abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108054035
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
Iets waar ik nog wel eens discussie over heb: Mag je ook rechts inhalen als je op de uitvoegstrook zit?
Ik meen me te herinneren van wel (want blokmarkering), maar mijn bijrijder dacht van niet.
Ja dat mag volgens mij
pi_108055890
Dat mag inderdaad, als je rechts van de blokmarkering rijd
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:29:44 #228
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108056458
Yep en je mag ook rechts inhalen als de auto links van je richtingaanwijzer aan heeft om links af te slaan.
pi_108060244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:15 schreef JochemP het volgende:

[..]

Welke rijschool? Ik rij bij Snelweg in Haarlem :P
VVZ ga ik proberen. Ben je tevreden over Snelweg?
pi_108061313
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:17 schreef Morenoo het volgende:
Dat mag inderdaad, als je rechts van de blokmarkering rijd
En daar ook blijft, uiteraard. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_108070043
Ik dacht dus al dat het wel mocht. Mijn bijrijder heeft zijn rijbewijs al 25 jaar en hij wist zeker dat het niet mocht. Misschien zijn de regels hierin veranderd.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108070088
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:33 schreef Nagelschaartje het volgende:
Iets waar ik nog wel eens discussie over heb: Mag je ook rechts inhalen als je op de uitvoegstrook zit?
Ik meen me te herinneren van wel (want blokmarkering), maar mijn bijrijder dacht van niet.
Dan heet het geen inhalen, maar passeren denk ik :). Je haalt de auto immers niet in (anders zou je van de uitvoegstrook, voor de auto weer invoegen), maar je gaat hem voorbij.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:18:22 #233
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_108076747
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:45 schreef das_phantom het volgende:

[..]

VVZ ga ik proberen. Ben je tevreden over Snelweg?
Haha toevallig, ik zit bij Snelweg maar heb de instructeur/directeur van VVZ '(eenmanszaak volgensmij) omdat hij af en toe ook voor Snelweg rijdt. Ik heb hier ergens boven een verhaaltje getypt over mijn ervaringen met die instructeur. Als je al goed kan rijden is het een prima instructeur, laat ik het zo zeggen :P
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:13:42 #234
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108088662
Eindelijk maar toch, vandaag voor de 2e keer afgereden en geslaagd *O*
Het ging als een tierelier!
pi_108089622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:18 schreef JochemP het volgende:

[..]

Haha toevallig, ik zit bij Snelweg maar heb de instructeur/directeur van VVZ '(eenmanszaak volgensmij) omdat hij af en toe ook voor Snelweg rijdt. Ik heb hier ergens boven een verhaaltje getypt over mijn ervaringen met die instructeur. Als je al goed kan rijden is het een prima instructeur, laat ik het zo zeggen :P
Jeetje, gelezen en ik hoop maar dat het meevalt. Ben nu aan t twijfelen omdat ik niet echt aanleg heb en juist een onzekere rijder ben ;( Misschien toch ook maar bij een andere rijschool een proefles boeken.

Heb je nu trouwens een andere instructeur aangevraagd zoals je eerder heb genoemd?

En: weet jij of klasgenoten iets van rijschool HUS? Lees daar wat gemengde verhalen over.

[ Bericht 1% gewijzigd door das_phantom op 17-02-2012 18:45:28 ]
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:00:31 #236
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_108090338
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:40 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Jeetje, gelezen en ik hoop maar dat het meevalt. Ben nu aan t twijfelen omdat ik niet echt aanleg heb en juist een onzekere rijder ben ;( Misschien toch ook maar bij een andere rijschool een proefles boeken.

Heb je nu trouwens een andere instructeur aangevraagd zoals je eerder heb genoemd?

En: weet jij of klasgenoten iets van rijschool HUS? Lees daar wat gemengde verhalen over.
Ik zit nog bij dezelfde, ik kijk het nog even aan. HUS weet ik niks van, had er zelfs nog nooit van gehoord, totdat ik er eergisteren een autootje van zag rijden in de stad :P Ik zie elke dag nog nieuwe rijscholen, echt verbazingwekkend...
pi_108090505
Heb bij beiden nu een proefles staan deze week, zal laten weten hoe het ging!
pi_108091448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:13 schreef Marrije het volgende:
Eindelijk maar toch, vandaag voor de 2e keer afgereden en geslaagd *O*
Het ging als een tierelier!
Gratz!
Rustig aan.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:49:09 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108092302
Thanks, ben echt zķ blij, wat een opluchting.

• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
Oktober 2011 begonnen
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
Dubbele volle uren gelest, meer dan 80 uur (maar ik ben zwanger he :') )
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
ingrepen bij van alles wel een keertje, rood stoplicht niet gezien, voorrangsfoutje, te laat geremd voor voorganger
• Wanneer je geslaagd bent.
feb 2012 2e poging (1e poging jan 2012 gezakt)
pi_108109206
Gefeliciteerd Marrije *O* !
pi_108110554
Congrats^^
pi_108110672
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:14 schreef waaromniet1988 het volgende:
Hoelang hebben jullie dan geleerd voor de theorie?

Wees alsjeblieft eerlijk :P
Zaterdag heb ik het theorieboekje doorgelezen. Zondag 5 oefenexamens gemaakt. Maandag geslaagd :)
  FOK!fotograaf maandag 20 februari 2012 @ 20:22:34 #243
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108200759
Alhoewel ik met alleen een B genoeg met bakken achter de auto rijdt, morgen toch maar eens eieren voor mijn geld en weer eens de leswagen (bus :P ) in voor BE intest. Toch maar even op safe.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:43:56 #244
363823 Prequel
Just because
pi_108238596
Vandaag rijles gehad. Ik zei in 't begin nog dat ik het vandaag gewoon normaal en goed wilde doen. Daar komt natuurlijk niks van als je al 2 dagen lang met vervelende gedachten in je hoofd zit. :( Had van die fouten dat als hij niks zegt dat ik dan gewoon rechtdoor tuf ook al staat daar een verbodsbord. Omkeeropdracht met de achteruit-parkeermanier ging natuurlijk weer 'ik ga dan zo ergens tegen aan knallen hoor, als ik zo door ga', terwijl t dus wel gewoon goed ging..

Volgende week een les met een andere instructeur.. ben benieuwd.. en dan moet dat (klote)examen maar is aangevraagd worden vind ik.. ik wil dat stomme pasje nu ook.. :P
pi_108310981
Marrije super gedaan!

Ik had net voor het eerst sinds de zomer weer een proefles. Andere instructeur, auto en nieuwe stad. Was ontzettend anders, vooral de instructeur. Had eerst een heel rustig persoon, nu iemand die over van alles en nog wat praat en ontzettend veel op je afvuurt aan commentaar. Het huilen stond me nader dan het lachen op een punt, omdat het zoveel was dat je voor jezelf wilt opkomen. Moet dan opletten om niet in discussie te gaan, en hij had ook goede punten want hij wist zo te noemen waar mijn valkuilen lagen die ik allang kende.

Het rijden op zich ging technisch redelijk, maar was heel gespannen (verkrampt aan het stuur) helaas. Totaal niet rustig en alles te snel willen. Meer volgen van instructies dan weten wat je er gebeurt op de weg.

Ga nog bij andere rijscholen proefles nemen, omdat ik wel twijfel over deze persoon. Ik denk dat ik er wel meer van leer dan van mijn vorige instructeur, maar voel me niet echt bij hem op mijn gemak (maar dat is misschien aan mij dat ik net zolang zoek dat het plaatje perfect is, kan ook uitgaan van eigen kunnen natuurlijk).

Wel jammer vond ik het dat ik achteraf het gevoel had totaal geen kijkgedrag meer te hebben, dwz wel spiegelen maar niets zien, alle borden missen. Hopelijk komt dat weer, al was het altijd al een probleem :P.

Morgen weer een verhaal van de volgende proefles!
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:22:21 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108312916
Kan me wel indenken hoe je je gevoeld moet hebben.

Misschien een beetje vergelijkbaar met mij vandaag.
Ik heb vandaag mn rijbewijs opgehaald en het rijden was zķ anders als in de lesauto, het leek wel of ik opnieuw moest leren rijden -O- Parkeren gaat ook heel anders en na 5 keer (of meer?) insteken en weer terug was ik het zat en vond ik het prima dat ie zo'n 40 cm van de kant stond :')
En bij een druk parkeerterrein moest ik voordat ik daarop wilde rijden eerst wachten voor een fietser waardoor ik daarna een soort van hellingproef moest doen terwijl achter mij al een auto bijna op mn bumper zat. Ik probeerde een paar keer weg te komen maar het lukte gewoon niet, kon wel janken ;( Uiteindelijk heb ik m uit gezet en op de handrem en heeft mn man het voor me opgelost, ik wist ook gewoon even helemaal niet meer wat ik moest doen :@ De terugweg wilde ik dan ook niet rijden, maar wel gedaan en dat ging verder wel redelijk. Wel twee keer een geluid waar ik me rot van schrok, maar het schakelen met onze auto voelt anders aan als in de lesauto en ik zat er dus een paar keer flink naast ):O
Ik moet echt eerst wennen aan deze auto voor ik met mn kinderen de weg op ga.
pi_108313397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:22 schreef Marrije het volgende:
Kan me wel indenken hoe je je gevoeld moet hebben.

Misschien een beetje vergelijkbaar met mij vandaag.
Ik heb vandaag mn rijbewijs opgehaald en het rijden was zķ anders als in de lesauto, het leek wel of ik opnieuw moest leren rijden -O- Parkeren gaat ook heel anders en na 5 keer (of meer?) insteken en weer terug was ik het zat en vond ik het prima dat ie zo'n 40 cm van de kant stond :')
En bij een druk parkeerterrein moest ik voordat ik daarop wilde rijden eerst wachten voor een fietser waardoor ik daarna een soort van hellingproef moest doen terwijl achter mij al een auto bijna op mn bumper zat. Ik probeerde een paar keer weg te komen maar het lukte gewoon niet, kon wel janken ;( Uiteindelijk heb ik m uit gezet en op de handrem en heeft mn man het voor me opgelost, ik wist ook gewoon even helemaal niet meer wat ik moest doen :@ De terugweg wilde ik dan ook niet rijden, maar wel gedaan en dat ging verder wel redelijk. Wel twee keer een geluid waar ik me rot van schrok, maar het schakelen met onze auto voelt anders aan als in de lesauto en ik zat er dus een paar keer flink naast ):O
Ik moet echt eerst wennen aan deze auto voor ik met mn kinderen de weg op ga.
Waar rij je nu in dan?
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:33:41 #248
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108313631
In een alto oO<
pi_108313781
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:33 schreef Marrije het volgende:
In een alto oO<
Okee :o zou dan denken dat parkeren juist relaxer is dan met je lesauto ofniet? :P
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:38:46 #250
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108313969
De lesauto had een piepje als je te dicht met je achterkant op een andere auto zat en parkeren deed ik met de handvattentruc. Dat heeft onze auto dus allemaal niet :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')