Je hebt een 'strafwachttijd' van twee weken, dus meteen aanvragen dan maar weer.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:03 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Kut CBR, dit is echt geld in een bodemloze put. ALS ik nog een nieuw examen ga doen, dan ga ik echt geen lessen meer nemen, en meteen een nieuw examen.
Slecht gedrag bij kruispunten, liet iemand voorgaan die geen voorrang had, blokkeerde een andere auto die veel te laat aangaf dat hij naar links ging (vond ik dus eigenlijk niet echt mijn schuld maarja). En dingen die ik zei vond hij niet zo goed.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
Je hebt een 'strafwachttijd' van twee weken, dus meteen aanvragen dan maar weer.
Waar ben je op gezakt?
Nope,quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:43 schreef Prequel het volgende:
Ouch.. balen![]()
Zijn jullie instructeurs trouwens meegegaan met t examen?
Ik moet nog afrijden (hopelijk binnenkort..)quote:
Of gewoon relaxed zelf meepraten....quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:56 schreef Prequel het volgende:
[..]
Ik moet nog afrijden (hopelijk binnenkort..)![]()
Lijkt me wel fijn als ie mee gaat, laat die twee dan maar lekker babbelen en dat ik ze dan relaxed rond rijd.
Ja niet dus, ik raak dan helemaal afgeleid. Ga ik leuk lopen vertellen en als ik dan een beetje doordraaf let ik ondertussen niet genoeg op..quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Of gewoon relaxed zelf meepraten....
Lijkt inderdaad alsof 'ie gewoon een reden zoekt om je te laten zakken. Zei je instructeur niks tegen de examinator, lijkt mij dat als ie het niet met em eens was er wel 'tegen in' zou gaan..?quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:50 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Bij mij is ie wel meegegaan.
Wat mij echt nog het meest boos maakt is het feit dat ik eigenlijk na 10 mins al was gezakt en dan alsnog 30 minuten ben doorgereden, help mij dan meteen uit m'n droom.
En wat mij nog bozer maakte is dat ik invoegde op de autoweg, en een andere auto op de rechter strook aardig naar links ging voor mij, dus ik zei in mezelf 'goh wat vriendelijk', waarop de examinator bij het eindgesprek opeens begon over dat wat ik zei dat het aardig was niet goed was, omdat hij mij voor liet gaan, ik de regie uit handen gaf en 'wat had je gedaan als die niet opzij ging', 'nou dan ging ik gas terugdoen en meteen na hem erachter'.
Zegt ie 'ja je moet van te voren al weten hoe je ertussen gaat, waarop ik zei 'hoe moet ik dat in hemelsnaam weten, of iemand links gaat rijden of rechts gaat rijden, dat kun je niet zien, je moet gewoon goed kijken en netjes zonder mensen te hinderen invoegen'.
Sloeg echt helemaal nergens op.
Die invoeging ging ook gewoon prima, was niets aan de hand, alleen maar omdat ik zei 'goh wat aardig' begon hij zo te zeiken. Ook stond er in het emailtje dat invoegen onvoldoende was, allemaal dus omdat ik zei dat het sympathiek was dat ik mocht invoegen van de andere bestuurder.
Heb de examinator ook echt laten merken wat ik van zijn mening vond, en nergens op vond slaan, en ongegrond was omdat zoals het voorbeeld hierboven, nergens op sloeg aangezien er niets aan de hand was, dus waarom dan klagen?
Of misschien nog harder zodat je evt. voor de andere auto had kunnen invoegen. Mits dat nog kon qua lengte van de strook natuurlijk.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:42 schreef Nagelschaartje het volgende:
Examinator heeft wel een punt.
Jij had al minder hard moeten gaan toen je de invoegstrook opging, want je had ervanuit moeten gaan dat hij rechts zou blijven en jij hem niet mag hinderen.
Ik had toevallig hetzelfde in mijn examen. Een auto die naar links ging waardoor ik kon invoegen. Ik heb niks gezegd, maar ik denk dat mijn gezicht boekdelen sprak, want ik dacht alleen maar "kut, inschattingsfout, als hij rechts was gebleven had ik er niet netjes op gekund."
Dit was aan het begin van mijn examen. De examinator heeft me daarna verder laten rijden en dit ging prima. Toen hij dus zag dat ik het verder wel goed kon heeft hij me nog een keer op de snelweg laten invoegen. Ditmaal ging het keurig. Zo ben ik uiteindelijk geslaagd.
(hij had me dus ook 10 minuten laten rijden en uit de droom kunnen helpen, maar heeft me verder laten rijden zodat ik mijn fout nog kon goedmaken)
Ik ben het er mee eens dat je geluk of pech met een examinator kan hebben en dat een zekere mate van subjectiviteit altijd zal meespelen, maar ik geloof er niet in dat een examinator iets zoekt om je te laten zakken. Beter dan klagen over je examinator kan je deze ervaringen meenemen om een volgende keer wel te slagen.
Je hebt gelijk. Is misschien nog aantrekkelijker, omdat je dan minder kans loopt het eventuele verkeer achter je op de invoegstrook te hinderen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Of misschien nog harder zodat je evt. voor de andere auto had kunnen invoegen. Mits dat nog kon qua lengte van de strook natuurlijk.
Ja ook dat. En het komt lekker vlot en zelfverzekerd overquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:18 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Is misschien nog aantrekkelijker, omdat je dan minder kans loopt het eventuele verkeer achter je op de invoegstrook te hinderen.
Precies, net alsof je weet wat je doetquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ook dat. En het komt lekker vlot en zelfverzekerd over![]()
In zijn 3 de snelweg opquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ook dat. En het komt lekker vlot en zelfverzekerd over![]()
Ja mja dat moet je ook wel weten eigenlijk dan tochquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Precies, net alsof je weet wat je doet.
Ik weet vooral wat ik doe sinds ik zelfstandig op de weg zit moet ik zeggenquote:Op woensdag 15 februari 2012 22:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja mja dat moet je ook wel weten eigenlijk dan toch
Niet zeggen dat iemand anders die jouw fout verhelpt vriendelijk is blijkbaarquote:Op woensdag 15 februari 2012 22:22 schreef EO. het volgende:
Ik heb over circa 3 weken m'n eerste examen. 9 Maart om precies te zijn. Mijn rij-instructeur zegt dat het super gaat en dat als ik 9 maart zak dat ik dan wel iets heel erg fout moet doen. Zijn er nog enige tips waar ik speciaal voor op moet letten tijdens het examen?
Groetjes,
EO.
Jaa oke natuurlijk krijg je dan pas routine enzo, maar invoegen moet je in theorie wel snappen als je examen doet:+quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:30 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik weet vooral wat ik doe sinds ik zelfstandig op de weg zit moet ik zeggen
Herkenbaar wel.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:30 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik weet vooral wat ik doe sinds ik zelfstandig op de weg zit moet ik zeggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |