http://www.ferrari.com/En(...)ge-of-programme.aspxquote:Montmelò, 28 February – A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March: as a result, the test schedule for Scuderia Ferrari and the other teams that had originally decided to follow this option now reverts to that of the majority, running from Thursday 1 March to Sunday 4 March. The order in which our drivers will be working remains unchanged: Felipe Massa will be at the wheel of the F2012 on Thursday and Saturday, with Fernando Alonso driving on Friday and Sunday.
Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 00:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar de auto was vorig jaar vooral qua mechanische grip erg goed en ze lijken dat nu een beetje op te geven ten faveure van aerodynamica.
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan het eind van vorig seizoen was McLaren gelijkwaardig aan de RBR te noemen. Beiden komen met een evolutie, dus zou het dicht bij elkaar moeten zitten. Daarnaast bewijst McLaren al jaren dat zij het team zijn die het snelste kunnen doorontwikkelen.
O ja wat was het ook al weer, de superioriteit van Vettel gaf de doorslagquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.
Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.
Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Vorig jaar werden ze idd zeer laag ingeschat, een beetje zoals Ferrari dit jaar, maar toen heeft McLaren tussen de laatste test en de 1e GP het OBD concept van RBR nog kunnen kopieren.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.
Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.
Als z'n site klaar is zal hij er wel in komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:01 schreef Pagan het volgende:
Kijk ik er overheen of mis ik Giedo van der Garde in de OP.
Dat zei laatst nog iemand op F1today bij de reacties, waarop een ander eigenlijk imo wel een goed antwoord had: HRT probeert al 2 jaar met alle financiële en praktische middelen die ze hebben een auto rijdende te krijgen. Terwijl een Virgin (lees Branson) geen zin/tijd/geld wou vrijmaken om windtunneltests te doen en maar een computer-animatie te gebruiken om een auto te ontwerpen. Besteed de boel maar uit aan een derde partij, zoals Wirth, dan heeft hij tenminste iemand om de schuld te geven als het mis gaat (oké, HRT heeft dat het eerste jaar ook gedaan met Dallara, hebben daarover zitten klagen en hebben direct actie ondernomen en de samenwerking stopgezet). Zodra Branson in de gaten kreeg dat ''zijn'' team geen vooruitgang boekte (meer bepaald omdat hij er geen geld in stak) heeft ie het team dan ook maar weer van de hand gedaan en de miserie aan een of andere onbekende (louche?) Russisch fabrikantje verkocht.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan is HRT eens niet het lachertje van de F1
Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:23 schreef Migue het volgende:
John Booth van een enorm ego betichten, heftig. Nikolai Fomenko heb ik nooit persoonlijk contact mee gehad, maar van wat ik begrijp zit er bij die kerel ook niets mis, net zo min als met Marussia Motors.
Thnx, kende het niet, maar staat nu in m'n itunesquote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Bekend met http://smibs.tv/the-flying-lap ?
Elke week een uitzending / vodcast/podcast. Erg gedetailleerde technische informatie over de 2012 wagens en nog veel meer interessante info.
quote:Feb.29 (GMM) Race strategy looks set for a major shakeup in 2012, as it emerges the FIA intends to significantly reduce the pitlane speed limit.
The latest edition of Italian magazine Autosprint reports that, ahead of the forthcoming 2012 season, the in-race limit will drop from 100kph to just 60kph throughout the grand prix calendar.
The 2012 rules currently state that the race limit is 100kph, but that the speed "may be amended by the stewards following a recommendation from the FIA F1 safety delegate".
Autosprint said FIA president Jean Todt made the decision after reviewing the pit speed limits of other series, including Le Mans, GT1 and Nascar.
The change, causing visits to the pits to take considerably longer than previously, could have a major impact on race strategy this year, the magazine concluded.
Zit mij nu al altijd op te vreten als ze gaan 'pitten' "kom op sneller!!!!"quote:
http://www.gtspirit.com/tag/marussia/quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.
En over die Nikolai Fomenko: had jij van te voren gehoord van hem, of zijn Marussia? Vandaar ook de ''louche(?)'', vooral om dat vraagteken draaide hetMaar daar twijfel ik ook nog aan hoelang die man zijn geld wil stoppen in een team wat geen middelen heeft om een F1 wagen te bouwen, laat staan om serieus mee te kunnen doen om punten als ze alle delen van zo'n wagen bij een derde partij moeten neerleggen. Tenzij hij zelf wilt gaan investeren in die middelen natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |