 15,000 (decreasing slightly because of increasing friction), all of which means that the engines will be screaming differently to the current machinery.
Volgens mij klopt dat, Ferrari wilde 1.8 omdat dat gewoon 2 clilinders eraf "hakken" zou betekenen tov huidige V8 maar het is toch 1.6 gebleven maar wel 6 ipv 4 cilinders.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:40 schreef Geralt het volgende:
met mn brakke hoofd na een nachtdienst 1.6 en 2014. Maargoed, ik kan er naast zitten
Eentje in durbuy. Maar niet rechtstreeks boeken, dan kan je niet zelf kiezen wanneer je wil aankomen en vertrekken.quote:
http://adamcooperf1.com/2(...)-passing-crash-test/quote:The Marussia MR01 is now cleared to race after passing its final FIA crash test today.
The car was allowed to have a shakedown on a promotional day at Silverstone yesterday, and had already passed an ‘unobserved’ test.
“After a challenging few weeks for the team, we are pleased to have overcome the last hurdle of the final FIA-observed crash test, which we passed today,” said technical consultant Pat Symonds.
“The component in question actually passed an ‘unobserved’ crash test but has been performing inconsistently in the observed tests. The previous fail was only marginal so we needed to have a slightly more robust solution in place. A few minor adjustments to the original concept of the component was all that was required.
“We were all thrilled to see the new car out on track over the past two days and whilst we have a lot of catching up to do, we take heart from the fact that everything is back on a more positive trajectory. We now look forward to the challenge of the season-opener in Melbourne next weekend.”
Das 'n uur rijden manquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:58 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Eentje in durbuy. Maar niet rechtstreeks boeken, dan kan je niet zelf kiezen wanneer je wil aankomen en vertrekken.
Oh 1.6 dus. Ook een stuk minder toeren dus.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geralt heeft het goed. 1.6 liter V6 turbo vanaf 2014.
En aangezien ik de jaren '80 met de turbomotoren heb meegemaakt juich ik het van harte toe.
Het zal wel niet zoveel pk als toen zijn (1300+ in kwalificatie), maar het zal meer pk's dan nu zijn. En het geluid zal ook niet verkeerd zijn. Misschien wel beter dan nu, volgens Joe Saward
[..]
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:32 schreef Geralt het volgende:
Niemand van jullie die daar ook vaker mis rijdt? Ben ik weer de enige kluns hier?
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:30 schreef Sinister-D- het volgende:
Ben daar een paar jaar dagelijks langsgekomen als ik richting werk ging. Elke dag wel ongelukken
Vosss???quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:35 schreef Geralt het volgende:
Overigens reden we vorige week naar Verviers en zat Brennie achter het stuur en die reed in 1x goed.
neuquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:53 schreef Geralt het volgende:
Ow ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was of niet?![]()
heul nietquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:54 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen al als je de icoontjes vergelijkt valt het op, nietwaar?
Nouja qua effect lijken ze op elkaar. Een beetje dan.quote:
quote:Op maandag 5 maart 2012 00:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee wij geven allemaal niets om Formule 1 en zullen derhalve dan ook geen van allen de race live kijken en die 102 topics die we inmiddels volgeluld hebben gaan 19 maart de digitale shredder in.
Godsklere lamlul, wat denkte nou zelf, gaan wij die race live kijken of wat
quote:
quote:
Nou dan heb je dus zeker 3 hele dagen ge-incognito-seerd (quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:09 schreef Geralt het volgende:
Ja ik dacht eerst ik ga incognito, maar dat bleek al snel niet haalbaar
Ik vond die 85K wel een mooi aantal om hem even op te laten staan
Ik had het vrijwel meteen door, maar daar ben ik dan ook crew voorquote:
Ik had het al eerder door.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nou dan heb je dus zeker 3 hele dagen ge-incognito-seerd (![]()
_!) rond gelult
quote:Karthikeyan: HRT's F112 a definite step up from team's 2011 challenger
Narain Karthikeyan says HRT's new F112 is a definite step up from the team's 2011 challenger.
Karthikeyan got his first laps in the car at Barcelona on Monday, with HRT taking advantage of filming day regulations after missing all three pre-season tests due to problems passing the mandatory FIA crash tests.
Although he was only to get in a few laps toward the end of the day, Karthikeyan said he was confident the car was an improvement on last year.
"I was the first driver to drive it, and the first impressions were quite good," he explained. "[It is] definitely a step up from last year.
"We were on demo rubber so [we] really [couldn't] do any set-up work but everything seemed to work fine, no major problems and we look forward to the season now.
"Everyone has worked hard, new team management has put everything together in a very short time and they have done a proper job with the car.
