abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108341659
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:28 schreef Nagelschaartje het volgende:
Achteruit inparkeren in een vak heb ik in de rijles op de regeltjes geleerd. Toen ik m'n rijbewijs had heb ik het gedaan met een vriendin naast me en die heeft het me met wat geduld op de spiegels leren doen. Voelt veel prettiger, want ik zie precies of het goed gaat of niet. En ja het duurt nog wat langer dan bij de gemiddelde automobilist, maar dat boeit me niet (ik zet hem ook een stuk rechter dan de gemiddelde automobilist, omdat ik erg perfectionistisch ben met hoe die staat).

Fileparkeren houd ik nog steeds aan dat je gaat draaien als je achterbank bij de neus/achterkant van de auto naast je is. Het moment van indraaien doe ik eigenlijk op gevoel. En hoe vaker ik het doe, hoe beter het gaat. Ik heb nu regelmatig dat ik hem er in 1 keer in kan draaien (nou ja, dat zou kunnen, maar dan staat hij 20cm van de stoep en dat vind ik te ver, dus dan draai ik nog een paar keer bij :')). En soms zit ik nog te vroeg of te laat, dat kan.

Wel grappig om op te letten hoe slecht sommige mensen geparkeerd staan trouwens. Halve meter van de stoep of met een half wiel op de stoep, dat soort dingen. Zie je echt heel veel!
Maar ik denk dat het bij heel veel mensen gewoon is dat het ze niet boeit. Maar dat ze het wel kunnen maar gewoon ff snel die auto in zo'n vak pleuren.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 13:03:03 #277
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108342848
Door hem er strak tegenaan te zetten leer je het mensen op den duur wel af. Zowel fileparkeren als normaal naast elkaar parkeren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:08:18 #278
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_108343062
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
Door hem er strak tegenaan te zetten leer je het mensen op den duur wel af. Zowel fileparkeren als normaal naast elkaar parkeren.
Of je hebt een deuk in je portier. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_108343126
Ja, de 4e keer dat ik rijexamen doe dan eindelijk gehaald!! :D *O* *O*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:17:58 #280
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_108343432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:09 schreef Mieska het volgende:
*O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108343610
Congrats^^
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 13:58:28 #282
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108344982
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Of je hebt een deuk in je portier. :')
Iets met kenteken noteren, onbeschadigd neergezet, dus aangifte vernieling met kenteken erbij. Verder knappe jongen die een deuk in een Espace schopt... :P
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_108345958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat zal het mij boeien hoe anderen parkeren :').
Als ik hem zelf maar netjes zet en geen last heb van hun auto.
Ik vind het alleen altijd wel leuk om te zien, hoe moeilijk ik doe en hoe gemakzuchtig anderen zijn :P.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:28:18 #284
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_108346130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Iets met kenteken noteren, onbeschadigd neergezet, dus aangifte vernieling met kenteken erbij. Verder knappe jongen die een deuk in een Espace schopt... :P
Waarom zou ik gezeik gaan opzoeken door 'm bewust strak te gaan parkeren?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:21:41 #285
30252 Soempie
Procreating
pi_108348410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik vind het ook, op zijn zachtst gezegd, oerdom dat je direct na het behalen van je rijbewijs niet bent gaan rijden. Het is nog geen routine als je hem net hebt, je mag autorijden en je wordt geacht dit veilig te kunnen doen, maar autorijden leer je pas als je flink wat meer kilometers gemaakt hebt. Dan kan je spreken van het kunnen autorijden.
Ik was zwanger en had ongelooflijk veel pijn tijdens het zitten, omdat ik net na het behalen van m'n rijbewijs last kreeg van bekkeninstabiliteit. Dat had ik ook zo niet bedacht. Was dus heel slim van me om niet te gaan rijden, want dan had ik zeker ongelukken gemaakt. :+ Vind het altijd wel jammer als mensen zo stellig iets roepen als ze de situatie niet kennen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108350804
Vandaag bij andere rijschool proefles gehad. Wereld van verschil! Waar ik bij die van gister nog het gevoel had alles opnieuw te moeten leren reed ik vandaag alsof ik nooit gestopt was. Auto reed ook super.

Dus tip aan de twijfelaars: probeer meerdere rijscholen uit :P.

Ook fijn om te weten dat het theoriebewijs ook met terugwerkende kracht anderhalf jaar geldig is. Was daar nog niet van op de hoogte.
pi_108350837
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:19 schreef das_phantom het volgende:
Vandaag bij andere rijschool proefles gehad. Wereld van verschil! Waar ik bij die van gister nog het gevoel had alles opnieuw te moeten leren reed ik vandaag alsof ik nooit gestopt was. Auto reed ook super.

Ook fijn om te weten dat het theoriebewijs ook met terugwerkende kracht anderhalf jaar geldig is. Was daar nog niet van op de hoogte.
Fijnere instructeur ofzo? Beter sfeer?
Watvoor auto is het nu dan? :P
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 19:38:27 #288
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108357379
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:28 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Waarom zou ik gezeik gaan opzoeken door 'm bewust strak te gaan parkeren?
Omdat ik pertinent weiger in de modder te gaan staan of zelf het risico te lopen klem gezet te worden doordat ik buiten mijn vak moet gaan staan. Je hebt een vak, daar pas je in en als het niet past, dan zet je hem er niet in of je neemt een kleinere auto. Als je niet met een groot voertuig overweg kan gaan, moet je er ook niet mee gaan rijden. Zelfde geldt voor mensen die binnendoor over 70 of 80 weggetjes rijden en het eng vinden in het donker, een smal slingerweggetje langs een sloot of een ander groot water, zonder vangrail, en derhalve maar een flink stuk onder de vmax gaan rijden. Als je het eng vindt, dan moet je een andere weg nemen waar je deze problemen niet tegenkomt of niet in het donker gaan rijden. Klinkt misschien heel lullig, maar omdat jij iets eng vindt de verkeersveiligheid in gevaar gaan brengen (40 rijden waar je 80 mag in het donker is nou eenmaal gevaarlijk), dat vind ik egoīstisch.
Ergo: Als het voor jou niet mogelijk is om op een normale en veilige manier mee te doen aan het verkeer, dan moet je ook niet mee willen doen aan het verkeer. En natuurlijk maakt iedereen fouten, dat is bekend en daar anticiperen we op, maar er zijn grenzen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Pizza_Boom op 24-02-2012 19:46:19 ]
The summer is magic!

FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 19:41:25 #289
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108357517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik was zwanger en had ongelooflijk veel pijn tijdens het zitten, omdat ik net na het behalen van m'n rijbewijs last kreeg van bekkeninstabiliteit. Dat had ik ook zo niet bedacht. Was dus heel slim van me om niet te gaan rijden, want dan had ik zeker ongelukken gemaakt. :+ Vind het altijd wel jammer als mensen zo stellig iets roepen als ze de situatie niet kennen.
Ik had het over het algemeen. Ik had inderdaad gelezen dat je zwanger was, maar over bekkeninstabiliteit heb je zelf ook niets gezegd. Verder is het in het algemeen, juist net na het behalen van je rijbewijs moet je zorgen dat je voldoende blijft rijden om het tot een automatisme te krijgen. Als je er al enkele ettelijke tonnen op hebt zitten pik je het veel sneller weer op.
The summer is magic!

pi_108357536
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:09 schreef Mieska het volgende:
Gefeliciteeerd!! *O*
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_108358517
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:41 schreef princess-a het volgende:

[..]

Gefeliciteeerd!! *O*
Dankje
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:12:08 #292
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_108359079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat ik pertinent weiger in de modder te gaan staan of zelf het risico te lopen klem gezet te worden doordat ik buiten mijn vak moet gaan staan. Je hebt een vak, daar pas je in en als het niet past, dan zet je hem er niet in of je neemt een kleinere auto. Als je niet met een groot voertuig overweg kan gaan, moet je er ook niet mee gaan rijden. Zelfde geldt voor mensen die binnendoor over 70 of 80 weggetjes rijden en het eng vinden in het donker, een smal slingerweggetje langs een sloot of een ander groot water, zonder vangrail, en derhalve maar een flink stuk onder de vmax gaan rijden. Als je het eng vindt, dan moet je een andere weg nemen waar je deze problemen niet tegenkomt of niet in het donker gaan rijden. Klinkt misschien heel lullig, maar omdat jij iets eng vindt de verkeersveiligheid in gevaar gaan brengen (40 rijden waar je 80 mag in het donker is nou eenmaal gevaarlijk), dat vind ik egoīstisch.
Ergo: Als het voor jou niet mogelijk is om op een normale en veilige manier mee te doen aan het verkeer, dan moet je ook niet mee willen doen aan het verkeer. En natuurlijk maakt iedereen fouten, dat is bekend en daar anticiperen we op, maar er zijn grenzen.
Ik bemerk wat lichte frustraties. :+

Maar in de modder zou ik 'm ook niet gaan neerzetten nee, ik zorg dat de mijne gewoon in z'n vak staat en dat ik er nog uit kan. Als dat betekent dat degene aan m'n andere kant klem staat, dan is dat zo, maar daar is niets bewusts aan. (En dat begreep ik uit je eerdere bericht, dat je er strak langs gaat staan met als voornaamste doel luie parkeerders straffen. ;))
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 21:01:25 #293
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_108361731
Ach... Over die frustratie: Als je veel sluipweggetjes rijdt en er is een mooie, kaarsrechte provinciale weg die een km om gaat, dan krijg je het rambam van figuren die op 60 en 70 sluipwegen 20 tot 40 rijden, omdat het slingert en smal is. Neem dan gewoon de 80 weg, die is dubbel zo breed (ook al is er maar 1 strook per richting), recht en heeft veel meer berm.

En ik heb een paar keer rekening gehouden met een ander waardoor ik zelf in de problemen kwam, dus dat doen we niet meer.
The summer is magic!

vrijdag 24 februari 2012 @ 22:26:46 #294
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_108366101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:40 schreef das_phantom het volgende:
Marrije super gedaan!

Ik had net voor het eerst sinds de zomer weer een proefles. Andere instructeur, auto en nieuwe stad. Was ontzettend anders, vooral de instructeur. Had eerst een heel rustig persoon, nu iemand die over van alles en nog wat praat en ontzettend veel op je afvuurt aan commentaar. Het huilen stond me nader dan het lachen op een punt, omdat het zoveel was dat je voor jezelf wilt opkomen. Moet dan opletten om niet in discussie te gaan, en hij had ook goede punten want hij wist zo te noemen waar mijn valkuilen lagen die ik allang kende.

Het rijden op zich ging technisch redelijk, maar was heel gespannen (verkrampt aan het stuur) helaas. Totaal niet rustig en alles te snel willen. Meer volgen van instructies dan weten wat je er gebeurt op de weg.

Ga nog bij andere rijscholen proefles nemen, omdat ik wel twijfel over deze persoon. Ik denk dat ik er wel meer van leer dan van mijn vorige instructeur, maar voel me niet echt bij hem op mijn gemak (maar dat is misschien aan mij dat ik net zolang zoek dat het plaatje perfect is, kan ook uitgaan van eigen kunnen natuurlijk).

Wel jammer vond ik het dat ik achteraf het gevoel had totaal geen kijkgedrag meer te hebben, dwz wel spiegelen maar niets zien, alle borden missen. Hopelijk komt dat weer, al was het altijd al een probleem :P.

Morgen weer een verhaal van de volgende proefles!
VZV? Zoja, zeeeeeeer herkenbaar ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door JochemP op 24-02-2012 22:34:56 ]
pi_108367494
Die lijst in de OP moet toch echt eens gewijzigd worden :')
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_108375552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:59 schreef Swomp het volgende:
Die lijst in de OP moet toch echt eens gewijzigd worden :')
De nieuwe staat klaar en zo is er een mooi overzicht van 2011. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_108376297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik had het over het algemeen. Ik had inderdaad gelezen dat je zwanger was, maar over bekkeninstabiliteit heb je zelf ook niets gezegd. Verder is het in het algemeen, juist net na het behalen van je rijbewijs moet je zorgen dat je voldoende blijft rijden om het tot een automatisme te krijgen. Als je er al enkele ettelijke tonnen op hebt zitten pik je het veel sneller weer op.
Ik ben het met je eens hoor, dat mensen het best direct na het behalen van het rijbewijs veel gaan rijden. Alleen zo algemeen kwam dit niet over:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik vind het ook, op zijn zachtst gezegd, oerdom dat je direct na het behalen van je rijbewijs niet bent gaan rijden.
:+

Mieska, gefeliciteerd! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108378881
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 09:52 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor, dat mensen het best direct na het behalen van het rijbewijs veel gaan rijden. Alleen zo algemeen kwam dit niet over:

[..]

:+

Mieska, gefeliciteerd! *O*
Dankje :D
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:52:27 #299
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108381740
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:19 schreef das_phantom het volgende:

Mooi, snel afrijden dus ;)

Mieska, gefeliciteerd!
pi_108382420
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 08:51 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

De nieuwe staat klaar en zo is er een mooi overzicht van 2011. ;)
En waar kunnen we die vinden om hem in de volgende OP te pleuren?

Of als jij nu gewoon even de LAPO pakt :)!
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')