abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:27:24 #1
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107199476
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2011:
• zatoichi (10 januari)
• karton (11 januari)
• -_Guitarist_- (12 januari)
• Jappe90 (13 januari)
• MJay1 (17 januari)
• SBM22 (24 januari)
• Made-In-Holland (25 januari)
• Yuri_Boyka (4 februari)
• DombohetOlifantje1 (7 februari)
• Zjefke (10 februari)
• Robinml (2 maart)
• stefannetjuh (3 maart)
• misslady83 (4 maart)
• Sokz (12 maart)
• -tape- (14 maart)
• HalvinCarris (22 maart)
• LovelyLady (24 maart)
• FruitenCo (11 april)
• eriksd (13 april)
• ftpfreak (15 april)
• Jetfly (20 april)
• honkhonk (27 april)
• HerrFl1ck (3 mei)
• NatteBever (4 mei)
• .Neovo. (9 mei)
• Krimpen (9 mei)
• waj1 (11 mei)
• bokkepoot (11 mei)
• OomBrouwer (12 mei)
• Cortax (12 mei)
• Janeiros (16 mei)
• Yaku (17 mei)
• Fukjoeman (19 mei)
• WinnieWana (25 mei)
• blingbling11 (31 mei)
• t.coenraad (22 juni)
• Jochemz (27 juni)
• 2xuq773pps (28 juni)
• ZuidGrens (29 juni)
• Warrick21 (11 juli)
• Hitomi (14 juli)
• yosander (15 juli)
• Eva4Evah (19 juli)
• Megaman (30 juli)
• Spies (2 augustus)
• Mountman (5 augustus)
• Frontrow (10 augustus)
• Dale__Cooper (12 augustus)
• Soempie (15 augustus)
• GevaarOpDeWeg (18 augustus)
• caffeinjunk (25 augustus)
• TwenteFC (1 september)
• Martijn93 (21 september)
• Mwanatabu (28 september)
• kingtoppie (3 oktober)
• WG1122 (18 oktober)
• Xanland (5 november)
• 12345r (16 november)
• IJsdraakje (18 november)
• Niles-Crane (21 november)
• allroms (21 november)
• Haags_kwartiertje (21 november)
• Linds155 (22 november)
• Nagelschaartje (23 november)
• -Roy- (29 november)
• Mandéra (5 december)
• flatsj (5 december)
• Oberonn (5 december)
• Denkel (20 december)
• MissSpooky (29 december)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door msnk op 24-01-2012 22:34:32 ]
AFC AJAX
pi_107199763
@TS zou je de OP zoals die in de wiki staat willen plakken? Dan kan vanaf het volgende topic de lijst van 2012 gemaakt worden. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:34:42 #3
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107199887
De OP is hetzelfde? Of wat zie ik over het hoofd?
AFC AJAX
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:34:48 #4
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_107199894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:18 schreef jeroentje93 het volgende:
Heb ik ook last van idd, Marrije. Je denkt de situatie goed te overzien en toch schiet er dan wel is een fietser voorbij.
Wat mijn probleem daarbij nog wel eens is, is dat ik soms geen nacontrole doe. Enerzijds omdat je soms gezien hebt dat er toch niks aan kwam en anderzijds vergeet ik het wel eens.
Wel balen, want al die kleine minpunten maken dat ik nog niet op mag helaas.
En dat is nu precies wat je op waarde moet weten te schatten. Fietsers schatten jou ook in en het slechtste wat je kunt doen is schrikken en in paniek raken. In het verkeer communiceer je, jij communiceert iets en de fietser ook. Als er een fietser voor je langs flitst, heeft hij 3 seconden eerder al voorspeld wat jij gaat doen en waarschijnlijk terecht omdat je een onervaren auto bestuurder bent. Gewoon rijden en niet teveel nadenken, dan komt het goed :).
pi_107200050
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:34 schreef msnk het volgende:
De OP is hetzelfde? Of wat zie ik over het hoofd?
Bijna, nu staan (volgens mij) alle geslaagden van 2011 in de OP, zodat er voor het volgende topic vers begonnen kan worden met die van 2012. (Anders missen we mensen bij het teruglinken enzo. :'))
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_107200457
1991,32 lessen(dat is auto en motor en vrachtwagen in 1994, net als E bij B), instructrice greep niet zo vaak in,examen was gezellig,1992....het staat in de juiste volgorde...

8 jaar later getrouwd met instructrice...romantisch feitje
....stiekem toch wel....
pi_107201464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:34 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

En dat is nu precies wat je op waarde moet weten te schatten. Fietsers schatten jou ook in en het slechtste wat je kunt doen is schrikken en in paniek raken. In het verkeer communiceer je, jij communiceert iets en de fietser ook. Als er een fietser voor je langs flitst, heeft hij 3 seconden eerder al voorspeld wat jij gaat doen en waarschijnlijk terecht omdat je een onervaren auto bestuurder bent. Gewoon rijden en niet teveel nadenken, dan komt het goed :).
Idd niet schrikken en panieken. Maar ook niet teveel aarzelen. Want dan wordt je onvoorspelbaar voor fietsers en besluiten ze misschien op het laatste moment toch te gaan waardoor het maar net goed gaat ofzo.
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:44:15 #8
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107204713
Jeroentje, die nacontrole doe ik wel. Aan het kijken ligt het niet en ik kijk ook niet voor de vorm, ik zie ook waar ik naar kijk als je begrijpt wat ik bedoel. Nou ja, ergens gaat er dus toch nog iets niet goed, ik moet bij de nacontrole echt meer van mn rugleuning los komen en, last but not least, ik moet ook beter vooruit kijken.
Verder af en toe nog wel de neiging klassieke fouten te maken, een fietser van rechts geen voorrang geven omdat ze toch al stopt :@
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:45:25 #9
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107232397
Ik meld me.
droomdroomdroomm,
pi_107268049
Morgenvroeg is het zover :D :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:37:27 #11
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107268467
Praktijk Examen? :D

Ik maandag, dus nog lekker verweggos ;p
droomdroomdroomm,
pi_107268539
Succes^^^^
pi_107268896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:38 schreef H-D het volgende:
Succes^^^^

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:37 schreef XxSwollie het volgende:
Praktijk Examen? :D

Ik maandag, dus nog lekker verweggos ;p
Praktijkexamen ja,
Het is zo maandag hoor :+ Succes alvast !
pi_107269129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:45 schreef Swomp het volgende:

[..]

[..]

Praktijkexamen ja,
Het is zo maandag hoor :+ Succes alvast !
Hoeveel lessen heb je gehad enzo? :P

watvoor auto les je? :P
pi_107271197
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:50 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb je gehad enzo? :P

watvoor auto les je? :P
Ik zit nu op 28 lessen volgens mij, dus dat zal neer komen op 40u.

Ik les in een VW Polo Blue motion. Ik vind het wel een leuk autootje :)
pi_107271761
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:32 schreef Swomp het volgende:

[..]

Ik zit nu op 28 lessen volgens mij, dus dat zal neer komen op 40u.

Ik les in een VW Polo Blue motion. Ik vind het wel een leuk autootje :)
Ah das wel netjes :) Dus dan ga je het gewoon zeker halen morgen :P
Ja rijdt het fijn? Zijn die niet best wel traag? Dacht dat ik eens zoiets gehoord had over de BM Polo. En je hebt 3cylinders dan ofniet? Niet onrustig op de snelweg enzo? :P
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:43:47 #17
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107271871
Heel veel succes!!!! ^O^

Ik duim voor je, heb je 'n beetje een mooie tijd, dus niet om 8 uur in de ochtend ofzo? ;p

Als je gewoon rijd als in een normale les, en volle concentratie op de weg houd, dan haal je 'm! :7
droomdroomdroomm,
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:54:49 #18
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_107272547
Succes Swomp :Y
Ik wou na mijn verhuizing zo snel mogelijk verder lessen maar de verhuizing en mijn werk vroegen zoveel energie dat ik even pauze heb genomen. Maar ik ga binnenkort weer verder en dan ga ik ook meerdere lessen per week volgen. En ik de lessen waarschijnlijk in de pauze van mijn werk doen maar nu concentreer ik mij even op mijn werk, binnenkort mijn eerste halfjaar gesprek.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_107272855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:42 schreef H-D het volgende:

[..]

Ah das wel netjes :) Dus dan ga je het gewoon zeker halen morgen :P
Ja rijdt het fijn? Zijn die niet best wel traag? Dacht dat ik eens zoiets gehoord had over de BM Polo. En je hebt 3cylinders dan ofniet? Niet onrustig op de snelweg enzo? :P
Ik mag hopen dat ik hem gaan halen :)
Heb nog wat moeite met vooruit kijken en moet beter anticiperen, je kent het wel het standaard verhaal bij alle lessers.

Ja ik vind hem wel fijn, maar ik ben ook niet beter gewend he :) Maar hij is idd niet erg snel ofzo, maar ach. Verder heb ik geen idee of het een 3 cilinder is, ik ben niet zo'n auto freak :X

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:43 schreef XxSwollie het volgende:
Heel veel succes!!!! ^O^

Ik duim voor je, heb je 'n beetje een mooie tijd, dus niet om 8 uur in de ochtend ofzo? ;p

Als je gewoon rijd als in een normale les, en volle concentratie op de weg houd, dan haal je 'm! :7
Danku :D
Ik moet rond 10u, is wel een lekkere tijd toch :) ?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:54 schreef Rucky het volgende:
Succes Swomp :Y
Thanks!
pi_107273262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:00 schreef Swomp het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ik hem gaan halen :)
Heb nog wat moeite met vooruit kijken en moet beter anticiperen, je kent het wel het standaard verhaal bij alle lessers.

Ja ik vind hem wel fijn, maar ik ben ook niet beter gewend he :) Maar hij is idd niet erg snel ofzo, maar ach. Verder heb ik geen idee of het een 3 cilinder is, ik ben niet zo'n auto freak :X

[..]

Danku :D
Ik moet rond 10u, is wel een lekkere tijd toch :) ?

[..]

Thanks!
Ja dat zeggen examinatoren/instructeurs echt altijd inderdaad. Maja het is natuurlijk logisch dat je zo af en toe wat inschattingsfoutjes maakt. Doen we allemaal weleens :P Het hoeft ook niet foutloos toch? Gewoon netjes en veilig. :P
Verder is het volgens mij een 3cylinder en ik was een beetje nieuwsgierig of ie ook typische 3cylinder-rijeigenschappen had. Maar als je niet zo'n auto freak bent maakt het je wss niet zoveel uit :P :+
Anyway veel succes morgen :D
pi_107273606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:07 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja dat zeggen examinatoren/instructeurs echt altijd inderdaad. Maja het is natuurlijk logisch dat je zo af en toe wat inschattingsfoutjes maakt. Doen we allemaal weleens :P Het hoeft ook niet foutloos toch? Gewoon netjes en veilig. :P
Verder is het volgens mij een 3cylinder en ik was een beetje nieuwsgierig of ie ook typische 3cylinder-rijeigenschappen had. Maar als je niet zo'n auto freak bent maakt het je wss niet zoveel uit :P :+
Anyway veel succes morgen :D
Haha, thanks!
Ik ga maar niet te laat naar bed, al de hele week om 6u opgestaan, moet wel een beetje fit zijn morgen.

Jullie horen morgen wel van me :D :W
pi_107278841
Succes man! Niet zenuwachtig zijn :P
pi_107278997
Of misschien een beetje voor de adrenaline ?:P of da's meer gezonde spanning mss:P
pi_107291197
Ik ben geslaagd :D
En hoe, sjongejonge...
Ik faalde wel een keer de bocht, nam hem te scherp terwijl er een auto links van me in de dode hoek zat. Ik dacht serieus, ok nu ben ik gezakt.
Verder nog 2 puntjes kwa doorijden, bij een voorangsweg oversteken, had ik eerder kunnen gaan, maar mijn instructeur zei afteraf dat hij ook gestopt zou zijn.

Hij had me dus kunnen laten zakken, maar over het algemeen reed ik goed zei hij, dus ik ben blij :)

Dus ik kn nu in het lijstje van 2012 :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:14:17 #25
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107292451
Gefeliciteerd kerel :D

Wel geluk gehad met de examinator dus als ik dit zo lees? Of zijn examinatoren die je voor deze dingen laten zakken gewoon te streng? :{
AFC AJAX
pi_107292553
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:38 schreef Swomp het volgende:
En hoe, sjongejonge...
Ik faalde wel een keer de bocht, nam hem te scherp terwijl er een auto links van me in de dode hoek zat. Ik dacht serieus, ok nu ben ik gezakt.
Verder nog 2 puntjes kwa doorijden, bij een voorangsweg oversteken, had ik eerder kunnen gaan, maar mijn instructeur zei afteraf dat hij ook gestopt zou zijn.

Hij had me dus kunnen laten zakken, maar over het algemeen reed ik goed zei hij, dus ik ben blij :)

Feliciteerd :P Toffe peer die examinator dan ook :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:47:47 #27
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107295592
Aaahww, gefeliciteerd!!! :D ,

Valt nu zeker een hele last van je af, geen geld meer kwijt zijn aan lessen, je hebt hem gewoon voor het leven!! ^O^ :)
droomdroomdroomm,
  vrijdag 27 januari 2012 @ 15:44:29 #28
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_107297258
Na 13 lessen gehad te hebben, zie ik tegen elke volgende les op. Ik rij te angstig (zegt de instructeur en vind ik zelf ook), maar ik krijg van hem ook geen zelfvertrouwen. Hij komt met hele stromen kritiek tegelijkertijd met als gevolg dat ik 30 rijd waar je 50 mag omdat ik gewoon bang ben om fouten te maken. Hij had sinds vandaag een nieuwe auto, en een probleem van mij vanaf les 1 is dat ik te veel op de rechterkant rijd. Nu had hij nieuwe velgjes dus als ik te dicht in de buurt kwam, werd hij boos en moest ik een keer op de velgen letten. En van "Sjonge jonge, jezus rij nou eens door man" ga ik ook niet beter rijden.

Waarschijnlijk een andere instructeur maar aanvragen dan. Wel jammer want hij is best aardig verder, en van veel klasgenoten gehoord dat hij een prima instructeur is. Waarschijnlijk heeft hij gewoon het geduld niet voor een niet zo talentvol rijder als ik -O-
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:02:23 #29
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107297931
Ik heb net gehoord dat ik als cadeau van de hele familie 900 euro krijg, ze hebben het vandaag verteld, omdat ze denken dat dan bij mij de druk van ''het moeten halen'' verdwijnt, aangezien ik nu weer 900 euro erbij heb, voor als ik eventueel maandag zak! :D *O*

En als ik slaag, kan ik die 900 euro weer bij het bedrag doen, voor het sparen voor een auto. :)
droomdroomdroomm,
pi_107298106
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:14 schreef msnk het volgende:
Gefeliciteerd kerel :D

Wel geluk gehad met de examinator dus als ik dit zo lees? Of zijn examinatoren die je voor deze dingen laten zakken gewoon te streng? :{
Geluk idd. Maar dat hoor je tegenwoordig zovaak.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:47 schreef XxSwollie het volgende:
Aaahww, gefeliciteerd!!! :D ,

Valt nu zeker een hele last van je af, geen geld meer kwijt zijn aan lessen, je hebt hem gewoon voor het leven!! ^O^ :)
Valt wel mee, had nog een buffer voor als ik ging zakken. Dus daar maakte ik me eerlijk gezegd niet heel druk om.

En bedankt voor de filicitaties :)
pi_107305067
Vandaag ook m'n praktijk gehaald. Niet in NL maar UK. Ze rijden hier in Vauxhall Corsa's. Gekkenhuis om hier te rijden (londen) want iedereen is ongeduldig, toeteren is hobby nummer 1 en de wegen zijn bijna nergens breed genoeg om met 2 auto's naast elkaar te rijden dus je moet telkens voor je tegenligger naar de zijkant van de weg (open plekken waar niemand staat geparkeerd) of Heel veel snelheid minderen om langzaam te passen zonder dat je iets raakt en dan ook nog eens brede bussen en fietsers zonder eigen fietspad dus gewoon tussen de auto's door. Gelukkig toch na veel lessen de 2de keer geslaagd. Scheelt gelukkig wel dat ik nooit in NL lessen heb gehad dus was wel direct gewend aan andere kant van de weg rijden :P Had bij het examen maar 1 minor fault (van 15 die toegestaan waren). De examinator zei op het eind: als je belooft niet naast me te parkeren bij de supermarkt ben je geslaagd :D Aangezien het inparkeren wat matig ging.

Overigens rij je hier tijdens je rijles NIET op de snelweg (niet toegestaan). Dat mag je dus na je examen zelf gaan proberen :') Vreemde regel...

Weet iemand trouwens of auto-verhuur bedrijven wagens uitlenen aan mensen die rijbewijs pas net gehaald hebben in NL? Of is het nog steeds zo dat je 1 jaar moet wachten?

[ Bericht 1% gewijzigd door zeebeschuit op 27-01-2012 20:17:00 ]
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:09:45 #32
363823 Prequel
Just because
pi_107306300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:39 schreef zeebeschuit het volgende:
Vandaag ook m'n praktijk gehaald. Niet in NL maar UK. Ze rijden hier in Vauxhall Corsa's. Gekkenhuis om hier te rijden (londen) want iedereen is ongeduldig, toeteren is hobby nummer 1 en de wegen zijn bijna nergens breed genoeg om met 2 auto's naast elkaar te rijden dus je moet telkens voor je tegenligger naar de zijkant van de weg (open plekken waar niemand staat geparkeerd) of Heel veel snelheid minderen om langzaam te passen zonder dat je iets raakt en dan ook nog eens brede bussen en fietsers zonder eigen fietspad dus gewoon tussen de auto's door. Gelukkig toch na veel lessen de 2de keer geslaagd. Scheelt gelukkig wel dat ik nooit in NL lessen heb gehad dus was wel direct gewend aan andere kant van de weg rijden :P Had bij het examen maar 1 minor fault (van 15 die toegestaan waren). De examinator zei op het eind: als je belooft niet naast me te parken bij de supermarkt ben je geslaagd :D Aangezien het inparkeren wat matig ging.

Overigens rij je hier tijdens je rijles NIET op de snelweg (niet toegestaan). Dat mag je dus na je examen zelf gaan proberen :') Vreemde regel...

Weet iemand trouwens of auto-verhuur bedrijven wagens uitlenen aan mensen die rijbewijs pas net gehaald hebben in NL? Of is het nog steeds zo dat je 1 jaar moet wachten?
Gefeliciteerd! :) en omg Londen.. awesome stad.. maar wat scheuren ze snel als je eenmaal groen licht hebt, en dan inderdaad die fietsers er nog zo doorheen zigzaggen.. Doodeng :P Gelukkig houdt iedereen zich daar wel goed aan zebra's enzo.

Geen idee hoe dat zit met huurauto's etc.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:20:04 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107306727
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:38 schreef Swomp het volgende:
En hoe, sjongejonge...

Gefeliciteerd!

Vandaag om 15.50 had ik mijn praktijkexamen, gezakt. Het begin ging heel soepel, maar bij de snelweg ging het verkeerd. Het was zo giga druk op de a4 dat je met 60 moest invoegen, iedereen kleven ik kwam er moeilijk tussen en opeens stond alles stil en remde ik niet 8)7 Dus dat deed de examinator voor mij. Toen we weer verder konden rijden zag ik niet dat het stoplicht net voor mij op rood was gegaan dus remde de examinator weer voor mij. Daar reed ik, volgens de examinator, als een zonnetje. Kortom, gezakt als een baksteen en faalpunt de snelweg. Leerpuntje en zsm nieuw examen aanvragen.
pi_107306940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:20 schreef Marrije het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Vandaag om 15.50 had ik mijn praktijkexamen, gezakt. Het begin ging heel soepel, maar bij de snelweg ging het verkeerd. Het was zo giga druk op de a4 dat je met 60 moest invoegen, iedereen kleven ik kwam er moeilijk tussen en opeens stond alles stil en remde ik niet 8)7 Dus dat deed de examinator voor mij. Toen we weer verder konden rijden zag ik niet dat het stoplicht net voor mij op rood was gegaan dus remde de examinator weer voor mij. Daar reed ik, volgens de examinator, als een zonnetje. Kortom, gezakt als een baksteen en faalpunt de snelweg. Leerpuntje en zsm nieuw examen aanvragen.
Ik had juist niet door dat het stoplicht op groen stond :')
Maar wel kut voor je, volgende keer lukt het wel, als dat het enige punt was ;)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:35:56 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107307396
Ja dat was het enige want hij zei ook, daarvoor zat ik heel relaxt naast je en daarna reed je als een zonnetje. Ik ben nu wel een stuk zelfverzekerder voor de volgende keer :Y
pi_107309213
Ook gezakt gister. :( reed veel te 'onsociaal' volgens mn examinator. Ook een rot route, mn volgende examen is om 10v 10 in de morgen! hopen op meer succes :)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:42:50 #37
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107310707
In wat voor opzicht? Kwa milieu? Of richting onveilig er snel voor langs en kleven?
Ik had eigenlijk een prachtige route vandaag, alleen die zon hing zo laag dat ik niet eens meer kon lezen wat er op de borden (op de snelweg) stond.
pi_107317779
Hoezo onsocoiaal?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:33:18 #39
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107323364
Ik ben trouwens afgelopen donderdag geslaagd. :)

Ging op zich wel goed en had een leuke examinatrice. Ja, een vrouw dus. Die me instructeur ook nog goed kende. Daarnaast had ik ook nog een TTT gehad dus ik wist wat er van me verwacht werd en wat er ging gebeuren. Dit zorgde ervoor dat ik bijna geen zenuwen meer had wat wel fijn was.

Wel een klein foutje gemaakt. Een super klein eenrichtingstraatje gemist aan de rechterkant. :') Helemaal verdekt en er stonden ook nog auto's aan het uiteinde. Dus daarmee best wel geluk gehad. Ik was haar 3e 2Todrive kandidaat maar wel de eerste die geslaagd was bij haar. O+

Vrijdag RBW aangevraagd bij de gemeente. Dinsdagavond ophalen. ^O^
pi_107324074
Gefeliciteerd! :)
En hoe zit dat dan precies? Mag je dan zegmaar rijden met iemand die al langer rbw heeft? Zo zat het toch dacht ik? :P
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:31:51 #41
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107324727
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:06 schreef H-D het volgende:
Gefeliciteerd! :)
En hoe zit dat dan precies? Mag je dan zegmaar rijden met iemand die al langer rbw heeft? Zo zat het toch dacht ik? :P
Ja.

Je haalt je rijbewijs zoals iedereen dit doet. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tijdens de rijlessen, examen, TTT, tussen iemand van 18 en iemand van 16 jaar.

Wanneer je geslaagd bent moet je je moet een begeleiderspas aanvragen bij de RBW. Hierop mogen 5 personen staan die voldoen aan een aantal eisen.
- ouder zijn dan 27 jaar.
- Langer dan 5 jaar het rijbewijs hebben
- Geen ernstig verkeersdelict ondergaan hebben.

Deze persoon mag iedereen zijn die aan bovenstaande verplichtingen voldoet. Zo heb ik mijn vader en moeder er opstaan, maar ook een werknemer van me vader (chaffeur).

Je mag dus alleen rijden wanneer met de coaches die jij op je begeleiderspasje hebt staan. Deze coaches moeten naast je zitten (dus niet op de achterbank) en nuchter zijn. :')

Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
pi_107325485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:

[..]

Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
Dat is niet helemaal waar. Het is niet de bedoeling dat de coach op wat voor manier dan ook zou ingrijpen, het is meer dat ze feedback geven tijdens het rijden en zeggen: niet zo hard!

quote:
De coach is een aanspreekpunt voor je en coacht waar nodig. De coach is geen rijinstructeur, hij/zij geeft je geen les en verricht zelf geen bestuurdershandelingen. Voor beginnende bestuurders kan het vanwege minder ervaring, lastig zijn om bepaalde verkeerssituaties in te schatten. De coach is er om je in dit soort situaties te helpen.
quote:
De rijinstructeur geeft rijlessen, het is niet de bedoeling dat de coach dit gaat doen. Jij hebt je rijbewijs al behaald als je de weg opgaat samen met je coach. De coach heeft geen extra gas- of rempedaal. Hij kan dus niet met je 'meerijden' zoals een rijinstructeur dat wel kan.
Als je wilt, mag je wel een rijinstructeur als coach opgeven. Die hoeft dan niet minimaal 27 jaar te zijn en het is ook niet nodig dat de rijinstructeur minstens vijf jaar het B-rijbewijs heeft.
pi_107326304
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.

Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen :P

Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
pi_107327057
Als ik jou was zou ik z.s.m mijn theorie halen, want dan had ik het gevoel dat ik echt richting mijn praktijkexamen ging en daardoor deed ik ook steeds minder mn best
pi_107327088
Editen doet vervelend, minder = meer
pi_107327177
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.

Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen :P

Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
Bij mij was het echt nodig om het bij te houden. Als ik er een paar weken tussen had zitten, dan moest ik er echt weer inkomen en dan merkte ik dat het wel een kwartier of langer duurde voordat ik in de les zat. Zonde van de tijd, toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:57:13 #47
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107328611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:

Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachen :')

Verder merk ik ook dat minder dan 2 uur per week gewoon niet genoeg is voor mij. Het liefst doe ik meer, maar zonder theorie heeft dat niet veel nut merk ik nu ook.

Mijn instructeur slaat nu ook echt dreigende taal uit. Dat ik mijn theorie nu maar 's eindelijk moet gaan halen :P Dus dat gaan we de komende paar weken maar 's regelen dan.

Hoe jij tot 20 lessen zonder theorie bent gekomen vind ik daarom wel héél erg opvallend :o Geen wonder dat je dan stilstaat!
AFC AJAX
pi_107328864
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:

[..]

Ja.

Je haalt je rijbewijs zoals iedereen dit doet. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tijdens de rijlessen, examen, TTT, tussen iemand van 18 en iemand van 16 jaar.

Wanneer je geslaagd bent moet je je moet een begeleiderspas aanvragen bij de RBW. Hierop mogen 5 personen staan die voldoen aan een aantal eisen.
- ouder zijn dan 27 jaar.
- Langer dan 5 jaar het rijbewijs hebben
- Geen ernstig verkeersdelict ondergaan hebben.

Deze persoon mag iedereen zijn die aan bovenstaande verplichtingen voldoet. Zo heb ik mijn vader en moeder er opstaan, maar ook een werknemer van me vader (chaffeur).

Je mag dus alleen rijden wanneer met de coaches die jij op je begeleiderspasje hebt staan. Deze coaches moeten naast je zitten (dus niet op de achterbank) en nuchter zijn. :')

Ah ok. Thanx voor de uitleg. :P

Automaat rijdt wel echt fijn btw.
pi_107328981
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:57 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachen :')

Verder merk ik ook dat minder dan 2 uur per week gewoon niet genoeg is voor mij. Het liefst doe ik meer, maar zonder theorie heeft dat niet veel nut merk ik nu ook.

Mijn instructeur slaat nu ook echt dreigende taal uit. Dat ik mijn theorie nu maar 's eindelijk moet gaan halen :P Dus dat gaan we de komende paar weken maar 's regelen dan.

Hoe jij tot 20 lessen zonder theorie bent gekomen vind ik daarom wel héél erg opvallend :o Geen wonder dat je dan stilstaat!
True story. Dan toch maar z.s.m. aan m'n theorie gaan. Maar mijn broertje is ook nog niet begonnen met zijn theorie (hij heeft al 29 lessen gehad van de 30), bij hem gaat het rijden stukken beter. Mijn instructeur behandelt wel wat theorie in de auto ook en mijn logische niveau is best hoog waardoor ik veel van zijn vragen ook wel correct weet te beantwoorden.

Dat stilstaan zal wel een combinatie zijn van te weinig lessen en geen theorie doen :) Ik ga hier z.s.m. mee aan de slag, thanks voor de reacties ;)
pi_107329431
Dat merkte ik inderdaad ook, in de zomer een paar weken niet gelest door vakanties en dergelijke, maar daarna moet je er echt weer even inkomen. Lijkt me niet heel praktisch als dat de normale inplanning is. :)

En de geslaagden staan erbij in de wiki!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_107330376
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:11 schreef Bendkorn het volgende:

[..]

True story. Dan toch maar z.s.m. aan m'n theorie gaan. Maar mijn broertje is ook nog niet begonnen met zijn theorie (hij heeft al 29 lessen gehad van de 30), bij hem gaat het rijden stukken beter. Mijn instructeur behandelt wel wat theorie in de auto ook en mijn logische niveau is best hoog waardoor ik veel van zijn vragen ook wel correct weet te beantwoorden.

Dat stilstaan zal wel een combinatie zijn van te weinig lessen en geen theorie doen :) Ik ga hier z.s.m. mee aan de slag, thanks voor de reacties ;)
Voor de zekerheid: Je haalt je theorie niet met logisch denken.
Je moet ook flauwe afmetingen weten. Hoever mag je lading uitsteken aan voor- en achterkant van de aanhanger? Hoe breed mag een personenauto zijn? Hoeveel profieldiepte moeten je banden minimaal hebben? Wat is de maximale lengte van een personenauto?
Allemaal dingen die ze kunnen vragen, dus wel even de tijd nemen om het theorieboek door te lezen.

(net even gecontroleerd, behalve de maximale lengte van een personenauto wist ik ze allemaal nog, heb m'n theorie een maand of 6 geleden gehaald :'))
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_107330416
Ik had mijn TTT na een maand niet rijden en het ging gewoon op t zelfde niveau als de les ervoor :+ Het ligt dus ook wel aan de persoon of je er last van hebt of niet.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:53:58 #53
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107335056
Het is na 4 jaar uit met mijn vriend.....
Wanneer ik hem het ergst nodig had, heeft hij me gedumpt, ik lig al de hele dag huilend op bed, en maandag heb ik examen... hoe kan ik nou ooit mijn gedachte op de weg houden, als ik iemand verloren heb. :'(
droomdroomdroomm,
pi_107335544
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef XxSwollie het volgende:
Wanneer ik hem het ergst nodig had, heeft hij me gedumpt, ik lig al de hele dag huilend op bed, en maandag heb ik examen... hoe kan ik nou ooit mijn gedachte op de weg houden, als ik iemand verloren heb. :'(
Fix je op de weg als je aan het rijden bent...
Misschien ben ik emotioneel afgezaagd maar dat moet toch wel lukken?
Rustig aan.
pi_107350527
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef XxSwollie het volgende:
Je had/hebt hem juist helemaal niet nodig voor je examen, dat moet je namelijk helemaal zelf en alleen doen :*.

Huil even flink dit weekend en probeer maandag het gedoe voor een uurtje even links te laten liggen.

Succes.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:17:10 #56
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107351923
Bedankt echt, komt goedd! :)
droomdroomdroomm,
pi_107358060
Morgen afrijden, 14:00uur. Gaat sowieso goed komen, had na les 17 mijn TTT gehaald en de afgelopen rijlessen waren zonder grote fouten.
pi_107358087
Succes voor de mensen die morgen gaan afrijden!
  zondag 29 januari 2012 @ 13:37:04 #59
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107358175
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef EdNoolk het volgende:
Morgen afrijden, 14:00uur. Gaat sowieso goed komen, had na les 17 mijn TTT gehaald en de afgelopen rijlessen waren zonder grote fouten.
Hopelijk gaat het vannacht niet veel sneeuwen, maar ik wens je heel veel succes, en hopelijk halen we het beide! *O*
droomdroomdroomm,
pi_107358357
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:37 schreef XxSwollie het volgende:

[..]

Hopelijk gaat het vannacht niet veel sneeuwen, maar ik wens je heel veel succes, en hopelijk halen we het beide! *O*
Good luck :D
  zondag 29 januari 2012 @ 15:34:16 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107364179
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef H-D het volgende:
Succes voor de mensen die morgen gaan afrijden!
:Y
  zondag 29 januari 2012 @ 16:49:28 #62
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367017
ik heb de 22e weer examen, na inmiddels al 3x gezakt te zijn :')
pi_107367053
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:49 schreef Shispeed het volgende:
ik heb de 22e weer examen, na inmiddels al 3x gezakt te zijn :')
Dan gaat het nu vast wel lukken dan :P weet je iig prčcies wat je kan verwachten :P
  zondag 29 januari 2012 @ 17:04:45 #64
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367519
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:50 schreef H-D het volgende:

[..]

Dan gaat het nu vast wel lukken dan :P weet je iig prčcies wat je kan verwachten :P
ja dat is waar, maar ik zak iedere keer op allerlei kleine dingen die ik zelf als geen probleem ervaar :')
pi_107367552
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:04 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ja dat is waar, maar ik zak iedere keer op allerlei kleine dingen die ik zelf als geen probleem ervaar :')
Zoals?
  zondag 29 januari 2012 @ 17:09:37 #66
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367695
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:05 schreef H-D het volgende:

[..]

Zoals?
de eerste keer reed ik te nonchalant, de 2e keer te gespannen, de 3e keer te sportief :')
pi_107367832
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:09 schreef Shispeed het volgende:

[..]

de eerste keer reed ik te nonchalant, de 2e keer te gespannen, de 3e keer te sportief :')
Dan zou je zeggen dat je de 4e keer 'normaal' rijdt :+
  zondag 29 januari 2012 @ 17:18:35 #68
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367996
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:14 schreef H-D het volgende:

[..]

Dan zou je zeggen dat je de 4e keer 'normaal' rijdt :+
ik hoop het, ik rijd al een tijdje zelf rond en heb ook voor mijn werk een paar jaar auto's moeten verplaatsen, en ik rijd ook schakelbrommer en verschillende landbouwmachines dus ik zou wel makkelijk kunnen slagen zou je denken, maar schijnbaar is dat niet zo :')
pi_107368015
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:18 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik hoop het, ik rijd al een tijdje zelf rond en heb ook voor mijn werk een paar jaar auto's moeten verplaatsen, en ik rijd ook schakelbrommer en verschillende landbouwmachines dus ik zou wel makkelijk kunnen slagen zou je denken, maar schijnbaar is dat niet zo :')
Misschien vinden ze je juist daarom snel te assertief overkomen ofzo. :X
pi_107402761
En dat ging volgens plan. Ik keek af en toe niet goed genoeg naar links en één keer ging ik te hard een drempel over. Dat was het. Geslaagd.
pi_107402845
Feliciteerd!^^
  maandag 30 januari 2012 @ 15:31:33 #72
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107403011
Gefeliciteerd!
pi_107405066
Pfoe, zķ lang geleden dat ik mijn B heb gehaald... Voor mijn gevoel dan. 2008 was het en ik was zķ blij dat ik het gehaald had. Voel me wel een onwijze debiel dat ik er 48 lessen + nog 10 in de wacht voor mijn examen voor nodig heb gehad... Maargoed. Ik had gezworen dat ik na die ene keer NOOIT meer een rijbewijs zou gaan halen. Menn, dat examen... Horror vond ik het.

Maargoed, deze dappere dodo is nu dus bezig met haar E. En wederom heb ik knap veel lessen nodig. Snap echt niet waarom ik eraan begonnen ben, aangezien ik echt zo slecht in autorijden ben. En toch.... tķch wil ik het.

Heb inmiddels 4x2 uur les gehad en had van mijn instructeur het examen mogen aanvragen, maar ik wil en durf nog niet.

Mijn moeilijkheden:
- Inschatten of ik weg kan rijden (vooral op kruisingen)
- Scherpe bochten nemen op normale snelheid (ik ga dan het liefst 10 km/u rijden)
- Goed op het verkeer blijven letten bij manoeuvreren

Stom genoeg gaat alles achteruit wél "goed", maar vooruit rijden met aanhanger? Wil niet echt lukken nog. Dusja... Nog maar even oefenen. Komende les gaan we alleen maar kruisingen en scherpe bochten maken.
  maandag 30 januari 2012 @ 16:51:53 #74
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107406058
ik ben geslaagd!!! *O*
2 keer de motor uit laten vallen, en ik pakte een bocht van de zenuwen in zijn 2, waar je makkelijk mee in zijn 3 had kunnen nemen... Maar het kijk werk was super zei hij! :D

De instructeur vertelde dat ik een hele soepele examinator had, want menig anderen hadden me het een keertje over laten doen, :P ik was zijn laatste kandidaat voor vandaag. :)

*O*
droomdroomdroomm,
pi_107406190
Gefeliciteerd!
pi_107409169
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef XxSwollie het volgende:
ik ben geslaagd!!! *O*
2 keer de motor uit laten vallen, en ik pakte een bocht van de zenuwen in zijn 2, waar je makkelijk mee in zijn 3 had kunnen nemen... Maar het kijk werk was super zei hij! :D

De instructeur vertelde dat ik een hele soepele examinator had, want menig anderen hadden me het een keertje over laten doen, :P ik was zijn laatste kandidaat voor vandaag. :)

*O*
Lekker wij, gefeliciteerd!

Dank allemaal :)
  maandag 30 januari 2012 @ 19:34:26 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107411983
Jij ook gefeliciteerd Swollie!
pi_107412867
quote:
ik ben geslaagd!!! *O*

*O*
Super, zoals ik jou zo hoorde vertellen dacht ik wel dat je ging slagen :D Gefeliciteerd!
Als jij al om die kleine dingetjes het misschien overnieuw zou moeten doen, zou ik dan weer vanaf voor af aan moeten beginnen met lessen ? :+ :o
pi_107419467
quote:
ik ben geslaagd!!! *O*

*O*
Congratz!
pi_107423673
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:51 schreef H-D het volgende:
Hoezo onsocoiaal?
Ik stelde mij 2 maal verkeerd op 1 maal bij een wegversmalling, en de andere keer snap ik het commentaar van m'n examinator niet. Dit zag ik pas later in, dus helaas niet naar gevraagd wat hij op dat moment van mij verwachte. Ook zat ik te dicht op een vracht auto, dit was meer omdat ik wou inhalen op de snelweg, wou dus 120 gaan rijden i.p.v. 90. Maar toen ik de linker baan op ging, zij m'n examinator dat we de afslag moesten hebben dus moest ik hem er wel tussen drukken. Vervolgens heeft hij er wat van gezegd dat ik er te dicht op zat, en heb ik mijn gas los gelaten. Maar dit heeft hij niet gemerkt..
pi_107449605
Pff vanuit je school, na een schooldag van 8.30 tot 17.00 is geen aanrader. Men wat een hel van een uurtje was dat. Dus hier maar verder niet te veel over in zitten.
pi_107450468
quote:
ik ben geslaagd!!! *O*

*O*
*O*
Rustig aan.
pi_107513184
Ik moet de 14e opnieuw op voor rijexamen, zodalijk nog even een lesje, nadat ik erg genaaid was bij mijn eerste examen, ga ik wel met een slechte stemming het examen in, maarja. Ik ga gewoon subtiel laten weten dat als ik weer zak, dat ik er voorlopig mee stop. Dan weten ze dat er zo niets bij mij te halen valt.

Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_107513281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik moet de 14e opnieuw op voor rijexamen, zodalijk nog even een lesje, nadat ik erg genaaid was bij mijn eerste examen, ga ik wel met een slechte stemming het examen in, maarja. Ik ga gewoon subtiel laten weten dat als ik weer zak, dat ik er voorlopig mee stop. Dan weten ze dat er zo niets bij mij te halen valt.

Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
Denk niet dat dat echt helpt...doorgaans laten ze je niet zakken omdat ze nou eenmaal graag willen dat jij 4x examen doet oid.
pi_107513529
quote:

Heb je dan zelf het idee dat je het nog niet goed genoeg beheerst? Zo ja, waarom zeg je daar niks van tegen je examinator??

Btw vanmorgen mn oude rijinstructeur nog even zien rijden, natuurlijk even met een grijns mijn hand opgestoken. :D
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:21:41 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107514114
quote:

Hangt natuurlijk ook af van jou, hoe snel jij dingen oppakt.
Een andere rijschool zoeken staat je natuurlijk altijd vrij, wie weet hanteren die net een wat andere manier en slaat dat beter aan bij jou.
pi_107514680
Nee ik vind juist dat ik super rijd, bij mijn eerste examen had ik echt het idee dat ik fantastisch reed, een klein foutje, dat ik links op de weg voor sorteerde aangezien het een heel klein krap straatje was dus ik dacht dat het eenrichtingsweg was, dat was dus niet zo, maar dat werd niet eens meer op gebracht bij het gesprek nadien, het enige argument was dat mijn naderingssnelheid te hoog was voor een rotonde als ik op wachtende auto's af kwam rijden. Heb geen enkele ingreep gehad ofzo, dit was gewoon de enige reden waarom ik zakte. Sloeg echt nergens op.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:08:57 #88
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107515649
Misschien zat de examinator daardoor erg ongemakkelijk naast jou, dat ie net niet hoefde in te grijpen een paar keer omdat je dan net op tijd stopte, misschien vinden ze dat je dat beter moet inschatten voor ze jou een rijbewijs meegeven.
pi_107515959
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:08 schreef Marrije het volgende:
Misschien zat de examinator daardoor erg ongemakkelijk naast jou, dat ie net niet hoefde in te grijpen een paar keer omdat je dan net op tijd stopte, misschien vinden ze dat je dat beter moet inschatten voor ze jou een rijbewijs meegeven.
Mjah dat zou ik begrijpen, maar ik kan me het zelf helemaal niet meer herinneren, ik zou echt wel merken als ik te snel ergens op af zou komen =\
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:37:32 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107516466
Ik heb gemerkt dat ik toch de neiging heb later te remmen dan dat mijn instructeur dat zou doen. Dat levert verder geen problemen op, maar ik kan me voorstellen dat er meer zijn met die neiging en als je dan nķg wat later remt en wat harder dan komt het ook wel goed, maar dat is niet wat ze willen zien. Dan heeft de examinator al wel een stressmoment te pakken of er nog geremd gaat worden. Zoals je alles ruim op tijd moet doen, kijken, snelheid aanpassen (!) en versnelling aanpassen en nacontrole, hoort afremmen daar dus ook bij. Maar op zich lijkt me dat dan iets wat tijdens de lessen ook al boven water had moeten komen. Maar misschien vindt jouw instructeur dat je het binnen de marges doet en vindt de examinator dat je daar een paar keer overheen zat en dusdanig dat hij het toch een te groot gevaar vindt om je een rijbewijs mee te geven. Dat kun je gewoon navragen he, zodat je beter weet waar je nog aan moet werken. Want als jij het onzin vindt en je rijdt straks net zo weer dan kan het zijn dat je weer een examinator treft die dat onacceptabel vindt en dat zou zonde zijn.
pi_107520761
Eergister rijbewijs aangevraagd en vandaag heb ik 'm al opgehaald, zonder versneld aanvragen! Gelijk een stukje gereden in een benzine, ik leste altijd in een diesel. Heel erg wennen dit. Heel apart gevoel ook om nu zelfstandig te rijden, onafhankelijkheid. Veel succes nog iedereen die dit pasje na mij gaat halen!
pi_107525604
Morgen weer les, na meer dan een maand niet gereden te hebben :')
pi_107528270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nee ik vind juist dat ik super rijd, bij mijn eerste examen had ik echt het idee dat ik fantastisch reed, een klein foutje, dat ik links op de weg voor sorteerde aangezien het een heel klein krap straatje was dus ik dacht dat het eenrichtingsweg was, dat was dus niet zo, maar dat werd niet eens meer op gebracht bij het gesprek nadien, het enige argument was dat mijn naderingssnelheid te hoog was voor een rotonde als ik op wachtende auto's af kwam rijden. Heb geen enkele ingreep gehad ofzo, dit was gewoon de enige reden waarom ik zakte. Sloeg echt nergens op.
Want jij weet natuurlijk beter of je goed rijdt dan de examinator. Als ze je laten zakken is dat puur en alleen om je te pesten. En natuurlijk is het onredelijk om meer dan 2 keer af te rijden, het idee alleen al! Ik zou inderdaad stoppen, want daar zullen zij echt mee zitten :').

Je kan ook eens kijken waar het probleem ligt in plaats van de schuld bij anderen te zoeken.
pi_107529641
quote:
Denk meer dat het de algehele indruk van je rit was dat je deed zakken. En die fout een illustratie was van die indruk die de examinator kreeg.
pi_107545409
quote:
Nee ik vind juist dat ik super rijd
Altijd lachen, lessers die vinden dat ze geweldig rijden _O- . Man, je kan nog niets, zelfs niet als je net je rijbewijs hebt gehaald.
pi_107564799
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 03:39 schreef D0808 het volgende:

[..]

Altijd lachen, lessers die vinden dat ze geweldig rijden _O- . Man, je kan nog niets, zelfs niet als je net je rijbewijs hebt gehaald.
Gelukkig maar dat er mensen zijn die dit kunnen zien vanuit hun stoel voor de pc. Wat is niets kunnen? Natuurlijk kun je wel rijden, maar ik heb pas echt beter leren rijden nadat ik zelf kon gaan rijden zonder instructeur naast me, dat moet ik wel toegeven.
pi_107567147
Ik heb dinsdag mijn herexamen.. Zal deze doorgaan? Iemand ervaring met winterse omstandigheden? Blazen ze snel examens af cbr? Kleine straatjes blijven natuurlijk link met deze aanhoudende kou..
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:50:32 #98
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107568020
Als er geen sneeuw meer bjivalt, en ze blijven op de meeste wegen lekker doorstrooien dan gaat het denk ik gewoon door :) , ook die kleine straatjes worden de komende dagen meermaals door auto's bereden, en dus beter begaanbaar zijn.

:)
droomdroomdroomm,
pi_107591113
Nog een lullig verhaaltje horen? Sinds oktober mijn rijbewijs, gisteren voor het eerst sinds het lessen weer in sneeuw gereden. Ik net uitparkeren bij het winkelcentrum, extra voorzichtig want er staat een oudere man met winkelkarretje schuin achter me.

Op het moment dat ik eruit denk te zijn, duikt de eigenaar van de auto naast me op. Dat is dus toeschouwer nummer twee en allebei (uiteraard) op een plek waarop ik rekening moet houden met ze met uitparkeren want ik moet nu extra voorzichtig doen omdat ik bang ben dat de banden ineens grip krijgen en de auto voor- of achteruit schiet en iemand raak. En ja hoor, ik doe alles te snel en verkeerd, auto slaat af en komt vast te zitten in dat geultje net achter de parkeerplek. Kan niet voor of achteruit.

Inmiddels staan er vier mannen te kijken hoe ik -blonde tuthola in afgeragde Daihatsu- beurtelings voor en achteruit probeer te komen en uiteindelijk de handel stilzet. Ik gebaar naar mannetje met karretje dat hij er maar langs moet proberen te lopen omdat het ff niet lukt zo. Maar nee, natuurlijk niet! Er is een doos in nood, dus er gaan nu -inmiddels 5- mannen helpen.

Deur aan de rechterkant gaat open. Karretjesman zegt "Je moet hem in zijn 2 zetten en dan heeeel langzaam op laten komen!" Ik laat me niet kennen, steek mijn duim op en bedank vriendelijk. Auto weer aan, in zijn 2 en inderdaad krijg ik het kreng weer vooruit op de parkeerplaats. Nu poging twee. Weer in zijn achteruit, langzaam langzaam maar gestaag gaat ie. Aan de voorkant staan inmiddels 3 mannen te duwen. Ik ben er bijna uit. Op dat moment besluit een andere doos dat als er 5 mannen bezig zijn met een auto die blijkbaar vaststaat, dat een heel goed moment is om er achterlangs te lopen. Ik rem. Auto weer vast in geul.

Deur aan de linkerkant gaat open. Eigenaar auto naast me zegt "Nu sta je weer op hetzelfde punt! Je zit vast!". Nu duwen er 4 mannen mee. Man nummer 1 met het winkelkarretje staat inmiddels weer strategisch opgesteld op de plek waar ik moet indraaien :'). Ik rem.

Deur aan de rechterkant gaat open. Karremans. "Je zit vast!" Deur aan linkerkant gaat open. "Je zit weer vast!"

Enfin, ik ben er uiteindelijk uit geduwd en weggekomen, maar het enige wat ontbrak is het Benny Hill-muziekje :@
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_107593126
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 12:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Nog een lullig verhaaltje horen? Sinds oktober mijn rijbewijs, gisteren voor het eerst sinds het lessen weer in sneeuw gereden. Ik net uitparkeren bij het winkelcentrum, extra voorzichtig want er staat een oudere man met winkelkarretje schuin achter me.

Op het moment dat ik eruit denk te zijn, duikt de eigenaar van de auto naast me op. Dat is dus toeschouwer nummer twee en allebei (uiteraard) op een plek waarop ik rekening moet houden met ze met uitparkeren want ik moet nu extra voorzichtig doen omdat ik bang ben dat de banden ineens grip krijgen en de auto voor- of achteruit schiet en iemand raak. En ja hoor, ik doe alles te snel en verkeerd, auto slaat af en komt vast te zitten in dat geultje net achter de parkeerplek. Kan niet voor of achteruit.

Inmiddels staan er vier mannen te kijken hoe ik -blonde tuthola in afgeragde Daihatsu- beurtelings voor en achteruit probeer te komen en uiteindelijk de handel stilzet. Ik gebaar naar mannetje met karretje dat hij er maar langs moet proberen te lopen omdat het ff niet lukt zo. Maar nee, natuurlijk niet! Er is een doos in nood, dus er gaan nu -inmiddels 5- mannen helpen.

Deur aan de rechterkant gaat open. Karretjesman zegt "Je moet hem in zijn 2 zetten en dan heeeel langzaam op laten komen!" Ik laat me niet kennen, steek mijn duim op en bedank vriendelijk. Auto weer aan, in zijn 2 en inderdaad krijg ik het kreng weer vooruit op de parkeerplaats. Nu poging twee. Weer in zijn achteruit, langzaam langzaam maar gestaag gaat ie. Aan de voorkant staan inmiddels 3 mannen te duwen. Ik ben er bijna uit. Op dat moment besluit een andere doos dat als er 5 mannen bezig zijn met een auto die blijkbaar vaststaat, dat een heel goed moment is om er achterlangs te lopen. Ik rem. Auto weer vast in geul.

Deur aan de linkerkant gaat open. Eigenaar auto naast me zegt "Nu sta je weer op hetzelfde punt! Je zit vast!". Nu duwen er 4 mannen mee. Man nummer 1 met het winkelkarretje staat inmiddels weer strategisch opgesteld op de plek waar ik moet indraaien :'). Ik rem.

Deur aan de rechterkant gaat open. Karremans. "Je zit vast!" Deur aan linkerkant gaat open. "Je zit weer vast!"

Enfin, ik ben er uiteindelijk uit geduwd en weggekomen, maar het enige wat ontbrak is het Benny Hill-muziekje :@
_O-

Dat verhaal van in z'n twee zetten heb ik trouwens vaker gehoord (en ook dat 't werkte). :)
Hallon!
pi_107593577
Lol, leuk verhaal
Rustig aan.
pi_107594109
Met dit soort weer is het inderdaad het verstandigst om je auto in de 2 te zetten en voorzichtig weg te rijden op de koppeling. Niet te snel want voordat je het weet heb je wel voldoende grip en schiet je weg.
pi_107594146
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:11 schreef Balsam het volgende:
Met dit soort weer is het inderdaad het verstandigst om je auto in de 2 te zetten en voorzichtig weg te rijden op de koppeling. Niet te snel want voordat je het weet heb je wel voldoende grip en schiet je weg.
Wegschieten in zijn 2?
Rustig aan.
pi_107594412
ja als je voldoende grip hebt wel ja je handelingen zijn sneller in iedergeval dan in zijn 1 ;)
pi_107594906
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 14:20 schreef Balsam het volgende:
ja als je voldoende grip hebt wel ja je handelingen zijn sneller in iedergeval dan in zijn 1 ;)
Daar heeft de motor toch niet genoeg kracht voor? Dan slaat hij eerder af dan dat die wegschiet.
Rustig aan.
pi_107596293
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 13:38 schreef BlueMage het volgende:

[..]

_O-

Dat verhaal van in z'n twee zetten heb ik trouwens vaker gehoord (en ook dat 't werkte). :)
Ja klopt. Scheelt veel met dit weer. Heb je veel meer grip.
  maandag 6 februari 2012 @ 16:34:59 #108
363823 Prequel
Just because
pi_107678128
Zo rijles en ik ben superzenuwachtig.. slaat gewoon nergens op.. :(
  maandag 6 februari 2012 @ 17:05:17 #109
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107679501
Ik weet nog dat ik altijd zweette als een malle. :P Allemaal spanning voor niks eigenlijk, want het ging (bijna) altijd gewoon 'perfect'.
  maandag 6 februari 2012 @ 18:17:43 #110
363823 Prequel
Just because
pi_107682233
God@#*%. Ik kan f*ing rotonde's niet eens meer nemen.. ik zit weer te klooien met 1e/2e versnelling..... haat aan mezelf. Hij zei vorige week; volgende week weet je je examendatum. En nu heb ik er maar niet meer naar gevraagd..#@@*$%@#*%@#%*

Zo. :D
  maandag 6 februari 2012 @ 19:12:17 #111
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107684633
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:34 schreef Prequel het volgende:
Zo rijles en ik ben superzenuwachtig.. slaat gewoon nergens op.. :(
Dat heb ik ook heel lang gehad, pas sinds kort dat ik niet meer zenuwachtig ben voor mn rijles. Ik voel me ook wel een stuk zekerder nadat ik laatst gezakt ben :')
  maandag 6 februari 2012 @ 20:55:26 #112
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_107690413
Ik heb vrijdag voor de tweede keer rijexamen.. Vorige keer ging echt alles mis door de zenuwen. En nu ben ik dus bang om zenuwachtig te worden. 8)7
Blegghhh. :'(
pi_107701708
Ga ook maar weer rijden. Ben er een tijd uit geweest ivm verhuizing naar Haarlem. Nu heb ik echt zo'n tien rijscholen aangeschreven die mij allemaal wel aantrekkelijk overkomen, maar een keuze maken wordt nog echt lastig :'). Geen idee waar ik op moet letten (afgezien van de prijzen en slagingspercentage, ook al is dat laatste ook niet altijd een indicatie voor kwaliteit).

Lastig!
pi_107728007
Morgen theorie-examen. Heb een anwb-boek geleerd en alle oefenexamens van de anwb theorie-examencd-rom gemaakt. Bij 5 van de 9 geslaagd, waarvan de laatste 3x allemaal. Is dit normaal gesproken voldoende om te slagen? :)
pi_107729265
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 01:06 schreef das_phantom het volgende:
Ga ook maar weer rijden. Ben er een tijd uit geweest ivm verhuizing naar Haarlem. Nu heb ik echt zo'n tien rijscholen aangeschreven die mij allemaal wel aantrekkelijk overkomen, maar een keuze maken wordt nog echt lastig :'). Geen idee waar ik op moet letten (afgezien van de prijzen en slagingspercentage, ook al is dat laatste ook niet altijd een indicatie voor kwaliteit).

Lastig!
Ik ben bij een kleinere rijschool gegaan (een auto, een instructeur) vond dit zelf erg prettig, oa geen wisselende instructeurs.

Dus zit er veel verschil in onderling, qua grootte van de rijschool?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:36:14 #116
363823 Prequel
Just because
pi_107730172
quote:

Lastig!
Hmm.. ervaringen van anderen, vaste/wisselende instructeurs/rokende instructeur? inderdaad.

Proeflesje nemen? ;)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:48:17 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107730746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:44 schreef Thermo16 het volgende:
Morgen theorie-examen. Heb een anwb-boek geleerd en alle oefenexamens van de anwb theorie-examencd-rom gemaakt. Bij 5 van de 9 geslaagd, waarvan de laatste 3x allemaal. Is dit normaal gesproken voldoende om te slagen? :)
gemiddeld misschien wel, voor mij niet. Ik had naast dat ook nog wat proefexamens via internet nodig. Daar werden toch net ff weer andere dingen duidelijk.
pi_107795073
Pff zit even in een flinke dip met rijden, terwijl het zo goed ging hiervoor en hij bijna het examen zou aanvragen. Flink balen dus want de uren gaan natuurlijk ook maar door( 22 nu ).
Iemand die zon dip/mindere fase herkent en advies heeft?
pi_107795144
Heb nu een week mijn rijbewijs. Eerste dag gelijk beide auto's hier thuis geprobeerd, rest van de week niet gereden vanwege sneeuw/gladheid.

Ik heb gelest en ben afgereden in een diesel. Er is mij geleerd dat als ik ergens zacht aan kom rijden (bijvoorbeeld bij het parkeren, of bij een onoverzichtelijke kruising waar je stapvoets aan komt) ik de auto in z'n 1 moet zetten. Mijn ouders (rijden benzine) zeggen juist dat hij pas in z'n 1 mag als je helemaal stil staat.

Wat is het nou? Of maakt het niet zo veel uit?

Rijden zelf ging trouwens kloten, trok heel langzaam weg omdat ik bang was dat hij af zou slaan dat gebeurde namelijk twee keer in een half uur tijd. Eerst dus weer aan de auto wennen en dan lekker rijden.

Mooi weer, kom maar door!
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:58:25 #120
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107795887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:35 schreef EdNoolk het volgende:
Heb nu een week mijn rijbewijs. Eerste dag gelijk beide auto's hier thuis geprobeerd, rest van de week niet gereden vanwege sneeuw/gladheid.

Ik heb gelest en ben afgereden in een diesel. Er is mij geleerd dat als ik ergens zacht aan kom rijden (bijvoorbeeld bij het parkeren, of bij een onoverzichtelijke kruising waar je stapvoets aan komt) ik de auto in z'n 1 moet zetten. Mijn ouders (rijden benzine) zeggen juist dat hij pas in z'n 1 mag als je helemaal stil staat.

Wat is het nou? Of maakt het niet zo veel uit?

Rijden zelf ging trouwens kloten, trok heel langzaam weg omdat ik bang was dat hij af zou slaan dat gebeurde namelijk twee keer in een half uur tijd. Eerst dus weer aan de auto wennen en dan lekker rijden.

Mooi weer, kom maar door!
Bij een diesel is de 1 een aparte versnelling die waarin je kan terugschakelen tijdens het rijden. Bij een benzine is de 1 niet echt een aparte versnelling maar meer een 'opstart' versnelling. Dus wanneer je van 0 moet optrekken.

Over dat afslaan. Ik heb gemerkt dat je bij een benzine meer gas moet geven. Bij een diesel kan je gewoon redelijk vlot wegtrekken met alleen de koppeling. Met een benzine is dit ondenkbaar.

Dit is mijn visie en mijn ervaring. Weet niet of iemand anders een andere heeft?
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:25:19 #121
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_107796850
Morgen examen!! Vorige keer was ik onverwacht ineens enorm zenuwachtig.. Als iemand nog tips heeft, ze zijn welkom.. :@ :{
pi_107799615
Valdispert pilletje pakken helpt tegen zenuwen,stress en dergelijke! Kosten helaas ook wel aardig wat!
Vrijheid, Vrije tijd en vrijen op zijn tijd!
pi_107799719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:58 schreef Repeating het volgende:

[..]

Bij een diesel is de 1 een aparte versnelling die waarin je kan terugschakelen tijdens het rijden. Bij een benzine is de 1 niet echt een aparte versnelling maar meer een 'opstart' versnelling. Dus wanneer je van 0 moet optrekken.

Over dat afslaan. Ik heb gemerkt dat je bij een benzine meer gas moet geven. Bij een diesel kan je gewoon redelijk vlot wegtrekken met alleen de koppeling. Met een benzine is dit ondenkbaar.

Dit is mijn visie en mijn ervaring. Weet niet of iemand anders een andere heeft?
Kijk, dit is duidelijk. Voortaan dus gewoon parkeren enzo in zijn twee tot ik stil sta. Zal vanavond eens proberen wat meer gas te geven, even flink oefenen. Dank :)
pi_107800451
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:58 schreef Repeating het volgende:

[..]

Dat is een vrij algemene indruk van mensen die zowel diesel als benzine hebben gereden :P
Sowieso heeft een diesel vaak gewoon meer trekkracht onderin de toeren zegmaar dan een benzine..dus dat merk je dan.
pi_107807395
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:25 schreef Tante-Leen het volgende:
Morgen examen!! Vorige keer was ik onverwacht ineens enorm zenuwachtig.. Als iemand nog tips heeft, ze zijn welkom.. :@ :{
Beul je ff lekker af (sporten), dat helpt echt om stress te verminderen en zorgt dat je lichamelijk moe bent en dus in ieder geval een beetje slaapt. Oh ja, en visualiseren dat je een uit de kluiten gewassen botsautootje rijdt, dat helpt bij mij altijd _O-

Succes!!!
  vrijdag 10 februari 2012 @ 04:43:20 #126
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107816450
Succes tante leen!
pi_107818141
Nog een uurtje, godverdomme zenuwachtig
pi_107818510
Als je niet zenuwachtig zou zijn, is er ook iets mis met je hoor :P.

Adem in, adem uit. Het is geen ramp als je het niet haalt toch?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 09:59:12 #129
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107818819
Een ramp niet, wel veel geld voor de meesten.
pi_107827672
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:30 schreef Warsaw het volgende:
Nog een uurtje, godverdomme zenuwachtig
En?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 15:48:45 #131
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_107829820
Weer gezakt.. Ik wilde inhalen terwijl ik zelf bijna werd ingehaald. Ik voel me zo'n faalhaas. :'(
Nu heb ik én geen geld én geen rijbewijs. Balen! -O-
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:24:17 #132
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107831195
Tante leen, ach wat jammer. Kan me jouw gevoel goed voorstellen. Maar was dat het enige of ging het over all niet zo lekker? Waar heb je afgereden?
pi_107832484
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef Tante-Leen het volgende:
Weer gezakt.. Ik wilde inhalen terwijl ik zelf bijna werd ingehaald. Ik voel me zo'n faalhaas. :'(
Ik breng je wel :*
Ik weet het, kut grap ;(
Rustig aan.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:12:02 #134
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_107836470
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:24 schreef Marrije het volgende:
Tante leen, ach wat jammer. Kan me jouw gevoel goed voorstellen. Maar was dat het enige of ging het over all niet zo lekker? Waar heb je afgereden?
Het ging redelijk, ik vond het al stukken beter gaan dan de laatste keer. Maar er waren telkens van die kleine dingen die net even anders gingen dan met de lessen. Ik moest een omkeer opdracht doen op een industrieterrein & toen wist ik niet of ik wel of niet op een bedrijventerrein mocht rijden etc.
Ook was ik een keer in de war met het wisselen van rijstrook, maar dat had ik opzich wel goed opgelost.
De examinator zei dat hij al die foutjes wel had vergeven, maar dat hij me door die inhaalactie niet kon laten slagen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik breng je wel :*
Ik weet het, kut grap ;(
:P Zou handig zijn, ik heb het wel gehad met m'n fietsje!
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:17:32 #135
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107836675
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:12 schreef Tante-Leen het volgende:

[..]

Het ging redelijk, ik vond het al stukken beter gaan dan de laatste keer. Maar er waren telkens van die kleine dingen die net even anders gingen dan met de lessen. Ik moest een omkeer opdracht doen op een industrieterrein & toen wist ik niet of ik wel of niet op een bedrijventerrein mocht rijden etc.
Ook was ik een keer in de war met het wisselen van rijstrook, maar dat had ik opzich wel goed opgelost.
De examinator zei dat hij al die foutjes wel had vergeven, maar dat hij me door die inhaalactie niet kon laten slagen.

[..]

jammer zeg, was je vergeten te kijken of had je wel gekeken maar niet gezien dat je bijna werd ingehaald. Of wel gezien maar dacht je dat het wel kon?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:14:20 #136
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_107839206
Ik wist eigenlijk wel dat het niet kon, maar ik dacht met mijn stomme kop dat ik toch moest inhalen. Dus denk dat nooit! Haha. :P
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:09:22 #137
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107842155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:14 schreef Tante-Leen het volgende:
Ik wist eigenlijk wel dat het niet kon, maar ik dacht met mijn stomme kop dat ik toch moest inhalen. Dus denk dat nooit! Haha. :P
Dat is extra zuur. Bij twijfel moet je het sowieso nooit doen. Vooral niet op examen..
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:14:54 #138
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107842399
Ik heb momenteel al enkele keren mijn vader en moeder mogen vervoeren. (ja 17 jaar :')). Moest vooral wennen aan de grote en het vermogen van de auto. 306 PK wilt nogal. En zo'n 5 serie is breed. Ook heb ik gelijk ondervonden dat je dus écht niet meer rijdt zoals het CBR dit van je verwacht. Het kijkproces bij richting aangeven is toch wel het meest onnozele wat er is, en waar ik dus ook gelijk mee ben gestopt. Met de rest van het kijken heb ik niet zo veel moeite...

Volgende week zaterdag naar Ahoy rijden vanaf Midden-Limburg. Kijken of dit zonder al te veel slag of stoot gaat. :D
pi_107843431
306 pk op je zeventiende, vroeger mocht je nog gewoon maximaal 49cc onder je reet hebben en moest je nog een helm op ook.

Gelukkig hebben mijn ouders niet zulke patserbakken dus de omslag was niet zo groot qua vermogen :+ En de grootte van de auto went in 3 minuten.

Laatst reed ik 60 km met m'n moeders Toyotaatje en 5 minuten daarna in de nieuwe Jeep nogwat van m'n broer, dat is ook wel even omschakelen de eerste meters :D
pi_107843608
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef Tante-Leen het volgende:
Aaaah wat jammer. Lees hierboven dat het alleen daarom hing...zondezonde maar je kunt het dus wel. :Y
pi_107850003
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:14 schreef Repeating het volgende:
Ik heb momenteel al enkele keren mijn vader en moeder mogen vervoeren. (ja 17 jaar :')). Moest vooral wennen aan de grote en het vermogen van de auto. 306 PK wilt nogal. En zo'n 5 serie is breed. Ook heb ik gelijk ondervonden dat je dus écht niet meer rijdt zoals het CBR dit van je verwacht. Het kijkproces bij richting aangeven is toch wel het meest onnozele wat er is, en waar ik dus ook gelijk mee ben gestopt. Met de rest van het kijken heb ik niet zo veel moeite...

Volgende week zaterdag naar Ahoy rijden vanaf Midden-Limburg. Kijken of dit zonder al te veel slag of stoot gaat. :D
Omg zo'n Fünfer is zo vet. Welk type is het? MY? :P
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:08:39 #142
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107864260
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 00:09 schreef H-D het volgende:

[..]

Omg zo'n Fünfer is zo vet. Welk type is het? MY? :P
Weet niet wat MY betekend. Deze:

pi_107864601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:08 schreef Repeating het volgende:

[..]

Weet niet wat MY betekend. Deze:

[ afbeelding ]
Oh srry..ModelYear :+ Maar je pic was ook goed :P
Errug mooie auto :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:24:38 #144
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107864694
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:21 schreef H-D het volgende:

[..]

Oh srry..ModelYear :+ Maar je pic was ook goed :P
Errug mooie auto :)
Alleen vreselijk lastig met bijzondere manoeuvres. :')
pi_107864812
Ik heb 2 weken geleden mijn rijbewijs dus gehaald, en ik heb dus lessen gehad in een diesel.
Vandaag dus mijn eerste rondje gemaakt met de auto (benzine) van mijn ouders.

Wat een verschil zeg :')
Ik wou weg rijden, BAM! afgeslagen :')
Achteruit rijden ging ook niet echt soepel, klonk als een oude oma zat te rijden...

De pedalen reageren ook veel anders heb ik het idee, ze bieden als het ware minder weerstand.
Dit wordt volgens mij nog flink wat oefenen met die oudere bak.
pi_107864813
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:24 schreef Repeating het volgende:

[..]

Alleen vreselijk lastig met bijzondere manoeuvres. :')
Went wel toch? En je hebt park assist en alles :o dus wat wil je nog meer :P
pi_107864850
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:28 schreef Swomp het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn rijbewijs dus gehaald, en ik heb dus lessen gehad in een diesel.

Achteruit rijden ging ook niet echt soepel, klonk als een oude oma zat te rijden...

De pedalen reageren ook veel anders heb ik het idee, ze bieden als het ware minder weerstand.
Heb je vast binnen paar keer door en ben je het helemaal gewend :P watvoor auto rij je nu dan in?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:32:24 #148
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107864967
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:28 schreef H-D het volgende:

[..]

Went wel toch? En je hebt park assist en alles :o dus wat wil je nog meer :P
Zal wel wennen idd. Na gelest te hebben in zo'n kleine Punto lijkt het of die BMW een draaicirkel van een vrachtwagen heeft...
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:49:40 #149
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_107865510
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:28 schreef Swomp het volgende:

Haha volgens mij heeft iedereen dat in het begin wel. De auto maar flink vaak meenemen, haha dan leer je het vanzelf! 8-)
pi_107865608
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:32 schreef Repeating het volgende:

[..]

Zal wel wennen idd. Na gelest te hebben in zo'n kleine Punto lijkt het of die BMW een draaicirkel van een vrachtwagen heeft...
Haha dat kan ik me voorstellen idd

Maar stiekem ben ik wel een beetje jaloers op je :@ :P
pi_107867149
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:29 schreef H-D het volgende:

[..]

Heb je vast binnen paar keer door en ben je het helemaal gewend :P watvoor auto rij je nu dan in?
Ford Fiesta celebration :')13.gif
Maar het is idd gewoon een kwestie van wennen, alleen reed die VW toch wel heel fijn naar mijn gevoel :)
pi_107867390
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:12 schreef Tante-Leen het volgende:

[..]

[..]

:') Vond die omkeer opdrachten met lessen ook zo moeilijk doen om het moeilijk doen, je mocht niet bij een particulier de oprit op rijden etc.

Als je je rijbewijs hebt doe je dat toch wel, veel makkelijker/sneller.
pi_107869749
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 18:43 schreef Swomp het volgende:

[..]

Ford Fiesta celebration :')[ afbeelding ]
Maar het is idd gewoon een kwestie van wennen, alleen reed die VW toch wel heel fijn naar mijn gevoel :)
Rijdt het niet fijn dan tov die VW, hij is iig vrij handzaam :P ? Sowieso is benzine gewoon anders
pi_107871602
Ook maar even meeposten hier :Y Inmiddels 3 rijlessen gehad, probeer zo vaak het lukt 2 keer per week te gaan rijden. Vandaag een theorieboek bij de ANWB gekocht en de cd met oefenexamens valt deze week in mn brievenbus. Heb zin om te knallen en het snel te gaan halen *O*

Hoe ver is iedereen hier?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_107871960
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:48 schreef princess-a het volgende:
Ook maar even meeposten hier :Y Inmiddels 3 rijlessen gehad, probeer zo vaak het lukt 2 keer per week te gaan rijden. Vandaag een theorieboek bij de ANWB gekocht en de cd met oefenexamens valt deze week in mn brievenbus. Heb zin om te knallen en het snel te gaan halen *O*

Hoe ver is iedereen hier?
Heb je ook bij ANWB rijles ofniet?
pi_107894723
Hee, ik meld me ook maar eens :)

Zit zelf nu al op 19 lessen van 90 minuten en komende vrijdag theorie examen :D Wil het echt halen want dan kan ik binnen afzienbare tijd examen gaan doen!
pi_107895645
quote:
17s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:56 schreef Snuf. het volgende:
Hee, ik meld me ook maar eens :)

Zit zelf nu al op 19 lessen van 90 minuten en komende vrijdag theorie examen :D Wil het echt halen want dan kan ik binnen afzienbare tijd examen gaan doen!
Succes alvast :D
pi_107896659
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:59 schreef H-D het volgende:

[..]

Rijdt het niet fijn dan tov die VW, hij is iig vrij handzaam :P ? Sowieso is benzine gewoon anders
Het is geen auto waar ik niet mee om kan gaan, maar die VW was gewoon wat fijner. En dan heb ik het dus over dat omgaan met die pedalen.
Achja, gewoon even wennen :)
pi_107897153
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:22 schreef H-D het volgende:

[..]

Succes alvast :D
Dankjewel! Ben een beetje laat met theorie :@
pi_107912804
quote:
17s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:01 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Dankjewel! Ben een beetje laat met theorie :@
Hoezo?:P als je maar voor je examen bent
  maandag 13 februari 2012 @ 11:10:40 #161
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_107923462
Verdomme, eindelijk niet zenuwachtig, vroeg op. Wordt het toch nog afgelast!
  maandag 13 februari 2012 @ 12:44:47 #162
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_107926279
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:10 schreef blaffende_visjes het volgende:
Verdomme, eindelijk niet zenuwachtig, vroeg op. Wordt het toch nog afgelast!
Meen je niet! Dat is kut man.. Omdat het glad is ofzo?
  maandag 13 februari 2012 @ 16:14:41 #163
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_107933380
Zo lullig als ze het aflassen.

Had ik ook vorige week maandag, nu moet ik weer een maand wachten.

Pauperorganisatie :')
pi_107933655
Ja, als je examen zou doen één dag voor je theoriecertificaat verloopt ben je wel mooi genaaid door dit soort geintjes.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_107933692
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:14 schreef Barbapapamama het volgende:
Zo lullig als ze het aflassen.

Had ik ook vorige week maandag, nu moet ik weer een maand wachten.

Pauperorganisatie :')
Mja, de examens die plaatsvonden in de week voor ik examen had, waren ook afgelast. Ik was een van de eersten die examen mocht doen in 2011 -O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_107935495
Vandaag 1ste examen gehad en gezakt, jammer hoor. Ik reed opzich netjes, snelweg ging zelfs super. maar dit zijn de dingen die fout gingen:
- 2x wel erg laat geremd dus iets te dicht op voorligger
- Het regende en ik maakte het raam te weinig schoon, tja ik had er geen last van..
- 1x uitgevallen in bebouwde kom
- ik wilde iemand voor laten gaan bij een versmalling, de tegenligger seinde maarja moet ik dan voorgaan?
- 1x iemand niet voor laten gaan maar die wachtte gewoon te lang met handelen.
En nu het gene waar ik volgens hem op gezakt ben:
- In zn 2 wegrijden op een splitsing met een 80km weg, was vergeten weer naar 1 te schakelen. En voordat ik wegreed attendeerde meneer examinator me daar op, omdat ik anders midden op de 80km weg zou stilstaan.

Zitten wel paar stomme foutjes tussen, dus is dit terecht volgens jullie?
IK denk het persoonlijk wel, maar als die me had laten slagen was het denk ik ook wel oke geweest..
  maandag 13 februari 2012 @ 17:27:11 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107936190
Zodra de examinator je ergens op moet wijzen kun je nog prima slagen maar dan moet de rest wel in orde zijn. Wijst hij je op iets zoals een versnelling omdat je anders afslaat dan kun je je nog wel een paar kleine foutjes permitteren, maar dan niet in de categorie voorrang en erg laat remmen.
Denk ik.
  maandag 13 februari 2012 @ 17:30:30 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107936306
Over het schoonmaken van je ramen. Mijn instructeur zegt altijd maak ze regelmatig schoon, of je er nou last van hebt of niet dan laat je in elk geval zien dat je je er bewust van bent en daar scoor je punten mee.
pi_107943731
Vandaag in één keer m'n theorie gehaald :)
  maandag 13 februari 2012 @ 20:44:12 #170
363823 Prequel
Just because
pi_107944909
Had vanochtend rijles, ging best goed, alleen kijken moet nog beter. Dode hoek |:( . Heb ook meteen een trauma aan drempels gekregen, deze waren écht heel hoog.. zelfs 15km/h met koppeling kwamen ze nog hard aan O-)

Ben alleen weer te scheiterig geweest om de examendatum te vragen.. :'( Morgen maar dan..
pi_107978297
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:23 schreef omelette het volgende:
Vandaag in één keer m'n theorie gehaald :)
Same here, gisterenavond begonnen met leren. Ik moest wel even gniffelen om die lui die het vervolgens al voor de 3e keer oid moesten doen. Maar dat kan gebeuren.

Ik had wel 2 vragen die ik niet helemaal zeker wist waarna ik stiekem een conclusie heb getrokken vanuit met welke arm mensen het knopje aandrukte. (links ja / recht nee of andersom) En dan kijken welke het meeste werd gedrukt.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107978382
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:03 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Same here, gisterenavond begonnen met leren. Ik moest wel even gniffelen om die lui die het vervolgens al voor de 3e keer oid moesten doen. Maar dat kan gebeuren.

Ik had wel 2 vragen die ik niet helemaal zeker wist waarna ik stiekem een conclusie heb getrokken vanuit met welke arm mensen het knopje aandrukte. (links ja / recht nee of andersom) En dan kijken welke het meeste werd gedrukt.
Herkenbaar dit :')
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:00:54 #173
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107983548
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:03 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Was ik veel te schuw voor :')

Desalniettemin had ik maar 4 fout op gevaar herkenning en 3 op kennis en inzicht. O~)
pi_107984209
Hoelang hebben jullie dan geleerd voor de theorie?

Wees alsjeblieft eerlijk :P
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_107984792
Paar dagen incl. Theorieweekend
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:32:39 #176
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107985229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:14 schreef waaromniet1988 het volgende:

Theorieboekje heb ik op me standbedje in Gran Canaria doorgelezen :P. Daarna alle oefeningen gemaakt. Dus 5 ā 6 dagen?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:40:08 #177
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_107985600
Gewoon theorie een keer doorlezen en dan week lang elke dag 1 of 2 oefenexamens maken.
O)))
pi_107994674
Over 9u en 45 mins zit ik met de examinator naast me in de auto, nu snel slaapje doen, ga wel vragen of Skyradio aan mag morgen :D
pi_107994958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 00:59 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Over 9u en 45 mins zit ik met de examinator naast me in de auto, nu snel slaapje doen, ga wel vragen of Skyradio aan mag morgen :D
Good Luck
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_107997708
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 01:13 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Good Luck
Thanks, halfuurtje totdat ik wordt opgehaald, zenuwen zijn minder omdat ik weet wat mij te wachten staat, alleen zie ik op tegen parkeren, maarja.
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:46:12 #181
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107997733
Succes trini!
pi_107998428
Succes :Y.
pi_108000596
Ik moet ook vandaag op, word 13:45 opgehaald.
Wish me luck!
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:40:00 #184
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108000714
Good luck!
pi_108001420
Kut CBR, dit is echt geld in een bodemloze put. ALS ik nog een nieuw examen ga doen, dan ga ik echt geen lessen meer nemen, en meteen een nieuw examen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Trinitrobenzeen op 15-02-2012 12:28:07 ]
pi_108002672
Ohoh hier gaan we weer ^^
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:51:24 #187
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108002683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:03 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Kut CBR, dit is echt geld in een bodemloze put. ALS ik nog een nieuw examen ga doen, dan ga ik echt geen lessen meer nemen, en meteen een nieuw examen.
Je hebt een 'strafwachttijd' van twee weken, dus meteen aanvragen dan maar weer.

Waar ben je op gezakt? -O-
pi_108005519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

Je hebt een 'strafwachttijd' van twee weken, dus meteen aanvragen dan maar weer.

Waar ben je op gezakt? -O-
Slecht gedrag bij kruispunten, liet iemand voorgaan die geen voorrang had, blokkeerde een andere auto die veel te laat aangaf dat hij naar links ging (vond ik dus eigenlijk niet echt mijn schuld maarja). En dingen die ik zei vond hij niet zo goed.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:15:53 #189
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_108005556
Welkom bij het CBR.

Maffia is het :')
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:36:51 #190
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108006218
Balen trini, wie weet, bij de volgende keer met een andere examinator dat het beter gaat.
pi_108011086
niet geslaagd. Na parkeren en uitstappen handrem vergeten o pte zetten , ergens voorraang vergeten te verlenen , ...

!!!!
sd
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:39:26 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108011253
Jammer Sausagin.

Voorrangsfouten ben ik ook zo bang voor :{
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:10:22 #193
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_108012671
Wat klote voor jullie.. ;( :*
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:43:05 #194
363823 Prequel
Just because
pi_108013841
Ouch.. balen -O-

Zijn jullie instructeurs trouwens meegegaan met t examen?
pi_108013918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:43 schreef Prequel het volgende:
Ouch.. balen -O-

Zijn jullie instructeurs trouwens meegegaan met t examen?
Nope,
Bij jou?
Rustig aan.
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:46:37 #196
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108013992
Waarom niet?
Ik zou niet zonder mijn instructeur erbij willen afrijden, laat hem maar mooi meekijken hoe het gaat.
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:56:04 #197
363823 Prequel
Just because
pi_108014287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nope,
Bij jou?
Ik moet nog afrijden (hopelijk binnenkort..) :P
Lijkt me wel fijn als ie mee gaat, laat die twee dan maar lekker babbelen en dat ik ze dan relaxed rond rijd.
pi_108015489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:56 schreef Prequel het volgende:

[..]

Ik moet nog afrijden (hopelijk binnenkort..) :P
Lijkt me wel fijn als ie mee gaat, laat die twee dan maar lekker babbelen en dat ik ze dan relaxed rond rijd.
Of gewoon relaxed zelf meepraten....
Rustig aan.
pi_108016158
Bij mij is ie wel meegegaan.

Wat mij echt nog het meest boos maakt is het feit dat ik eigenlijk na 10 mins al was gezakt en dan alsnog 30 minuten ben doorgereden, help mij dan meteen uit m'n droom.

En wat mij nog bozer maakte is dat ik invoegde op de autoweg, en een andere auto op de rechter strook aardig naar links ging voor mij, dus ik zei in mezelf 'goh wat vriendelijk', waarop de examinator bij het eindgesprek opeens begon over dat wat ik zei dat het aardig was niet goed was, omdat hij mij voor liet gaan, ik de regie uit handen gaf en 'wat had je gedaan als die niet opzij ging', 'nou dan ging ik gas terugdoen en meteen na hem erachter 8)7 '.
Zegt ie 'ja je moet van te voren al weten hoe je ertussen gaat, waarop ik zei 'hoe moet ik dat in hemelsnaam weten, of iemand links gaat rijden of rechts gaat rijden, dat kun je niet zien, je moet gewoon goed kijken en netjes zonder mensen te hinderen invoegen'.

Sloeg echt helemaal nergens op.

Die invoeging ging ook gewoon prima, was niets aan de hand, alleen maar omdat ik zei 'goh wat aardig' begon hij zo te zeiken. Ook stond er in het emailtje dat invoegen onvoldoende was, allemaal dus omdat ik zei dat het sympathiek was dat ik mocht invoegen van de andere bestuurder.

Heb de examinator ook echt laten merken wat ik van zijn mening vond, en nergens op vond slaan, en ongegrond was omdat zoals het voorbeeld hierboven, nergens op sloeg aangezien er niets aan de hand was, dus waarom dan klagen?
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:36:33 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108018002
Ik heb het advies gekregen geen opmerkingen te maken tijdens het examen, juist om wat jij aangeeft.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en vind het ook een beetje zoeken van de examinator, maar tis lastig om er echt wat over te zeggen. Wie weet vond de instructeur je te hard aankomen en had ie bij voorbaat al willen zien dat je gas terug nam om erachter in te voegen, ik zeg maar wat hoor. Nogmaals, klinkt wel als zoeken en een onvoldoende terwijl het goed ging is ook vaag.

Frustrerend ja.
  woensdag 15 februari 2012 @ 20:15:59 #201
363823 Prequel
Just because
pi_108019847
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Of gewoon relaxed zelf meepraten....
Ja niet dus, ik raak dan helemaal afgeleid. Ga ik leuk lopen vertellen en als ik dan een beetje doordraaf let ik ondertussen niet genoeg op.. |:(

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 18:50 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Bij mij is ie wel meegegaan.

Wat mij echt nog het meest boos maakt is het feit dat ik eigenlijk na 10 mins al was gezakt en dan alsnog 30 minuten ben doorgereden, help mij dan meteen uit m'n droom.

En wat mij nog bozer maakte is dat ik invoegde op de autoweg, en een andere auto op de rechter strook aardig naar links ging voor mij, dus ik zei in mezelf 'goh wat vriendelijk', waarop de examinator bij het eindgesprek opeens begon over dat wat ik zei dat het aardig was niet goed was, omdat hij mij voor liet gaan, ik de regie uit handen gaf en 'wat had je gedaan als die niet opzij ging', 'nou dan ging ik gas terugdoen en meteen na hem erachter 8)7 '.
Zegt ie 'ja je moet van te voren al weten hoe je ertussen gaat, waarop ik zei 'hoe moet ik dat in hemelsnaam weten, of iemand links gaat rijden of rechts gaat rijden, dat kun je niet zien, je moet gewoon goed kijken en netjes zonder mensen te hinderen invoegen'.

Sloeg echt helemaal nergens op.

Die invoeging ging ook gewoon prima, was niets aan de hand, alleen maar omdat ik zei 'goh wat aardig' begon hij zo te zeiken. Ook stond er in het emailtje dat invoegen onvoldoende was, allemaal dus omdat ik zei dat het sympathiek was dat ik mocht invoegen van de andere bestuurder.

Heb de examinator ook echt laten merken wat ik van zijn mening vond, en nergens op vond slaan, en ongegrond was omdat zoals het voorbeeld hierboven, nergens op sloeg aangezien er niets aan de hand was, dus waarom dan klagen?
Lijkt inderdaad alsof 'ie gewoon een reden zoekt om je te laten zakken. Zei je instructeur niks tegen de examinator, lijkt mij dat als ie het niet met em eens was er wel 'tegen in' zou gaan..? :o :@
pi_108021279
Examinator heeft wel een punt.
Jij had al minder hard moeten gaan toen je de invoegstrook opging, want je had ervanuit moeten gaan dat hij rechts zou blijven en jij hem niet mag hinderen.

Ik had toevallig hetzelfde in mijn examen. Een auto die naar links ging waardoor ik kon invoegen. Ik heb niks gezegd, maar ik denk dat mijn gezicht boekdelen sprak, want ik dacht alleen maar "kut, inschattingsfout, als hij rechts was gebleven had ik er niet netjes op gekund."

Dit was aan het begin van mijn examen. De examinator heeft me daarna verder laten rijden en dit ging prima. Toen hij dus zag dat ik het verder wel goed kon heeft hij me nog een keer op de snelweg laten invoegen. Ditmaal ging het keurig. Zo ben ik uiteindelijk geslaagd.
(hij had me dus ook 10 minuten laten rijden en uit de droom kunnen helpen, maar heeft me verder laten rijden zodat ik mijn fout nog kon goedmaken)

Ik ben het er mee eens dat je geluk of pech met een examinator kan hebben en dat een zekere mate van subjectiviteit altijd zal meespelen, maar ik geloof er niet in dat een examinator iets zoekt om je te laten zakken. Beter dan klagen over je examinator kan je deze ervaringen meenemen om een volgende keer wel te slagen.
pi_108022487
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:42 schreef Nagelschaartje het volgende:
Examinator heeft wel een punt.
Jij had al minder hard moeten gaan toen je de invoegstrook opging, want je had ervanuit moeten gaan dat hij rechts zou blijven en jij hem niet mag hinderen.

Ik had toevallig hetzelfde in mijn examen. Een auto die naar links ging waardoor ik kon invoegen. Ik heb niks gezegd, maar ik denk dat mijn gezicht boekdelen sprak, want ik dacht alleen maar "kut, inschattingsfout, als hij rechts was gebleven had ik er niet netjes op gekund."

Dit was aan het begin van mijn examen. De examinator heeft me daarna verder laten rijden en dit ging prima. Toen hij dus zag dat ik het verder wel goed kon heeft hij me nog een keer op de snelweg laten invoegen. Ditmaal ging het keurig. Zo ben ik uiteindelijk geslaagd.
(hij had me dus ook 10 minuten laten rijden en uit de droom kunnen helpen, maar heeft me verder laten rijden zodat ik mijn fout nog kon goedmaken)

Ik ben het er mee eens dat je geluk of pech met een examinator kan hebben en dat een zekere mate van subjectiviteit altijd zal meespelen, maar ik geloof er niet in dat een examinator iets zoekt om je te laten zakken. Beter dan klagen over je examinator kan je deze ervaringen meenemen om een volgende keer wel te slagen.
Of misschien nog harder zodat je evt. voor de andere auto had kunnen invoegen. Mits dat nog kon qua lengte van de strook natuurlijk.
pi_108023237
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:03 schreef H-D het volgende:

[..]

Of misschien nog harder zodat je evt. voor de andere auto had kunnen invoegen. Mits dat nog kon qua lengte van de strook natuurlijk.
Je hebt gelijk. Is misschien nog aantrekkelijker, omdat je dan minder kans loopt het eventuele verkeer achter je op de invoegstrook te hinderen. :Y
pi_108023682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:18 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Is misschien nog aantrekkelijker, omdat je dan minder kans loopt het eventuele verkeer achter je op de invoegstrook te hinderen. :Y
Ja ook dat. En het komt lekker vlot en zelfverzekerd over :D
pi_108024642
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:27 schreef H-D het volgende:

[..]

Precies, net alsof je weet wat je doet :').
pi_108024912
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:27 schreef H-D het volgende:

[..]

In zijn 3 de snelweg op :7
Rustig aan.
pi_108026203
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

In zijn 3 de snelweg op :7
Als een eckte baas
pi_108026242
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:43 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Precies, net alsof je weet wat je doet :').
Ja mja dat moet je ook wel weten eigenlijk dan toch :+
pi_108026250
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:08 schreef H-D het volgende:

[..]

Als een eckte baas
Plank gas ook, op examen :)
Rustig aan.
pi_108027153
Ik heb over circa 3 weken m'n eerste examen. 9 Maart om precies te zijn. Mijn rij-instructeur zegt dat het super gaat en dat als ik 9 maart zak dat ik dan wel iets heel erg fout moet doen. Zijn er nog enige tips waar ik speciaal voor op moet letten tijdens het examen?

Groetjes,

EO.
pi_108027690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:08 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja mja dat moet je ook wel weten eigenlijk dan toch :+
Ik weet vooral wat ik doe sinds ik zelfstandig op de weg zit moet ik zeggen :')
pi_108027720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:22 schreef EO. het volgende:
Ik heb over circa 3 weken m'n eerste examen. 9 Maart om precies te zijn. Mijn rij-instructeur zegt dat het super gaat en dat als ik 9 maart zak dat ik dan wel iets heel erg fout moet doen. Zijn er nog enige tips waar ik speciaal voor op moet letten tijdens het examen?

Groetjes,

EO.
Niet zeggen dat iemand anders die jouw fout verhelpt vriendelijk is blijkbaar :')
pi_108028701
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:30 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Jaa oke natuurlijk krijg je dan pas routine enzo, maar invoegen moet je in theorie wel snappen als je examen doet:+
pi_108029460
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:30 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Herkenbaar wel. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108032697
Nou oke, ondanks al het gedoe hier ben ik dus wel geslaagd!

Kwam aan bij het CBR, kreeg nog tips over dat ik niet teveel moet praten met de examinator.
Naja werd opgeroepen, blablabla eerst ga ik je zeggen links rechts en je gaat ook een deel zelfstandig rijden. Nou ik dus naar de auto lopen, zitten we binnen verwachtte ik een vragenvuur over de lampjes begon die gast over dat de hoofdsteunen goed moeten zitten, thats it!
Nou ik dacht van oke lekker meegenomen.
Nou we gaan op weg, mn hart zat in mn keel! Zelf vergeten mn handrem eraf te halen maar kwam daar na 5 meter wel achter.
Naja best wel rustige examenroute ivm de tijd (14.55), snelweg op, snelweg af, 30km zone in.
Straatje keren, waren alleen geen zijstraatjes dus was echt steken (achteruit vooruit achteruit etc) maar bleef goed keken! Daarna stukje verder achteruit parkeren. Ook in 1 keer gelukt.
Toen met de navigatie terug gereden en nou hij begon heel koel / rustig dus ik nam eigenlyk al aan dat ik gezakt was.
Maar uiteindelijk begon ie van "Nou Moreno, ..... ik vind dat jij wel rijvaardig genoeg bent" zo dat was een last van mijn schouders!

Tot zover mijn verslagje!
pi_108035156
Congrats^^
pi_108035686
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:16 schreef Morenoo het volgende:
Nou oke, ondanks al het gedoe hier ben ik dus wel geslaagd!

Kwam aan bij het CBR, kreeg nog tips over dat ik niet teveel moet praten met de examinator.
Naja werd opgeroepen, blablabla eerst ga ik je zeggen links rechts en je gaat ook een deel zelfstandig rijden. Nou ik dus naar de auto lopen, zitten we binnen verwachtte ik een vragenvuur over de lampjes begon die gast over dat de hoofdsteunen goed moeten zitten, thats it!
Nou ik dacht van oke lekker meegenomen.
Nou we gaan op weg, mn hart zat in mn keel! Zelf vergeten mn handrem eraf te halen maar kwam daar na 5 meter wel achter.
Naja best wel rustige examenroute ivm de tijd (14.55), snelweg op, snelweg af, 30km zone in.
Straatje keren, waren alleen geen zijstraatjes dus was echt steken (achteruit vooruit achteruit etc) maar bleef goed keken! Daarna stukje verder achteruit parkeren. Ook in 1 keer gelukt.
Toen met de navigatie terug gereden en nou hij begon heel koel / rustig dus ik nam eigenlyk al aan dat ik gezakt was.
Maar uiteindelijk begon ie van "Nou Moreno, ..... ik vind dat jij wel rijvaardig genoeg bent" zo dat was een last van mijn schouders!

Tot zover mijn verslagje!
O wat gemeen dat hij je nog in spanning liet zitten :D
Mijn examinator zei nog voor we goed en wel zeiden al dat ik geslaagd was :)

Gefeliciteerd!
  donderdag 16 februari 2012 @ 08:31:25 #219
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108035840
Gefeliciteerd Morenoo!
pi_108037130
quote:

Lastig!
Alleen letten op slagingspercentage zou ik niet doen, meestal laten die scholen je lessen tot in de eeuwigheid, om hun percentage hoog te houden.
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_108043173
[quote
[..]

[/quote]

Maar je mag niet rechts inhalen op de invoegstrook.... Dat zouden ze helemaal niet kunnen waarderen ;)
pi_108044183
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 13:37 schreef Ziviaantje het volgende:
[quote
[..]

Maar je mag niet rechts inhalen op de invoegstrook.... Dat zouden ze helemaal niet kunnen waarderen ;)
[/quote]

De invoegstrook is gescheiden van de rijbaan door blokmarkering. Als je je rechts van blokmarkering bevindt mag je verkeer links van je rechts inhalen. Anders zou invoegen ook wel een erg vage bedoeling worden als dat niet zou mogen..
pi_108051236
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:55 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Alleen letten op slagingspercentage zou ik niet doen, meestal laten die scholen je lessen tot in de eeuwigheid, om hun percentage hoog te houden.
Klopt wat je zeg, heb wat vragen gestuurd en ga maar een proefles doen kijken of het wat is :). Dus verwacht binnenkort veel geklaag weer van mijn zijde over mijn falen in het verkeer :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:15:08 #224
246109 JochemP
pi_108051247
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:14 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Klopt wat je zeg, heb wat vragen gestuurd en ga maar een proefles doen kijken of het wat is :). Dus verwacht binnenkort veel geklaag weer van mijn zijde over mijn falen in het verkeer :P
Welke rijschool? Ik rij bij Snelweg in Haarlem :P
pi_108053909
Iets waar ik nog wel eens discussie over heb: Mag je ook rechts inhalen als je op de uitvoegstrook zit?
Ik meen me te herinneren van wel (want blokmarkering), maar mijn bijrijder dacht van niet.
pi_108054035
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
Iets waar ik nog wel eens discussie over heb: Mag je ook rechts inhalen als je op de uitvoegstrook zit?
Ik meen me te herinneren van wel (want blokmarkering), maar mijn bijrijder dacht van niet.
Ja dat mag volgens mij
pi_108055890
Dat mag inderdaad, als je rechts van de blokmarkering rijd
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:29:44 #228
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108056458
Yep en je mag ook rechts inhalen als de auto links van je richtingaanwijzer aan heeft om links af te slaan.
pi_108060244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:15 schreef JochemP het volgende:

[..]

Welke rijschool? Ik rij bij Snelweg in Haarlem :P
VVZ ga ik proberen. Ben je tevreden over Snelweg?
pi_108061313
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:17 schreef Morenoo het volgende:
Dat mag inderdaad, als je rechts van de blokmarkering rijd
En daar ook blijft, uiteraard. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_108070043
Ik dacht dus al dat het wel mocht. Mijn bijrijder heeft zijn rijbewijs al 25 jaar en hij wist zeker dat het niet mocht. Misschien zijn de regels hierin veranderd.
pi_108070088
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
Dan heet het geen inhalen, maar passeren denk ik :). Je haalt de auto immers niet in (anders zou je van de uitvoegstrook, voor de auto weer invoegen), maar je gaat hem voorbij.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:18:22 #233
246109 JochemP
pi_108076747
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:45 schreef das_phantom het volgende:

[..]

VVZ ga ik proberen. Ben je tevreden over Snelweg?
Haha toevallig, ik zit bij Snelweg maar heb de instructeur/directeur van VVZ '(eenmanszaak volgensmij) omdat hij af en toe ook voor Snelweg rijdt. Ik heb hier ergens boven een verhaaltje getypt over mijn ervaringen met die instructeur. Als je al goed kan rijden is het een prima instructeur, laat ik het zo zeggen :P
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:13:42 #234
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108088662
Eindelijk maar toch, vandaag voor de 2e keer afgereden en geslaagd *O*
Het ging als een tierelier!
pi_108089622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:18 schreef JochemP het volgende:

[..]

Haha toevallig, ik zit bij Snelweg maar heb de instructeur/directeur van VVZ '(eenmanszaak volgensmij) omdat hij af en toe ook voor Snelweg rijdt. Ik heb hier ergens boven een verhaaltje getypt over mijn ervaringen met die instructeur. Als je al goed kan rijden is het een prima instructeur, laat ik het zo zeggen :P
Jeetje, gelezen en ik hoop maar dat het meevalt. Ben nu aan t twijfelen omdat ik niet echt aanleg heb en juist een onzekere rijder ben ;( Misschien toch ook maar bij een andere rijschool een proefles boeken.

Heb je nu trouwens een andere instructeur aangevraagd zoals je eerder heb genoemd?

En: weet jij of klasgenoten iets van rijschool HUS? Lees daar wat gemengde verhalen over.

[ Bericht 1% gewijzigd door das_phantom op 17-02-2012 18:45:28 ]
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:00:31 #236
246109 JochemP
pi_108090338
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:40 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Jeetje, gelezen en ik hoop maar dat het meevalt. Ben nu aan t twijfelen omdat ik niet echt aanleg heb en juist een onzekere rijder ben ;( Misschien toch ook maar bij een andere rijschool een proefles boeken.

Heb je nu trouwens een andere instructeur aangevraagd zoals je eerder heb genoemd?

En: weet jij of klasgenoten iets van rijschool HUS? Lees daar wat gemengde verhalen over.
Ik zit nog bij dezelfde, ik kijk het nog even aan. HUS weet ik niks van, had er zelfs nog nooit van gehoord, totdat ik er eergisteren een autootje van zag rijden in de stad :P Ik zie elke dag nog nieuwe rijscholen, echt verbazingwekkend...
pi_108090505
Heb bij beiden nu een proefles staan deze week, zal laten weten hoe het ging!
pi_108091448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:13 schreef Marrije het volgende:
Eindelijk maar toch, vandaag voor de 2e keer afgereden en geslaagd *O*
Het ging als een tierelier!
Gratz!
Rustig aan.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:49:09 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108092302
Thanks, ben echt zķ blij, wat een opluchting.

Oktober 2011 begonnen
Dubbele volle uren gelest, meer dan 80 uur (maar ik ben zwanger he :') )
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
ingrepen bij van alles wel een keertje, rood stoplicht niet gezien, voorrangsfoutje, te laat geremd voor voorganger
feb 2012 2e poging (1e poging jan 2012 gezakt)
pi_108109206
Gefeliciteerd Marrije *O* !
pi_108110554
Congrats^^
pi_108110672
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:14 schreef waaromniet1988 het volgende:

Zaterdag heb ik het theorieboekje doorgelezen. Zondag 5 oefenexamens gemaakt. Maandag geslaagd :)
  FOK!fotograaf maandag 20 februari 2012 @ 20:22:34 #243
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108200759
Alhoewel ik met alleen een B genoeg met bakken achter de auto rijdt, morgen toch maar eens eieren voor mijn geld en weer eens de leswagen (bus :P ) in voor BE intest. Toch maar even op safe.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:43:56 #244
363823 Prequel
Just because
pi_108238596
Vandaag rijles gehad. Ik zei in 't begin nog dat ik het vandaag gewoon normaal en goed wilde doen. Daar komt natuurlijk niks van als je al 2 dagen lang met vervelende gedachten in je hoofd zit. :( Had van die fouten dat als hij niks zegt dat ik dan gewoon rechtdoor tuf ook al staat daar een verbodsbord. Omkeeropdracht met de achteruit-parkeermanier ging natuurlijk weer 'ik ga dan zo ergens tegen aan knallen hoor, als ik zo door ga', terwijl t dus wel gewoon goed ging..

Volgende week een les met een andere instructeur.. ben benieuwd.. en dan moet dat (klote)examen maar is aangevraagd worden vind ik.. ik wil dat stomme pasje nu ook.. :P
pi_108310981
Marrije super gedaan!

Ik had net voor het eerst sinds de zomer weer een proefles. Andere instructeur, auto en nieuwe stad. Was ontzettend anders, vooral de instructeur. Had eerst een heel rustig persoon, nu iemand die over van alles en nog wat praat en ontzettend veel op je afvuurt aan commentaar. Het huilen stond me nader dan het lachen op een punt, omdat het zoveel was dat je voor jezelf wilt opkomen. Moet dan opletten om niet in discussie te gaan, en hij had ook goede punten want hij wist zo te noemen waar mijn valkuilen lagen die ik allang kende.

Het rijden op zich ging technisch redelijk, maar was heel gespannen (verkrampt aan het stuur) helaas. Totaal niet rustig en alles te snel willen. Meer volgen van instructies dan weten wat je er gebeurt op de weg.

Ga nog bij andere rijscholen proefles nemen, omdat ik wel twijfel over deze persoon. Ik denk dat ik er wel meer van leer dan van mijn vorige instructeur, maar voel me niet echt bij hem op mijn gemak (maar dat is misschien aan mij dat ik net zolang zoek dat het plaatje perfect is, kan ook uitgaan van eigen kunnen natuurlijk).

Wel jammer vond ik het dat ik achteraf het gevoel had totaal geen kijkgedrag meer te hebben, dwz wel spiegelen maar niets zien, alle borden missen. Hopelijk komt dat weer, al was het altijd al een probleem :P.

Morgen weer een verhaal van de volgende proefles!
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:22:21 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108312916
Kan me wel indenken hoe je je gevoeld moet hebben.

Misschien een beetje vergelijkbaar met mij vandaag.
Ik heb vandaag mn rijbewijs opgehaald en het rijden was zķ anders als in de lesauto, het leek wel of ik opnieuw moest leren rijden -O- Parkeren gaat ook heel anders en na 5 keer (of meer?) insteken en weer terug was ik het zat en vond ik het prima dat ie zo'n 40 cm van de kant stond :')
En bij een druk parkeerterrein moest ik voordat ik daarop wilde rijden eerst wachten voor een fietser waardoor ik daarna een soort van hellingproef moest doen terwijl achter mij al een auto bijna op mn bumper zat. Ik probeerde een paar keer weg te komen maar het lukte gewoon niet, kon wel janken ;( Uiteindelijk heb ik m uit gezet en op de handrem en heeft mn man het voor me opgelost, ik wist ook gewoon even helemaal niet meer wat ik moest doen :@ De terugweg wilde ik dan ook niet rijden, maar wel gedaan en dat ging verder wel redelijk. Wel twee keer een geluid waar ik me rot van schrok, maar het schakelen met onze auto voelt anders aan als in de lesauto en ik zat er dus een paar keer flink naast ):O
Ik moet echt eerst wennen aan deze auto voor ik met mn kinderen de weg op ga.
pi_108313397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:22 schreef Marrije het volgende:
Kan me wel indenken hoe je je gevoeld moet hebben.

Misschien een beetje vergelijkbaar met mij vandaag.
Ik heb vandaag mn rijbewijs opgehaald en het rijden was zķ anders als in de lesauto, het leek wel of ik opnieuw moest leren rijden -O- Parkeren gaat ook heel anders en na 5 keer (of meer?) insteken en weer terug was ik het zat en vond ik het prima dat ie zo'n 40 cm van de kant stond :')
En bij een druk parkeerterrein moest ik voordat ik daarop wilde rijden eerst wachten voor een fietser waardoor ik daarna een soort van hellingproef moest doen terwijl achter mij al een auto bijna op mn bumper zat. Ik probeerde een paar keer weg te komen maar het lukte gewoon niet, kon wel janken ;( Uiteindelijk heb ik m uit gezet en op de handrem en heeft mn man het voor me opgelost, ik wist ook gewoon even helemaal niet meer wat ik moest doen :@ De terugweg wilde ik dan ook niet rijden, maar wel gedaan en dat ging verder wel redelijk. Wel twee keer een geluid waar ik me rot van schrok, maar het schakelen met onze auto voelt anders aan als in de lesauto en ik zat er dus een paar keer flink naast ):O
Ik moet echt eerst wennen aan deze auto voor ik met mn kinderen de weg op ga.
Waar rij je nu in dan?
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:33:41 #248
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108313631
In een alto oO<
pi_108313781
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:33 schreef Marrije het volgende:
In een alto oO<
Okee :o zou dan denken dat parkeren juist relaxer is dan met je lesauto ofniet? :P
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:38:46 #250
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108313969
De lesauto had een piepje als je te dicht met je achterkant op een andere auto zat en parkeren deed ik met de handvattentruc. Dat heeft onze auto dus allemaal niet :{
pi_108314222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:38 schreef Marrije het volgende:
De lesauto had een piepje als je te dicht met je achterkant op een andere auto zat en parkeren deed ik met de handvattentruc. Dat heeft onze auto dus allemaal niet :{
De handvattentruc? :@
pi_108314572
Marrije, kan je anders niet oefenen met je auto op een moment dat je man meekijkt? Zo ben ik gaan oefenen met m'n zus (dus dat ik reed en zij aanwijzingen gaf). Door het goed meekijken waar ze me heenstuurde weet ik nu wel hoe "groot" m'n auto is. (Dus op zoek gaan naar nieuwe herkenningspunten eigenlijk)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:47:20 #253
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108314575
Met fileparkeren, 1 rondje sturen en dan als je onderste handvat (die van de achterdeur) de stoeprand raakt in je spiegel, terugdraaien en je staat perfect.
pi_108314660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef Marrije het volgende:
Met fileparkeren, 1 rondje sturen en dan als je onderste handvat (die van de achterdeur) de stoeprand raakt in je spiegel, terugdraaien en je staat perfect.
Oooh dat. Dat deed ik ook toen ik net m'n rijbewijs had. Werkte nooit bij mij als het niet in m'n lesauto was :') . Mijn advies: kap met die trucs maar kijk gewoon goed in je spiegels en om je heen. Dan lukt fileparkeren ook prima ;)
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:06:31 #255
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108315916
Ijsdraakje, ja zo doen we dat nu ook maar levert alsnog best wat stress situaties op :@

HD, ja stoppen met die trucs, dat doe ik ook maar dan is het dus echt weer alsof je opnieuw moet leren rijden (bijzondere verrichtingen dan).

Tis weer ff vallen en opstaan en door de zure appel. In elk geval minder leuk dan ik had gehoopt ):O
pi_108316493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:06 schreef Marrije het volgende:
Ijsdraakje, ja zo doen we dat nu ook maar levert alsnog best wat stress situaties op :@

HD, ja stoppen met die trucs, dat doe ik ook maar dan is het dus echt weer alsof je opnieuw moet leren rijden (bijzondere verrichtingen dan).

Tis weer ff vallen en opstaan en door de zure appel. In elk geval minder leuk dan ik had gehoopt ):O
Hm ja dat kost eventjes tijd dan inderdaad. Maar dan kun je het ook in elke auto :D spiegels heb je altijd nmlk :+
pi_108316558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:06 schreef Marrije het volgende:

Heb je niet een rustige parkeerplaats in de buurt waar je een paar keer kan gaan steken? Ik ben gewoon bij de vakken voor de deur gaan oefenen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108317240
Marrije, je bent niet de enige. Heb al een poosje m'n rijbewijs, maar door zwangerschap niet echt gereden. Sinds twee weken weer af en toe met de auto weg en sommige dingen gaan voor geen meter. Parkeren is vooral een lastig punt. :X

In het weekend zou ik wel even met de auto boodschappen doen. Nou, er was een parkeerplek vrij, maar op zo'n lastig punt dat ik maar weer naar huis ben gegaan en lopend naar de supermarkt terug ben gegaan. _O-

Gister 2 keer geprobeerd de auto achteruit in te parkeren en toen buren voor de ramen gingen meekijken ben ik weggereden, omgekeerd en op een heel ruime plek gaan staan bij andere buren voor de deur. :') Heb eenmaal thuis m'n man gevraagd de auto voor onze deur te zetten. :@

En die dag ook flink zitten stressen bij de hellingproef. Ik baalde zo. Er stond een heel mooie dure auto achter me en ik kneep hem echt enorm. Uiteindelijk is het wel in een keer gelukt, maar vraag niet hoe. B-)

En dat terwijl het met rijles altijd prima ging. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108319795
Er is toch echt maar één manier om het in de vingers te krijgen, hoor. :P
pi_108319874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:24 schreef Soempie het volgende:
Marrije, je bent niet de enige. Heb al een poosje m'n rijbewijs, maar door zwangerschap niet echt gereden. Sinds twee weken weer af en toe met de auto weg en sommige dingen gaan voor geen meter. Parkeren is vooral een lastig punt. :X

In het weekend zou ik wel even met de auto boodschappen doen. Nou, er was een parkeerplek vrij, maar op zo'n lastig punt dat ik maar weer naar huis ben gegaan en lopend naar de supermarkt terug ben gegaan. _O-

Gister 2 keer geprobeerd de auto achteruit in te parkeren en toen buren voor de ramen gingen meekijken ben ik weggereden, omgekeerd en op een heel ruime plek gaan staan bij andere buren voor de deur. :') Heb eenmaal thuis m'n man gevraagd de auto voor onze deur te zetten. :@

En die dag ook flink zitten stressen bij de hellingproef. Ik baalde zo. Er stond een heel mooie dure auto achter me en ik kneep hem echt enorm. Uiteindelijk is het wel in een keer gelukt, maar vraag niet hoe. B-)

En dat terwijl het met rijles altijd prima ging. 8)7
Begrijp me niet verkeerd maar ik zou er als de donder voor zorgen dat je van dit onzekere gedrag afkomt, desnoods door een paar extra lessen te nemen. Het gevaar bestaat dat je er in blijft of dat het erger wordt. Onzeker gedrag kan voor verwarring zorgen bij de overige weggebruikers en een ongeluk zit tenslotte in een heel klein hoekje.
pi_108320410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:49 schreef Marrije het volgende:
Thanks, ben echt zķ blij, wat een opluchting.

Oktober 2011 begonnen
Dubbele volle uren gelest, meer dan 80 uur (maar ik ben zwanger he :') )
ingrepen bij van alles wel een keertje, rood stoplicht niet gezien, voorrangsfoutje, te laat geremd voor voorganger
feb 2012 2e poging (1e poging jan 2012 gezakt)
Super, gefeliciteerd! En dat voor het eerst in je eigen auto rijden lijkt me ook wat eng en onwennig, maar gewoon lekker oefenen zonder je kinderen erbij tot je zeker bent van je zaak :Y

Ik heb dinsdag mn rijles verpest. We reden door dorpen die ik niet kende, met van die slingerwegen in het donker, en ineens reed ik de snelweg op. Van schrik was ik er af en de instructeur heeft ingegrepen en ons op de vluchtstrook gereden :') Maar vandaag ging alles pérfect! Zo raar :? Hebben jullie dit ook? dus dat het de ene keer extreem slecht, en dan weer supergoed gaat?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_108320801
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:12 schreef princess-a het volgende:

[..]

Super, gefeliciteerd! En dat voor het eerst in je eigen auto rijden lijkt me ook wat eng en onwennig, maar gewoon lekker oefenen zonder je kinderen erbij tot je zeker bent van je zaak :Y

Ik heb dinsdag mn rijles verpest. We reden door dorpen die ik niet kende, met van die slingerwegen in het donker, en ineens reed ik de snelweg op. Van schrik was ik er af en de instructeur heeft ingegrepen en ons op de vluchtstrook gereden :') Maar vandaag ging alles pérfect! Zo raar :? Hebben jullie dit ook? dus dat het de ene keer extreem slecht, en dan weer supergoed gaat?
Ik heb aan het eind van een prima les een boom geramd. :') (En bijna een andere auto in een les die verder écht heel goed ging. :+)

Gelukkig zakten die fratsen later weg. :P (nu ram ik hoogstens stoepjes. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108321516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef Marrije het volgende:
da's ook gewoon stom, omdat dat autospecifiek is. ik kreeg geloof ik deze truc mee: terugsturen als je rechterspiegel op dezelfde haakse lijn op de stoep staat als de achterkant van de auto waar je achter parkeert... die is veel universeler
pi_108321702
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb aan het eind van een prima les een boom geramd. :') (En bijna een andere auto in een les die verder écht heel goed ging. :+)

Gelukkig zakten die fratsen later weg. :P (nu ram ik hoogstens stoepjes. :+)
Whaha oh wat erg! Echt geramd ook, of bijna geramd? :P
pi_108322112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:31 schreef princess-a het volgende:

[..]

Whaha oh wat erg! Echt geramd ook, of bijna geramd? :P
Ik was aan het inparkeren en toen was het *pok* *regen van blaadjes*

:')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 23 februari 2012 @ 21:39:26 #266
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_108322251
Ik word er zo verdrietig van dat iedereen zijn rijbewijs zo snel lijkt te halen in mijn omgeving, behalve ik. :'(
Mijn beste vriendin had haar eerste examen een dag na mij, zij heeft hem toen gehaald en zelfs al een eigen auto. Ik begin over twee weken weer aan mijn derde examen, straks haal ik het dan wéér niet. Ik heb amper nog geld voor lessen. :(
Maarja ieder zijn talenten he? Ik ben helaas geen ster hierin. :9
pi_108332691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:12 schreef princess-a het volgende:

[..]

Jawel, had ik ook altijd, maar perfect ging het nooit :P. Het gekke was dat ik mijn beste les reed toen ik drie weken niet gereden had. De les daarna was juist weer de slechtste ooit!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 02:44:37 #268
30252 Soempie
Procreating
pi_108333994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:05 schreef D0808 het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd maar ik zou er als de donder voor zorgen dat je van dit onzekere gedrag afkomt, desnoods door een paar extra lessen te nemen. Het gevaar bestaat dat je er in blijft of dat het erger wordt. Onzeker gedrag kan voor verwarring zorgen bij de overige weggebruikers en een ongeluk zit tenslotte in een heel klein hoekje.
't Komt echt wel goed. De hellingproef vond ik lastig, omdat ik het opeens met de handrem moest doen in een benzineauto. Gemerkt dat het prima gaat en dat ik me helemaal niet druk had hoeven maken. En voor het parkeren ga ik dit weekend even oefenen op een groot parkeerterrein. Verder gewoon in een keer geslaagd (wat m'n instructeur ook al had voorspeld), zonder op- of aanmerkingen, maar als je maanden helemaal niet rijdt, dan is het vervolgens wel even wennen en zoeken.

Had misschien m'n post anders moeten formuleren, maar ik vond het wel grappig dat ik niet de enige ben die nog moet zoeken hoe dingen te doen in een andere auto (en na maanden niet rijden).

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:04 schreef Ferdo het volgende:
Er is toch echt maar één manier om het in de vingers te krijgen, hoor. :P
Dit dus. Daarom gaat het ook wel goed komen zonder extra lessen.

Moet toch echt gaan letten op m'n posts, want zo onzeker ben ik verder niet. Het zijn 3 korte situaties uitvergroot. :) En wat overdreven beschreven.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 24 februari 2012 @ 08:12:14 #269
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108334743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:29 schreef Daantke het volgende:

[..]

da's ook gewoon stom, omdat dat autospecifiek is. ik kreeg geloof ik deze truc mee: terugsturen als je rechterspiegel op dezelfde haakse lijn op de stoep staat als de achterkant van de auto waar je achter parkeert... die is veel universeler
t Zal aan mij liggen maar ik begrijp het niet meteen :@ Maar misschien dat iemand het ook nog op een andere manier kan uitleggen want de tip klinkt an sich wel goed :D

Soempie, gelukkig herkenning ;) Maar wat ijsdraakje zegt inderdaad, en wat jij zelf ook al aangeeft, gewoon veel oefenen. We komen er wel :P Maar dat is niet waar je op hoopt als je geslaagd bent, dan wil je eigenlijk gewoon instappen en wegrijden.

Phantom, je goed voelen bij een instructeur is wel handig, maar wat je zelf ook al zei, je zou van die man meer leren dan van je vorige instructeur. Ik heb maar 1 instructeur gehad maar die kon heel relaxt zijn, als het goed ging, maar als ik voor de zoveelste keer niet deed wat ie zei dan kon ie ook wel wat onaardiger worden. Bij mij heeft dat wel geholpen :')
  vrijdag 24 februari 2012 @ 08:15:12 #270
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108334758
Tante Leen, gewoon verder kijken dan je omgeving en dan zie je genoeg kneuzen :+
pi_108337991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

t Zal aan mij liggen maar ik begrijp het niet meteen :@ Maar misschien dat iemand het ook nog op een andere manier kan uitleggen want de tip klinkt an sich wel goed :D

Soempie, gelukkig herkenning ;) Maar wat ijsdraakje zegt inderdaad, en wat jij zelf ook al aangeeft, gewoon veel oefenen. We komen er wel :P Maar dat is niet waar je op hoopt als je geslaagd bent, dan wil je eigenlijk gewoon instappen en wegrijden.

Phantom, je goed voelen bij een instructeur is wel handig, maar wat je zelf ook al zei, je zou van die man meer leren dan van je vorige instructeur. Ik heb maar 1 instructeur gehad maar die kon heel relaxt zijn, als het goed ging, maar als ik voor de zoveelste keer niet deed wat ie zei dan kon ie ook wel wat onaardiger worden. Bij mij heeft dat wel geholpen :')
Waarschijnlijk bedoelt hij; insturen als je achterbank op het einde is van de auto waar je achter parkeert en dan terugsturen als je rechterspiegel ook bij die achterkant is.
Maar die werkte bij mij ook niet super :{ blijf erbij..gewoon goed je spiegels gebruiken en de neus van je auto in de gaten houden. Dan komt het altijd goed :P
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:52:39 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108338063
Ah ok, nu begrijp ik het wel. Ik probeer het gewoon en lukt het niet dan maar inschatten op basis van spiegels enzo. Maar ik blijf dat toch lastig vinden :@ :')
pi_108338574
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:52 schreef Marrije het volgende:
Ah ok, nu begrijp ik het wel. Ik probeer het gewoon en lukt het niet dan maar inschatten op basis van spiegels enzo. Maar ik blijf dat toch lastig vinden :@ :')
Eigenlijk is dat juist makkelijker :D want dan zie je ook de stoep enzo toch?
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 11:26:58 #274
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108339199
Achteruit inparkeren op de spiegels is even wennen als je het nooit gedaan hebt, maar als je het onder de knie hebt, dan lukt het je, mits de formaten van het voertuig goed in je gevoel hebt, met iedere auto.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 02:44 schreef Soempie het volgende:
't Komt echt wel goed. De hellingproef vond ik lastig, omdat ik het opeens met de handrem moest doen in een benzineauto. Gemerkt dat het prima gaat en dat ik me helemaal niet druk had hoeven maken.
Ik heb hellingproef ooit ook geleerd in een diesel en ook daar gewoon op de handrem geleerd. Zoals ik vertelde op de vorige pagina, ben ik nu met BE bezig. Ik rijd al een tijd met bakken achter de auto, maar nu maar even officiel een aanhangerrijbewijs halen. Ik merk dat ik zelf eigenlijk maar weinig de handrem gebruik, ook niet met een aanhanger. 't Is een kwestie van wat meer gas bijgeven en je koppeling iets rustiger laten opkomen, laat maar wat langer slippen die koppeling.

quote:
En voor het parkeren ga ik dit weekend even oefenen op een groot parkeerterrein. Verder gewoon in een keer geslaagd (wat m'n instructeur ook al had voorspeld), zonder op- of aanmerkingen, maar als je maanden helemaal niet rijdt, dan is het vervolgens wel even wennen en zoeken.

Had misschien m'n post anders moeten formuleren, maar ik vond het wel grappig dat ik niet de enige ben die nog moet zoeken hoe dingen te doen in een andere auto (en na maanden niet rijden).
Mijn vader is des tijds, dat ik net mijn rijbewijs had, met mij naar een groot parkeerterrein gereden met de grootste auto die wij hadden en heeft mij daar rondjes laten rijden. Ga maar rijden, eerst op benzine, daarna ook nog op LPG (een diesel slaat bijna nooit af, benzine al sneller maar LPG is helemaal drama als je te weinig gas geeft). Daarna heb ik ook regelmatig stukken moeten rijden. Niet zo ver, even op en neer naar de stad enzo, met een van mijn ouders ernaast. Gewoon rustig rijden, klein voertuig en je leert, onder begeleiding, het autorijden tot een routine maken. Ik vind het ook, op zijn zachtst gezegd, oerdom dat je direct na het behalen van je rijbewijs niet bent gaan rijden. Het is nog geen routine als je hem net hebt, je mag autorijden en je wordt geacht dit veilig te kunnen doen, maar autorijden leer je pas als je flink wat meer kilometers gemaakt hebt. Dan kan je spreken van het kunnen autorijden.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_108341581
Achteruit inparkeren in een vak heb ik in de rijles op de regeltjes geleerd. Toen ik m'n rijbewijs had heb ik het gedaan met een vriendin naast me en die heeft het me met wat geduld op de spiegels leren doen. Voelt veel prettiger, want ik zie precies of het goed gaat of niet. En ja het duurt nog wat langer dan bij de gemiddelde automobilist, maar dat boeit me niet (ik zet hem ook een stuk rechter dan de gemiddelde automobilist, omdat ik erg perfectionistisch ben met hoe die staat).

Fileparkeren houd ik nog steeds aan dat je gaat draaien als je achterbank bij de neus/achterkant van de auto naast je is. Het moment van indraaien doe ik eigenlijk op gevoel. En hoe vaker ik het doe, hoe beter het gaat. Ik heb nu regelmatig dat ik hem er in 1 keer in kan draaien (nou ja, dat zou kunnen, maar dan staat hij 20cm van de stoep en dat vind ik te ver, dus dan draai ik nog een paar keer bij :')). En soms zit ik nog te vroeg of te laat, dat kan.

Wel grappig om op te letten hoe slecht sommige mensen geparkeerd staan trouwens. Halve meter van de stoep of met een half wiel op de stoep, dat soort dingen. Zie je echt heel veel!
pi_108341659
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:28 schreef Nagelschaartje het volgende:
Achteruit inparkeren in een vak heb ik in de rijles op de regeltjes geleerd. Toen ik m'n rijbewijs had heb ik het gedaan met een vriendin naast me en die heeft het me met wat geduld op de spiegels leren doen. Voelt veel prettiger, want ik zie precies of het goed gaat of niet. En ja het duurt nog wat langer dan bij de gemiddelde automobilist, maar dat boeit me niet (ik zet hem ook een stuk rechter dan de gemiddelde automobilist, omdat ik erg perfectionistisch ben met hoe die staat).

Fileparkeren houd ik nog steeds aan dat je gaat draaien als je achterbank bij de neus/achterkant van de auto naast je is. Het moment van indraaien doe ik eigenlijk op gevoel. En hoe vaker ik het doe, hoe beter het gaat. Ik heb nu regelmatig dat ik hem er in 1 keer in kan draaien (nou ja, dat zou kunnen, maar dan staat hij 20cm van de stoep en dat vind ik te ver, dus dan draai ik nog een paar keer bij :')). En soms zit ik nog te vroeg of te laat, dat kan.

Wel grappig om op te letten hoe slecht sommige mensen geparkeerd staan trouwens. Halve meter van de stoep of met een half wiel op de stoep, dat soort dingen. Zie je echt heel veel!
Maar ik denk dat het bij heel veel mensen gewoon is dat het ze niet boeit. Maar dat ze het wel kunnen maar gewoon ff snel die auto in zo'n vak pleuren.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 13:03:03 #277
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108342848
Door hem er strak tegenaan te zetten leer je het mensen op den duur wel af. Zowel fileparkeren als normaal naast elkaar parkeren.
The summer is magic!

vrijdag 24 februari 2012 @ 13:08:18 #278
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_108343062
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
Door hem er strak tegenaan te zetten leer je het mensen op den duur wel af. Zowel fileparkeren als normaal naast elkaar parkeren.
Of je hebt een deuk in je portier. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108343126
Ja, de 4e keer dat ik rijexamen doe dan eindelijk gehaald!! :D *O* *O*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:17:58 #280
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_108343432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:09 schreef Mieska het volgende:
*O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108343610
Congrats^^
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 13:58:28 #282
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108344982
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Of je hebt een deuk in je portier. :')
Iets met kenteken noteren, onbeschadigd neergezet, dus aangifte vernieling met kenteken erbij. Verder knappe jongen die een deuk in een Espace schopt... :P
The summer is magic!

pi_108345958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat zal het mij boeien hoe anderen parkeren :').
Als ik hem zelf maar netjes zet en geen last heb van hun auto.
Ik vind het alleen altijd wel leuk om te zien, hoe moeilijk ik doe en hoe gemakzuchtig anderen zijn :P.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:28:18 #284
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_108346130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Iets met kenteken noteren, onbeschadigd neergezet, dus aangifte vernieling met kenteken erbij. Verder knappe jongen die een deuk in een Espace schopt... :P
Waarom zou ik gezeik gaan opzoeken door 'm bewust strak te gaan parkeren?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:21:41 #285
30252 Soempie
Procreating
pi_108348410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik vind het ook, op zijn zachtst gezegd, oerdom dat je direct na het behalen van je rijbewijs niet bent gaan rijden. Het is nog geen routine als je hem net hebt, je mag autorijden en je wordt geacht dit veilig te kunnen doen, maar autorijden leer je pas als je flink wat meer kilometers gemaakt hebt. Dan kan je spreken van het kunnen autorijden.
Ik was zwanger en had ongelooflijk veel pijn tijdens het zitten, omdat ik net na het behalen van m'n rijbewijs last kreeg van bekkeninstabiliteit. Dat had ik ook zo niet bedacht. Was dus heel slim van me om niet te gaan rijden, want dan had ik zeker ongelukken gemaakt. :+ Vind het altijd wel jammer als mensen zo stellig iets roepen als ze de situatie niet kennen.
pi_108350804
Vandaag bij andere rijschool proefles gehad. Wereld van verschil! Waar ik bij die van gister nog het gevoel had alles opnieuw te moeten leren reed ik vandaag alsof ik nooit gestopt was. Auto reed ook super.

Dus tip aan de twijfelaars: probeer meerdere rijscholen uit :P.

Ook fijn om te weten dat het theoriebewijs ook met terugwerkende kracht anderhalf jaar geldig is. Was daar nog niet van op de hoogte.
pi_108350837
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:19 schreef das_phantom het volgende:
Vandaag bij andere rijschool proefles gehad. Wereld van verschil! Waar ik bij die van gister nog het gevoel had alles opnieuw te moeten leren reed ik vandaag alsof ik nooit gestopt was. Auto reed ook super.

Ook fijn om te weten dat het theoriebewijs ook met terugwerkende kracht anderhalf jaar geldig is. Was daar nog niet van op de hoogte.
Fijnere instructeur ofzo? Beter sfeer?
Watvoor auto is het nu dan? :P
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 19:38:27 #288
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108357379
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:28 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Waarom zou ik gezeik gaan opzoeken door 'm bewust strak te gaan parkeren?
Omdat ik pertinent weiger in de modder te gaan staan of zelf het risico te lopen klem gezet te worden doordat ik buiten mijn vak moet gaan staan. Je hebt een vak, daar pas je in en als het niet past, dan zet je hem er niet in of je neemt een kleinere auto. Als je niet met een groot voertuig overweg kan gaan, moet je er ook niet mee gaan rijden. Zelfde geldt voor mensen die binnendoor over 70 of 80 weggetjes rijden en het eng vinden in het donker, een smal slingerweggetje langs een sloot of een ander groot water, zonder vangrail, en derhalve maar een flink stuk onder de vmax gaan rijden. Als je het eng vindt, dan moet je een andere weg nemen waar je deze problemen niet tegenkomt of niet in het donker gaan rijden. Klinkt misschien heel lullig, maar omdat jij iets eng vindt de verkeersveiligheid in gevaar gaan brengen (40 rijden waar je 80 mag in het donker is nou eenmaal gevaarlijk), dat vind ik egoīstisch.
Ergo: Als het voor jou niet mogelijk is om op een normale en veilige manier mee te doen aan het verkeer, dan moet je ook niet mee willen doen aan het verkeer. En natuurlijk maakt iedereen fouten, dat is bekend en daar anticiperen we op, maar er zijn grenzen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Pizza_Boom op 24-02-2012 19:46:19 ]
The summer is magic!

FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 19:41:25 #289
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108357517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik was zwanger en had ongelooflijk veel pijn tijdens het zitten, omdat ik net na het behalen van m'n rijbewijs last kreeg van bekkeninstabiliteit. Dat had ik ook zo niet bedacht. Was dus heel slim van me om niet te gaan rijden, want dan had ik zeker ongelukken gemaakt. :+ Vind het altijd wel jammer als mensen zo stellig iets roepen als ze de situatie niet kennen.
Ik had het over het algemeen. Ik had inderdaad gelezen dat je zwanger was, maar over bekkeninstabiliteit heb je zelf ook niets gezegd. Verder is het in het algemeen, juist net na het behalen van je rijbewijs moet je zorgen dat je voldoende blijft rijden om het tot een automatisme te krijgen. Als je er al enkele ettelijke tonnen op hebt zitten pik je het veel sneller weer op.
The summer is magic!

pi_108357536
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:09 schreef Mieska het volgende:
Gefeliciteeerd!! *O*
pi_108358517
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:41 schreef princess-a het volgende:

[..]

Gefeliciteeerd!! *O*
Dankje
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:12:08 #292
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_108359079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat ik pertinent weiger in de modder te gaan staan of zelf het risico te lopen klem gezet te worden doordat ik buiten mijn vak moet gaan staan. Je hebt een vak, daar pas je in en als het niet past, dan zet je hem er niet in of je neemt een kleinere auto. Als je niet met een groot voertuig overweg kan gaan, moet je er ook niet mee gaan rijden. Zelfde geldt voor mensen die binnendoor over 70 of 80 weggetjes rijden en het eng vinden in het donker, een smal slingerweggetje langs een sloot of een ander groot water, zonder vangrail, en derhalve maar een flink stuk onder de vmax gaan rijden. Als je het eng vindt, dan moet je een andere weg nemen waar je deze problemen niet tegenkomt of niet in het donker gaan rijden. Klinkt misschien heel lullig, maar omdat jij iets eng vindt de verkeersveiligheid in gevaar gaan brengen (40 rijden waar je 80 mag in het donker is nou eenmaal gevaarlijk), dat vind ik egoīstisch.
Ergo: Als het voor jou niet mogelijk is om op een normale en veilige manier mee te doen aan het verkeer, dan moet je ook niet mee willen doen aan het verkeer. En natuurlijk maakt iedereen fouten, dat is bekend en daar anticiperen we op, maar er zijn grenzen.
Ik bemerk wat lichte frustraties. :+

Maar in de modder zou ik 'm ook niet gaan neerzetten nee, ik zorg dat de mijne gewoon in z'n vak staat en dat ik er nog uit kan. Als dat betekent dat degene aan m'n andere kant klem staat, dan is dat zo, maar daar is niets bewusts aan. (En dat begreep ik uit je eerdere bericht, dat je er strak langs gaat staan met als voornaamste doel luie parkeerders straffen. ;))
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 21:01:25 #293
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108361731
Ach... Over die frustratie: Als je veel sluipweggetjes rijdt en er is een mooie, kaarsrechte provinciale weg die een km om gaat, dan krijg je het rambam van figuren die op 60 en 70 sluipwegen 20 tot 40 rijden, omdat het slingert en smal is. Neem dan gewoon de 80 weg, die is dubbel zo breed (ook al is er maar 1 strook per richting), recht en heeft veel meer berm.

En ik heb een paar keer rekening gehouden met een ander waardoor ik zelf in de problemen kwam, dus dat doen we niet meer.
The summer is magic!

vrijdag 24 februari 2012 @ 22:26:46 #294
246109 JochemP
pi_108366101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:40 schreef das_phantom het volgende:
Marrije super gedaan!

Ik had net voor het eerst sinds de zomer weer een proefles. Andere instructeur, auto en nieuwe stad. Was ontzettend anders, vooral de instructeur. Had eerst een heel rustig persoon, nu iemand die over van alles en nog wat praat en ontzettend veel op je afvuurt aan commentaar. Het huilen stond me nader dan het lachen op een punt, omdat het zoveel was dat je voor jezelf wilt opkomen. Moet dan opletten om niet in discussie te gaan, en hij had ook goede punten want hij wist zo te noemen waar mijn valkuilen lagen die ik allang kende.

Het rijden op zich ging technisch redelijk, maar was heel gespannen (verkrampt aan het stuur) helaas. Totaal niet rustig en alles te snel willen. Meer volgen van instructies dan weten wat je er gebeurt op de weg.

Ga nog bij andere rijscholen proefles nemen, omdat ik wel twijfel over deze persoon. Ik denk dat ik er wel meer van leer dan van mijn vorige instructeur, maar voel me niet echt bij hem op mijn gemak (maar dat is misschien aan mij dat ik net zolang zoek dat het plaatje perfect is, kan ook uitgaan van eigen kunnen natuurlijk).

Wel jammer vond ik het dat ik achteraf het gevoel had totaal geen kijkgedrag meer te hebben, dwz wel spiegelen maar niets zien, alle borden missen. Hopelijk komt dat weer, al was het altijd al een probleem :P.

Morgen weer een verhaal van de volgende proefles!
VZV? Zoja, zeeeeeeer herkenbaar ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door JochemP op 24-02-2012 22:34:56 ]
pi_108367494
Die lijst in de OP moet toch echt eens gewijzigd worden :')
pi_108375552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:59 schreef Swomp het volgende:
Die lijst in de OP moet toch echt eens gewijzigd worden :')
De nieuwe staat klaar en zo is er een mooi overzicht van 2011. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108376297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik had het over het algemeen. Ik had inderdaad gelezen dat je zwanger was, maar over bekkeninstabiliteit heb je zelf ook niets gezegd. Verder is het in het algemeen, juist net na het behalen van je rijbewijs moet je zorgen dat je voldoende blijft rijden om het tot een automatisme te krijgen. Als je er al enkele ettelijke tonnen op hebt zitten pik je het veel sneller weer op.
Ik ben het met je eens hoor, dat mensen het best direct na het behalen van het rijbewijs veel gaan rijden. Alleen zo algemeen kwam dit niet over:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik vind het ook, op zijn zachtst gezegd, oerdom dat je direct na het behalen van je rijbewijs niet bent gaan rijden.
:+

Mieska, gefeliciteerd! *O*
pi_108378881
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 09:52 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor, dat mensen het best direct na het behalen van het rijbewijs veel gaan rijden. Alleen zo algemeen kwam dit niet over:

[..]

:+

Mieska, gefeliciteerd! *O*
Dankje :D
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:52:27 #299
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108381740
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:19 schreef das_phantom het volgende:

Mooi, snel afrijden dus ;)

Mieska, gefeliciteerd!
pi_108382420
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 08:51 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

De nieuwe staat klaar en zo is er een mooi overzicht van 2011. ;)
En waar kunnen we die vinden om hem in de volgende OP te pleuren?

Of als jij nu gewoon even de LAPO pakt :)!
pi_108383487
Plop
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')