"I am sure that it is definitely a big step forward from last year so hopefully we can take the competition to the closest teams we were fighting, Virgin and Caterham."
Although he is yet to shakedown the F112, Pedro de la Rosa said the completion of the first kilometres of running was hugely significant for the team.
"These kilometres are so important for Australia, giving us the confidence of knowing that the car will run reliably," he said.
"Narain did the laps but the result is very positive, the car has no problems. There is a lot more work we need to do to improve it and make it faster but so far so good; the car has been born in good shape."
Plek zat op Brons. Weet alleen niet of er een kassa is.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:36 schreef kepler het volgende:
Goede vraagIk wil op zondag 'even' heen&weer gaan op de motor en aan de poort een kaartje kopen
Is dat een slim plan of raadt iedereen dit af?
Bij La Source kon je twee jaar geleden gewoon kaartjes kopen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Plek zat op Brons. Weet alleen niet of er een kassa is.
Zegzeg, meneertje Vosss ;-)quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:13 schreef Geralt het volgende:
2 jaar terug heb ik nog gewoon kaartjes voor de zaterdag gekocht aan de poort.
Ok, dan ga ik het erop wagenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Bij La Source kon je twee jaar geleden gewoon kaartjes kopen.
Wat bedoel je nou? Dat ze maar 1 jaar kaartjes los voor de qualify verkocht hebben?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:37 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Zegzeg, meneertje Vosss ;-)
Verhaal klopt wel, maar dat hebben de belgen slechts 1 jaar gedaan, bleek toch niet zo goed te werken...
Als er mensen zijn die alleen op zondag gaan kun je misschien wel wat regelen voor de zaterdag. Je koopt gezamenlijk één weekendkaart. Jij gaat op zaterdag en die ander op zondag.quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou? Dat ze maar 1 jaar kaartjes los voor de qualify verkocht hebben?
Het zal toch zeker niet zijn dat ik voor een heel weekend moet kopen wel?![]()
Meer pk´s dan nu moet kunnen. De F1 dreigt namelijk, te veilig te worden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geralt heeft het goed. 1.6 liter V6 turbo vanaf 2014.
En aangezien ik de jaren '80 met de turbomotoren heb meegemaakt juich ik het van harte toe.
Het zal wel niet zoveel pk als toen zijn (1300+ in kwalificatie), maar het zal meer pk's dan nu zijn. En het geluid zal ook niet verkeerd zijn. Misschien wel beter dan nu, volgens Joe Saward
[..]
Misschien ga ik dan wel de zaterdag, mooi moment voor een fok-meet misschien?quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:32 schreef Schunckelstar het volgende:
Volgens mij kun je gewoon op zaterdag een dagkaart kopen hoor, heb al een paar keer voor 30 euro een zone green kaartje gekocht, waarmee je dan ook gewoon zilver op kunt omdat er op zaterdag toch niet gecontroleerd word
Wil ik eigenlijk wel zeker weten of dat niet is afgeschaft want anders rijden we er voor niks heen
quote:Montezemolo’s comments follow those of Technical director Pat Fry on the Ferrari website last weekend, “We are disappointed with the performance level seen at these tests and I think we have a lot of work ahead of us. We will have a few updates for Melbourne, basically aimed at readapting the car to the exhaust configuration we have chosen to run for at least the first four races of the season.”
...
According to my colleague Giorgio Piola, the veteran Italian technical journalist writing in Gazzetta dello Sport today, Ferrari is working on a significant chassis modification involving the sidepods, which could require a new crash test under Article 16.1.2 of the 2012 FIA Technical Regulations. According to Piola there could be one or two other teams making similar moves, it is believed.
It’s a race against time with the cars needing to fly out to Melbourne at the end of this week.
Dat zeker!quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:22 schreef Pagan het volgende:
En ingeschreven. Leuk dat de manager er weer is, iedereen die er aan meegewerkt heeft bedankt!
Mooi is anders daar heeft hij wel gelijk in maar om F1 daarom meteen "a joke" te noemenquote:Op woensdag 7 maart 2012 12:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zeker!
En
http://www.f1zone.net/news/montoya-f1-is-a-joke/12814/
Wat is er mis met die neuzen dan
Leuk zo'n idee, maar dat gaat met de steeds veranderende regelgeving niet werken.quote:Bernie Ecclestone, head of F1 commercial rights holder Formula One Management (FOM), has unveiled the latest of his unique plans for the sport. With the now named HRT, Marussia and Caterham squads going through turbulent times since joining the grid in 2010, he is pushing the idea of allowing new teams three seasons worth of racing with a year-old front-running car, before a switch to full manufacturer status.
"If we reduce the necessity to spend to be competitive they may well become competitive,” Ecclestone explained to Sky Sports ahead of next weekend's season opener in Australia. “So that's what we have to do - we have to find that way.
"What I've been proposing is, perhaps, some of the teams at the bottom end of the grid should be able to run last year's constructor's car.
"So one of the other teams that you mentioned (HRT and Marussia) could run last year's McLaren, or last year's Red Bull, for three years until they get themselves together and then they have to go back to be a constructor."
With the likes of Red Bull, McLaren and Ferrari enjoying larger budgets, Ecclestone insists that it is not about bringing costs down solely to suit the latter half of the field, but more about tweaking regulations to ease the initial process of an entrance into F1.
"The point is you don't have to bring the cost down to suit the people that can't really afford to spend as much as they (the bigger teams) do," he added. “You have to make sure that the regulations are such that it's not going to harm them."
So-called 'customer cars' were last outlawed by the sport's governing body back in 2010, following Toro Rosso's direct use of Red Bull Racing technology.
Van HRT en Marussia kun je verwachten dat ze slecht of totaal niet voorbereid aan de start verschijnen. Maar dat Ferrari zo kort voor de start de boel zo heftig omgooit dat een nieuwe crashtest nodig is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:42 schreef sasquatsch het volgende:
'Ferrari bezig met significante aanpassingen'
[..]
Dus toch met de nieuwe specquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:30 schreef sasquatsch het volgende:
Enkele nieuwtjes:
'Red Bull met 'oude' RB8 naar Melbourne'
[..]
Nee. niet sunclass zoals gedacht werd.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Das 'n uur rijden manKun je beter bij mij thuis blijven slapen, dan kook ik ook wel voor dat geld wat je uitgeeft in dat park, en dan ben je even lang onderweg
![]()
edit: zelfs 'n kwartier korterbij, ik rij van bij mij thuis maar 'n 45 minuten![]()
Nouja dat wil ik eik ook wel weten. Anders ben ik 125 pp kwijt en kan ik alleen de zaterdag gaanquote:Op woensdag 7 maart 2012 09:32 schreef Schunckelstar het volgende:
Volgens mij kun je gewoon op zaterdag een dagkaart kopen hoor, heb al een paar keer voor 30 euro een zone green kaartje gekocht, waarmee je dan ook gewoon zilver op kunt omdat er op zaterdag toch niet gecontroleerd word
Wil ik eigenlijk wel zeker weten of dat niet is afgeschaft want anders rijden we er voor niks heen
Kan je niet op de site van spa kijken of gptravel.nl?quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja dat wil ik eik ook wel weten. Anders ben ik 125 pp kwijt en kan ik alleen de zaterdag gaan
Waar denk je dat ik gekeken hebquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kan je niet op de site van spa kijken of gptravel.nl?
Nee, dat ze ooit 1 jaar alleen weekendkaarten verkochten...quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou? Dat ze maar 1 jaar kaartjes los voor de qualify verkocht hebben?
Het zal toch zeker niet zijn dat ik voor een heel weekend moet kopen wel?![]()
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97888quote:Maria de Villota has joined the Marussia Formula 1 team as a test driver for the 2012 season.
The Spaniard, who has raced in several series including Spanish F3, the Daytona 24 Hours, and Superleague Formula Championship, first drove a Formula 1 car last year when she tested a Renault R29 at Paul Ricard.
She was the first female driver to test for a contemporary Formula 1 team since Katherine Legge in 2005.
De Villota will test for the team during the young driver test in Abu Dhabi later this year.
"I am very happy to be joining the Marussia F1 Team test driver programme," she said.
"This is a fantastic opportunity to work closely with a Formula 1 team and gain important experience to help me progress my career, including the chance to drive the new car later in the year at the Abu Dhabi test.
"I will be joining the team trackside so I'm looking forward to working alongside them at the first race next weekend and this can only help my future ambition to step up to Formula 1 racing."
Team boss John Booth added: "We are pleased to welcome Maria to our test driver programme, which will enable her to be integrated into a Formula 1 team environment and gain a vast amount of experience that will be useful to her career progression.
"We will also provide Maria with the opportunity to sample F1 machinery later in the year, further adding to her racing credentials."
Nee, er is alleen zondag of weekend.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waar denk je dat ik gekeken heb
www.spagrandprix.com en daar wordt naartoe gelinkt vanaf de site van het circuit zelf.
En daar zie ik geen zaterdagkaarten tussen staan
Zucht.. beste resultaat ooit in F3:quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:23 schreef Tarado het volgende:
Maria de Villota joins Marussia F1 team as test driver for the 2012 season
By Pablo Elizalde Wednesday, March 7th 2012, 16:11 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97888
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |