Niet zeurenquote:Op donderdag 4 januari 2007 08:21 schreef Misanthropist het volgende:
bedankt voor het maken van dit topic en vooral de informatieve copy-paste OPom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
dan kan ik ook een aantal copy-paste topics maken, maargoed toitoitoiquote:Op donderdag 4 januari 2007 08:26 schreef addie het volgende:
[..]
Niet zeurenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Het forum heeft eerst kennis topics nodig, daarna kunnen de inhoudelijkere topics komenJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Vooral doenquote:Op donderdag 4 januari 2007 08:28 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
dan kan ik ook een aantal copy-paste topics maken, maargoed toitoitoiom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Tja, met de prikstok is het gewoon zoeken naar een speld in een hooiberg. Hij werd eigenlijk vroeger vooral gebruikt, toen er nog geen piepsen waren. Als je nu met een moderne pieps loopt, en het pijltje gaat op gegeven moment rondlopen, dan sta je recht bovenop je slachtoffer, en moet je alleen nog naar beneden graven. Easy does it.quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:40 schreef addie het volgende:
Wat ik me dan afvraag: zijn prikstok, in hoeverre heeft dat nut? Ten eerst zul je dan volgens mij al een aardige indicatie moeten hebben waar het slachtoffer ligt, anders zou je hem makkelijk kunnen missen en ten tweede: hoe lang kan iemand onder sneeuw liggen?
pfff.. lijkt me niet prettig, zeker niet als je ziet wat voor ladingen er soms naar beneden komenquote:Op donderdag 4 januari 2007 09:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, met de prikstok is het gewoon zoeken naar een speld in een hooiberg. Hij werd eigenlijk vroeger vooral gebruikt, toen er nog geen piepsen waren. Als je nu met een moderne pieps loopt, en het pijltje gaat op gegeven moment rondlopen, dan sta je recht bovenop je slachtoffer, en moet je alleen nog naar beneden graven. Easy does it.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Uiteraard is het makkelijker vinden als iedereen aan een touw zit, dan hoef je alleen dat maar te volgen. Maar touwen worden alleen gebruikt door klimmers en toerskieërs, niet door (off)piste skiërs. Boarders zijn vaak het ergst de sjaak: het board gaat niet vanzelf los, en werkt als een anker. Ski's laten meestal wel los. Zo'n airbag, de avalung (www.avalung.com) kan je dan redden, je hebt meer kans om te blijven drijven op de lawine.
Hoe lang iemand onder sneeuw kan liggen verschilt, het is afhankelijk van of er ruimte is om het gezicht heen. Je moet dan ook maar net de tegenwoordigheid van geest hebben om zolang de lawine nog beweegt om je heen te maaien met je armen, zodat je ruimte creëert. Dit is trouwens makkelijker gezegd dan gedaan, het schijnt dat zwemmen in sneeuw ongeveer aanvoelt alsof je in beton zwemt. Leuk bedacht, maar het werkt voor geen meter. Als je geen holte om je heen hebt stik je al snel in een dicht pak sneeuw. Een kwartier wordt vaak als richtlijn gezien: daarna nemen de overlevingskansen heel snel af.
quote:Bron : WeatherNews
Een flink pak sneeuw viel er de afgelopen week. Dat ging gepaard met veel ongemak voor het verkeer. Eenmaal op de plek van bestemming kunnen de skiërs nu genieten van de sneeuw, wel bestaat er op veel plaatsen een aanzienlijk gevaar voor lawines.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
De sneeuwval van de afgelopen dagen ging veelal gepaard met onstuimig weer. Daardoor is veel sneeuw opgewaaid in banken. Terwijl het sneeuwde was het ook ver onder nul en kon de verse, droge sneeuw zich moeilijk hechten op de oude verijsde sneeuwlaag. Het een en ander leidt tot een aanzienlijk gevaar voor lawines. Dat is 3 niveau op een schaal van vijf.
Een waarschuwing van niveau 3 betekent dat een enkele skiër of snowboarder al een lawine kan veroorzaken. Spontane lawines komen op steile hellingen dan regelmatig voor en kunnen van een zodanige omvang zijn dat ze mogelijk ook een vlakker terrein bereiken.
Wat is een mini-lawine? Om hoeveel sneeuw gaat het dan? Heb je nog mazzel gehad neem ik aan. Of was er niet echt kans op een massale lawine?quote:Op zondag 28 januari 2007 21:12 schreef Jodelaar het volgende:
Ik heb een mini-lawine meegemaakt. Gebeurde voor me op de piste. Erg was het niet maar de piste was niet meer begaanbaar, we moesten toen over de sneeuw van de lawine (3 meter hoog ofzo) lopen in skischoenen en skis in je handen, nou een pretje was dat niet!
Kwam tot stilstand op de piste. Waren geen bomen ofzo mee, alleen puur sneeuw. 5 jaar geleden was het wel raak toen ging bijna de hele berg het dal in. Mountainbiken bij het getroffen gebied is mooi! Overal mega rotsen enzo.quote:Op maandag 19 februari 2007 09:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat is een mini-lawine? Om hoeveel sneeuw gaat het dan? Heb je nog mazzel gehad neem ik aan. Of was er niet echt kans op een massale lawine?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop