quote:Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef XxSwollie het volgende:
ik ben geslaagd!!!![]()
2 keer de motor uit laten vallen, en ik pakte een bocht van de zenuwen in zijn 2, waar je makkelijk mee in zijn 3 had kunnen nemen... Maar het kijk werk was super zei hij!![]()
De instructeur vertelde dat ik een hele soepele examinator had, want menig anderen hadden me het een keertje over laten doen,ik was zijn laatste kandidaat voor vandaag.
![]()
Denk niet dat dat echt helpt...doorgaans laten ze je niet zakken omdat ze nou eenmaal graag willen dat jij 4x examen doet oid.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik moet de 14e opnieuw op voor rijexamen, zodalijk nog even een lesje, nadat ik erg genaaid was bij mijn eerste examen, ga ik wel met een slechte stemming het examen in, maarja. Ik ga gewoon subtiel laten weten dat als ik weer zak, dat ik er voorlopig mee stop. Dan weten ze dat er zo niets bij mij te halen valt.
Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
Heb je dan zelf het idee dat je het nog niet goed genoeg beheerst? Zo ja, waarom zeg je daar niks van tegen je examinator??quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
Hangt natuurlijk ook af van jou, hoe snel jij dingen oppakt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik moet de 14e opnieuw op voor rijexamen, zodalijk nog even een lesje, nadat ik erg genaaid was bij mijn eerste examen, ga ik wel met een slechte stemming het examen in, maarja. Ik ga gewoon subtiel laten weten dat als ik weer zak, dat ik er voorlopig mee stop. Dan weten ze dat er zo niets bij mij te halen valt.
Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
Mjah dat zou ik begrijpen, maar ik kan me het zelf helemaal niet meer herinneren, ik zou echt wel merken als ik te snel ergens op af zou komen =\quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:08 schreef Marrije het volgende:
Misschien zat de examinator daardoor erg ongemakkelijk naast jou, dat ie net niet hoefde in te grijpen een paar keer omdat je dan net op tijd stopte, misschien vinden ze dat je dat beter moet inschatten voor ze jou een rijbewijs meegeven.
Want jij weet natuurlijk beter of je goed rijdt dan de examinator. Als ze je laten zakken is dat puur en alleen om je te pesten. En natuurlijk is het onredelijk om meer dan 2 keer af te rijden, het idee alleen al! Ik zou inderdaad stoppen, want daar zullen zij echt mee zittenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nee ik vind juist dat ik super rijd, bij mijn eerste examen had ik echt het idee dat ik fantastisch reed, een klein foutje, dat ik links op de weg voor sorteerde aangezien het een heel klein krap straatje was dus ik dacht dat het eenrichtingsweg was, dat was dus niet zo, maar dat werd niet eens meer op gebracht bij het gesprek nadien, het enige argument was dat mijn naderingssnelheid te hoog was voor een rotonde als ik op wachtende auto's af kwam rijden. Heb geen enkele ingreep gehad ofzo, dit was gewoon de enige reden waarom ik zakte. Sloeg echt nergens op.
Denk meer dat het de algehele indruk van je rit was dat je deed zakken. En die fout een illustratie was van die indruk die de examinator kreeg.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nee ik vind juist dat ik super rijd, bij mijn eerste examen had ik echt het idee dat ik fantastisch reed, een klein foutje, dat ik links op de weg voor sorteerde aangezien het een heel klein krap straatje was dus ik dacht dat het eenrichtingsweg was, dat was dus niet zo, maar dat werd niet eens meer op gebracht bij het gesprek nadien, het enige argument was dat mijn naderingssnelheid te hoog was voor een rotonde als ik op wachtende auto's af kwam rijden. Heb geen enkele ingreep gehad ofzo, dit was gewoon de enige reden waarom ik zakte. Sloeg echt nergens op.
Altijd lachen, lessers die vinden dat ze geweldig rijdenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nee ik vind juist dat ik super rijd
Gelukkig maar dat er mensen zijn die dit kunnen zien vanuit hun stoel voor de pc. Wat is niets kunnen? Natuurlijk kun je wel rijden, maar ik heb pas echt beter leren rijden nadat ik zelf kon gaan rijden zonder instructeur naast me, dat moet ik wel toegeven.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 03:39 schreef D0808 het volgende:
[..]
Altijd lachen, lessers die vinden dat ze geweldig rijden. Man, je kan nog niets, zelfs niet als je net je rijbewijs hebt gehaald.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Nog een lullig verhaaltje horen? Sinds oktober mijn rijbewijs, gisteren voor het eerst sinds het lessen weer in sneeuw gereden. Ik net uitparkeren bij het winkelcentrum, extra voorzichtig want er staat een oudere man met winkelkarretje schuin achter me.
Op het moment dat ik eruit denk te zijn, duikt de eigenaar van de auto naast me op. Dat is dus toeschouwer nummer twee en allebei (uiteraard) op een plek waarop ik rekening moet houden met ze met uitparkeren want ik moet nu extra voorzichtig doen omdat ik bang ben dat de banden ineens grip krijgen en de auto voor- of achteruit schiet en iemand raak. En ja hoor, ik doe alles te snel en verkeerd, auto slaat af en komt vast te zitten in dat geultje net achter de parkeerplek. Kan niet voor of achteruit.
Inmiddels staan er vier mannen te kijken hoe ik -blonde tuthola in afgeragde Daihatsu- beurtelings voor en achteruit probeer te komen en uiteindelijk de handel stilzet. Ik gebaar naar mannetje met karretje dat hij er maar langs moet proberen te lopen omdat het ff niet lukt zo. Maar nee, natuurlijk niet! Er is een doos in nood, dus er gaan nu -inmiddels 5- mannen helpen.
Deur aan de rechterkant gaat open. Karretjesman zegt "Je moet hem in zijn 2 zetten en dan heeeel langzaam op laten komen!" Ik laat me niet kennen, steek mijn duim op en bedank vriendelijk. Auto weer aan, in zijn 2 en inderdaad krijg ik het kreng weer vooruit op de parkeerplaats. Nu poging twee. Weer in zijn achteruit, langzaam langzaam maar gestaag gaat ie. Aan de voorkant staan inmiddels 3 mannen te duwen. Ik ben er bijna uit. Op dat moment besluit een andere doos dat als er 5 mannen bezig zijn met een auto die blijkbaar vaststaat, dat een heel goed moment is om er achterlangs te lopen. Ik rem. Auto weer vast in geul.
Deur aan de linkerkant gaat open. Eigenaar auto naast me zegt "Nu sta je weer op hetzelfde punt! Je zit vast!". Nu duwen er 4 mannen mee. Man nummer 1 met het winkelkarretje staat inmiddels weer strategisch opgesteld op de plek waar ik moet indraaien. Ik rem.
Deur aan de rechterkant gaat open. Karremans. "Je zit vast!" Deur aan linkerkant gaat open. "Je zit weer vast!"
Enfin, ik ben er uiteindelijk uit geduwd en weggekomen, maar het enige wat ontbrak is het Benny Hill-muziekje
Wegschieten in zijn 2?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:11 schreef Balsam het volgende:
Met dit soort weer is het inderdaad het verstandigst om je auto in de 2 te zetten en voorzichtig weg te rijden op de koppeling. Niet te snel want voordat je het weet heb je wel voldoende grip en schiet je weg.
Daar heeft de motor toch niet genoeg kracht voor? Dan slaat hij eerder af dan dat die wegschiet.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:20 schreef Balsam het volgende:
ja als je voldoende grip hebt wel ja je handelingen zijn sneller in iedergeval dan in zijn 1
Ja klopt. Scheelt veel met dit weer. Heb je veel meer grip.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:38 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat verhaal van in z'n twee zetten heb ik trouwens vaker gehoord (en ook dat 't werkte).
Dat heb ik ook heel lang gehad, pas sinds kort dat ik niet meer zenuwachtig ben voor mn rijles. Ik voel me ook wel een stuk zekerder nadat ik laatst gezakt benquote:Op maandag 6 februari 2012 16:34 schreef Prequel het volgende:
Zo rijles en ik ben superzenuwachtig.. slaat gewoon nergens op..
Ik ben bij een kleinere rijschool gegaan (een auto, een instructeur) vond dit zelf erg prettig, oa geen wisselende instructeurs.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:06 schreef das_phantom het volgende:
Ga ook maar weer rijden. Ben er een tijd uit geweest ivm verhuizing naar Haarlem. Nu heb ik echt zo'n tien rijscholen aangeschreven die mij allemaal wel aantrekkelijk overkomen, maar een keuze maken wordt nog echt lastig. Geen idee waar ik op moet letten (afgezien van de prijzen en slagingspercentage, ook al is dat laatste ook niet altijd een indicatie voor kwaliteit).
Lastig!
Hmm.. ervaringen van anderen, vaste/wisselende instructeurs/rokende instructeur? inderdaad.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:06 schreef das_phantom het volgende:
Ga ook maar weer rijden. Ben er een tijd uit geweest ivm verhuizing naar Haarlem. Nu heb ik echt zo'n tien rijscholen aangeschreven die mij allemaal wel aantrekkelijk overkomen, maar een keuze maken wordt nog echt lastig. Geen idee waar ik op moet letten (afgezien van de prijzen en slagingspercentage, ook al is dat laatste ook niet altijd een indicatie voor kwaliteit).
Lastig!
gemiddeld misschien wel, voor mij niet. Ik had naast dat ook nog wat proefexamens via internet nodig. Daar werden toch net ff weer andere dingen duidelijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:44 schreef Thermo16 het volgende:
Morgen theorie-examen. Heb een anwb-boek geleerd en alle oefenexamens van de anwb theorie-examencd-rom gemaakt. Bij 5 van de 9 geslaagd, waarvan de laatste 3x allemaal. Is dit normaal gesproken voldoende om te slagen?
Bij een diesel is de 1 een aparte versnelling die waarin je kan terugschakelen tijdens het rijden. Bij een benzine is de 1 niet echt een aparte versnelling maar meer een 'opstart' versnelling. Dus wanneer je van 0 moet optrekken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:35 schreef EdNoolk het volgende:
Heb nu een week mijn rijbewijs. Eerste dag gelijk beide auto's hier thuis geprobeerd, rest van de week niet gereden vanwege sneeuw/gladheid.
Ik heb gelest en ben afgereden in een diesel. Er is mij geleerd dat als ik ergens zacht aan kom rijden (bijvoorbeeld bij het parkeren, of bij een onoverzichtelijke kruising waar je stapvoets aan komt) ik de auto in z'n 1 moet zetten. Mijn ouders (rijden benzine) zeggen juist dat hij pas in z'n 1 mag als je helemaal stil staat.
Wat is het nou? Of maakt het niet zo veel uit?
Rijden zelf ging trouwens kloten, trok heel langzaam weg omdat ik bang was dat hij af zou slaan dat gebeurde namelijk twee keer in een half uur tijd. Eerst dus weer aan de auto wennen en dan lekker rijden.
Mooi weer, kom maar door!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |