als ik me goed herinner wel jaquote:Op woensdag 30 november 2011 20:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat is het 'format' van een e-mailadres bij PostNL? In de zin van... voorletter.achternaam@postnl.nl bijvoorbeeld...
erwin.rommel@postnl.nlquote:Op woensdag 30 november 2011 20:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zie hier mails met voornaam.achternaam@postnl.nl
Dat hoeft niet. Ze kunnen er ook voor kiezen om je alleen buiten of alleen binnen te laten werken.quote:Op woensdag 30 november 2011 21:41 schreef Anonymousz het volgende:
THK houdt toch in dat je binnen en buiten werkt?
Heb je serieus echt zo'n emailadres aangemaakt?quote:Op woensdag 30 november 2011 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
erwin.rommel@postnl.nl
Niks mis mee toch?
Neequote:Op woensdag 30 november 2011 21:50 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Heb je serieus echt zo'n emailadres aangemaakt?
thanksquote:Op woensdag 30 november 2011 21:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Ze kunnen er ook voor kiezen om je alleen buiten of alleen binnen te laten werken.
Tsja wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roequote:Op donderdag 1 december 2011 10:13 schreef Melleyn het volgende:
Krijgen we geen kruidnoten meer dit jaar?
Nee, volgens mij niet.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:26 schreef gridjuh het volgende:
Stomme vraag, als je ziek bent, komt er dan nog iemand langs? op huisbezoek?
Als hij het niet vertrouwt kan hij je toch een afspraak laten maken met de bedrijfsarts?quote:Op donderdag 1 december 2011 13:35 schreef carboni het volgende:
Kan wel, als de TC het niet vertrouwt kan ie bedrijfsarts sturen.
Daarom ga ik er vanuit dat de buurman een grapje maakte of het niemand is van postnl, want dan zou tie niet onverwachts langskomen, of zelfs 's avonds nog langskomt....en anders maakt niet uit ben toch ziekquote:Op donderdag 1 december 2011 13:42 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Als hij het niet vertrouwt kan hij je toch een afspraak laten maken met de bedrijfsarts?
Die krengen kunnen ze toch gewoon voor je neus uitprinten?quote:Op donderdag 1 december 2011 17:39 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb al vier keer om een uitdraai van de Harmony gevraagd, aan zowel mijn TC als PB+ maar ze willen 'm maar niet opsturen (niet openbaar bij ons). Dat bevestigd helaas wel mijn vermoeden dat ze wel degelijk weten dat mijn loonstrook niet klopte afgelopen maand!
Iemand een idee hoe ik wél een uitdraai van de Harmony krijg (VBG Manager?)?
Ik heb post op laatste adres besteld om 16:15. Kwam idd vanwege de drukte.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Toen ik thuis kwam hing mijn H&M pakje aan de achterdeurduidelijk in het zicht...
Heb maar een klacht ingediend..![]()
Post was hier heel erg laat, dus hier zal het ook wel druk geweest zijn
precies. Heb toevallig gisteren de cijfers voor mij van de afgelopen twee weken nog even ingekekenquote:Op donderdag 1 december 2011 17:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Die krengen kunnen ze toch gewoon voor je neus uitprinten?
Ik zou gewoon naar de VBG-manager stappen. Het is wel duidelijk dat ze wat te verbergen hebben, want het maken van een uitdraai is een kwestie van 1 druk op de knop.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:39 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb al vier keer om een uitdraai van de Harmony gevraagd, aan zowel mijn TC als PB+ maar ze willen 'm maar niet opsturen (niet openbaar bij ons). Dat bevestigd helaas wel mijn vermoeden dat ze wel degelijk weten dat mijn loonstrook niet klopte afgelopen maand!
Iemand een idee hoe ik wél een uitdraai van de Harmony krijg (VBG Manager?)?
Wowquote:Op donderdag 1 december 2011 18:35 schreef gelestipjes het volgende:
Hier ook enorm druk, behoorlijk wat wijken die meer dan 15 blauwe bakken hadden
Lolwut, 15?quote:Op donderdag 1 december 2011 18:35 schreef gelestipjes het volgende:
Hier ook enorm druk, behoorlijk wat wijken die meer dan 15 blauwe bakken hadden
volgens mij niet.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:04 schreef VKV het volgende:
Jongens, ik ben even de tel kwijtHebben we nou morgen wel of geen makro?
Ik had ze vorige week dus lijkt me sterk?quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:04 schreef VKV het volgende:
Ja ik was even aan het twijfelen of we ze nou vorige week hadden of die week ervoorquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:07 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik had ze vorige week dus lijkt me sterk?
Vorige week was er inderdaad Makro, maar er werd vanmorgen op kantoor al geklaagd dat morgen Makro's zouden zijn. Moet net zoals de drukke vorige zaterdag weer helpen in de voorbereiding, dus het zal wel weer een drukke dag worden. En voor dinsdag ligt er ook weer 6x HAH te wachten.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:04 schreef VKV het volgende:
quote:Ook zijn er aan de kust in de ochtend tijdelijk (zware) windstoten mogelijk.
Morgen overdag is het bewolkt en zijn er eerst flinke perioden met regen. In de loop van de middag trekt de regen naar het oosten weg en klaart het van het westen uit wat op. In de avond kan er nog wel een enkele bui voorkomen. De middagtemperatuur wordt ongeveer 9 graden. De wind draait in de middag naar westelijke richtingen en neemt iets in kracht af.
Ik neem nu standaard een rol plastic zakken mee (doorzichtig) om die Bol.com brief-pakketten daarin te doen als er weer eens een brievenbus is waar het niet inpast. Is het in elk geval droog.quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:50 schreef Drassss het volgende:
Ik vrees voor al die bol.com pakjes morgen
Je hangt ze aan de deur?quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik neem nu standaard een rol plastic zakken mee (doorzichtig) om die Bol.com brief-pakketten daarin te doen als er weer eens een brievenbus is waar het niet inpast. Is het in elk geval droog.
Ik rij in de buitengebiedenquote:
Aha, slim idee die plastic zakken met dit weer..quote:Op vrijdag 2 december 2011 17:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik rij in de buitengebieden
Ik zet ze dan op een plek neer waar het logisch is dat het niet in zicht is van weggebruiker, maar wel van huiseigenaar. Dus bv achter die grote gietijzeren brievenbussen.
Zekerquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Aha, slim idee die plastic zakken met dit weer..
Tja, klachten. Het lijkt me voor de persoon in kwestie toch gemakkelijker dat die niet eerst naar een PAG moet gaan om zijn bol.com briefpakketje op te halen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou dat ook wel willen, maar ik denk dat ik dan allemaal klachten krijg.. (woonwijk)
Gelukkig heb ik niet zo veel pakketjes.
* Even afkloppen.
Valt altijd wel mee, post ligt nooit lang bovenopquote:Op vrijdag 2 december 2011 18:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoe doen de andere PBZ-ers het met regen?
Ik heb morgen een loop wijk + fiets wijk. Als ik met een pakket HaH en post loop in de regen wordt het natuurlijk een zooitje..
Iemand tips? Ook voor fietsroutes svp.
Heb je geen schoudertas?quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb morgen een loop wijk + fiets wijk. Als ik met een pakket HaH en post loop in de regen wordt het natuurlijk een zooitje..
Nee, die zijn er ook niet meer.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heb je geen schoudertas?
Maakt de HAH niet minder papier mache, maar toch.
Ik doe mijn fietstassen goed dicht, verder bezorg ik gewoon post zoals ik dat normaal ook zou doen. Hooguit wat chagrijnigerquote:Op vrijdag 2 december 2011 18:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Ochja ik split hem vaak in men fietstas als ze echt lomp worden. 80% van mijn bundels zijn van die U-tjes dus dat loopt wel lekkerquote:Op vrijdag 2 december 2011 19:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het altijd wel handig lopen, eigenlijk... anders heb je zo'n zware bundel in je handen
Ja dat loopt idd veel lekkerder... hangt volgens mij van de bui van de zetter af of ze in u-tjes willen zetten. Ik heb heel vaak dat ik gewoon even en oneven-bundels heb. Meestal pak ik dan de even kant en loop dan daarna de oneven kant waar mijn fiets staat.quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ochja ik split hem vaak in men fietstas als ze echt lomp worden. 80% van mijn bundels zijn van die U-tjes dus dat loopt wel lekker
Oh mijn bundels zijn vaak vaste U-tjes of makkelijk loopbaar. Ik plant daarom altijd mijn fiets ergens neer en loop 1/2 bundels.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja dat loopt idd veel lekkerder... hangt volgens mij van de bui van de zetter af of ze in u-tjes willen zetten. Ik heb heel vaak dat ik gewoon even en oneven-bundels heb. Meestal pak ik dan de even kant en loop dan daarna de oneven kant waar mijn fiets staat.
Hoe zetten jullie je fiets eigenlijk neer?
Naar mijn weten niet, want ik zie ze altijd met bedrijfsregenpakken rond fietsenquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zeg.. even een vraagje..
Zijn de bedrijfsjassen waterdicht?
Of moet ik echt mijn regenjas meenemen?
De regenjassen zijn nog niet eens waterdicht, laat staan de gewone jassenquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zeg.. even een vraagje..
Zijn de bedrijfsjassen waterdicht?
Of moet ik echt mijn regenjas meenemen?
Lekker handig weerquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:25 schreef lololo het volgende:
[..]
De regenjassen zijn nog niet eens waterdicht, laat staan de gewone jassen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor lastige klanten en vervelende kinderen![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:29 schreef Drassss het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor lastige klanten en vervelende kinderen![]()
Ik dacht precies hetzelfde.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Stormend ja, niet stromendquote:Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef Poesopstokje het volgende:
Zooo ik heb het weer overleefd hoor!
Kwam vanochtend aan om 10.30 (vrij laat).. ''Ja je routes zijn nog niet klaar, half uurtje''.
Prima, ik in de kantine folders vouwen (Poiesz en C1000) komt een andere collega eraan; ''Ga maar helpen zetten, duurt nog minstens een uur.''
![]()
Gelukkig had een andere collega -die me deels heeft ingewerkt- haar route al wel, en had geregeld dat ik haar mocht helpen. Dus ik samen met haar op pad -door de stormende regen!!- en toen we terug kwamen waren mijn wijken klaar. Hebben we elk nog een gelopen.
Fijne collega!![]()
Fijn weekend iedereen!
Hoe moet hij het dan doen? Netjes bundelen met een strik er om heen?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:10 schreef Snoepje5 het volgende:
Die postbodes tsjonge tsjonge tsjonge.
Dan ligt de hele hal verspreid met post omdat een postbode niet fatsoendelijk alle reclame bij elkaar in één geheel kan houden.
En dan staat er weer volgende lichting: woensdag. op de brievenbus terwijl het zaterdag is.
Moet je zo'n bak onder je brievenbus hangen, volgens mij is hier niet echt een alternatief voor.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:10 schreef Snoepje5 het volgende:
Die postbodes tsjonge tsjonge tsjonge.
Dan ligt de hele hal verspreid met post omdat een postbode niet fatsoendelijk alle reclame bij elkaar in één geheel kan houden.
En dan staat er weer volgende lichting: woensdag. op de brievenbus terwijl het zaterdag is.
Jij gaat liever in de stromende regen bestellen dan even een uurtje meezetten?quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:11 schreef Poesopstokje het volgende:
Zooo ik heb het weer overleefd hoor!
Kwam vanochtend aan om 10.30 (vrij laat).. ''Ja je routes zijn nog niet klaar, half uurtje''.
Prima, ik in de kantine folders vouwen (Poiesz en C1000) komt een andere collega eraan; ''Ga maar helpen zetten, duurt nog minstens een uur.''
![]()
Gelukkig had een andere collega -die me deels heeft ingewerkt- haar route al wel, en had geregeld dat ik haar mocht helpen. Dus ik samen met haar op pad -door de stormende regen!!- en toen we terug kwamen waren mijn wijken klaar. Hebben we elk nog een gelopen.
Fijne collega!![]()
Fijn weekend iedereen!
Jaquote:Op zaterdag 3 december 2011 17:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Jij gaat liever in de stromende regen bestellen dan even een uurtje meezetten?
Geen HaH?? Is het niet standaard Di en Za HaH?quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Veel post en geen HAH.
Gelukkig was het erg lekker weer om te bezorgen.
Klopt, maar ik heb de laatste tijd weinig HAH en vandaag voor beide wijken helemaal niets.quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:29 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Geen HaH?? Is het niet standaard Di en Za HaH?
Leuk!quote:Op zondag 4 december 2011 09:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gelukkig hoef ik op 31 december maar 1 wijk te lopen.
Die kregen we altijd van bakkerij het Stoepje. Maar die folder schijnen we niet meer te bezorgen, dus wellicht kon PostNL de kruidnoten niet meer met korting krijgen.quote:
Controleer wel eerst even in de inhoud. Je hebt kans dat er dingen inzitten die zelfs de voedselbank niet meer wil. Beschimmelde etenswaren, of producten van absolute bodemkwaliteit. Zoals vorig jaar die fles rosé, die was echt niet te drinken, compleet verzuurd.quote:Op zondag 4 december 2011 09:53 schreef ErwinRommel het volgende:
kerstpakketten gaan btw naar de voedselbank!
Heb de lokale voedselbank enige weken geleden al gebeld, die zoeken het voor me uitquote:Op zondag 4 december 2011 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Controleer wel eerst even in de inhoud. Je hebt kans dat er dingen inzitten die zelfs de voedselbank niet meer wil. Beschimmelde etenswaren, of producten van absolute bodemkwaliteit. Zoals vorig jaar die fles rosé, die was echt niet te drinken, compleet verzuurd.
De bedoeling is om die brieven op maandag te bezorgen. Zakelijke post en dergelijke gaat niet op de maandag mee. Bewaarpost uiteraard wel.quote:Op zondag 4 december 2011 12:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Om even terug te komen op een eerdere vraag, worden de brieven uit de brievenbus die op zondag gelicht worden, ook maandag geleverd als streefdatum? of is dit dinsdag?
PostNL website geeft hier namelijk geen duidelijkheid in. Alleen dat aangetekend van zaterdag, dinsdag wordt geleverd. (post).
Is dat zo? Bij ons wordt op maandag nooit bezorgd. Of is dat omdat op vrijdag niemand verstuurt?quote:Op zondag 4 december 2011 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De bedoeling is om die brieven op maandag te bezorgen. Zakelijke post en dergelijke gaat niet op de maandag mee. Bewaarpost uiteraard wel.
Er wordt wel bezorgd, alleen lijkt het voor mensen alsof dat niet het geval is. Zoveel kaartjes en brieven en zo ontvangen mensen normaal gesproken immers niet. Voornamelijk spul van bedrijven, en dat gaat dan net weer niet mee. Maar als iemand op zondagmiddag een kaart voor jou post krijg je hem normaalgesproken gewoon maandagquote:Op zondag 4 december 2011 13:28 schreef DrNick het volgende:
[..]
Is dat zo? Bij ons wordt op maandag nooit bezorgd. Of is dat omdat op vrijdag niemand verstuurt?
Daarvoor moet je bijplakken, vorig jaar waren ze 34 cent, nu 36. Overigens wel apart, want vorig jaar kerst stond er al geen waarde meer op. Bij normale postzegels waar een 1 op staat stijgt de waarde dan gewoon mee met de postzegelprijs, maar bij decemberzegels geldt dat blijkbaar niet.quote:Op zondag 4 december 2011 12:59 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Ander vraagje:
Kun je de kerstzegels van vorig jaar ook nog gebruiken, en moet je deze dan "bijplakken"??
Moet je dan bijplakken tot 36 ct, of vol tarief?quote:Op zondag 4 december 2011 13:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Daarvoor moet je bijplakken, vorig jaar waren ze 34 cent, nu 36. Overigens wel apart, want vorig jaar kerst stond er al geen waarde meer op. Bij normale postzegels waar een 1 op staat stijgt de waarde dan gewoon mee met de postzegelprijs, maar bij decemberzegels geldt dat blijkbaar niet.
quote:Op zondag 4 december 2011 13:43 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Postzegel in 18 stukjes knippen, en dan een stukje erbij plakken.
Ik zou best 1e kerstdag willen werken, maar dat zal me niet in dank worden afgenomen. (familie en zulks)quote:Op zondag 4 december 2011 09:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Leuk!
Ik kijk al uit om voor de kerstdagen veul kerstpakketten te ontvangen, bedrijven die ze over hebben
Wel klote dat ik weer 1ste kerstdag (zondag) gereed moet staan om rouwkaarten op te halen en naar Nieuwegein te brengen
Ga je dat doen?quote:Op zondag 4 december 2011 20:38 schreef Drassss het volgende:
Hmm contract loopt in januari af en ik heb een aanbieding gekregen om alleen nog sorteerwerk te doen..
Ach, achteraf wel blij hoor, want ik ben snik verkouden.quote:Op zondag 4 december 2011 21:54 schreef lbeew het volgende:
[..]
Ik kon ook gewoon thuis blijven, niet gebeld om dingen te gaan halen.
Komt eigenlijk nog best goed uit, want dan kan ik van 06.00 tot 11.00/12.00 werken. Toch nog wat uren en in de middag gewoon vrijquote:
nu ben je postbezorger?quote:Op zondag 4 december 2011 22:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Komt eigenlijk nog best goed uit, want dan kan ik van 06.00 tot 11.00/12.00 werken. Toch nog wat uren en in de middag gewoon vrij
Ondanks dat ik nu best een redelijk opsta-ritme heb, zou ik 6 uur veel te vroeg vindenquote:Op zondag 4 december 2011 22:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Komt eigenlijk nog best goed uit, want dan kan ik van 06.00 tot 11.00/12.00 werken. Toch nog wat uren en in de middag gewoon vrij
Ochja het is 15 minuten rijden, dus half 6 je bed uitrollen en gaanquote:Op zondag 4 december 2011 22:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ondanks dat ik nu best een redelijk opsta-ritme heb, zou ik 6 uur veel te vroeg vinden![]()
Dan moet ik er om 5 uur al uit.
Petje af.
snipquote:Op zondag 4 december 2011 21:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, achteraf wel blij hoor, want ik ben snik verkouden.
Betekent het sluiten van een VBG dat alle andere activiteiten (autobedrijf) daar ook gestaakt worden? Mijn plaats houdt namelijk niks overquote:Op maandag 5 december 2011 15:21 schreef Deezertje het volgende:
VBG sluitingsrooster: http://www.linkepost.nl/bewaren/tnt/migratiekalender.pdf
nee. Je moet dan je post bij het CVL vandaan halen. In jouw geval zal dat Assen worden.quote:Op maandag 5 december 2011 15:34 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Betekent het sluiten van een VBG dat alle andere activiteiten (autobedrijf) daar ook gestaakt worden? Mijn plaats houdt namelijk niks over
Nee autounit gaat gewoon door hier. locatie was wel rumoer over dat dat zou worden verplaatst omdat huidige pand natuurlijk veel te groot isquote:Op maandag 5 december 2011 15:34 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Betekent het sluiten van een VBG dat alle andere activiteiten (autobedrijf) daar ook gestaakt worden? Mijn plaats houdt namelijk niks over
De postauto moet ik daar dan zeker ook ophalen?quote:Op maandag 5 december 2011 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee. Je moet dan je post bij het CVL vandaan halen. In jouw geval zal dat Assen worden.
kan, maar het kan ook zijn dat de auto-unit in een kleiner gebouw kruipt dat veel dichter bij je bezorgwijk zit.quote:Op maandag 5 december 2011 15:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
De postauto moet ik daar dan zeker ook ophalen?
Dat zou prettig zijn, al hoop ik dat ik er dan niet meer werkquote:Op maandag 5 december 2011 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan, maar het kan ook zijn dat de auto-unit in een kleiner gebouw kruipt dat veel dichter bij je bezorgwijk zit.
mijn VBG gaat begin 2013 dicht. voor die tijd wil ik er weg zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 15:53 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat zou prettig zijn, al hoop ik dat ik er dan niet meer werk
Ik heb het puur gedaan om de winter wat meer te ontlopenquote:Op maandag 5 december 2011 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mijn VBG gaat begin 2013 dicht. voor die tijd wil ik er weg zijn.
het autobedrijf zie ik niet zitten, dus daar heb ik niet op gedaan.
uren maken is heerlijk, maar dat hoeft niet per se via een autoroutequote:Op maandag 5 december 2011 16:11 schreef Jesse_ het volgende:
Dat is toch niet zo erg? Beetje uren maken
Mijn route is op papier ook zoiets, in de praktijk rijd ik hem toch makkelijk een uurtje sneller. Niet terug naar kantoor moeten scheelt ook al snel redelijk wat reistijd
Tja, voorbereiden is er niet meer bijquote:Op maandag 5 december 2011 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uren maken is heerlijk, maar dat hoeft niet per se via een autoroute
Bedankt voor het posten van deze brief. Hoewel ik uiteraard wist dat de functie opgedoekt zou worden, ben ik er toch van geschrokken. Vooral omdat het er op lijkt dat de in oktober gedane toezeggingen (zie de brochure: van werk naar werk) niet worden nagekomen. In deze brochure staat duidelijk dat je als zdw mag kiezen om op het CVL te gaan werken, of om pbz te worden. In het laatste geval wordt je loon tijdelijk aangevuld tot het huidige niveau. Maar in jouw brief zeggen ze ineens dat er op zaterdag nauwelijks werk op het CVL is, en van compensatie voor als je pbz wordt (want je uurloon is lager, en je contract misschien ook wel kleiner) is ineens geen sprake meer.quote:Op maandag 5 december 2011 15:28 schreef gekkewiebel het volgende:
Uh ik heb geen idee van mijn contracten precies. Ben er een tijdje tussenuit geweest en daardoor momenteel geen obt contract in mn bezit, heb verder nooit handtekeningen gezet, maar een volgend contract zou voor onbepaalde tijd worden. Autounit en alle andere opties zijn dan ook geen optie is mij verteld+gemaild+bevestigd van hoger hand.
Verlofuren worden zover ik weet gewoon uitbetaald tegen huidige loon, mn contract loopt immers af / wordt niet verlengd en ik zet nergens een handtekening voor een lager loon.
Contract loopt volgens mij af in half januari ja. Eerst was er nog sprake dat het half april zou worden zodat je nog 3 maand lang kon postbezorgen tegen normaal zdw tarief maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan ofzo?
Ja, dat snap ik. Maar waarom zijn ze dan niet al veel eerder duidelijk geweest tegenover de zdw's? Kijk, de postbodes met 25 uur of meer zijn doodgegooid met de boodschap dat ze maar weg moesten gaan, kregen cursussen aangeboden, diploma's, ondersteuning door Mobility. Voor ons hebben ze nooit wat gedaan, en als ik dan informeerde naar de reden, werd er steevast gezegd dat ze ons niet kwijt wilden, en dat er ook op het CVL genoeg werk voor ons zou zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
Die brief is dan ook bedoeld om je het bedrijf uit te pesten.
Gotverdomme toch, gaat dat straks bij alle vestigingen zo???quote:Op maandag 5 december 2011 14:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Hahahaha
Wat een grap deze brief.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is er met fok gebeurd? Kan je geen plaatjes meer posten ofzo?
Een heel vies spelletjes aangezien we ook niet mee mochten doen met de stakingen want zaterdagwerkers zouden zogenaamd geen rol hebben in het conflict. Naaiers.quote:Op maandag 5 december 2011 19:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar waarom zijn ze dan niet al veel eerder duidelijk geweest tegenover de zdw's? Kijk, de postbodes met 25 uur of meer zijn doodgegooid met de boodschap dat ze maar weg moesten gaan, kregen cursussen aangeboden, diploma's, ondersteuning door Mobility. Voor ons hebben ze nooit wat gedaan, en als ik dan informeerde naar de reden, werd er steevast gezegd dat ze ons niet kwijt wilden, en dat er ook op het CVL genoeg werk voor ons zou zijn.
En dan nu ineens een brief met de strekking: "Je mag postbezorger worden. Als je postbezorger wordt accepteer je automatisch een verlaging van je contracturen en je uurloon. Als je niet binnen een week dit aanbod accepteert, mag je alsnog oprotten."
Maar ons wel inzetten om de rotzooi op te ruimenquote:Op maandag 5 december 2011 19:55 schreef carboni het volgende:
[..]
Een heel vies spelletjes aangezien we ook niet mee mochten doen met de stakingen want zaterdagwerkers zouden zogenaamd geen rol hebben in het conflict. Naaiers.
Zo was het elf jaar geleden ook al, toen begon ik daar.quote:Op maandag 5 december 2011 20:01 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Maar ons wel inzetten om de rotzooi op te ruimen
Volgens de postnl site:quote:Op maandag 5 december 2011 23:07 schreef fespo het volgende:
valt er te schatten hoe lang het duurt om een pakket naar Roemenië te sturen?
ik wil voor iemand een pakket net voor kerst te laten bezorgen.
Lijkt me standaard verhaaltje? Gewoon 6 dagen van te voren opsturen.quote:Op maandag 5 december 2011 23:11 schreef fespo het volgende:
valt Roemenie onder douane dan
dat is wel rot.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:50 schreef fespo het volgende:
godver pakket is definitief vermist. dag 200 euro
Hé ik heb nooit meer aan die staking gedacht.. inderdaad vreemd dat we daar niet aan deel mochten nemen maar nu net zo goed de klos zijn. Wat heeft die hele staking nou uiteindelijk nog opgeleverd eigenlijk?quote:Op maandag 5 december 2011 19:55 schreef carboni het volgende:
[..]
Een heel vies spelletjes aangezien we ook niet mee mochten doen met de stakingen want zaterdagwerkers zouden zogenaamd geen rol hebben in het conflict. Naaiers.
Aangezien de functie van zaterdagwerker wordt opgeheven de komende 2 jaar, verwacht ik niet dat er een nieuwe CAO komt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:09 schreef Danx het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het staat met de nieuwe CAO voor de zaterdagbestellers? Die van de postbezorgers is al bijna afgerond.
Ik ben alleen bang dat mocht er een nieuwe CAO komen dat die minder is dan het aanbod wat TNT 1 jaar geleden had. Dus met terugwerkende kracht een loonsverhoging van 0.7% per 1-1-2010 en 0.7% per 1-1-2011
De functie wordt toch niet helemaal opgeheven? (Ik zit bij het autobedrijf als ZAW)quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Aangezien de functie van zaterdagwerker wordt opgeheven de komende 2 jaar, verwacht ik niet dat er een nieuwe CAO komt.
??quote:Op maandag 5 december 2011 19:14 schreef qwerty31 het volgende:
Mensen, hoe kan ik het beste naar de Sorteercentrum (Terbregseweg) vanaf CS
Ik had gehoord iets met een pendelbus vanaf de Kralingse zoom. Maar ik weet het niet zeker?
Straks zit je dan wellicht bij het autobedrijf als deeltijdwerker.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:30 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
De functie wordt toch niet helemaal opgeheven? (Ik zit bij het autobedrijf als ZAW)
De brief heb ik ze al gemaild. Op 12 december gaan ze praten met PostNL en gaan dan proberen om een goede regeling te maken voor zaterdagbestellers. Ik ben benieuwd wat er uit komt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:05 schreef Troeta het volgende:
Bedankt voor het posten van de brief Gekkewiebel! Weten we dat ook weer.
Wat een smerige streek zeg!
Goed dat je gebeld hebt Kramerica, wilden ze de brief ook hebben en gaan ze er wat mee doen of je weet?
Mijn kantoor sluit volgend jaar november ook, ben erg benieuwd..
Ik ga uiteraard niet tekenen voor een postbezorgersloon en ik ga ook niet heen en weer naar Bleiswijk doordeweeks, dus ben ook erg benieuwd hoe het dan gaat..
Bedankt. Nog een vraagje ik wil me auto bij Station Alexander zetten. En kwam net dit tegen, hoe weten ze of je met de ov verder gaat ofniet? :/quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Trein naar Alexander, bus 35 en dan halte Terbregseweg.
je meot het kaartje inleveren als je weer wegwilt en dan krijg je een uitrijkaart, volgens mij? zo is dat bij de arena iigquote:Op dinsdag 6 december 2011 21:22 schreef qwerty31 het volgende:
[..]
Bedankt. Nog een vraagje ik wil me auto bij Station Alexander zetten. En kwam net dit tegen, hoe weten ze of je met de ov verder gaat ofniet? :/
Tarieven P+R Alexander
Parkeren is GRATIS als u met het openbaar vervoer verder naar Rotterdam centrum reist. Doet u dat niet dan moet u betalen
hehehequote:Op woensdag 7 december 2011 13:27 schreef Drassss het volgende:
Wij naaien elkaar altijd aan door te stoken dat we geen HAH hebben gekregen bij de TCMooie reacties zijn dat altijd
Zolang de post bezorgd wordt is er geen probleemquote:Op woensdag 7 december 2011 14:14 schreef lololo het volgende:
Onze nieuwste postbezorger is nou al 3 weken in dienst en loopt nog steeds bijna de dubbele tijd die er voor zijn wijk staat.![]()
Aangezien het een vrij grote middagwijk is loopt hij dus op piekdagen standaard in het donker.
TC zegt er niks over, PB+ heeft hem na de eerste kennismaking nooit meer gezien en gelooft het ook allemaal wel. Het zou mij zeer verbazen als deze kerel er niet zelf mee ophoudt tijdens de kerstperiode.
Wat mij opvalt is de ontzettend lakse houding in deze van zowel TC als PB+. Je ziet dat er iets gigantisch fout gaat en dat er om wat voor reden dan ook geen vooruitgang in zit bij een nieuwe medewerker en geen van tweeën gaat eens met hem praten of kijken wat er nou aan de hand is.
De vraag is hoe lang deze gast nog de post bezorgt.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Zolang de post bezorgd wordt is er geen probleem
Sommige gebruiken een extra schoudertas. Andere zetten het gewoon achter de post.. Het is maar wat je fijn vindt en daar kom je snel genoeg achter gok ikquote:Op woensdag 7 december 2011 15:45 schreef V__L_N het volgende:
Tjonge, ik heb me vuurdoop wel gehad de afgelopen 2 dagen. Gisteren hagel en onweer. Vandaag storm. Mare ik ben geen post verloren
Nu nog een echt handige manier bedenken om die HaH mee te nemen. Had er gisteren 5.
Ik ken nu een wijk of 8, maar meestal heb ik 2 vaste wijken iedere zaterdag.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:15 schreef ellenatmars het volgende:
Zijn jullie een beetje 'breed inzetbaar' bij uitvoeringen van wijken? En evt. voorbereidingen? Zo ja, vind je 't dan fijner om elke week dezelfde wijk te hebben, of elke week een andere?
Ik ken ze inmiddels bijna allemaal, op de autodiensten na. Zijn er 15 v/d 18. Maar dr komt er weer een (of twee) bij. Alleen jammer dat ze zo ver fietsen zijn, haha.
Denk het ook wel. Extra schoudertas is ook iets om over na te denken inderdaad.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:04 schreef Drassss het volgende:
[..]
Sommige gebruiken een extra schoudertas. Andere zetten het gewoon achter de post.. Het is maar wat je fijn vindt en daar kom je snel genoeg achter gok ik
Ik ken alle "binnenwijken" en het merendeel van de "buitenwijken". Bovendien kan ik voorbereiden en vossen. Mijn zaterdagen zijn ook nooit hetzelfde neequote:Op woensdag 7 december 2011 16:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ken nu ongeveer 20 verschillende wijken (lopen, voorbereiden doe ik niet)
Ben er niet zo heel blij mee, mijn diensten veranderen nu continu. Ik ben echt iemand waarmee men de gaten in de planning vult. Hoor het vaak ook pas last minute, wanneer iemand zich ziek meldt. Maar vaste wijken zitten er niet meer in.. helaas. Op deze manier ben ik veel nuttiger voor hen.
