Feliciteerdquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:38 schreef Swomp het volgende:
Ik ben geslaagd![]()
En hoe, sjongejonge...
Ik faalde wel een keer de bocht, nam hem te scherp terwijl er een auto links van me in de dode hoek zat. Ik dacht serieus, ok nu ben ik gezakt.
Verder nog 2 puntjes kwa doorijden, bij een voorangsweg oversteken, had ik eerder kunnen gaan, maar mijn instructeur zei afteraf dat hij ook gestopt zou zijn.
Hij had me dus kunnen laten zakken, maar over het algemeen reed ik goed zei hij, dus ik ben blij
Dus ik kn nu in het lijstje van 2012
Geluk idd. Maar dat hoor je tegenwoordig zovaak.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:14 schreef msnk het volgende:
Gefeliciteerd kerel
Wel geluk gehad met de examinator dus als ik dit zo lees? Of zijn examinatoren die je voor deze dingen laten zakken gewoon te streng?
Valt wel mee, had nog een buffer voor als ik ging zakken. Dus daar maakte ik me eerlijk gezegd niet heel druk om.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:47 schreef XxSwollie het volgende:
Aaahww, gefeliciteerd!!!,
Valt nu zeker een hele last van je af, geen geld meer kwijt zijn aan lessen, je hebt hem gewoon voor het leven!!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:39 schreef zeebeschuit het volgende:
Vandaag ook m'n praktijk gehaald. Niet in NL maar UK. Ze rijden hier in Vauxhall Corsa's. Gekkenhuis om hier te rijden (londen) want iedereen is ongeduldig, toeteren is hobby nummer 1 en de wegen zijn bijna nergens breed genoeg om met 2 auto's naast elkaar te rijden dus je moet telkens voor je tegenligger naar de zijkant van de weg (open plekken waar niemand staat geparkeerd) of Heel veel snelheid minderen om langzaam te passen zonder dat je iets raakt en dan ook nog eens brede bussen en fietsers zonder eigen fietspad dus gewoon tussen de auto's door. Gelukkig toch na veel lessen de 2de keer geslaagd. Scheelt gelukkig wel dat ik nooit in NL lessen heb gehad dus was wel direct gewend aan andere kant van de weg rijdenHad bij het examen maar 1 minor fault (van 15 die toegestaan waren). De examinator zei op het eind: als je belooft niet naast me te parken bij de supermarkt ben je geslaagd
Aangezien het inparkeren wat matig ging.
Overigens rij je hier tijdens je rijles NIET op de snelweg (niet toegestaan). Dat mag je dus na je examen zelf gaan proberenVreemde regel...
Weet iemand trouwens of auto-verhuur bedrijven wagens uitlenen aan mensen die rijbewijs pas net gehaald hebben in NL? Of is het nog steeds zo dat je 1 jaar moet wachten?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:38 schreef Swomp het volgende:
Ik ben geslaagd![]()
En hoe, sjongejonge...
Ik faalde wel een keer de bocht, nam hem te scherp terwijl er een auto links van me in de dode hoek zat. Ik dacht serieus, ok nu ben ik gezakt.
Verder nog 2 puntjes kwa doorijden, bij een voorangsweg oversteken, had ik eerder kunnen gaan, maar mijn instructeur zei afteraf dat hij ook gestopt zou zijn.
Hij had me dus kunnen laten zakken, maar over het algemeen reed ik goed zei hij, dus ik ben blij
Dus ik kn nu in het lijstje van 2012
Ik had juist niet door dat het stoplicht op groen stondquote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Vandaag om 15.50 had ik mijn praktijkexamen, gezakt. Het begin ging heel soepel, maar bij de snelweg ging het verkeerd. Het was zo giga druk op de a4 dat je met 60 moest invoegen, iedereen kleven ik kwam er moeilijk tussen en opeens stond alles stil en remde ik nietDus dat deed de examinator voor mij. Toen we weer verder konden rijden zag ik niet dat het stoplicht net voor mij op rood was gegaan dus remde de examinator weer voor mij. Daar reed ik, volgens de examinator, als een zonnetje. Kortom, gezakt als een baksteen en faalpunt de snelweg. Leerpuntje en zsm nieuw examen aanvragen.
Ja.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:06 schreef H-D het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
En hoe zit dat dan precies? Mag je dan zegmaar rijden met iemand die al langer rbw heeft? Zo zat het toch dacht ik?
Dat is niet helemaal waar. Het is niet de bedoeling dat de coach op wat voor manier dan ook zou ingrijpen, het is meer dat ze feedback geven tijdens het rijden en zeggen: niet zo hard!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:
[..]
Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
quote:De coach is een aanspreekpunt voor je en coacht waar nodig. De coach is geen rijinstructeur, hij/zij geeft je geen les en verricht zelf geen bestuurdershandelingen. Voor beginnende bestuurders kan het vanwege minder ervaring, lastig zijn om bepaalde verkeerssituaties in te schatten. De coach is er om je in dit soort situaties te helpen.
quote:De rijinstructeur geeft rijlessen, het is niet de bedoeling dat de coach dit gaat doen. Jij hebt je rijbewijs al behaald als je de weg opgaat samen met je coach. De coach heeft geen extra gas- of rempedaal. Hij kan dus niet met je 'meerijden' zoals een rijinstructeur dat wel kan.
Als je wilt, mag je wel een rijinstructeur als coach opgeven. Die hoeft dan niet minimaal 27 jaar te zijn en het is ook niet nodig dat de rijinstructeur minstens vijf jaar het B-rijbewijs heeft.
Bij mij was het echt nodig om het bij te houden. Als ik er een paar weken tussen had zitten, dan moest ik er echt weer inkomen en dan merkte ik dat het wel een kwartier of langer duurde voordat ik in de les zat. Zonde van de tijd, toch?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.
Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen
Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.
Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen
Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
Ah ok. Thanx voor de uitleg.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:
[..]
Ja.
Je haalt je rijbewijs zoals iedereen dit doet. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tijdens de rijlessen, examen, TTT, tussen iemand van 18 en iemand van 16 jaar.
Wanneer je geslaagd bent moet je je moet een begeleiderspas aanvragen bij de RBW. Hierop mogen 5 personen staan die voldoen aan een aantal eisen.
- ouder zijn dan 27 jaar.
- Langer dan 5 jaar het rijbewijs hebben
- Geen ernstig verkeersdelict ondergaan hebben.
Deze persoon mag iedereen zijn die aan bovenstaande verplichtingen voldoet. Zo heb ik mijn vader en moeder er opstaan, maar ook een werknemer van me vader (chaffeur).
Je mag dus alleen rijden wanneer met de coaches die jij op je begeleiderspasje hebt staan. Deze coaches moeten naast je zitten (dus niet op de achterbank) en nuchter zijn.
Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
True story. Dan toch maar z.s.m. aan m'n theorie gaan. Maar mijn broertje is ook nog niet begonnen met zijn theorie (hij heeft al 29 lessen gehad van de 30), bij hem gaat het rijden stukken beter. Mijn instructeur behandelt wel wat theorie in de auto ook en mijn logische niveau is best hoog waardoor ik veel van zijn vragen ook wel correct weet te beantwoorden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:57 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachen![]()
Verder merk ik ook dat minder dan 2 uur per week gewoon niet genoeg is voor mij. Het liefst doe ik meer, maar zonder theorie heeft dat niet veel nut merk ik nu ook.
Mijn instructeur slaat nu ook echt dreigende taal uit. Dat ik mijn theorie nu maar 's eindelijk moet gaan halenDus dat gaan we de komende paar weken maar 's regelen dan.
Hoe jij tot 20 lessen zonder theorie bent gekomen vind ik daarom wel héél erg opvallendGeen wonder dat je dan stilstaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |