abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:42:50 #37
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107310707
In wat voor opzicht? Kwa milieu? Of richting onveilig er snel voor langs en kleven?
Ik had eigenlijk een prachtige route vandaag, alleen die zon hing zo laag dat ik niet eens meer kon lezen wat er op de borden (op de snelweg) stond.
pi_107317779
Hoezo onsocoiaal?
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:33:18 #39
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107323364
Ik ben trouwens afgelopen donderdag geslaagd. :)

Ging op zich wel goed en had een leuke examinatrice. Ja, een vrouw dus. Die me instructeur ook nog goed kende. Daarnaast had ik ook nog een TTT gehad dus ik wist wat er van me verwacht werd en wat er ging gebeuren. Dit zorgde ervoor dat ik bijna geen zenuwen meer had wat wel fijn was.

Wel een klein foutje gemaakt. Een super klein eenrichtingstraatje gemist aan de rechterkant. :') Helemaal verdekt en er stonden ook nog auto's aan het uiteinde. Dus daarmee best wel geluk gehad. Ik was haar 3e 2Todrive kandidaat maar wel de eerste die geslaagd was bij haar. O+

Vrijdag RBW aangevraagd bij de gemeente. Dinsdagavond ophalen. ^O^
pi_107324074
Gefeliciteerd! :)
En hoe zit dat dan precies? Mag je dan zegmaar rijden met iemand die al langer rbw heeft? Zo zat het toch dacht ik? :P
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:31:51 #41
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_107324727
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:06 schreef H-D het volgende:
Gefeliciteerd! :)
En hoe zit dat dan precies? Mag je dan zegmaar rijden met iemand die al langer rbw heeft? Zo zat het toch dacht ik? :P
Ja.

Je haalt je rijbewijs zoals iedereen dit doet. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tijdens de rijlessen, examen, TTT, tussen iemand van 18 en iemand van 16 jaar.

Wanneer je geslaagd bent moet je je moet een begeleiderspas aanvragen bij de RBW. Hierop mogen 5 personen staan die voldoen aan een aantal eisen.
- ouder zijn dan 27 jaar.
- Langer dan 5 jaar het rijbewijs hebben
- Geen ernstig verkeersdelict ondergaan hebben.

Deze persoon mag iedereen zijn die aan bovenstaande verplichtingen voldoet. Zo heb ik mijn vader en moeder er opstaan, maar ook een werknemer van me vader (chaffeur).

Je mag dus alleen rijden wanneer met de coaches die jij op je begeleiderspasje hebt staan. Deze coaches moeten naast je zitten (dus niet op de achterbank) en nuchter zijn. :')

Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
pi_107325485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:

[..]

Maarja. Dit experiment is er om ons, de 17 jarige, begeleid auto te laten rijden. Dus dat de coach kan ingrijpen als er iets is. Alleen bij mijn vaders auto gaat dit al niet. Die is automaat en heeft alles elektronisch. Dus je kan duwen op die elektronische handrem zo vaak je wilt maar afremmen ga je niet. Eigenlijk zit je dus vaak in precies dezelfde situatie dan wanneer je alleen zou rijden zonder coach..
Dat is niet helemaal waar. Het is niet de bedoeling dat de coach op wat voor manier dan ook zou ingrijpen, het is meer dat ze feedback geven tijdens het rijden en zeggen: niet zo hard!

quote:
De coach is een aanspreekpunt voor je en coacht waar nodig. De coach is geen rijinstructeur, hij/zij geeft je geen les en verricht zelf geen bestuurdershandelingen. Voor beginnende bestuurders kan het vanwege minder ervaring, lastig zijn om bepaalde verkeerssituaties in te schatten. De coach is er om je in dit soort situaties te helpen.
quote:
De rijinstructeur geeft rijlessen, het is niet de bedoeling dat de coach dit gaat doen. Jij hebt je rijbewijs al behaald als je de weg opgaat samen met je coach. De coach heeft geen extra gas- of rempedaal. Hij kan dus niet met je 'meerijden' zoals een rijinstructeur dat wel kan.
Als je wilt, mag je wel een rijinstructeur als coach opgeven. Die hoeft dan niet minimaal 27 jaar te zijn en het is ook niet nodig dat de rijinstructeur minstens vijf jaar het B-rijbewijs heeft.
pi_107326304
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.

Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen :P

Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
pi_107327057
Als ik jou was zou ik z.s.m mijn theorie halen, want dan had ik het gevoel dat ik echt richting mijn praktijkexamen ging en daardoor deed ik ook steeds minder mn best
pi_107327088
Editen doet vervelend, minder = meer
pi_107327177
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad (aan het begin steeds 1 uur maar nu 1,5) en het gaat op zich wel oké. Ik was vanaf begin af al goed bezig zei m'n instructeur maar nu zegt hij dat ie geen vooruitgang meer ziet. Ik let de laatste tijd vooral op bij het kijken en het handelen gaat ook prima. Ik had een paar weken geleden wel een terugval, want ik was er met mijn hoofd gewoon niet bij.

Ook heb ik vaak moeite met het vinden van motivatie voor het rijden, ik denk dat daardoor ook de kwaliteit van mijn rijgedrag achteruit gaat. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik moet aan m'n theorie ook nog beginnen :P

Ik probeer zo regelmatig mogelijk te lessen maar door mijn studie zit er soms een week of twee tussen. Maakt dit veel verschil (naar jullie eigen ervaringen?)
Bij mij was het echt nodig om het bij te houden. Als ik er een paar weken tussen had zitten, dan moest ik er echt weer inkomen en dan merkte ik dat het wel een kwartier of langer duurde voordat ik in de les zat. Zonde van de tijd, toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:57:13 #47
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_107328611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:29 schreef Bendkorn het volgende:

Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachen :')

Verder merk ik ook dat minder dan 2 uur per week gewoon niet genoeg is voor mij. Het liefst doe ik meer, maar zonder theorie heeft dat niet veel nut merk ik nu ook.

Mijn instructeur slaat nu ook echt dreigende taal uit. Dat ik mijn theorie nu maar 's eindelijk moet gaan halen :P Dus dat gaan we de komende paar weken maar 's regelen dan.

Hoe jij tot 20 lessen zonder theorie bent gekomen vind ik daarom wel héél erg opvallend :o Geen wonder dat je dan stilstaat!
AFC AJAX
pi_107328864
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:31 schreef Repeating het volgende:

[..]

Ja.

Je haalt je rijbewijs zoals iedereen dit doet. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tijdens de rijlessen, examen, TTT, tussen iemand van 18 en iemand van 16 jaar.

Wanneer je geslaagd bent moet je je moet een begeleiderspas aanvragen bij de RBW. Hierop mogen 5 personen staan die voldoen aan een aantal eisen.
- ouder zijn dan 27 jaar.
- Langer dan 5 jaar het rijbewijs hebben
- Geen ernstig verkeersdelict ondergaan hebben.

Deze persoon mag iedereen zijn die aan bovenstaande verplichtingen voldoet. Zo heb ik mijn vader en moeder er opstaan, maar ook een werknemer van me vader (chaffeur).

Je mag dus alleen rijden wanneer met de coaches die jij op je begeleiderspasje hebt staan. Deze coaches moeten naast je zitten (dus niet op de achterbank) en nuchter zijn. :')

Ah ok. Thanx voor de uitleg. :P

Automaat rijdt wel echt fijn btw.
pi_107328981
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:57 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik heb nu 10 lessen gehad en ook ik merk dat ik behoorlijk stil sta nu. Ik had tussentijds wel twee weken niet gereden vanwege omstandigheden, ik merkte daarna wel dat het de eerste les daaropvolgend gelijk ruk ging. En met ruk bedoel ik dan ook echt... Je zou me vierkant uitlachen :')

Verder merk ik ook dat minder dan 2 uur per week gewoon niet genoeg is voor mij. Het liefst doe ik meer, maar zonder theorie heeft dat niet veel nut merk ik nu ook.

Mijn instructeur slaat nu ook echt dreigende taal uit. Dat ik mijn theorie nu maar 's eindelijk moet gaan halen :P Dus dat gaan we de komende paar weken maar 's regelen dan.

Hoe jij tot 20 lessen zonder theorie bent gekomen vind ik daarom wel héél erg opvallend :o Geen wonder dat je dan stilstaat!
True story. Dan toch maar z.s.m. aan m'n theorie gaan. Maar mijn broertje is ook nog niet begonnen met zijn theorie (hij heeft al 29 lessen gehad van de 30), bij hem gaat het rijden stukken beter. Mijn instructeur behandelt wel wat theorie in de auto ook en mijn logische niveau is best hoog waardoor ik veel van zijn vragen ook wel correct weet te beantwoorden.

Dat stilstaan zal wel een combinatie zijn van te weinig lessen en geen theorie doen :) Ik ga hier z.s.m. mee aan de slag, thanks voor de reacties ;)
pi_107329431
Dat merkte ik inderdaad ook, in de zomer een paar weken niet gelest door vakanties en dergelijke, maar daarna moet je er echt weer even inkomen. Lijkt me niet heel praktisch als dat de normale inplanning is. :)

En de geslaagden staan erbij in de wiki!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_107330376
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:11 schreef Bendkorn het volgende:

[..]

True story. Dan toch maar z.s.m. aan m'n theorie gaan. Maar mijn broertje is ook nog niet begonnen met zijn theorie (hij heeft al 29 lessen gehad van de 30), bij hem gaat het rijden stukken beter. Mijn instructeur behandelt wel wat theorie in de auto ook en mijn logische niveau is best hoog waardoor ik veel van zijn vragen ook wel correct weet te beantwoorden.

Dat stilstaan zal wel een combinatie zijn van te weinig lessen en geen theorie doen :) Ik ga hier z.s.m. mee aan de slag, thanks voor de reacties ;)
Voor de zekerheid: Je haalt je theorie niet met logisch denken.
Je moet ook flauwe afmetingen weten. Hoever mag je lading uitsteken aan voor- en achterkant van de aanhanger? Hoe breed mag een personenauto zijn? Hoeveel profieldiepte moeten je banden minimaal hebben? Wat is de maximale lengte van een personenauto?
Allemaal dingen die ze kunnen vragen, dus wel even de tijd nemen om het theorieboek door te lezen.

(net even gecontroleerd, behalve de maximale lengte van een personenauto wist ik ze allemaal nog, heb m'n theorie een maand of 6 geleden gehaald :'))
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_107330416
Ik had mijn TTT na een maand niet rijden en het ging gewoon op t zelfde niveau als de les ervoor :+ Het ligt dus ook wel aan de persoon of je er last van hebt of niet.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:53:58 #53
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107335056
Het is na 4 jaar uit met mijn vriend.....
Wanneer ik hem het ergst nodig had, heeft hij me gedumpt, ik lig al de hele dag huilend op bed, en maandag heb ik examen... hoe kan ik nou ooit mijn gedachte op de weg houden, als ik iemand verloren heb. :'(
droomdroomdroomm,
pi_107335544
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef XxSwollie het volgende:
Wanneer ik hem het ergst nodig had, heeft hij me gedumpt, ik lig al de hele dag huilend op bed, en maandag heb ik examen... hoe kan ik nou ooit mijn gedachte op de weg houden, als ik iemand verloren heb. :'(
Fix je op de weg als je aan het rijden bent...
Misschien ben ik emotioneel afgezaagd maar dat moet toch wel lukken?
Rustig aan.
pi_107350527
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:53 schreef XxSwollie het volgende:
Je had/hebt hem juist helemaal niet nodig voor je examen, dat moet je namelijk helemaal zelf en alleen doen :*.

Huil even flink dit weekend en probeer maandag het gedoe voor een uurtje even links te laten liggen.

Succes.
  zondag 29 januari 2012 @ 09:17:10 #56
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107351923
Bedankt echt, komt goedd! :)
droomdroomdroomm,
pi_107358060
Morgen afrijden, 14:00uur. Gaat sowieso goed komen, had na les 17 mijn TTT gehaald en de afgelopen rijlessen waren zonder grote fouten.
pi_107358087
Succes voor de mensen die morgen gaan afrijden!
  zondag 29 januari 2012 @ 13:37:04 #59
365281 XxSwollie
Dream your dreams.
pi_107358175
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef EdNoolk het volgende:
Morgen afrijden, 14:00uur. Gaat sowieso goed komen, had na les 17 mijn TTT gehaald en de afgelopen rijlessen waren zonder grote fouten.
Hopelijk gaat het vannacht niet veel sneeuwen, maar ik wens je heel veel succes, en hopelijk halen we het beide! *O*
droomdroomdroomm,
pi_107358357
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:37 schreef XxSwollie het volgende:

[..]

Hopelijk gaat het vannacht niet veel sneeuwen, maar ik wens je heel veel succes, en hopelijk halen we het beide! *O*
Good luck :D
  zondag 29 januari 2012 @ 15:34:16 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107364179
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:35 schreef H-D het volgende:
Succes voor de mensen die morgen gaan afrijden!
:Y
  zondag 29 januari 2012 @ 16:49:28 #62
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367017
ik heb de 22e weer examen, na inmiddels al 3x gezakt te zijn :')
pi_107367053
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:49 schreef Shispeed het volgende:
ik heb de 22e weer examen, na inmiddels al 3x gezakt te zijn :')
Dan gaat het nu vast wel lukken dan :P weet je iig prècies wat je kan verwachten :P
  zondag 29 januari 2012 @ 17:04:45 #64
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367519
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:50 schreef H-D het volgende:

[..]

Dan gaat het nu vast wel lukken dan :P weet je iig prècies wat je kan verwachten :P
ja dat is waar, maar ik zak iedere keer op allerlei kleine dingen die ik zelf als geen probleem ervaar :')
pi_107367552
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:04 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ja dat is waar, maar ik zak iedere keer op allerlei kleine dingen die ik zelf als geen probleem ervaar :')
Zoals?
  zondag 29 januari 2012 @ 17:09:37 #66
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367695
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:05 schreef H-D het volgende:

[..]

Zoals?
de eerste keer reed ik te nonchalant, de 2e keer te gespannen, de 3e keer te sportief :')
pi_107367832
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:09 schreef Shispeed het volgende:

[..]

de eerste keer reed ik te nonchalant, de 2e keer te gespannen, de 3e keer te sportief :')
Dan zou je zeggen dat je de 4e keer 'normaal' rijdt :+
  zondag 29 januari 2012 @ 17:18:35 #68
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_107367996
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:14 schreef H-D het volgende:

[..]

Dan zou je zeggen dat je de 4e keer 'normaal' rijdt :+
ik hoop het, ik rijd al een tijdje zelf rond en heb ook voor mijn werk een paar jaar auto's moeten verplaatsen, en ik rijd ook schakelbrommer en verschillende landbouwmachines dus ik zou wel makkelijk kunnen slagen zou je denken, maar schijnbaar is dat niet zo :')
pi_107368015
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:18 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik hoop het, ik rijd al een tijdje zelf rond en heb ook voor mijn werk een paar jaar auto's moeten verplaatsen, en ik rijd ook schakelbrommer en verschillende landbouwmachines dus ik zou wel makkelijk kunnen slagen zou je denken, maar schijnbaar is dat niet zo :')
Misschien vinden ze je juist daarom snel te assertief overkomen ofzo. :X
pi_107402761
En dat ging volgens plan. Ik keek af en toe niet goed genoeg naar links en één keer ging ik te hard een drempel over. Dat was het. Geslaagd.
pi_107402845
Feliciteerd!^^
  maandag 30 januari 2012 @ 15:31:33 #72
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107403011
Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')