Zal wel lukken denk ikquote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:28 schreef loecje het volgende:
dankjedit was ook een "ik ben *trots*" fotospam.
je mag de 2e foto wel gebruiken als dat lukt. dat vind ik zelf een van de mooiste overzichtsfoto's
Als je platty's leuk vind vind je guppies ook misschien wat? Vis ratio van minimaal 2 vrouwtjes op 1 mannetje beter nog 3 vrouwtjes anders worden ze helemaal suf geneuktquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:10 schreef LovelyLady het volgende:
Zeker een mooie bak loecje![]()
Ik postte trouwens een tijdje terug dat ik een slakkenplaag had.. die is nu weg
Geen slakjes meer.
Ik hou mijn bak regelmatig schoon met de stofzuiger en de plantjes doen het ook goed...
Binnenkort denk ik dat ik wat visjes erbij ga doen.
Jullie nog suggesties/ideetjes
Er zitten nu 3 platy's in en 5 tetra's
Maar het zijn de mannetjes die mooi zijn toch?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:17 schreef Lon3 het volgende:
[..]
Als je platty's leuk vind vind je guppies ook misschien wat? Vis ratio van minimaal 2 vrouwtjes op 1 mannetje beter nog 3 vrouwtjes anders worden ze helemaal suf geneukt
Kan ook Denk ik. Maar dat is ook wel er leuke aan guppies. Dat die zoveel poppen en het is levendbarend dus je krijgt meteen kleine "kikkervisjes" als ze bevallen. Das ook wel grappig. En dan elke keer zien hoe sommigen opgroeien en hoe sommigen te stom zijn en recht in de bek van een vis zwemmenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:42 schreef LovelyLady het volgende:
Maar kan ik niet gewoon alleen mannetjes nemen, ik wil dat gedoe niet hoor
De meeste zullen toch opgevreten worden en op een gegeven moment regelt zich dat zelf met nakomelingen. Maar er ontstaat inderdaad wel een beetje een chaos omdat de guppies erg druk zijn. Als je van rust houd en vissen die mooi heen en weer zwemmen in groepjes moet je het niet doenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:15 schreef LovelyLady het volgende:
Maar ik heb niet zo'n heul grote bak, straks zit die bak te vol, daar zit ik ook niet op te wachten .....
gewoon alleen mannen kan ook hoor.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:42 schreef LovelyLady het volgende:
Maar kan ik niet gewoon alleen mannetjes nemen, ik wil dat gedoe niet hoor
logischquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:25 schreef loecje het volgende:
[..]
gewoon alleen mannen kan ook hoor.
zolang je dan maar echt alleen mannen hebt. 1 vrouw erbij en al die mannen duiken op die ene vrouw (tja.. mannen...)
Ik heb werkelijk geen flauw idee, ik zal straks eens opmetenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:48 schreef loecje het volgende:
hoe groot is je bak?
en welke tetra's zijn het eigenlijk?
b50Xd30Xh28 zoiets Klein bakkie dusquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:48 schreef loecje het volgende:
hoe groot is je bak?
en welke tetra's zijn het eigenlijk?
Graagquote:Op woensdag 1 februari 2012 11:46 schreef loecje het volgende:
neon tetra's zijn wel leuk
even afhankelijk van het formaat van je bak wil ik je wel wat opties geven. misschien heeft iemand hier nog wel aanvullingen.
dan kan je zelf kijken welke vissen je leuk vind.
Klinkt interessantquote:Op donderdag 2 februari 2012 12:23 schreef loecje het volgende:
50cm bak dus.
het makkelijkste is om je aquarium in te delen in 3 waterlagen. boven, midden, onder.
dan kan je uitgaan van 1 vissoort per waterlaag. de platty's en tetra's zitten beide middenin.
even snel een bestandje (zal dit weekend nog even rustig kijken)
boven:
- koppel Trichopsis pumila(dwerg knorgoerami)
- harem Pseudepiplatys annulatus (ringbandsnoekje)
Midden heb je al bezet.
3 platy's
5 neon tetra's
mooier is om voor 1 soort te kiezen en deze dan aan te vullen tot 10stuks.
onder:
- 10 garnalen (kleinblijvend soort bijv vuurtjes)
- slaken: anatome helena (is een slaketende slak deze worden geen plaag)
- koppel Tateurndina ocellicauda (dan geen koppel in de bovenlaag)
hoe scherp is je grind? anders kan voor onderlaag een klein corydoras soort ook leuk zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind slakken niet leuk, ik ben blij dat ik van die andere af ben![]()
ik heb een leuke vriendin en dat wil ik graag zo houdenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:35 schreef Prowl het volgende:
Met 400,=koop je een leuke 2ehands 2 meterbak op marktplaats
Ik heb niet alles eruit gehaald hoorquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:09 schreef loecje het volgende:
zo dat is een hele verbetering.
heb je alles eruit gehad? als je het nu wekelijks bijhoud dan zal je ruit ook niet zo groen worden.
het grind wat je hebt, is dat niet scherp?
maakt niks uit volgens mij hoor hij zal alleen korter aan staan omdat hij in dat tijdsbestek het water veel meer verwarmdquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:36 schreef loecje het volgende:
ik ben benieuwd naar het resultaat
heb ook een overkill aan vermogen(150 watt voor 54 liter). maakt dat uit?
het ziet eruit als een totaal andere bak.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:18 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik heb niet alles eruit gehaald hoor
Even ruiten schoongemaakt, een aantal plantjes goed terug in de grond gedaan. Filter in oud water ververst. En vloeibare plantenvoeding erin.
Mijn glas wordt helaas altijd elke week zo groen (ofja, iets minder). Maar zeker elke week zou ik erover heen moeten.. Binnen 3 dagen zal er weer veel groene aanslag op zitten.
Of het grind scherp is, dat weet ik niet?
Wat grappig om te horen dat je het een heel andere bak vindt lijken.. Ik heb alleen die plantjes die op de oude foto links voorin drijven, weer terug gezet waar ze "horen" (voor het filter).quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:41 schreef loecje het volgende:
thermostaat slaat bij mij ook alleen snachts soms heel kort aan. en misschien nu overdag als ik niet thuis ben en de verwarming uitstaat. dan kan het binnen vrij koud worden.
[..]
het ziet eruit als een totaal andere bak.
jammer van je groene aanslag. ik maak mn ruiten nooit schoon en nog steeds glashelder.
geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
schijnt er direct zonlicht op?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:56 schreef Saninl het volgende:
[..]
Wat grappig om te horen dat je het een heel andere bak vindt lijken.. Ik heb alleen die plantjes die op de oude foto links voorin drijven, weer terug gezet waar ze "horen" (voor het filter).
En die klote-aanslag, daar weet ik ook niets goeds voor...
Oh zo!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:02 schreef loecje het volgende:
owja en het grind vroeg ik ivm de corydorassen die ik zie zwemmen.
de baarddraden beschadigen bij scherp grind.
wat grind op je arm leggen en erover wrijven. als het pijn doet (speldenprikjes) is het eigenlijk te scherp.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:21 schreef Saninl het volgende:
[..]
Oh zo!
Hmm, dat weet ik niet?!
Het ziet er niet bijzonder scherp uit?
Die steun zit er niet voor niets, dan bolt je voorruit naar buiten toe.......quote:Op zondag 5 februari 2012 11:04 schreef egelhond het volgende:
Een vraag:
De Juwel 240, daar zit een steun tussen voor het verstevigen van de bak. Kan je die steun eraf halen om een wand in te bouwen? Want ik wil zelf een wand gaan maken dus wil weten of ik het 1 geheel kan doen of dat ik de wand in stukken moet delen.
Heb je de waterwaarden al eens bepaald/laten bepalen van NO3 enzo? Misschien heb je een overschot aan voer voor algen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:22 schreef Saninl het volgende:
[..]
Nop.
Die tip is al vaker gegeven. Toch bedankt
Het zijn niet zo mijn vissen. Ik heb eerder (toen me 80cm bak nog heel was) een koppel blauwe spat (Trichogaster trichopterus sumatranus) gehad. Maar ik weet niet, vind het niet echt bijzondere vissen zeg maar. Ik zou het lieft voor een koppel Mikrogeophagus ramirezi gaan, maar weet niet of de 60cm wel voldoende is. (Naast het feit dat ik de pH nog niet stabiel op ±6 heb kunnen krijgen.)quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:43 schreef loecje het volgende:
wat vind je niet leuk aan de goerami's?
no3 +/- 50quote:Op zondag 5 februari 2012 12:08 schreef GanGStaR het volgende:
[..]
Heb je de waterwaarden al eens bepaald/laten bepalen van NO3 enzo? Misschien heb je een overschot aan voer voor algen.
Dankjewel voor de tips.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:33 schreef GanGStaR het volgende:
NO3
De nitraat-waarde. Bij een te hoge waarde sterven vissen en planten en is een algenplaag het gevolg. De ideale waarde is maximaal 20mg/l
NO3 te hoog? Zo kun je hem verlagen:
Water deels verversen
Meer planten toevoegen
Minder voeren
http://dier-en-natuur.inf(...)rdes-in-aquaria.html
je kan het er wel uit halen, maar daarna wel weer terug plaatsen (zit dacht ik gewoon met kit vast)quote:Op zondag 5 februari 2012 11:04 schreef egelhond het volgende:
Een vraag:
De Juwel 240, daar zit een steun tussen voor het verstevigen van de bak. Kan je die steun eraf halen om een wand in te bouwen? Want ik wil zelf een wand gaan maken dus wil weten of ik het 1 geheel kan doen of dat ik de wand in stukken moet delen.
Er zit idd een bosje waterpest in (ook inderdaad voor de alg gedaanquote:Op zondag 5 februari 2012 14:00 schreef GanGStaR het volgende:
Ik kan niet goed zien wat voor planten je er in hebt zitten. Zitten er bv snel groeiende planten bij? Waterpest bv?
Dat helpt meestal wel.
De test kan inderdaad ook niet nauwkeurig zijn, maar anderzijds het zou wel de algen verklaren
die meting is die van voor of na het verversen? je nitraat is idd wat hoog en zou je algen kunnen verklaren. heb je ook een verklaring voor het chloor op 0,2? dat mag max 0,02 zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:05 schreef Saninl het volgende:
[..]
Er zit idd een bosje waterpest in (ook inderdaad voor de alg gedaanmaar het helpt dus niet.
Ik denk dat ik bij de lokale dierenwinkel (LFS is te ver weg) gewoon nog 2 bosjes koop. En ergens in een hoekje wegstop. Als dan de alg meer wegblijft, dan heb ik het er wel voor over
nadat ik 10.1 cm had opgemeten bedacht ik me dat ik een kleinere bak heb met een ander inlaatrooster dus je hebt er niks aanquote:Op zondag 5 februari 2012 15:49 schreef egelhond het volgende:
Weet iemand de maten van de bak van het filtersysteem van de Juwel Rio 240?
Ik wil gaan beginnen met het maken van een nieuwe wand, maar heb de precieze maten nodig. Ga deze week de bak bestellen.
[ link | afbeelding ]
+10 voor de moeite, van mij gewoon alquote:Op zondag 5 februari 2012 23:31 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
[..]
nadat ik 10.1 cm had opgemeten bedacht ik me dat ik een kleinere bak heb met een ander inlaatrooster dus je hebt er niks aan
i know, maar mijn blauwalg wil maar niet weg. Heb ook nog iets gelezen over het feit dat drijfplanten stikstof sterk opnemen, dus die haal ik er ook maar even uit. En dan maar kijken of het wat doet. Ik snap wel dat het een richtlijn is, maar je moet toch iets proberen. Heb ook niet echt zin om 3 of 4 dagen te verduisteren, om daarna weer gewoon dezelfde problemen te krijgen. Dat zou iets eenmaligs zijn.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bedenk wel dat het een richtlijn is, en geen vast gegeven, aangezien er meer factoren zijn waardoor je algen kan krijgen.
Zelf stuur ik ook een beetje op de RR, maar het blijft altijd een richtlijn..
En ja, mijn algen willen ook nog steeds groeien. Een 100% perfect systeem kan je volgens mij ook nooit biologisch krijgen zonder ook maar alg te krijgen. Dan moet je echt chemisch bezig gaan, en dat wil ik zelf niet. Een beetje alg is ook wel mooi, zolang het daarbij blijft. Natuurljk moeten de planten niet totaal vol zitten met vieze algjes
Klinkt bekend.. Na een sterke verandering in het licht (verdubbeld) had ik hier ook last van algvorming. Nu na +- 3 maanden lijkt het zachtjes aan wel te vertrekken, maar blij ben ik er zeker niet mee.. Proberen kan zeker geen kwaad. Zelf ben ik wat aan het sturen volgens RR. Het lijkt bij mij ook te helpen.quote:Op maandag 6 februari 2012 11:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
i know, maar mijn blauwalg wil maar niet weg. Heb ook nog iets gelezen over het feit dat drijfplanten stikstof sterk opnemen, dus die haal ik er ook maar even uit. En dan maar kijken of het wat doet. Ik snap wel dat het een richtlijn is, maar je moet toch iets proberen. Heb ook niet echt zin om 3 of 4 dagen te verduisteren, om daarna weer gewoon dezelfde problemen te krijgen. Dat zou iets eenmaligs zijn.
Mja, misschien heb ik ook wel iets teveel licht (4x45W, prima volgens de richtlijnen). Maar ja. Eerst maar eens zo dingen proberen. Heb online al wat kaliumnitraat besteld en dan zien we wel of het wat doet. Het zou ieg wel goed moeten zijn voor mijn waarden.quote:Op maandag 6 februari 2012 14:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Klinkt bekend.. Na een sterke verandering in het licht (verdubbeld) had ik hier ook last van algvorming. Nu na +- 3 maanden lijkt het zachtjes aan wel te vertrekken, maar blij ben ik er zeker niet mee.. Proberen kan zeker geen kwaad. Zelf ben ik wat aan het sturen volgens RR. Het lijkt bij mij ook te helpen.
Ik wil juist een drijfplant aan gaan schaffen voor mijn aquarium, niet doen?quote:Op maandag 6 februari 2012 11:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
i know, maar mijn blauwalg wil maar niet weg. Heb ook nog iets gelezen over het feit dat drijfplanten stikstof sterk opnemen, dus die haal ik er ook maar even uit. En dan maar kijken of het wat doet. Ik snap wel dat het een richtlijn is, maar je moet toch iets proberen. Heb ook niet echt zin om 3 of 4 dagen te verduisteren, om daarna weer gewoon dezelfde problemen te krijgen. Dat zou iets eenmaligs zijn.
Lees ook eens die redfieldratio. Dan weet je in elk geval waarom je dingen meet en wat het gevolg is. Overigens heeft aqua veldhuis een wit poeder onder de toonbank....en dat helpt binnen 2 dagen 95% van je blauwalg weg. Ze doen geheimzinnig over wat het is, maar ik gok een combi van antibiotica en kaliumnitraat.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:13 schreef Twinky het volgende:
Hier ook al tijden blauwalg. Heb vier dagen verduisterd, dat hielp een klein beetje. Mijn plan nu is veel minder te voeren, eens kijken hoe dat gaat.
Oh, ik heb ze nog wel geresized. Sorry. Ik zal ze de volgende keer nog kleiner maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 07:57 schreef LovelyLady het volgende:
Saninl Je foto's zijn nogal 'groot' laden duurt hier een eeuwigheid
Kan best, alleen haal ik het weg om de balans terug te krijgen.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:32 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik wil juist een drijfplant aan gaan schaffen voor mijn aquarium, niet doen?
goed planquote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lees ook eens die redfieldratio. Dan weet je in elk geval waarom je dingen meet en wat het gevolg is. Overigens heeft aqua veldhuis een wit poeder onder de toonbank....en dat helpt binnen 2 dagen 95% van je blauwalg weg. Ze doen geheimzinnig over wat het is, maar ik gok een combi van antibiotica en kaliumnitraat.
aquarium grind beach, meer weet ik niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:52 schreef loecje het volgende:
ziet er goed uit.
watvoor soort grind gebruik je?
dat holletje links is leuk. verder vind ik de stenen iets teveel in een lijn liggen, oogt wat onnatuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |