twitter:ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
Lijkt me ook mooi voor Rubens om in dat Indycar sfeertje te komen,quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:31 schreef JohnB52 het volgende:
Barrichello naar IndyCar:
http://joesaward.wordpres(...)ns-lands-in-indycar/
Vreemd ongelukquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya.
Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Staat al vast dat de problemen escaleerden, of maakte hij zelf een fout die los stond van de problemen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In ander ex-f1 coureur nieuws: Juan Pablo Montoya.
Voor iedereen die het nog niet gezien heeft; Montoya heeft problemen met z'n auto tijdens een gele vlag situatie van de Daytona 500, komt uit de pit wanneer zijn problemen escaleren op het moment dat hij de safety trucks wil passeren, hij spint en crasht tegen de safety truck met jet dryer.
Montoya liep trouwens ongehavend weg.
Het Coanda-effect. Briljant.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:ScarbsF1 twitterde op woensdag 29-02-2012 om 11:55:48Amazing CFD analysis of McLarens downwashed exhaust via N_Smikle on the @f1technical forum http://t.co/DkH6jIgm reageer retweet
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Team 1 maart 2 maart 3 maart 4 maart Red Bull RB8 Webber Vettel Webber Vettel McLaren MP4-27 Button Hamilton Button Hamilton Ferrari F2012 Massa Alonso Massa Alonso Mercedes W03 Rosberg Schumacher Rosberg Schumacher Lotus E20 Grosjean Grosjean Raikkonen Raikkonen Force India VJM05 Di Resta Hulkenberg Di Resta Hulkenberg Sauber C31 Perez Kobayashi Perez Kobayashi Toro Rosso STR7 Vergne Vergne Ricciardo Ricciardo Williams FW34 Maldonado Senna/Maldonado Maldonado/Senna Senna Caterham CT01 Kovalainen Kovalainen Petrov Petrov |
Inderdaad, het speelde blijkbaar al een aantal ronden:quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Vlak voordat hij spint zie je vonken uit de achterkant van ze auto komen.. denk dat het duidelijk is dat het problemen zijn waar hij zelf niks aan kan doen op dat moment.
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
Testschema voor de komende dagen:
[ code verwijderd ]
quote:A further change of plan for the final test session prior to departure for Australia. Based on a new clarification of Article 22.4 of the Sporting Regulations, which was sent to the teams late yesterday evening, it is no longer possible to run on Monday 5 March.
Daar heb je races voorquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken!
Ja goed johquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Marks het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft Williams tenminste een goed schema, waar beide coureurs op 1 dag gaan rijden. Pas DAN kan je ze vergelijken!
Dat heb je goed gezien. Is ieder jaar weer lachen hoe hij tijdens de Daytona 24 Hours, een paar weken na kerst, weer ietsjes vetter is gewordenquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo lijkt maar hij is zeker niet meer op F1 gewicht
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja goed joh![]()
Je bent een halve dag bezig met het afstellen van de auto, ben je net klaar mag je weer opnieuw beginnen voor de volgende coureur. Om maar niet te spreken van het afwerken van een programma...
Daarnaast is de baan 's middag anders dan 's ochtends (hogere temperatuur, meer rubber op de baan). Dus echt vergelijken is er niet bij.
Button werd op 27seconden gezet door Webber, is maar goed dat Webber in de langzamere Red Bull zat anders was het hele veld op een rondje gezetquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was dat zo'n race waarin Hamilton niet of nauwelijks sneller was dan Button? En Button niet of nauwelijks langzamer dan Webber?
Ze hebben met die blown diffuser in de kwalificatie een tijd lang goede zaken gedaan. Verder lag het vooral aan de coureurs.
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:09 schreef Fiorano het volgende:
Omdat er nog geen 2 auto's klaar zijn, en als je nog aanpassingen moet doen kun je dat op Chassis nr. 2 gelijk aanpassen en maak je dus geen overbodige kosten. Test apparatuur hoef je ook maar voor 1 auto aan te schaffen etc. etc.
Precies, vroeger stond Ferrari wel eens met 3 wagens op de baan ..quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Volgens mij mag je gewoon helemaal niet met 2 wagens testen., ivm kostenbesparing.
Je kunt sowieso niets met die tijden, ook al zou Heikki gereden hebben die dag. Puur omdat je niet weet wat het programma was, wat er getest is etc. De enige die de tijden op waarde kan schatten zijn de teams zelf.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:55 schreef Marks het volgende:
[..]
Nu zie je vaak zo´n mooi overzicht van een hele testweek. Daar kan je niets mee. Die tijden zijn op verschillende dagen gezet, zo lijkt de tijd van Giedo van 2 weken terug behoorlijk slecht. Dat was echter beter te beoordelen als die dag ook Heikki of Trulli had gereden. En dan is mijn vraag, die ik al eerder op dit forum plaatste, nog relevant: waarom testen teams niet met 2 auto's per dag zodat beide coureurs kunnen testen? Er is al zo weinig mogelijkheid om te testen en dan doen ze het maar met 1 auto. Ben benieuwd waarom dit zo is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |