abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:27:24 #1
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107199476
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2011:
• zatoichi (10 januari)
• karton (11 januari)
• -_Guitarist_- (12 januari)
• Jappe90 (13 januari)
• MJay1 (17 januari)
• SBM22 (24 januari)
• Made-In-Holland (25 januari)
• Yuri_Boyka (4 februari)
• DombohetOlifantje1 (7 februari)
• Zjefke (10 februari)
• Robinml (2 maart)
• stefannetjuh (3 maart)
• misslady83 (4 maart)
• Sokz (12 maart)
• -tape- (14 maart)
• HalvinCarris (22 maart)
• LovelyLady (24 maart)
• FruitenCo (11 april)
• eriksd (13 april)
• ftpfreak (15 april)
• Jetfly (20 april)
• honkhonk (27 april)
• HerrFl1ck (3 mei)
• NatteBever (4 mei)
• .Neovo. (9 mei)
• Krimpen (9 mei)
• waj1 (11 mei)
• bokkepoot (11 mei)
• OomBrouwer (12 mei)
• Cortax (12 mei)
• Janeiros (16 mei)
• Yaku (17 mei)
• Fukjoeman (19 mei)
• WinnieWana (25 mei)
• blingbling11 (31 mei)
• t.coenraad (22 juni)
• Jochemz (27 juni)
• 2xuq773pps (28 juni)
• ZuidGrens (29 juni)
• Warrick21 (11 juli)
• Hitomi (14 juli)
• yosander (15 juli)
• Eva4Evah (19 juli)
• Megaman (30 juli)
• Spies (2 augustus)
• Mountman (5 augustus)
• Frontrow (10 augustus)
• Dale__Cooper (12 augustus)
• Soempie (15 augustus)
• GevaarOpDeWeg (18 augustus)
• caffeinjunk (25 augustus)
• TwenteFC (1 september)
• Martijn93 (21 september)
• Mwanatabu (28 september)
• kingtoppie (3 oktober)
• WG1122 (18 oktober)
• Xanland (5 november)
• 12345r (16 november)
• IJsdraakje (18 november)
• Niles-Crane (21 november)
• allroms (21 november)
• Haags_kwartiertje (21 november)
• Linds155 (22 november)
• Nagelschaartje (23 november)
• -Roy- (29 november)
• Mandéra (5 december)
• flatsj (5 december)
• Oberonn (5 december)
• Denkel (20 december)
• MissSpooky (29 december)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door msnk op 24-01-2012 22:34:32 ]
AFC AJAX
pi_107199763
@TS zou je de OP zoals die in de wiki staat willen plakken? Dan kan vanaf het volgende topic de lijst van 2012 gemaakt worden. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:34:42 #3
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107199887
De OP is hetzelfde? Of wat zie ik over het hoofd?
AFC AJAX
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:34:48 #4
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_107199894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:18 schreef jeroentje93 het volgende:
Heb ik ook last van idd, Marrije. Je denkt de situatie goed te overzien en toch schiet er dan wel is een fietser voorbij.
Wat mijn probleem daarbij nog wel eens is, is dat ik soms geen nacontrole doe. Enerzijds omdat je soms gezien hebt dat er toch niks aan kwam en anderzijds vergeet ik het wel eens.
Wel balen, want al die kleine minpunten maken dat ik nog niet op mag helaas.
En dat is nu precies wat je op waarde moet weten te schatten. Fietsers schatten jou ook in en het slechtste wat je kunt doen is schrikken en in paniek raken. In het verkeer communiceer je, jij communiceert iets en de fietser ook. Als er een fietser voor je langs flitst, heeft hij 3 seconden eerder al voorspeld wat jij gaat doen en waarschijnlijk terecht omdat je een onervaren auto bestuurder bent. Gewoon rijden en niet teveel nadenken, dan komt het goed :).
pi_107200050
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:34 schreef msnk het volgende:
De OP is hetzelfde? Of wat zie ik over het hoofd?
Bijna, nu staan (volgens mij) alle geslaagden van 2011 in de OP, zodat er voor het volgende topic vers begonnen kan worden met die van 2012. (Anders missen we mensen bij het teruglinken enzo. :'))
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_107200457
1991,32 lessen(dat is auto en motor en vrachtwagen in 1994, net als E bij B), instructrice greep niet zo vaak in,examen was gezellig,1992....het staat in de juiste volgorde...

8 jaar later getrouwd met instructrice...romantisch feitje
....stiekem toch wel....
pi_107201464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:34 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

En dat is nu precies wat je op waarde moet weten te schatten. Fietsers schatten jou ook in en het slechtste wat je kunt doen is schrikken en in paniek raken. In het verkeer communiceer je, jij communiceert iets en de fietser ook. Als er een fietser voor je langs flitst, heeft hij 3 seconden eerder al voorspeld wat jij gaat doen en waarschijnlijk terecht omdat je een onervaren auto bestuurder bent. Gewoon rijden en niet teveel nadenken, dan komt het goed :).
Idd niet schrikken en panieken. Maar ook niet teveel aarzelen. Want dan wordt je onvoorspelbaar voor fietsers en besluiten ze misschien op het laatste moment toch te gaan waardoor het maar net goed gaat ofzo.
  woensdag 25 januari 2012 @ 00:44:15 #8
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107204713
Jeroentje, die nacontrole doe ik wel. Aan het kijken ligt het niet en ik kijk ook niet voor de vorm, ik zie ook waar ik naar kijk als je begrijpt wat ik bedoel. Nou ja, ergens gaat er dus toch nog iets niet goed, ik moet bij de nacontrole echt meer van mn rugleuning los komen en, last but not least, ik moet ook beter vooruit kijken.
Verder af en toe nog wel de neiging klassieke fouten te maken, een fietser van rechts geen voorrang geven omdat ze toch al stopt :@
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:45:25 #9
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107232397
Ik meld me.
droomdroomdroomm,
pi_107268049
Morgenvroeg is het zover :D :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:37:27 #11
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107268467
Praktijk Examen? :D

Ik maandag, dus nog lekker verweggos ;p
droomdroomdroomm,
pi_107268539
Succes^^^^
pi_107268896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:38 schreef H-D het volgende:
Succes^^^^

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:37 schreef XxSwollie het volgende:
Praktijk Examen? :D

Ik maandag, dus nog lekker verweggos ;p
Praktijkexamen ja,
Het is zo maandag hoor :+ Succes alvast !
pi_107269129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:45 schreef Swomp het volgende:

[..]

[..]

Praktijkexamen ja,
Het is zo maandag hoor :+ Succes alvast !
Hoeveel lessen heb je gehad enzo? :P

watvoor auto les je? :P
pi_107271197
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:50 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb je gehad enzo? :P

watvoor auto les je? :P
Ik zit nu op 28 lessen volgens mij, dus dat zal neer komen op 40u.

Ik les in een VW Polo Blue motion. Ik vind het wel een leuk autootje :)
pi_107271761
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:32 schreef Swomp het volgende:

[..]

Ik zit nu op 28 lessen volgens mij, dus dat zal neer komen op 40u.

Ik les in een VW Polo Blue motion. Ik vind het wel een leuk autootje :)
Ah das wel netjes :) Dus dan ga je het gewoon zeker halen morgen :P
Ja rijdt het fijn? Zijn die niet best wel traag? Dacht dat ik eens zoiets gehoord had over de BM Polo. En je hebt 3cylinders dan ofniet? Niet onrustig op de snelweg enzo? :P
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:43:47 #17
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107271871
Heel veel succes!!!! ^O^

Ik duim voor je, heb je 'n beetje een mooie tijd, dus niet om 8 uur in de ochtend ofzo? ;p

Als je gewoon rijd als in een normale les, en volle concentratie op de weg houd, dan haal je 'm! :7
droomdroomdroomm,
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:54:49 #18
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_107272547
Succes Swomp :Y
Ik wou na mijn verhuizing zo snel mogelijk verder lessen maar de verhuizing en mijn werk vroegen zoveel energie dat ik even pauze heb genomen. Maar ik ga binnenkort weer verder en dan ga ik ook meerdere lessen per week volgen. En ik de lessen waarschijnlijk in de pauze van mijn werk doen maar nu concentreer ik mij even op mijn werk, binnenkort mijn eerste halfjaar gesprek.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_107272855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:42 schreef H-D het volgende:

[..]

Ah das wel netjes :) Dus dan ga je het gewoon zeker halen morgen :P
Ja rijdt het fijn? Zijn die niet best wel traag? Dacht dat ik eens zoiets gehoord had over de BM Polo. En je hebt 3cylinders dan ofniet? Niet onrustig op de snelweg enzo? :P
Ik mag hopen dat ik hem gaan halen :)
Heb nog wat moeite met vooruit kijken en moet beter anticiperen, je kent het wel het standaard verhaal bij alle lessers.

Ja ik vind hem wel fijn, maar ik ben ook niet beter gewend he :) Maar hij is idd niet erg snel ofzo, maar ach. Verder heb ik geen idee of het een 3 cilinder is, ik ben niet zo'n auto freak :X

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:43 schreef XxSwollie het volgende:
Heel veel succes!!!! ^O^

Ik duim voor je, heb je 'n beetje een mooie tijd, dus niet om 8 uur in de ochtend ofzo? ;p

Als je gewoon rijd als in een normale les, en volle concentratie op de weg houd, dan haal je 'm! :7
Danku :D
Ik moet rond 10u, is wel een lekkere tijd toch :) ?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:54 schreef Rucky het volgende:
Succes Swomp :Y
Thanks!
pi_107273262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:00 schreef Swomp het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ik hem gaan halen :)
Heb nog wat moeite met vooruit kijken en moet beter anticiperen, je kent het wel het standaard verhaal bij alle lessers.

Ja ik vind hem wel fijn, maar ik ben ook niet beter gewend he :) Maar hij is idd niet erg snel ofzo, maar ach. Verder heb ik geen idee of het een 3 cilinder is, ik ben niet zo'n auto freak :X

[..]

Danku :D
Ik moet rond 10u, is wel een lekkere tijd toch :) ?

[..]

Thanks!
Ja dat zeggen examinatoren/instructeurs echt altijd inderdaad. Maja het is natuurlijk logisch dat je zo af en toe wat inschattingsfoutjes maakt. Doen we allemaal weleens :P Het hoeft ook niet foutloos toch? Gewoon netjes en veilig. :P
Verder is het volgens mij een 3cylinder en ik was een beetje nieuwsgierig of ie ook typische 3cylinder-rijeigenschappen had. Maar als je niet zo'n auto freak bent maakt het je wss niet zoveel uit :P :+
Anyway veel succes morgen :D
pi_107273606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:07 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja dat zeggen examinatoren/instructeurs echt altijd inderdaad. Maja het is natuurlijk logisch dat je zo af en toe wat inschattingsfoutjes maakt. Doen we allemaal weleens :P Het hoeft ook niet foutloos toch? Gewoon netjes en veilig. :P
Verder is het volgens mij een 3cylinder en ik was een beetje nieuwsgierig of ie ook typische 3cylinder-rijeigenschappen had. Maar als je niet zo'n auto freak bent maakt het je wss niet zoveel uit :P :+
Anyway veel succes morgen :D
Haha, thanks!
Ik ga maar niet te laat naar bed, al de hele week om 6u opgestaan, moet wel een beetje fit zijn morgen.

Jullie horen morgen wel van me :D :W
pi_107278841
Succes man! Niet zenuwachtig zijn :P
pi_107278997
Of misschien een beetje voor de adrenaline ?:P of da's meer gezonde spanning mss:P
pi_107291197
Ik ben geslaagd :D
En hoe, sjongejonge...
Ik faalde wel een keer de bocht, nam hem te scherp terwijl er een auto links van me in de dode hoek zat. Ik dacht serieus, ok nu ben ik gezakt.
Verder nog 2 puntjes kwa doorijden, bij een voorangsweg oversteken, had ik eerder kunnen gaan, maar mijn instructeur zei afteraf dat hij ook gestopt zou zijn.

Hij had me dus kunnen laten zakken, maar over het algemeen reed ik goed zei hij, dus ik ben blij :)

Dus ik kn nu in het lijstje van 2012 :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:14:17 #25
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107292451
Gefeliciteerd kerel :D

Wel geluk gehad met de examinator dus als ik dit zo lees? Of zijn examinatoren die je voor deze dingen laten zakken gewoon te streng? :{
AFC AJAX
pi_107292553
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:38 schreef Swomp het volgende:
En hoe, sjongejonge...
Ik faalde wel een keer de bocht, nam hem te scherp terwijl er een auto links van me in de dode hoek zat. Ik dacht serieus, ok nu ben ik gezakt.
Verder nog 2 puntjes kwa doorijden, bij een voorangsweg oversteken, had ik eerder kunnen gaan, maar mijn instructeur zei afteraf dat hij ook gestopt zou zijn.

Hij had me dus kunnen laten zakken, maar over het algemeen reed ik goed zei hij, dus ik ben blij :)

Feliciteerd :P Toffe peer die examinator dan ook :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:47:47 #27
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107295592
Aaahww, gefeliciteerd!!! :D ,

Valt nu zeker een hele last van je af, geen geld meer kwijt zijn aan lessen, je hebt hem gewoon voor het leven!! ^O^ :)
droomdroomdroomm,
  vrijdag 27 januari 2012 @ 15:44:29 #28
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_107297258
Na 13 lessen gehad te hebben, zie ik tegen elke volgende les op. Ik rij te angstig (zegt de instructeur en vind ik zelf ook), maar ik krijg van hem ook geen zelfvertrouwen. Hij komt met hele stromen kritiek tegelijkertijd met als gevolg dat ik 30 rijd waar je 50 mag omdat ik gewoon bang ben om fouten te maken. Hij had sinds vandaag een nieuwe auto, en een probleem van mij vanaf les 1 is dat ik te veel op de rechterkant rijd. Nu had hij nieuwe velgjes dus als ik te dicht in de buurt kwam, werd hij boos en moest ik een keer op de velgen letten. En van "Sjonge jonge, jezus rij nou eens door man" ga ik ook niet beter rijden.

Waarschijnlijk een andere instructeur maar aanvragen dan. Wel jammer want hij is best aardig verder, en van veel klasgenoten gehoord dat hij een prima instructeur is. Waarschijnlijk heeft hij gewoon het geduld niet voor een niet zo talentvol rijder als ik -O-
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:02:23 #29
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107297931
Ik heb net gehoord dat ik als cadeau van de hele familie 900 euro krijg, ze hebben het vandaag verteld, omdat ze denken dat dan bij mij de druk van ''het moeten halen'' verdwijnt, aangezien ik nu weer 900 euro erbij heb, voor als ik eventueel maandag zak! :D *O*

En als ik slaag, kan ik die 900 euro weer bij het bedrag doen, voor het sparen voor een auto. :)
droomdroomdroomm,
pi_107298106
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:14 schreef msnk het volgende:
Gefeliciteerd kerel :D

Wel geluk gehad met de examinator dus als ik dit zo lees? Of zijn examinatoren die je voor deze dingen laten zakken gewoon te streng? :{
Geluk idd. Maar dat hoor je tegenwoordig zovaak.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:47 schreef XxSwollie het volgende:
Aaahww, gefeliciteerd!!! :D ,

Valt nu zeker een hele last van je af, geen geld meer kwijt zijn aan lessen, je hebt hem gewoon voor het leven!! ^O^ :)
Valt wel mee, had nog een buffer voor als ik ging zakken. Dus daar maakte ik me eerlijk gezegd niet heel druk om.

En bedankt voor de filicitaties :)
pi_107305067
Vandaag ook m'n praktijk gehaald. Niet in NL maar UK. Ze rijden hier in Vauxhall Corsa's. Gekkenhuis om hier te rijden (londen) want iedereen is ongeduldig, toeteren is hobby nummer 1 en de wegen zijn bijna nergens breed genoeg om met 2 auto's naast elkaar te rijden dus je moet telkens voor je tegenligger naar de zijkant van de weg (open plekken waar niemand staat geparkeerd) of Heel veel snelheid minderen om langzaam te passen zonder dat je iets raakt en dan ook nog eens brede bussen en fietsers zonder eigen fietspad dus gewoon tussen de auto's door. Gelukkig toch na veel lessen de 2de keer geslaagd. Scheelt gelukkig wel dat ik nooit in NL lessen heb gehad dus was wel direct gewend aan andere kant van de weg rijden :P Had bij het examen maar 1 minor fault (van 15 die toegestaan waren). De examinator zei op het eind: als je belooft niet naast me te parkeren bij de supermarkt ben je geslaagd :D Aangezien het inparkeren wat matig ging.

Overigens rij je hier tijdens je rijles NIET op de snelweg (niet toegestaan). Dat mag je dus na je examen zelf gaan proberen :') Vreemde regel...

Weet iemand trouwens of auto-verhuur bedrijven wagens uitlenen aan mensen die rijbewijs pas net gehaald hebben in NL? Of is het nog steeds zo dat je 1 jaar moet wachten?

[ Bericht 1% gewijzigd door zeebeschuit op 27-01-2012 20:17:00 ]
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:09:45 #32
363823 Prequel
Just because
pi_107306300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:39 schreef zeebeschuit het volgende:
Vandaag ook m'n praktijk gehaald. Niet in NL maar UK. Ze rijden hier in Vauxhall Corsa's. Gekkenhuis om hier te rijden (londen) want iedereen is ongeduldig, toeteren is hobby nummer 1 en de wegen zijn bijna nergens breed genoeg om met 2 auto's naast elkaar te rijden dus je moet telkens voor je tegenligger naar de zijkant van de weg (open plekken waar niemand staat geparkeerd) of Heel veel snelheid minderen om langzaam te passen zonder dat je iets raakt en dan ook nog eens brede bussen en fietsers zonder eigen fietspad dus gewoon tussen de auto's door. Gelukkig toch na veel lessen de 2de keer geslaagd. Scheelt gelukkig wel dat ik nooit in NL lessen heb gehad dus was wel direct gewend aan andere kant van de weg rijden :P Had bij het examen maar 1 minor fault (van 15 die toegestaan waren). De examinator zei op het eind: als je belooft niet naast me te parken bij de supermarkt ben je geslaagd :D Aangezien het inparkeren wat matig ging.

Overigens rij je hier tijdens je rijles NIET op de snelweg (niet toegestaan). Dat mag je dus na je examen zelf gaan proberen :') Vreemde regel...

Weet iemand trouwens of auto-verhuur bedrijven wagens uitlenen aan mensen die rijbewijs pas net gehaald hebben in NL? Of is het nog steeds zo dat je 1 jaar moet wachten?
Gefeliciteerd! :) en omg Londen.. awesome stad.. maar wat scheuren ze snel als je eenmaal groen licht hebt, en dan inderdaad die fietsers er nog zo doorheen zigzaggen.. Doodeng :P Gelukkig houdt iedereen zich daar wel goed aan zebra's enzo.

Geen idee hoe dat zit met huurauto's etc.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:20:04 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107306727
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:38 schreef Swomp het volgende:
En hoe, sjongejonge...

Gefeliciteerd!

Vandaag om 15.50 had ik mijn praktijkexamen, gezakt. Het begin ging heel soepel, maar bij de snelweg ging het verkeerd. Het was zo giga druk op de a4 dat je met 60 moest invoegen, iedereen kleven ik kwam er moeilijk tussen en opeens stond alles stil en remde ik niet 8)7 Dus dat deed de examinator voor mij. Toen we weer verder konden rijden zag ik niet dat het stoplicht net voor mij op rood was gegaan dus remde de examinator weer voor mij. Daar reed ik, volgens de examinator, als een zonnetje. Kortom, gezakt als een baksteen en faalpunt de snelweg. Leerpuntje en zsm nieuw examen aanvragen.
pi_107306940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:20 schreef Marrije het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Vandaag om 15.50 had ik mijn praktijkexamen, gezakt. Het begin ging heel soepel, maar bij de snelweg ging het verkeerd. Het was zo giga druk op de a4 dat je met 60 moest invoegen, iedereen kleven ik kwam er moeilijk tussen en opeens stond alles stil en remde ik niet 8)7 Dus dat deed de examinator voor mij. Toen we weer verder konden rijden zag ik niet dat het stoplicht net voor mij op rood was gegaan dus remde de examinator weer voor mij. Daar reed ik, volgens de examinator, als een zonnetje. Kortom, gezakt als een baksteen en faalpunt de snelweg. Leerpuntje en zsm nieuw examen aanvragen.
Ik had juist niet door dat het stoplicht op groen stond :')
Maar wel kut voor je, volgende keer lukt het wel, als dat het enige punt was ;)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:35:56 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107307396
Ja dat was het enige want hij zei ook, daarvoor zat ik heel relaxt naast je en daarna reed je als een zonnetje. Ik ben nu wel een stuk zelfverzekerder voor de volgende keer :Y
pi_107309213
Ook gezakt gister. :( reed veel te 'onsociaal' volgens mn examinator. Ook een rot route, mn volgende examen is om 10v 10 in de morgen! hopen op meer succes :)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:42:50 #37
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107310707
In wat voor opzicht? Kwa milieu? Of richting onveilig er snel voor langs en kleven?
Ik had eigenlijk een prachtige route vandaag, alleen die zon hing zo laag dat ik niet eens meer kon lezen wat er op de borden (op de snelweg) stond.
pi_107317779
Hoezo onsocoiaal?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:33:18 #39
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107323364
Ik ben trouwens afgelopen donderdag geslaagd. :)

Ging op zich wel goed en had een leuke examinatrice. Ja, een vrouw dus. Die me instructeur ook nog goed kende. Daarnaast had ik ook nog een TTT gehad dus ik wist wat er van me verwacht werd en wat er ging gebeuren. Dit zorgde ervoor dat ik bijna geen zenuwen meer had wat wel fijn was.

Wel een klein foutje gemaakt. Een super klein eenrichtingstraatje gemist aan de rechterkant. :') Helemaal verdekt en er stonden ook nog auto's aan het uiteinde. Dus daarmee best wel geluk gehad. Ik was haar 3e 2Todrive kandidaat maar wel de eerste die geslaagd was bij haar. O+

Vrijdag RBW aangevraagd bij de gemeente. Dinsdagavond ophalen. ^O^
pi_107324074
Gefeliciteerd! :)
En hoe zit dat dan precies? Mag je dan zegmaar rijden met iemand die al langer rbw heeft? Zo zat het toch dacht ik? :P
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:31:51 #41
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107324727
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:06 schreef H-D het volgende:
Gefeliciteerd! :)
En hoe zit dat dan precies? Mag je dan zegmaar rijden met iemand die al langer rbw heeft? Zo zat het toch dacht ik? :P
Ja.

Je haalt je rijbewijs zoals iedereen dit doet. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tijdens de rijlessen, examen, TTT, tussen iemand van 18 en iemand van 16 jaar.

Wanneer je geslaagd bent moet je je moet een begeleiderspas aanvragen bij de RBW. Hierop mogen 5 personen staan die voldoen aan een aantal eisen.
- ouder zijn dan 27 jaar.
- Langer dan 5 jaar het rijbewijs hebben
- Geen ernstig verkeersdelict ondergaan hebben.

Deze persoon mag iedereen zijn die aan bovenstaande verplichtingen voldoet. Zo heb ik mijn vader en moeder er opstaan, maar ook een werknemer van me vader (chaffeur).

Je mag dus alleen rijden wanneer met de coaches die jij op je begeleiderspasje hebt staan. Deze coaches moeten naast je zitten (dus niet op de achterbank) en nuchter zijn. :')

Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
pi_107325485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:

[..]

Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
Dat is niet helemaal waar. Het is niet de bedoeling dat de coach op wat voor manier dan ook zou ingrijpen, het is meer dat ze feedback geven tijdens het rijden en zeggen: niet zo hard!

quote:
De coach is een aanspreekpunt voor je en coacht waar nodig. De coach is geen rijinstructeur, hij/zij geeft je geen les en verricht zelf geen bestuurdershandelingen. Voor beginnende bestuurders kan het vanwege minder ervaring, lastig zijn om bepaalde verkeerssituaties in te schatten. De coach is er om je in dit soort situaties te helpen.
quote:
De rijinstructeur geeft rijlessen, het is niet de bedoeling dat de coach dit gaat doen. Jij hebt je rijbewijs al behaald als je de weg opgaat samen met je coach. De coach heeft geen extra gas- of rempedaal. Hij kan dus niet met je 'meerijden' zoals een rijinstructeur dat wel kan.
Als je wilt, mag je wel een rijinstructeur als coach opgeven. Die hoeft dan niet minimaal 27 jaar te zijn en het is ook niet nodig dat de rijinstructeur minstens vijf jaar het B-rijbewijs heeft.
pi_107326304
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.

Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen :P

Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
pi_107327057
Als ik jou was zou ik z.s.m mijn theorie halen, want dan had ik het gevoel dat ik echt richting mijn praktijkexamen ging en daardoor deed ik ook steeds minder mn best
pi_107327088
Editen doet vervelend, minder = meer
pi_107327177
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.

Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen :P

Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
Bij mij was het echt nodig om het bij te houden. Als ik er een paar weken tussen had zitten, dan moest ik er echt weer inkomen en dan merkte ik dat het wel een kwartier of langer duurde voordat ik in de les zat. Zonde van de tijd, toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:57:13 #47
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107328611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:

Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachen :')

Verder merk ik ook dat minder dan 2 uur per week gewoon niet genoeg is voor mij. Het liefst doe ik meer, maar zonder theorie heeft dat niet veel nut merk ik nu ook.

Mijn instructeur slaat nu ook echt dreigende taal uit. Dat ik mijn theorie nu maar 's eindelijk moet gaan halen :P Dus dat gaan we de komende paar weken maar 's regelen dan.

Hoe jij tot 20 lessen zonder theorie bent gekomen vind ik daarom wel héél erg opvallend :o Geen wonder dat je dan stilstaat!
AFC AJAX
pi_107328864
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:

[..]

Ja.

Je haalt je rijbewijs zoals iedereen dit doet. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tijdens de rijlessen, examen, TTT, tussen iemand van 18 en iemand van 16 jaar.

Wanneer je geslaagd bent moet je je moet een begeleiderspas aanvragen bij de RBW. Hierop mogen 5 personen staan die voldoen aan een aantal eisen.
- ouder zijn dan 27 jaar.
- Langer dan 5 jaar het rijbewijs hebben
- Geen ernstig verkeersdelict ondergaan hebben.

Deze persoon mag iedereen zijn die aan bovenstaande verplichtingen voldoet. Zo heb ik mijn vader en moeder er opstaan, maar ook een werknemer van me vader (chaffeur).

Je mag dus alleen rijden wanneer met de coaches die jij op je begeleiderspasje hebt staan. Deze coaches moeten naast je zitten (dus niet op de achterbank) en nuchter zijn. :')

Ah ok. Thanx voor de uitleg. :P

Automaat rijdt wel echt fijn btw.
pi_107328981
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:57 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachen :')

Verder merk ik ook dat minder dan 2 uur per week gewoon niet genoeg is voor mij. Het liefst doe ik meer, maar zonder theorie heeft dat niet veel nut merk ik nu ook.

Mijn instructeur slaat nu ook echt dreigende taal uit. Dat ik mijn theorie nu maar 's eindelijk moet gaan halen :P Dus dat gaan we de komende paar weken maar 's regelen dan.

Hoe jij tot 20 lessen zonder theorie bent gekomen vind ik daarom wel héél erg opvallend :o Geen wonder dat je dan stilstaat!
True story. Dan toch maar z.s.m. aan m'n theorie gaan. Maar mijn broertje is ook nog niet begonnen met zijn theorie (hij heeft al 29 lessen gehad van de 30), bij hem gaat het rijden stukken beter. Mijn instructeur behandelt wel wat theorie in de auto ook en mijn logische niveau is best hoog waardoor ik veel van zijn vragen ook wel correct weet te beantwoorden.

Dat stilstaan zal wel een combinatie zijn van te weinig lessen en geen theorie doen :) Ik ga hier z.s.m. mee aan de slag, thanks voor de reacties ;)
pi_107329431
Dat merkte ik inderdaad ook, in de zomer een paar weken niet gelest door vakanties en dergelijke, maar daarna moet je er echt weer even inkomen. Lijkt me niet heel praktisch als dat de normale inplanning is. :)

En de geslaagden staan erbij in de wiki!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_107330376
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:11 schreef Bendkorn het volgende:

[..]

True story. Dan toch maar z.s.m. aan m'n theorie gaan. Maar mijn broertje is ook nog niet begonnen met zijn theorie (hij heeft al 29 lessen gehad van de 30), bij hem gaat het rijden stukken beter. Mijn instructeur behandelt wel wat theorie in de auto ook en mijn logische niveau is best hoog waardoor ik veel van zijn vragen ook wel correct weet te beantwoorden.

Dat stilstaan zal wel een combinatie zijn van te weinig lessen en geen theorie doen :) Ik ga hier z.s.m. mee aan de slag, thanks voor de reacties ;)
Voor de zekerheid: Je haalt je theorie niet met logisch denken.
Je moet ook flauwe afmetingen weten. Hoever mag je lading uitsteken aan voor- en achterkant van de aanhanger? Hoe breed mag een personenauto zijn? Hoeveel profieldiepte moeten je banden minimaal hebben? Wat is de maximale lengte van een personenauto?
Allemaal dingen die ze kunnen vragen, dus wel even de tijd nemen om het theorieboek door te lezen.

(net even gecontroleerd, behalve de maximale lengte van een personenauto wist ik ze allemaal nog, heb m'n theorie een maand of 6 geleden gehaald :'))
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_107330416
Ik had mijn TTT na een maand niet rijden en het ging gewoon op t zelfde niveau als de les ervoor :+ Het ligt dus ook wel aan de persoon of je er last van hebt of niet.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:53:58 #53
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107335056
Het is na 4 jaar uit met mijn vriend.....
Wanneer ik hem het ergst nodig had, heeft hij me gedumpt, ik lig al de hele dag huilend op bed, en maandag heb ik examen... hoe kan ik nou ooit mijn gedachte op de weg houden, als ik iemand verloren heb. :'(
droomdroomdroomm,
pi_107335544
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef XxSwollie het volgende:
Wanneer ik hem het ergst nodig had, heeft hij me gedumpt, ik lig al de hele dag huilend op bed, en maandag heb ik examen... hoe kan ik nou ooit mijn gedachte op de weg houden, als ik iemand verloren heb. :'(
Fix je op de weg als je aan het rijden bent...
Misschien ben ik emotioneel afgezaagd maar dat moet toch wel lukken?
Rustig aan.
pi_107350527
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef XxSwollie het volgende:
Je had/hebt hem juist helemaal niet nodig voor je examen, dat moet je namelijk helemaal zelf en alleen doen :*.

Huil even flink dit weekend en probeer maandag het gedoe voor een uurtje even links te laten liggen.

Succes.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:17:10 #56
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107351923
Bedankt echt, komt goedd! :)
droomdroomdroomm,
pi_107358060
Morgen afrijden, 14:00uur. Gaat sowieso goed komen, had na les 17 mijn TTT gehaald en de afgelopen rijlessen waren zonder grote fouten.
pi_107358087
Succes voor de mensen die morgen gaan afrijden!
  zondag 29 januari 2012 @ 13:37:04 #59
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107358175
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef EdNoolk het volgende:
Morgen afrijden, 14:00uur. Gaat sowieso goed komen, had na les 17 mijn TTT gehaald en de afgelopen rijlessen waren zonder grote fouten.
Hopelijk gaat het vannacht niet veel sneeuwen, maar ik wens je heel veel succes, en hopelijk halen we het beide! *O*
droomdroomdroomm,
pi_107358357
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:37 schreef XxSwollie het volgende:

[..]

Hopelijk gaat het vannacht niet veel sneeuwen, maar ik wens je heel veel succes, en hopelijk halen we het beide! *O*
Good luck :D
  zondag 29 januari 2012 @ 15:34:16 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107364179
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef H-D het volgende:
Succes voor de mensen die morgen gaan afrijden!
:Y
  zondag 29 januari 2012 @ 16:49:28 #62
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367017
ik heb de 22e weer examen, na inmiddels al 3x gezakt te zijn :')
pi_107367053
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:49 schreef Shispeed het volgende:
ik heb de 22e weer examen, na inmiddels al 3x gezakt te zijn :')
Dan gaat het nu vast wel lukken dan :P weet je iig prčcies wat je kan verwachten :P
  zondag 29 januari 2012 @ 17:04:45 #64
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367519
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:50 schreef H-D het volgende:

[..]

Dan gaat het nu vast wel lukken dan :P weet je iig prčcies wat je kan verwachten :P
ja dat is waar, maar ik zak iedere keer op allerlei kleine dingen die ik zelf als geen probleem ervaar :')
pi_107367552
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:04 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ja dat is waar, maar ik zak iedere keer op allerlei kleine dingen die ik zelf als geen probleem ervaar :')
Zoals?
  zondag 29 januari 2012 @ 17:09:37 #66
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367695
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:05 schreef H-D het volgende:

[..]

Zoals?
de eerste keer reed ik te nonchalant, de 2e keer te gespannen, de 3e keer te sportief :')
pi_107367832
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:09 schreef Shispeed het volgende:

[..]

de eerste keer reed ik te nonchalant, de 2e keer te gespannen, de 3e keer te sportief :')
Dan zou je zeggen dat je de 4e keer 'normaal' rijdt :+
  zondag 29 januari 2012 @ 17:18:35 #68
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367996
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:14 schreef H-D het volgende:

[..]

Dan zou je zeggen dat je de 4e keer 'normaal' rijdt :+
ik hoop het, ik rijd al een tijdje zelf rond en heb ook voor mijn werk een paar jaar auto's moeten verplaatsen, en ik rijd ook schakelbrommer en verschillende landbouwmachines dus ik zou wel makkelijk kunnen slagen zou je denken, maar schijnbaar is dat niet zo :')
pi_107368015
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:18 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik hoop het, ik rijd al een tijdje zelf rond en heb ook voor mijn werk een paar jaar auto's moeten verplaatsen, en ik rijd ook schakelbrommer en verschillende landbouwmachines dus ik zou wel makkelijk kunnen slagen zou je denken, maar schijnbaar is dat niet zo :')
Misschien vinden ze je juist daarom snel te assertief overkomen ofzo. :X
pi_107402761
En dat ging volgens plan. Ik keek af en toe niet goed genoeg naar links en één keer ging ik te hard een drempel over. Dat was het. Geslaagd.
pi_107402845
Feliciteerd!^^
  maandag 30 januari 2012 @ 15:31:33 #72
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107403011
Gefeliciteerd!
pi_107405066
Pfoe, zķ lang geleden dat ik mijn B heb gehaald... Voor mijn gevoel dan. 2008 was het en ik was zķ blij dat ik het gehaald had. Voel me wel een onwijze debiel dat ik er 48 lessen + nog 10 in de wacht voor mijn examen voor nodig heb gehad... Maargoed. Ik had gezworen dat ik na die ene keer NOOIT meer een rijbewijs zou gaan halen. Menn, dat examen... Horror vond ik het.

Maargoed, deze dappere dodo is nu dus bezig met haar E. En wederom heb ik knap veel lessen nodig. Snap echt niet waarom ik eraan begonnen ben, aangezien ik echt zo slecht in autorijden ben. En toch.... tķch wil ik het.

Heb inmiddels 4x2 uur les gehad en had van mijn instructeur het examen mogen aanvragen, maar ik wil en durf nog niet.

Mijn moeilijkheden:
- Inschatten of ik weg kan rijden (vooral op kruisingen)
- Scherpe bochten nemen op normale snelheid (ik ga dan het liefst 10 km/u rijden)
- Goed op het verkeer blijven letten bij manoeuvreren

Stom genoeg gaat alles achteruit wél "goed", maar vooruit rijden met aanhanger? Wil niet echt lukken nog. Dusja... Nog maar even oefenen. Komende les gaan we alleen maar kruisingen en scherpe bochten maken.
  maandag 30 januari 2012 @ 16:51:53 #74
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107406058
ik ben geslaagd!!! *O*
2 keer de motor uit laten vallen, en ik pakte een bocht van de zenuwen in zijn 2, waar je makkelijk mee in zijn 3 had kunnen nemen... Maar het kijk werk was super zei hij! :D

De instructeur vertelde dat ik een hele soepele examinator had, want menig anderen hadden me het een keertje over laten doen, :P ik was zijn laatste kandidaat voor vandaag. :)

*O*
droomdroomdroomm,
pi_107406190
Gefeliciteerd!
pi_107409169
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef XxSwollie het volgende:
ik ben geslaagd!!! *O*
2 keer de motor uit laten vallen, en ik pakte een bocht van de zenuwen in zijn 2, waar je makkelijk mee in zijn 3 had kunnen nemen... Maar het kijk werk was super zei hij! :D

De instructeur vertelde dat ik een hele soepele examinator had, want menig anderen hadden me het een keertje over laten doen, :P ik was zijn laatste kandidaat voor vandaag. :)

*O*
Lekker wij, gefeliciteerd!

Dank allemaal :)
  maandag 30 januari 2012 @ 19:34:26 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107411983
Jij ook gefeliciteerd Swollie!
pi_107412867
quote:
ik ben geslaagd!!! *O*

*O*
Super, zoals ik jou zo hoorde vertellen dacht ik wel dat je ging slagen :D Gefeliciteerd!
Als jij al om die kleine dingetjes het misschien overnieuw zou moeten doen, zou ik dan weer vanaf voor af aan moeten beginnen met lessen ? :+ :o
pi_107419467
quote:
ik ben geslaagd!!! *O*

*O*
Congratz!
pi_107423673
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:51 schreef H-D het volgende:
Hoezo onsocoiaal?
Ik stelde mij 2 maal verkeerd op 1 maal bij een wegversmalling, en de andere keer snap ik het commentaar van m'n examinator niet. Dit zag ik pas later in, dus helaas niet naar gevraagd wat hij op dat moment van mij verwachte. Ook zat ik te dicht op een vracht auto, dit was meer omdat ik wou inhalen op de snelweg, wou dus 120 gaan rijden i.p.v. 90. Maar toen ik de linker baan op ging, zij m'n examinator dat we de afslag moesten hebben dus moest ik hem er wel tussen drukken. Vervolgens heeft hij er wat van gezegd dat ik er te dicht op zat, en heb ik mijn gas los gelaten. Maar dit heeft hij niet gemerkt..
pi_107449605
Pff vanuit je school, na een schooldag van 8.30 tot 17.00 is geen aanrader. Men wat een hel van een uurtje was dat. Dus hier maar verder niet te veel over in zitten.
pi_107450468
quote:
ik ben geslaagd!!! *O*

*O*
*O*
Rustig aan.
pi_107513184
Ik moet de 14e opnieuw op voor rijexamen, zodalijk nog even een lesje, nadat ik erg genaaid was bij mijn eerste examen, ga ik wel met een slechte stemming het examen in, maarja. Ik ga gewoon subtiel laten weten dat als ik weer zak, dat ik er voorlopig mee stop. Dan weten ze dat er zo niets bij mij te halen valt.

Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_107513281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik moet de 14e opnieuw op voor rijexamen, zodalijk nog even een lesje, nadat ik erg genaaid was bij mijn eerste examen, ga ik wel met een slechte stemming het examen in, maarja. Ik ga gewoon subtiel laten weten dat als ik weer zak, dat ik er voorlopig mee stop. Dan weten ze dat er zo niets bij mij te halen valt.

Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
Denk niet dat dat echt helpt...doorgaans laten ze je niet zakken omdat ze nou eenmaal graag willen dat jij 4x examen doet oid.
pi_107513529
quote:

Heb je dan zelf het idee dat je het nog niet goed genoeg beheerst? Zo ja, waarom zeg je daar niks van tegen je examinator??

Btw vanmorgen mn oude rijinstructeur nog even zien rijden, natuurlijk even met een grijns mijn hand opgestoken. :D
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:21:41 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107514114
quote:

Hangt natuurlijk ook af van jou, hoe snel jij dingen oppakt.
Een andere rijschool zoeken staat je natuurlijk altijd vrij, wie weet hanteren die net een wat andere manier en slaat dat beter aan bij jou.
pi_107514680
Nee ik vind juist dat ik super rijd, bij mijn eerste examen had ik echt het idee dat ik fantastisch reed, een klein foutje, dat ik links op de weg voor sorteerde aangezien het een heel klein krap straatje was dus ik dacht dat het eenrichtingsweg was, dat was dus niet zo, maar dat werd niet eens meer op gebracht bij het gesprek nadien, het enige argument was dat mijn naderingssnelheid te hoog was voor een rotonde als ik op wachtende auto's af kwam rijden. Heb geen enkele ingreep gehad ofzo, dit was gewoon de enige reden waarom ik zakte. Sloeg echt nergens op.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:08:57 #88
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107515649
Misschien zat de examinator daardoor erg ongemakkelijk naast jou, dat ie net niet hoefde in te grijpen een paar keer omdat je dan net op tijd stopte, misschien vinden ze dat je dat beter moet inschatten voor ze jou een rijbewijs meegeven.
pi_107515959
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:08 schreef Marrije het volgende:
Misschien zat de examinator daardoor erg ongemakkelijk naast jou, dat ie net niet hoefde in te grijpen een paar keer omdat je dan net op tijd stopte, misschien vinden ze dat je dat beter moet inschatten voor ze jou een rijbewijs meegeven.
Mjah dat zou ik begrijpen, maar ik kan me het zelf helemaal niet meer herinneren, ik zou echt wel merken als ik te snel ergens op af zou komen =\
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:37:32 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107516466
Ik heb gemerkt dat ik toch de neiging heb later te remmen dan dat mijn instructeur dat zou doen. Dat levert verder geen problemen op, maar ik kan me voorstellen dat er meer zijn met die neiging en als je dan nķg wat later remt en wat harder dan komt het ook wel goed, maar dat is niet wat ze willen zien. Dan heeft de examinator al wel een stressmoment te pakken of er nog geremd gaat worden. Zoals je alles ruim op tijd moet doen, kijken, snelheid aanpassen (!) en versnelling aanpassen en nacontrole, hoort afremmen daar dus ook bij. Maar op zich lijkt me dat dan iets wat tijdens de lessen ook al boven water had moeten komen. Maar misschien vindt jouw instructeur dat je het binnen de marges doet en vindt de examinator dat je daar een paar keer overheen zat en dusdanig dat hij het toch een te groot gevaar vindt om je een rijbewijs mee te geven. Dat kun je gewoon navragen he, zodat je beter weet waar je nog aan moet werken. Want als jij het onzin vindt en je rijdt straks net zo weer dan kan het zijn dat je weer een examinator treft die dat onacceptabel vindt en dat zou zonde zijn.
pi_107520761
Eergister rijbewijs aangevraagd en vandaag heb ik 'm al opgehaald, zonder versneld aanvragen! Gelijk een stukje gereden in een benzine, ik leste altijd in een diesel. Heel erg wennen dit. Heel apart gevoel ook om nu zelfstandig te rijden, onafhankelijkheid. Veel succes nog iedereen die dit pasje na mij gaat halen!
pi_107525604
Morgen weer les, na meer dan een maand niet gereden te hebben :')
pi_107528270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nee ik vind juist dat ik super rijd, bij mijn eerste examen had ik echt het idee dat ik fantastisch reed, een klein foutje, dat ik links op de weg voor sorteerde aangezien het een heel klein krap straatje was dus ik dacht dat het eenrichtingsweg was, dat was dus niet zo, maar dat werd niet eens meer op gebracht bij het gesprek nadien, het enige argument was dat mijn naderingssnelheid te hoog was voor een rotonde als ik op wachtende auto's af kwam rijden. Heb geen enkele ingreep gehad ofzo, dit was gewoon de enige reden waarom ik zakte. Sloeg echt nergens op.
Want jij weet natuurlijk beter of je goed rijdt dan de examinator. Als ze je laten zakken is dat puur en alleen om je te pesten. En natuurlijk is het onredelijk om meer dan 2 keer af te rijden, het idee alleen al! Ik zou inderdaad stoppen, want daar zullen zij echt mee zitten :').

Je kan ook eens kijken waar het probleem ligt in plaats van de schuld bij anderen te zoeken.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_107529641
quote:
Denk meer dat het de algehele indruk van je rit was dat je deed zakken. En die fout een illustratie was van die indruk die de examinator kreeg.
pi_107545409
quote:
Nee ik vind juist dat ik super rijd
Altijd lachen, lessers die vinden dat ze geweldig rijden _O- . Man, je kan nog niets, zelfs niet als je net je rijbewijs hebt gehaald.
pi_107564799
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 03:39 schreef D0808 het volgende:

[..]

Altijd lachen, lessers die vinden dat ze geweldig rijden _O- . Man, je kan nog niets, zelfs niet als je net je rijbewijs hebt gehaald.
Gelukkig maar dat er mensen zijn die dit kunnen zien vanuit hun stoel voor de pc. Wat is niets kunnen? Natuurlijk kun je wel rijden, maar ik heb pas echt beter leren rijden nadat ik zelf kon gaan rijden zonder instructeur naast me, dat moet ik wel toegeven.
pi_107567147
Ik heb dinsdag mijn herexamen.. Zal deze doorgaan? Iemand ervaring met winterse omstandigheden? Blazen ze snel examens af cbr? Kleine straatjes blijven natuurlijk link met deze aanhoudende kou..
  vrijdag 3 februari 2012 @ 19:50:32 #98
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107568020
Als er geen sneeuw meer bjivalt, en ze blijven op de meeste wegen lekker doorstrooien dan gaat het denk ik gewoon door :) , ook die kleine straatjes worden de komende dagen meermaals door auto's bereden, en dus beter begaanbaar zijn.

:)
droomdroomdroomm,
pi_107591113
Nog een lullig verhaaltje horen? Sinds oktober mijn rijbewijs, gisteren voor het eerst sinds het lessen weer in sneeuw gereden. Ik net uitparkeren bij het winkelcentrum, extra voorzichtig want er staat een oudere man met winkelkarretje schuin achter me.

Op het moment dat ik eruit denk te zijn, duikt de eigenaar van de auto naast me op. Dat is dus toeschouwer nummer twee en allebei (uiteraard) op een plek waarop ik rekening moet houden met ze met uitparkeren want ik moet nu extra voorzichtig doen omdat ik bang ben dat de banden ineens grip krijgen en de auto voor- of achteruit schiet en iemand raak. En ja hoor, ik doe alles te snel en verkeerd, auto slaat af en komt vast te zitten in dat geultje net achter de parkeerplek. Kan niet voor of achteruit.

Inmiddels staan er vier mannen te kijken hoe ik -blonde tuthola in afgeragde Daihatsu- beurtelings voor en achteruit probeer te komen en uiteindelijk de handel stilzet. Ik gebaar naar mannetje met karretje dat hij er maar langs moet proberen te lopen omdat het ff niet lukt zo. Maar nee, natuurlijk niet! Er is een doos in nood, dus er gaan nu -inmiddels 5- mannen helpen.

Deur aan de rechterkant gaat open. Karretjesman zegt "Je moet hem in zijn 2 zetten en dan heeeel langzaam op laten komen!" Ik laat me niet kennen, steek mijn duim op en bedank vriendelijk. Auto weer aan, in zijn 2 en inderdaad krijg ik het kreng weer vooruit op de parkeerplaats. Nu poging twee. Weer in zijn achteruit, langzaam langzaam maar gestaag gaat ie. Aan de voorkant staan inmiddels 3 mannen te duwen. Ik ben er bijna uit. Op dat moment besluit een andere doos dat als er 5 mannen bezig zijn met een auto die blijkbaar vaststaat, dat een heel goed moment is om er achterlangs te lopen. Ik rem. Auto weer vast in geul.

Deur aan de linkerkant gaat open. Eigenaar auto naast me zegt "Nu sta je weer op hetzelfde punt! Je zit vast!". Nu duwen er 4 mannen mee. Man nummer 1 met het winkelkarretje staat inmiddels weer strategisch opgesteld op de plek waar ik moet indraaien :'). Ik rem.

Deur aan de rechterkant gaat open. Karremans. "Je zit vast!" Deur aan linkerkant gaat open. "Je zit weer vast!"

Enfin, ik ben er uiteindelijk uit geduwd en weggekomen, maar het enige wat ontbrak is het Benny Hill-muziekje :@
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')