Kijk, dit is duidelijk. Voortaan dus gewoon parkeren enzo in zijn twee tot ik stil sta. Zal vanavond eens proberen wat meer gas te geven, even flink oefenen. Dankquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:58 schreef Repeating het volgende:
[..]
Bij een diesel is de 1 een aparte versnelling die waarin je kan terugschakelen tijdens het rijden. Bij een benzine is de 1 niet echt een aparte versnelling maar meer een 'opstart' versnelling. Dus wanneer je van 0 moet optrekken.
Over dat afslaan. Ik heb gemerkt dat je bij een benzine meer gas moet geven. Bij een diesel kan je gewoon redelijk vlot wegtrekken met alleen de koppeling. Met een benzine is dit ondenkbaar.
Dit is mijn visie en mijn ervaring. Weet niet of iemand anders een andere heeft?
Dat is een vrij algemene indruk van mensen die zowel diesel als benzine hebben geredenquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:58 schreef Repeating het volgende:
[..]
Bij een diesel is de 1 een aparte versnelling die waarin je kan terugschakelen tijdens het rijden. Bij een benzine is de 1 niet echt een aparte versnelling maar meer een 'opstart' versnelling. Dus wanneer je van 0 moet optrekken.
Over dat afslaan. Ik heb gemerkt dat je bij een benzine meer gas moet geven. Bij een diesel kan je gewoon redelijk vlot wegtrekken met alleen de koppeling. Met een benzine is dit ondenkbaar.
Dit is mijn visie en mijn ervaring. Weet niet of iemand anders een andere heeft?
Beul je ff lekker af (sporten), dat helpt echt om stress te verminderen en zorgt dat je lichamelijk moe bent en dus in ieder geval een beetje slaapt. Oh ja, en visualiseren dat je een uit de kluiten gewassen botsautootje rijdt, dat helpt bij mij altijdquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:25 schreef Tante-Leen het volgende:
Morgen examen!! Vorige keer was ik onverwacht ineens enorm zenuwachtig.. Als iemand nog tips heeft, ze zijn welkom..![]()
En?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:30 schreef Warsaw het volgende:
Nog een uurtje, godverdomme zenuwachtig
Ik breng je welquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef Tante-Leen het volgende:
Weer gezakt.. Ik wilde inhalen terwijl ik zelf bijna werd ingehaald. Ik voel me zo'n faalhaas.![]()
Nu heb ik én geen geld én geen rijbewijs. Balen!
Het ging redelijk, ik vond het al stukken beter gaan dan de laatste keer. Maar er waren telkens van die kleine dingen die net even anders gingen dan met de lessen. Ik moest een omkeer opdracht doen op een industrieterrein & toen wist ik niet of ik wel of niet op een bedrijventerrein mocht rijden etc.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:24 schreef Marrije het volgende:
Tante leen, ach wat jammer. Kan me jouw gevoel goed voorstellen. Maar was dat het enige of ging het over all niet zo lekker? Waar heb je afgereden?
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik breng je wel
Ik weet het, kut grap![]()
jammer zeg, was je vergeten te kijken of had je wel gekeken maar niet gezien dat je bijna werd ingehaald. Of wel gezien maar dacht je dat het wel kon?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:12 schreef Tante-Leen het volgende:
[..]
Het ging redelijk, ik vond het al stukken beter gaan dan de laatste keer. Maar er waren telkens van die kleine dingen die net even anders gingen dan met de lessen. Ik moest een omkeer opdracht doen op een industrieterrein & toen wist ik niet of ik wel of niet op een bedrijventerrein mocht rijden etc.
Ook was ik een keer in de war met het wisselen van rijstrook, maar dat had ik opzich wel goed opgelost.
De examinator zei dat hij al die foutjes wel had vergeven, maar dat hij me door die inhaalactie niet kon laten slagen.
[..]Zou handig zijn, ik heb het wel gehad met m'n fietsje!
Dat is extra zuur. Bij twijfel moet je het sowieso nooit doen. Vooral niet op examen..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:14 schreef Tante-Leen het volgende:
Ik wist eigenlijk wel dat het niet kon, maar ik dacht met mijn stomme kop dat ik toch moest inhalen. Dus denk dat nooit! Haha.
Aaaah wat jammer. Lees hierboven dat het alleen daarom hing...zondezonde maar je kunt het dus wel.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef Tante-Leen het volgende:
Weer gezakt.. Ik wilde inhalen terwijl ik zelf bijna werd ingehaald. Ik voel me zo'n faalhaas.![]()
Nu heb ik én geen geld én geen rijbewijs. Balen!
Omg zo'n Fünfer is zo vet. Welk type is het? MY?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:14 schreef Repeating het volgende:
Ik heb momenteel al enkele keren mijn vader en moeder mogen vervoeren. (ja 17 jaar). Moest vooral wennen aan de grote en het vermogen van de auto. 306 PK wilt nogal. En zo'n 5 serie is breed. Ook heb ik gelijk ondervonden dat je dus écht niet meer rijdt zoals het CBR dit van je verwacht. Het kijkproces bij richting aangeven is toch wel het meest onnozele wat er is, en waar ik dus ook gelijk mee ben gestopt. Met de rest van het kijken heb ik niet zo veel moeite...
Volgende week zaterdag naar Ahoy rijden vanaf Midden-Limburg. Kijken of dit zonder al te veel slag of stoot gaat.
Weet niet wat MY betekend. Deze:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Omg zo'n Fünfer is zo vet. Welk type is het? MY?
Oh srry..ModelYearquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:08 schreef Repeating het volgende:
[..]
Weet niet wat MY betekend. Deze:
[ afbeelding ]
Alleen vreselijk lastig met bijzondere manoeuvres.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh srry..ModelYearMaar je pic was ook goed
Errug mooie auto![]()
Went wel toch? En je hebt park assist en allesquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:24 schreef Repeating het volgende:
[..]
Alleen vreselijk lastig met bijzondere manoeuvres.
Heb je vast binnen paar keer door en ben je het helemaal gewendquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:28 schreef Swomp het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn rijbewijs dus gehaald, en ik heb dus lessen gehad in een diesel.
Vandaag dus mijn eerste rondje gemaakt met de auto (benzine) van mijn ouders.
Wat een verschil zeg![]()
Ik wou weg rijden, BAM! afgeslagen![]()
Achteruit rijden ging ook niet echt soepel, klonk als een oude oma zat te rijden...
De pedalen reageren ook veel anders heb ik het idee, ze bieden als het ware minder weerstand.
Dit wordt volgens mij nog flink wat oefenen met die oudere bak.
Zal wel wennen idd. Na gelest te hebben in zo'n kleine Punto lijkt het of die BMW een draaicirkel van een vrachtwagen heeft...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Went wel toch? En je hebt park assist en allesdus wat wil je nog meer
Haha volgens mij heeft iedereen dat in het begin wel. De auto maar flink vaak meenemen, haha dan leer je het vanzelf!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:28 schreef Swomp het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn rijbewijs dus gehaald, en ik heb dus lessen gehad in een diesel.
Vandaag dus mijn eerste rondje gemaakt met de auto (benzine) van mijn ouders.
Wat een verschil zeg![]()
Ik wou weg rijden, BAM! afgeslagen![]()
Achteruit rijden ging ook niet echt soepel, klonk als een oude oma zat te rijden...
De pedalen reageren ook veel anders heb ik het idee, ze bieden als het ware minder weerstand.
Dit wordt volgens mij nog flink wat oefenen met die oudere bak.
Haha dat kan ik me voorstellen iddquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:32 schreef Repeating het volgende:
[..]
Zal wel wennen idd. Na gelest te hebben in zo'n kleine Punto lijkt het of die BMW een draaicirkel van een vrachtwagen heeft...
Ford Fiesta celebrationquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Heb je vast binnen paar keer door en ben je het helemaal gewendwatvoor auto rij je nu dan in?

quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:12 schreef Tante-Leen het volgende:
[..]
Het ging redelijk, ik vond het al stukken beter gaan dan de laatste keer. Maar er waren telkens van die kleine dingen die net even anders gingen dan met de lessen. Ik moest een omkeer opdracht doen op een industrieterrein & toen wist ik niet of ik wel of niet op een bedrijventerrein mocht rijden etc.
Ook was ik een keer in de war met het wisselen van rijstrook, maar dat had ik opzich wel goed opgelost.
De examinator zei dat hij al die foutjes wel had vergeven, maar dat hij me door die inhaalactie niet kon laten slagen.
[..]Zou handig zijn, ik heb het wel gehad met m'n fietsje!
Rijdt het niet fijn dan tov die VW, hij is iig vrij handzaamquote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:43 schreef Swomp het volgende:
[..]
Ford Fiesta celebration[ afbeelding ]
Maar het is idd gewoon een kwestie van wennen, alleen reed die VW toch wel heel fijn naar mijn gevoel
Heb je ook bij ANWB rijles ofniet?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:48 schreef princess-a het volgende:
Ook maar even meeposten hierInmiddels 3 rijlessen gehad, probeer zo vaak het lukt 2 keer per week te gaan rijden. Vandaag een theorieboek bij de ANWB gekocht en de cd met oefenexamens valt deze week in mn brievenbus. Heb zin om te knallen en het snel te gaan halen
Hoe ver is iedereen hier?
Succes alvastquote:Op zondag 12 februari 2012 15:56 schreef Snuf. het volgende:
Hee, ik meld me ook maar eens
Zit zelf nu al op 19 lessen van 90 minuten en komende vrijdag theorie examenWil het echt halen want dan kan ik binnen afzienbare tijd examen gaan doen!
Het is geen auto waar ik niet mee om kan gaan, maar die VW was gewoon wat fijner. En dan heb ik het dus over dat omgaan met die pedalen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Rijdt het niet fijn dan tov die VW, hij is iig vrij handzaam? Sowieso is benzine gewoon anders
Hoezo?:P als je maar voor je examen bentquote:Op zondag 12 februari 2012 17:01 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Dankjewel! Ben een beetje laat met theorie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |