Omdat in de vorige test wel een racesim hebben gedaan. Eentje die meer dan een halve minuut trager was dan de Red Bull.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:54 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Geen low fuel runs en geen racesim gedaan, dus daar heeft hij wel een punt.
Waarom vind je zijn aanname vreemd?
Ok daar heb je een punt. Betrouwbaarheid is wel dik in orde bij McLaren, ik zet m'n geld voorlopig op McLaren voor de 1e race.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat in de vorige test wel een racesim hebben gedaan. Eentje die meer dan een halve minuut trager was dan de Red Bull.
Als ze echt iets verbeterd hadden zouden ze nog wel een keer een racesim doen lijkt me.
Het punt is altijd dat McLaren het voordeel van de twijfel krijgt bij de Engelse pers voordat het seizoen begint, Engelsen hebben sowieso een beetje last van misplaatste arrogantie als het om sport gaat.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat in de vorige test wel een racesim hebben gedaan. Eentje die meer dan een halve minuut trager was dan de Red Bull.
Als ze echt iets verbeterd hadden zouden ze nog wel een keer een racesim doen lijkt me.
Ze hebben wel Hamilton in de autoquote:Op maandag 5 maart 2012 16:05 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Ok daar heb je een punt. Betrouwbaarheid is wel dik in orde bij McLaren
Idd geen issue, maar ten opzichte van RB hebben ze aardig door kunnen rijden de afgelopen dagen.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze hebben wel Hamilton in de auto.
Sowieso lijkt me betrouwbaarheid net als vorig jaar geen issue meer.
LH in goede doen laat ook JB achter zich en McLaren heeft zo'n Hamilton nodig om mee te doen voor de titel, dat zie ik Button niet doenquote:Op maandag 5 maart 2012 16:16 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Idd geen issue, maar ten opzichte van RB hebben ze aardig door kunnen rijden de afgelopen dagen.
Mag hopen dat de pace der mate in orde is dat LH Massa niet meer tegenkomt in de race
Beetje vreemde conclusie. LH is altijd een coureur van alles of niets terwijl JB een zeer consistente coureur is. Beiden heeft z'n voordelen en nadelen. Liever iedere race 2de/3de en kampioen dan de helft van de races winnen en de andere helft uitvallen en 2e in het kampioenschapquote:Op maandag 5 maart 2012 16:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
LH in goede doen laat ook JB achter zich en McLaren heeft zo'n Hamilton nodig om mee te doen voor de titel, dat zie ik Button niet doen
Is misschien wel zo maar om RBR/Vettel te verslaan moet je risico's nemen, of het LH dan lukt is wat anders maar Button lukt het op voorhand niet (is uiteraard mijn mening)quote:Op maandag 5 maart 2012 16:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Beetje vreemde conclusie. LH is altijd een coureur van alles of niets terwijl JB een zeer consistente coureur is. Beiden heeft z'n voordelen en nadelen. Liever iedere race 2de/3de en kampioen dan de helft van de races winnen en de andere helft uitvallen en 2e in het kampioenschap
Als de McLaren gelijkwaardig is aan de Red Bull dan zie ik eerder Button de meeste punten pakken dan Lewis. En die wat op het einde de allermeeste punten heeft is dan kampioen.quote:of het LH dan lukt is wat anders maar Button lukt het op voorhand niet (is uiteraard mijn mening)
Let maar opquote:Op maandag 5 maart 2012 16:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als de McLaren gelijkwaardig is aan de Red Bull dan zie ik eerder Button de meeste punten pakken dan Lewis. En die wat op het einde de allermeeste punten heeft is dan kampioen.
Button is veel consistenter dan Lewis, dus het lijkt me dan ook dat hij meer punten gaat pakken.
Hoe je er dan bij komt dat Lewis de meeste kans heeft is mij een compleet raadsel.
Ik moet het nog zienquote:Op maandag 5 maart 2012 16:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Let maar op, zo'n faaljaar als afgelopen jaar zal Hamilton niet meer gebeuren en hij zal dit jaar dan ook weer boven Button eindigen
twitter:HRTF1Team twitterde op maandag 05-03-2012 om 16:15:25We've just fired up for the first time today and it sounds good!! As soon as it hits the track we'll post pics
#F1 reageer retweet
Het is uiteraard maar afwachten maar ik heb er goede hoop op, hij heeft nu in ieder geval de randzaken beter georganiseerd met de oud manager van Mika Hakkinen en hij is ook weer terug bij zijn vriendin als ik het goed begrijpquote:
Volgens andere bronnen hebben ze wel degelijk een racesim gedaan op zondag. Hierbij bleek de McLaren op zondag iets sneller dan de racesim van Raikkonen, terwijl Grosjean op vrijdag sneller was dan Massa.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
quote:Snelste tijden zeggen niet veel, hooguit hoe een team het in de kwalificatie doet ten opzichte van anderen. Maar het is onduidelijk met hoeveel brandstof er gereden werd, en wat voor engine mapping gebruikt werd. Voor een betere vergelijking zouden we moeten kijken naar de langere stints en race simulaties.
Red Bull en McLaren worden nog steeds gezien als de snelste teams, ondanks dat ze niet in de top van de snelste tijden staan. Maar gebaseerd op de racesimulaties die ze uitvoerden lijken ze de te kloppen teams te zijn.
Als we kijken naar de gemiddelde rondetijden was deze twee teams was Vettel 0,3 seconde sneller dan Button, die weer 0,3 seconde sneller was dan Hamilton, die marginaal sneller was dan Webber. Maar Red Bull was de afgelopen jaren al vaker aan het 'sandbaggen' om tijdens de eerste Grand Prix weer de snelste te zijn.
Opvallend is dat Alonso's gemiddelde rondetijd de snelste was (met 0,3 seconde) maar dat hij niet verder kwam dan stints van een ronde of 8. Met de (basis)snelheid lijkt het dus wel goed te zitten, alleen niet met het vasthouden daarvan. De Ferrari verliest volgens Gary Anderson snel de grip in de bochten.
Ook Mercedes schijnt niet zo goed met de banden om te gaan, waar Williams juist weer heel vriendelijk voor de banden schijnt te zijn.
In racetrim was Raikkonen slechts 0,2 seconde per ronde langzamer dan Hamilton, terwijl een paar dagen eerder Grosjean sneller was dan de Ferrari van Massa.
Daarachter wordt het een gevecht om de best-of-the-rest. Force India lijkt het sterkst, maar ook Sauber en Toro Rosso en Williams lieten goede tijden zien. Caterham zit er dicht op maar lijkt in racetrim toch wat tijd te verliezen.
Mijn prognose is vooralsnog
1. Red Bull
2. McLaren
3. Lotus
4. Mercedes
5. Ferrari
6. Force India
7. Sauber / Toro Rosso / Williams
11. HRT / Marussia
wordt nachtwerk...quote:Op maandag 5 maart 2012 17:04 schreef Sinister-D- het volgende:
HRT zou vandaag toch ook de shakedown doen van hun wagen. Moet vast en zeker een plaatje van te vinden zijn, tenzijn die weer niet is doorgegaan
edit: 50 minuten geleden dus op twitter gepost dat de wagen net gestart was voor de eerste keer, en dat de shakedown eraan zit te komen, en foto's snel volgentwitter:HRTF1Team twitterde op maandag 05-03-2012 om 16:15:25We've just fired up for the first time today and it sounds good!! As soon as it hits the track we'll post pics
#F1 reageer retweet
twitter:HRTF1Team twitterde op maandag 05-03-2012 om 16:53:48Patience
the car comes first and we have to let them work. There will be images later on reageer retweet
Misschien is het maar goed dat ie van die Poeskat Pop af is.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is uiteraard maar afwachten maar ik heb er goede hoop op, hij heeft nu in ieder geval de randzaken beter georganiseerd met de oud manager van Mika Hakkinen en hij is ook weer terug bij zijn vriendin als ik het goed begrijp
Net alsof die randzaken heel stabiel zijn. Zeker zijn relatie met die Nicole nog wat. Bij Button is het bijna altijd rustig om de persoon heen, dat is ook een kwaliteit die meespeelt.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is uiteraard maar afwachten maar ik heb er goede hoop op, hij heeft nu in ieder geval de randzaken beter georganiseerd met de oud manager van Mika Hakkinen en hij is ook weer terug bij zijn vriendin als ik het goed begrijp
Dat is ook weleens anders geweest bij JB..quote:Op maandag 5 maart 2012 17:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Net alsof die randzaken heel stabiel zijn. Zeker zijn relatie met die Nicole nog wat. Bij Button is het bijna altijd rustig om de persoon heen, dat is ook een kwaliteit die meespeelt.
Die schijnt ie weer terug te hebbenquote:Op maandag 5 maart 2012 17:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Misschien is het maar goed dat ie van die Poeskat Pop af is.
Daarom alle ingrediënten voor succes zijn weer aanwezigquote:Op maandag 5 maart 2012 17:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Die schijnt ie weer terug te hebben
2001quote:Op maandag 5 maart 2012 17:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat is ook weleens anders geweest bij JB..
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op maandag 05-03-2012 om 17:48:38RT @HRTF1Team: The F112 just covered its first installation lap. Congratulations! #F1 reageer retweet
Waarom mag je hem niet?quote:Op maandag 5 maart 2012 17:51 schreef Geralt het volgende:
De la rosa moet compleet weg uit de F1.
Slappe zak hooi
Ik mag hem voor geen 5 cent
Geen idee. Waarschijnlijk is het zijn hoofd. Lastig te zeggen. Soms mag ik mensen gewoon nietquote:
10 miljoen aan sponsoring geloof ikquote:Op maandag 5 maart 2012 18:16 schreef M.Melandri het volgende:
DLR komt iedere keer weer ergens bovendrijven, ook al heeft hij niks te zoeken in de F1. Iemand eigenlijk een idee hoeveel geld hij meeneemt?
Ik kan dat bedrag overigens nergens terug vinden, maar hij heeft in ieder geval backing van die Spaanse investeerders in HRT die ook nog eens het contract van Liuzzi hebben afgekochtquote:Op maandag 5 maart 2012 18:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wel knap dat hij ondanks de aanwezigheid van Alonso zo'n bedrag weet te vergaren.
Doet me denken aan de eerste livery van Force Indiaquote:
Marussia gebruikt dacht ik technologie van McLaren. Weet in ieder geval wel zeker dat Force India het doet.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:34 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Gebruikt HRT geen "Mclaren technology"![]()
DLR is gewoon " part of the deal "
Volgens mij hebben ze alleen de versnellingsbak, en dit jaar ook KERS van Williams..quote:Op maandag 5 maart 2012 18:40 schreef Sinister-D- het volgende:
HRT is partner van Williams
edit: dat verklaart ook de snelheid van HRT het afgelopen jaar![]()
Ze versloegen anders wel Virginquote:Op maandag 5 maart 2012 18:40 schreef Sinister-D- het volgende:
HRT is partner van Williams
edit: dat verklaart ook de snelheid van HRT het afgelopen jaar![]()
Was ook cynisch bedoeltquote:Op maandag 5 maart 2012 18:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze versloegen anders wel Virgin
Mooie auto van HRT
Snap ik, maar iedereen geeft altijd af op HRT maar ze werden met het kleinste budget van de grid iig geen laatste...quote:Op maandag 5 maart 2012 18:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was ook cynisch bedoelt
En idd een mooie livery
Weet het, en dat heb ik in het vorige topic ook al zelf vermeld gehadquote:Op maandag 5 maart 2012 18:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Snap ik, maar iedereen geeft altijd af op HRT maar ze werden met het kleinste budget van de grid iig geen laatste...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |