abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108110554
Congrats^^
pi_108110672
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:14 schreef waaromniet1988 het volgende:
Hoelang hebben jullie dan geleerd voor de theorie?

Wees alsjeblieft eerlijk :P
Zaterdag heb ik het theorieboekje doorgelezen. Zondag 5 oefenexamens gemaakt. Maandag geslaagd :)
  FOK!fotograaf maandag 20 februari 2012 @ 20:22:34 #243
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108200759
Alhoewel ik met alleen een B genoeg met bakken achter de auto rijdt, morgen toch maar eens eieren voor mijn geld en weer eens de leswagen (bus :P ) in voor BE intest. Toch maar even op safe.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:43:56 #244
363823 Prequel
Just because
pi_108238596
Vandaag rijles gehad. Ik zei in 't begin nog dat ik het vandaag gewoon normaal en goed wilde doen. Daar komt natuurlijk niks van als je al 2 dagen lang met vervelende gedachten in je hoofd zit. :( Had van die fouten dat als hij niks zegt dat ik dan gewoon rechtdoor tuf ook al staat daar een verbodsbord. Omkeeropdracht met de achteruit-parkeermanier ging natuurlijk weer 'ik ga dan zo ergens tegen aan knallen hoor, als ik zo door ga', terwijl t dus wel gewoon goed ging..

Volgende week een les met een andere instructeur.. ben benieuwd.. en dan moet dat (klote)examen maar is aangevraagd worden vind ik.. ik wil dat stomme pasje nu ook.. :P
pi_108310981
Marrije super gedaan!

Ik had net voor het eerst sinds de zomer weer een proefles. Andere instructeur, auto en nieuwe stad. Was ontzettend anders, vooral de instructeur. Had eerst een heel rustig persoon, nu iemand die over van alles en nog wat praat en ontzettend veel op je afvuurt aan commentaar. Het huilen stond me nader dan het lachen op een punt, omdat het zoveel was dat je voor jezelf wilt opkomen. Moet dan opletten om niet in discussie te gaan, en hij had ook goede punten want hij wist zo te noemen waar mijn valkuilen lagen die ik allang kende.

Het rijden op zich ging technisch redelijk, maar was heel gespannen (verkrampt aan het stuur) helaas. Totaal niet rustig en alles te snel willen. Meer volgen van instructies dan weten wat je er gebeurt op de weg.

Ga nog bij andere rijscholen proefles nemen, omdat ik wel twijfel over deze persoon. Ik denk dat ik er wel meer van leer dan van mijn vorige instructeur, maar voel me niet echt bij hem op mijn gemak (maar dat is misschien aan mij dat ik net zolang zoek dat het plaatje perfect is, kan ook uitgaan van eigen kunnen natuurlijk).

Wel jammer vond ik het dat ik achteraf het gevoel had totaal geen kijkgedrag meer te hebben, dwz wel spiegelen maar niets zien, alle borden missen. Hopelijk komt dat weer, al was het altijd al een probleem :P.

Morgen weer een verhaal van de volgende proefles!
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:22:21 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108312916
Kan me wel indenken hoe je je gevoeld moet hebben.

Misschien een beetje vergelijkbaar met mij vandaag.
Ik heb vandaag mn rijbewijs opgehaald en het rijden was zķ anders als in de lesauto, het leek wel of ik opnieuw moest leren rijden -O- Parkeren gaat ook heel anders en na 5 keer (of meer?) insteken en weer terug was ik het zat en vond ik het prima dat ie zo'n 40 cm van de kant stond :')
En bij een druk parkeerterrein moest ik voordat ik daarop wilde rijden eerst wachten voor een fietser waardoor ik daarna een soort van hellingproef moest doen terwijl achter mij al een auto bijna op mn bumper zat. Ik probeerde een paar keer weg te komen maar het lukte gewoon niet, kon wel janken ;( Uiteindelijk heb ik m uit gezet en op de handrem en heeft mn man het voor me opgelost, ik wist ook gewoon even helemaal niet meer wat ik moest doen :@ De terugweg wilde ik dan ook niet rijden, maar wel gedaan en dat ging verder wel redelijk. Wel twee keer een geluid waar ik me rot van schrok, maar het schakelen met onze auto voelt anders aan als in de lesauto en ik zat er dus een paar keer flink naast ):O
Ik moet echt eerst wennen aan deze auto voor ik met mn kinderen de weg op ga.
pi_108313397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:22 schreef Marrije het volgende:
Kan me wel indenken hoe je je gevoeld moet hebben.

Misschien een beetje vergelijkbaar met mij vandaag.
Ik heb vandaag mn rijbewijs opgehaald en het rijden was zķ anders als in de lesauto, het leek wel of ik opnieuw moest leren rijden -O- Parkeren gaat ook heel anders en na 5 keer (of meer?) insteken en weer terug was ik het zat en vond ik het prima dat ie zo'n 40 cm van de kant stond :')
En bij een druk parkeerterrein moest ik voordat ik daarop wilde rijden eerst wachten voor een fietser waardoor ik daarna een soort van hellingproef moest doen terwijl achter mij al een auto bijna op mn bumper zat. Ik probeerde een paar keer weg te komen maar het lukte gewoon niet, kon wel janken ;( Uiteindelijk heb ik m uit gezet en op de handrem en heeft mn man het voor me opgelost, ik wist ook gewoon even helemaal niet meer wat ik moest doen :@ De terugweg wilde ik dan ook niet rijden, maar wel gedaan en dat ging verder wel redelijk. Wel twee keer een geluid waar ik me rot van schrok, maar het schakelen met onze auto voelt anders aan als in de lesauto en ik zat er dus een paar keer flink naast ):O
Ik moet echt eerst wennen aan deze auto voor ik met mn kinderen de weg op ga.
Waar rij je nu in dan?
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:33:41 #248
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108313631
In een alto oO<
pi_108313781
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:33 schreef Marrije het volgende:
In een alto oO<
Okee :o zou dan denken dat parkeren juist relaxer is dan met je lesauto ofniet? :P
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:38:46 #250
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108313969
De lesauto had een piepje als je te dicht met je achterkant op een andere auto zat en parkeren deed ik met de handvattentruc. Dat heeft onze auto dus allemaal niet :{
pi_108314222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:38 schreef Marrije het volgende:
De lesauto had een piepje als je te dicht met je achterkant op een andere auto zat en parkeren deed ik met de handvattentruc. Dat heeft onze auto dus allemaal niet :{
De handvattentruc? :@
pi_108314572
Marrije, kan je anders niet oefenen met je auto op een moment dat je man meekijkt? Zo ben ik gaan oefenen met m'n zus (dus dat ik reed en zij aanwijzingen gaf). Door het goed meekijken waar ze me heenstuurde weet ik nu wel hoe "groot" m'n auto is. (Dus op zoek gaan naar nieuwe herkenningspunten eigenlijk)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:47:20 #253
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108314575
Met fileparkeren, 1 rondje sturen en dan als je onderste handvat (die van de achterdeur) de stoeprand raakt in je spiegel, terugdraaien en je staat perfect.
pi_108314660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef Marrije het volgende:
Met fileparkeren, 1 rondje sturen en dan als je onderste handvat (die van de achterdeur) de stoeprand raakt in je spiegel, terugdraaien en je staat perfect.
Oooh dat. Dat deed ik ook toen ik net m'n rijbewijs had. Werkte nooit bij mij als het niet in m'n lesauto was :') . Mijn advies: kap met die trucs maar kijk gewoon goed in je spiegels en om je heen. Dan lukt fileparkeren ook prima ;)
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:06:31 #255
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108315916
Ijsdraakje, ja zo doen we dat nu ook maar levert alsnog best wat stress situaties op :@

HD, ja stoppen met die trucs, dat doe ik ook maar dan is het dus echt weer alsof je opnieuw moet leren rijden (bijzondere verrichtingen dan).

Tis weer ff vallen en opstaan en door de zure appel. In elk geval minder leuk dan ik had gehoopt ):O
pi_108316493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:06 schreef Marrije het volgende:
Ijsdraakje, ja zo doen we dat nu ook maar levert alsnog best wat stress situaties op :@

HD, ja stoppen met die trucs, dat doe ik ook maar dan is het dus echt weer alsof je opnieuw moet leren rijden (bijzondere verrichtingen dan).

Tis weer ff vallen en opstaan en door de zure appel. In elk geval minder leuk dan ik had gehoopt ):O
Hm ja dat kost eventjes tijd dan inderdaad. Maar dan kun je het ook in elke auto :D spiegels heb je altijd nmlk :+
pi_108316558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:06 schreef Marrije het volgende:

Heb je niet een rustige parkeerplaats in de buurt waar je een paar keer kan gaan steken? Ik ben gewoon bij de vakken voor de deur gaan oefenen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_108317240
Marrije, je bent niet de enige. Heb al een poosje m'n rijbewijs, maar door zwangerschap niet echt gereden. Sinds twee weken weer af en toe met de auto weg en sommige dingen gaan voor geen meter. Parkeren is vooral een lastig punt. :X

In het weekend zou ik wel even met de auto boodschappen doen. Nou, er was een parkeerplek vrij, maar op zo'n lastig punt dat ik maar weer naar huis ben gegaan en lopend naar de supermarkt terug ben gegaan. _O-

Gister 2 keer geprobeerd de auto achteruit in te parkeren en toen buren voor de ramen gingen meekijken ben ik weggereden, omgekeerd en op een heel ruime plek gaan staan bij andere buren voor de deur. :') Heb eenmaal thuis m'n man gevraagd de auto voor onze deur te zetten. :@

En die dag ook flink zitten stressen bij de hellingproef. Ik baalde zo. Er stond een heel mooie dure auto achter me en ik kneep hem echt enorm. Uiteindelijk is het wel in een keer gelukt, maar vraag niet hoe. B-)

En dat terwijl het met rijles altijd prima ging. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108319795
Er is toch echt maar één manier om het in de vingers te krijgen, hoor. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_108319874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:24 schreef Soempie het volgende:
Marrije, je bent niet de enige. Heb al een poosje m'n rijbewijs, maar door zwangerschap niet echt gereden. Sinds twee weken weer af en toe met de auto weg en sommige dingen gaan voor geen meter. Parkeren is vooral een lastig punt. :X

In het weekend zou ik wel even met de auto boodschappen doen. Nou, er was een parkeerplek vrij, maar op zo'n lastig punt dat ik maar weer naar huis ben gegaan en lopend naar de supermarkt terug ben gegaan. _O-

Gister 2 keer geprobeerd de auto achteruit in te parkeren en toen buren voor de ramen gingen meekijken ben ik weggereden, omgekeerd en op een heel ruime plek gaan staan bij andere buren voor de deur. :') Heb eenmaal thuis m'n man gevraagd de auto voor onze deur te zetten. :@

En die dag ook flink zitten stressen bij de hellingproef. Ik baalde zo. Er stond een heel mooie dure auto achter me en ik kneep hem echt enorm. Uiteindelijk is het wel in een keer gelukt, maar vraag niet hoe. B-)

En dat terwijl het met rijles altijd prima ging. 8)7
Begrijp me niet verkeerd maar ik zou er als de donder voor zorgen dat je van dit onzekere gedrag afkomt, desnoods door een paar extra lessen te nemen. Het gevaar bestaat dat je er in blijft of dat het erger wordt. Onzeker gedrag kan voor verwarring zorgen bij de overige weggebruikers en een ongeluk zit tenslotte in een heel klein hoekje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')