Dat heb ik ook heel lang gehad, pas sinds kort dat ik niet meer zenuwachtig ben voor mn rijles. Ik voel me ook wel een stuk zekerder nadat ik laatst gezakt benquote:Op maandag 6 februari 2012 16:34 schreef Prequel het volgende:
Zo rijles en ik ben superzenuwachtig.. slaat gewoon nergens op..
Ik ben bij een kleinere rijschool gegaan (een auto, een instructeur) vond dit zelf erg prettig, oa geen wisselende instructeurs.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:06 schreef das_phantom het volgende:
Ga ook maar weer rijden. Ben er een tijd uit geweest ivm verhuizing naar Haarlem. Nu heb ik echt zo'n tien rijscholen aangeschreven die mij allemaal wel aantrekkelijk overkomen, maar een keuze maken wordt nog echt lastig. Geen idee waar ik op moet letten (afgezien van de prijzen en slagingspercentage, ook al is dat laatste ook niet altijd een indicatie voor kwaliteit).
Lastig!
Hmm.. ervaringen van anderen, vaste/wisselende instructeurs/rokende instructeur? inderdaad.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:06 schreef das_phantom het volgende:
Ga ook maar weer rijden. Ben er een tijd uit geweest ivm verhuizing naar Haarlem. Nu heb ik echt zo'n tien rijscholen aangeschreven die mij allemaal wel aantrekkelijk overkomen, maar een keuze maken wordt nog echt lastig. Geen idee waar ik op moet letten (afgezien van de prijzen en slagingspercentage, ook al is dat laatste ook niet altijd een indicatie voor kwaliteit).
Lastig!
gemiddeld misschien wel, voor mij niet. Ik had naast dat ook nog wat proefexamens via internet nodig. Daar werden toch net ff weer andere dingen duidelijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:44 schreef Thermo16 het volgende:
Morgen theorie-examen. Heb een anwb-boek geleerd en alle oefenexamens van de anwb theorie-examencd-rom gemaakt. Bij 5 van de 9 geslaagd, waarvan de laatste 3x allemaal. Is dit normaal gesproken voldoende om te slagen?
Bij een diesel is de 1 een aparte versnelling die waarin je kan terugschakelen tijdens het rijden. Bij een benzine is de 1 niet echt een aparte versnelling maar meer een 'opstart' versnelling. Dus wanneer je van 0 moet optrekken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:35 schreef EdNoolk het volgende:
Heb nu een week mijn rijbewijs. Eerste dag gelijk beide auto's hier thuis geprobeerd, rest van de week niet gereden vanwege sneeuw/gladheid.
Ik heb gelest en ben afgereden in een diesel. Er is mij geleerd dat als ik ergens zacht aan kom rijden (bijvoorbeeld bij het parkeren, of bij een onoverzichtelijke kruising waar je stapvoets aan komt) ik de auto in z'n 1 moet zetten. Mijn ouders (rijden benzine) zeggen juist dat hij pas in z'n 1 mag als je helemaal stil staat.
Wat is het nou? Of maakt het niet zo veel uit?
Rijden zelf ging trouwens kloten, trok heel langzaam weg omdat ik bang was dat hij af zou slaan dat gebeurde namelijk twee keer in een half uur tijd. Eerst dus weer aan de auto wennen en dan lekker rijden.
Mooi weer, kom maar door!
Kijk, dit is duidelijk. Voortaan dus gewoon parkeren enzo in zijn twee tot ik stil sta. Zal vanavond eens proberen wat meer gas te geven, even flink oefenen. Dankquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:58 schreef Repeating het volgende:
[..]
Bij een diesel is de 1 een aparte versnelling die waarin je kan terugschakelen tijdens het rijden. Bij een benzine is de 1 niet echt een aparte versnelling maar meer een 'opstart' versnelling. Dus wanneer je van 0 moet optrekken.
Over dat afslaan. Ik heb gemerkt dat je bij een benzine meer gas moet geven. Bij een diesel kan je gewoon redelijk vlot wegtrekken met alleen de koppeling. Met een benzine is dit ondenkbaar.
Dit is mijn visie en mijn ervaring. Weet niet of iemand anders een andere heeft?
Dat is een vrij algemene indruk van mensen die zowel diesel als benzine hebben geredenquote:Op donderdag 9 februari 2012 16:58 schreef Repeating het volgende:
[..]
Bij een diesel is de 1 een aparte versnelling die waarin je kan terugschakelen tijdens het rijden. Bij een benzine is de 1 niet echt een aparte versnelling maar meer een 'opstart' versnelling. Dus wanneer je van 0 moet optrekken.
Over dat afslaan. Ik heb gemerkt dat je bij een benzine meer gas moet geven. Bij een diesel kan je gewoon redelijk vlot wegtrekken met alleen de koppeling. Met een benzine is dit ondenkbaar.
Dit is mijn visie en mijn ervaring. Weet niet of iemand anders een andere heeft?
Beul je ff lekker af (sporten), dat helpt echt om stress te verminderen en zorgt dat je lichamelijk moe bent en dus in ieder geval een beetje slaapt. Oh ja, en visualiseren dat je een uit de kluiten gewassen botsautootje rijdt, dat helpt bij mij altijdquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:25 schreef Tante-Leen het volgende:
Morgen examen!! Vorige keer was ik onverwacht ineens enorm zenuwachtig.. Als iemand nog tips heeft, ze zijn welkom..![]()
En?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:30 schreef Warsaw het volgende:
Nog een uurtje, godverdomme zenuwachtig
Ik breng je welquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef Tante-Leen het volgende:
Weer gezakt.. Ik wilde inhalen terwijl ik zelf bijna werd ingehaald. Ik voel me zo'n faalhaas.![]()
Nu heb ik én geen geld én geen rijbewijs. Balen!
Het ging redelijk, ik vond het al stukken beter gaan dan de laatste keer. Maar er waren telkens van die kleine dingen die net even anders gingen dan met de lessen. Ik moest een omkeer opdracht doen op een industrieterrein & toen wist ik niet of ik wel of niet op een bedrijventerrein mocht rijden etc.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:24 schreef Marrije het volgende:
Tante leen, ach wat jammer. Kan me jouw gevoel goed voorstellen. Maar was dat het enige of ging het over all niet zo lekker? Waar heb je afgereden?
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik breng je wel
Ik weet het, kut grap![]()
jammer zeg, was je vergeten te kijken of had je wel gekeken maar niet gezien dat je bijna werd ingehaald. Of wel gezien maar dacht je dat het wel kon?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:12 schreef Tante-Leen het volgende:
[..]
Het ging redelijk, ik vond het al stukken beter gaan dan de laatste keer. Maar er waren telkens van die kleine dingen die net even anders gingen dan met de lessen. Ik moest een omkeer opdracht doen op een industrieterrein & toen wist ik niet of ik wel of niet op een bedrijventerrein mocht rijden etc.
Ook was ik een keer in de war met het wisselen van rijstrook, maar dat had ik opzich wel goed opgelost.
De examinator zei dat hij al die foutjes wel had vergeven, maar dat hij me door die inhaalactie niet kon laten slagen.
[..]Zou handig zijn, ik heb het wel gehad met m'n fietsje!
Dat is extra zuur. Bij twijfel moet je het sowieso nooit doen. Vooral niet op examen..quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:14 schreef Tante-Leen het volgende:
Ik wist eigenlijk wel dat het niet kon, maar ik dacht met mijn stomme kop dat ik toch moest inhalen. Dus denk dat nooit! Haha.
Aaaah wat jammer. Lees hierboven dat het alleen daarom hing...zondezonde maar je kunt het dus wel.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:48 schreef Tante-Leen het volgende:
Weer gezakt.. Ik wilde inhalen terwijl ik zelf bijna werd ingehaald. Ik voel me zo'n faalhaas.![]()
Nu heb ik én geen geld én geen rijbewijs. Balen!
Omg zo'n Fünfer is zo vet. Welk type is het? MY?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 21:14 schreef Repeating het volgende:
Ik heb momenteel al enkele keren mijn vader en moeder mogen vervoeren. (ja 17 jaar). Moest vooral wennen aan de grote en het vermogen van de auto. 306 PK wilt nogal. En zo'n 5 serie is breed. Ook heb ik gelijk ondervonden dat je dus écht niet meer rijdt zoals het CBR dit van je verwacht. Het kijkproces bij richting aangeven is toch wel het meest onnozele wat er is, en waar ik dus ook gelijk mee ben gestopt. Met de rest van het kijken heb ik niet zo veel moeite...
Volgende week zaterdag naar Ahoy rijden vanaf Midden-Limburg. Kijken of dit zonder al te veel slag of stoot gaat.
Weet niet wat MY betekend. Deze:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 00:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Omg zo'n Fünfer is zo vet. Welk type is het? MY?
Oh srry..ModelYearquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:08 schreef Repeating het volgende:
[..]
Weet niet wat MY betekend. Deze:
[ afbeelding ]
Alleen vreselijk lastig met bijzondere manoeuvres.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh srry..ModelYearMaar je pic was ook goed
Errug mooie auto![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |