abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 maart 2012 @ 18:56:06 #151
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108750973
Even eens vergelijken met vorig jaar:

Weinig verschillen in de F111 en F112 op het eerste zicht. Bargeboards ontbreken, en de bobbel ter hoogte van het Cosworth logo op de engine cover. En natuurlijk de haaienvin. In de vlotte kijk dan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 5 maart 2012 @ 18:56:48 #152
194695 franklop
Fran knock
pi_108751012
mooie livery, al had het goud/rood wellicht op de sidepods doorgetrokken mogen worden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 5 maart 2012 @ 18:58:46 #153
369251 Geralt
of Rivia
pi_108751110
quote:
3s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:54 schreef Michael_Moore het volgende:
Niemand associaties met Lucky Strike?

[ afbeelding ]
Ik vond toen net de tabaksreclame verboden werd het zo mooi dat ze op de achtervleugel in dezelfde letters look a like hadden staan ipv lucky strike.

Geniaal gevonden _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 5 maart 2012 @ 18:59:13 #154
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108751123
En waarom eigenlijk het goud? Moet het de Spaanse vlag voorstellen, maar dan goud ipv geel?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_108751224
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  maandag 5 maart 2012 @ 19:02:11 #156
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108751248
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik vond toen net de tabaksreclame verboden werd het zo mooi dat ze op de achtervleugel in dezelfde letters look a like hadden staan ipv lucky strike.

Geniaal gevonden _O_
Of op de Jordan destijds met Bitten & Hissen, Buzzin Hornets, Be On Edge en Bitten Heroes :D
pi_108751286
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Geniaal gevonden _O_
Idd. :Y

en Buzzin Hornets i.p.v. Benson & Hedges.

[ Bericht 0% gewijzigd door Michael_Moore op 05-03-2012 19:30:48 ]
Feel free to ignore my comments.
pi_108751339
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:02 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

en Buzzing Hornets i.p.v. Benson & Hedges.
Daar had ik vroeger nog een mok van. Maar helaas is die niet meer onder ons. ;(
pi_108751350
Mika en David i.p.v. West.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:17:19 #160
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108751938
Zo, en nu opzoek naar een stel sponsoren bij HRT....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_108752095
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:04 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Daar had ik vroeger nog een mok van. Maar helaas is die niet meer onder ons. ;(
Ik had er vroeger zoéén. :P

maandag 5 maart 2012 @ 19:21:04 #162
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108752112
Als je zo kijkt op de wand van de pitbox hebben ze er toch al een aantal :)
pi_108752221
HTR, Een mooi team om plaats te maken voor Volkswagen AG Group in 2015 O-)

Audi F1 _O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 maart 2012 @ 19:24:12 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108752262
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

Audi F1 _O_
moeten ze het hoofdkwartier weer verplaatsen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 maart 2012 @ 19:27:10 #165
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108752406
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

Audi F1 _O_
Nee, Lamborghini F1 :)

Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 5 maart 2012 @ 19:28:38 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108752472
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:27 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Nee, Lamborghini F1 :)

Heerlijk dat geluid, helaas wordt dat in 2015 wel minder
pi_108752488
quote:
Haha mooi, heb er weer zin in *O*

Ben benieuwd naar de shirts van Eddie dit jaar :7
(Beter geven ze DC en Eddie ook een microfoon de volgende keer :{ )
pi_108753458
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:
Even eens vergelijken met vorig jaar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Weinig verschillen in de F111 en F112 op het eerste zicht. Bargeboards ontbreken, en de bobbel ter hoogte van het Cosworth logo op de engine cover. En natuurlijk de haaienvin. In de vlotte kijk dan.
Voorvleugel is compleet anders. verbinding tussen neus en voorvleugel. Andere bevestigingen bij de airbox. hele andere sidepod..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 5 maart 2012 @ 19:51:02 #169
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108753742
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Voorvleugel is compleet anders. verbinding tussen neus en voorvleugel. Andere bevestigingen bij de airbox. hele andere sidepod..
Laten we er maar van uitgaan dat de definitieve 2012 HRT nog niet klaar is, deze is leuk voor de fotoshoot
  maandag 5 maart 2012 @ 19:51:48 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108753787
Over die tabaksreclame, ik baal er nog steeds van dat dat verboden is. Heeft vooral de gemotoriseerde sport hard geraakt.

En dat zeg ik als iemand die roken een van de smerigste dingen op aarde vind :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108753949
Ik had laatst weer een Autoweek uit 1998 in handen. Stond vol met tabaksreclame, en het viel echt op, omdat ik het niet meer gewend was. Terwijl ik het idee heb dat me dat destijds totaal niet opviel.. :{
  maandag 5 maart 2012 @ 19:58:04 #172
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108754127
idd dat zou de sport nog best kunnen redden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 maart 2012 @ 19:59:45 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108754230
Alleen Ferrari heeft nog tabakssponsoring, maar ook zij mogen het vanwege de wetgeving niet meer uitdragen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108754244
  maandag 5 maart 2012 @ 20:04:20 #175
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_108754511
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:58 schreef nils7 het volgende:
idd dat zou de sport nog best kunnen redden.
In welk opzicht? Grootste sponsors waren volgens mij voor de teams... West, Marlboro en lucky-strike. Dat zijn de eersten die mij te binnen schieten. Zou geen zin hebben vanwege budget-cap.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_108754561
Nee, wat de sport zou redden is minder works teams en meer privateers.
Works teams zorgen voor enorm veel geld wat erin gepompt wordt, en als het niet goed gaat moeten ze eruit omdat het teveel geld kost. (Honda, Toyota, Renault, Ford(Jaguar), BMW).

Die teams die werken met steun van de fabriek geven meer geld uit dan er binnen komt. het is puur een marketingtruc.
Doordat ze meer geld uitgeven moeten ze geld krijgen van het merk dat erachter ligt. Dat gaat een paar jaar goed, maar als resultaten uitblijven vertrekken ze snel. Ze zijn er niet puur omdat ze van racerij houden, maar voornamelijk om naamsbekendheid te vergroten

Privateers zijn er vaak omdat de sport zo mooi vinden. Werken door een seizoen met het geld van sponsors, en kunnen niet zomaar wat van een ander vragen om bij te leggen. Zij moeten hun boekje goed volgen om volgend jaar weer op de grid te staan.

Met meer privateers en minder works teams wordt de sport per team goedkoper. Dat betekent gewoon een minder groot verschil tussen verschillende teams, behalve misschien nog 1 worksteam die meedoet. Hierdoor wordt het racen ook weer leuker, en hebben kleinere teams een betere kans. Minardi is tenslotte ook compleet kapot gegaan in de jaren dat de worksteams bijna geheel de dienst uitmaakten, en Williams is gedurende die periode ook keihard weggezakt..

ik ben eigenlijk van mening dat de sport tussen 2001 en 2009 is verkracht door worksteams, en de F1 nu bezig is op te krabbelen naar hoe het hoort te zijn, en zoals het was in de 90's qua works/privateers...
pi_108754700
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
Works teams zorgen voor enorm veel geld wat erin gepompt wordt, en als het niet goed gaat moeten ze eruit omdat het teveel geld kost. (Honda, Toyota, Renault, Ford(Jaguar), BMW).

Die teams die werken met steun van de fabriek geven meer geld uit dan er binnen komt. het is puur een marketingtruc.
Doordat ze meer geld uitgeven moeten ze geld krijgen van het merk dat erachter ligt. Dat gaat een paar jaar goed, maar als resultaten uitblijven vertrekken ze snel. Ze zijn er niet puur omdat ze van racerij houden, maar voornamelijk om naamsbekendheid te vergroten

Privateers zijn er vaak omdat de sport zo mooi vinden. Werken door een seizoen met het geld van sponsors, en kunnen niet zomaar wat van een ander vragen om bij te leggen. Zij moeten hun boekje goed volgen om volgend jaar weer op de grid te staan.

