Waarom denk je dat? zoals al eerder in voorgaande topics is besproken, heeft het tijd nodig om te achterhalen of er bijvoorbeeld blijvend letsel is.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:35 schreef StephanL het volgende:
Geen nieuws is slecht nieuws in dit geval denk ik.
Gevoel. Volgens mij moet hij zo langzamerhand wel ontwaken. Het is nu 4 dagen geleden en we horen dat er nog steeds niks veranderd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:37 schreef roos85 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? zoals al eerder in voorgaande topics is besproken, heeft het tijd nodig om te achterhalen of er bijvoorbeeld blijvend letsel is.
Ja, vandaar dat de pers Friso ook tot 'lievelingszoon van Beatrix' heeft uitgeroepen, denk ik. Daar hadden zij het minste last van...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:32 schreef roos85 het volgende:
[..]
Volgens mij waren vooral Constantijn en WA de boefjes, Friso was volgens mij wel een brave Hendrik.
Of de laatse keeer papa zien...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:39 schreef utrecht1970 het volgende:
Zouden ze hem dan ook tot eind van de week in slaap/coma houden?
Ik zou denken dat als zijn jongste dochter mee gaat naar het ziekenhuis dit als goed nieuws beschouwd kan worden.
Van een andere kat, in mijn FoBo staat een groter plaatjequote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:39 schreef Document1 het volgende:
Wat gebeurd er nou precies op die avatar van jou Roos?Waar schrikt die kat zo van?
Zon avond kan je beter aan het begin van het wintersportseizoen doen. En dan evt herhalen.quote:Lawine informatie-avond in SnowWorld Zoetermeer
ZOETERMEER - Duizenden wintersporters vertrekken komend weekend naar de Alpen voor hun wintersportvakantie. De omstandigheden zijn veelbelovend, want dit seizoen geldt als een van de beste sneeuwjaren en sneeuwhoogterecords worden gebroken. Maar wintersporten is niet zonder risico's. De afgelopen dagen is de Nederlandse Ski Vereniging continu gebeld omtrent de gevaren op het gebied van lawines en off-piste.
Reden te meer om voor iedere wintersporter in samenwerking met SnowWorld en het Snow Safety Center een gratis lawine informatie-avond te organiseren in SnowWorld Zoetermeer aan de Buytenparklaan 30 op woensdag 22 februari. De informatie-avond begint om 19.00 uur.
Om wintersporters meer inzicht te geven in de mogelijke risico's en tips te geven over noodzakelijk materiaal, geeft de Nederlandse Ski Vereniging informatie hoe veilig op wintersport te gaan.
Daarnaast leggen de experts van het Snow Safety Center uit hoe je kunt voorkomen om in een lawine te geraken. Ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de materialen die nodig zijn om verantwoord off-piste te gaan.
Het Snow Safety Center is een non-profit organisatie met als doel het verspreiden en verdiepen van kennis in Nederland over veiligheid buiten de geprepareerde pistes. Zowel bij 'consumenten' als bij professionals. Dat doet zij door cursussen, opleidingen en congressen te organiseren. De cursussen staan onder leiding van volledig gediplomeerde Nederlandstalige berggidsen en zij worden daarbij geassisteerd door Nederlandse instructeurs.
Het Snow Safety Center opereert onder auspiciën van de NSkiV.
Of hij is allang weer bij en verlaat van de week doodleuk het ziekenhuis via de zij-ingang.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:41 schreef Document1 het volgende:
[..]
Of de laatse keeer papa zien...![]()
Nou dat denk ik ook weer niet, lijkt me dat als hij is bijgekomen wel laten weten via de pers.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of hij is allang weer bij en verlaat van de week doodleuk het ziekenhuis via de zij-ingang.
Óf geen nieuws is goed nieuws hoor je ook weleens..quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:35 schreef StephanL het volgende:
Geen nieuws is slecht nieuws in dit geval denk ik.
Lijkt mij niet fijn voor een kind als dat het laatste beeld is van haar vaderquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:41 schreef Document1 het volgende:
[..]
Of de laatse keeer papa zien...![]()
Neequote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:49 schreef Gwywen het volgende:
Is dit nou het langste speculatietopic ooit op Fok?
Zou altijd nog graag zo'n training willen volgen. Volgend jaar maar eens kijken. Krijg vandaag mijn sneeuwpieper binnen en dan maar eens kijken hoe dat allemaal werkt. Ga zelf ook regelmatig van dergelijke pistes af en eigenlijk is het niet echt verantwoord zonder dergelijke voorzorgsmaatregelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:43 schreef Frutsel het volgende:
Zie ook
Lawines - De Witte Dood
[..]
Zon avond kan je beter aan het begin van het wintersportseizoen doen. En dan evt herhalen.
Bij het BB streamen en fora werden grote aantallen gehaald met niets te melden...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:49 schreef Gwywen het volgende:
speculaastopicquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:49 schreef Gwywen het volgende:
lijkt me wel fijn. Dan is in ieder geval duidelijk dat vader echt heel erg ziek isquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:48 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet fijn voor een kind als dat het laatste beeld is van haar vader
Ik vind die airbags net engelenvleugels.. wel passend bij het fenomeen ongeluk...en ze werken ook nog, een soort beschermengel dus.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Zou altijd nog graag zo'n training willen volgen. Volgend jaar maar eens kijken. Krijg vandaag mijn sneeuwpieper binnen en dan maar eens kijken hoe dat allemaal werkt. Ga zelf ook regelmatig van dergelijke pistes af en eigenlijk is het niet echt verantwoord zonder dergelijke voorzorgsmaatregelen.
De tassen zijn alleen belachelijk duur, is voor mij als student niet te betalen. Maar misschien kom ik wel een tweedehandsje tegen. Schijnt dat 98% van de mensen die in een lawine terechtkomen met een dergelijke tas het overleeft.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:53 schreef _joepie_ het volgende:
[..]
Ik vind die airbags net engelenvleugels.. wel passend bij het fenomeen ongeluk...en ze werken ook nog, een soort beschermengel dus.
Mocht d'r vader doodgaan, dan zal ze hem ook nog zien voordat hij begraven wordt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:48 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet fijn voor een kind als dat het laatste beeld is van haar vader
nou nou....dat mag de familie/Mabel toch zelf beslissen? Niet iedereen kiest daarvoor volgens mij, een kind blootstellen aan het stoffelijk overschot van een ouderquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:56 schreef _joepie_ het volgende:
Mocht d'r vader doodgaan, dan zal ze hem ook nog zien voordat hij begraven wordt.
Da's toch wel een heel hoog percentage overlevingskans en dat voor maar E 600,= of zo.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
De tassen zijn alleen belachelijk duur, is voor mij als student niet te betalen. Maar misschien kom ik wel een tweedehandsje tegen. Schijnt dat 98% van de mensen die in een lawine terechtkomen met een dergelijke tas het overleeft.
Niet iedere ouder zal daar voor kiezen, maar als de ouder toonbaar is, zal het voor het kind het wel begrijpelijker maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
nou nou....dat mag de familie/Mabel toch zelf beslissen? Niet iedereen kiest daarvoor volgens mij, een kind blootstellen aan het stoffelijk overschot van een ouder
Haha en wel op wintersport zeker gaan. Wat is duur? Alles heeft zn prijs en is 600 EUR duur om je leven te redden?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
De tassen zijn alleen belachelijk duur, is voor mij als student niet te betalen. Maar misschien kom ik wel een tweedehandsje tegen. Schijnt dat 98% van de mensen die in een lawine terechtkomen met een dergelijke tas het overleeft.
Tuurlijk op wintersport, maar die wordt voor mij betaald.Maar voor een beetje uitrusting ben je 1200 euro verder, met alleen zo'n rugtas ben je er niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:06 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Haha en wel op wintersport zeker gaan. Wat is duur? Alles heeft zn prijs en is 600 EUR duur om je leven te redden?
Je ouders houden niet genoeg van je om zo'n airbag erbij te doen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:08 schreef RichardHammond het volgende:
Tuurlijk op wintersport, die wordt voor mij betaald.Maar voor een beetje uitrusting ben je 1200 euro verder, met alleen zo'n rugtas ben je er niet.
Maar jij hebt zon ding ook helemaal niet nodig als je normaal doet. Wie A zegt moet ook B zeggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:08 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Tuurlijk op wintersport, maar die wordt voor mij betaald.Maar voor een beetje uitrusting ben je 1200 euro verder, met alleen zo'n rugtas ben je er niet.
Nou, rijd jij een volvo en zit je met een helm op achter het stuur etcetcetcquote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:06 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Haha en wel op wintersport zeker gaan. Wat is duur? Alles heeft zn prijs en is 600 EUR duur om je leven te redden?
Klopt, tegenwoordig is de begrafenis meestal een kille bedoening buiten de deur ergens opgebaard etc., maar echt kunnen rouwen zie je neit zoveel meer als vroeger.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
nou nou....dat mag de familie/Mabel toch zelf beslissen? Niet iedereen kiest daarvoor volgens mij, een kind blootstellen aan het stoffelijk overschot van een ouder
Nee, ze haten me.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je ouders houden niet genoeg van je om zo'n airbag erbij te doen?
Genoeg gebaliseerde pistes en daar is dit ook gebeurt. Gebaliseerde piste is niets meer dan een normale piste, maar wordt niet geprepareerd door bully's. Laat ze eerst maar eens beginnen om helmen etc. te verplichten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:09 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Maar jij hebt zon ding ook helemaal niet nodig als je normaal doet. Wie A zegt moet ook B zeggen.
Nee. Omdat ik veiligheid niet doorslaggevend vind in de aankoop van een auto. Maar mensen die geld als excuus gebruiken voor het niet hebben van een airbag vind ik onnozel. Dan moet je de gevaren niet opzoeken. Ja of wel, het is je eigen afweging.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, rijd jij een volvo en zit je met een helm op achter het stuur etcetcetc
Toch grappig dat je dan in het algemeen veiliger in een Aygo bent dan in die volvoquote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:16 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee. Omdat ik veiligheid niet doorslaggevend vind in de aankoop van een auto. Maar mensen die geld als excuus gebruiken voor het niet hebben van een airbag vind ik onnozel. Dan moet je de gevaren niet opzoeken. Ja of wel, het is je eigen afweging.
Ik crash trouwens liever in een oude vierkante Volvo dan in een nieuwe Toyota Aygo. Maar das logisch.
Het is een afweging die je maakt. Helmen verplichten zou ik niet raar vinden maar ben in principe geen voorstander van verplichtingen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:16 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nee, ze haten me.
[..]
Genoeg gebaliseerde pistes en daar is dit ook gebeurt. Gebaliseerde piste is niets meer dan een normale piste, maar wordt niet geprepareerd door bully's. Laat ze eerst maar eens beginnen om helmen etc. te verplichten.
Volgend jaar heb ik een tas dat heb ik mij voorgenomen.
Hopen dat je niet over een paar dagen denkt, had ik maar...................quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:16 schreef RichardHammond het volgende:
Volgend jaar heb ik een tas dat heb ik mij voorgenomen.
Dat is onzin. Die NCAP testen geven maar een beperkt beeld en auto's worden beoordeeld in hun klasse.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:18 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Toch grappig dat je dan in het algemeen veiliger in een Aygo bent dan in die volvo
Heb nog wel de kans dat ik er een mag lenen, maar daar ga ik niet vanuit. Dan maar een jaartje minder ruig of ik huur er een.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:18 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Hopen dat je niet over een paar dagen denkt, had ik maar...................
Heb je zo'n ding niet meer nodig als je je laat droppen door een heli of na twee uur klimmen een berg afgaat? Zoals hier bij Friso, hoewel het officieel offpiste is, houdt het gebied die offpistes wel nauwlettend in de gatenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:22 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Heb nog wel de kans dat ik er een mag lenen, maar daar ga ik niet vanuit. Dan maar een jaartje minder ruig of ik huur er een.
En toch kwam ie in een lawine en z'n medeskieer met vleugels loopt nog rond.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je zo'n ding niet meer nodig als je je laat droppen door een heli of na twee uur klimmen een berg afgaat? Zoals hier bij Friso, hoewel het officieel offpiste is, houdt het gebied die offpistes wel nauwlettend in de gaten
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat is onzin. Die NCAP testen geven maar een beperkt beeld en auto's worden beoordeeld in hun klasse.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:39 schreef vosss het volgende:
Hoe werkt zo een airbag met skiën eik? Heeft iemand daar een filmpje van?
Ik vind het aandoenlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:45 schreef SpecialK het volgende:
Ben net terug uit Thailand en ik moet zeggen.
23 topics? Really?
Mensen, toch.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:39 schreef vosss het volgende:
Hoe werkt zo een airbag met skiën eik? Heeft iemand daar een filmpje van?
quote:Vriend Friso in staat van beschuldiging gesteld wegens nalatigheid
De vriend met wie prins Johan Friso aan het skiën was, is in staat van beschuldiging gesteld wegens nalatigheid met ernstige gevolgen. Dat zei Telegraaf-correspondent Rob Zavelberg zojuist op Radio 2.
Politieonderzoek moet uitwijzen of Florian Moosbrugger daadwerkelijk aansprakelijk kan worden gesteld voor nalatigheid. Hij kon na het ongeval niet direct gehoord worden, omdat hij in een shock verkeerde.
Moosbrugger is de eigenaar van het hotel waar de koninklijke familie al decennia te gast is.
De toestand van prins Friso, die vrijdag door een lawine werd bedolven, is volgens het laatste bericht van de RVD ongewijzigd: ‘stabiel maar niet buiten levensgevaar’. Mogelijk kan pas aan het eind van de week een nieuwe prognose gegeven worden. De prins ligt nog altijd op de intensive care in de Universitätskliniken in Innsbruck.
Dan nog liever geen dan wel een. Ik haal een officiële.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:48 schreef _joepie_ het volgende:
[..]
Hier heeft iemand een zelfbouw airbag, ik denk met gebroken nek garantie als het kussen naar voren klapt met een lading sneeuw.
Weet niet wat ik hier van moet vinden.quote:
Dat maakt niet uit, als iemand van de koninklijke familie maar niet de schuld ergens van krijgt. Die doen namelijk nooit iets wat niet mag.quote:
WTF!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:53 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, als iemand van de koninklijke familie maar niet de schuld ergens van krijgt. Die doen namelijk nooit iets wat niet mag.
Know your enemies?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:55 schreef Copycat het volgende:
Waarom heb je iemand die je niet mag op Facebook?
Hij wil gewoon zijn matige grap hier even etaleren. Verpest dat nou niet, je hebt hem toch niet gekocht.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:55 schreef Copycat het volgende:
Waarom heb je iemand die je niet mag op Facebook?
Openbaar? Is dat ooit openbaar geweest?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:58 schreef Haarklip het volgende:
Mocht Friso overlijden (wat ik uiteraard niet hoop), zal zijn begrafenis dan openbaar zijn of niet? En is dat dan niet een beetje hypocriet als er straks duizenden mensen langs de weg staan en ze nu rust willen?
Hup, mee de grafkelder in.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Openbaar? Is dat ooit openbaar geweest?
Dat ik gewoon het zaaltje kan inlopen?
Wat een BS opmerking. Het is niet dat Bea al die mensen langs de weg uitnodigt he...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:58 schreef Haarklip het volgende:
Mocht Friso overlijden (wat ik uiteraard niet hoop), zal zijn begrafenis dan openbaar zijn of niet? En is dat dan niet een beetje hypocriet als er straks duizenden mensen langs de weg staan en ze nu rust willen?
Wel fantastisch, zo'n tasquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nouja, je kon wel langs de route waar de koets langsreed staan en het volgen op tv. Dat noem ik best openbaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Openbaar? Is dat ooit openbaar geweest?
Dat ik gewoon het zaaltje kan inlopen?
Haar présence deed haar zaak weinig goed, toch ben ik het op journalistiek-ethisch vlak nog steeds met haar eens. Als er al een kop moet rollen, is het die Oostenrijkse arts die het medisch geheim willens en wetens schond, niet de journalist die haar werk doet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:00 schreef roos85 het volgende:
Ben nu dat interview met Jannetje aan het kijken.. wat een eng mens zeg
Ja had liever een straatverbod gezien?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:02 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Nouja, je kon wel langs de route waar de koets langsreed staan en het volgen op tv. Dat noem ik best openbaar.
er zit zeker een steekje los bij die man, en hij is ontzettend arrogantquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zit P&W te kijken en ik vraag me af of die man wel helemaal in orde is, eigenlijk... is het niet gewoon een verwarde oude man?
Two wrongs don't make a right. Ze hoeft het niet te publiceren.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Haar présence deed haar zaak weinig goed, toch ben ik het op journalistiek-ethisch vlak nog steeds met haar eens. Als er al een kop moet rollen, is het die Oostenrijkse arts die het medisch geheim willens en wetens schond, niet de journalist die haar werk doet.
Een mooi voorbeeld van shooting the messenger imo.
Nou ja, ze zouden het kleinschaliger kunnen aanpakken, zonder koets met route door de stad. In principe.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja had liever een straatverbod gezien?
Mwah iedereen weet dat er soms wel een duister smaakje omheen hangt (Denk aan waxinelichtjesman die al een jaar vast zit/zatquote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
WTF!![]()
Wat is iedereen toch altijd extreem snel in zijn wiek geschoten als het de koninklijke familie betreft.Alsof ze persoonlijk onrecht aangedaan wordt voor iets.
Eigen gewin? Het was nieuws dat in dit verband erg relevant was. Dat verslaan journalisten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:04 schreef Godtje het volgende:
Two wrongs don't make a right. Ze hoeft het niet te publiceren.
Puur eigen gewin.
En daarnaast zit er toch ook wel een klein beetje verschil tussen een uitvaartceremonie en het moment dat iemand ligt te vechten voor zijn leven.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat een BS opmerking. Het is niet dat Bea al die mensen langs de weg uitnodigt he...
Het is meer dat ze dat (vrijwel) niet tegen kunnen houden en er dan dus maar mogelijkheid voor bieden.
Waar ik op doel is dat de koninklijke familie wel in de aandacht staat als er een mogelijke uitvaart komt, maar nu de journalistiek bij het ziekenhuis staat en verslag wil doen mag dat ineens niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja had liever een straatverbod gezien?
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:53 schreef roos85 het volgende:
[..]
hoezo?waarin zou hij dan nalatig zijn geweest
quote:Is skimaatje medeschuldig of niet?
De vriend met wie prins Johan Friso afgelopen vrijdag aan het skiën was, wordt binnenkort verhoord. Onderzocht wordt of hij medeschuldig is aan het ongeval.
Stephan Wijnkamp, advocaat in Oostenrijk, skileraar en lid van het bergreddingsteam: "Hij moet aantonen waarom hij daar in die helling is gaan skiën, ondanks het feit dat lawinestufe vier van kracht was."
Als wordt gekeken naar de omstandigheden rondom het ongeluk, denkt Stephan Wijnkamp advocaat in Oostenrijk, skileraar en lid van het bergreddingsteam, dat er zeker een schuldvraag kan voortvloeien uit het ongeluk. "Op basis van de feiten die in de media worden gepresenteerd is die kans zeer denkbaar."
Drie factoren die een rol spelen
Maar, zegt Wijnkamp, "Er zijn eigenlijk drie factoren die daarbij een rol spelen." "De eerste factor is de deskundigheid van Moosbrugger", legt Wijnkamp uit. "Ze kijken naar wat voor deskundigheden hij heeft toen hij de helling ging afdalen. Hij was ook lid van de bergredding en was een ervaren alpinist."
Zorgvuldig handelen
Daarnaast is het de vraag of Moosbrugger zorgvuldig heeft gehandeld. "Wat voor maatregelen heeft hij genomen om de risico’s te beperken? Daar zijn allerlei methoden voor. De ons bekende methode is die van Werner Munter, waarmee risico’s worden gemeden."
Het is daarbij belangrijk om te weten of hij het lawinenlagebricht heeft gelezen. Wijnkamp: "Dat wil zeggen, elke dag komt de lawinenwarndienst hier en wordt er een bericht uitgebracht. Dat wordt je geacht te lezen als je in het gelände gaat hier. Daarnaast moet hij aantonen waarom hij daar in die helling is gaan skiën, ondanks het feit dat het lawinestufe vier is."
Vertrouwen op deskundigheid
Het laatste punt is de vraag of prins Friso daadwerkelijk op de deskundigheid van zijn vriend heeft vertrouwd. "U moet zich dat voorstellen als twee vrienden die in een auto stappen. De ene vriend heeft zijn rijbewijs en de ander niet. Degene met rijbewijs zit achter het stuur en gaat rijden. Hij rijdt 220 kilometer per uur. Het wordt mistig en hij blijft hard rijden, ondanks dat het zicht slecht is. Er ontstaat een ongeluk. Dan kan het ook zijn dat de medepassagier gewond raakt."
"Dan kan het dus zo zijn dat de bestuurder strafrechtelijk aansprakelijk is", zegt Wijnkamp op BNR.
Ontzettend warrig inderdaad. Het is vast een prima arts, maar zou niet graag door hem behandeld willen worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zit P&W te kijken en ik vraag me af of die man wel helemaal in orde is, eigenlijk... is het niet gewoon een verwarde oude man?
En met 100.000 zwakzinnigen hijgend langs de route.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, ze zouden het kleinschaliger kunnen aanpakken, zonder koets met route door de stad. In principe.
We zouden de kroning ook in een voetbalkantine kunnen doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, ze zouden het kleinschaliger kunnen aanpakken, zonder koets met route door de stad. In principe.
Is gewoon standaardprocedure. Er is een lawine geweest met mogelijk een dode als gevolg. Dan moeten ze uitzoeken of er onverantwoorde risico's genomen zijn en zo ja, door wie.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:53 schreef roos85 het volgende:
[..]
hoezo?waarin zou hij dan nalatig zijn geweest
Oke, dankjewelquote:
1: Hebben ze daar om gevraagd?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:05 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Waar ik op doel is dat de koninklijke familie wel in de aandacht staat als er een mogelijke uitvaart komt, maar nu de journalistiek bij het ziekenhuis staat en verslag wil doen mag dat ineens niet.
Dat weet ik, en goed dat ze dergelijk onderzoek doen, alleen kan je in deze situatie niet 1 persoon aansprakelijk stellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is gewoon standaardprocedure. Er is een lawine geweest met mogelijk een dode als gevolg. Dan moeten ze uitzoeken of er onverantwoorde risico's genomen zijn en zo ja, door wie.
Ik vraag me echt af of hij ze wel allemaal op een rijtje heeft... 'ja, dat zijn de regels' en even later 'nee, dat zijn niet de regels' en eerst 'dit is een bijzonder geval' en dan 'nee hoor, dit is een gewone patient'.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ontzettend warrig inderdaad. Het is vast een prima arts, maar zou niet graag door hem behandeld willen worden.
Warüm zweitälig?quote:Het is daarbij belangrijk om te weten of hij het lawinenlagebricht heeft gelezen. Wijnkamp: "Dat wil zeggen, elke dag komt de lawinenwarndienst hier en wordt er een bericht uitgebracht. Dat wordt je geacht te lezen als je in het gelände gaat hier. Daarnaast moet hij aantonen waarom hij daar in die helling is gaan skiën, ondanks het feit dat het lawinestufe vier is."
quote:Vriend van Friso binnenkort gehoord
Laatste update: 20 februari 2012 17:34 info
RIJSWIJK - De man met wie prins Friso skiede toen hij vrijdag werd bedolven door een lawine, wordt deze of volgende week gehoord.
Foto: ANP
Het gaat om hotelier Florian Moosbrugger van Gasthof Post in Lech. De politie in Lech bevestigde de identiteit van de begeleider maandag.
Justitie onderzoekt het ongeval van de prins. Er wordt gekeken of sprake is van het toebrengen van lichamelijk letsel door nalatigheid onder gevaarlijke omstandigheden.
Onderzoek is gebruikelijk na een dergelijke gebeurtenis. Ook het horen van de begeleider is in dit soort gevallen routine, aldus de politie. Moosbrugger kon na het ongeval niet worden gehoord omdat hij in zware shock verkeerde.
Bergreddingsteam
De koninklijke familie komt al decennia in Gasthof Post. De 42-jarige Moosbrugger is volgens Oostenrijkse media een oude vriend van de prins en staat bekend als een uitstekende skiër. Hij is ook lid van het lokale bergreddingsteam.
Het tweetal was vrijdag rond 12.00 uur buiten de piste aan het skiën, wat op eigen risico gebeurt. Volgens manager Michael Manhart van de skiliften in Lech waren in de ochtend nog lawine-explosies uitgevoerd, maar was er geen lawine gekomen.
Ik neem aan van wel, ik denk niet dat de NOS de uitvaart op eigen houtje zal uitzenden zonder overleg met de familie?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
1: Hebben ze daar om gevraagd?
Natuurlijk het is part of the job maar ze vragen niet of ze er komen staan.
2: Er is geen verbod op om bij het ziekenhuis te staan. Ik geloof eerder dat de journalisten weer eens onbeschoft waren
hij probeert natuurlijk op alle wijzen zijn eigen straatje schoon te vegenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of hij ze wel allemaal op een rijtje heeft... 'ja, dat zijn de regels' en even later 'nee, dat zijn niet de regels' en eerst 'dit is een bijzonder geval' en dan 'nee hoor, dit is een gewone patient'.
Jup maar dus op basis van kennis en zijn verantwoordelijkheid als skileraar en lid van het reddingsteam. Zit wel iets in, net zoals wanneer je een ehbo diploma hebt je nooit iemand hulp mag weigeren oidquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:07 schreef roos85 het volgende:
[..]
Oke, dankjewel![]()
Ze hebben beide het risico genomen, beetje vreemd als alleen Moosbrugger aansprakelijk wordt gesteld.
Ja vind ik ookquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Haar présence deed haar zaak weinig goed, toch ben ik het op journalistiek-ethisch vlak nog steeds met haar eens. Als er al een kop moet rollen, is het die Oostenrijkse arts die het medisch geheim willens en wetens schond, niet de journalist die haar werk doet.
Een mooi voorbeeld van shooting the messenger imo.
Eigen gewin ja. Met naam en toenaam en overal willen komen. Ze is echt niet roomser dan de paus.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Eigen gewin? Het was nieuws dat in dit verband erg relevant was. Dat verslaan journalisten.
Dat was al langer bekend, staat er gewoon bij voor de compleetheid.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:09 schreef Rewimo het volgende:
Nu.nl brengt het een tikje genuanceerder
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |