abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:00:26 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108539256
ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48 Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
pi_108539263
quote:
Lijkt me ook mooi voor Rubens om in dat Indycar sfeertje te komen,
Het is toch iets meer "familie" met elkaar, dan “The Piranha Club” ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:22:31 #78
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_108539865
'Snelheidslimiet pitstraat naar 60 km/h'
http://t.co/PpNvInk5

[ Bericht 46% gewijzigd door Pagan op 29-02-2012 12:23:54 (Link aangepast.) ]
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:25:08 #79
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108539949
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. :o


Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:29:55 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108540097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. :o


Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Vreemd ongeluk

Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht
pi_108540700
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya. :o


Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Staat al vast dat de problemen escaleerden, of maakte hij zelf een fout die los stond van de problemen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108541528
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment.
Where facts are few, experts are many.
pi_108541993
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:00 schreef Tarado het volgende:
ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48 Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
Het Coanda-effect. Briljant. _O_

Bij lagere snelheid (zoals in de bochten) zal de luchtstroom van de uitlaat naar beneden afbuigen, waardoor er weer een soort geblazen diffuser werking optreedt.

Alleen moeten ze opletten dat de luchtstroom niet de remmen en banden oververhit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108542672
Testschema voor de komende dagen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Team               1 maart      2 maart         3 maart         4 maart
Red Bull RB8       Webber       Vettel          Webber          Vettel
McLaren MP4-27     Button       Hamilton        Button          Hamilton
Ferrari F2012      Massa        Alonso          Massa           Alonso
Mercedes W03       Rosberg      Schumacher      Rosberg         Schumacher
Lotus E20          Grosjean     Grosjean        Raikkonen       Raikkonen
Force India VJM05  Di Resta     Hulkenberg      Di Resta        Hulkenberg
Sauber C31         Perez        Kobayashi       Perez           Kobayashi
Toro Rosso STR7    Vergne       Vergne          Ricciardo       Ricciardo
Williams FW34      Maldonado    Senna/Maldonado Maldonado/Senna Senna
Caterham CT01      Kovalainen   Kovalainen      Petrov          Petrov
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:49:58 #85
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108542785
quote:
3s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment.
Inderdaad, het speelde blijkbaar al een aantal ronden:

WHAT THE HECK HAPPENED?
Montoya: "I told them when I left the pits something wasn't right and I felt a weird vibration when we were with the pack. Every time I got on the gas, it vibrated. So, I came back in and they checked all the rear-end and they said it was ok. I was going down the back straightaway, and I was going in fourth gear, but, we weren't even going that fast. Every time I got on the gas I could feel the rear really squeezing. I got on the brakes to travel up and while I was telling the spotter to have a look on how the rear was moving, the car just turned right."
pi_108543798
Ja daar brak overduidelijk wat af ofzo :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108543904
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]

In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ^O^
pi_108543945
Ik dacht dat Red Bull en Ferrari een dag later zouden beginnen met hun test?


edit: nevermind...

quote:
A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March.
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:17:32 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108545820
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:

[..]

In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ^O^
Daar heb je races voor
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:37:31 #90
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108546529
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:

[..]

In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken! ^O^
Ja goed joh :D

Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma...

Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:45:14 #91
184465 Migue
Sensuele man
pi_108549205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht
Dat heb je goed gezien. Is ieder jaar weer lachen hoe hij tijdens de Daytona 24 Hours, een paar weken na kerst, weer ietsjes vetter is geworden :')
pi_108549617
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja goed joh :D

Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma...

Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij.
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...
pi_108549964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?

Ze hebben met die blown diffuser in de kwalificatie een tijd lang goede zaken gedaan. Verder lag het vooral aan de coureurs.
Button werd op 27seconden gezet door Webber, is maar goed dat Webber in de langzamere Red Bull zat anders was het hele veld op een rondje gezet :D .
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:09:01 #94
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108549999
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:56:02 #95
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108553960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:09 schreef Fiorano het volgende:
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc.
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:08:06 #96
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108554427
Waar staat dat dan in de reglementen, want ik heb het op proberen te zoeken vandaag maar in de reglementen die ik kon vinden stond er niks over in. Puur uit interesse hoor.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_108554868
Je mag inderdaad niet met twee auto's testen tegenwoordig. Waar het staat weet ik niet, maar het is meer dan logisch dat rijke teams gewoon twee auto's zouden inzetten als dat mocht.

het eheft inderdaad met kostenbesparing te maken, omdat je dan minder mensen mee hoeft te nemen naar het circuit.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108555882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.
Precies, vroeger stond Ferrari wel eens met 3 wagens op de baan ..
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_108556288
Ik kan het ook niet terugvinden in de regulations, maar er wordt wel verwezen naar bepaalde onderdelen die op de auto moeten zitten tijdens een test. Misschien krijg je per team van de FIA bv. maar 1 zo'n controle box en kun je dus wel meer auto's gebruiken, maar niet tegelijk laten rijden.

http://www.formula1.com/i(...)ations/8713/fia.html
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:50:18 #100
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_108556425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:55 schreef Marks het volgende:

[..]

Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...
Je kunt sowieso niets met die tijden, ook al zou Heikki gereden hebben die dag. Puur omdat je niet weet wat het programma was, wat er getest is etc. De enige die de tijden op waarde kan schatten zijn de teams zelf.

Daarnaast blijf ik erbij dat je als coureur in een halve dag weinig nuttigs kunt doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')