Met meer privateers en minder works teams wordt de sport per team goedkoper. Dat betekent gewoon een minder groot verschil tussen verschillende teams, behalve misschien nog 1 worksteam die meedoet.

ik ben eigenlijk van mening dat de sport tussen 2001 en 2009 is verkracht door worksteams, en de F1 nu bezig is op te krabbelen naar hoe het hoort te zijn, en zoals het was in de 90's qua works/privateers...
True
  maandag 5 maart 2012 @ 20:12:49 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108755057
quote:

Met meer privateers en minder works teams wordt de sport per team goedkoper. Dat betekent gewoon een minder groot verschil tussen verschillende teams, behalve misschien nog 1 worksteam die meedoet. Hierdoor wordt het racen ook weer leuker, en hebben kleinere teams een betere kans. Minardi is tenslotte ook compleet kapot gegaan in de jaren dat de worksteams bijna geheel de dienst uitmaakten, en Williams is gedurende die periode ook keihard weggezakt..

Klinkt leuk, maar is vooral nostalgisch gelul. Fabrieksteams of niet maakt geen klap uit. Het is vooral de FIA geweest met belachelijke regelgeving bedoeld om Ferrari af te stoppen die alle chaos veroorzaakte. En toen ging het weer mis toen ze dat recht probeerden te zetten in 2009.

Vergeet bovendien niet dat Williams in de jaren 90 eigenlijk gewoon een Renault fabrieksteam was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 05-03-2012 20:19:21 ]
pi_108755367
Jullie hebben het over de mooie livery, maar ik vind het vooral mooi hoe de livery de body accentueert.

Er zit een hele mooie lijn in waar de auto wat naar achteren lijkt te leunen, net het zelfde idee als je gas geeft en in je stoel word gedrukt. En het is by far de mooiste "platypus" neus van het circus nu !! ^O^
  maandag 5 maart 2012 @ 20:18:04 #180
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108755395

Liuzzi hartstikke blij er toch bij te mogen zijn :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het ergens aangekondigd dat hij 3de coureur zou worden? Althans, neem aan dat hij 3de is, en niet Clos.
pi_108755759
Nou liuzzi heeft er idd zin in -O-

Die Narain is ook een schrale gast hè, eerder een glazenwasser dan een F1-coureur.

Waar zijn die sponsoren van De la Rosa eigenlijk? Ik zie alleen Tata er op staan...
pi_108755765
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar is vooral nostalgisch gelul. Fabrieksteams of niet maakt geen klap uit. Het is vooral de FIA geweest met belachelijke regelgeving bedoeld om Ferrari af te stoppen die alle chaos veroorzaakte. En toen ging het weer mis toen ze dat recht probeerden te zetten in 2009.

Vergeet bovendien niet dat Williams in de jaren eigenlijk gewoon een Renault fabrieksteam was.
nee, er stapten allemaal grote merken in, die meer dan $200 miljoen per jaar uitgaven om maar nummer 1 te worden..

In de jaren '90 had je vaak maar 2 grote teams.
Ferrari sowieso altijd
In het begin had je dan McLaren Honda, later Williams Renault en nog later McLaren Mercedes.
De steun voor McLaren van Honda stopte na een tijdje, ja destijds was McLaren meer een fabrieksteam van Honda.
Zelfde geldt idd voor Williams en later opnieuw McLaren.
Maar: het waren maar 2, maximaal 3 teams die zo'n megabudget weggooiden.
De rest zat allemaal op maximaal rond de $150miljoen, velen ver onder de $100miljoen..

BMW kwam in 2000 biJ Williams aan, toen kon Williams ook ineens weer weggoien wat ze wilden.
Toen kwam in 2002:
Renault, Toyota, Honda met BAR.

Allemaal merken die HUN merk op de voorgrond gooiden en niet wilden falen!
Dus werd er idioot veel geld tegenaan gegooid. Toen het BMW niet lukte om Williams over te nemen was Sauber het slachtoffer.
Huppakee, opeens gooiden Ferrari, Honda, Toyota, Renault, BMW en Mercedes (in McLaren) meer dan $200 miljoen per jaar weg, waar de kleine teams nog steeds kleine budgetten hadden, en niet meer konden volgen. Williams viel terug nadat ze de backing van BMW verloren. De kleine teams verdwenen omdat ze niet eens meer in het middenveld konden komen door die grote teams.

De meeste grote merken merkten dat ze weinig successen hadden en stappen uit. ook vanwege verslechterde economische omstandigheden. De teams verkleinen, en er zijn nu nog 4 teams die voor een 'works'-team door kunnen gaan.
Red Bull omdat ze geld zat hebben
Ferrari. omdat Ferrari
Mercedes omdat Mercedes
McLaren kun je er ook nog wel voor aanzien.

verder zijn de teams flink verkleind (Lotus, Sauber) en kleinere teams hebben weer een kans.. (Caterham, HRT)/
  maandag 5 maart 2012 @ 20:24:46 #183
34586 kepler
No bounce, no play
pi_108755769
quote:

Het maakt volgens mij geen klap uit :D
Ferrari, McLaren, Red Bull zijn ook gewoon workteam, daar zitten ook gigantische bedrijven achter. Als je alleen maar privateers krijgt, dan zal het niveau ook omlaag gaan (want minder geld) en ik denk niet dat dit ten goede komt aan de F1.
En kijk eens naar Brawn GP, dat was ook een privateer-team (soort van) en die waren juist gelijk weer weg toen ze 1x WK werden :D
The line is a dot to you!
pi_108755911
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:24 schreef kepler het volgende:

[..]

Het maakt volgens mij geen klap uit :D
Ferrari, McLaren, Red Bull zijn ook gewoon workteam, daar zitten ook gigantische bedrijven achter. Als je alleen maar privateers krijgt, dan zal het niveau ook omlaag gaan (want minder geld) en ik denk niet dat dit ten goede komt aan de F1.
En kijk eens naar Brawn GP, dat was ook een privateer-team (soort van) en die waren juist gelijk weer weg toen ze 1x WK werden :D
Lees even het verhaal dat ik hierboven afsteek ;)

Brawn GP was een privateer waar nog veel Honda geld in zat (de ontwikkeling van de auto). Daarna werden ze inderdaad overgenomen door Mercedes.. Brawn zou ook gek zijn als ie dat niet deed.. Want zijn eerste jaar kon ie nooit meer evenaren met zijn eigen team, omdat hij niet het ontwikkelgeld had.

Verder denk ik dat Mercedes als het succes uitblijft er weer uitstapt..
  maandag 5 maart 2012 @ 20:33:13 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108756343
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:24 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

nee, er stapten allemaal grote merken in, die meer dan $200 miljoen per jaar uitgaven om maar nummer 1 te worden..

In de jaren '90 had je vaak maar 2 grote teams.
Ferrari sowieso altijd
In het begin had je dan McLaren Honda, later Williams Renault en nog later McLaren Mercedes.
De steun voor McLaren van Honda stopte na een tijdje, ja destijds was McLaren meer een fabrieksteam van Honda.
Zelfde geldt idd voor Williams en later opnieuw McLaren.
Maar: het waren maar 2, maximaal 3 teams die zo'n megabudget weggooiden.
De rest zat allemaal op maximaal rond de $150miljoen, velen ver onder de $100miljoen..

BMW kwam in 2000 biJ Williams aan, toen kon Williams ook ineens weer weggoien wat ze wilden.
Toen kwam in 2002:
Renault, Toyota, Honda met BAR.

Allemaal merken die HUN merk op de voorgrond gooiden en niet wilden falen!
Dus werd er idioot veel geld tegenaan gegooid. Toen het BMW niet lukte om Williams over te nemen was Sauber het slachtoffer.
Huppakee, opeens gooiden Ferrari, Honda, Toyota, Renault, BMW en Mercedes (in McLaren) meer dan $200 miljoen per jaar weg, waar de kleine teams nog steeds kleine budgetten hadden, en niet meer konden volgen. Williams viel terug nadat ze de backing van BMW verloren. De kleine teams verdwenen omdat ze niet eens meer in het middenveld konden komen door die grote teams.

De meeste grote merken merkten dat ze weinig successen hadden en stappen uit. ook vanwege verslechterde economische omstandigheden. De teams verkleinen, en er zijn nu nog 4 teams die voor een 'works'-team door kunnen gaan.
Red Bull omdat ze geld zat hebben
Ferrari. omdat Ferrari
Mercedes omdat Mercedes
McLaren kun je er ook nog wel voor aanzien.

verder zijn de teams flink verkleind (Lotus, Sauber) en kleinere teams hebben weer een kans.. (Caterham, HRT)/
Er is nu nog steeds niets veranderd. De laatste keer dat een privateer iets won was Vettel in 2008, en dat is al disctutabel omdat het in een kleintje Red Bull was.

Stel dat al die autofrabrikanten er niet ingestapt waren. Zou het ook maar iets anders zijn geweest? Nee, behalve misschien dat Ferrari en McLaren wat meer kampioenschappen achter hun naam hadden gehad.
pi_108756581
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er is nu nog steeds niets veranderd. De laatste keer dat een privateer iets won was Vettel in 2008, en dat is al disctutabel omdat het in een kleintje Red Bull was.

Stel dat al die autofrabrikanten er niet ingestapt waren. Zou het ook maar iets anders zijn geweest? Nee, behalve misschien dat Ferrari en McLaren wat meer kampioenschappen achter hun naam hadden gehad.
Misschien dat McLaren en Ferrari dan inderdaad wat meer kampioenschappen hadden. Maar de strijd achter de top zou interessanter zijn. En in de jaren '90 was er altijd wel een kleiner team dat ineens een goed jaar had.
Denk aan de Jordan van 1998 en 1999. Stewart die in 1999 erbij kwam qua goede peestaties(alhoewel dat wel een semi-works Ford team was). Ligier in 1995.

terwijl in de tijd van 2001-2009 wist je vrijwel zeker dat het wel weer op een Ferrari/Renault/McLaren battle zou uitlopen. Daarachter kon je dan Toyota en Honda vinden. En daarachter weer de kleinere teams met minder geld..
Échte verrassingen muv Honda 2004? zag je niet..
  maandag 5 maart 2012 @ 20:42:23 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108756800
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Misschien dat McLaren en Ferrari dan inderdaad wat meer kampioenschappen hadden. Maar de strijd achter de top zou interessanter zijn. En in de jaren '90 was er altijd wel een kleiner team dat ineens een goed jaar had.
Denk aan de Jordan van 1998 en 1999. Stewart die in 1999 erbij kwam qua goede peestaties(alhoewel dat wel een semi-works Ford team was). Ligier in 1995.

terwijl in de tijd van 2001-2009 wist je vrijwel zeker dat het wel weer op een Ferrari/Renault/McLaren battle zou uitlopen. Daarachter kon je dan Toyota en Honda vinden. En daarachter weer de kleinere teams met minder geld..
Échte verrassingen muv Honda 2004? zag je niet..
En dat is slecht voor de sport omdat? Het maakt niet zoveel uit wie er vechten om de plaatsen.

Bovendien was de snelheid van Renault in 2005 ook compleet onverwacht.
  maandag 5 maart 2012 @ 20:47:32 #188
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108757102
Bij Renault zat het er wel al 2 jaar aan te komen dat ze zouden gaan meedoen om de titel, niet zozeer omdat ze er geld tegen aan smeten. Want dat was wel aanzienlijk lager als bv Toyota en Ferrari. Maar meer omdat ze risico's namen qua ontwikkeling, en buiten de hokjes durfde te denken.

Edit: budgetten van 2005

Ferrari $432.98
Toyota $499.05
McLaren $419.95
Williams $360.12
BAR $360.16
Renault $287.81
Sauber $161.32
Red Bull $139.22
Jordan $104.20
Minardi $50.31

Renault zit bv maar aan de helft van Toyota. En ~ $150.000.000 onder de andere grotere teams.

bron
pi_108757226
Het is slecht voor de sport omdat eerst de privateers eruit worden gejaagd door de grote teams.
De grote teams hebben minder succes of het kost te veel, en verlaten het schip.
Kleine teams komen terug, en hebben de eerste jaren zeer veel moeite om aan te haken bij de teams die hebben kunnen blijven zitten, en de teams die kleiner zijn geworden (zoals dus Lotus, Sauber)..

Merkenteams zijn geen blijvertjes, privateers gewoonlijk wel, die zitten er met hun hart..
pi_108757555
quote:
3s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:02 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

en Buzzin Hornets i.p.v. Benson & Hedges.
Later werden er gewoon wat letters weggelaten en kreeg je: Be on edge, of dergelijk :p
  maandag 5 maart 2012 @ 20:59:17 #191
34586 kepler
No bounce, no play
pi_108757857
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het is slecht voor de sport omdat eerst de privateers eruit worden gejaagd door de grote teams.
De grote teams hebben minder succes of het kost te veel, en verlaten het schip.
Kleine teams komen terug, en hebben de eerste jaren zeer veel moeite om aan te haken bij de teams die hebben kunnen blijven zitten, en de teams die kleiner zijn geworden (zoals dus Lotus, Sauber)..

Merkenteams zijn geen blijvertjes, privateers gewoonlijk wel, die zitten er met hun hart..
Privateers zijn ook zeer zeker geen blijvertjes :D Genoeg mensen die het geprobeerd hebben, maar snel weer vertrokken zijn. Ook zij hebben last van de slechte economie, misschien juist wel meer omdat ze minder makkelijk sponsors kunnen vinden.

En het maakt mij niet zoveel uit of het een privateer is of een fabrieksteam, het racen blijft gewoon hetzelfde.
pi_108758204
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:59 schreef kepler het volgende:

[..]

Privateers zijn ook zeer zeker geen blijvertjes :D Genoeg mensen die het geprobeerd hebben, maar snel weer vertrokken zijn. Ook zij hebben last van de slechte economie, misschien juist wel meer omdat ze minder makkelijk sponsors kunnen vinden.

En het maakt mij niet zoveel uit of het een privateer is of een fabrieksteam, het racen blijft gewoon hetzelfde.
Als een privateer weggaat, springt er redelijk makkelijk een andere privateer in die wel het geld neer kan leggen als de kosten niet te hoog zijn! Als een team tussen allemaal fabrieksteams wegvalt is het lastiger voor een nieuw team dat inspringt, simpelweg omdat je veel meer geld moet neerleggen om enigszins mee te doen.

Dus als de kosten hoog zijn heeft het geen zin om te joinen. Sowieso denk ik dat bij veel fabrieksteams meer geld eruit ging dan erin.
Privateers moeten wel hun boekje volgen om volgend jaar weer op de grid te staan, terwijl fabrieksteams alleen maar bezig zijn met de snelste te zijn, en niet met de kosten (waardoor ze zomaar weg kunnen vallen, en er oneerlijke concurrentie is).

Zoals ik al zei denk ik dat de F1 op de weg terug is. Nu alleen even weer mooie wagens ipv lelijke opstapjes..
pi_108758444
Wie zei ooit eens, de snelste manier om miljonair te worden is als miljardair een F1-team beginnen? :)

Edit: Mario Andretti. :)

[ Bericht 24% gewijzigd door Michael_Moore op 05-03-2012 21:14:31 ]
  maandag 5 maart 2012 @ 21:15:37 #194
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108758933
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Heerlijk dat geluid, helaas wordt dat in 2015 wel minder
Mwah, deze klinkt ook wel tof toch?

pi_108759246
Ik vraag me echt af waarom mensen denken dat de 1.6 turbo's die we gaan krijgen zo slecht klinken.
Luister eens naar de BMW 1.5 inline4 turbo uit de jaren '80..
Die klinkt gewoon prachtig
  maandag 5 maart 2012 @ 21:20:07 #196
34586 kepler
No bounce, no play
pi_108759247
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:04 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Als een privateer weggaat, springt er redelijk makkelijk een andere privateer in die wel het geld neer kan leggen als de kosten niet te hoog zijn! Als een team tussen allemaal fabrieksteams wegvalt is het lastiger voor een nieuw team dat inspringt, simpelweg omdat je veel meer geld moet neerleggen om enigszins mee te doen.

Dus als de kosten hoog zijn heeft het geen zin om te joinen. Sowieso denk ik dat bij veel fabrieksteams meer geld eruit ging dan erin.
Privateers moeten wel hun boekje volgen om volgend jaar weer op de grid te staan, terwijl fabrieksteams alleen maar bezig zijn met de snelste te zijn, en niet met de kosten (waardoor ze zomaar weg kunnen vallen, en er oneerlijke concurrentie is).

Zoals ik al zei denk ik dat de F1 op de weg terug is. Nu alleen even weer mooie wagens ipv lelijke opstapjes..
Maar daar gaat het toch om? (dikgedrukte) Een privateer klinkt leuk, maar ik wil dat F1 de snelste auto's regelt :D Wie dat doet maakt me dus echt niks uit en afgelopen jaren waren prima seizoenen :)

En als een groot team wegvalt dan gebeurt dat bijna nooit op hun top, dus je kan juist als privateer makkelijker instappen. Ik ben het er mee eens dat privateers het moeilijker hebben op het moment, maar dat komt niet door de grote teams maar door de slechte economie. Er zijn bijna geen grote sponsors te vinden, zoals vroeger Jordan bv Benson&Hedges had.
Als de economie weer aantrekt zullen er ook meer sponsoren komen en zal het als privateer weer makkelijker gaan worden.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:22:15 #197
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_108759390
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:15 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Mwah, deze klinkt ook wel tof toch?

ik zag al snel dat het Montreal was maar ik wist totaal niet dat ze de start/finish verplaatst hadden.
Die baan zag er leuker uit... meer glooiender.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_108759434
Dus jij vindt het wel prima als een BMW even een teampje opkoopt, 4 jaar meedoet, en dan snel via de achterdeur verdwijnt..

Ik heb zelf juist het idee dat het klimaat voor privateers de laatste 2/3 jaar beter begint te worden, omdat ze niet meer tegen budgetten van 500miljoen hoeven op te boksen, maar steeds meer tussen 80 en 150 miljoen zitten.

En als je dan ziet dat bv Williams al 30 miljoen aan sponsoring krijgt van die Venezolaan, Senna neemt nog eens 10 miljoen mee, dan nog een paar sponsors en je kunt rondkomen..
  maandag 5 maart 2012 @ 21:27:45 #199
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108759728
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vraag me echt af waarom mensen denken dat de 1.6 turbo's die we gaan krijgen zo slecht klinken.
Luister eens naar de BMW 1.5 inline4 turbo uit de jaren '80..
Die klinkt gewoon prachtig
Helemaal mee eens, daarom plaatste ik het filmpje ook. Eigenlijk moeten we ook weer terug naar het handgeschakeld rijden. Man als die Renault terug schakeld dat klinkt toch zooooo lekker. Maar goed, voorlopig doe ik dat af en toe dan maar even na met mijn 1.6'je in m'n Xsara :P
  maandag 5 maart 2012 @ 21:31:47 #200
369251 Geralt
of Rivia
pi_108759954
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen Ferrari heeft nog tabakssponsoring, maar ook zij mogen het vanwege de wetgeving niet meer uitdragen.
Met die streepjescode op de Ferrari hebben we een paar jaar geleden nog over gehad of iemand die kon inscannen in een supermarkt en of er dan de prijs van 1 pakje Marlboro tevoorschijn zou komen; dat weet ik nog wel :D!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')