Ik heb de "oude" PTT-tijd ook nog meegemaakt, en hoewel er toen meer post was dan nu, was het absoluut niet zwaarder, eerder lichter. Je bereidde 1 of 2 wijken voor (een ochtendwijk en een middagwijk) en die liep je zelf weg. Je kon op die manier zelf de handigste loopvolgorde bepalen, zonder bemoeienis van bovenaf (Georoute en zo). Hah zette je gewoon tussen de post, dus dat was veel beter te hanteren dan die onzin met uit 2 bundels (en straks misschien 3!) bestellen. En je had maar maximaal 3 soorten reclame, terwijl je er nu soms wel 8 hebt! En op zaterdag was er sowieso nooit hah! En de tijden stonden sowieso veel ruimer, zowel voor de voorbereiding als de uitvoering. Ik had iedere zaterdag 2 kleine middagwijken voorbereiden en uitvoeren, en daar mocht ik 5 uur over doen. Opdelen? Dat deden ze alleen in de zomer, en dan waren het ook echt maar 1 of 2 wijken die verdeeld werden. 1 persoon straatte de wijk in, 2 personen zetten 'm, en de overige mensen liepen allemaal 1 straatje van de wijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:19 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik had een rukconditie maar het wás ook gewoon ontzettend veel zwaarder. Wat nu 2 zakken post zijn (mits ingepakt volgens de regels, dus tot het zwarte randje), dat was toen ik een jaar of 11 geleden begon het 'bodempje' onderin mijn tas voordat je bundels rechtop ging zetten.En toen namen we ook nog alle pakjes mee die niet te zwaar of te groot waren. Vertrok je dus vaak met een toren pakjes op je bagagedrager naar je wijk, zo zwaar beladen dat je nauwelijks meer durfde te sturen
Zetharkquote:Ik heb de "oude" PTT-tijd ook nog meegemaakt, en hoewel er toen meer post was dan nu, was het absoluut niet zwaarder, eerder lichter. Je bereidde 1 of 2 wijken voor (een ochtendwijk en een middagwijk) en die liep je zelf weg. Je kon op die manier zelf de handigste loopvolgorde bepalen, zonder bemoeienis van bovenaf (Georoute en zo). Hah zette je gewoon tussen de post, dus dat was veel beter te hanteren dan die onzin met uit 2 bundels (en straks misschien 3!) bestellen. En je had maar maximaal 3 soorten reclame, terwijl je er nu soms wel 8 hebt! En op zaterdag was er sowieso nooit hah! En de tijden stonden sowieso veel ruimer, zowel voor de voorbereiding als de uitvoering. Ik had iedere zaterdag 2 kleine middagwijken voorbereiden en uitvoeren, en daar mocht ik 5 uur over doen. Opdelen? Dat deden ze alleen in de zomer, en dan waren het ook echt maar 1 of 2 wijken die verdeeld werden. 1 persoon straatte de wijk in, 2 personen zetten 'm, en de overige mensen liepen allemaal 1 straatje van de wijk.
Dus van mij mag die oude tijd weer terugkomen. Niet in de laatste plaats omdat het toen veel gezelliger was
je gaat dan al over naar de schaaljaar 0quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:28 schreef Anonymousz het volgende:
waarom staat er geen uurloon bij zaw ( zie tabel 22 jaar)
HAH is hier eigenlijk weinig aan veranderd. Dat je veel meer je eigen gang kon gaan klopt, maar fysiek was het echt wel een enorm stuk zwaarder, iig bij ons wel. Wat ik toen een normale goed te hanteren bundel vond zou ik nu een gesprek met de TC krijgen of ik wel goed wijs wasquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb de "oude" PTT-tijd ook nog meegemaakt, en hoewel er toen meer post was dan nu, was het absoluut niet zwaarder, eerder lichter. Je bereidde 1 of 2 wijken voor (een ochtendwijk en een middagwijk) en die liep je zelf weg. Je kon op die manier zelf de handigste loopvolgorde bepalen, zonder bemoeienis van bovenaf (Georoute en zo). Hah zette je gewoon tussen de post, dus dat was veel beter te hanteren dan die onzin met uit 2 bundels (en straks misschien 3!) bestellen. En je had maar maximaal 3 soorten reclame, terwijl je er nu soms wel 8 hebt! En op zaterdag was er sowieso nooit hah! En de tijden stonden sowieso veel ruimer, zowel voor de voorbereiding als de uitvoering. Ik had iedere zaterdag 2 kleine middagwijken voorbereiden en uitvoeren, en daar mocht ik 5 uur over doen. Opdelen? Dat deden ze alleen in de zomer, en dan waren het ook echt maar 1 of 2 wijken die verdeeld werden. 1 persoon straatte de wijk in, 2 personen zetten 'm, en de overige mensen liepen allemaal 1 straatje van de wijk.
thanksquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je gaat dan al over naar de schaaljaar 0
Voordelen: Heerlijk ontspannen werken, geen zeikerige/stalkerige baas, leuk contact met mensen uit de buurt en goed voor me conditie. Maar dat heeft meeste niet zoveel met postnl te maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Fijn is dat dan..
Ik ben toch wel erg benieuwd naar wat jullie op dit moment de PLUS en de MIN punten van PostNL vinden. Ik hoor heel veel kritiek (ook door te googlen hoor) en vraag me af of er op dit moment voor jullie nog wel positieve dingen zijn veranderd..
Voor mij zijn de minpunten; soms beroerd gezette tassen (verkeerde volgorde huisnummers, soms hele bundels), de dinsdagen (teveel post + HaH)
Pluspunten; ik werk nu nog vanuit een VBG, dus nauwer contact met leiding, collega's etc. Ook is het erg fijn dat de post meestal rond 10.30/11.00 klaar staat, en dat mijn nabrengzakken altijd optijd zijn.
Dat is precies wat ik er leuk aan vindt jaquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Voordelen: Heerlijk ontspannen werken, geen zeikerige/stalkerige baas, leuk contact met mensen uit de buurt en goed voor me conditie. Maar dat heeft meeste niet zoveel met postnl te maken.
Ja en al die losse pakjes door de tas heen, vaak verkeerd gezet waardoor je weer terug moet en vaak mn HaH helemaal onderop.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef V__L_N het volgende:
Nadelen weer wel: Slecht gezet, rare loopvolgordes en dat de post zo laat is.
Ohja en ik vind het prettig dat depo om de hoek, maar je spreekt nooit is een collega enzo. DAt is wel jammer.
Woon je in een dorpje? Of juist in een grote stad?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik er leuk aan vindt ja
[..]
Ja en al die losse pakjes door de tas heen, vaak verkeerd gezet waardoor je weer terug moet en vaak mn HaH helemaal onderop.
En mijn depot is 15 min van mijn wijk en 30 min van het distributiecentrum (mijn wijk ook) dus da's niet zo handig.
Amersfoort, dus n middelgrote stadquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Woon je in een dorpje? Of juist in een grote stad?
Lekker slim geregeld..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:02 schreef Selestha het volgende:
[..]
Amersfoort, dus n middelgrote stadMaar in een buitenwijk, en mijn bezorgwijk is nèt aan de andere kant van de stad.
Nope, alles in de buurt was al vol zeiden ze toen ik aangenomen werd. Kan me ook niets schelen, deze wijk is prima te doen en goed voor mn conditiequote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:06 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Lekker slim geregeld..Kun je geen wijk bij jezelf in de buurt krijgen?
Da's jammer inderdaad.. En conditie krijg je inderdaad welquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:13 schreef Selestha het volgende:[..]Nope, alles in de buurt was al vol zeiden ze toen ik aangenomen werd. Kan me ook niets schelen, deze wijk is prima te doen en goed voor mn conditie
Als ik de situatie tegenwoordig vergelijk met vroeger dan kan ik eerlijk gezegd geen enkele verbetering ontdekken. Je moet harder werken voor minder geld, en in minder tijd. Veel leuke collega's van vroeger zijn weg en hun plaats ingenomen door mensen die eruit zien alsof ze achter het Centraal Station zijn opgepikt, of ontsnapt uit een psychiatrische instelling.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Voordelen: Heerlijk ontspannen werken, geen zeikerige/stalkerige baas, leuk contact met mensen uit de buurt en goed voor me conditie. Maar dat heeft meeste niet zoveel met postnl te maken.
Nadelen weer wel: Slecht gezet, rare loopvolgordes en dat de post zo laat is.
Echt grootste nadeel vind ik dat mijn wijk pas tussen 12.45 en 13.15 op het depo is (zaterdag zelfs meestal pas om 13.30). Terwijl er op didoza gewoon 3 uur+ voor staat. Ben dus eigenlijk nooit voor half 5 klaar.
Ohja en ik vind het prettig dat depo om de hoek, maar je spreekt nooit is een collega enzo. DAt is wel jammer.
Ja, daar heb je recht op, en het wordt gewoon uitbetaald, maar soms met enige vertraging.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:30 schreef ptrvnk het volgende:
Ik treed half januari uit dienst na een 3-jarig dienstverband bij TNT / PostNL. Mijn contract loopt af en oktober 2011 al laten weten dat ik als zaterdagbesteller wil stoppen. Toen mezelf over laten halen om t/m de KNJ-drukte door te blijven werken.
Heb in mijn werkperiode een behoorlijk aantal verlofuren opgebouwd (zo'n 40 naar schatting).
Nu vertelde mijn pa zojuist dat ik eens goed in de cao moest loeren of ik wel recht heb op uitbetaling hiervan. Nu heb ik deze CAO geraadpleegd maar hier werd ik niet wijzer van.
Iemand die bij mij kan vertellen of ik nog recht heb op uitbetaling van deze waardevolle uurtjes? Kan dit zoals ik in mijn hoofd had in één klap bij het aflopen van mijn contract?
Pluspunten zijn dat ik nu vrijwel iedere week ook mag sorteren en meer variatie heb in het aantal wijken dat ik loop. Hierdoor draai ik meer uren en pik ik de gezelligheid op kantoor ook nog mee, al was dat vroeger nog gezelliger.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Fijn is dat dan..
Ik ben toch wel erg benieuwd naar wat jullie op dit moment de PLUS en de MIN punten van PostNL vinden. Ik hoor heel veel kritiek (ook door te googlen hoor) en vraag me af of er op dit moment voor jullie nog wel positieve dingen zijn veranderd..
Voor mij zijn de minpunten; soms beroerd gezette tassen (verkeerde volgorde huisnummers, soms hele bundels), de dinsdagen (teveel post + HaH)
Pluspunten; ik werk nu nog vanuit een VBG, dus nauwer contact met leiding, collega's etc. Ook is het erg fijn dat de post meestal rond 10.30/11.00 klaar staat, en dat mijn nabrengzakken altijd optijd zijn.
Kijk das fijn. Hele opluchting zie het nog niet echt voor me elke zaterdag vrij.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, daar heb je recht op, en het wordt gewoon uitbetaald, maar soms met enige vertraging.
Ik vind het probleem van het laatste jaar bij ons vooral: In 2009 begon ik als zaterdagwerker. 06:30 uur aanwezig op het kantoor voor de postbussen en het sorteren van wijken. Tussendoor lekker peukie doen, beetje keten. Nog 2 wijken bezorgen en je was thuis rond een 14:00 en ongemerkt heerlijk wat uren gemaakt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Pluspunten zijn dat ik nu vrijwel iedere week ook mag sorteren en meer variatie heb in het aantal wijken dat ik loop. Hierdoor draai ik meer uren en pik ik de gezelligheid op kantoor ook nog mee, al was dat vroeger nog gezelliger.
Minpunten: toen ik begon als zaterdagwerker was er op zaterdag nog geen reclame en kon je alles makkelijk binnen de tijd halen, nu moet je steeds harder doorwerken. Door de hoeveelheid reclame wordt het soms zwaar en een aantal routes zijn erg lang. Daarnaast is er de toegenomen reistijd t.o.v. vroeger.
Minpunten: veel gejammer over het bedrijf iedere dag, of meerdere keren op de dag,quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Fijn is dat dan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |