En dat is nu precies wat je op waarde moet weten te schatten. Fietsers schatten jou ook in en het slechtste wat je kunt doen is schrikken en in paniek raken. In het verkeer communiceer je, jij communiceert iets en de fietser ook. Als er een fietser voor je langs flitst, heeft hij 3 seconden eerder al voorspeld wat jij gaat doen en waarschijnlijk terecht omdat je een onervaren auto bestuurder bent. Gewoon rijden en niet teveel nadenken, dan komt het goedquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:18 schreef jeroentje93 het volgende:
Heb ik ook last van idd, Marrije. Je denkt de situatie goed te overzien en toch schiet er dan wel is een fietser voorbij.
Wat mijn probleem daarbij nog wel eens is, is dat ik soms geen nacontrole doe. Enerzijds omdat je soms gezien hebt dat er toch niks aan kwam en anderzijds vergeet ik het wel eens.
Wel balen, want al die kleine minpunten maken dat ik nog niet op mag helaas.
Bijna, nu staan (volgens mij) alle geslaagden van 2011 in de OP, zodat er voor het volgende topic vers begonnen kan worden met die van 2012. (Anders missen we mensen bij het teruglinken enzo.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:34 schreef msnk het volgende:
De OP is hetzelfde? Of wat zie ik over het hoofd?
Idd niet schrikken en panieken. Maar ook niet teveel aarzelen. Want dan wordt je onvoorspelbaar voor fietsers en besluiten ze misschien op het laatste moment toch te gaan waardoor het maar net goed gaat ofzo.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:34 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
En dat is nu precies wat je op waarde moet weten te schatten. Fietsers schatten jou ook in en het slechtste wat je kunt doen is schrikken en in paniek raken. In het verkeer communiceer je, jij communiceert iets en de fietser ook. Als er een fietser voor je langs flitst, heeft hij 3 seconden eerder al voorspeld wat jij gaat doen en waarschijnlijk terecht omdat je een onervaren auto bestuurder bent. Gewoon rijden en niet teveel nadenken, dan komt het goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
Thanksquote:
Praktijkexamen ja,quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:37 schreef XxSwollie het volgende:
Praktijk Examen?
Ik maandag, dus nog lekker verweggos ;p
Hoeveel lessen heb je gehad enzo?quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:45 schreef Swomp het volgende:
[..]
Thanks
[..]
Praktijkexamen ja,
Het is zo maandag hoorSucces alvast !
Ik zit nu op 28 lessen volgens mij, dus dat zal neer komen op 40u.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:50 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je gehad enzo?![]()
watvoor auto les je?
Ah das wel netjesquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:32 schreef Swomp het volgende:
[..]
Ik zit nu op 28 lessen volgens mij, dus dat zal neer komen op 40u.
Ik les in een VW Polo Blue motion. Ik vind het wel een leuk autootje
Ik mag hopen dat ik hem gaan halenquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah das wel netjesDus dan ga je het gewoon zeker halen morgen
![]()
Ja rijdt het fijn? Zijn die niet best wel traag? Dacht dat ik eens zoiets gehoord had over de BM Polo. En je hebt 3cylinders dan ofniet? Niet onrustig op de snelweg enzo?
Dankuquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:43 schreef XxSwollie het volgende:
Heel veel succes!!!!![]()
Ik duim voor je, heb je 'n beetje een mooie tijd, dus niet om 8 uur in de ochtend ofzo? ;p
Als je gewoon rijd als in een normale les, en volle concentratie op de weg houd, dan haal je 'm!![]()
Thanks!quote:
Ja dat zeggen examinatoren/instructeurs echt altijd inderdaad. Maja het is natuurlijk logisch dat je zo af en toe wat inschattingsfoutjes maakt. Doen we allemaal weleensquote:Op donderdag 26 januari 2012 21:00 schreef Swomp het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ik hem gaan halen![]()
Heb nog wat moeite met vooruit kijken en moet beter anticiperen, je kent het wel het standaard verhaal bij alle lessers.
Ja ik vind hem wel fijn, maar ik ben ook niet beter gewend heMaar hij is idd niet erg snel ofzo, maar ach. Verder heb ik geen idee of het een 3 cilinder is, ik ben niet zo'n auto freak
[..]
Danku![]()
Ik moet rond 10u, is wel een lekkere tijd toch?
[..]
Thanks!
Haha, thanks!quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat zeggen examinatoren/instructeurs echt altijd inderdaad. Maja het is natuurlijk logisch dat je zo af en toe wat inschattingsfoutjes maakt. Doen we allemaal weleensHet hoeft ook niet foutloos toch? Gewoon netjes en veilig.
![]()
Verder is het volgens mij een 3cylinder en ik was een beetje nieuwsgierig of ie ook typische 3cylinder-rijeigenschappen had. Maar als je niet zo'n auto freak bent maakt het je wss niet zoveel uit![]()
![]()
Anyway veel succes morgen
Feliciteerdquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:38 schreef Swomp het volgende:
Ik ben geslaagd![]()
En hoe, sjongejonge...
Ik faalde wel een keer de bocht, nam hem te scherp terwijl er een auto links van me in de dode hoek zat. Ik dacht serieus, ok nu ben ik gezakt.
Verder nog 2 puntjes kwa doorijden, bij een voorangsweg oversteken, had ik eerder kunnen gaan, maar mijn instructeur zei afteraf dat hij ook gestopt zou zijn.
Hij had me dus kunnen laten zakken, maar over het algemeen reed ik goed zei hij, dus ik ben blij
Dus ik kn nu in het lijstje van 2012
Geluk idd. Maar dat hoor je tegenwoordig zovaak.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:14 schreef msnk het volgende:
Gefeliciteerd kerel
Wel geluk gehad met de examinator dus als ik dit zo lees? Of zijn examinatoren die je voor deze dingen laten zakken gewoon te streng?
Valt wel mee, had nog een buffer voor als ik ging zakken. Dus daar maakte ik me eerlijk gezegd niet heel druk om.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:47 schreef XxSwollie het volgende:
Aaahww, gefeliciteerd!!!,
Valt nu zeker een hele last van je af, geen geld meer kwijt zijn aan lessen, je hebt hem gewoon voor het leven!!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:39 schreef zeebeschuit het volgende:
Vandaag ook m'n praktijk gehaald. Niet in NL maar UK. Ze rijden hier in Vauxhall Corsa's. Gekkenhuis om hier te rijden (londen) want iedereen is ongeduldig, toeteren is hobby nummer 1 en de wegen zijn bijna nergens breed genoeg om met 2 auto's naast elkaar te rijden dus je moet telkens voor je tegenligger naar de zijkant van de weg (open plekken waar niemand staat geparkeerd) of Heel veel snelheid minderen om langzaam te passen zonder dat je iets raakt en dan ook nog eens brede bussen en fietsers zonder eigen fietspad dus gewoon tussen de auto's door. Gelukkig toch na veel lessen de 2de keer geslaagd. Scheelt gelukkig wel dat ik nooit in NL lessen heb gehad dus was wel direct gewend aan andere kant van de weg rijdenHad bij het examen maar 1 minor fault (van 15 die toegestaan waren). De examinator zei op het eind: als je belooft niet naast me te parken bij de supermarkt ben je geslaagd
Aangezien het inparkeren wat matig ging.
Overigens rij je hier tijdens je rijles NIET op de snelweg (niet toegestaan). Dat mag je dus na je examen zelf gaan proberenVreemde regel...
Weet iemand trouwens of auto-verhuur bedrijven wagens uitlenen aan mensen die rijbewijs pas net gehaald hebben in NL? Of is het nog steeds zo dat je 1 jaar moet wachten?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:38 schreef Swomp het volgende:
Ik ben geslaagd![]()
En hoe, sjongejonge...
Ik faalde wel een keer de bocht, nam hem te scherp terwijl er een auto links van me in de dode hoek zat. Ik dacht serieus, ok nu ben ik gezakt.
Verder nog 2 puntjes kwa doorijden, bij een voorangsweg oversteken, had ik eerder kunnen gaan, maar mijn instructeur zei afteraf dat hij ook gestopt zou zijn.
Hij had me dus kunnen laten zakken, maar over het algemeen reed ik goed zei hij, dus ik ben blij
Dus ik kn nu in het lijstje van 2012
Ik had juist niet door dat het stoplicht op groen stondquote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Vandaag om 15.50 had ik mijn praktijkexamen, gezakt. Het begin ging heel soepel, maar bij de snelweg ging het verkeerd. Het was zo giga druk op de a4 dat je met 60 moest invoegen, iedereen kleven ik kwam er moeilijk tussen en opeens stond alles stil en remde ik nietDus dat deed de examinator voor mij. Toen we weer verder konden rijden zag ik niet dat het stoplicht net voor mij op rood was gegaan dus remde de examinator weer voor mij. Daar reed ik, volgens de examinator, als een zonnetje. Kortom, gezakt als een baksteen en faalpunt de snelweg. Leerpuntje en zsm nieuw examen aanvragen.
Ja.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:06 schreef H-D het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
En hoe zit dat dan precies? Mag je dan zegmaar rijden met iemand die al langer rbw heeft? Zo zat het toch dacht ik?
Dat is niet helemaal waar. Het is niet de bedoeling dat de coach op wat voor manier dan ook zou ingrijpen, het is meer dat ze feedback geven tijdens het rijden en zeggen: niet zo hard!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:
[..]
Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
quote:De coach is een aanspreekpunt voor je en coacht waar nodig. De coach is geen rijinstructeur, hij/zij geeft je geen les en verricht zelf geen bestuurdershandelingen. Voor beginnende bestuurders kan het vanwege minder ervaring, lastig zijn om bepaalde verkeerssituaties in te schatten. De coach is er om je in dit soort situaties te helpen.
quote:De rijinstructeur geeft rijlessen, het is niet de bedoeling dat de coach dit gaat doen. Jij hebt je rijbewijs al behaald als je de weg opgaat samen met je coach. De coach heeft geen extra gas- of rempedaal. Hij kan dus niet met je 'meerijden' zoals een rijinstructeur dat wel kan.
Als je wilt, mag je wel een rijinstructeur als coach opgeven. Die hoeft dan niet minimaal 27 jaar te zijn en het is ook niet nodig dat de rijinstructeur minstens vijf jaar het B-rijbewijs heeft.
Bij mij was het echt nodig om het bij te houden. Als ik er een paar weken tussen had zitten, dan moest ik er echt weer inkomen en dan merkte ik dat het wel een kwartier of langer duurde voordat ik in de les zat. Zonde van de tijd, toch?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.
Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen
Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.
Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen
Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
Ah ok. Thanx voor de uitleg.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:
[..]
Ja.
Je haalt je rijbewijs zoals iedereen dit doet. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tijdens de rijlessen, examen, TTT, tussen iemand van 18 en iemand van 16 jaar.
Wanneer je geslaagd bent moet je je moet een begeleiderspas aanvragen bij de RBW. Hierop mogen 5 personen staan die voldoen aan een aantal eisen.
- ouder zijn dan 27 jaar.
- Langer dan 5 jaar het rijbewijs hebben
- Geen ernstig verkeersdelict ondergaan hebben.
Deze persoon mag iedereen zijn die aan bovenstaande verplichtingen voldoet. Zo heb ik mijn vader en moeder er opstaan, maar ook een werknemer van me vader (chaffeur).
Je mag dus alleen rijden wanneer met de coaches die jij op je begeleiderspasje hebt staan. Deze coaches moeten naast je zitten (dus niet op de achterbank) en nuchter zijn.
Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
True story. Dan toch maar z.s.m. aan m'n theorie gaan. Maar mijn broertje is ook nog niet begonnen met zijn theorie (hij heeft al 29 lessen gehad van de 30), bij hem gaat het rijden stukken beter. Mijn instructeur behandelt wel wat theorie in de auto ook en mijn logische niveau is best hoog waardoor ik veel van zijn vragen ook wel correct weet te beantwoorden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:57 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachen![]()
Verder merk ik ook dat minder dan 2 uur per week gewoon niet genoeg is voor mij. Het liefst doe ik meer, maar zonder theorie heeft dat niet veel nut merk ik nu ook.
Mijn instructeur slaat nu ook echt dreigende taal uit. Dat ik mijn theorie nu maar 's eindelijk moet gaan halenDus dat gaan we de komende paar weken maar 's regelen dan.
Hoe jij tot 20 lessen zonder theorie bent gekomen vind ik daarom wel héél erg opvallendGeen wonder dat je dan stilstaat!
Voor de zekerheid: Je haalt je theorie niet met logisch denken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:11 schreef Bendkorn het volgende:
[..]
True story. Dan toch maar z.s.m. aan m'n theorie gaan. Maar mijn broertje is ook nog niet begonnen met zijn theorie (hij heeft al 29 lessen gehad van de 30), bij hem gaat het rijden stukken beter. Mijn instructeur behandelt wel wat theorie in de auto ook en mijn logische niveau is best hoog waardoor ik veel van zijn vragen ook wel correct weet te beantwoorden.
Dat stilstaan zal wel een combinatie zijn van te weinig lessen en geen theorie doenIk ga hier z.s.m. mee aan de slag, thanks voor de reacties
Fix je op de weg als je aan het rijden bent...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef XxSwollie het volgende:
Het is na 4 jaar uit met mijn vriend.....
Wanneer ik hem het ergst nodig had, heeft hij me gedumpt, ik lig al de hele dag huilend op bed, en maandag heb ik examen... hoe kan ik nou ooit mijn gedachte op de weg houden, als ik iemand verloren heb.
Je had/hebt hem juist helemaal niet nodig voor je examen, dat moet je namelijk helemaal zelf en alleen doenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef XxSwollie het volgende:
Het is na 4 jaar uit met mijn vriend.....
Wanneer ik hem het ergst nodig had, heeft hij me gedumpt, ik lig al de hele dag huilend op bed, en maandag heb ik examen... hoe kan ik nou ooit mijn gedachte op de weg houden, als ik iemand verloren heb.
Hopelijk gaat het vannacht niet veel sneeuwen, maar ik wens je heel veel succes, en hopelijk halen we het beide!quote:Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef EdNoolk het volgende:
Morgen afrijden, 14:00uur. Gaat sowieso goed komen, had na les 17 mijn TTT gehaald en de afgelopen rijlessen waren zonder grote fouten.
Good luckquote:Op zondag 29 januari 2012 13:37 schreef XxSwollie het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het vannacht niet veel sneeuwen, maar ik wens je heel veel succes, en hopelijk halen we het beide!
quote:Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef H-D het volgende:
Succes voor de mensen die morgen gaan afrijden!
Dan gaat het nu vast wel lukken danquote:Op zondag 29 januari 2012 16:49 schreef Shispeed het volgende:
ik heb de 22e weer examen, na inmiddels al 3x gezakt te zijn
ja dat is waar, maar ik zak iedere keer op allerlei kleine dingen die ik zelf als geen probleem ervaarquote:Op zondag 29 januari 2012 16:50 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan gaat het nu vast wel lukken danweet je iig prčcies wat je kan verwachten
Zoals?quote:Op zondag 29 januari 2012 17:04 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja dat is waar, maar ik zak iedere keer op allerlei kleine dingen die ik zelf als geen probleem ervaar
Dan zou je zeggen dat je de 4e keer 'normaal' rijdtquote:Op zondag 29 januari 2012 17:09 schreef Shispeed het volgende:
[..]
de eerste keer reed ik te nonchalant, de 2e keer te gespannen, de 3e keer te sportief
ik hoop het, ik rijd al een tijdje zelf rond en heb ook voor mijn werk een paar jaar auto's moeten verplaatsen, en ik rijd ook schakelbrommer en verschillende landbouwmachines dus ik zou wel makkelijk kunnen slagen zou je denken, maar schijnbaar is dat niet zoquote:Op zondag 29 januari 2012 17:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan zou je zeggen dat je de 4e keer 'normaal' rijdt
Misschien vinden ze je juist daarom snel te assertief overkomen ofzo.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:18 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik hoop het, ik rijd al een tijdje zelf rond en heb ook voor mijn werk een paar jaar auto's moeten verplaatsen, en ik rijd ook schakelbrommer en verschillende landbouwmachines dus ik zou wel makkelijk kunnen slagen zou je denken, maar schijnbaar is dat niet zo
Lekker wij, gefeliciteerd!quote:Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef XxSwollie het volgende:
ik ben geslaagd!!!![]()
2 keer de motor uit laten vallen, en ik pakte een bocht van de zenuwen in zijn 2, waar je makkelijk mee in zijn 3 had kunnen nemen... Maar het kijk werk was super zei hij!![]()
De instructeur vertelde dat ik een hele soepele examinator had, want menig anderen hadden me het een keertje over laten doen,ik was zijn laatste kandidaat voor vandaag.
![]()
Super, zoals ik jou zo hoorde vertellen dacht ik wel dat je ging slagenquote:Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef XxSwollie het volgende:
ik ben geslaagd!!!![]()
2 keer de motor uit laten vallen, en ik pakte een bocht van de zenuwen in zijn 2, waar je makkelijk mee in zijn 3 had kunnen nemen... Maar het kijk werk was super zei hij!![]()
De instructeur vertelde dat ik een hele soepele examinator had, want menig anderen hadden me het een keertje over laten doen,ik was zijn laatste kandidaat voor vandaag.
![]()
Congratz!quote:Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef XxSwollie het volgende:
ik ben geslaagd!!!![]()
2 keer de motor uit laten vallen, en ik pakte een bocht van de zenuwen in zijn 2, waar je makkelijk mee in zijn 3 had kunnen nemen... Maar het kijk werk was super zei hij!![]()
De instructeur vertelde dat ik een hele soepele examinator had, want menig anderen hadden me het een keertje over laten doen,ik was zijn laatste kandidaat voor vandaag.
![]()
Ik stelde mij 2 maal verkeerd op 1 maal bij een wegversmalling, en de andere keer snap ik het commentaar van m'n examinator niet. Dit zag ik pas later in, dus helaas niet naar gevraagd wat hij op dat moment van mij verwachte. Ook zat ik te dicht op een vracht auto, dit was meer omdat ik wou inhalen op de snelweg, wou dus 120 gaan rijden i.p.v. 90. Maar toen ik de linker baan op ging, zij m'n examinator dat we de afslag moesten hebben dus moest ik hem er wel tussen drukken. Vervolgens heeft hij er wat van gezegd dat ik er te dicht op zat, en heb ik mijn gas los gelaten. Maar dit heeft hij niet gemerkt..quote:
quote:Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef XxSwollie het volgende:
ik ben geslaagd!!!![]()
2 keer de motor uit laten vallen, en ik pakte een bocht van de zenuwen in zijn 2, waar je makkelijk mee in zijn 3 had kunnen nemen... Maar het kijk werk was super zei hij!![]()
De instructeur vertelde dat ik een hele soepele examinator had, want menig anderen hadden me het een keertje over laten doen,ik was zijn laatste kandidaat voor vandaag.
![]()
Denk niet dat dat echt helpt...doorgaans laten ze je niet zakken omdat ze nou eenmaal graag willen dat jij 4x examen doet oid.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik moet de 14e opnieuw op voor rijexamen, zodalijk nog even een lesje, nadat ik erg genaaid was bij mijn eerste examen, ga ik wel met een slechte stemming het examen in, maarja. Ik ga gewoon subtiel laten weten dat als ik weer zak, dat ik er voorlopig mee stop. Dan weten ze dat er zo niets bij mij te halen valt.
Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
Heb je dan zelf het idee dat je het nog niet goed genoeg beheerst? Zo ja, waarom zeg je daar niks van tegen je examinator??quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
Hangt natuurlijk ook af van jou, hoe snel jij dingen oppakt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik moet de 14e opnieuw op voor rijexamen, zodalijk nog even een lesje, nadat ik erg genaaid was bij mijn eerste examen, ga ik wel met een slechte stemming het examen in, maarja. Ik ga gewoon subtiel laten weten dat als ik weer zak, dat ik er voorlopig mee stop. Dan weten ze dat er zo niets bij mij te halen valt.
Ook laat ik weten aan mijn rijinstructeur dat als ik weer zak, dat ik een nieuwe rijschool zoek, aangezien ik vind dat een gemiddelde rijschool mij in maximaal 2x moet laten slagen, zij moeten mij genoeg kunnen leren om dat in een fatsoenlijk aantal pogingen te halen.
Mjah dat zou ik begrijpen, maar ik kan me het zelf helemaal niet meer herinneren, ik zou echt wel merken als ik te snel ergens op af zou komen =\quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:08 schreef Marrije het volgende:
Misschien zat de examinator daardoor erg ongemakkelijk naast jou, dat ie net niet hoefde in te grijpen een paar keer omdat je dan net op tijd stopte, misschien vinden ze dat je dat beter moet inschatten voor ze jou een rijbewijs meegeven.
Want jij weet natuurlijk beter of je goed rijdt dan de examinator. Als ze je laten zakken is dat puur en alleen om je te pesten. En natuurlijk is het onredelijk om meer dan 2 keer af te rijden, het idee alleen al! Ik zou inderdaad stoppen, want daar zullen zij echt mee zittenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nee ik vind juist dat ik super rijd, bij mijn eerste examen had ik echt het idee dat ik fantastisch reed, een klein foutje, dat ik links op de weg voor sorteerde aangezien het een heel klein krap straatje was dus ik dacht dat het eenrichtingsweg was, dat was dus niet zo, maar dat werd niet eens meer op gebracht bij het gesprek nadien, het enige argument was dat mijn naderingssnelheid te hoog was voor een rotonde als ik op wachtende auto's af kwam rijden. Heb geen enkele ingreep gehad ofzo, dit was gewoon de enige reden waarom ik zakte. Sloeg echt nergens op.
Denk meer dat het de algehele indruk van je rit was dat je deed zakken. En die fout een illustratie was van die indruk die de examinator kreeg.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nee ik vind juist dat ik super rijd, bij mijn eerste examen had ik echt het idee dat ik fantastisch reed, een klein foutje, dat ik links op de weg voor sorteerde aangezien het een heel klein krap straatje was dus ik dacht dat het eenrichtingsweg was, dat was dus niet zo, maar dat werd niet eens meer op gebracht bij het gesprek nadien, het enige argument was dat mijn naderingssnelheid te hoog was voor een rotonde als ik op wachtende auto's af kwam rijden. Heb geen enkele ingreep gehad ofzo, dit was gewoon de enige reden waarom ik zakte. Sloeg echt nergens op.
Altijd lachen, lessers die vinden dat ze geweldig rijdenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:36 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nee ik vind juist dat ik super rijd
Gelukkig maar dat er mensen zijn die dit kunnen zien vanuit hun stoel voor de pc. Wat is niets kunnen? Natuurlijk kun je wel rijden, maar ik heb pas echt beter leren rijden nadat ik zelf kon gaan rijden zonder instructeur naast me, dat moet ik wel toegeven.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 03:39 schreef D0808 het volgende:
[..]
Altijd lachen, lessers die vinden dat ze geweldig rijden. Man, je kan nog niets, zelfs niet als je net je rijbewijs hebt gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |