abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108314222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:38 schreef Marrije het volgende:
De lesauto had een piepje als je te dicht met je achterkant op een andere auto zat en parkeren deed ik met de handvattentruc. Dat heeft onze auto dus allemaal niet :{
De handvattentruc? :@
pi_108314572
Marrije, kan je anders niet oefenen met je auto op een moment dat je man meekijkt? Zo ben ik gaan oefenen met m'n zus (dus dat ik reed en zij aanwijzingen gaf). Door het goed meekijken waar ze me heenstuurde weet ik nu wel hoe "groot" m'n auto is. (Dus op zoek gaan naar nieuwe herkenningspunten eigenlijk)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:47:20 #253
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108314575
Met fileparkeren, 1 rondje sturen en dan als je onderste handvat (die van de achterdeur) de stoeprand raakt in je spiegel, terugdraaien en je staat perfect.
pi_108314660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef Marrije het volgende:
Met fileparkeren, 1 rondje sturen en dan als je onderste handvat (die van de achterdeur) de stoeprand raakt in je spiegel, terugdraaien en je staat perfect.
Oooh dat. Dat deed ik ook toen ik net m'n rijbewijs had. Werkte nooit bij mij als het niet in m'n lesauto was :') . Mijn advies: kap met die trucs maar kijk gewoon goed in je spiegels en om je heen. Dan lukt fileparkeren ook prima ;)
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:06:31 #255
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108315916
Ijsdraakje, ja zo doen we dat nu ook maar levert alsnog best wat stress situaties op :@

HD, ja stoppen met die trucs, dat doe ik ook maar dan is het dus echt weer alsof je opnieuw moet leren rijden (bijzondere verrichtingen dan).

Tis weer ff vallen en opstaan en door de zure appel. In elk geval minder leuk dan ik had gehoopt ):O
pi_108316493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:06 schreef Marrije het volgende:
Ijsdraakje, ja zo doen we dat nu ook maar levert alsnog best wat stress situaties op :@

HD, ja stoppen met die trucs, dat doe ik ook maar dan is het dus echt weer alsof je opnieuw moet leren rijden (bijzondere verrichtingen dan).

Tis weer ff vallen en opstaan en door de zure appel. In elk geval minder leuk dan ik had gehoopt ):O
Hm ja dat kost eventjes tijd dan inderdaad. Maar dan kun je het ook in elke auto :D spiegels heb je altijd nmlk :+
pi_108316558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:06 schreef Marrije het volgende:

Heb je niet een rustige parkeerplaats in de buurt waar je een paar keer kan gaan steken? Ik ben gewoon bij de vakken voor de deur gaan oefenen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108317240
Marrije, je bent niet de enige. Heb al een poosje m'n rijbewijs, maar door zwangerschap niet echt gereden. Sinds twee weken weer af en toe met de auto weg en sommige dingen gaan voor geen meter. Parkeren is vooral een lastig punt. :X

In het weekend zou ik wel even met de auto boodschappen doen. Nou, er was een parkeerplek vrij, maar op zo'n lastig punt dat ik maar weer naar huis ben gegaan en lopend naar de supermarkt terug ben gegaan. _O-

Gister 2 keer geprobeerd de auto achteruit in te parkeren en toen buren voor de ramen gingen meekijken ben ik weggereden, omgekeerd en op een heel ruime plek gaan staan bij andere buren voor de deur. :') Heb eenmaal thuis m'n man gevraagd de auto voor onze deur te zetten. :@

En die dag ook flink zitten stressen bij de hellingproef. Ik baalde zo. Er stond een heel mooie dure auto achter me en ik kneep hem echt enorm. Uiteindelijk is het wel in een keer gelukt, maar vraag niet hoe. B-)

En dat terwijl het met rijles altijd prima ging. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108319795
Er is toch echt maar één manier om het in de vingers te krijgen, hoor. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_108319874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:24 schreef Soempie het volgende:
Marrije, je bent niet de enige. Heb al een poosje m'n rijbewijs, maar door zwangerschap niet echt gereden. Sinds twee weken weer af en toe met de auto weg en sommige dingen gaan voor geen meter. Parkeren is vooral een lastig punt. :X

In het weekend zou ik wel even met de auto boodschappen doen. Nou, er was een parkeerplek vrij, maar op zo'n lastig punt dat ik maar weer naar huis ben gegaan en lopend naar de supermarkt terug ben gegaan. _O-

Gister 2 keer geprobeerd de auto achteruit in te parkeren en toen buren voor de ramen gingen meekijken ben ik weggereden, omgekeerd en op een heel ruime plek gaan staan bij andere buren voor de deur. :') Heb eenmaal thuis m'n man gevraagd de auto voor onze deur te zetten. :@

En die dag ook flink zitten stressen bij de hellingproef. Ik baalde zo. Er stond een heel mooie dure auto achter me en ik kneep hem echt enorm. Uiteindelijk is het wel in een keer gelukt, maar vraag niet hoe. B-)

En dat terwijl het met rijles altijd prima ging. 8)7
Begrijp me niet verkeerd maar ik zou er als de donder voor zorgen dat je van dit onzekere gedrag afkomt, desnoods door een paar extra lessen te nemen. Het gevaar bestaat dat je er in blijft of dat het erger wordt. Onzeker gedrag kan voor verwarring zorgen bij de overige weggebruikers en een ongeluk zit tenslotte in een heel klein hoekje.
pi_108320410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:49 schreef Marrije het volgende:
Thanks, ben echt zķ blij, wat een opluchting.

• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
Oktober 2011 begonnen
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
Dubbele volle uren gelest, meer dan 80 uur (maar ik ben zwanger he :') )
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
ingrepen bij van alles wel een keertje, rood stoplicht niet gezien, voorrangsfoutje, te laat geremd voor voorganger
• Wanneer je geslaagd bent.
feb 2012 2e poging (1e poging jan 2012 gezakt)
Super, gefeliciteerd! En dat voor het eerst in je eigen auto rijden lijkt me ook wat eng en onwennig, maar gewoon lekker oefenen zonder je kinderen erbij tot je zeker bent van je zaak :Y

Ik heb dinsdag mn rijles verpest. We reden door dorpen die ik niet kende, met van die slingerwegen in het donker, en ineens reed ik de snelweg op. Van schrik was ik er af en de instructeur heeft ingegrepen en ons op de vluchtstrook gereden :') Maar vandaag ging alles pérfect! Zo raar :? Hebben jullie dit ook? dus dat het de ene keer extreem slecht, en dan weer supergoed gaat?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_108320801
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:12 schreef princess-a het volgende:

[..]

Super, gefeliciteerd! En dat voor het eerst in je eigen auto rijden lijkt me ook wat eng en onwennig, maar gewoon lekker oefenen zonder je kinderen erbij tot je zeker bent van je zaak :Y

Ik heb dinsdag mn rijles verpest. We reden door dorpen die ik niet kende, met van die slingerwegen in het donker, en ineens reed ik de snelweg op. Van schrik was ik er af en de instructeur heeft ingegrepen en ons op de vluchtstrook gereden :') Maar vandaag ging alles pérfect! Zo raar :? Hebben jullie dit ook? dus dat het de ene keer extreem slecht, en dan weer supergoed gaat?
Ik heb aan het eind van een prima les een boom geramd. :') (En bijna een andere auto in een les die verder écht heel goed ging. :+)

Gelukkig zakten die fratsen later weg. :P (nu ram ik hoogstens stoepjes. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108321516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef Marrije het volgende:
da's ook gewoon stom, omdat dat autospecifiek is. ik kreeg geloof ik deze truc mee: terugsturen als je rechterspiegel op dezelfde haakse lijn op de stoep staat als de achterkant van de auto waar je achter parkeert... die is veel universeler
pi_108321702
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb aan het eind van een prima les een boom geramd. :') (En bijna een andere auto in een les die verder écht heel goed ging. :+)

Gelukkig zakten die fratsen later weg. :P (nu ram ik hoogstens stoepjes. :+)
Whaha oh wat erg! Echt geramd ook, of bijna geramd? :P
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_108322112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:31 schreef princess-a het volgende:

[..]

Whaha oh wat erg! Echt geramd ook, of bijna geramd? :P
Ik was aan het inparkeren en toen was het *pok* *regen van blaadjes*

:')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 23 februari 2012 @ 21:39:26 #266
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_108322251
Ik word er zo verdrietig van dat iedereen zijn rijbewijs zo snel lijkt te halen in mijn omgeving, behalve ik. :'(
Mijn beste vriendin had haar eerste examen een dag na mij, zij heeft hem toen gehaald en zelfs al een eigen auto. Ik begin over twee weken weer aan mijn derde examen, straks haal ik het dan wéér niet. Ik heb amper nog geld voor lessen. :(
Maarja ieder zijn talenten he? Ik ben helaas geen ster hierin. :9
pi_108332691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:12 schreef princess-a het volgende:

[..]

Jawel, had ik ook altijd, maar perfect ging het nooit :P. Het gekke was dat ik mijn beste les reed toen ik drie weken niet gereden had. De les daarna was juist weer de slechtste ooit!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 02:44:37 #268
30252 Soempie
Procreating
pi_108333994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:05 schreef D0808 het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd maar ik zou er als de donder voor zorgen dat je van dit onzekere gedrag afkomt, desnoods door een paar extra lessen te nemen. Het gevaar bestaat dat je er in blijft of dat het erger wordt. Onzeker gedrag kan voor verwarring zorgen bij de overige weggebruikers en een ongeluk zit tenslotte in een heel klein hoekje.
't Komt echt wel goed. De hellingproef vond ik lastig, omdat ik het opeens met de handrem moest doen in een benzineauto. Gemerkt dat het prima gaat en dat ik me helemaal niet druk had hoeven maken. En voor het parkeren ga ik dit weekend even oefenen op een groot parkeerterrein. Verder gewoon in een keer geslaagd (wat m'n instructeur ook al had voorspeld), zonder op- of aanmerkingen, maar als je maanden helemaal niet rijdt, dan is het vervolgens wel even wennen en zoeken.

Had misschien m'n post anders moeten formuleren, maar ik vond het wel grappig dat ik niet de enige ben die nog moet zoeken hoe dingen te doen in een andere auto (en na maanden niet rijden).

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:04 schreef Ferdo het volgende:
Er is toch echt maar één manier om het in de vingers te krijgen, hoor. :P
Dit dus. Daarom gaat het ook wel goed komen zonder extra lessen.

Moet toch echt gaan letten op m'n posts, want zo onzeker ben ik verder niet. Het zijn 3 korte situaties uitvergroot. :) En wat overdreven beschreven.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 24 februari 2012 @ 08:12:14 #269
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108334743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:29 schreef Daantke het volgende:

[..]

da's ook gewoon stom, omdat dat autospecifiek is. ik kreeg geloof ik deze truc mee: terugsturen als je rechterspiegel op dezelfde haakse lijn op de stoep staat als de achterkant van de auto waar je achter parkeert... die is veel universeler
t Zal aan mij liggen maar ik begrijp het niet meteen :@ Maar misschien dat iemand het ook nog op een andere manier kan uitleggen want de tip klinkt an sich wel goed :D

Soempie, gelukkig herkenning ;) Maar wat ijsdraakje zegt inderdaad, en wat jij zelf ook al aangeeft, gewoon veel oefenen. We komen er wel :P Maar dat is niet waar je op hoopt als je geslaagd bent, dan wil je eigenlijk gewoon instappen en wegrijden.

Phantom, je goed voelen bij een instructeur is wel handig, maar wat je zelf ook al zei, je zou van die man meer leren dan van je vorige instructeur. Ik heb maar 1 instructeur gehad maar die kon heel relaxt zijn, als het goed ging, maar als ik voor de zoveelste keer niet deed wat ie zei dan kon ie ook wel wat onaardiger worden. Bij mij heeft dat wel geholpen :')
  vrijdag 24 februari 2012 @ 08:15:12 #270
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108334758
Tante Leen, gewoon verder kijken dan je omgeving en dan zie je genoeg kneuzen :+
pi_108337991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

t Zal aan mij liggen maar ik begrijp het niet meteen :@ Maar misschien dat iemand het ook nog op een andere manier kan uitleggen want de tip klinkt an sich wel goed :D

Soempie, gelukkig herkenning ;) Maar wat ijsdraakje zegt inderdaad, en wat jij zelf ook al aangeeft, gewoon veel oefenen. We komen er wel :P Maar dat is niet waar je op hoopt als je geslaagd bent, dan wil je eigenlijk gewoon instappen en wegrijden.

Phantom, je goed voelen bij een instructeur is wel handig, maar wat je zelf ook al zei, je zou van die man meer leren dan van je vorige instructeur. Ik heb maar 1 instructeur gehad maar die kon heel relaxt zijn, als het goed ging, maar als ik voor de zoveelste keer niet deed wat ie zei dan kon ie ook wel wat onaardiger worden. Bij mij heeft dat wel geholpen :')
Waarschijnlijk bedoelt hij; insturen als je achterbank op het einde is van de auto waar je achter parkeert en dan terugsturen als je rechterspiegel ook bij die achterkant is.
Maar die werkte bij mij ook niet super :{ blijf erbij..gewoon goed je spiegels gebruiken en de neus van je auto in de gaten houden. Dan komt het altijd goed :P
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:52:39 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108338063
Ah ok, nu begrijp ik het wel. Ik probeer het gewoon en lukt het niet dan maar inschatten op basis van spiegels enzo. Maar ik blijf dat toch lastig vinden :@ :')
pi_108338574
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:52 schreef Marrije het volgende:
Ah ok, nu begrijp ik het wel. Ik probeer het gewoon en lukt het niet dan maar inschatten op basis van spiegels enzo. Maar ik blijf dat toch lastig vinden :@ :')
Eigenlijk is dat juist makkelijker :D want dan zie je ook de stoep enzo toch?
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 11:26:58 #274
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108339199
Achteruit inparkeren op de spiegels is even wennen als je het nooit gedaan hebt, maar als je het onder de knie hebt, dan lukt het je, mits de formaten van het voertuig goed in je gevoel hebt, met iedere auto.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 02:44 schreef Soempie het volgende:
't Komt echt wel goed. De hellingproef vond ik lastig, omdat ik het opeens met de handrem moest doen in een benzineauto. Gemerkt dat het prima gaat en dat ik me helemaal niet druk had hoeven maken.
Ik heb hellingproef ooit ook geleerd in een diesel en ook daar gewoon op de handrem geleerd. Zoals ik vertelde op de vorige pagina, ben ik nu met BE bezig. Ik rijd al een tijd met bakken achter de auto, maar nu maar even officiel een aanhangerrijbewijs halen. Ik merk dat ik zelf eigenlijk maar weinig de handrem gebruik, ook niet met een aanhanger. 't Is een kwestie van wat meer gas bijgeven en je koppeling iets rustiger laten opkomen, laat maar wat langer slippen die koppeling.

quote:
En voor het parkeren ga ik dit weekend even oefenen op een groot parkeerterrein. Verder gewoon in een keer geslaagd (wat m'n instructeur ook al had voorspeld), zonder op- of aanmerkingen, maar als je maanden helemaal niet rijdt, dan is het vervolgens wel even wennen en zoeken.

Had misschien m'n post anders moeten formuleren, maar ik vond het wel grappig dat ik niet de enige ben die nog moet zoeken hoe dingen te doen in een andere auto (en na maanden niet rijden).
Mijn vader is des tijds, dat ik net mijn rijbewijs had, met mij naar een groot parkeerterrein gereden met de grootste auto die wij hadden en heeft mij daar rondjes laten rijden. Ga maar rijden, eerst op benzine, daarna ook nog op LPG (een diesel slaat bijna nooit af, benzine al sneller maar LPG is helemaal drama als je te weinig gas geeft). Daarna heb ik ook regelmatig stukken moeten rijden. Niet zo ver, even op en neer naar de stad enzo, met een van mijn ouders ernaast. Gewoon rustig rijden, klein voertuig en je leert, onder begeleiding, het autorijden tot een routine maken. Ik vind het ook, op zijn zachtst gezegd, oerdom dat je direct na het behalen van je rijbewijs niet bent gaan rijden. Het is nog geen routine als je hem net hebt, je mag autorijden en je wordt geacht dit veilig te kunnen doen, maar autorijden leer je pas als je flink wat meer kilometers gemaakt hebt. Dan kan je spreken van het kunnen autorijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_108341581
Achteruit inparkeren in een vak heb ik in de rijles op de regeltjes geleerd. Toen ik m'n rijbewijs had heb ik het gedaan met een vriendin naast me en die heeft het me met wat geduld op de spiegels leren doen. Voelt veel prettiger, want ik zie precies of het goed gaat of niet. En ja het duurt nog wat langer dan bij de gemiddelde automobilist, maar dat boeit me niet (ik zet hem ook een stuk rechter dan de gemiddelde automobilist, omdat ik erg perfectionistisch ben met hoe die staat).

Fileparkeren houd ik nog steeds aan dat je gaat draaien als je achterbank bij de neus/achterkant van de auto naast je is. Het moment van indraaien doe ik eigenlijk op gevoel. En hoe vaker ik het doe, hoe beter het gaat. Ik heb nu regelmatig dat ik hem er in 1 keer in kan draaien (nou ja, dat zou kunnen, maar dan staat hij 20cm van de stoep en dat vind ik te ver, dus dan draai ik nog een paar keer bij :')). En soms zit ik nog te vroeg of te laat, dat kan.

Wel grappig om op te letten hoe slecht sommige mensen geparkeerd staan trouwens. Halve meter van de stoep of met een half wiel op de stoep, dat soort dingen. Zie je echt heel veel!
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')