abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:35:28 #1
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108221348
Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk

LECH - Prins Johan Friso is vrijdag tijdens het skiën bedolven onder een lawine. Hij verkeert in levensgevaar, heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RvD) laten weten.

Prins Friso in levensgevaar na ski-ongeluk Fotoserie Video
De 43-jarige is na het ongeval gereanimeerd en naar het Landeskrankenhaus in Innsbruck gebracht.
De Oostenrijkse krant OE24 schrijft op zijn website dat er sprake zou zijn van een schedelbasisfractuur. De RvD meldt dat artsen pas over enkele dagen een prognose kunnen stellen van de toestand van de prins.
Een woordvoerder van het ziekenhuis bevestigt aan NU.nl de melding van de RvD dat Friso "stabiel maar niet buiten levensgevaar" is. Verder laat de zegsman eveneens niets los over de exacte toestand van de prins.
Koningin Beatrix en echtgenote Mabel zijn in het ziekenhuis aanwezig. Friso's broers kroonprins Willem-Alexander en prins Constantijn vliegen vrijdagavond naar Oostenrijk. Alle publieke toegangen van het hospitaal zijn dicht.

'Zelf veroorzaakt'
Prins Johan Friso en zijn groep skiërs hebben de lawine ''met grote waarschijnlijkheid'' zelf veroorzaakt. Dat heeft de burgemeester van Lech, Ludwig Muxel, gezegd tegen de Oostenrijkse publieke omroep ÖRF.
Volgens een vriend die met prins Friso aan het skiën was, zou de prins vrijdagmiddag bij het skiën geen veiligheidssysteem hebben gedragen. Dat meldt het NOS Journaal. De vriend had dit wel bij zich, waardoor hij alarm kon slaan door het systeem in zijn rugzak te activeren.
De burgemeester van Lech laat aan NU.nl weten dat de bewuste lawine rond 12.15 uur is ontstaan bij Litzen-Zugertobel. De prins werd dankzij een zogenoemde lawinepieper snel gevonden en is binnen 20 minuten per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.

Buiten piste
Het ongeluk vond plaats in zogenaamd vrij skigebied, buiten de piste. In Lech was vrijdag een waarschuwing voor lawines van kracht, van het niveau 4 ('groot') op een schaal van 5.
Er is een ''dringend'' advies gegeven de skipistes niet te verlaten, omdat anders lawines kunnen worden veroorzaakt. De waarschuwing was afgegeven door de deelstaat Tirol, die repte over een ''hachelijke'' situatie, aldus de Oostenrijkse krant Kurier op haar website.
Volgens de Nederlandse berg- en skigids Edward Bekker is het niet ongebruikelijk dat groepen zonder gids bij dit lawineniveau vertrekken. "Je hoort wel vaker berichten over dat soort ondernemingen. Toch nemen ook mensen met veel ervaring een gids mee."
De prins was met enkele anderen aan het skiën, zij zijn geen leden van de koninklijke familie en bleven ongedeerd.
Het gebied waar het ongeluk is gebeurd:

Lawines
In de afgelopen dagen heeft het zwaar gesneeuwd in de Oostenrijkse Alpen. Daardoor groeit het gevaar van lawines.
In de afgelopen twee dagen viel volgens een woordvoerder van de ANWB 60 tot 70 centimeter sneeuw in het gebied waar de koninklijke familie op vakantie is. Dat pak kwam bovenop de sneeuw die al eerder viel.
Meestal kost het twee dagen om de enige toegangsweg tot Lech weer veilig en begaanbaar te maken. ''Vrijdag is er geen sneeuw gevallen en ook zaterdag wordt geen sneeuw verwacht'', zei hij. ''Zondag gaat het weer sneeuwen.''
Lech is onder Nederlanders een populair skioord. Wintersporters die deze voorjaarsvakantie naar de Alpen afreizen, werd eerder deze week al aangeraden rekening te houden met sneeuw en gladde wegen.

Bron: Nu.nl

Om meer nieuws te vinden:
http://www.google.nl/sear(...)3d9&biw=1280&bih=907

Liveblog RTL 17-02

Liveblog NOS 18-02

Liveblog NOS 19-02
pi_108221366
Geen nieuws is slecht nieuws in dit geval denk ik.
pi_108221427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:35 schreef StephanL het volgende:
Waarom denk je dat? zoals al eerder in voorgaande topics is besproken, heeft het tijd nodig om te achterhalen of er bijvoorbeeld blijvend letsel is.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108221495
Schopje naar SHO?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_108221503
Wat gebeurd er nou precies op die avatar van jou Roos? :@ Waar schrikt die kat zo van? :D
pi_108221505
Zouden ze hem dan ook tot eind van de week in slaap/coma houden?
Ik zou denken dat als zijn jongste dochter mee gaat naar het ziekenhuis dit als goed nieuws beschouwd kan worden.
pi_108221506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:37 schreef roos85 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? zoals al eerder in voorgaande topics is besproken, heeft het tijd nodig om te achterhalen of er bijvoorbeeld blijvend letsel is.
Gevoel. Volgens mij moet hij zo langzamerhand wel ontwaken. Het is nu 4 dagen geleden en we horen dat er nog steeds niks veranderd.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 12:40:55 #8
43556 miss_dynastie
pi_108221528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:32 schreef roos85 het volgende:

[..]

Volgens mij waren vooral Constantijn en WA de boefjes, Friso was volgens mij wel een brave Hendrik.
Ja, vandaar dat de pers Friso ook tot 'lievelingszoon van Beatrix' heeft uitgeroepen, denk ik. Daar hadden zij het minste last van...
pi_108221529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:39 schreef utrecht1970 het volgende:
Zouden ze hem dan ook tot eind van de week in slaap/coma houden?
Ik zou denken dat als zijn jongste dochter mee gaat naar het ziekenhuis dit als goed nieuws beschouwd kan worden.
Of de laatse keeer papa zien... :{ :'(
pi_108221536
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:39 schreef Document1 het volgende:
Wat gebeurd er nou precies op die avatar van jou Roos? :@ Waar schrikt die kat zo van? :D
Van een andere kat, in mijn FoBo staat een groter plaatje ;)
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 12:43:26 #11
8781 crew  Frutsel
pi_108221586
Zie ook
Lawines - De Witte Dood

quote:
Lawine informatie-avond in SnowWorld Zoetermeer

ZOETERMEER - Duizenden wintersporters vertrekken komend weekend naar de Alpen voor hun wintersportvakantie. De omstandigheden zijn veelbelovend, want dit seizoen geldt als een van de beste sneeuwjaren en sneeuwhoogterecords worden gebroken. Maar wintersporten is niet zonder risico's. De afgelopen dagen is de Nederlandse Ski Vereniging continu gebeld omtrent de gevaren op het gebied van lawines en off-piste.

Reden te meer om voor iedere wintersporter in samenwerking met SnowWorld en het Snow Safety Center een gratis lawine informatie-avond te organiseren in SnowWorld Zoetermeer aan de Buytenparklaan 30 op woensdag 22 februari. De informatie-avond begint om 19.00 uur.

Om wintersporters meer inzicht te geven in de mogelijke risico's en tips te geven over noodzakelijk materiaal, geeft de Nederlandse Ski Vereniging informatie hoe veilig op wintersport te gaan.

Daarnaast leggen de experts van het Snow Safety Center uit hoe je kunt voorkomen om in een lawine te geraken. Ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de materialen die nodig zijn om verantwoord off-piste te gaan.

Het Snow Safety Center is een non-profit organisatie met als doel het verspreiden en verdiepen van kennis in Nederland over veiligheid buiten de geprepareerde pistes. Zowel bij 'consumenten' als bij professionals. Dat doet zij door cursussen, opleidingen en congressen te organiseren. De cursussen staan onder leiding van volledig gediplomeerde Nederlandstalige berggidsen en zij worden daarbij geassisteerd door Nederlandse instructeurs.

Het Snow Safety Center opereert onder auspiciën van de NSkiV.
Zon avond kan je beter aan het begin van het wintersportseizoen doen. En dan evt herhalen.
pi_108221605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:41 schreef Document1 het volgende:

[..]

Of hij is allang weer bij en verlaat van de week doodleuk het ziekenhuis via de zij-ingang.
Tap tap tap
pi_108221637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of hij is allang weer bij en verlaat van de week doodleuk het ziekenhuis via de zij-ingang.
Nou dat denk ik ook weer niet, lijkt me dat als hij is bijgekomen wel laten weten via de pers.
Waarschijnlijk niet op de dag zelf, maar een dag daarna o.i.d.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:47:45 #14
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108221708
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:35 schreef StephanL het volgende:
Óf geen nieuws is goed nieuws hoor je ook weleens..
pi_108221724
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:41 schreef Document1 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet fijn voor een kind als dat het laatste beeld is van haar vader
pi_108221771
Is dit nou het langste speculatietopic ooit op Fok?
pi_108221782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:49 schreef Gwywen het volgende:
Nee
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:50:17 #18
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108221791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef Frutsel het volgende:
Zie ook
Lawines - De Witte Dood

[..]

Zon avond kan je beter aan het begin van het wintersportseizoen doen. En dan evt herhalen.
Zou altijd nog graag zo'n training willen volgen. Volgend jaar maar eens kijken. Krijg vandaag mijn sneeuwpieper binnen en dan maar eens kijken hoe dat allemaal werkt. Ga zelf ook regelmatig van dergelijke pistes af en eigenlijk is het niet echt verantwoord zonder dergelijke voorzorgsmaatregelen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:51:31 #19
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_108221825
quote:
Bij het BB streamen en fora werden grote aantallen gehaald met niets te melden...
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_108221863
quote:
speculaastopic :9
Tap tap tap
pi_108221864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:48 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

lijkt me wel fijn. Dan is in ieder geval duidelijk dat vader echt heel erg ziek is
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:53:08 #22
3658 _joepie_
pi_108221880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:50 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Zou altijd nog graag zo'n training willen volgen. Volgend jaar maar eens kijken. Krijg vandaag mijn sneeuwpieper binnen en dan maar eens kijken hoe dat allemaal werkt. Ga zelf ook regelmatig van dergelijke pistes af en eigenlijk is het niet echt verantwoord zonder dergelijke voorzorgsmaatregelen.
Ik vind die airbags net engelenvleugels.. wel passend bij het fenomeen ongeluk...en ze werken ook nog, een soort beschermengel dus.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:56:04 #23
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108221969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:53 schreef _joepie_ het volgende:

[..]

Ik vind die airbags net engelenvleugels.. wel passend bij het fenomeen ongeluk...en ze werken ook nog, een soort beschermengel dus.
De tassen zijn alleen belachelijk duur, is voor mij als student niet te betalen. Maar misschien kom ik wel een tweedehandsje tegen. Schijnt dat 98% van de mensen die in een lawine terechtkomen met een dergelijke tas het overleeft.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:56:52 #24
3658 _joepie_
pi_108221991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:48 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Mocht d'r vader doodgaan, dan zal ze hem ook nog zien voordat hij begraven wordt.
De laatste keer dat ze haar vader gezien heeft was hij nog gezond. Nu beseft ze dat hij erg ziek is en, natuurlijk het verdriet blijft groot, zal ze het overlijden beter kunnen begrijpen. Hiermee wordt het rouwproces weer een beetje makkelijker gemaakt voor haar.
pi_108222048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:56 schreef _joepie_ het volgende:
Mocht d'r vader doodgaan, dan zal ze hem ook nog zien voordat hij begraven wordt.
nou nou....dat mag de familie/Mabel toch zelf beslissen? Niet iedereen kiest daarvoor volgens mij, een kind blootstellen aan het stoffelijk overschot van een ouder
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:59:32 #26
3658 _joepie_
pi_108222066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:56 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

De tassen zijn alleen belachelijk duur, is voor mij als student niet te betalen. Maar misschien kom ik wel een tweedehandsje tegen. Schijnt dat 98% van de mensen die in een lawine terechtkomen met een dergelijke tas het overleeft.
Da's toch wel een heel hoog percentage overlevingskans en dat voor maar E 600,= of zo.

Je hele ski uitrusting is waarschijnlijk net zo duur, maar met vleugels heb je wel meer kans dat je het langer volhoudt als je veel off-piste skiet.. misschien toch iets om over na te denken.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:59:38 #27
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108222072
Ik zou het wel willen, mocht mijn vader vroeger zijn overleden. Blij dat die nog rond loopt, volgende week maar goed in de gaten houden dan.

[ Bericht 42% gewijzigd door RichardHammond op 21-02-2012 13:06:38 ]
pi_108222184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

nou nou....dat mag de familie/Mabel toch zelf beslissen? Niet iedereen kiest daarvoor volgens mij, een kind blootstellen aan het stoffelijk overschot van een ouder
Niet iedere ouder zal daar voor kiezen, maar als de ouder toonbaar is, zal het voor het kind het wel begrijpelijker maken.
Je hebt voor kinderen speciale rouwboeken waar ze bijvoorbeeld een foto van hun opgebaarde ouder in kunnen plakken.
pi_108222242
quote:

[..]

Haha en wel op wintersport zeker gaan. Wat is duur? Alles heeft zn prijs en is 600 EUR duur om je leven te redden?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:08:02 #30
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108222279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:06 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Haha en wel op wintersport zeker gaan. Wat is duur? Alles heeft zn prijs en is 600 EUR duur om je leven te redden?
Tuurlijk op wintersport, maar die wordt voor mij betaald.Maar voor een beetje uitrusting ben je 1200 euro verder, met alleen zo'n rugtas ben je er niet.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:08:36 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108222294
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:08 schreef RichardHammond het volgende:

Tuurlijk op wintersport, die wordt voor mij betaald.Maar voor een beetje uitrusting ben je 1200 euro verder, met alleen zo'n rugtas ben je er niet.
Je ouders houden niet genoeg van je om zo'n airbag erbij te doen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_108222307
Het uiterlijk verandert wel heel erg hevig
pi_108222311
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:08 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Tuurlijk op wintersport, maar die wordt voor mij betaald.Maar voor een beetje uitrusting ben je 1200 euro verder, met alleen zo'n rugtas ben je er niet.
Maar jij hebt zon ding ook helemaal niet nodig als je normaal doet. Wie A zegt moet ook B zeggen.
pi_108222313
Hier trouwens nog een interessant filmpje uit EditieNL van gisteren, over de waarschuwingen over lawinegevaar en de 3 elementen (pieper,stok,schep) om een slachtoffer van een lawine te kunnen traceren en uit te graven:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/001df59f-4891-4c89-b3f4-ffc672a3dfa7

daarin wordt wel aangegeven dat het wel bijzonder knap is dat Moosbrugger hem binnen 20 minuten met blote handen heeft uitgegraven..
pi_108222356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:06 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nou, rijd jij een volvo en zit je met een helm op achter het stuur etcetcetc :s)
pi_108222408
Als je gewoon op de piste blijft heb je toch zo'n airbag-schep-pijlstok combi helemaal niet nodig?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:16:13 #37
3658 _joepie_
pi_108222518
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

Klopt, tegenwoordig is de begrafenis meestal een kille bedoening buiten de deur ergens opgebaard etc., maar echt kunnen rouwen zie je neit zoveel meer als vroeger.

Nog geen anderhalf jaar geleden hebben we zelf een begrafenis gehad van opa die al 12 jaar in huis woonde bij ons. De jongste van 11 kende opa al vanaf haar geboorte en opa was als een vader voor haar. Na plotseling overlijden is opa 3 dagen opgebaard geweest hier in de huiskamer (gesloten kist met glazen ruit en koeling) en kon iedereen binnen het gezin afscheid nemen op zijn of haar manier. Af en toe kwamen vrienden en buren langs, even kiken, praten, rouwen.
Ik vond het idee ook erg vreemd toen het besproken werd, maar ik ben zo blij dat we het gedaan hebben. Soms werd iemand wakker midden in de nacht, ging naar beneden en kon zijn of haar verdriet uiten, bij de kist, huilen, maar ook dmv video's die we hadden van de tijd dat we samen waren lachen, terwijl de kist ernaast stond. De binnenkant van de deksel van de kist is beschilderd met allerlei tekeningen van de 5 kids, gedichten zijn erop geschreven, muziek werd er gedraaid.
Op een bepaald moment draaide we klassieke muziek, de jongste staat naast de kist, zegt wat tegen opa en begint te dansen rond de kist, sierlijk, rustig, alsof opa gewoon op z'n stoel zat en meekeek. Dat moment zal ik nooit vergeten, hoe verdriet en mooie dingen zo naast elkaar aanwezig kunnen zijn.
De hond heeft 3 dagen naast de kist gezeten, op wacht.. en zo zijn er zoveel momenten die het als gezin zoveel makkelijker maakt om samen het verdriet een beetje te kunnen verwerken. Samen huilen naast de kist..
Het echte verwerken komt erna nog, dat klopt, maar het is een start die zoveel beter is dan een kille rouwkamer, waar je een uurtje mag zitten met je doos Kleenex.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:16:18 #38
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108222522
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je ouders houden niet genoeg van je om zo'n airbag erbij te doen?
Nee, ze haten me.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:09 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Maar jij hebt zon ding ook helemaal niet nodig als je normaal doet. Wie A zegt moet ook B zeggen.
Genoeg gebaliseerde pistes en daar is dit ook gebeurt. Gebaliseerde piste is niets meer dan een normale piste, maar wordt niet geprepareerd door bully's. Laat ze eerst maar eens beginnen om helmen etc. te verplichten.

Volgend jaar heb ik een tas dat heb ik mij voorgenomen.
pi_108222526
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nou, rijd jij een volvo en zit je met een helm op achter het stuur etcetcetc :s)
Nee. Omdat ik veiligheid niet doorslaggevend vind in de aankoop van een auto. Maar mensen die geld als excuus gebruiken voor het niet hebben van een airbag vind ik onnozel. Dan moet je de gevaren niet opzoeken. Ja of wel, het is je eigen afweging.

Ik crash trouwens liever in een oude vierkante Volvo dan in een nieuwe Toyota Aygo. Maar das logisch.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:17:30 #40
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:18:36 #41
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108222583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:16 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nee. Omdat ik veiligheid niet doorslaggevend vind in de aankoop van een auto. Maar mensen die geld als excuus gebruiken voor het niet hebben van een airbag vind ik onnozel. Dan moet je de gevaren niet opzoeken. Ja of wel, het is je eigen afweging.

Ik crash trouwens liever in een oude vierkante Volvo dan in een nieuwe Toyota Aygo. Maar das logisch.
Toch grappig dat je dan in het algemeen veiliger in een Aygo bent dan in die volvo :)
Domo Arigato!
pi_108222587
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:16 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Nee, ze haten me.

[..]

Genoeg gebaliseerde pistes en daar is dit ook gebeurt. Gebaliseerde piste is niets meer dan een normale piste, maar wordt niet geprepareerd door bully's. Laat ze eerst maar eens beginnen om helmen etc. te verplichten.

Het is een afweging die je maakt. Helmen verplichten zou ik niet raar vinden maar ben in principe geen voorstander van verplichtingen.
pi_108222594
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:16 schreef RichardHammond het volgende:

Hopen dat je niet over een paar dagen denkt, had ik maar...................
pi_108222628
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:18 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Toch grappig dat je dan in het algemeen veiliger in een Aygo bent dan in die volvo :)
Dat is onzin. Die NCAP testen geven maar een beperkt beeld en auto's worden beoordeeld in hun klasse.

dinsdag 21 februari 2012 @ 13:22:08 #45
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108222681
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:18 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Hopen dat je niet over een paar dagen denkt, had ik maar...................
Heb nog wel de kans dat ik er een mag lenen, maar daar ga ik niet vanuit. Dan maar een jaartje minder ruig of ik huur er een.
pi_108222847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:22 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Heb nog wel de kans dat ik er een mag lenen, maar daar ga ik niet vanuit. Dan maar een jaartje minder ruig of ik huur er een.
Heb je zo'n ding niet meer nodig als je je laat droppen door een heli of na twee uur klimmen een berg afgaat? Zoals hier bij Friso, hoewel het officieel offpiste is, houdt het gebied die offpistes wel nauwlettend in de gaten
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:33:33 #47
3658 _joepie_
pi_108222957
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb je zo'n ding niet meer nodig als je je laat droppen door een heli of na twee uur klimmen een berg afgaat? Zoals hier bij Friso, hoewel het officieel offpiste is, houdt het gebied die offpistes wel nauwlettend in de gaten
En toch kwam ie in een lawine en z'n medeskieer met vleugels loopt nog rond.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:36:27 #48
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_108223047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:20 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dat is onzin. Die NCAP testen geven maar een beperkt beeld en auto's worden beoordeeld in hun klasse.

Valt behoorlijk mee volgens mij ;)

En je weet dat je filmpje over een corsa gaat neem ik aan? ;)

Anyway, back on topic :)
Domo Arigato!
pi_108223124
Hoe werkt zo een airbag met skiën eik? Heeft iemand daar een filmpje van? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108223176
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:39 schreef vosss het volgende:
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:45:32 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108223287
Ben net terug uit Thailand en ik moet zeggen.

23 topics? Really?

Mensen, toch. :{w
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_108223321
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:45 schreef SpecialK het volgende:
Ben net terug uit Thailand en ik moet zeggen.

23 topics? Really?

Mensen, toch. :{w
Ik vind het aandoenlijk. O+
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:48:32 #53
3658 _joepie_
pi_108223363
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:39 schreef vosss het volgende:

Hier heeft iemand een zelfbouw airbag, ik denk met gebroken nek garantie als het kussen naar voren klapt met een lading sneeuw.

Dit is een betere

Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 13:50:05 #54
8781 crew  Frutsel
pi_108223412
quote:
Vriend Friso in staat van beschuldiging gesteld wegens nalatigheid
De vriend met wie prins Johan Friso aan het skiën was, is in staat van beschuldiging gesteld wegens nalatigheid met ernstige gevolgen. Dat zei Telegraaf-correspondent Rob Zavelberg zojuist op Radio 2.

Politieonderzoek moet uitwijzen of Florian Moosbrugger daadwerkelijk aansprakelijk kan worden gesteld voor nalatigheid. Hij kon na het ongeval niet direct gehoord worden, omdat hij in een shock verkeerde.

Moosbrugger is de eigenaar van het hotel waar de koninklijke familie al decennia te gast is.

De toestand van prins Friso, die vrijdag door een lawine werd bedolven, is volgens het laatste bericht van de RVD ongewijzigd: ‘stabiel maar niet buiten levensgevaar’. Mogelijk kan pas aan het eind van de week een nieuwe prognose gegeven worden. De prins ligt nog altijd op de intensive care in de Universitätskliniken in Innsbruck.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:51:12 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108223445
Nalatigheid in wat?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:51:28 #56
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108223453
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:48 schreef _joepie_ het volgende:

[..]

Hier heeft iemand een zelfbouw airbag, ik denk met gebroken nek garantie als het kussen naar voren klapt met een lading sneeuw.
Dan nog liever geen dan wel een. Ik haal een officiële.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Weet niet wat ik hier van moet vinden.
pi_108223514
quote:

[..]

hoezo? :o waarin zou hij dan nalatig zijn geweest :?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:53:36 #58
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_108223522
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:51 schreef Copycat het volgende:
Nalatigheid in wat?
Dat maakt niet uit, als iemand van de koninklijke familie maar niet de schuld ergens van krijgt. Die doen namelijk nooit iets wat niet mag.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:54:29 #59
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_108223543
Iemand die ik niet mag gaat ook op wintersport mag ik hem op FB een Frisootje toewensen of is het te vroeg
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:55:04 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108223565
Waarom heb je iemand die je niet mag op Facebook?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:55:29 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108223580
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:53 schreef fanneke het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, als iemand van de koninklijke familie maar niet de schuld ergens van krijgt. Die doen namelijk nooit iets wat niet mag.
WTF! :o :D

Wat is iedereen toch altijd extreem snel in zijn wiek geschoten als het de koninklijke familie betreft. :? Alsof ze persoonlijk onrecht aangedaan wordt voor iets. :?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:55:32 #62
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_108223582
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:55 schreef Copycat het volgende:
Know your enemies? :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:58:00 #63
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_108223642
Mocht Friso overlijden (wat ik uiteraard niet hoop), zal zijn begrafenis dan openbaar zijn of niet? En is dat dan niet een beetje hypocriet als er straks duizenden mensen langs de weg staan en ze nu rust willen? :')
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_108223664
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:55 schreef Copycat het volgende:
Hij wil gewoon zijn matige grap hier even etaleren. Verpest dat nou niet, je hebt hem toch niet gekocht. :(
pi_108223680
quote:

[..]

't Is wat, zo'n ongeluk.
Tap tap tap
pi_108223681
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:58 schreef Haarklip het volgende:
Mocht Friso overlijden (wat ik uiteraard niet hoop), zal zijn begrafenis dan openbaar zijn of niet? En is dat dan niet een beetje hypocriet als er straks duizenden mensen langs de weg staan en ze nu rust willen? :')
Openbaar? Is dat ooit openbaar geweest?
Dat ik gewoon het zaaltje kan inlopen?
pi_108223693
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:59 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hup, mee de grafkelder in.
Tap tap tap
pi_108223722
Ben nu dat interview met Jannetje aan het kijken.. wat een eng mens zeg :X
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:01:38 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108223752
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:58 schreef Haarklip het volgende:
Wat een BS opmerking. Het is niet dat Bea al die mensen langs de weg uitnodigt he... 8)7
Het is meer dat ze dat (vrijwel) niet tegen kunnen houden en er dan dus maar mogelijkheid voor bieden.
pi_108223767
quote:

[..]

Wel fantastisch, zo'n tas :Y

Ik heb ooit in Canada gehelicopteskied (als dat een woord is) dus in onherbergzaam gebied met alleen een gids door de dikke sneeuw, geen liften of mensen, alleen maanlandschap en de helicopter, en ik heb (vooral achteraf) doodsangsten uitgestaan. We hadden wel lawinepeiepers, en van tevoren kregen we een training, maar die gidsen zijn tamelijk gestoorde gekken die ook vaak de dood vinden in de bergen - ze skiën voor je uit, prikken wat in de sneeuw en kijken goed rond of het veilig is, daarna mag je zelf pas gaan skiën, maar het zou enorm gescheeld hebben om zo'n tas te hebben.

Of ik dat ooit zou overwegen in een skigebied... waar je toch ook wel eens buiten de pistes komt... weet ik dan weer niet. Ik ben ook geen fan van helmen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:02:38 #71
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_108223780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:59 schreef Godtje het volgende:

[..]

Nouja, je kon wel langs de route waar de koets langsreed staan en het volgen op tv. Dat noem ik best openbaar.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:03:01 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108223792
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:00 schreef roos85 het volgende:
Ben nu dat interview met Jannetje aan het kijken.. wat een eng mens zeg :X
Haar présence deed haar zaak weinig goed, toch ben ik het op journalistiek-ethisch vlak nog steeds met haar eens. Als er al een kop moet rollen, is het die Oostenrijkse arts die het medisch geheim willens en wetens schond, niet de journalist die haar werk doet.

Een mooi voorbeeld van shooting the messenger imo.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 14:03:10 #73
43556 miss_dynastie
pi_108223795
Ik zit P&W te kijken en ik vraag me af of die man wel helemaal in orde is, eigenlijk... is het niet gewoon een verwarde oude man? :@
pi_108223808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:02 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Nouja, je kon wel langs de route waar de koets langsreed staan en het volgen op tv. Dat noem ik best openbaar.
Ja had liever een straatverbod gezien?
pi_108223816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zit P&W te kijken en ik vraag me af of die man wel helemaal in orde is, eigenlijk... is het niet gewoon een verwarde oude man? :@
er zit zeker een steekje los bij die man, en hij is ontzettend arrogant :r
pi_108223818
quote:

[..]

Dit bericht is natuurlijk grote onzin. Hij is alleen verhoord, niks meer.
pi_108223829
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Haar présence deed haar zaak weinig goed, toch ben ik het op journalistiek-ethisch vlak nog steeds met haar eens. Als er al een kop moet rollen, is het die Oostenrijkse arts die het medisch geheim willens en wetens schond, niet de journalist die haar werk doet.

Two wrongs don't make a right. Ze hoeft het niet te publiceren.
Puur eigen gewin.
pi_108223837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Nou ja, ze zouden het kleinschaliger kunnen aanpakken, zonder koets met route door de stad. In principe.
Tap tap tap
pi_108223843
uit het DWDD topic, een stuk over het beroepsgeheim:

http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_geh_med_gegevens.aspx
pi_108223849
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

WTF! :o :D

Wat is iedereen toch altijd extreem snel in zijn wiek geschoten als het de koninklijke familie betreft. :? Alsof ze persoonlijk onrecht aangedaan wordt voor iets. :?
Mwah iedereen weet dat er soms wel een duister smaakje omheen hangt (Denk aan waxinelichtjesman die al een jaar vast zit/zat :') )
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:05:22 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108223857
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:04 schreef Godtje het volgende:
Two wrongs don't make a right. Ze hoeft het niet te publiceren.
Puur eigen gewin.
Eigen gewin? Het was nieuws dat in dit verband erg relevant was. Dat verslaan journalisten.
pi_108223861
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat een BS opmerking. Het is niet dat Bea al die mensen langs de weg uitnodigt he... 8)7
Het is meer dat ze dat (vrijwel) niet tegen kunnen houden en er dan dus maar mogelijkheid voor bieden.
En daarnaast zit er toch ook wel een klein beetje verschil tussen een uitvaartceremonie en het moment dat iemand ligt te vechten voor zijn leven.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:05:35 #83
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_108223863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waar ik op doel is dat de koninklijke familie wel in de aandacht staat als er een mogelijke uitvaart komt, maar nu de journalistiek bij het ziekenhuis staat en verslag wil doen mag dat ineens niet. :')
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 14:05:40 #84
8781 crew  Frutsel
pi_108223867
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:53 schreef roos85 het volgende:

[..]

quote:
Is skimaatje medeschuldig of niet?
De vriend met wie prins Johan Friso afgelopen vrijdag aan het skiën was, wordt binnenkort verhoord. Onderzocht wordt of hij medeschuldig is aan het ongeval.

Stephan Wijnkamp, advocaat in Oostenrijk, skileraar en lid van het bergreddingsteam: "Hij moet aantonen waarom hij daar in die helling is gaan skiën, ondanks het feit dat lawinestufe vier van kracht was."

Als wordt gekeken naar de omstandigheden rondom het ongeluk, denkt Stephan Wijnkamp advocaat in Oostenrijk, skileraar en lid van het bergreddingsteam, dat er zeker een schuldvraag kan voortvloeien uit het ongeluk. "Op basis van de feiten die in de media worden gepresenteerd is die kans zeer denkbaar."

Drie factoren die een rol spelen
Maar, zegt Wijnkamp, "Er zijn eigenlijk drie factoren die daarbij een rol spelen." "De eerste factor is de deskundigheid van Moosbrugger", legt Wijnkamp uit. "Ze kijken naar wat voor deskundigheden hij heeft toen hij de helling ging afdalen. Hij was ook lid van de bergredding en was een ervaren alpinist."

Zorgvuldig handelen
Daarnaast is het de vraag of Moosbrugger zorgvuldig heeft gehandeld. "Wat voor maatregelen heeft hij genomen om de risico’s te beperken? Daar zijn allerlei methoden voor. De ons bekende methode is die van Werner Munter, waarmee risico’s worden gemeden."

Het is daarbij belangrijk om te weten of hij het lawinenlagebricht heeft gelezen. Wijnkamp: "Dat wil zeggen, elke dag komt de lawinenwarndienst hier en wordt er een bericht uitgebracht. Dat wordt je geacht te lezen als je in het gelände gaat hier. Daarnaast moet hij aantonen waarom hij daar in die helling is gaan skiën, ondanks het feit dat het lawinestufe vier is."

Vertrouwen op deskundigheid
Het laatste punt is de vraag of prins Friso daadwerkelijk op de deskundigheid van zijn vriend heeft vertrouwd. "U moet zich dat voorstellen als twee vrienden die in een auto stappen. De ene vriend heeft zijn rijbewijs en de ander niet. Degene met rijbewijs zit achter het stuur en gaat rijden. Hij rijdt 220 kilometer per uur. Het wordt mistig en hij blijft hard rijden, ondanks dat het zicht slecht is. Er ontstaat een ongeluk. Dan kan het ook zijn dat de medepassagier gewond raakt."

"Dan kan het dus zo zijn dat de bestuurder strafrechtelijk aansprakelijk is", zegt Wijnkamp op BNR.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:05:56 #85
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_108223875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Ontzettend warrig inderdaad. Het is vast een prima arts, maar zou niet graag door hem behandeld willen worden.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:06:03 #86
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_108223877
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, ze zouden het kleinschaliger kunnen aanpakken, zonder koets met route door de stad. In principe.
En met 100.000 zwakzinnigen hijgend langs de route. :')
pi_108223898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

We zouden de kroning ook in een voetbalkantine kunnen doen.
Er kan heel veel ja.

Omdat mensen willen kijken zet de gemeente de route af met dranghekken niet omdat het openbaar is en iedereen is uitgenodigd. En auto of koets.... denk niet dat veel mensen alleen voor de koets komen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:07:31 #88
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108223922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:53 schreef roos85 het volgende:

[..]

Is gewoon standaardprocedure. Er is een lawine geweest met mogelijk een dode als gevolg. Dan moeten ze uitzoeken of er onverantwoorde risico's genomen zijn en zo ja, door wie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108223926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

Oke, dankjewel :)
Ze hebben beide het risico genomen, beetje vreemd als alleen Moosbrugger aansprakelijk wordt gesteld.
pi_108223940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:05 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Waar ik op doel is dat de koninklijke familie wel in de aandacht staat als er een mogelijke uitvaart komt, maar nu de journalistiek bij het ziekenhuis staat en verslag wil doen mag dat ineens niet. :')
1: Hebben ze daar om gevraagd?
Natuurlijk het is part of the job maar ze vragen niet of ze er komen staan.

2: Er is geen verbod op om bij het ziekenhuis te staan. Ik geloof eerder dat de journalisten weer eens onbeschoft waren
pi_108223951
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Is gewoon standaardprocedure. Er is een lawine geweest met mogelijk een dode als gevolg. Dan moeten ze uitzoeken of er onverantwoorde risico's genomen zijn en zo ja, door wie.
Dat weet ik, en goed dat ze dergelijk onderzoek doen, alleen kan je in deze situatie niet 1 persoon aansprakelijk stellen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 14:08:40 #92
43556 miss_dynastie
pi_108223957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:05 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ontzettend warrig inderdaad. Het is vast een prima arts, maar zou niet graag door hem behandeld willen worden.
Ik vraag me echt af of hij ze wel allemaal op een rijtje heeft... 'ja, dat zijn de regels' en even later 'nee, dat zijn niet de regels' en eerst 'dit is een bijzonder geval' en dan 'nee hoor, dit is een gewone patient'.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:09:30 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108223984
quote:
Het is daarbij belangrijk om te weten of hij het lawinenlagebricht heeft gelezen. Wijnkamp: "Dat wil zeggen, elke dag komt de lawinenwarndienst hier en wordt er een bericht uitgebracht. Dat wordt je geacht te lezen als je in het gelände gaat hier. Daarnaast moet hij aantonen waarom hij daar in die helling is gaan skiën, ondanks het feit dat het lawinestufe vier is."
Warüm zweitälig?

Mein Deutch ist sehr toll!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 februari 2012 @ 14:09:43 #94
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_108223992
Nu.nl brengt het een tikje genuanceerder :+

quote:
Vriend van Friso binnenkort gehoord
Laatste update: 20 februari 2012 17:34 info
RIJSWIJK - De man met wie prins Friso skiede toen hij vrijdag werd bedolven door een lawine, wordt deze of volgende week gehoord.
Foto: ANP

Het gaat om hotelier Florian Moosbrugger van Gasthof Post in Lech. De politie in Lech bevestigde de identiteit van de begeleider maandag.

Justitie onderzoekt het ongeval van de prins. Er wordt gekeken of sprake is van het toebrengen van lichamelijk letsel door nalatigheid onder gevaarlijke omstandigheden.

Onderzoek is gebruikelijk na een dergelijke gebeurtenis. Ook het horen van de begeleider is in dit soort gevallen routine, aldus de politie. Moosbrugger kon na het ongeval niet worden gehoord omdat hij in zware shock verkeerde.

Bergreddingsteam

De koninklijke familie komt al decennia in Gasthof Post. De 42-jarige Moosbrugger is volgens Oostenrijkse media een oude vriend van de prins en staat bekend als een uitstekende skiër. Hij is ook lid van het lokale bergreddingsteam.

Het tweetal was vrijdag rond 12.00 uur buiten de piste aan het skiën, wat op eigen risico gebeurt. Volgens manager Michael Manhart van de skiliften in Lech waren in de ochtend nog lawine-explosies uitgevoerd, maar was er geen lawine gekomen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:09:54 #95
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_108223997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

1: Hebben ze daar om gevraagd?
Natuurlijk het is part of the job maar ze vragen niet of ze er komen staan.

2: Er is geen verbod op om bij het ziekenhuis te staan. Ik geloof eerder dat de journalisten weer eens onbeschoft waren
Ik neem aan van wel, ik denk niet dat de NOS de uitvaart op eigen houtje zal uitzenden zonder overleg met de familie?
En zo'n uitvaart kan veel kleinschaliger worden aangepakt zonder koets en bombarie. Ik zeg niet dat het moet, maar ze vragen er wel om in de belangstelling te staan.
pi_108223998
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of hij ze wel allemaal op een rijtje heeft... 'ja, dat zijn de regels' en even later 'nee, dat zijn niet de regels' en eerst 'dit is een bijzonder geval' en dan 'nee hoor, dit is een gewone patient'.
hij probeert natuurlijk op alle wijzen zijn eigen straatje schoon te vegen :r
pi_108224038
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:07 schreef roos85 het volgende:

[..]

Oke, dankjewel :)
Ze hebben beide het risico genomen, beetje vreemd als alleen Moosbrugger aansprakelijk wordt gesteld.
Jup maar dus op basis van kennis en zijn verantwoordelijkheid als skileraar en lid van het reddingsteam. Zit wel iets in, net zoals wanneer je een ehbo diploma hebt je nooit iemand hulp mag weigeren oid
pi_108224078
quote:

[..]

Ja vind ik ook :Y

Gisteren in NRC heeft Jannetje Koelewijn heel precies uitgelegd hoe haar stuk tot stand is gekomen: zowel haar man als de Oostenrijkse arts zaten bij haar aan tafel toen zij op haar laptop zat te tikken ("Ze moesten hun borden opzij schuiven") en die Oostenrijker heeft het stuk toen ook gelezen (voorgelezen gekregen) en nog wat laatste medische details gecorrigeerd. Het was dus geen 'achteraf'-actie, ze heeft het in oveleg met de twee artsen geschreven. Op aandringen van de NRC-hoofdredactie heeft ze, voor het stuk gepubliceerd werd, nog met haar man overlegd of hij dit risico wel wilde nemen: "Ik heb hem 's nachts drie keer wakker gemaakt", schrijft ze, maar hij bleef bij zijn standpunt dat de mensen moesten weten hoe het werkelijk zat (geen schedelbasisfractuur) en toen is het dus gepubliceerd.

Ook op de hoofdredactie was er natuurlijk discussie: "Kunnen we dit maken?" maar toen is besloten van wel, omdat een krant haar lezers betrouwbare en relevante informatie wil geven, en dat was hier het geval. De medisch-etische discussie was voor de krant zelf natuurlijk minder belangrijk (hoewel: ook, maar een krant is geen ziekenhuis).
pi_108224084
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eigen gewin? Het was nieuws dat in dit verband erg relevant was. Dat verslaan journalisten.
Eigen gewin ja. Met naam en toenaam en overal willen komen. Ze is echt niet roomser dan de paus.
Ze moet voor haar werkgever gewoon stukjes schrijven en daarbij moet ze zoveel mogelijk opvallen om haar baan te behouden.

En relevant.... Je bent in dit geval een soort heler. Je passeert informatie die vertrouwelijk is.
Vertrouwelijke data van een burger wat geen enkel doel dient.

Niemand zal het een reet interesseren maar je zou het ook niet erg vinden als ze je medisch dossier in haar krantje zet? of van een willekeurige andere burger?

Als het een groter doel dient, want tegelijk een gevaarlijk vlak is, waarbij misstanden aan de kaak worden gesteld zoals bijvoorbeeld wikileaks heeft gedaan ben ik best vorostander. Dit dient echt geen groter doel en is puur voor mevrouw haar carrière roddeljournalistiek.

Dat ze maar snel straatkrantjes mag verkopen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:16:10 #100
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224161
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:09 schreef Rewimo het volgende:
Nu.nl brengt het een tikje genuanceerder :+

[..]

Dat was al langer bekend, staat er gewoon bij voor de compleetheid.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 14:16:13 #101
43556 miss_dynastie
pi_108224164
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:09 schreef roos85 het volgende:

[..]

hij probeert natuurlijk op alle wijzen zijn eigen straatje schoon te vegen :r
Maar dat toch ook niet helemaal, met z'n 'tuurlijk moet ik bij het tuchtcollege komen, maar ik lig daar echt niet wakker van'.
pi_108224192
Wat een onzin.
pi_108224197
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat toch ook niet helemaal, met z'n 'tuurlijk moet ik bij het tuchtcollege komen, maar ik lig daar echt niet wakker van'.
Hij denkt waarschijnlijk dat hij onschendbaar is, hij heeft iets van 12 jaar in het tuchtcollege gezeten.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:19:23 #104
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108224242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:17 schreef esperanza93 het volgende:
Wat een onzin.
?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:19:27 #105
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224243
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

De geheimhouding is daar voor de patiënt. Als een arts die geheimhouding doorbreekt ontslaat dat niet iemand van de morele verantwoordelijkheid om die informatie achter te houden.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:22:19 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224320
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:19 schreef kingmob het volgende:

De geheimhouding is daar voor de patiënt. Als een arts die geheimhouding doorbreekt ontslaat dat niet iemand van de morele verantwoordelijkheid om die informatie achter te houden.
Ik vind dat je als journalist first en foremost de verantwoordelijkheid hebt naar je publiek om die van relevante informatie te voorzien. Zo heb ik het vroeger ook geleerd.
pi_108224345
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:19 schreef kingmob het volgende:

[..]

ze had hoogstens kunnen/mogen schrijven: 'Oh! Die arts verteld allemaal geheime dingen waar buitenstaanders bij staan. En het is niet eens de behandelend arts. Oh! Schande!'
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:23:27 #108
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224355
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind dat je als journalist first en foremost de verantwoordelijkheid hebt naar je publiek om die van relevante informatie te voorzien. Zo heb ik het vroeger ook geleerd.
Dus we kunnen jou laten schaduwen om iets te ontfutselen om in de krant te zetten? :D
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_108224364
quote:

[..]

Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_108224371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:19 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

?
Ja.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:24:04 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:23 schreef computergirl het volgende:

ze had hoogstens kunnen/mogen schrijven: 'Oh! Die arts verteld allemaal geheime dingen waar buitenstaanders bij staan. En het is niet eens de behandelend arts. Oh! Schande!'
Als ze schreef voor het plaatselijke sufferdje waar gramatica geen rol speelt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:24:25 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:23 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

Dus we kunnen jou laten schaduwen om iets te ontfutselen om in de krant te zetten? :D
Ik denk niet dat ik zo relevant ben.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:25:16 #113
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224412
quote:

[..]

Een journalist is gewoon een burger met een baan. De verantwoordelijkheid van een journalist verschilt niet dan die van ieder ander en bij medische zaken is het belang van de patiënt natuurlijk groter.

Ze overtreed wellicht geen regel, maar werkt wel mee aan iets waarvan ze heel goed weet hoe moreel dubieus het is. Ze praat dit voor haarzelf goed door zichzelf van verantwoordelijkheid te ontslaan. Dat is natuurlijk veel te makkelijk, ze is een essentieel onderdeel van het 'lek'.
pi_108224449
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als ze schreef voor het plaatselijke sufferdje waar gramMatica geen rol speelt.
kinderachtig
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:27:02 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224469
Wat is er in hemelsnaam moreel dubieus aan melden dat de verslaggeving tot dan toe vanuit een verkeerde en negatievere informatievoorziening (schedelbasisfractuur) is uitgegaan?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:27:27 #116
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee, want ze heeft de informatie bewust opgezocht door het te vragen (via haar man welliswaar). Je kunt daarna moeilijk zo iemand aan de schandpaal nagelen, dat is gewoon iemand er in luizen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 14:27:29 #117
43556 miss_dynastie
pi_108224487
quote:

[..]

Zo heilig is de journalistiek echt niet hoor.... ook journalisten knijpen regelmatig een oogje toe, als zij of een bekende er beter van kunnen worden. De belangen van het publiek spelen dan helemaal geen rol.
pi_108224514
Blijkbaar willen mensen heel graag de journalist aanvallen, de hooivorken zijn van stal :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:28:22 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224521
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Zo heilig is de journalistiek echt niet hoor.... ook journalisten knijpen regelmatig een oogje toe, als zij of een bekende er beter van kunnen worden. De belangen van het publiek spelen dan helemaal geen rol.
Ik zeg ook nergens dat journalistiek heilig is? Maar ik denk dat in dit geval het wel een wisselwerking is tussen relevante informatievoorziening en scoop.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:28:25 #120
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108224523
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:23 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Ja.
Wat onzin?
pi_108224531
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant in deze casus ?
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 14:28:57 #122
43556 miss_dynastie
pi_108224540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:28 schreef De_Nuance het volgende:
Blijkbaar willen mensen heel graag de journalist aanvallen, de hooivorken zijn van stal :')
Oh nee, zij doet gewoon wat ze doet. Maar echt niet in het belang van volk en vaderland, maar om er zelf beter van te worden. Als dat maar helder is.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:30:07 #123
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224578
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:27 schreef Copycat het volgende:
Wat is er in hemelsnaam moreel dubieus aan melden dat de verslaggeving tot dan toe vanuit een verkeerde en negatievere informatievoorziening (schedelbasisfractuur) is uitgegaan?
Die informatie is niet de wereld ingekomen door de patiënt of familie. Zo kun je alles wel goed praten. Eerst een gerucht de wereld in helpen en het daarna 'corrigeren'. Door het te publiceren zeg je impliciet dat het beroepsgeheim je niet boeit. Dan ben je moreel dubieus.

Je doet nu net alsof de RVD valse informatie heeft gegeven en dat zij dit enorme complot heeft blootgelegd -O-
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:30:46 #124
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224592
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik zo relevant ben.
Het komt dan alleen niet op de voorpagina nee, maar genoeg pagina's over.
pi_108224612
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh nee, zij doet gewoon wat ze doet. Maar echt niet in het belang van volk en vaderland, maar om er zelf beter van te worden. Als dat maar helder is.
Natuurlijk doet ze dat voor haarzelf , maar het zou zo moeten werken : als je je functie goed uitvoert, moet je daar profijt van hebben, als je dat niet doet dan niet.

Het is niet de schuld van de journalist dat deze arts de medische code doorbreekt en hij lijkt me ook de enige schuldige in deze kwestie. Als het niet in de NRC stond had het wel ergens anders gestaan.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:31:44 #126
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224624
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:30 schreef kingmob het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof de RVD valse informatie heeft gegeven en dat zij dit enorme complot heeft blootgelegd -O-
Zo brengen ze het zelf ook. :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:32:25 #127
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224644
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:30 schreef kingmob het volgende:

[..]

Die informatie is niet de wereld ingekomen door de patiënt of familie. Zo kun je alles wel goed praten. Eerst een gerucht de wereld in helpen en het daarna 'corrigeren'. Door het te publiceren zeg je impliciet dat het beroepsgeheim je niet boeit. Dan ben je moreel dubieus.

Het NRC heeft een gerucht de wereld in geholpen om het vervolgens te corrigeren? Dat heb ik gemist.
En die complottheorie bedenk je er zelf bij. Ik zeg simpelweg niets meer dan dat ze haar beroep als journalist heeft uitgeoefend. Open en bloot.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:32:52 #128
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224658
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:31 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Natuurlijk doet ze dat voor haarzelf , maar het zou zo moeten werken : als je je functie goed uitvoert, moet je daar profijt van hebben, als je dat niet doet dan niet.

Het is niet de schuld van de journalist dat deze arts de medische code doorbreekt en hij lijkt me ook de enige schuldige in deze kwestie. Als het niet in de NRC stond had het wel ergens anders gestaan.
Dat hij de code doorbreekt wil nog niet zeggen dat zij moet gaan soppen met haar laptop om een stuk te schrijven.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:32:53 #129
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224659
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

Het komt dan alleen niet op de voorpagina nee, maar genoeg pagina's over.
Ik denk dat het ook daarvoor weinig interessant zal zijn, maar doe vooral je best!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:33:41 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224686
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dat hij de code doorbreekt wil nog niet zeggen dat zij moet gaan soppen met haar laptop om een stuk te schrijven.
Soppen nog wel.Ik begin me af te vragen hoe de reacties zouden zijn geweest als het een meneer de journalist betrof.
pi_108224691
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:31 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Het is ook nergens beweerd dat alleen de dame fout is. De dame is wel Nederlands bezit aangezien voor een Nederlands krantje schrijft.

Ze hoeft niet te publiceren. Ze wil dat zelf graag doen voor eigen gewin en wij mogen dat moreel verwerpelijk vinden dat ze als heler optreed in medische gegevens. Net zoals haar hoofd redecteur er ook voor heeft gekozen om daar aan mee te werken.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:34:04 #132
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224695
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook daarvoor weinig interessant zal zijn, maar doe vooral je best!
Een journalist schrijft over alles dus en die moet volgens sommigen hier dat ook persé doen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:34:27 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108224711
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:09 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel, ik denk niet dat de NOS de uitvaart op eigen houtje zal uitzenden zonder overleg met de familie?
En zo'n uitvaart kan veel kleinschaliger worden aangepakt zonder koets en bombarie. Ik zeg niet dat het moet, maar ze vragen er wel om in de belangstelling te staan.
Ga ik hem even omdraaien, past mooi bij het 'als mijn buurman door het ijs zakt komen er ook geen dagelijkse nieuws-updates'-gehuilie: als jouw buurman met een koets begraven wil worden mag dat toch ook gewoon?

En echt... de koniklijke familie vraagt echt niet aan de NOS of ze het uit willen zenden. Sterker nog, ik durf er heel wat om te verwedden dat ze echt liever zouden hebben dat het in besloten kring kon.
Dat 'kan' alleen echter niet omdat dat nou eenmaal een van de nare kanten is van Koninklijke familie zijn, je hebt een bepaalde verantwoordelijkheid en 'plicht' naar het volk en daar valt ook het openbaar zijn van bepaalde ceremonies onder.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:34:37 #134
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224713
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het NRC heeft een gerucht de wereld in geholpen om het vervolgens te corrigeren? Dat heb ik gemist.
En die complottheorie bedenk je er zelf bij. Ik zeg simpelweg niets meer dan dat ze haar beroep als journalist heeft uitgeoefend. Open en bloot.
Hoho, niet de boel omdraaien. Ik zeg dat je met die logica altijd zo kan handelen. Ik bedenk die complottheorie niet, dat doe jij door te beweren dat de RVD valse info heeft afgegeven.

Dat ze toevallig journalist is, is compleet irrelevant. Als je gewoon je beroep als huurmoordenaar uitoefent ben je ook fout toch?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:34:45 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224716
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:34 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

Een journalist schrijft over alles dus en die moet volgens sommigen hier dat ook persé doen.
Over alles wat relevant is, ja.
pi_108224723
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Soppen nog wel.Ik begin me af te vragen hoe de reacties zouden zijn geweest als het een meneer de journalist betrof.
Ga je het nu op geslacht gooien? :')
Straks nog even over et glazen plafond en de stap erna is mevrouw eigenlijk slachtoffer van deze harde mannenwereld.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:35:09 #137
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224730
quote:

[..]

Dan had zijn laptop onder de cum gezeten en moest hij met plakkerige toetsen het stuk typen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:35:09 #138
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224731
quote:

[..]

Laag
pi_108224744
Ik vind het wel hypocriet om nu de journalisten aan te vallen.
Veel mensen zijn continue op zoek naar nieuwe informatie over de situatie van Johan Friso. De roddelblaadjes zullen weer goed verkopen. En een journalist die dan iets in het ziekenhuis hoort mag daar dan niet over schrijven?

Het is een totale mediahype die we zelf in stand houden door onze honger naar informatie.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:36:32 #140
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:35 schreef utrecht1970 het volgende:
Veel mensen zijn continue op zoek naar nieuwe informatie over de situatie van Johan Friso. De roddelblaadjes zullen weer goed verkopen. En een journalist die dan iets in het ziekenhuis hoort mag daar dan niet over schrijven?

Het is een totale mediahype die we zelf in stand houden door onze honger naar informatie.
Ik wacht gewoon netjes de dagen af hoor, mij hoor je niet. :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:36:58 #141
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224802
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:34 schreef kingmob het volgende:

Hoho, niet de boel omdraaien. Ik zeg dat je met die logica altijd zo kan handelen. Ik bedenk die complottheorie niet, dat doe jij door te beweren dat de RVD valse info heeft afgegeven.

Dat ze toevallig journalist is, is compleet irrelevant. Als je gewoon je beroep als huurmoordenaar uitoefent ben je ook fout toch?
Jij maakt er een complot van, ik niet. Ik zeg dat zij andere info heeft die eerdere info tegenspreekt en dat het haar taak is als journalist om dat nieuws te brengen. Dat hebben ze uiteindelijk na afwegingen gedaan. Het is niet zo alsof ze dat zonder wikken en wegen in de krant hebben gezet.

En die huurmoordenaar volg ik niet. Dat is ook een normaal vak?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:37:14 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108224811
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:34 schreef Godtje het volgende:
Ga je het nu op geslacht gooien? :')
Straks nog even over et glazen plafond en de stap erna is mevrouw eigenlijk slachtoffer van deze harde mannenwereld.
Ik gooi het nergens op, ik vraag het me af.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:38:02 #143
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224832
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:35 schreef utrecht1970 het volgende:

Dat andere mensen het willen weten is al helemaal geen argument, dat is pas hypocriet. "Ja sorry, ik doe het ook liever niet, maar zij willen het weten!" zoiets?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:38:53 #144
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224858
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:34 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat beweert ze niet, dat is een feit.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:39:08 #145
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_108224864
Weet je wat ik een beetje mis in die hele discussie rond dat NRC-stuk.

Het ziekenhuis heeft gezegd dat de informatie in dat stuk 'grotendeels incorrect' is. Niet dat je daar veel verder meekomt. Maar feit blijft wel dat het dus blijkbaar niet heel betrouwbare informatie is.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:39:59 #146
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224885
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:39 schreef Jovatov het volgende:
Weet je wat ik een beetje mis in die hele discussie rond dat NRC-stuk.

Het ziekenhuis heeft gezegd dat de informatie in dat stuk 'grotendeels incorrect' is. Niet dat je daar veel verder meekomt. Maar feit blijft wel dat het dus blijkbaar niet heel betrouwbare informatie is.
Dat kan je altijd zeggen ja als de pleuris uitbreekt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:40:17 #147
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224890
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij maakt er een complot van, ik niet. Ik zeg dat zij andere info heeft die eerdere info tegenspreekt en dat het haar taak is als journalist om dat nieuws te brengen. Dat hebben ze uiteindelijk na afwegingen gedaan. Het is niet zo alsof ze dat zonder wikken en wegen in de krant hebben gezet.

En die huurmoordenaar volg ik niet. Dat is ook een normaal vak?
Het doet er niet toe of ze over nagedacht hebben, het gaat om de beslissing. Het doet er ook niet toe of die info geruchten tegenspreekt. Je draait er een beetje omheen. De huurmoordenaar is daar om dat je net doet dat haar beroep haar een bijzondere positie zou geven, waarin dit ineens een moeilijke kwestie wordt, terwijl het volslagen irrelevant is. Als ik deze info had gehad en het hier op fok had gezet was ik geen journalist geweest, maar had je exact dezelfde discussie.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:40:42 #148
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:38 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat beweert ze niet, dat is een feit.
Nee hoor.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:42:00 #149
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108224939
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:40 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nee hoor.
Jawel. En waarom haal je er een huurmoordenaar bij? Dat heeft helemaal niks hiermee te maken.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:43:07 #150
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108224978
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:42 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Jawel. En waarom haal je er een huurmoordenaar bij? Dat heeft helemaal niks hiermee te maken.
Dat is het punt oO<
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:44:00 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108225005
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:40 schreef kingmob het volgende:

Het doet er niet toe of ze over nagedacht hebben, het gaat om de beslissing. Het doet er ook niet toe of die info geruchten tegenspreekt. Je draait er een beetje omheen. De huurmoordenaar is daar om dat je net doet dat haar beroep haar een bijzondere positie zou geven, waarin dit ineens een moeilijke kwestie wordt, terwijl het volslagen irrelevant is. Als ik deze info had gehad en het hier op fok had gezet was ik geen journalist geweest, maar had je exact dezelfde discussie.
Ik draai er helemaal niet omheen, maar zeg gewoon zoals ik het zie en in die redenatie is geen plaats voor snuiters als huurmoordenaars of FOK!vergelijkingen.

Ik zeg niet dat haar beroep haar een bijzondere positie geeft, maar dat haar beroep nieuwsgaring is. En dit was imo een sterk staaltje nieuwsgaring.

Nu denk ik niet dat we hier hetzelfde over gaan denken, dus hou ik het voor nu even hierbij. Alhoewel deze discussie het topic wel levendig houdt, houdt het me nu ook te veel van mijn schrijfwerk af :+ .
pi_108225051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jij doet toch ook wat je doet (ongeacht de baan die je hebt)? Dat doe je dan ook om er zelf beter van te worden, je verdient er je geld mee, en als je nog studeert doe je het om een voldoende te halen (voor jezelf).
Journalistiek is een vak, ik heb het idee dat dat nog niet is doorgedrongen hier. Natuurlijk heb je ook slechte journalisten, maar die werken doorgaans niet voor NRC.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 14:48:37 #153
43556 miss_dynastie
pi_108225170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:45 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Jij doet toch ook wat je doet (ongeacht de baan die je hebt)? Dat doe je dan ook om er zelf beter van te worden, je verdient er je geld mee, en als je nog studeert doe je het om een voldoende te halen (voor jezelf).
Journalistiek is een vak, ik heb het idee dat dat nog niet is doorgedrongen hier. Natuurlijk heb je ook slechte journalisten, mij die werken doorgaans niet voor NRC.
Natuurlijk is het een vak. In die zin veroordeel ik haar helemaal niet. Maar het gaat echt niet in de eerste plaats om 'het publiek van relevante informatie te voorzien'. Ik heb uit eigen ervaring met journalisten regelmatig meegemaakt dat 'relevante informatie' werd achtergehouden en dat was echt niet in het belang van het publiek.

Daarom ben ik een beetje allergisch voor het 'tuuuuurlijk vertelde ze het, het is relevante informatie voor het publiek'. Dat is helemaal niet de belangrijkste reden dat ze het bekend heeft gemaakt, hooguit een leuke bijkomstigheid.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:49:56 #154
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108225217
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik draai er helemaal niet omheen, maar zeg gewoon zoals ik het zie en in die redenatie is geen plaats voor snuiters als huurmoordenaars of FOK!vergelijkingen.

Ik zeg niet dat haar beroep haar een bijzondere positie geeft, maar dat haar beroep nieuwsgaring is. En dit was imo een sterk staaltje nieuwsgaring.

Nu denk ik niet dat we hier hetzelfde over gaan denken, dus hou ik het voor nu even hierbij. Alhoewel deze discussie het topic wel levendig houdt, houdt het me nu ook te veel van mijn schrijfwerk af :+ .
Nouja, ik zeg dat je er omheen draait, omdat ik denk dat je niet tot de kern komt waarom je denk wat je denkt. Schrijven is niet m'n sterkste kant merk ik altijd wel, want m'n voorbeelden die in m'n dagelijks werk vaak prima werken komen nooit over :P Mijn punt is dat het vreemd is dat je je standpunt ontleent aan het feit dat ze journalist is, niet het standpunt zelf. Ik ben het niet met je eens, maar daar houd het idd qua discussie snel op. Maar waarom zou iemand ineens andere mores er op nahouden omdat ze bepaald werk doen?

Daarom, als ik het nieuws hier had gebracht, dus niet als journalist, waarom is dat blijkbaar anders volgens jou?
pi_108225261
WAs de situatie anders geweest als de journalist had gehoord dat hij was overleden en dat zou publiceren.

Om zelf het antwoord te geven: Ja, want dan wil je het 100% zeker weten.
Nu was het voldoende om te publiceren omdat ze 2 doktoren had gehoord die met elkaar stonden te praten.
Kon zij zelf inschatten hoe betrouwbaar hun informatie was, had ze het kunnen checken etc.
Vervolgens moet de hoofdredacteur van de nrc dezelfde riedel aflopen of hij het betrouwbaar genoeg vond om te publiceren.
In het bovenstaande geval had de hoofdredacteur dit niet gedurfd.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 14:52:51 #156
43556 miss_dynastie
pi_108225310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:51 schreef utrecht1970 het volgende:
WAs de situatie anders geweest als de journalist had gehoord dat hij was overleden en dat zou publiceren.

Om zelf het antwoord te geven: Ja, want dan wil je het 100% zeker weten.
Nu was het voldoende om te publiceren omdat ze 2 doktoren had gehoord die met elkaar stonden te praten.
Kon zij zelf inschatten hoe betrouwbaar hun informatie was, had ze het kunnen checken etc.
Vervolgens moet de hoofdredacteur van de nrc dezelfde riedel aflopen of hij het betrouwbaar genoeg vond om te publiceren.
In het bovenstaande geval had de hoofdredacteur dit niet gedurfd.
Maar dat is ook zoiets. Volgens Tulleken had hij slecht nieuws nooit gedeeld. Andersom beweert hij dat vrouwtjelief bij het gesprek was. Alsof zij dan haar mond zou hebben gehouden bij slecht nieuws :')
pi_108225373
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een vak. In die zin veroordeel ik haar helemaal niet. Maar het gaat echt niet in de eerste plaats om 'het publiek van relevante informatie te voorzien'. Ik heb uit eigen ervaring met journalisten regelmatig meegemaakt dat 'relevante informatie' werd achtergehouden en dat was echt niet in het belang van het publiek.
Deze journalist, Jannetje Koelewijn, heeft gedaan wat elke goede journalist gedaan zou hebben (ervan uitgaande dat die journalist op het moment suprème toevallig in Innsbruck was, zoals Jannetje Koelewijn), namelijk bij zichzelf denken, en zo schrijft zij het ook letterlijk op in NRC: "Ik zou een dweil zijn als ik niet probeerde om meer aan de weet te komen."

Nee, het is niet leuk dat er iemand onder een lawine is verdwenen. Maar toevallig is het de zoon van onze koningin en de broer van onze kroonprins - zijn gezondheid heeft gevolgen voor hun functioneren, en dus is het nieuws.

Als er ergens een natuurramp plaatsvindt, zegt een journalist toch ook niet: "Ik blijf weg, want als ik foto's maak is dat niet leuk voor de nabestaanden'?
pi_108225406
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat is ook zoiets. Volgens Tulleken had hij slecht nieuws nooit gedeeld. Andersom beweert hij dat vrouwtjelief bij het gesprek was. Alsof zij dan haar mond zou hebben gehouden bij slecht nieuws :')
Maar dan had de hoofdredacteur het stuk niet geplaatst.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:55:51 #159
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108225417
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:54 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

- zijn gezondheid heeft gevolgen voor hun functioneren

Overdrijven is ook een vak. :')
pi_108225448
Net zoals uit pieteit met de koningin het kabinet pas 1 dag na de begrafenis van Claus viel.
pi_108225534
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jawel, want het is allemaal in overleg (met de twee artsen) gepubliceerd. Ze wéét meer (schrijft ze in NRC), en daar zijn ook feiten bij die minder optimistisch zijn - maar die informatie heeft ze in overleg met de hoofdredactie (en de twee artsen) niet gepubliceerd.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:59:35 #162
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108225542
quote:

[..]

Deze journalist, Jannetje Koelewijn, heeft gedaan wat elke goede journalist gedaan zou hebben (ervan uitgaande dat die journalist op het moment suprème toevallig in Innsbruck was, zoals Jannetje Koelewijn), namelijk bij zichzelf denken, en zo schrijft zij het ook letterlijk op in NRC: "Ik zou een dweil zijn als ik niet probeerde om meer aan de weet te komen."

Nee, het is niet leuk dat er iemand onder een lawine is verdwenen. Maar toevallig is het de zoon van onze koningin en de broer van onze kroonprins - zijn gezondheid heeft gevolgen voor hun functioneren, en dus is het nieuws.

Als er ergens een natuurramp plaatsvindt, zegt een journalist toch ook niet: "Ik blijf weg, want als ik foto's maak is dat niet leuk voor de nabestaanden'?
Het gaat niet om wel of niet leuk, het gaat om de geheimhouding van medische gegevens als de patiënt of familie dat graag wil. Die wens doorbreken voor zoiets als dit, enkel omdat jij als journalist vind dat het nieuws is, is te hekelen.

Je hoeft je toch enkel in Friso of de familie te verplaatsen om te begrijpen dat dit een grens overschrijdt? Het is belangrijk dat die geheimhouding absoluut is en niet afhankelijk van iemands interpretatie, anders is het hek van de dam.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 15:00:06 #163
43556 miss_dynastie
pi_108225566
quote:

[..]

Het gaat me niet om Koelewijn, nogmaals, het gaat me om de stelling dat journalisten altijd uit zijn op 'het delen van relevante informatie met het publiek'. Mijn ervaring is toch echt anders. Had Koelewijn dit gehoord en was het op wat voor manier dan ook voor haar beter geweest om haar waffel te houden, dan had ze gewoon gedaan, met lak aan het publiek. Da's alles :)
pi_108225773
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:59 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het gaat niet om wel of niet leuk, het gaat om de geheimhouding van medische gegevens als de patiënt of familie dat graag wil. Die wens doorbreken voor zoiets als dit, enkel omdat jij als journalist vind dat het nieuws is, is te hekelen.

Je hoeft je toch enkel in Friso of de familie te verplaatsen om te begrijpen dat dit een grens overschrijdt? Het is belangrijk dat die geheimhouding absoluut is en niet afhankelijk van iemands interpretatie, anders is het hek van de dam.
Hm, toevallig ben je bij mij aan het verkeerde adres met die stelling, want hoe hard ik ook probeer me te verplaatsen in hun situatie, ik snap niet wat nou het enorme probleem is van die 'geheime medische informatie'. Hij is toch onder een lawine gekomen? Als ik onder die lawine had gelegen, had iedereen dat mogen weten. Als mijn vader eronder had gelegen, ook. Mijn kinderen: idem. Wat is het grote geheim?

Het is nou niet bepaald zo dat Friso dit ongeval stil had kunnen houden, als die informatie niet was gepubliceerd. We wisten het al, en nu weten we een beetje meer. En dat beetje meer dat we weten, is positief nieuws (vergeleken bij de schedelbasisfractuur), dus dan zou ik eerder zeggen: moet die journalist die met de schedelbasisfractuur op de proppen kwam niet worden aangeklaagd? Dat is dan opeens géén geheime medische informatie, alleen omdat het niet klopt.
pi_108225781
111 Teletekst di 21 feb
Artsenorganisatie gispt Tulleken

De artsenorganisatie KNMG laakt de
handelwijze van de neurochirurg Kees
Tulleken over de gezondheidstoestand
van prins Friso
.Via zijn vrouw,de
journalist Jannetje Koelewijn,werd
zaterdag bekend dat Friso aan het
ski-ongeluk geen schedelbasisfractuur
had overgehouden.

De KNMG zegt dat van een arts verwacht
mag worden dat hij zorgvuldig omgaat
met gegevens van patiënten.Ook moet hij
voorkomen dat de gegevens in handen
komen van anderen."laat staan van een
journalist".

Tulleken wordt ook nog gehoord door de
Inspectie van de Gezondheidszorg.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:08:35 #166
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108225878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:06 schreef computergirl het volgende:
111 Teletekst di 21 feb
Artsenorganisatie gispt Tulleken

` De artsenorganisatie KNMG laakt de
handelwijze van de neurochirurg Kees
Tulleken over de gezondheidstoestand
van prins Friso.Via zijn vrouw,de
journalist Jannetje Koelewijn,werd
zaterdag bekend dat Friso aan het
ski-ongeluk geen schedelbasisfractuur
had overgehouden.

De KNMG zegt dat van een arts verwacht
mag worden dat hij zorgvuldig omgaat
met gegevens van patiënten.Ook moet hij
voorkomen dat de gegevens in handen
komen van anderen."laat staan van een
journalist".

Tulleken wordt ook nog gehoord door de
Inspectie van de Gezondheidszorg.
Terecht. Zakkenwasser.
pi_108225972
Gispen :o
Tap tap tap
pi_108225996
Hij vergat "off the record" tegen zijn vrouw te zeggen
pi_108226020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:10 schreef CherryLips het volgende:
Gispen :o
Ik kende dat woord ook alleen in samenhang met meubels :o
pi_108226040
weer een woord geleerd :7

En dat zat dan 12 jaar lang in een medisch tuchtcollege en verkondigd dat nog trots ook elke 5 minuten na deze kutactie _O-
pi_108226048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik kende dat woord ook alleen in samenhang met meubels :o
of Utrechtste Wethouder
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:13:27 #172
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108226094
Ik ken het woord niet, maar ik dacht dat het een soort verbastering van berispen was. :')
pi_108226110
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:08 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Terecht. Zakkenwasser.
"ja, want ik ken de familie een beetje,...."

Nou , dan besef je heel goed dat de familie hier niet van is gediend!!! :W

Een goeie O-) arts biedt zich niet aan ! Die wordt geroepen...of in consult gevraagd.
En alsof de familie niet beter duits spreekt dan deze arrogante hoogmoedige meneer.

/ neuro-chirurg in ruste ( al 7 jaar).
pi_108226121
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:13 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik ken het woord niet, maar ik dacht dat het een soort verbastering van berispen was. :')
Ow jij was al een stap verder dan ik, ik keek drie keer om te checken of het niet een simpele typo was
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 15:14:10 #175
43556 miss_dynastie
pi_108226128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:12 schreef opgebaarde het volgende:
weer een woord geleerd :7

En dat zat dan 12 jaar lang in een medisch tuchtcollege en verkondigd dat nog trots ook elke 5 minuten na deze kutactie _O-
Maar ben ik dan de enige die zich afvraagt of die man ze wel allemaal op een rijtje heeft? Hij zal toch veel vaker 'groots nieuws' hebben gehoord, als grootheid in zijn vakgebied?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:14:12 #176
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108226132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:05 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Hm, toevallig ben je bij mij aan het verkeerde adres met die stelling, want hoe hard ik ook probeer me te verplaatsen in hun situatie, ik snap niet wat nou het enorme probleem is van die 'geheime medische informatie'. Hij is toch onder een lawine gekomen? Als ik onder die lawine had gelegen, had iedereen dat mogen weten. Als mijn vader eronder had gelegen, ook. Mijn kinderen: idem. Wat is het grote geheim?

Het is nou niet bepaald zo dat Friso dit ongeval stil had kunnen houden, als die informatie niet was gepubliceerd. We wisten het al, en nu weten we een beetje meer. En dat beetje meer dat we weten, is positief nieuws (vergeleken bij de schedelbasisfractuur), dus dan zou ik eerder zeggen: moet die journalist die met de schedelbasisfractuur op de proppen kwam niet worden aangeklaagd? Dat is dan opeens géén geheime medische informatie, alleen omdat het niet klopt.
Volgens mij begrijp je simpelweg de discussie niet. Het gaat om z'n medische gegevens, niet om de situatie, of het ongeluk, of wat dan ook.
pi_108227148
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:14 schreef kingmob het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je simpelweg de discussie niet. Het gaat om z'n medische gegevens, niet om de situatie, of het ongeluk, of wat dan ook.
Dit dus.
pi_108227214
quote:

[..]

Het is echter niet aan de journalist om dit achter te houden, dat moet gedaan worden door de vertrouwenspersonen en arts(en).

- Ik vind het terecht dat NRC dit gepubliceerd heeft. Ze hebben nieuws te pakken en kunnen dit publiek maken. Als er enkel nieuws wordt gebaracht dat door instanties vrijgegeven wordt kun je nieuwsbladen wel opdoeken.

- De journaliste staat wat mij betreft ook in haar recht, al moet ik toegeven dat deze informatie op een achterbakse/gluiperige manier tot stand is gekomen. Maargoed, dat is journalisten eigen. Ze had geen misbruik moeten maken van de positie van haar man, dit is wat mij betreft echter een puur persoonlijke situatie.

- Mijn inziens ligt de schuld volledig bij de twee artsen. Die Tulleken had nooit zijn vrouw mee moeten nemen naar het ziekenhuis, dat was volstrekt onnodig. Het lijkt haast wel een vooropgezet plannetje van de twee. Daar moet Tulleken zich niet mee inlaten.
De behandelend arts is helemaal schuldig. Hij mag nooit zomaar met een journalist gaan praten over vertrouwelijke informatie.

Ik vond het optreden van Tulleken gisteren bij P&W echt schandalig. De man gelooft echt dat hij een goede daad verricht heeft. Hij mag/moet zich hier helemaal niet mee bemoeien, ook al vind hij dat er foutieve info naar buiten is gekomen. Voortaan maar aan Tulleken vragen of geheime medische informatie naar buiten mag komen?
pi_108228185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:42 schreef vivelafete het volgende:

- Ik vind het terecht dat NRC dit gepubliceerd heeft. Ze hebben nieuws te pakken en kunnen dit publiek maken. Als er enkel nieuws wordt gebaracht dat door instanties vrijgegeven wordt kun je nieuwsbladen wel opdoeken.
dat vind ik discutabel. Op die fiets kan je ook info uit het liefdesleven van Rutte of details over de laatste AIDS test van Gordon publiceren.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:13:33 #180
3658 _joepie_
pi_108228266
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:42 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Het is echter niet aan de journalist om dit achter te houden, dat moet gedaan worden door de vertrouwenspersonen en arts(en).

- De journaliste staat wat mij betreft ook in haar recht, al moet ik toegeven dat deze informatie op een achterbakse/gluiperige manier tot stand is gekomen. Maargoed, dat is journalisten eigen. Ze had geen misbruik moeten maken van de positie van haar man, dit is wat mij betreft echter een puur persoonlijke situatie.

- Mijn inziens ligt de schuld volledig bij de twee artsen. Die Tulleken had nooit zijn vrouw mee moeten nemen naar het ziekenhuis, dat was volstrekt onnodig. Het lijkt haast wel een vooropgezet plannetje van de twee. Daar moet Tulleken zich niet mee inlaten.
De behandelend arts is helemaal schuldig. Hij mag nooit zomaar met een journalist gaan praten over vertrouwelijke informatie.

Ik vond het optreden van Tulleken gisteren bij P&W echt schandalig. De man gelooft echt dat hij een goede daad verricht heeft. Hij mag/moet zich hier helemaal niet mee bemoeien, ook al vind hij dat er foutieve info naar buiten is gekomen. Voortaan maar aan Tulleken vragen of geheime medische informatie naar buiten mag komen?
Laten we het medisch dossier van Dhr Tulleken eens opvragen..
mmm meneer is al jarenlang onder behandeling bij psychiater ivm grootheidswaanzin...staat geheel buiten de maatschappij....
Tja dat moeten we naar buiten brengen omdat anders het nederlandse volk foutief is ingelicht door een psychiatrisch patient....
pi_108228495
Het NRC is tot het niveau van de Telegraaf gezonken. Die argumenten die ook werden gebruikt gisteren in DWDD. Als, als het wel zo zou zijn zouden onze lezers dit en dat. En de reacties op de site van de Telegraaf waren anders heel positief hoor :')
pi_108228729
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:13 schreef _joepie_ het volgende:

[..]

Laten we het medisch dossier van Dhr Tulleken eens opvragen..
mmm meneer is al jarenlang onder behandeling bij psychiater ivm grootheidswaanzin...staat geheel buiten de maatschappij....
Tja dat moeten we naar buiten brengen omdat anders het nederlandse volk foutief is ingelicht door een psychiatrisch patient....
Als het zou kloppen is het wel rullevant.
pi_108229407
In Pauw en Witteman had hij het er ook over dat hij Mabel kende doordat het een vriendin van zijn zoon was geweest. Misschien een persoonlijke vete tegen de man van de ex van z'n zoon?
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_108229503
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:47 schreef SeanFerdi het volgende:
In Pauw en Witteman had hij het er ook over dat hij Mabel kende doordat het een vriendin van zijn zoon was geweest. Misschien een persoonlijke vete tegen de man van de ex van z'n zoon?
ze hebben gespeeld samen.
Je moet de zandbak-relaties als ouder ook niet zo serieus nemen
pi_108229520
quote:
De Oostenrijkse arts is dus fout geweest in deze. Hij had zijn mond moeten houden du moment dat Jannetje Koelewijn zich bekend maakte als journalist.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 21-02-2012 16:56:00 ]
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:53:00 #187
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108229599
quote:
Toestaan dat je vrouw erbij staat komt voor mij op hetzelfde neer, maarja....
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 16:54:20 #188
43556 miss_dynastie
pi_108229636
quote:
Als je dat zij-stond-erbij-en-pende-alles-op-verhaal zou moeten geloven (en ik heb daar nog steeds mijn twijfels bij, dit echtpaar goochelt met de waarheid op dit dossier) is dat in formele zin inderdaad waar.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:55:42 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_108229681
Is er nog meer geen nieuws vandaag voorbij gekomen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:56:03 #190
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_108229695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als je dat zij-stond-erbij-en-pende-alles-op-verhaal zou moeten geloven (en ik heb daar nog steeds mijn twijfels bij, dit echtpaar goochelt met de waarheid op dit dossier) is dat in formele zin inderdaad waar.
Iemand die tig jaar in het Medisch Tuchtcollege heeft gezeten zal zich heus wel weten in te dekken. Best slim, mocht het anders gebeurd zijn dan zij zeggen.
pi_108229709
quote:
Hij had het ook over een premier die hij had behandeld als co-assistent, aan een terminale ziekte. Volgens mij is dat redelijk terug te leiden naar de betreffende persoon (premier, rond de periode dat hij co-assistent was). Zou hij daar wel het beroepsgeheim hebben geschonden?
pi_108229840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:56 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Hij had het ook over een premier die hij had behandeld als co-assistent, aan een terminale ziekte. Volgens mij is dat redelijk terug te leiden naar de betreffende persoon (premier, rond de periode dat hij co-assistent was). Zou hij daar wel het beroepsgeheim hebben geschonden?
Is het geheim om te weten wie de arts is? Is de arts van Friso geheim? Nee.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 17:03:35 #193
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108229937
Over welke uitzending heeft eigenlijk iedereen het?
pi_108229942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:00 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Is het geheim om te weten wie de arts is? Is de arts van Friso geheim? Nee.
Hij was één van de artsen, en hij zei bij P&W hoe zijn levensverwachting aan die premier verteld werd, dat de hoofdarts dacht dat hij (gezien zijn functie) een harde boodschap wel aan zou kunnen, en dat die premier daarna een verschrompeld hoopje was.
pi_108229952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:03 schreef RichardHammond het volgende:
P&W van gisteravond.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 17:05:50 #196
43556 miss_dynastie
pi_108230003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:03 schreef RichardHammond het volgende:
P&W met meneer Tulleken en DWDD met mevrouw Koelewijn
pi_108230153
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:55 schreef Caland het volgende:
Is er nog meer geen nieuws vandaag voorbij gekomen?
Ja,

Iemand houdt ermee op
  dinsdag 21 februari 2012 @ 17:18:36 #198
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108230356
quote:
Wat is dat nou weer voor onzin. :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 17:44:30 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108231187
quote:
Belachelijk slotje.

Het waren tijden. Met Theo.
Het gaat hem goed, in de anonimiteit.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 17:44:46 #200
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_108231194
De Speld _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 21 februari 2012 @ 17:45:48 #201
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_108231231
toestand nog steeds hetzelfde :{ ?
hij moet toch vandaag of morgen wakker worden?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 21 februari 2012 @ 17:50:31 #202
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108231392
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:45 schreef Anonymousz het volgende:
toestand nog steeds hetzelfde :{ ?
hij moet toch vandaag of morgen wakker worden?
Hij had gister rond 16/17 uur wakker moeten zijn.

Ik hoop dat hij gewoon wakker is geworden, en dat ze het buiten de pers houden. Eventueel hersenletsel is niet in een paar uur te bepalen.

Ik hoop niet dat hij nog niet wakker is.

Hoe laat is gister zijn jongste dochtertje langsgeweest? Ergens in de middag toch? Ik hoop dat ze haar papa heeft kunnen spreken.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:01:16 #203
189430 Anonymousz
pi_108231729
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:50 schreef Poeke het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij gewoon wakker is geworden, en dat ze het buiten de pers houden. Eventueel hersenletsel is niet in een paar uur te bepalen.

Hoe laat is gister zijn jongste dochtertje langsgeweest? Ergens in de middag toch? Ik hoop dat ze haar papa heeft kunnen spreken.
begin van de middag
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:05:17 #204
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_108231880
quote:

[..]

Hun dochtertje is gister rond het middaguur meegeweest. Kun je niks uit afleiden.

Friso heeft minstens 20 minuten onder de sneeuw gelegen. Je mag ervan uitgaan dat hij gelijk zonder lucht zat en na enkele minuten al het bewustzijn heeft verloren. Dan is de rest van de 20 minuten een hele lange tijd.

Het zou imo een wonder zijn als hij uberhaupt ontwaakt, al dan niet met hersenschade.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_108232044
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als ze schreef voor het plaatselijke sufferdje waar gramatica geen rol speelt.
:D "grammatica" it is, sufferdje..
pi_108232382
quote:

Het gaat je dus puur om de regels. "Nee, mevrouwtje, dat mag niet want zo zijn de regels."

De man was onder een lawine terecht gekomen en dat was al bekend. Voor het ziekenhuis stond het zwart van de pers. De RVD kwam met het bericht dat Friso stabiel was maar niet buiten levensgevaar.Toen begon het speculeren: hersendood, dood, coma, schedelbasisfractuur? Dus die hele geheimhouding is, in dit specifieke geval, en met alle informatie die al wel bekend was, een beetje flauwekul. Tenzij je puur naar de medische regels kijkt. En dat doet iedereen hier dus ook, en dat brave burgerschap is mooi, maar niemand heeft nog overtuigend kunnen uitleggen waarom het nou zo vreslijk 'onkies' en 'onethisch' en 'walgelijk' en 'respectloos' is om dat ene harde feitje - namelijk: "géén schedelbasisfractuur" - in de openbaarheid te brengen.

Dus los van de regels.
Maar gewoon: in deze uitzonderlijke situatie, die nu eenmaal met zich meebrengt dat het om een publieke figuur gaat die, helaas voor hem, niet ongezien onder een lawine kan verdwijnen, met als gevolg dat wij allemaal binnen no time wisten dat hij in levensgevaar was.

Dát begrijp ik inderdaad niet aan deze discussie :)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:21:33 #207
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108232425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:09 schreef willem-jozef het volgende:

:D "grammatica" it is, sufferdje..
:D

I stand so corrected in the corner!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:23:04 #208
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108232467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:05 schreef Rica het volgende:

[..]

Hun dochtertje is gister rond het middaguur meegeweest. Kun je niks uit afleiden.

Friso heeft minstens 20 minuten onder de sneeuw gelegen. Je mag ervan uitgaan dat hij gelijk zonder lucht zat en na enkele minuten al het bewustzijn heeft verloren. Dan is de rest van de 20 minuten een hele lange tijd.

Het zou imo een wonder zijn als hij uberhaupt ontwaakt, al dan niet met hersenschade.
Het werkt in z'n voordeel dat zijn lichaam was afgekoeld en dus minder zuurstof nodig heeft.
pi_108232505
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:56 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

EEN premier? Zoveel keuze is er niet gezien zijn specialisme. Zeg dan 'Den Uyl' , dit is ook laf
pi_108232548
Beatrix en Mabel die vanmiddag het ziekenhuis verlieten. Het lijkt erop dat het nog niet best gaat :N

pi_108232668
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:20 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Het gaat je dus puur om de regels. "Nee, mevrouwtje, dat mag niet want zo zijn de regels."

De man was onder een lawine terecht gekomen en dat was al bekend. Voor het ziekenhuis stond het zwart van de pers. De RVD kwam met het bericht dat Friso stabiel was maar niet buiten levensgevaar.Toen begon het speculeren: hersendood, dood, coma, schedelbasisfractuur? Dus die hele geheimhouding is, in dit specifieke geval, en met alle informatie die al wel bekend was, een beetje flauwekul. Tenzij je puur naar de medische regels kijkt. En dat doet iedereen hier dus ook, en dat brave burgerschap is mooi, maar niemand heeft nog overtuigend kunnen uitleggen waarom het nou zo vreslijk 'onkies' en 'onethisch' en 'walgelijk' en 'respectloos' is om dat ene harde feitje - namelijk: "géén schedelbasisfractuur" - in de openbaarheid te brengen.

Dus los van de regels.
Maar gewoon: in deze uitzonderlijke situatie, die nu eenmaal met zich meebrengt dat het om een publieke figuur gaat die, helaas voor hem, niet ongezien onder een lawine kan verdwijnen, met als gevolg dat wij allemaal binnen no time wisten dat hij in levensgevaar was.

Dát begrijp ik inderdaad niet aan deze discussie :)
Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens. De RVD heeft wat mij betreft gigantisch gefaald in deze. Je moet natuurlijk uitkijken dat je niet op elke scheet moet reageren (want waar komt die schedelbasisfractuur in godsnaam vandaan?), maar er mag best wat meer informatie verstrekt worden. Je weet immers dat een heel land zit te wachten op informatie.
Echter is het wel zo dat deze informatie nooit door de arts(en) ongevraagd naar buiten mag worden gebracht!
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 18:29:36 #212
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_108232669
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:25 schreef Jojoke het volgende:
Beatrix en Mabel die vanmiddag het ziekenhuis verlieten. Het lijkt erop dat het nog niet best gaat :N

[ afbeelding ]
Ik vind die plaatjes van Beatrix en Mabel enorm triest om te zien.
Are you fokking to me?
pi_108232819
Ja triest. Ik zie dit echt niet meer gebeuren. Elke dag schuift het weer een dag verder op.
pi_108232926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:05 schreef Rica het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Iemand die ik ken is onlangs 10 minuten zonder zuurstof geweest, was ook een dag of vier kunstmatig in coma gehouden, zou toen wakker moeten worden, maar dat is niet gebeurd. Na twee weken is alsnog de stekker er uit getrokken. Ben dus erg benieuwd of Friso uberhaupt wakker gaat worden...
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 18:39:18 #215
43556 miss_dynastie
pi_108232968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:34 schreef Mercer het volgende:
Ja triest. Ik zie dit echt niet meer gebeuren. Elke dag schuift het weer een dag verder op.
Ik ben er ook bang voor :{
pi_108233187
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:29 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Echt hé..
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:49:08 #217
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_108233341
Aan de andere kant, als Mabel bij Klaas Bruinsma was gebleven dan was ze al veel eerder weduwe geworden. Het is allemaal relatief.
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
pi_108233346
quote:

[..]

Dat is gelul ze laten hem nog steeds in een gecontroleerde coma tot het einde van de week.
pi_108233348
Ik vond het "we weten niets" filmpje van WA ook heel zielig, je zag dat hij kapot was van verdriet :'(
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:51:20 #220
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_108233419
Ik wou dat er meer nieuws was over zijn toestand -O- En dat ie wakker is.
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_108233446
:'(

Ergens hoop ik dat ze dat jongste dochtertje juist mee op bezoek namen omdat ze al met haar papa kon praten. Want als hij nog buiten westen is, lijkt mij dat het kind er ook weinig aan heeft. Integendeel, is misschien best eng.

Maar Bea ziet er wel zwaar aangeslagen uit, zeg.
pi_108233577
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:49 schreef sl44 het volgende:
[..]
Dat is gelul ze laten hem nog steeds in een gecontroleerde coma tot het einde van de week.
Bron? Die heb je niet, want ik heb dat echt nergens gelezen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 18:56:21 #223
135305 beequeen
Lost.
pi_108233626
Misschien een open deur, oh zo waar.

quote:
Pedagoge Riet Fiddelaers-Jaspers, verbonden aan het Expertisecentrum Omgaan met Verlies, meent dat de kinderen van prins Friso er het meest bij gebaat zijn als het 'gewone leven' doorgaat en ze op de hoogte worden gehouden van wat er gaande is.

'Het moet er allebei zijn. Het gewone leven en het informeren over de ziekte. Kinderen zoeken vooral veiligheid in die situaties. Als de structuur van alledag zoveel mogelijk gehandhaafd kan blijven, is dat heel fijn', zei de pedagoge in Nieuwslijn Magazine van de Wereldomroep. Gewoon gaan skiën is heel belangrijk voor de dochters van prinses Mabel en prins Johan Friso, meent ze.

De familieleden doen er goed aan om Luana (6) en Zaria (5), niet helemaal af te houden van wat er met hun vader aan de hand is. Hun vragen moeten zo eerlijk mogelijk worden beantwoord. 'Ze hebben er behoefte aan om serieus genomen te worden. Niet bagatelliseren wat er gebeurd is. Kinderen krijgen veel meer mee dan volwassenen in de gaten hebben.'

Kinderen hebben volgens Fiddelaers-Jaspers antennes waarmee ze het verdriet om zich heen waarnemen. 'Ze ruiken het als het ware. En als je ze er dan niet bij betrekt, voelen ze zich heel angstig en in de steek gelaten. Ze goed inlichten maak het voor kinderen gewoon makkelijker', meent de pedagoge.
Bron.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:58:38 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_108233706
"Luana (6) en Zaria (5)"

Wat zijn dat nu weer voor namen? :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:00:09 #225
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108233767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:58 schreef SeLang het volgende:
"Luana (6) en Zaria (5)"

Nog altijd beter dan Moonbeam, Ayatollah, Superfly of @
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:00:34 #226
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108233789
quote:
"Luana (6) en Zaria (5)"

Lekker belangrijk. :') Ik zeg toch ook niet van jou haha waarom ben je een chinees? :')
pi_108233879
b
quote:
"Luana (6) en Zaria (5)"

bloeiende bloem en genadig licht
volgens babybytes.nl

of Mabel was verkouden tijdens de bevalling, dat kan ook.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:02:43 #228
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108233897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:49 schreef sl44 het volgende:

[..]

Geen gelul, 48 uur kunstmatige coma, 24 uur afbouwen medicijnen en opwarmen. 72 uur: Hij had wakker moeten worden.

Maar zoals ik zeg: Misschien is hij wakker en vertellen ze dat ons niet, totdat ze helemaal zeker zijn.
Uit Eindhoven
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:10:08 #229
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108234226
Waar NOS en RTL inmiddels Friso af en toe noemen in een bulletin, heeft HvN er alweer ruim 7 minuten over de toestand van Friso (onveranderd duh) en hoe de Koningin en Mabel eruit zien vandaag (aangeslagen duh) en vervolgens een item over de airbag-rugzakken (uitverkocht inmiddels)

Niets gemist mensen.
Uit Eindhoven
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:11:01 #230
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108234266
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:02 schreef Drebbelman het volgende:
b

[..]

bloeiende bloem en genadig licht
volgens babybytes.nl

of Mabel was verkouden tijdens de bevalling, dat kan ook.
Ik lees het dat het kind van Roel van Velzen "Laut" heet, dat slaat al helemaal nergens op.
pi_108234359
Ilse v. Wingerden zei in HVN dat ze het opvallend vond hoe aangeslagen de Koningin er vandaag uitzag. En dat de Koningin en Mabel telkens weer de hoofdingang van het ziekenhuis nemen terwijl ze ook de zij-ingang zouden kunnen nemen uit zicht van de pers.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:14:49 #232
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108234439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:13 schreef Mercer het volgende:
Ilse v. Wingerden zei in HVN dat ze het opvallend vond hoe aangeslagen de Koningin er vandaag uitzag. En dat de Koningin en Mabel telkens weer de hoofdingang van het ziekenhuis nemen terwijl ze ook de zij-ingang zouden kunnen nemen.
Hebben ze er detectives op gezet om elke beweging te volgen?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:15:49 #233
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108234478
quote:
Ilse v. Wingerden zei in HVN dat ze het opvallend vond hoe aangeslagen de Koningin er vandaag uitzag. En dat de Koningin en Mabel telkens weer de hoofdingang van het ziekenhuis nemen terwijl ze ook de zij-ingang zouden kunnen nemen.
Ze weten hoe weinig info ze geven, en hoe veel de Nederlanders meeleven. Ik vind het wel logisch. Ook omdat ze misschien niet meer anders kunnen. Stel dat ze ineens een zij-ingang gaan nemen, dan gaat heel Nederland zich afvragen waarom ze zich niet meer laten zien, en krijg je daar weer specula(ties)(as) over.
Uit Eindhoven
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:16:13 #234
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108234496
quote:
Ilse v. Wingerden zei in HVN dat ze het opvallend vond hoe aangeslagen de Koningin er vandaag uitzag. En dat de Koningin en Mabel telkens weer de hoofdingang van het ziekenhuis nemen terwijl ze ook de zij-ingang zouden kunnen nemen uit zicht van de pers.
Als de pers niet hun foto's kunnen maken, worden ze nog opdringeriger.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:16:50 #235
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108234519
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Hebben ze er detectives op gezet om elke beweging te volgen?
Nee, er staan 50 journalisten voor de deur om elke beweging en elke blik te fotograferen/filmen/beschrijven/uitleggen. Je zal er maar aanstaan.
Uit Eindhoven
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:17:34 #236
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108234549
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:16 schreef Poeke het volgende:

[..]

Nee, er staan 50 journalisten voor de deur om elke beweging en elke blik te fotograferen/filmen/beschrijven/uitleggen. Het zal je maar aanstaan.
Hebben ze die nou nog niet verder weg gezet? :{
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:19:12 #237
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108234616
Heb ergens gelezen dat wanneer de auto's komen, ze snel een rood-wit lint trekken waar iedereen achter moet blijven.
Uit Eindhoven
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:20:34 #238
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108234671
En dan nog zeuren ook als WA vraagt of ze effe respect willen hebben....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_108234677
Ik vind het wel bijzonder dat ze die hoofdingang nemen, waar het toch echt wel behoorlijk druk was ook binnen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:25:13 #240
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108234876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:20 schreef Mercer het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat ze die hoofdingang nemen, waar het toch echt wel behoorlijk druk was ook binnen.
Ik denk inderdaad ook dat het een bewuste keuze is, het journaille bijt zich alleen maar harder vast en wordt nóg brutaler van het verstoppen van zichzelf, nu kunnen ze in 'betrekkelijke rust' naar binnen... (en eventueel nog mensen via de achteringang binnensmokkelen, weten wij veel)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:26:43 #241
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108234938
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:10 schreef Poeke het volgende:
de airbag-rugzakken (uitverkocht inmiddels)

Niets gemist mensen.
Iedereen straks op de normale piste met zo'n rugzak. :')
pi_108235060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:20 schreef Mercer het volgende:
Ik denk dat ze dit doen om te zorgen dat op momenten dat bijv een van de twee kindjes erbij is, de camera's op afstand te houden. Beetje goodwill kweken dus.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:33:54 #243
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108235206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:25 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad ook dat het een bewuste keuze is, het journaille bijt zich alleen maar harder vast en wordt nóg brutaler van het verstoppen van zichzelf, nu kunnen ze in 'betrekkelijke rust' naar binnen... (en eventueel nog mensen via de achteringang binnensmokkelen, weten wij veel)
+

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:15 schreef Poeke het volgende:

[..]

[quote]Ze weten hoe weinig info ze geven, en hoe veel de Nederlanders meeleven. Ik vind het wel logisch. Ook omdat ze misschien niet meer anders kunnen. Stel dat ze ineens een zij-ingang gaan nemen, dan gaat heel Nederland zich afvragen waarom ze zich niet meer laten zien, en krijg je daar weer specula(ties)(as) over.
Uit Eindhoven
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:36:32 #244
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108235293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:33 schreef Poeke het volgende:

[..]

+

[..]

Ik denk dat de familie wel belangrijkere dingen heeft om over na te denken dan welke ingang ze nemen.
pi_108235367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik denk dat de familie wel belangrijkere dingen heeft om over na te denken dan welke ingang ze nemen.
ja die lui zijn zich er absoluut nie van bewust dat heel veel mensen op hun letten....
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:40:23 #246
189430 Anonymousz
pi_108235444
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan Moonbeam, Ayatollah, Superfly of @
of fok

:D :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:40:28 #247
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108235448
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ja die lui zijn zich er absoluut nie van bewust dat heel veel mensen op hun letten....
Dat is allang een gewoonte.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 19:45:25 #248
240917 Mula
pi_108235682
quote:
"Luana (6) en Zaria (5)"

Volgens mij is Luana een vernoeming naar Juliana. Ik vind het echt een lelijke naam.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 19:48:32 #249
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_108235822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:49 schreef hugsy33 het volgende:
Ik vond het "we weten niets" filmpje van WA ook heel zielig, je zag dat hij kapot was van verdriet :'(
Dat filmpje waar hij de berg op aan het wandelen is..? Of is er nog een ander?
Are you fokking to me?
pi_108235927
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:26 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Iedereen straks op de normale piste met zo'n rugzak. :')
Ik had hem vandaag zelfs om op mijn werk... je weet maar nooit...
pi_108235935
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:45 schreef Mula het volgende:

[..]

Volgens mij is Luana een vernoeming naar Juliana. Ik vind het echt een lelijke naam.
Dat vermoedde ik ook al. Het klinkt in elk geval beter dan Liana of zo.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:51:51 #252
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108235971
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:48 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Dat filmpje waar hij de berg op aan het wandelen is..? Of is er nog een ander?
Dat filmpje dat hij met 2 begeleiders/beveiligers omhoog door een bocht liep en in eerste instantie in het duits iedereen bedankte voor de steun en later tegen een Nederlandse journalist "we weten niks, en dat is al....."
Uit Eindhoven
pi_108236071
Die bedoelde ik idd.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 19:53:58 #254
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_108236076
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:51 schreef Poeke het volgende:

[..]

Dat filmpje dat hij met 2 begeleiders/beveiligers omhoog door een bocht liep en in eerste instantie in het duits iedereen bedankte voor de steun en later tegen een Nederlandse journalist "we weten niks, en dat is al....."
Dank. Is het filmpje dat ik kende.
Are you fokking to me?
pi_108236078
Het is de familie hun goed recht dat ze privacy willen. Hoop natuurlijk dat hij gisteren gewoon wakker is geworden en dat hij goed functioneert.
Noot noot.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:54:43 #256
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108236120
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:53 schreef Jojoortje het volgende:
Het is de familie hun goed recht dat ze privacy willen. Hoop natuurlijk dat hij gisteren gewoon wakker is geworden en dat hij goed functioneert.
Eensch
Uit Eindhoven
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:55:18 #257
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108236153
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:51 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Goede zaak, je weet immers maar nooit. Ook een sneeuwpieper om de middel?
pi_108236348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Goede zaak, je weet immers maar nooit. Ook een sneeuwpieper om de middel?
Uiteraard en een prins bernardhond met bijbehorend vaatje... welke wel leeg was rond tien uur vanmorgen... ik denk een klein risicotje moet kunnen...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:07:51 #259
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_108236778
Het is toch eigenlijk best erg dat de Koninklijke familie verplicht is om aan ons te vertellen hoe het met hun man/zoon is?! En als ze dat niet doen of niet continu met nieuws komen er mensen zijn die zich gedupeerd voelen! Begrijp ook best wel dat ze "beroemd" zijn en het er dan misschien bijhoort om iedereen op de hoogte te houden maar er zijn grenzen... Het is echt erg en beschamend dat er dag en nacht hordes paparazzi voor hun voeten liggen, maar ja drama verkoopt goed natuurlijk!
pi_108236826
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:07 schreef Starlie het volgende:
Het is toch eigenlijk best erg dat de Koninklijke familie verplicht is om aan ons te vertellen hoe het met hun man/zoon is?! En als ze dat niet doen of niet continu met nieuws komen er mensen zijn die zich gedupeerd voelen! Begrijp ook best wel dat ze "beroemd" zijn en het er dan misschien bijhoort om iedereen op de hoogte te houden maar er zijn grenzen... Het is echt erg en beschamend dat er dag en nacht hordes paparazzi voor hun voeten liggen, maar ja drama verkoopt goed natuurlijk!
Maar in ruil daarvoor krijgen ze wel een goedbetaalde baan en mooie paleisjes :)
pi_108236901
Trouwens, als je onder zo'n lawine ligt, en je hebt last van prins claustrofobie, dan is dat wel echt heel vervelend denk ik...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:13:14 #262
125420 Starlie
pi_108237036
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:10 schreef KritischeMassa het volgende:
Trouwens, als je onder zo'n lawine ligt, en je hebt last van prins claustrofobie, dan is dat wel echt heel vervelend denk ik...
Volgens mij draai je dan echt helemaal door!!!

Is het trouwens mogelijk om zelf onder een lawine vandaan te komen... of verlies je in de meeste gevallen gelijk je bewustzijn?!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:15:02 #263
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108237135
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:13 schreef Starlie het volgende:

[..]

Is het trouwens mogelijk om zelf onder een lawine vandaan te komen... of verlies je in de meeste gevallen gelijk je bewustzijn?!

Zag je het niet of reageer je er niet op?
pi_108237138
quote:

[..]

ötzi kwam er vanzelf vanonder vandaan
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:16:08 #265
125420 Starlie
pi_108237194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:15 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Zag je het niet of reageer je er niet op?
Ik mis iets....
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:21:27 #266
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108237513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:16 schreef Starlie het volgende:

[..]

Ik mis iets....
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:22:12 #267
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108237555
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:29 schreef Marie30 het volgende:

Dat is zeker triest om te zien..
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:22:56 #268
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108237600
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:10 schreef KritischeMassa het volgende:
Ah de afdeling humor is ook weer gearriveerd zie ik...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:23:36 #269
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108237639
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:16 schreef Starlie het volgende:

[..]

Ik mis iets....
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:21 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

"prins" claustrofobie....
pi_108237653
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:22 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Dat is zeker triest om te zien..
waarom willen ze dat ons laten zien :?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:24:39 #271
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108237689
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:23 schreef flugeltje het volgende:

[..]

[..]

Oh dat, da's toch niet boeiend. :P
pi_108237695
over de TT; het wordt hoog tijd dat ze hem uitgraven dan :(
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:26:22 #273
125420 Starlie
pi_108237770
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:23 schreef flugeltje het volgende:

[..]

[..]

Ah.. in de zin van Prins Claus..... Ha.Ha.Ha.... Sorry niet mijn humor, maar dat blijkt wel want ik las er overheen! :')
pi_108237786
quote:

[..]

Het is niet mogelijk om je vanonder sneeuwbeton met ademhalingsnood wel even uit te graven.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:27:05 #275
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108237807
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Oh dat, da's toch niet boeiend. :P
Ik vroeg het ook maar, ik moest er wel om grinniken :@
pi_108237850
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Denk niet dat ze iemand iets willen laten zien. Ze zijn gewoon heel erg verdrietig. Gek he?
pi_108237855
Luana is een Engelse naam, samenstelling van Louise en Anna.

Louise (Roemvolle strijder, strijder om een buit of in alle opzichten wijs)
Anna (genadig, liefelijk) Genadig licht
pi_108238248
Lijkt me toch wel erg vreemd dat hij zo lang in kunstmatige coma wordt gehouden. Dat heb ik nog nooit gehoord, meer dan 2 dagen. Maar goed, ze zullen het daar wel beter weten.

Het kan ook zijn dat hij inmiddels in een echte coma is geraakt. Dat is een situatie die heel lang zou kunnen duren.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_108238263
quote:

[..]

Zodat de pers de kinderen in Lech met rust laten. De pers willen toch hun plaatje, en door zich te tonen bij het ziekenhuis wordt de aandacht verlegd naar het ziekenbezoek in Innsbruck in plaats van de familie in Lech.
pi_108238302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Denk niet dat ze iemand iets willen laten zien. Ze zijn gewoon heel erg verdrietig. Gek he?
Ik bedoel te zeggen, het is best kwetsbaar, maar heb daar wel respect voor hen.
pi_108238329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:36 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zodat de pers de kinderen in Lech met rust laten. De pers willen toch hun plaatje, en door zich te tonen bij het ziekenhuis wordt de aandacht verlegd naar het ziekenbezoek in Innsbruck in plaats van de familie in Lech.
Misschien is dat wel hun idee. Maar hoe dan ook, wat gaan ze toch een zware week door. :N
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2012 @ 20:39:26 #282
842 Zorro
Z
pi_108238407
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:51 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Als Whitney Houston nou zo'n ding had aangehad in bad...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:41:30 #283
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108238490
quote:

Vind jij de foto lachwekkend dan? Met Beatrix en Mabel
pi_108238657
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:41 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Nee hoor.
pi_108238792
quote:

[..]

?? Dat zegt hij toch helemaal niet?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:49:50 #286
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108238943
quote:

[..]

Ja, man. Echt, ik lig in een scheur hier. :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:50:34 #287
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108238973
Er valt inmiddels niks meer toe te voegen aan dit topic of de rest (no pun intended) dus ik haak af tot er weer nieuws is. See you over 5 topics of zo. ;)
Uit Eindhoven
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:51:13 #288
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108239005
Gaan we nog vliegtuigjes spotten?
pi_108239024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
:'(

Ergens hoop ik dat ze dat jongste dochtertje juist mee op bezoek namen omdat ze al met haar papa kon praten. Want als hij nog buiten westen is, lijkt mij dat het kind er ook weinig aan heeft. Integendeel, is misschien best eng.

Maar Bea ziet er wel zwaar aangeslagen uit, zeg.
Misschien hebben ze de dochter er wel bij gehaald om hem door haar aanwezigheid alsnog uit de narcose/coma te halen.

Mijn hoop is na het zien van de foto van Bea wel erg de grond ingeslagen ;(
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_108239203
Als de coma heel lang gaat duren, zou het mogelijk zijn om hem dan naar Nederland te vervoeren? Of is het onmogelijk om mensen in coma te vervoeren?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:54:28 #291
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108239222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:51 schreef Prospera het volgende:

[..]

Misschien hebben ze de dochter er wel bij gehaald om hem door haar aanwezigheid alsnog uit de narcose/coma te halen.

Mijn hoop is na het zien van de foto van Bea wel erg de grond ingeslagen ;(
Gewoon eerlijk en op gelijk niveau met de kinderen gesproken en gevraagd of een van hen naar papa toe wilde. Zo zou ik het doen, als ik kinderen had.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:55:51 #292
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108239298
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:54 schreef Jojoke het volgende:
Als de coma heel lang gaat duren, zou het mogelijk zijn om hem dan naar Nederland te vervoeren? Of is het onmogelijk om mensen in coma te vervoeren?
Alles is mogelijk. Maar ik vraag me af of dat het voor de familie makkelijk zou maken. Het enige dat de Nederlandse Pers op dit moment nog weg houdt van Lech is om daar te komen. Zodra hij hier komt wordt de heisa nog groter.
pi_108239326

Op die foto weer die vrouw achter Beatrix en Mabel, wie is die vrouw nou?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 februari 2012 @ 20:56:18 #294
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108239327
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:51 schreef Prospera het volgende:

[..]

"Al onze medische hulpmiddelen zijn op. Laten we z'n dochter van 5 erbij halen voor de 'sentiment' behandeling"

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:54 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Gewoon eerlijk en op gelijk niveau met de kinderen gesproken en gevraagd of een van hen naar papa toe wilde. Zo zou ik het doen, als ik kinderen had.
Dit dus.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 20:56:38 #295
43556 miss_dynastie
pi_108239349
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:54 schreef Jojoke het volgende:
Iemand in coma kun je vervoeren, iemand die 'stabiel maar niet buiten levensgevaar' is niet. Dus dat zou sowieso eerst opgelost moeten worden. En ik weet niet of ze dan naar Nederland zouden gaan, ze wonen en werken toch in Engeland?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 februari 2012 @ 20:56:40 #296
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108239351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:56 schreef Kikkeren het volgende:
[ afbeelding ]

Een hofdame?
pi_108239366
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een hofdame?
Maar hoe heet ze dan?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:57:16 #298
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108239382
quote:
[ afbeelding ]

Hofdame
Uit Eindhoven
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 februari 2012 @ 20:57:25 #299
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108239394
quote:

[..]

Maar hoe heet ze dan?
Annie van Vliet-De Boer.