abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108494414
quote:
Montmelò, 28 February – A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March: as a result, the test schedule for Scuderia Ferrari and the other teams that had originally decided to follow this option now reverts to that of the majority, running from Thursday 1 March to Sunday 4 March. The order in which our drivers will be working remains unchanged: Felipe Massa will be at the wheel of the F2012 on Thursday and Saturday, with Fernando Alonso driving on Friday and Sunday.
http://www.ferrari.com/En(...)ge-of-programme.aspx
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:08:13 #52
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108494498
Aan de ene kant terecht die testdagen staan er niet voor niets
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_108494635
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar de auto was vorig jaar vooral qua mechanische grip erg goed en ze lijken dat nu een beetje op te geven ten faveure van aerodynamica.
Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108494653
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Aan het eind van vorig seizoen was McLaren gelijkwaardig aan de RBR te noemen. Beiden komen met een evolutie, dus zou het dicht bij elkaar moeten zitten. Daarnaast bewijst McLaren al jaren dat zij het team zijn die het snelste kunnen doorontwikkelen.
Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.

Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:43 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108499985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.

Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
O ja wat was het ook al weer, de superioriteit van Vettel gaf de doorslag
pi_108505611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Aan het eind was de McLaren sneller, dat is ook vanuit McLaren bevestigt, terwijl iedereen dat kon zien. Over het gehele seizoen waren ze ongeveer gelijkwaardig.

Op basis van een foute aanname kun je natuurlijk geen goede analyse maken.
Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.
pi_108505658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Juist niet. Ook vorig jaar was de McLaren lager dan de andere auto's en aan het eind van het seizoen waren ze gelijkwaardig aan de Red Bull. Beiden hebben ervoor gekozen om op dezelfde weg door te gaan. McLaren kiest weer voor een lagere auto (met minder aerodynamische downforce en meer mechanische grip) en Red Bull kiest weer voor een hogere zodat ze meer aerodynamische downforce hebben ten opzichte van een lagere auto.
Vorig jaar werden ze idd zeer laag ingeschat, een beetje zoals Ferrari dit jaar, maar toen heeft McLaren tussen de laatste test en de 1e GP het OBD concept van RBR nog kunnen kopieren.
pi_108506172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:54 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Op aero circuits was RBR gewoon beter hoor, zie bijv de laatste race in Brazilie.
Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?

Ze hebben met die blown diffuser in de kwalificatie een tijd lang goede zaken gedaan. Verder lag het vooral aan de coureurs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:01:38 #59
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_108507825
Kijk ik er overheen of mis ik Giedo van der Garde in de OP.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_108508003
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:01 schreef Pagan het volgende:
Kijk ik er overheen of mis ik Giedo van der Garde in de OP.
Als z'n site klaar is zal hij er wel in komen. :)
Feel free to ignore my comments.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:44:50 #61
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108509241
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan is HRT eens niet het lachertje van de F1
Dat zei laatst nog iemand op F1today bij de reacties, waarop een ander eigenlijk imo wel een goed antwoord had: HRT probeert al 2 jaar met alle financiële en praktische middelen die ze hebben een auto rijdende te krijgen. Terwijl een Virgin (lees Branson) geen zin/tijd/geld wou vrijmaken om windtunneltests te doen en maar een computer-animatie te gebruiken om een auto te ontwerpen. Besteed de boel maar uit aan een derde partij, zoals Wirth, dan heeft hij tenminste iemand om de schuld te geven als het mis gaat (oké, HRT heeft dat het eerste jaar ook gedaan met Dallara, hebben daarover zitten klagen en hebben direct actie ondernomen en de samenwerking stopgezet). Zodra Branson in de gaten kreeg dat ''zijn'' team geen vooruitgang boekte (meer bepaald omdat hij er geen geld in stak) heeft ie het team dan ook maar weer van de hand gedaan en de miserie aan een of andere onbekende (louche?) Russisch fabrikantje verkocht.
HRT heeft zijn auto al 2 jaar op rij van de laatste plaats weten te houden, heeft investeerders gezocht voor financiële middelen te hebben, stampen Kolles buiten omdat ze inzagen dat hij alleen geld in het laatje wou hebben ipv geld te investeren, ze hebben daarna gezocht naar een degelijke infrastructuur om vervolgens een fatsoenlijke fabriek op poten te kunnen zetten.
Heeft iemand ooit berichten van Virgin of Marussia gehoord waarbij ze willen laten blijken dat ze serieus willen genomen worden? Staat mij iig weinig van bij. Dus wat mij betreft, als je alles eens op een rijtje zet, is Marussia altijd al het lachertje van de klas geweest en niet HRT, ondanks dat de laatstgenoemde dan wel de langzamere is :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_108509575
HRT zie ik als het moderne Minardi. Een team dat probeert te overleven en daarbij verschillende middelen actief inzet.

Virgin/Marussia zie ik als het moderne Life/Andrea Moda. Iemand die een enorme ego heeft en daarom een team wil(de) hebben.

ik heb dan ook wel sympathie voor HRT en niet voor Marussia/Virgin..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:23:10 #63
184465 Migue
Sensuele man
pi_108510510
John Booth van een enorm ego betichten, heftig. Nikolai Fomenko heb ik nooit persoonlijk contact mee gehad, maar van wat ik begrijp zit er bij die kerel ook niets mis, net zo min als met Marussia Motors.
pi_108513159
Ik denk eerder dat het om Richard Branson gaat.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:01:41 #65
184465 Migue
Sensuele man
pi_108514537
Maar Richard Branson noch Virgin heeft ooit aandelen in het team gehad.
pi_108517878
Maar Virgin stond er wel voor een groot deel achter en Branson had er makkelijk geld in kunnen pompen, zodat het wel succesvol werd.
In plaats daarvan koos hij voor een goedkope manier om in de sport actief te zijn met zo weinig mogelijk uitgaven wel in een teamnaam staan.
Hij wilde wel prestaties zien, maar er geen geld tegenover zetten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108519290
Bekend met http://smibs.tv/the-flying-lap ?

Elke week een uitzending / vodcast/podcast. Erg gedetailleerde technische informatie over de 2012 wagens en nog veel meer interessante info.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:42:33 #68
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108519670
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:23 schreef Migue het volgende:
John Booth van een enorm ego betichten, heftig. Nikolai Fomenko heb ik nooit persoonlijk contact mee gehad, maar van wat ik begrijp zit er bij die kerel ook niets mis, net zo min als met Marussia Motors.
Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.
En over die Nikolai Fomenko: had jij van te voren gehoord van hem, of zijn Marussia? Vandaar ook de ''louche(?)'', vooral om dat vraagteken draaide het ;) Maar daar twijfel ik ook nog aan hoelang die man zijn geld wil stoppen in een team wat geen middelen heeft om een F1 wagen te bouwen, laat staan om serieus mee te kunnen doen om punten als ze alle delen van zo'n wagen bij een derde partij moeten neerleggen. Tenzij hij zelf wilt gaan investeren in die middelen natuurlijk :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:23:23 #69
184465 Migue
Sensuele man
pi_108525294
Maar dan beoordeel je een team op de nalatigheid van een sponsor, dat vind ik een onjuist. Virgin is nooit meer dan een houder van de sponsorrechten geweest, nooit beleidsmaker. Richard Branson en Virgin houden nu eenmaal van bombarie, dat is hun ding en waar ze groot mee zijn geworden. Dat hoort nu eenmaal bij het merk van Virgin. Nu zijn ze weg, omdat de budget cap nooit kwam en de groene technologie door de andere teams getorpedeerd is. Het verbaast mij dat ze het nog zo lang uitgehouden hebben.

Wat Nikolai Fomenko betreft, ik ben sowieso niet zo op de hoogte van wat zich in Rusland afspeelt. Van wat ik van mensen met een Russische achtergrond heb begrepen, is dat Fomenko in Rusland beroemd is om goede redenen en nooit bij controverses betrokken is geweest. Dus om nou maar te suggereren dat het mogelijk louche is, is een ongepast. Marussia Motors is ook een bedrijf dat voor een jonge sportwagenfabrikant goed draait. Geen idee waar ze het geld vandaan halen, maar er wonen veel rijke mensen in Rusland en Fomenko heeft een goede reputatie en veel bekendheid. Bovendien, schijnbaar, een goed verstand van bedrijfsvoering.
  woensdag 29 februari 2012 @ 01:30:28 #70
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_108530895
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Bekend met http://smibs.tv/the-flying-lap ?

Elke week een uitzending / vodcast/podcast. Erg gedetailleerde technische informatie over de 2012 wagens en nog veel meer interessante info.
Thnx, kende het niet, maar staat nu in m'n itunes
Feyenoord!!! * Barça
pi_108535407
'Pit limiet naar 60 km/uur'
quote:
Feb.29 (GMM) Race strategy looks set for a major shakeup in 2012, as it emerges the FIA intends to significantly reduce the pitlane speed limit.

The latest edition of Italian magazine Autosprint reports that, ahead of the forthcoming 2012 season, the in-race limit will drop from 100kph to just 60kph throughout the grand prix calendar.

The 2012 rules currently state that the race limit is 100kph, but that the speed "may be amended by the stewards following a recommendation from the FIA F1 safety delegate".

Autosprint said FIA president Jean Todt made the decision after reviewing the pit speed limits of other series, including Le Mans, GT1 and Nascar.

The change, causing visits to the pits to take considerably longer than previously, could have a major impact on race strategy this year, the magazine concluded.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:46:54 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108535552
quote:
Zit mij nu al altijd op te vreten als ze gaan 'pitten' "kom op sneller!!!!" :X
The truth was in here.
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:05:40 #73
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108536042
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:42 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik bedoelde dan ook niet Booth, zoals al door anderen is aangehaald. Booth is idd een man met een passie voor racen, maar geen middelen heeft om mee te kunnen doen in de F1. Middelen die hij, en de meeste denk ik wel, verwachte te krijgen via Virgin/Branson omdat die man met een hoop bombarie en een ''rock & roll'' imago een team presenteerde. Want hij had een dikke vinger in de pap, anders laten de mensen van Manor zoiets waarschijnlijk ook niet toe. Branson had het zelfs voor elkaar gekregen om een of andere manager van zijn Virgin in Booth z'n raceteam te stoppen. Branson heeft in mijn ogen, naderhand gezien dan, de boel eigenlijk bedot.
En over die Nikolai Fomenko: had jij van te voren gehoord van hem, of zijn Marussia? Vandaar ook de ''louche(?)'', vooral om dat vraagteken draaide het ;) Maar daar twijfel ik ook nog aan hoelang die man zijn geld wil stoppen in een team wat geen middelen heeft om een F1 wagen te bouwen, laat staan om serieus mee te kunnen doen om punten als ze alle delen van zo'n wagen bij een derde partij moeten neerleggen. Tenzij hij zelf wilt gaan investeren in die middelen natuurlijk :)
http://www.gtspirit.com/tag/marussia/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_108536436
quote:
Hoe mooi is dit dan om terug te zien , vanaf 7:46
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:00:26 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108539256
ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48 Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
pi_108539263
quote:
Lijkt me ook mooi voor Rubens om in dat Indycar sfeertje te komen,
Het is toch iets meer "familie" met elkaar, dan “The Piranha Club” ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:22:31 #78
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_108539865
'Snelheidslimiet pitstraat naar 60 km/h'
http://t.co/PpNvInk5

[ Bericht 46% gewijzigd door Pagan op 29-02-2012 12:23:54 (Link aangepast.) ]
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:25:08 #79
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108539949
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. :o


Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:29:55 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108540097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. :o


Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Vreemd ongeluk

Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht
pi_108540700
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. :o


Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Staat al vast dat de problemen escaleerden, of maakte hij zelf een fout die los stond van de problemen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108541528
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment.
Where facts are few, experts are many.
pi_108541993
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:00 schreef Tarado het volgende:
ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48 Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
Het Coanda-effect. Briljant. _O_

Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt.

Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108542672
Testschema voor de komende dagen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Team               1 maart      2 maart         3 maart         4 maart
Red Bull RB8       Webber       Vettel          Webber          Vettel
McLaren MP4-27     Button       Hamilton        Button          Hamilton
Ferrari F2012      Massa        Alonso          Massa           Alonso
Mercedes W03       Rosberg      Schumacher      Rosberg         Schumacher
Lotus E20          Grosjean     Grosjean        Raikkonen       Raikkonen
Force India VJM05  Di Resta     Hulkenberg      Di Resta        Hulkenberg
Sauber C31         Perez        Kobayashi       Perez           Kobayashi
Toro Rosso STR7    Vergne       Vergne          Ricciardo       Ricciardo
Williams FW34      Maldonado    Senna/Maldonado Maldonado/Senna Senna
Caterham CT01      Kovalainen   Kovalainen      Petrov          Petrov
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:49:58 #85
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108542785
quote:
3s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment.
Inderdaad, het speelde blijkbaar al een aantal ronden:

WHAT THE HECK HAPPENED?
Montoya: "I told them when I left the pits something wasn't right and I felt a weird vibration when we were with the pack. Every time I got on the gas, it vibrated. So, I came back in and they checked all the rear-end and they said it was ok. I was going down the back straightaway, and I was going in fourth gear, but, we weren't even going that fast. Every time I got on the gas I could feel the rear really squeezing. I got on the brakes to travel up and while I was telling the spotter to have a look on how the rear was moving, the car just turned right."
pi_108543798
Ja daar brak overduidelijk wat af ofzo :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108543904
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]

In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ^O^
pi_108543945
Ik dacht dat Red Bull en Ferrari een dag later zouden beginnen met hun test?


edit: nevermind...

quote:
A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:17:32 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108545820
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:

[..]

In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ^O^
Daar heb je races voor
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:37:31 #90
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108546529
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:

[..]

In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ^O^
Ja goed joh :D

Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma...

Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:45:14 #91
184465 Migue
Sensuele man
pi_108549205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht
Dat heb je goed gezien. Is ieder jaar weer lachen hoe hij tijdens de Daytona 24 Hours, een paar weken na kerst, weer ietsjes vetter is geworden :')
pi_108549617
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja goed joh :D

Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma...

Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij.
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...
pi_108549964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?

Ze hebben met die blown diffuser in de kwalificatie een tijd lang goede zaken gedaan. Verder lag het vooral aan de coureurs.
Button werd op 27seconden gezet door Webber, is maar goed dat Webber in de langzamere Red Bull zat anders was het hele veld op een rondje gezet :D .
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:09:01 #94
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108549999
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:56:02 #95
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108553960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:09 schreef Fiorano het volgende:
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc.
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:08:06 #96
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108554427
Waar staat dat dan in de reglementen, want ik heb het op proberen te zoeken vandaag maar in de reglementen die ik kon vinden stond er niks over in. Puur uit interesse hoor.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_108554868
Je mag inderdaad niet met twee auto's testen tegenwoordig. Waar het staat weet ik niet, maar het is meer dan logisch dat rijke teams gewoon twee auto's zouden inzetten als dat mocht.

het eheft inderdaad met kostenbesparing te maken, omdat je dan minder mensen mee hoeft te nemen naar het circuit.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108555882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.
Precies, vroeger stond Ferrari wel eens met 3 wagens op de baan ..
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_108556288
Ik kan het ook niet terugvinden in de regulations, maar er wordt wel verwezen naar bepaalde onderdelen die op de auto moeten zitten tijdens een test. Misschien krijg je per team van de FIA bv. maar 1 zo'n controle box en kun je dus wel meer auto's gebruiken, maar niet tegelijk laten rijden.

http://www.formula1.com/i(...)ations/8713/fia.html
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:50:18 #100
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108556425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:55 schreef Marks het volgende:

[..]

Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...
Je kunt sowieso niets met die tijden, ook al zou Heikki gereden hebben die dag. Puur omdat je niet weet wat het programma was, wat er getest is etc. De enige die de tijden op waarde kan schatten zijn de teams zelf.

Daarnaast blijf ik erbij dat je als coureur in een halve dag weinig nuttigs kunt doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')