Dat heb ik ze als chauffeur ook wel eens gevraagd, en ja, het kan, maar het is flink trappen volgens hen.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:55 schreef Anonymousz het volgende:
een vraag voor de postbezorgers
kunnen jullie wel fietsten door de hard wind?
maar als het sneeuw kan wel een probleem wordenquote:Op woensdag 7 december 2011 16:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat heb ik ze als chauffeur ook wel eens gevraagd, en ja, het kan, maar het is flink trappen volgens hen.
Ben ik blij dat ik relatief droog en warm zit in de auto
Ik benijd de postbezorgers helemaal niet.
Daarom snap ik ook niet waarom er zoveel postbodes zijn die niet over willen gaan naar het autobedrijf.
Misschien hebben ze geen rijbewijs?quote:Op woensdag 7 december 2011 16:59 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarom snap ik ook niet waarom er zoveel postbodes zijn die niet over willen gaan naar het autobedrijf.
nee, dat is het niet. Het is waarschijnlijk meer de onzekerheid over de nieuwe baan en de mogelijkheid dat ze je er alsnog snel uit kunnen trappen ...quote:Op woensdag 7 december 2011 19:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Misschien hebben ze geen rijbewijs?
Ja, vooral qua voorbereidingen.. dan moet ik het vooral hebben van de optivo-methode.. gewoon per vakje bundelen, want ik heb bij sommige wijken totaal geen idee hoe die wijk loopt.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:15 schreef ellenatmars het volgende:
Zijn jullie een beetje 'breed inzetbaar' bij uitvoeringen van wijken? En evt. voorbereidingen? Zo ja, vind je 't dan fijner om elke week dezelfde wijk te hebben, of elke week een andere?
Ik ken ze inmiddels bijna allemaal, op de autodiensten na. Zijn er 15 v/d 18. Maar dr komt er weer een (of twee) bij. Alleen jammer dat ze zo ver fietsen zijn, haha.
Een goede chauffeur weet hoe die rijden moetquote:Op woensdag 7 december 2011 17:05 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
maar als het sneeuw kan wel een probleem worden
dat is dan toch echt hun eigen schuld, ze krijgen de kans om te blijven.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, dat is het niet. Het is waarschijnlijk meer de onzekerheid over de nieuwe baan en de mogelijkheid dat ze je er alsnog snel uit kunnen trappen ...
Nou, een miniem kansje, hoor. Van de 60 sollicitanten op mijn kantoor zijn er maar 6 aangenomen, de rest vullen ze op met goedkope subcontractors.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat is dan toch echt hun eigen schuld, ze krijgen de kans om te blijven.
En het autobedrijf is wel leuk hoor.
quote:Op woensdag 7 december 2011 22:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een goede chauffeur weet hoe die rijden moet
Dat is dan pech, hier zijn van de 15 uiteindelijk 14 aangenomen.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, een miniem kansje, hoor. Van de 60 sollicitanten op mijn kantoor zijn er maar 6 aangenomen, de rest vullen ze op met goedkope subcontractors.
Ja klopt, ze hadden iedereen hier ook een stel voorbeeldvragen gestuurd.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:09 schreef Peterselieman het volgende:
het gaat uiteraard ook om de voorbereiding op het gesprek. Als je er in gaat met de instelling we zien het wel dan is het ook logisch dat je niet aangenomen wordt. Als je je goed voorbereid en praktijksituaties waarbij je goed gehandeld hebt op kunt lepelen dan sta je veel sterker in de procedure.
ik ken alle wijken in mijn team, de een wat beter als de ander. Het zijn er 25 inclusief 3 autowijken. Er zijn een paar wijken die ik pas 1 of 2 keer gedaan heb (twee wijken). Ik heb ook geen vaste bezorgwijken meer dus ik word van hot naar her gepland. Vind ik eigenlijk niet erg, wat afwisseling. Qua voorbereiden heb ik meestal wel dezelfde dienst. De meeste wijken kan ik wel voorbereiden, er is er 1 die ik niet ken maar das maar een heel kleintje dus ingooien lukt dan wel. Is weer zo'n wijk die niet goed uit de machine komt dus dan doe ik zetten en iemand anders maakt er bundels van. Of ik pleur het gewoon per vak in de tas, dan meot de PB het maar uitzoekenquote:Op woensdag 7 december 2011 16:15 schreef ellenatmars het volgende:
waar je niet langs mag? hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op donderdag 8 december 2011 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke vraag die voorbij zou kunnen komen: stel je staat bij een adres en de enige route naar het volgende adres is die dag vanwege werkzaamheden afgesloten. Degene die op dat adres woont krijgt een belangrijk pakketje dat voor 17:00 uur bezorgd moet zijn. Nu weet je dat er nog een sluiproute is waar je niet langs mag maar waarbij je wel op dat adres kunt komen, wat doe je?
Je kunt denken aan een smal fietspad bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:49 schreef sbientje het volgende:
[..]
waar je niet langs mag? hoe moet ik me dat voorstellen?
ik zou de sluiproute nemen, denk ik
Ze werken met een lijst standaardvragen en die staat er niet inquote:Op donderdag 8 december 2011 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke vraag die voorbij zou kunnen komen: stel je staat bij een adres en de enige route naar het volgende adres is die dag vanwege werkzaamheden afgesloten. Degene die op dat adres woont krijgt een belangrijk pakketje dat voor 17:00 uur bezorgd moet zijn. Nu weet je dat er nog een sluiproute is waar je niet langs mag maar waarbij je wel op dat adres kunt komen, wat doe je?
Het juiste antwoord is natuurlijk, ik stap uit en loop even omquote:Op donderdag 8 december 2011 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt denken aan een smal fietspad bijvoorbeeld.
Het correcte antwoord is: ik weet dat ik er niet langs mag, maar ik ga toch proberen om via de sluiproute bij dat adres te komen.
ook als je vijf kilometer om moet lopen?quote:Op donderdag 8 december 2011 09:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het juiste antwoord is natuurlijk, ik stap uit en loop even om
k, maar het is een vraag die zo in had kunnen staan imo.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ze werken met een lijst standaardvragen en die staat er niet in
Meer dingen als:
Noem eens een situatie waarin je flexibiliteit toont, klantvriendelijkheid, dat soort dingen
Tsja, voorbereiden blijft bij alle wijken hetzelfde. Het scheelt wel of je de wijken kent qua ingooien en hoe je hem afbundelt. Met lopen ken ik 168 van de 178 wijken op mijn VBG. Hier zitten wel alle specialistenkanten tussen, maar autoroutes hebben we niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:15 schreef ellenatmars het volgende:
Kleine aanvulling op het antwoord: En ik heb de dienstverlening zo hoog in het vaandel dat ik die boete van 90 euro er absoluut voor over heb, en het ook helemaal niet erg vind dat ik die van PostNL uit eigen zak moet betalen.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt denken aan een smal fietspad bijvoorbeeld.
Het correcte antwoord is: ik weet dat ik er niet langs mag, maar ik ga toch proberen om via de sluiproute bij dat adres te komen.
Dikke lul 3 bier, maar dat doe ik dus nietquote:Op donderdag 8 december 2011 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Kleine aanvulling op het antwoord: En ik heb de dienstverlening zo hoog in het vaandel dat ik die boete van 90 euro er absoluut voor over heb, en het ook helemaal niet erg vind dat ik die van PostNL uit eigen zak moet betalen.
Er zijn nog geen CVL's, die komen dus. Van daaruit wordt post voorbereid en gaat het naar depots. Eventueel eerst via een hub. Je zal je post in de toekomst dus niet op de vestiging ophalen maar bij een depot.quote:Op donderdag 8 december 2011 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kreeg deze week een verslag binnen over een vergadering van pbz-ers.
Hierin stond het volgende;
CVL (centrale voorbereidings lokatie) voor Friesland wordt ***.
. ****** gaat eind 2012 dicht. Omdat postbodes te duur zijn om alleen post rond te brengen worden ze vervangen door postbezorgers.
In overleg met de postbezorgers zullen de routes opnieuw worden bekeken en vastgelegd.
Postbode + verdwijnt en daar komt een teamcoach voor terug die de leiding heeft over ongeveer 150 postbezorgers. In Zwolle komt een servicecentrum. Daar wordt onze planning gemaakt en van daaruit krijgen we ieder morgen een smsje of de post op tijd in het depot is.
Wat is hier nou de bedoeling van? Ik weet dat er hier mensen zijn waarvan het een en ander op hun VGB/CVL al duidelijk is, maar voor mij is dat niet het geval.
Zijn er hier mensen uit Friesland die er het fijne van weten?
Wat gebeurd er met de post, de steunpunten etc.
Ik haal mijn wijk nu op bij mijn CVL -die dus gaat sluiten- en straks zal ik het dus ergens anders moeten ophalen.
Hoe is dit alles bij jullie geregeld?
Klopt, de steunpunten gaan langzaam verdwijnen. Waar ik werk zijn ze allemaal al verdwenen.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
garageboxen kunnen ja. Steunpunten zou ik in de toekomst maar niet te veel meer op rekenen. Ik geloof dat ze daar met de start van het autobedrijf op willen beknibbelen.
Houd idd in dat die de buitengebieden bestellen, maar ook de post naar de depots en nu nog steunpunten brengen. daarnaast de gerechtelijke stukken bestellen, en natuurlijk de breng en haal ritten naar bedrijven doen.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh ja, laatste vraag;
Wat houdt het autobedrijf precies in?
Zijn dat enkel chauffeurs die buitengebieden bestellen?
Of zit daar meer achter.
Zelfs bejaardenhuizen waar ze de tassen post kunnen dumpenquote:Op donderdag 8 december 2011 19:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Steunpunten, zijn dat bijvoorbeeld winkels?
het is niet echt beknibbelen, maar ze willen gewoon tijd besparen. Het autobedrijf is in feite een ander bedrijf dat ingehuurd wordt om de post naar de depots te brengen en om zelf buitengebieden te bestellen. Het ook nog brengen van zakken naar diverse steunpunten past niet in die strategie, volgens de hogere managers.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:24 schreef Poesopstokje het volgende:
Nu zei Peterselieman dat ze op de autobedrijfen willen beknibbelen, door bijvoorbeeld niet meer te leveren aan steunpunten etc.
Wat voor nut heeft dat? Ik neem aan dat werken bij het autobedrijf wél een fulltime baan is?
Hmmm okequote:Op donderdag 8 december 2011 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zelfs bejaardenhuizen waar ze de tassen post kunnen dumpen
Hoop toch dat ze mijn steunpunt nooit weg zullen halen....quote:Op donderdag 8 december 2011 19:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hmmm oke![]()
Vroegah.. (een jaar geleden) hadden wij nog wel steunpunten in winkels bijvoorbeeld.
Moest zeggen dat dit wel relaxter werkte, want nu moet je weer terug naar het depot.
Volgens mij hebben wij geen steunpunten meer..
Den Bosch of Rotterdam, daar zijn je CVL's. En post haal je maar bij een depot vandaan volgens het bedrijf.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:48 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Hoop toch dat ze mijn steunpunt nooit weg zullen halen....
Sorteercentrum in oosterhout(nb) verdwijnt ook, waar zou ik dan naar toe moeten fietsen....
Steunpunten gaan weg. Dus bereid je maar vast voor op meer fietsenquote:Op donderdag 8 december 2011 19:48 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Hoop toch dat ze mijn steunpunt nooit weg zullen halen....
Sorteercentrum in oosterhout(nb) verdwijnt ook, waar zou ik dan naar toe moeten fietsen....
Ja fijn, en het is al een boerendorp, dus ligt al niet in oosterhout, maar nu ongeveer 20/30 minuten van sorteercentrum vandaan...quote:Op donderdag 8 december 2011 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Steunpunten gaan weg. Dus bereid je maar vast voor op meer fietsen
depots in die plaatsen blijven wel hoor.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:57 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ja fijn, en het is al een boerendorp, dus ligt al niet in oosterhout, maar nu ongeveer 20/30 minuten van sorteercentrum vandaan...
Maar als ze hem weghalen, ben ik ook pleite
Steeds meer gemeenten willen PostNL weg hebben uit de garageboxen anders (en terecht). Bij ons is het nog niet zo ver maar wij zoeken al jaren naar andere depots bij bedrijven maar dat wil dus echt niet lukkenquote:Op donderdag 8 december 2011 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
depots in die plaatsen blijven wel hoor.
Hier zitten ze veel bij particulieren, soms in een afgesloten schuur oid, maar vaak gewoon op de oprit of in de voortuin. Maar steunpunten gaan ook hier helaas uiteindelijk allemaal wegquote:Op donderdag 8 december 2011 19:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hmmm oke![]()
Vroegah.. (een jaar geleden) hadden wij nog wel steunpunten in winkels bijvoorbeeld.
Moest zeggen dat dit wel relaxter werkte, want nu moet je weer terug naar het depot.
Volgens mij hebben wij geen steunpunten meer..
Met de invoering van GEOroute verdwijnen in principe de steunpunten. Maar onze VM krabbelde al weer terug en zei dat als in de praktijk blijkt dat het te veel tijd kost er gekeken wordt naar uitzonderingen.quote:Op donderdag 8 december 2011 20:12 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier zitten ze veel bij particulieren, soms in een afgesloten schuur oid, maar vaak gewoon op de oprit of in de voortuin. Maar steunpunten gaan ook hier helaas uiteindelijk allemaal weg
Ben je straks soms wel 20-25 minuten kwijt alleen al om extra tassen op te halen, als je met karretje loopt bijv
En dat gaat in overleg met het Autobedrijf? Of brengt VM de post dan zelf met eigen auto?quote:Op donderdag 8 december 2011 20:14 schreef lololo het volgende:
[..]
Met de invoering van GEOroute verdwijnen in principe de steunpunten. Maar onze VM krabbelde al weer terug en zei dat als in de praktijk blijkt dat het te veel tijd kost er gekeken wordt naar uitzonderingen.
Dat soort dingen zeggen ze altijd... Word nooit op teruggekeken en die tijd ben je kwijt.quote:Op donderdag 8 december 2011 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dat gaat in overleg met het Autobedrijf? Of brengt VM de post dan zelf met eigen auto?
Het "Autobedrijf" is gewoon onderdeel van PostNL en die rijden gewoon wat ze opgedragen wordt.quote:Op donderdag 8 december 2011 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dat gaat in overleg met het Autobedrijf? Of brengt VM de post dan zelf met eigen auto?
HAhahaa, het autobedrijf gedraagt zich als de toekomst van het bedrijf, die maakt alles zelf uit joh.quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:39 schreef lololo het volgende:
[..]
Het "Autobedrijf" is gewoon onderdeel van PostNL en die rijden gewoon wat ze opgedragen wordt.
Hang er dan ook de goede labels aanquote:Op vrijdag 9 december 2011 02:06 schreef carboni het volgende:
[..]
HAhahaa, het autobedrijf gedraagt zich als de toekomst van het bedrijf, die maakt alles zelf uit joh.
Als er een een wijk op het verkeerde depot is neergezet, wat vaak gebeurd met die subco's kunnen wij het zelf uitzoeken, maar wee gebee als een voorbereiding wat langer duurt.
Labels op tassen maken niets uit. Het gaat om de labels op de containers.quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hang er dan ook de goede labels aan
Leg ze op de goede containers danquote:Op vrijdag 9 december 2011 09:21 schreef TokenW het volgende:
[..]
Labels op tassen maken niets uit. Het gaat om de labels op de containers.
Aangezien je dit niet eens wist en heel veel chauffeurs dit niet weten, is het probleem niet dat de tassen niet op de goede container staan, maar dat chauffeurs op eigen houtje tassen eruit gaan trekken.quote:
Voor dat ik chauffeur was deed ik de ritten ook en je wil niet weten hoe vaak ik tassen op de verkeerde container heb gezet vanwege foute labelsquote:Op vrijdag 9 december 2011 11:36 schreef TokenW het volgende:
[..]
Aangezien je dit niet eens wist en heel veel chauffeurs dit niet weten, is het probleem niet dat de tassen niet op de goede container staan, maar dat chauffeurs op eigen houtje tassen eruit gaan trekken.
Oh ja, je zal best bij het autobedrijf ook ontzettend veel incompetente prutsers als TC en werknemers hebben maar als er bij een rit een extra stop wordt ingezet mag ik toch aannemen dat die gewoon gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 02:06 schreef carboni het volgende:
[..]
HAhahaa, het autobedrijf gedraagt zich als de toekomst van het bedrijf, die maakt alles zelf uit joh.
Als er een een wijk op het verkeerde depot is neergezet, wat vaak gebeurd met die subco's kunnen wij het zelf uitzoeken, maar wee gebee als een voorbereiding wat langer duurt.
Het autobedrijf hoort ook geen tassen op containers te zetten.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:40 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Voor dat ik chauffeur was deed ik de ritten ook en je wil niet weten hoe vaak ik tassen op de verkeerde container heb gezet vanwege foute labels
Dat was dan ook nog voor het autobedrijf.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:09 schreef TokenW het volgende:
[..]
Het autobedrijf hoort ook geen tassen op containers te zetten.
Ik gok dat je dan een stukje fruit of kerststolletje meekrijgt bij je pbz-mapje. Deden ze hier in de zomer ook wel eens.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:41 schreef Poesopstokje het volgende:
In mijn KNJ nieuwsbrief stond dat de ''catering'' dit jaar alleen voor voorbereiders in de kantine werd gehouden.
PBZ-ers krijgen het bij hun route mee..
??? Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Ik zou toch maar even in gesprek gaan, want dat klopt niet. Je krijgt 5 vrije zaterdagen per jaar, maar je mag er best meer opnemen, als je budget dat toestaat. Alleen niet meer dan 3 achter elkaar.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:40 schreef ellenatmars het volgende:
Tsss... kreeg ik vandaag 't verzoek of ik m'n verlofplanning wilde aanpassen. Zaterdagwerkers mogen er maar 5 vrijnemen. Weet je hoeveel verlofuren ik nog heb staan! Grmbl...
Ohja! En afgelopen zaterdag hadden we bij mij thuis geen HAH gekregen. Kregen we opeens zondag gewoon los door de bus. Dus wat daar dan weer aan de hand is geweest...
Wij hebben ook een bezorger die eerst de post bezorgt en dan 's avonds nog eens de HAH doet. Niet helemaal de bedoeling natuurlijk, maar ja, het gebeurt.quote:Op vrijdag 9 december 2011 16:40 schreef ellenatmars het volgende:
Tsss... kreeg ik vandaag 't verzoek of ik m'n verlofplanning wilde aanpassen. Zaterdagwerkers mogen er maar 5 vrijnemen. Weet je hoeveel verlofuren ik nog heb staan! Grmbl...
Ohja! En afgelopen zaterdag hadden we bij mij thuis geen HAH gekregen. Kregen we opeens zondag gewoon los door de bus. Dus wat daar dan weer aan de hand is geweest...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |