Zo beter?quote:Op woensdag 16 november 2011 17:31 schreef pussywillow het volgende:
Kun je die salaristabel in de OP vervangen door deze?
Pfff. Vooruit dan maarquote:Op woensdag 16 november 2011 17:39 schreef pussywillow het volgende:
Behalve dat het nu niet meer "Salaristabel Zaterdagmedewerker" moet heten
Dude, waaromquote:Op woensdag 16 november 2011 17:46 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb gesolliciteerd voor december voorbereider![]()
Ik word op 5 december 19, maar de loonsverhoging geldt dan zeker niet? Ik begin hopelijk op 3 december
Ik vind werken rond de kerst juist altijd wel leuk. Ok, als je naast vossen/voorbereiden ook nog moet bezorgen en het is weer hartstikke glad door sneeuw en zo, dan is het wel een stuk minder aangenaam, maar anders vind ik het altijd wel prima te doen.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:08 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
Dude, waaromAls ik íets vermijd dan is 't wel werken rond kerst. Maarja, niet om je te ontmoedigen ofzo
Ik denk trouwens dat die loonsverhoging wel wordt verrekend.
Ugh.. ik moet beiden.. en ik hoop dat het droog blijft, de hele maand december.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:56 schreef gelestipjes het volgende:
als je naast vossen/voorbereiden ook nog moet bezorgen en het is weer hartstikke glad door sneeuw en zo, dan is het wel een stuk minder aangenaam.
quote:Op woensdag 16 november 2011 19:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ugh.. ik moet beiden.. en ik hoop dat het droog blijft, de hele maand december.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
quote:Op woensdag 16 november 2011 20:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]Ik hoor mijn pb+ het al zeggen: gedupeerde klanten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Welkom bij het grootste kutbedrif van Nederland.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:46 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb gesolliciteerd voor december voorbereider![]()
Ik word op 5 december 19, maar de loonsverhoging geldt dan zeker niet? Ik begin hopelijk op 3 december
Ik heb expres niet in december vrijgevraagd, ook omdat ik het te druk vind met een fulltime stage.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:54 schreef sbientje het volgende:
zaterdag weer werken, was afgelopen week vrij. Moet zeggen, mijn TC doet wel zijn best om me vrij te roosteren. Had dat gevraagd ivm fulltime stage, wordt anders wel erg veel en ik had superveel uren nog staan. En dat gaat vrij goed, ben al een keer of 4 vrijgeweest geloof ik. In december ben ik 3 dec. nog vrij en daarna heb ik aangegeven dat ik gewoon werk op de zaterdagen. Druk zat dan en ik vind kerstperiode altijd wel gezelligMaar extra werken zit er deze KNJ niet in.. Nou ja, na mijn stage heb ik wel weer tijd om extra werk te doen!
volgens mij is je post vertyft, want ik snap er niets van.. ik denk namelijk dat niet vrij altijd gehonoreerd wordtquote:Op donderdag 17 november 2011 09:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb expres niet in december vrijgevraagd, ook omdat ik het te druk vind met een fulltime stage.
Ben benieuwd of het gehonoreerd wordt.
O jaquote:Op donderdag 17 november 2011 10:23 schreef sbientje het volgende:
[..]
volgens mij is je post vertyft, want ik snap er niets van.. ik denk namelijk dat niet vrij altijd gehonoreerd wordt
Ik vind de kerstperiode ook altijd de leukste periode, het is eens wat anders dan de overige 50 weken in het jaar en de sfeer is toch iets beter (al word dat ook steeds minder de laatste jaren)quote:Op woensdag 16 november 2011 18:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik vind werken rond de kerst juist altijd wel leuk. Ok, als je naast vossen/voorbereiden ook nog moet bezorgen en het is weer hartstikke glad door sneeuw en zo, dan is het wel een stuk minder aangenaam, maar anders vind ik het altijd wel prima te doen.
Hoe komt dat dan? Dat er maar 3 aangenomen zijn?quote:Op donderdag 17 november 2011 17:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook weer zoiets. Tijdje geleden een bijeenkomst gehad over het autobedrijf. Zaal zat stampvol. Enthousiaste managers vertelden over wat voor schitterend bedrijf het was, en over alle kansen die het bood aan de postbodes.
Hierdoor enthousiast geworden hebben er 60 postbodes van onze vestiging gesolliciteerd. En weet je hoeveel er aangenomen zijn? Drie!
Hoezo mensen blij maken met een dooie mus
De rest allemaal subco waarschijnlijk. Daarnaast zullen ook mensen van andere vestigingen in hetzelfde gebied solliciteren.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan? Dat er maar 3 aangenomen zijn?
Of UZK, zoals ikquote:Op donderdag 17 november 2011 18:11 schreef lbeew het volgende:
[..]
De rest allemaal subco waarschijnlijk. Daarnaast zullen ook mensen van andere vestigingen in hetzelfde gebied solliciteren.
Oh, dat is wel apart, ons werd verteld dat ongeveer 60% van de postbodes die zouden solliciteren bij het autobedrijf zouden worden meegenomen. Maar gezien de door jou genoemde cijfers klopt daar dus niks van.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook weer zoiets. Tijdje geleden een bijeenkomst gehad over het autobedrijf. Zaal zat stampvol. Enthousiaste managers vertelden over wat voor schitterend bedrijf het was, en over alle kansen die het bood aan de postbodes.
Hierdoor enthousiast geworden hebben er 60 postbodes van onze vestiging gesolliciteerd. En weet je hoeveel er aangenomen zijn? Drie!
Hoezo mensen blij maken met een dooie mus
het zijn geen nettobedragen maar brutobedragen. En zoals je in de tabel kan zien krijg je bij de ene lijst een aanvulling waardoor je alsnog ook op 6,30 komt.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:16 schreef Anonymousz het volgende:
ik snap de tabel niet helemaal
ik ben 21 jaar en zie 2 uurlonen
wat ga ik per uur verdienen 6.30 of 5.87 netto?
ik bedoel bruto mijn foutquote:Op donderdag 17 november 2011 18:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het zijn geen nettobedragen maar brutobedragen. En zoals je in de tabel kan zien krijg je bij de ene lijst een aanvulling waardoor je alsnog ook op 6,30 komt.
Omdat mensen die min of meer hetzelfde werk al jaren doen aan veel hogere eisen moeten voldoen dan sub-contracters, uitzendkrachten en/of andere tijdelijke krachten uiteraard.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan? Dat er maar 3 aangenomen zijn?
Die schaaljaren zijn pas vanaf je 23stequote:Op donderdag 17 november 2011 18:42 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
ik bedoel bruto mijn fout
en hoe zit het met de schaaljaren?
ik kom zeker bij schaal 0?
8.69 en 8.10 wat houdt dat in
Hier hebben ze er ook maar 3 fulltimers aangenomen + 8 ofzo, zaterdagwerkers en parttimers.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan? Dat er maar 3 aangenomen zijn?
thanksquote:Op donderdag 17 november 2011 19:12 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die schaaljaren zijn pas vanaf je 23ste
Er zijn in het gebied waar het om ging geen andere vestigingen. Die zijn allemaal reeds samengevoegd in onze grote vestiging.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:11 schreef lbeew het volgende:
[..]
De rest allemaal subco waarschijnlijk. Daarnaast zullen ook mensen van andere vestigingen in hetzelfde gebied solliciteren.
als het goed is welquote:Op donderdag 17 november 2011 21:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Google werkt ook weer eens niet mee.
Kun je Europa postzegels kopen bij postkantoor/c1000/primera?
Dat a/b nummers niet met de nummering mee lopen komt vaak genoeg voor.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:15 schreef pussywillow het volgende:
Ik krijg af en toe wat van die hersenlozen die ze bij ons wijken laten voorbereiden. Vandaag hadden ze het weer één of andere postbezorgster laten doen en die maakt dan bundels als:
142-141a-141b-141-140
Eh, de nummering loopt toch duidelijk af, stomme koe, dus waarom doe je de a dan vóór de b?Echt bewust gedaan ook, want voor beide nummers waren er meerdere stukken. En zo klopte er wel meer niet. Echt, hoe moeilijk is het om post op de goede volgorde te leggen?
En ja, normaal denk ik meestal "laat maar gaan", maar vandaag had ik al geen leuke dag en dan kun je ook nog eens buiten in de kou ter plekke bundels gaan herschikken. Dat schiet gewoon niet op
Ja precies, kom zat voor helaas. Ik hoop dan altijd dat de HSM het goed heeft gedaan en er genoeg post is want als je die sammy moet bekijken ben je nooit voor het donker klaar. Plus dat al die sammys van ellende uit elkaar vallen en je er makkelijk aan snijdt.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:30 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat a/b nummers niet met de nummering mee lopen komt vaak genoeg voor.
Ja, zo'n klein klappertje met alle vakken + huisnummers.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:27 schreef pussywillow het volgende:
Hier is dat nergens zo. De letters doen altijd hetzelfde als de nummers, dus je hebt bijv. 88-88a-88b-90, niet 88-88b-88a-90. Dat is toch ook volkomen onlogisch?Hoewel huisnummers natuurlijk niet altijd logisch zijn, soms worden er dingen gesloopt en weer bijgebouwd of gesplitst of weet ik veel, maar 9 van de 10 keer zit het wel logisch in elkaar.
Wat is een sammy dan? Iets waarop staat hoe de wijk in elkaar zit?
Bij ons lopen subnummers heel vaak niet logisch. We hebben hier diverse straten met boven- en benedenwoningen en die zijn per twee zeg maar gespiegeld gebouwd. Dus dat loopt als volgt: 2, 2A, 4A, 4 , 6, 6A, 8A, 8, etc. Dus ik begrijp wel dat daar geen chocola van te maken is voor zo'n voorbereider. Gelukkig zitten de deuren per 2 naast elkaar, dus maakt het niks uit welke je eerst doet. Vervelender wordt het als de voorbereider gewoon niet oplet en de 2-tjes en de 2A-tjes door elkaar gooit.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:27 schreef pussywillow het volgende:
Hier is dat nergens zo. De letters doen altijd hetzelfde als de nummers, dus je hebt bijv. 88-88a-88b-90, niet 88-88b-88a-90. Dat is toch ook volkomen onlogisch?Hoewel huisnummers natuurlijk niet altijd logisch zijn, soms worden er dingen gesloopt en weer bijgebouwd of gesplitst of weet ik veel, maar 9 van de 10 keer zit het wel logisch in elkaar.
Wat is een sammy dan? Iets waarop staat hoe de wijk in elkaar zit?
Die oranje/rode ijzeren mapjes, die je ook nog kan vouwen zodat ie opstaat.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:27 schreef pussywillow het volgende:
Hier is dat nergens zo. De letters doen altijd hetzelfde als de nummers, dus je hebt bijv. 88-88a-88b-90, niet 88-88b-88a-90. Dat is toch ook volkomen onlogisch?Hoewel huisnummers natuurlijk niet altijd logisch zijn, soms worden er dingen gesloopt en weer bijgebouwd of gesplitst of weet ik veel, maar 9 van de 10 keer zit het wel logisch in elkaar.
Wat is een sammy dan? Iets waarop staat hoe de wijk in elkaar zit?
Tegelijkertijd kun je jezelf afvragen of een steekproef van 1000 brieven eenmalig voldoende is om uitspraken te doen over de 4 miljard poststukken die we jaarlijks bezorgen. Hooguit geeft het aan dat we op 1 bepaalde dag niet die 95% gehaald hebbenquote:Op donderdag 17 november 2011 22:37 schreef carboni het volgende:
[..]
Die oranje/rode ijzeren mapjes, die je ook nog kan vouwen zodat ie opstaat.
Overigens iemand nog dat omroep max programma gezien? Was beter dan radar. Ze hadden 1000 brieven verstuurd, 80% van de verstuurde brieven zijn op zaterdag (volgende dag) aangekomen - 7% van de geadresseerden had na drie werkdagen nog niets ontvangen - uit 19 van de bijna 1000 brieven was het presentje verdwenen.
Dat laatste wordt ons voor één bepaalde wijk wel hardhandig afgeleerdquote:Op donderdag 17 november 2011 22:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons lopen subnummers heel vaak niet logisch. We hebben hier diverse straten met boven- en benedenwoningen en die zijn per twee zeg maar gespiegeld gebouwd. Dus dat loopt als volgt: 2, 2A, 4A, 4 , 6, 6A, 8A, 8, etc. Dus ik begrijp wel dat daar geen chocola van te maken is voor zo'n voorbereider. Gelukkig zitten de deuren per 2 naast elkaar, dus maakt het niks uit welke je eerst doet. Vervelender wordt het als de voorbereider gewoon niet oplet en de 2-tjes en de 2A-tjes door elkaar gooit.
Ja dat vroeg ik me dus ook af, wie wil er nou muismatten maar misschien opgegeten in een machine. Was niet hsm-post overigens, maar het zag er wel goed dichtgeplakt uit (van die eveloppen met stickerstrip). Ze lieten het inpakken van de enveloppen zien op tv en dat zag er wel goed uit.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tegelijkertijd kun je jezelf afvragen of een steekproef van 1000 brieven eenmalig voldoende is om uitspraken te doen over de 4 miljard poststukken die we jaarlijks bezorgen. Hooguit geeft het aan dat we op 1 bepaalde dag niet die 95% gehaald hebben
Ook vraag ik me af of het presentje (een muismat) er voor gezorgd zou kunnen hebben dat de zending moeilijker machinaal te sorteren werd, met vertraging tot gevolg. En zaten al die 1000 enveloppen wel goed dichtgeplakt? Anders kan zo'n mat er best ondertussen uitvallen. Ik kan me althans niet voorstellen dat er een levendige handel bestaat in "van de vrachtwagen gevallen" Omroep Max-muismatten.
Noooooooit gezien hier. Zal eens rondsnuffelen, maar het zal er wel gewoon niet zijnquote:Op donderdag 17 november 2011 22:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, zo'n klein klappertje met alle vakken + huisnummers.
Nee, veel onlogischer dan dat wordt het nietquote:Op donderdag 17 november 2011 22:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons lopen subnummers heel vaak niet logisch. We hebben hier diverse straten met boven- en benedenwoningen en die zijn per twee zeg maar gespiegeld gebouwd. Dus dat loopt als volgt: 2, 2A, 4A, 4 , 6, 6A, 8A, 8, etc. Dus ik begrijp wel dat daar geen chocola van te maken is voor zo'n voorbereider. Gelukkig zitten de deuren per 2 naast elkaar, dus maakt het niks uit welke je eerst doet. Vervelender wordt het als de voorbereider gewoon niet oplet en de 2-tjes en de 2A-tjes door elkaar gooit.
Was dat vorig jaar niet ook zo?quote:Op donderdag 17 november 2011 22:43 schreef gelestipjes het volgende:
Zag gisteren het "draaiboek" voor de kerstperiode. Stond in dat 12 en 19 december gewone maandagen zijn. Vraag me serieus af hoe ze dat voor zich zien, of alle kerstkaarten dan moeten blijven staan tot dinsdag of zo.
Op de site van omroep Max kun je lezen dat het presentje een muismat was of een sleutelhanger. Een sleutelhanger die los in een envelop zit is natuurlijk vragen om problemen: die scheurt dwars door de envelop heen. En dan gaan mensen klagen dat wij post openscheuren en de inhoud jattenquote:Op donderdag 17 november 2011 22:56 schreef carboni het volgende:
[..]
Ja dat vroeg ik me dus ook af, wie wil er nou muismatten maar misschien opgegeten in een machine. Was niet hsm-post overigens, maar het zag er wel goed dichtgeplakt uit (van die eveloppen met stickerstrip). Ze lieten het inpakken van de enveloppen zien op tv en dat zag er wel goed uit.
Wiejjjj volgende week vrijquote:Op donderdag 17 november 2011 10:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik bedoelde dat ik speciaal niet in december vrij had gevraagd, maar eind november.
Makro? Die komt volgende week pas weer.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:44 schreef Deezertje het volgende:
Moet morgen, op mijn verjaardag, werken... hoop dat er naast de Makro en C1000 niet al te veel post en HAH is...
Lijkt me dus erg sterk. Er zijn meer dan 200 vbg'en in nederland. Dus dan mogen er per jaar gemiddeld per VBG 20 wijken blijven staan voor het hele jaar. Nou dit vbg wat toch niet al te groot is gaat denk ik wel keer 5 dat en hier loopt het nog goed als ik verhalen van andere VBG'en moet geloven.quote:Maar stel dat er in een jaar 4000 keer voorkomt dat ergens een bestelloop een dag blijft staan (wat nog nooit in die mate is voorgekomen)
Je vergist je met de komma. 4000 / 200 = 20, en geen 2. Uitgaande van 300 VBG-en kom ik op 13 wijken per VBG per jaar, die mogen blijven staan. Dus ieder VBG mag 1x per 4 weken een wijk laten staan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:49 schreef carboni het volgende:
Die nwe kleding is dus lelijk zeg. Oh en blijkbaar gaan ze reclame maken met postbezorger die tussendoor nog kind op fiets wegbrengt.Lekker veilig!
De fietstassen zien er wel beter uit en herkenbaarder, Wat wel handig is aangezien vaak de enige manier om een postbezorger te herkennen de fietstassen zijn.
En de vakkentas en postbuidel zijn definitief blijkbaar. Samen met georoute ideaal om ook nog de laatste postbezorger het pand uit te werken en definitief alles uit te besteden.
Pagina 2 is weer een sterk staaltje goochelen met statistieken waar ik vooral moest gniffelen dat het altijd kan gebeuren dat een wijk blijft staan en dat het altijd zo geweest is. De schrijver werkte waarschijnlijk nooit bij PTT en TPG. Er staat:
[..]
Lijkt me dus erg sterk. Er zijn meer dan 200 vbg'en in nederland. Dus dan mogen er per jaar gemiddeld per VBG 2 wijken blijven staan voor het hele jaar. Nou dit vbg wat toch niet al te groot is gaat denk ik wel keer 5 dat en hier loopt het nog goed als ik verhalen van andere VBG'en moet geloven.
/edit
Lees nu net in hetzelfde blaadje dat er 300 vbg'en zijn. Nou dan is 4000 wijken nog minder.
Haha, had eerst ook 20 maar toen weer aangepastquote:Op zaterdag 19 november 2011 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je vergist je met de komma. 4000 / 200 = 20, en geen 2. Uitgaande van 300 VBG-en kom ik op 13 wijken per VBG per jaar, die mogen blijven staan. Dus ieder VBG mag 1x per 4 weken een wijk laten staan.
In mijn ervaring is dat inderdaad een erg laag getal. Hier blijft veel meer staan! Ik denk dat er elke week wel minstens 1 wijk blijft staan. Maar we zijn wel een van de grootste VBG-en in Nederland, met iets van 250 wijken. Dus dan is 1 wijk per week eigenlijk peanuts.
Feit blijft dat hoewel we ongetwijfeld nog steeds de norm halen, er meer post vertraagd dan vroeger. Nu halen we de norm, vroeger overtroffen we deze ruimschoots. Misschien moet de norm omhoog, want het lijkt erop dat de zesjescultuur ook hier toeslaat.
quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Begrijp echt niks van deze brievenbus hier..
Staat er ineens om 13:00 uur op zaterdag op volgende lichting zondag 18:00.. Uhh, ze werken toch niet op zondag?
jazeker worden die bussen gelicht op zondag.quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Begrijp echt niks van deze brievenbus hier..
Staat er ineens om 13:00 uur op zaterdag op volgende lichting zondag 18:00.. Uhh, ze werken toch niet op zondag?
welquote:Op zaterdag 19 november 2011 17:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Begrijp echt niks van deze brievenbus hier..
Staat er ineens om 13:00 uur op zaterdag op volgende lichting zondag 18:00.. Uhh, ze werken toch niet op zondag?
Maandag. na lichting gaat alles naar Nieuwegein, en word diezelfde nacht nog verwerkt.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Maar niet op zaterdag? Want vandaag stond er om 13:00 al dat de volgende lichting morgen komt om 18:00.
En worden brieven die zondag meegenomen worden ook maandag geleverd, of dinsdag?
Niet altijdquote:Op zaterdag 19 november 2011 18:33 schreef carboni het volgende:
Die 1ling busjes worden wel gelicht op zaterdag overigens en niet op zondag.
Holy shit, bel Pieter. Wat glijd dit toch snel af he. Maak ff wat fotos en zet ze op twitter. Klantenservice bellen kost geld nl.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet altijd
Bij ons althans na vrijdag t/m maandag. Waarom? Omdat subco's geen sleutels hebben. Dus liggen de enveloppen daar 3 dagen
Geen grap. De subco's in onze regio hebben echt geen sleutels van die 1ling bussen. De postbode+ op vestiging zegt ook tegen hen dat hij geen extra sleutels meer heeft. Dus het is in feite zijn taak ervoor te zorgen dat er voldoende sleutels zijn.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:34 schreef carboni het volgende:
[..]
Holy shit, bel Pieter. Wat glijd dit toch snel af he.
Ik wil er best foto's van maken lolquote:Op zaterdag 19 november 2011 18:34 schreef carboni het volgende:
[..]
Holy shit, bel Pieter. Wat glijd dit toch snel af he. Maak ff wat fotos en zet ze op twitter. Klantenservice bellen kost geld nl.
Die subco's hebben de auto's van dat betreffende uitbesteedde koeriersbedrijf. Dus eigen auto's.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:38 schreef carboni het volgende:
Bij ons was er altijd een sleutel per auto, want die autos reden vaste diensten. Is er niet een sleutel per wijk te maken die die subcos meenemen?
Tja, managers cultuur of niet, als postbode/bezorger, of als chauffeur sprken de klanten je er wel mooi op aan. Wij zijn altijd de lul, en men zegt "kut TNT". Ik ga het de klant al niet eens meer uitleggenquote:Op zaterdag 19 november 2011 18:42 schreef carboni het volgende:
Tja die paar enveloppen zijn maar 0,00001% he. 6jes cultuur.
Gremdaat: Managers maken NL kapot
Dat is ook redelijk lastigquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:15 schreef sbientje het volgende:
dubbel HAH had ik, makelaarskrantje en de c1000. Weer industrie gereden, ging wel prima. Machinepost was alleen superlaat dus heb nogeen half uur zitten niksen. Kwam blijkbaar door de polisbrieven van cz dat de machine de hele week problemen had? het zal allemaal wel![]()
Vanaf maart gaan hier hele wijken om. Nu zit het min of meer per letter, maar dan gaat alles door elkaar. Hoe je dan moet vossen weet ik niet, lijkt me redelijk lastig
Straten worden ook dikwijls in twee of meer tukken gesplitstquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:44 schreef Troeta het volgende:
Dat gaat heel makkelijk hoor, gewoon de straatnamen uit je hoofd leren per wijk.
Wij hebben nog nooit op letter gevost.
Hahaha en daarop vossen zeker? Ze zijn helemaal gek geworden. Hoe denken ze dat te toen in die cvl's van ze? Met hun spraakvossen, zit waarschijnlijk een callcenter achter in india met meer man dan er in die cvl lopenquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:51 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Straten worden ook dikwijls in twee of meer tukken gesplitst
Wat zijn tukken?quote:Op zaterdag 19 november 2011 19:51 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Straten worden ook dikwijls in twee of meer tukken gesplitst
Ja, daarop wordt gevost. Erg prettig werkt het ook niet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:01 schreef carboni het volgende:
[..]
Hahaha en daarop vossen zeker? Ze zijn helemaal gek geworden. Hoe denken ze dat te toen in die cvl's van ze? Met hun spraakvossen, zit waarschijnlijk een callcenter achter in india met meer man dan er in die cvl lopen
Stukken. En dat zijn ook korte straten, lange willen wel eens in meerdere postcodes voorkomen wat het dan weer iets makkelijker maakt.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:28 schreef Troeta het volgende:
[..]
Wat zijn tukken?
Of bedoel je dat 1 lange straat verdeeld is over meerdere wijken? dat hebben wij ook, dus dan moet je ook nog de nummers leren,of goed kijken op het bordje.
oh gewoon de straatnamen uit je hoofd lerenquote:Op zaterdag 19 november 2011 19:44 schreef Troeta het volgende:
Dat gaat heel makkelijk hoor, gewoon de straatnamen uit je hoofd leren per wijk.
Wij hebben nog nooit op letter gevost.
Slecht vossen heb je alleen als voorbereider last van. Als een vos-fout bij bezorger terecht komt is de schuld van de voorbereider aangezien je die er altijd handmatig tussen moet zetten.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:14 schreef ErwinRommel het volgende:
In dat vossen mag men btw wel eens krachten aannemen die dat ook kunnen.
Op mijn routes kom ik té vaak post tegen welke daar totaal niet in thuishoort.
dat zal vast ja. Maar als "zetter" "voorbereider" zie je toch ook wel dat als er een *21 staat dat er totaal niet in thuishoort.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:28 schreef carboni het volgende:
[..]
Slecht vossen heb je alleen als voorbereider last van. Als een vos-fout bij bezorger terecht komt is de schuld van de voorbereider aangezien je die er altijd handmatig tussen moet zetten.
Vuistregel is dat als het fout is met een a5 envelop of kleiner is met barcode rechtsonder het de schuld is van de HSM.
Vooral de HSM heeft er een handje van of een adres totaal verkeerd in te lezen of verstekelingen waardoor post tussen de verkeerde wijk komt.
Ik durf te wedden dat veel voorbereiders niet eens weten was *21 is! (Veel pbz's blijkbaar ook niet). En die nieuwe retoursticker snappen ze ook nog steeds niet. Iedere keer komen die dingen weer terug. Zetten ze een kruisje bij geen brievenbus/bus vol, maar dan wel de postcode van de geadresseerde invullen. En dan verbaasd zijn dat het de volgende dag weer tussen hun post zit.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat zal vast ja. Maar als "zetter" "voorbereider" zie je toch ook wel dat als er een *21 staat dat er totaal niet in thuishoort.
Valt mij ook op dat veel mensen die doorzendpost niet snappen. Van iemand die net nieuw is kan ik het begrijpen (je denkt er niet aan om het uit te leggen tenzij je het tegenkomt, maar het komt ook niet heel veel voor), maar zelfs postbezorgers die er al jaren werken nemen het soms gewoon vrolijk mee terug. Ook zoiets, trouwens: bezorgers die post mee terugnemen maar dat niet afschrijven of in ieder geval een reden vermelden waarom ze het niet hebben bezorgd. Dan moet je ook maar gissen wat je ermee moet.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat veel voorbereiders niet eens weten was *21 is! (Veel pbz's blijkbaar ook niet). En die nieuwe retoursticker snappen ze ook nog steeds niet. Iedere keer komen die dingen weer terug. Zetten ze een kruisje bij geen brievenbus/bus vol, maar dan wel de postcode van de geadresseerde invullen. En dan verbaasd zijn dat het de volgende dag weer tussen hun post zit.
Die "quote:Op zondag 20 november 2011 10:41 schreef Pipo1234 het volgende:
Wat ben ik blij dat de collega die mij moest opleiden enigszins competent was...
Welke browser gebruik je?quote:Op zondag 20 november 2011 14:06 schreef fespo het volgende:
wat is er mis met de PostNL website?
ik kan al tijden geen postbus particulier aanvragen en het email contact formulier werkt ook niet.
ik heb geen zin om zo'n 0900-nummer te bellen.
vorige keer was ik 10 euro kwijt.
Het oude nr 058 2 333 333 werkt volgens mij nog, dies lokaal tarief. Managers vinden het leuk om elke cent te bezuinigen op de dienstverlening en dan ook nog eens een cent te verdienen op de resulterende klacht.quote:Op zondag 20 november 2011 14:06 schreef fespo het volgende:
wat is er mis met de PostNL website?
ik kan al tijden geen postbus particulier aanvragen en het email contact formulier werkt ook niet.
ik heb geen zin om zo'n 0900-nummer te bellen.
vorige keer was ik 10 euro kwijt.
Ja vind je het gek, je kunt er vaak ook oplezen wat er zo'n beetje speelt. Dagvaardigingen voor de politierechter (vaak mensen die in beroep gaan tegen bekeurigen vermoed ik) zijn nog wel ok maar dwangbevel DNA onderzoek bijvoorbeeld.. Vaak kom je ook bij de ouders van de personen, gelukkig niets meegemaakt maar je weet maar nooit bij sommige he. Iig vond ik het nooit erg dat er iemand niet thuis was bij een gerechtelijke, was ook alleen maar sneller.quote:Op zondag 20 november 2011 09:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik merk trouwens bij enkele collega's dat ze angst hebben bij het uitreiken van gerechtelijke brieven
Ik weet het, DNA, Dagvaarding Politie-rechter, Incasso etc etc.quote:Op zondag 20 november 2011 14:15 schreef carboni het volgende:
[..]
Ja vind je het gek, je kunt er vaak ook oplezen wat er zo'n beetje speelt. Dagvaardigingen voor de politierechter (vaak mensen die in beroep gaan tegen bekeurigen vermoed ik) zijn nog wel ok maar dwangbevel DNA onderzoek bijvoorbeeld.. Vaak kom je ook bij de ouders van de personen, gelukkig niets meegemaakt maar je weet maar nooit bij sommige he. Iig vond ik het nooit erg dat er iemand niet thuis was bij een gerechtelijke, was ook alleen maar sneller.
Denk niet dat ie blij is met zn naam op internet.quote:Op zondag 20 november 2011 15:19 schreef Mirgeam het volgende:
Ik had een keer een of andere dagvaarding voor een vechtsporter dat was wel spannend![]()
Dat hangt ervan af waar. We hadden eerst een familie die al een keer een postbode tegen de vlakte had gemept. Vanaf toen werd er daar dus ook nooit meer aangebeld maar kregen ze automatisch een afhaalberichtquote:Op zondag 20 november 2011 09:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik merk trouwens bij enkele collega's dat ze angst hebben bij het uitreiken van gerechtelijke brieven
Gelukkig ben ik redelijk fors van postuur, en met kale kop en flinke snor straal je wel al snel enig gezag uit. Dat in combinatie met wat vriendelijkheid zorgt ervoor dat men mij op "hun erf" accepteerd, en men dus ook gewoon tekentquote:Op zondag 20 november 2011 16:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af waar. We hadden eerst een familie die al een keer een postbode tegen de vlakte had gemept. Vanaf toen werd er daar dus ook nooit meer aangebeld maar kregen ze automatisch een afhaalbericht![]()
Ik baal er altijd van iig, mensen doen regelmatig moeilijk over tekenen voor een huisgenoot en dat kost mij tijd
Das niks, hier heb ik wijken van 11 dagen moeten "mergen" Vakken van 4 adressen waar je een halve meter post voor had.quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:37 schreef ellenatmars het volgende:
Godver! Vandaag hebben we hier moeten 'mergen'! Schijtirritant. Wel eens gehad? Krijg je (wat eruit ziet als) al je post gewoon in rode bakken aangeleverd, maar dan komt een uur later nog eens een lading zetpost! Dus kun je het twee keer gaan zetten (tenzij je dat eerste uur niks uitvoert). Heb nu gewoon een uur langer over de voorbereiding van m'n wijk gedaan hierdoor! Maar liefst 5 rode bakken aan post in totaal dus (eerst 2 en toen 3).
Als dat nu al voor komt wil ik niet weten hoe het er uit gaat zien tijdens de KNJ periode. We hebben deze hele week al problemen gehad met de machines. Vanwege de hoeveelheid post, zeggen ze dan.
Vandaag van 8 tot 4 bezig geweest...Normaal ben ik om 2 uur klaar met hetzelfde.
Die familie waar ik het over had waren ook zigeuners. Zelden zo'n onaangepast zooitje ongeregeld gezien.quote:Op zondag 20 november 2011 16:54 schreef pussywillow het volgende:
Wij hebben ook zo'n beruchte familie. Zijn zigeuners, en gedragen kunnen ze zich niet. Veel gerechtelijke stukken, maar ook de gewone post bestaat vrijwel alleen uit bekeuringen en andere dingen van justitie.Huis ziet er ook totaal verpauperd uit. Er is bij mijn weten nog nooit wat gebeurd, maar ik voel me er toch nooit helemaal op mijn gemak
Klinkt als een subcontractor van pakketservice, aangezien postbodes en postbezorgers al helemaal niks te maken hebben met pakketten met tracingcodes.quote:Op maandag 21 november 2011 10:51 schreef vanKampen het volgende:
Een heel topic vol met postbezorgers, chauffeurs en andere PostNL medewerkers! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
De situatie in het kort:
- Twee weken geleden (donderdag) op internet iets besteld en betaald
- Op vrijdag mail gekregen met verzendbevestiging en Track&Trace nummer
- Op maandag (3 dagen later) nog geen pakket, uit de Track&Trace bleek dat het pakket wel was afgegeven
- Het pakket was verzonden met de voorwaarde "alleen huisadres" en dit stond ook zo op de Track&trace website. Het zou op mijn huisnummer zijn afgeleverd en voor zijn getekend.
- Handtekening die is gezet is niet van mij.
Met bovenstaand verhaal contact opgenomen met webshop, welke een onderzoek hebben gevraagd bij PostNL (en die hebben denk ik de pakketbezorger aangesproken). Toen het volgende:
- Postbode heeft briefje in de bus gedaan of ik hem wilde bellen (nummer stond erbij)
- Netjes teruggebeld, hij zweerde dat hij het aan mij had gegeven
- Aangegeven dat ik het niet heb gehad en er niet voor heb getekend.
- Ik ben overdag en 's avonds niet vaak thuis, en nu zelfs even 5 dagen in het buitenland. Ondertussen staat de postbode vrijwel elke dag bij mijn vriendin aan de deur met verhaal dat ik lieg en dat hij aangifte gaat doen.
- Ondertussen geeft hij geen antwoord op het "officiële" verzoek tot onderzoek van de webshop.
Natuurlijk vind ik het vervelend voor de postbode dat dit mis is gegaan, maar ik ben geen leugenaar of wat dan ook. Daarnaast vind ik het vervelend dat iemand die iedere dag mijn post in handen heeft, denkt dat ik de boel belazer.
Heb reeds de PostNL klantenservice gebeld, ze gingen er mee aan de slag. Maar ondertussen komt hij nog steeds aan de deur, belt hij me etc....
Wat moet ik doen?
Alleen vergis je je over TNT-express. Pakketservice is niet gelijk aan tnt express.quote:Op maandag 21 november 2011 13:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Moet haast wel een chauffeur van TNT-Express zijn geweest ja. Of een subco die in dienst van TNT-Express rijdt.
Niet ten nadele van de goeden hoor, maar was het een "medelander"?
Zoals Carboni al schreef, aangifte doen van diefstal. Al is het wel lastig te bewijzen.
Zeer klote, en ik krijg er zelf plaatsvervangende schaamte van als medewerker van PostNL.
De briefjes die ik in de bus kreeg waren wel van PostNL, dus weet niet precies waar die nou van is.quote:Op maandag 21 november 2011 13:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Moet haast wel een chauffeur van TNT-Express zijn geweest ja. Of een subco die in dienst van TNT-Express rijdt.
Niet ten nadele van de goeden hoor, maar was het een "medelander"?
Zoals Carboni al schreef, aangifte doen van diefstal. Al is het wel lastig te bewijzen.
Zeer klote, en ik krijg er zelf plaatsvervangende schaamte van als medewerker van PostNL.
Was het zo'n klein kaartje met barcode erop? Dat is pakketservice.quote:Op maandag 21 november 2011 15:04 schreef vanKampen het volgende:
[..]
De briefjes die ik in de bus kreeg waren wel van PostNL, dus weet niet precies waar die nou van is.
Kan tegenwoordig aan iemands naam niet meer zien of hij nederlander is of niet. Hij is inderdaad geen kaaskop, maar hij spreek zeer goed en vloeiend nederlands.
Inderdaad klein kaart met ook een QR code erop. (die je met je telefoon kan scannen)quote:Op maandag 21 november 2011 15:07 schreef carboni het volgende:
[..]
Was het zo'n klein kaartje met barcode erop? Dat is pakketservice.
Oranje bus met TNT of PostNL logo's is medewerker/uitzendkracht. Witte bus is subcontractor /zzp'er
Denk dat je het beter bij de politie had kunnen afgeven. Maar ze hebben zo'n afdeling die foutief geadresseerde post probeert te bezorgen die zouden het wel moeten kunnen vinden.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:19 schreef Leontje het volgende:
Ik heb gister een zorgpas, busabonnement,schoolpas en cjp pas gevonden. Heb het in een brievenbus van postnl geflikkerdwat zal er nu mee gebeuren?
Gewoon het vierkante archief gebruiken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef sbientje het volgende:
waarom gooi je in godsnaam een gevonden buspas in de brievenbus..
geen adres, volgens mij gewoon los?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:45 schreef Troeta het volgende:
Maar welk adres heb je dan op de envelop gezet? Of was dat ook teveel moeite om op te schrijven?
Ik vermoed van wel...quote:Op woensdag 23 november 2011 11:45 schreef sbientje het volgende:
[..]
geen adres, volgens mij gewoon los?
quote:Op woensdag 23 november 2011 16:28 schreef ellenatmars het volgende:
holy fuck. zie dit document http://www.westonline.nl/files/problemen%20post.pdf
quote:De afgelopen weken zijn er diverse postbezorgers ontslagen wegens het opslaan van complete wijken in de kelder van hun huis
Als er niemand is die de wijken lopen kan/wil dan houdt het op.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:28 schreef ellenatmars het volgende:
holy fuck. zie dit document http://www.westonline.nl/files/problemen%20post.pdf
Wij vallen onder 'Veldhoven' maar we zijn een klein vbg een aantal dorpen verder. Ik kan dr echt niet bij dat er zoveel op staan onder t mom van "geen zin meer/post dumpen/blijven staan". Hoe krijg je 't voor mekaar? Bij ons blijven er echt nooit wijken staan. Jeetje.
Goede vraag.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:23 schreef Pipo1234 het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd of de personen die verantwoordelijk waren voor de post die gedumpt is ook daadwerkelijk vervolgd worden.
Juist. Zo schep je wel een precedent. Ik kan me niet voorstellen dat je daar mee weg kan komen. Het gaat om persoonlijke post. Het valt bij wet gewoon onder vandalisme of diefstal.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sommige wel, sommige niet.
Ik gok meer niet dan wel, in ieder geval hier op onze vestiging.
Het vervolgen is namelijk duurder dan wat het oplevert.
Verstandsverbijstering? Gebrekkig opvoeding? Luiheid?quote:Op woensdag 23 november 2011 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat bezielt een postbode/bezorger überhaupt om dat te doen?
Ik gok dan toch voor dat laatste!quote:Op woensdag 23 november 2011 19:28 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Verstandsverbijstering? Gebrekkig opvoeding? Luiheid?
Tja. Als je er ook nog mee weg kunt komen...quote:Op woensdag 23 november 2011 19:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik gok dan toch voor dat laatste!
Luiheid dusquote:Op woensdag 23 november 2011 19:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Geen verantwoordelijkheidsgevoel.
Dat blijkt. Bij mij houdt dat verantwoordelijkheidsgevoel op bij de brievenbus van de geadresseerde...quote:Op woensdag 23 november 2011 19:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Geen verantwoordelijkheidsgevoel.
Het enige wat het je oplevert is dat je als overtreder zijnde op de zwarte lijst van post nl komt.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:27 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Juist. Zo schep je wel een precedent. Ik kan me niet voorstellen dat je daar mee weg kan komen. Het gaat om persoonlijke post. Het valt bij wet gewoon onder vandalisme of diefstal.
Tuinhekjes dicht doen doe je zelf maar.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:29 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Dat blijkt. Bij mij houdt dat verantwoordelijkheidsgevoel op bij de brievenbus van de geadresseerde...
Volgens mij niet waar, bij beroepen waar je een VOG voor nodig hebt kan dat volgens mij nog wel eens een probleem opleveren.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het enige wat het je oplevert is dat je als overtreder zijnde op de zwarte lijst van post nl komt.
Denk niet dat ze daar mee zitten.
Doen jullie die nooit dicht?quote:Op woensdag 23 november 2011 19:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Tuinhekjes dicht doen doe je zelf maar.
Ik doe ze dicht als ze dicht zaten. Ik loop overigens zelfs terug om een brievenbus dicht te doen.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Doen jullie die nooit dicht?
quote:Op woensdag 23 november 2011 19:32 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ik doe ze dicht als ze dicht zaten. Ik loop overigens zelfs terug om een brievenbus dicht te doen.
Sommige wel, sommige niet.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Doen jullie die nooit dicht?
Af en toe denk ik ook wel eens van:quote:Op woensdag 23 november 2011 19:34 schreef ErwinRommel het volgende:
En de "zetters" mogen ook eens met de pet rondgaan voor een brilletje.
Tja, soms denk je er niet aan, kan voorkomen. Maar als ik ergens uitstap probeer ik eraan te denken dat hekje dicht te doen.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Sommige wel, sommige niet.
Dat durf ik best eerlijk te zeggen.
Die nr-a-b-c-d nummering, een ramp ja. Dat ze dat niet fatsoenlijk aanpassen.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:38 schreef Pipo1234 het volgende:
Bij mij zit er een straat tussen waar de nummering pas geleden is herzien. En nu staat die straat dus standaard compleet verkeerd, aangezien nummer 2 eerst 4 was en nummer 4 eerst 6 en 6a/6b/6c eerst 8 was en 8 eerst niet bestond, maar nu 8a/8b/8c achter één deur is.
Irritante mensen zijn dat. Ik heb altijd een beetje plaatsvervangende schaamte als ik mensen een dikke stapel met HAH geef...quote:Op woensdag 23 november 2011 19:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Tof dat ze daar rekening mee houden.
Ik kwam laatst weer iemand weer naar buiten stieren die geen HAH wilde (hij achtervolgde me twee huizen lang) en wilde me de HAH teruggeven.. uiteindelijk niet aangenomen.
Dus ik zeg: heeft u een HAH-sticker, meneer?
Nee dat had hij niet.
Hoe moet ik dan weten dat hij geen HAH wil..?
Gewoon een lange neus naar hem trekkenquote:Op woensdag 23 november 2011 19:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Tof dat ze daar rekening mee houden.
Ik kwam laatst weer iemand weer naar buiten stieren die geen HAH wilde (hij achtervolgde me twee huizen lang) en wilde me de HAH teruggeven.. uiteindelijk niet aangenomen.
Dus ik zeg: heeft u een HAH-sticker, meneer?
Nee dat had hij niet.
Hoe moet ik dan weten dat hij geen HAH wil..?
Ja, sowieso... als mensen helemaal speciaal naar buiten komen om de post aan te nemen en dan hebben ze alleen HAH ofzo.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:40 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Irritante mensen zijn dat. Ik heb altijd een beetje plaatsvervangende schaamte als ik mensen een dikke stapel met HAH geef...Net zoals leegstaande huizen zonder sticker...
quote:Op woensdag 23 november 2011 19:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gewoon een lange neus naar hem trekken
Of erger...quote:Op woensdag 23 november 2011 19:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
...
Alsof je een soort bediende bent![]()
...
heb al veel verwensingen gekregen mbt PostNL. Heb er inmiddels een olifantenhuid van gekregen en trek het me niet meer aan.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]Ik had serieus wel de neiging..
Af en toe vind ik het ook niet normaal hoe er tegen je gesproken wordt.
Alsof je een soort bediende bent![]()
Gelukkig zijn niet alle klanten zo en zijn de meeste gewoon aardig.
Klote is dat hè?quote:Op woensdag 23 november 2011 19:34 schreef ErwinRommel het volgende:
En de "zetters" mogen ook eens met de pet rondgaan voor een brilletje. man man man. Vandaag 3 keer teruggereden naar delfde adres. Compleet verkeerd gezet.
Ik vind het erger als je bij een leegstaand huis komt en helemaal de moeite neemt om voor die kut HAH het paadje op te lopen en dat er dan zo'n godverse plank achter de brievenbus is gespijkerdquote:Op woensdag 23 november 2011 19:40 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Irritante mensen zijn dat. Ik heb altijd een beetje plaatsvervangende schaamte als ik mensen een dikke stapel met HAH geef...Net zoals leegstaande huizen zonder sticker...
gewoon aanpakken joh, wat maakt jou dat nou uit?quote:Op woensdag 23 november 2011 19:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Tof dat ze daar rekening mee houden.
Ik kwam laatst weer iemand weer naar buiten stieren die geen HAH wilde (hij achtervolgde me twee huizen lang) en wilde me de HAH teruggeven.. uiteindelijk niet aangenomen.
Dus ik zeg: heeft u een HAH-sticker, meneer?
Nee dat had hij niet.
Hoe moet ik dan weten dat hij geen HAH wil..?
Omdat ik zo meteen vijf van die personen heb die geen stickers hebben en het allemaal terug willen geven. Ergens houdt het op.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef sbientje het volgende:
gewoon aanpakken joh, wat maakt jou dat nou uit?
Verpaupering van de maatschappij. Je moet het gewoon aannemen en vervolgens in hun tuin neergooien.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Omdat ik zo meteen vijf van die personen heb die geen stickers hebben en het allemaal terug willen geven. Ergens houdt het op.
Ja waarom ook niet. Kan me niet voorstellen dat iemand elke week bij de deur gaat staan wachten tot je de HAH erdoor flikkert...quote:Op woensdag 23 november 2011 20:11 schreef sbientje het volgende:
ik ga toch echt niet staan steggelen met iemand die geen HAH wil. Ik zeg wel dat hij / zij een stikcer moet plakken, want anders douw ik het de volgende keer er weer net zo hard in. Maar ik pak het wel terug aan, kleine moeite vind ik
KNJ-periode enzovoorts...quote:Op woensdag 23 november 2011 20:23 schreef pussywillow het volgende:
Mag niet?Het is nota bene een maandag. Die kutsmoesjes altijd als je een keertje vrij wil.
Ach, gewoon de post in de allesbrander dumpenquote:
quote:Ik heb het afgelopen jaar stage gelopen bij PostNL en ik kan de verhalen van de zaterdagmedewerkers die hier gepost zijn bevestigen. Ondanks dat sommige reaguurders hevig overdrijven of misstanden benoemen die waarschijnlijker elders hebben plaatsgevonden (onbetrouwbare marktplaats aanbiedingen bijvoorbeeld) is het duidelijk dat er iets mis is. Verder moet er onderscheid gemaakt worden tussen post- en de pakketservice aangezien dit zijn twee losse sub-bedrijven die vrijwel niets met elkaar te maken hebben.
Bij PostNL gaat het op alle lagen veelal fout.
*Het hogermanagement wat zich enkel interesseert in geldstromen.
*Commissies die plannen verzinnen om geld te besparen maar door gebrek aan kennis van de werkelijkheid er een nog grotere pijnhoop van maken.
* Het middenmanagement wat helemaal niets doet met doorgespeelde feedback en suggesties van beneden.
* Lokaalmanagement wat loopt te lanterfanten en niet actief helpt aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden. Verder wordt iedereen aangenomen die solliciteert waardoor veel beroepswerklozen tot hun schrik een baan krijgen en er een puinhoop van maken om zo weer ontslagen te worden. Hiernaast worden er ook een hoop idioten aangenomen die (zover dat mogelijk is) niet gekwalificeerd zijn voor het werk.
* Teamcoaches die het werk doorschuiven op de postbode plus en dus eigenlijk een overbodige laag vormen in het systeem.
* Postbode plus kan de werklading niet aan en krijgt het of niet af of werkt zich volslagen achterover. Ik heb hierbij mensen gezien met een contract van 22 uur die van dinsdag tot en met zaterdag van 5.30 tot 16.30 werkten + op maandag van 9.00 tot 17.00
* Postbodes worden eruit gewerkt omdat ze te duur zijn. Moeten constant kut klussen in een poging ze ontslag te laten nemen.
* Postbezorgers hebben over het algemeen goede bedoelingen maar veel te vaak zitten er er rotte appels tussen. Vaak zijn dit mensen zoals eerder genoemd die verplicht moeten solliciteren voor behoud van uitkering maar tot hun schrik worden aangenomen. Ook zijn er mensen die gewoon zo simpel zijn dat dit werk voor hen te moeilijk is (moeilijk te geloven maar waar). Daarnaast zorgen de recentelijk ingevoerde piekdagen van dinsdag, donderdag en zaterdag ervoor dat mensen dinsdag al gesloopt zijn voor de rest van de week. Er worden ladingen reclame gestampt op dinsdag die volgens de Arbo niet eens mogen. Ik heb voorbeelden gezien waarbij wijken vijf tassen post hadden en acht tassen reclame. Hierbij werd de postbezorger maar 10 minuten extra uitbetaald om de reclame te bezorgen. Ik praat het niet goed maar ik kan begrijpen dat mensen op dinsdag de huis-aan-huis reclame niet bezorgen.
In het algemeen wordt er niet snel genoeg gehandeld wanneer blijkt dat een medewerker er een puinhoop van maakt waardoor sommige werknemers weken weg kunnen komen van het niet op tijd bezorgen van de post, het dumpen/verstoppen van post en/of reclame en het té vaak verkeerd bezorgen van post. Daarnaast worden er in het management verwachtingen gesteld die gewoon niet mogelijk zijn om uit te voeren voor de medewerkers. Je moet hierbij denken aan voorbeelden als te weinig mensen in de sortering of postbezorgers die tijden krijgen uitbetaald voor wijken die niet te realiseren zijn.
Verder zijn er ook heel veel problemen ontstaan doordat het transporteren van de post van het sorteercentrum naar de lokale depots waar de postbezorgers het ophalen is uitbesteed aan een aparte transportorganisatie waardoor tassen post zeer regelmatig niet op tijd worden aangeleverd of op verkeerde depots terecht komt.
* Dit was een greep uit mijn ervaringen van de laatste 4 maanden *
Piet Politiek | 23-11-11 | 17:30 | + 21 -
quote:Op woensdag 23 november 2011 19:52 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Verpaupering van de maatschappij. Je moet het gewoon aannemen en vervolgens in hun tuin neergooien.Als het even kan brandend.
Herkenbaarquote:Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef sbientje het volgende:
[..]
Ik vind het erger als je bij een leegstaand huis komt en helemaal de moeite neemt om voor die kut HAH het paadje op te lopen en dat er dan zo'n godverse plank achter de brievenbus is gespijkerdSta je eerst nog te proberen maar nee, het gaat echt niet. Meh!
Ja of onduidelijk geplaatste stickers..quote:Op woensdag 23 november 2011 21:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu ik het over stickers heb, ook ergerlijk:
Zelfgemaakte, en daarmee niet direct herkenbare stickers.. soms erg klein ook. Of stickers aan de binnenkant vd klep bij een buitenbus. Vooral vervelend als je steeds andere wijken loopt, ga je iedere keer voor jan lul naar zo'n bus
En ik maar denken dat het aan mij lag dat ik mijn week begon met rugpijn...quote:Daarnaast zorgen de recentelijk ingevoerde piekdagen van dinsdag, donderdag en zaterdag ervoor dat mensen dinsdag al gesloopt zijn voor de rest van de week. Er worden ladingen reclame gestampt op dinsdag die volgens de Arbo niet eens mogen. Ik heb voorbeelden gezien waarbij wijken vijf tassen post hadden en acht tassen reclame. Hierbij werd de postbezorger maar 10 minuten extra uitbetaald om de reclame te bezorgen. Ik praat het niet goed maar ik kan begrijpen dat mensen op dinsdag de huis-aan-huis reclame niet bezorgen.
Of van die half er vanaf getrokken stickers. Ik gooi nooit HAH in de bus als er ook maar iets van een sticker op de bus/deur zit...quote:Op woensdag 23 november 2011 21:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja of onduidelijk geplaatste stickers..
Ik heb een adres waarbij ze een sticker op het tuinhekje hebben geplaatst, maar er zijn twee adressen. Een van de adressen heeft nog een sticker extra bij de brievenbus, maar die andere niet.. Dus die geen sticker heeft krijgt gewoon HAH, al twijfel ik wel..
Ik ook niet. Tenzij ze de NEE afgeplakt hebben en er duidelijk een JA overheen hebben gezet, dat zie ik ook wel eens (die krengen gaan ws slecht vd bus af).quote:Op woensdag 23 november 2011 21:05 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Of van die half er vanaf getrokken stickers. Ik gooi nooit HAH in de bus als er ook maar iets van een sticker op de bus/deur zit...
Dat zuigt echt hard.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:55 schreef gelestipjes het volgende:
Hier morgen 5 soorten huis aan huis.
Laat het mij dan zelf maar zetten. Scheelt mij een hoop irritaties tijdens het lopen...quote:Op woensdag 23 november 2011 21:15 schreef carboni het volgende:
Ach dat zetten, ik denk dat dat servicecenter wat ze gaan oprichten straks ontzettend veel vloeken te horen krijgt
Het is alles of niets...quote:Op woensdag 23 november 2011 21:18 schreef Atmosphere82 het volgende:
Mensen die een ja-nee sticker hebben of een nee-nee sticker maar op zaterdag toch wel sommige soorten huis-aan-huis willen krijgen, want 'dat is wel handig!'![]()
Bummer.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:13 schreef carboni het volgende:
Financieel loopt het ook niet zo lekker dus ik vermoed geen winstuitkering volgend jaar
Volgens mij was het dit jaar ook maar iets van 0,5 % ofzo, dacht dat ik 10 euro kreeg dit jaarquote:
Wie het kleine.....quote:Op woensdag 23 november 2011 21:29 schreef carboni het volgende:
[..]
Volgens mij was het dit jaar ook maar iets van 0,5 % ofzo, dacht dat ik 10 euro kreeg dit jaar
Tja, gelukkig zijn die folders niet nodig om nog een beetje omzet te genererenquote:Op woensdag 23 november 2011 21:34 schreef carboni het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)0_over___.html?p=1,1
is positief nieuws, weer een foldertje minder!
Die brakke C1000 vodjes kosten alleen maar tijd. VSP vind ze ook niet vodjes, die scheuren maar de helft inquote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja, gelukkig zijn die folders niet nodig om nog een beetje omzet te genereren
En een geweldig kerstpakket natuurlijk. Kookboek deel 5, een WFP kerstkaart van onze Direktor en misschien nog weer een BBQ!quote:Op woensdag 23 november 2011 21:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik hoop trouwens dat de bezorgers met de feestdagen dit jaar weer een gewone kadobon krijgen ipv eentje uit de eigen kadowinkeldaar waren toen volgens mij best wat klachten over. Andere medewerkers krijgen geloof ik gewoon wat extra geld.
Het playmobil poppetje vond ik dan weer wel leukquote:Op woensdag 23 november 2011 21:38 schreef carboni het volgende:
[..]
En een geweldig kerstpakket natuurlijk. Kookboek deel 5, een WFP kerstkaart van onze Direktor en misschien nog weer een BBQ!
Ik snap serieus niet waarom ik thuis C1000 foldertjes krijg, want de dichtstbijzijnde C1000 is 10 km verderop.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef carboni het volgende:
[..]
Die brakke C1000 vodjes kosten alleen maar tijd. VSP vind ze ook niet vodjes, die scheuren maar de helft in
Dat was ook het hoogtepunt van 5 jaarquote:Op woensdag 23 november 2011 21:39 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Het playmobil poppetje vond ik dan weer wel leuk
Ja, je ziet ook wel eens van die stickers van Loesje. Iets van "Geen reclame aub, wij hebben alles al". Schattig hoor, maar het doet mij vaak niet echt beseffen dat ik daar dan geen HAH moet bezorgenquote:Op woensdag 23 november 2011 21:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu ik het over stickers heb, ook ergerlijk:
Zelfgemaakte, en daarmee niet direct herkenbare stickers.. soms erg klein ook. Of stickers aan de binnenkant vd klep bij een buitenbus. Vooral vervelend als je steeds andere wijken loopt, ga je iedere keer voor jan lul naar zo'n bus
Ach ja, dat gebeurt zo vaak met pakketten...quote:Op woensdag 23 november 2011 21:38 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb vandaag weer wat stoms meegemaakt.
Had een pakketje, wat wel door de brievenbus kan hoor, daar niet van.
Het was geadresseerd aan iemand in Australië. Maar de postzegel was van 22-11-2011 dus gisteren.
Ik de baas smsen, van goh heb een pakketje en dat is voor iemand in australië, de afzender woont waar ik bezorg. Wat nu?
Hij belde terug, of het misschien niet retour was gekomen....nou als een pakketje binnen 1 dag op en neer kan naar australië vind ik het knap maar goed, mijn antwoord was dus nee, nou of ik het dan kon komen brengen, maar ik kon vandaag niet(was laat begonnen)
Nu mag ik morgen naar sorteercentrum, om dat pakketje te bezorgen, dat ze het goed versturen.
wie heeft er zijn brilletje niet opgehad?!
Oké ik geef dan wel gehoor aan een paar lieden in mijn wijk met die wensen, omdat ze nogal aardig zijn!quote:
Oh haha, ze moeten eens kijken op donderdag en dinsdag, die zijn helemaal overwerkt. Kan niks meer bij joh.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:56 schreef Dftpol het volgende:
Ach, het wordt nog veel erger.
Vandaag werkoverleg gehad, dinsdag blijft hetzelfde, woensdag wordt een maandagsdienst, donderdag willen ze het postvolume op gaan voeren tot 2 tot 2,5 keer zoveel als normaal... en vrijdag wordt ook een maandagsdienst (tot we naar Auswi... de CVL gaan)
Ik ben benieuwd.
Dat was toch allang bekend? Hier werd een paar maanden geleden al geroepen dat de daldagen op maandagen gaan lijken en de piekdagen verdubbeld gaan worden.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:56 schreef Dftpol het volgende:
Ach, het wordt nog veel erger.
Vandaag werkoverleg gehad, dinsdag blijft hetzelfde, woensdag wordt een maandagsdienst, donderdag willen ze het postvolume op gaan voeren tot 2 tot 2,5 keer zoveel als normaal... en vrijdag wordt ook een maandagsdienst (tot we naar Auswi... de CVL gaan)
Ik ben benieuwd.
Bijna iedereen die ik spreek denkt er zo over, vraag me af waar ze het personeel vandaan gaan halen. De oude garde gaat weg.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:01 schreef Atmosphere82 het volgende:
Wat ben ik blij dat ik niet meer zo lang bij die club zal werken zeg...!
Dat is niet echt waar geloof ik. Deeltijdwerkers kunnen op maandag, woensdag en vrijdag dan niet meer werken, want de fulltimers hebben die diensten al nodig, dus de parttimers moeten allemaal op die piekdagen werken om nog aan hun uren te komen, dus op de drukke dagen heb je dan wel wat meer mensen. Maar goed, dan nog zal het natuurlijk wel een drama worden.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:01 schreef Dftpol het volgende:
Ja, ingang 1 januari 2012.
Je mag dus met hetzelfde groepje waar je nu op woensdag/vrijdag mee zit te werken 3x zoveel post wegwerken.
Ga mij maar uitleggen hoe ze dat gaan doen...
Ik vraag me dat ook af.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:03 schreef carboni het volgende:
[..]
Bijna iedereen die ik spreek denkt er zo over, vraag me af waar ze het personeel vandaan gaan halen. De oude garde gaat weg.
Niet? Dat gaat leuk worden. De chauffeurs van autobedrijf hebben tijden, die moeten gehaald worden. Indien het PostNL Postbedrijf de tijden niet haalt, en post voor steunpunten/depots niet klaarzijn moeten ze gaan bellen, maar wij moeten om de vastgestelde tijden gaan rijden. Klaar of niet klaar. De rekening stuurt autobedrijf dan door naar Postbedrijf.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:17 schreef Dftpol het volgende:
Niet?
Ze hopen de klap op te vangen door vroeger te beginnen, maar ik betwijfel het.
We redden het nu al niet, laat staan met 2x zoveel.
Het wordt straks snoeihard doorwerken en hopen dat je het redt om op tijd te zijn. Anders zul je of te laat zijn of een wijk gewoon niet weg krijgen.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:17 schreef Dftpol het volgende:
Niet?
Ze hopen de klap op te vangen door vroeger te beginnen, maar ik betwijfel het.
We redden het nu al niet, laat staan met 2x zoveel.
zit je mijn posthistory door te spitten ofzo?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vroeger was het een eervol beroep. Nu is het slavendrijven. Maar je kan het prima combineren met het zingen in een koor
En die rekening komt op den duur bij het Postbedrijf ipv autobedrijf, die winst zal maken mbt inhuur/sturen van extra chauffeurs.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het wordt straks snoeihard doorwerken en hopen dat je het redt om op tijd te zijn. Anders zul je of te laat zijn of een wijk gewoon niet weg krijgen.
+1, Oja, en ram er ook nog maar even 15% extra bij zo net voor de kerst!quote:Op woensdag 23 november 2011 22:26 schreef ErwinRommel het volgende:
dat dus.
En ergens, misschien ben ik wel dom, maar vroegah, met veel meer poststukken, en 1 bedrijf, toen ging het toch "goed"?
Zoals dominee Gremdaat al zei, nederland gaat kapot aan die managers-cultuur!
Maar ligt dat nou echt aan die mensen en aan het feit dat ze niet hard genoeg werken (en dus "tot snelheid gemaand moeten worden"), of moeten ze misschien ook gewoon veel te veel doen, in te weinig tijd, met te weinig mankracht?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Op zaterdag bv, dan moet ik officieel om 10:00 de steunpunten gaan rijden, om 12:00 zijn ze gvd nog niet klaar. dat terwijl ik daarna nog wel gewoon m'n eigen autobestelling heb. Van de zotte. Mijn TC was vandaag in betreffende vestiging om met harde woorden ze tot snelheid te manen.
Het laatste, 2 á 3 jaar geleden kwam het bijna niet voor dat er extra gereden moest worden op zaterdagen. Alleen als het ECHT druk was...quote:Op woensdag 23 november 2011 22:28 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Maar ligt dat nou echt aan die mensen en aan het feit dat ze niet hard genoeg werken (en dus "tot snelheid gemaand moeten worden"), of moeten ze misschien ook gewoon veel te veel doen, in te weinig tijd, met te weinig mankracht?
als ik kijk hoe het bij ons is, is het echt neit zo dat we niet hard genoeg doorwerken. Vaak komt de post laat uit de machine, zijn we weer met 2 man minder vanwege een iemand vrij en dan nog een zieke op het laatste moment. Het is gewoon heel frustrerend werken. Nou maak ik me niet snel druk, maar het is nu bijna wekelijks dat er 2 of meer wijken overblijven. Uiteindelijk wil ik best wat extra's doen, maar het is gewoon structureel overwerk. Ik begin iedere zaterdag om 8 uur of hafl 9 en voor 4 uur ben ik maar zelden thuis. Ben blij met de uren hoor, maar eigenlijk is het best idioot dat ze niet gewoon iets ruimer plannen zodat ieder zijn uren maakt en er niet zoveel stress is..quote:Op woensdag 23 november 2011 22:28 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Maar ligt dat nou echt aan die mensen en aan het feit dat ze niet hard genoeg werken (en dus "tot snelheid gemaand moeten worden"), of moeten ze misschien ook gewoon veel te veel doen, in te weinig tijd, met te weinig mankracht?
Beiden, oa. ivm onderbezetting.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:28 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Maar ligt dat nou echt aan die mensen en aan het feit dat ze niet hard genoeg werken (en dus "tot snelheid gemaand moeten worden"), of moeten ze misschien ook gewoon veel te veel doen, in te weinig tijd, met te weinig mankracht?
Het volgende is niet aan jou bedoeld maar aan die managers.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Op zaterdag bv, dan moet ik officieel om 10:00 de steunpunten gaan rijden, om 12:00 zijn ze gvd nog niet klaar. dat terwijl ik daarna nog wel gewoon m'n eigen autobestelling heb. Van de zotte. Mijn TC was vandaag in betreffende vestiging om met harde woorden ze tot snelheid te manen.
Ze denken extra klanten te krijgen buiten vbg's zoals medicijnen en bloemen bezorgen. Als ze dezelfde kwaliteit afleveren als nu dan krijgen we geknakte bloemen en insuline afgeleverd bij hartpatiëntenquote:Op woensdag 23 november 2011 22:39 schreef sbientje het volgende:
ik begrijp oprecht neit wat ze denken te bereiken met dat autobedrijf. Dat wordt volgens mij helemaal niets. het wordt alleen maar verder opgedeeld en uitgekleed allemaal.. Erg raar
Ik was nooit postbode/bezorger geweest. Mijn roots lagen altijd bij Defensie waar ik 9 jaar gewerkt heb.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:37 schreef carboni het volgende:
[..]
Het volgende is niet aan jou bedoeld maar aan die managers.
Oh oh oh zo heerlijk naief, even met harde woorden 2 uur besparen. Behalve als ze 2 uur aan de koffie zitten (wat natuurlijk niet zo is) ga je geen 2 uur besparen. Eerder beginnen heeft ook geen zin ( hier zit bijna non-stop tijd tussen de vrachtwagen die aankomt, het vossen en de eerste medewerkers die instraten). Er word langer over gedaan door geweldige management ideetjes als georoute, inverdienen, mensen die gewoon niet komen opdagen, superpiekdagen, postvolumes die heulemaal niet zo hard dalen als de beroemde cijfertjes zeggen (VSP erbij toe maar). Postvolumes dalen zeker maar het aantal (kundige) medewerkers is 5 keer zo hard gedaald.
Kijk vroeger ging het zo, er was 48 uurs post die je kon uitstellen. Op deze manier probeerde je elke dag evenveel post te krijgen en kon je de tijden voor de depots makkelijk halen, stel dat er een paar wijken te laat waren, liet je gewoon die paar wijken even wachten. Immers je kon elke medewerker even in een auto zetten en heen en weer laten rijden en de postbezorgers even bellen dat het wat later werd (al ging dat laatste natuurlijk op z'n TNT-ish). Sterker nog vaak stonden de diensten voor de depotchauffeurs ruim dat je die wijken zelfs nog in hun dienst weg kon krijgen, even laten wachten was een kwestie van 3 klikjes in Harmony. Flexibliteit op zn max. Alles was zo'n beetje mogelijk, immers stond er vaak nog wel 1 auto op het parkeerterrein.
Maar nu met dat verdomde autobedrijf waar PostNL meer flexibiliteit denkt te krijgen raken dat soort dingen verstrikt in een dikke laag bureaucratie waar schaal 6+ medewerkers naar elkaar gaan bellen: je verneukt me hele planning geld dit blablabla. Heb je het autobedrijf nodig voor iets (prutsende subco die wijk verkeerd neerzet, ja we hebben niemand beschikbaar of er komt iemand aanzetten na 1 uur).
quote:Op woensdag 23 november 2011 22:43 schreef carboni het volgende:
[..]
Ze denken extra klanten te krijgen buiten vbg's zoals medicijnen en bloemen bezorgen. Als ze dezelfde kwaliteit afleveren als nu dan krijgen we geknakte bloemen en insuline afgeleverd bij hartpatiënten
Ze willen alles uitbesteden en dat kan niet onder het vbg.
Vergeet niet het geweldige vocabulaire. Iek heb bloeme voor jau,quote:Op woensdag 23 november 2011 22:46 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Het idee alleen al, een gedeukte witte bus met naast een rolkar met posttassen ook nog bloemen en medicijnen
ja nog ff en dan lopen we allemaal rond als een soort... postkangaroes vrees ik. met onze postbuidel. Nog ff en we krijen ook van die springveer schoenen. Schiet wat beter op, 0.3 seconde tijdwinst per tuinhekquote:Op woensdag 23 november 2011 22:51 schreef pussywillow het volgende:
Nou ja, als het meezit verlaat ik dit zinkende schip per 1 januari. In maart gaat de vestiging toch dicht, en ik zie het al helemaal niet zitten om dan met z'n allen bij een garagebox te gaan zitten wachten tot Ahmed (ongetwijfeld te laat) met de post aan komt zetten, om vervolgens in mijn nieuwe Georoute-wijk met behulp van de postbuidel, of hoe dat kreng ook heet, uit 3 verschillende bundels post te gaan bezorgen. Thanks, but no thanks
Dat zou te slim zijn, gaat niet gebeuren. Eerst moeten alle goede postbezorgers weg.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:57 schreef lololo het volgende:
Overigens heb ik in de wandelgangen opgevangen dat er al heel voorzichtig rekening gehouden wordt met het afblazen van landelijke invoering van georoute.
Het schijnt nogal mis gegaan te zijn op bepaalde plaatsen waar het al ingevoerd is en dat kost echt bakken, bakken, bakken vol geld. En laat geld nou het enige argument zijn wat het management begrijptquote:Op woensdag 23 november 2011 22:58 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat zou te slim zijn, gaat niet gebeuren. Eerst moeten alle goede postbezorgers weg.
http://www.postbezorgers.(...)f=15&t=375&start=250
Ok, dat is dan de 2e keer dat geofaal faalt. Of de 3e? Ben de tel kwijt.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:02 schreef lololo het volgende:
[..]
Het schijnt nogal mis gegaan te zijn op bepaalde plaatsen waar het al ingevoerd is en dat kost echt bakken, bakken, bakken vol geld. En laat geld nou het enige argument zijn wat het management begrijpt
Eerlijk gezegd hoop ik dat het bij ons nog wel doorgevoerd wordt, lijkt me hilarisch om de kop van de VM te zien als hij de besteltijden ziet op piekdagen.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:03 schreef carboni het volgende:
[..]
Ok, dat is dan de 2e keer dat geofaal faalt. Of de 3e? Ben de tel kwijt.
Ik ben al bijna 3 jaar Chauffeur Collectie bij TNT Post en heb eergisteren met mijn collegas een presentatie over het Autobedrijf gehad, aangezien onze vestiging in maart 2012 over gaat.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:43 schreef carboni het volgende:
[..]
Ze denken extra klanten te krijgen buiten vbg's zoals medicijnen en bloemen bezorgen. Als ze dezelfde kwaliteit afleveren als nu dan krijgen we geknakte bloemen en insuline afgeleverd bij hartpatiënten
Ze willen alles uitbesteden en dat kan niet onder het vbg.
het verschil tussen nu en de toekomst wordt steeds groter. lopen met reclame waar je nu nog 3 uren over doet zullen met het echte piekmodel waarschijnlijk zeker een half uur langer worden omdat je vaker naar het depot terug moet.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:07 schreef lololo het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hoop ik dat het bij ons nog wel doorgevoerd wordt, lijkt me hilarisch om de kop van de VM te zien als hij de besteltijden ziet op piekdagen.Die gaan dan echt door het dak heen
ik had hier al veul langer een tvp gek! Als ik je zou stalken zou je het wel merken.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zit je mijn posthistory door te spitten ofzo?
toevallig in breda? onze bespreking was ook maandag.maar ik ben niet geweest..quote:Op woensdag 23 november 2011 23:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben al bijna 3 jaar Chauffeur Collectie bij TNT Post en heb eergisteren met mijn collegas een presentatie over het Autobedrijf gehad, aangezien onze vestiging in maart 2012 over gaat.
Ze hebben zelfs bedacht om de autodiensten mogelijk te combineren met object-bewaking (het controleren van afgesloten bedrijfspanden) en het rondrijden met een camera op het dak voor Google-earth.
Tevens denken ze ritten te kunnen overnemen van concurrenten naar buitengebieden, aangezien die ritten voor concurrenten ook niet rendabel zijn en ze dit dan wellicht liever uitbesteden, alsdus de leuke theorie-tjes van de TNT Post NL managers.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar ik geloof niet dat het er beter op gaat worden met dat hele Autobedrijf. Eerlijk gezegd snap ik de motieven ook niet zo goed aangezien een kind kan voorspellen dat de gedroomde kostenbesparingen en efficiënty zwaar zullen tegenvallen of zelfs uitblijven mede door afnemende kwaliteit.
Waar ik wel mee zit, en oprecht boos over ben, is dat ons in een vorig werkoverleg is medegedeeld dat de sollicitatieprocedure op je eigen functie voor het Autobedrijf een formaliteit zou zijn, en dat 80% zo zou worden overgenomen. Maar op de voorlichtingsavond werd duidelijk dat ongeveer zo'n 40% mee wordt overgenomen, en dat nog los van mijn verontwaardiging dat je uiteraard geen garanties krijgt dat je weer aan je uren komt en aangezien ze alle routes volgens mij weer opnieuw gaan indelen vrees ik bovendien een chaos en een stuk meer gestress.
Tijd om weg te komen dus.
Nou ja, op zich valt er best iets voor te zeggen om wijken in te delen op locatie en niet alleen op postcode. Dat laatste levert soms ook rare situaties op, bijvoorbeeld een kilometer moeten fietsen voor 10 huizen want ja, ze hebben nu eenmaal die postcode. Ook kun je zo de wijken wat evenwichtiger verdelen, als je het op postcode doet zitten er altijd een paar van die 'horrorwijken' tussen die zo groot zijn dat niemand ze wil lopenquote:Op woensdag 23 november 2011 23:03 schreef carboni het volgende:
[..]
Ok, dat is dan de 2e keer dat geofaal faalt. Of de 3e? Ben de tel kwijt.
In Breda inderdaad. Werk jij daar ook?quote:Op woensdag 23 november 2011 23:25 schreef sbientje het volgende:
[..]
toevallig in breda? onze bespreking was ook maandag.maar ik ben niet geweest..
google earth, seriously
Bij ons zitten die wijken juist verdomd goed in elkaar op postcode met wat uitzonderingen die de regel bevestigen. Die zijn weer prima opgelost door in 2en te delen. T1 en T2 krijg je dan. Prima te vossen allemaal en alle wijken zijn nu van 1,5 uur tot 3 uur.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:32 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Nou ja, op zich valt er best iets voor te zeggen om wijken in te delen op locatie en niet alleen op postcode. Dat laatste levert soms ook rare situaties op, bijvoorbeeld een kilometer moeten fietsen voor 10 huizen want ja, ze hebben nu eenmaal die postcode. Ook kun je zo de wijken wat evenwichtiger verdelen, als je het op postcode doet zitten er altijd een paar van die 'horrorwijken' tussen die zo groot zijn dat niemand ze wil lopenZe zijn bij ons alweer bezig geweest om nieuwe Georoute-wijken te maken en ze hebben zelfs de tegenwoordigheid van geest gehad om met een ervaren VTW om de tafel te gaan zitten en te kijken of de wijken die dat programma heeft uitgebraakt ook daadwerkelijk een beetje kloppen.
Ik heb overigens geen idee wat nou precies de uitkomst was van de vorige keer dat ze Geo gebruikten. Veel mensen waren er bij ons ontevreden over, maar ik heb nooit zo begrepen waarom. Misschien omdat het best onhandig is met bijv. vossen.
Haha precies dezelfde presentatie hadden we hier begin van het jaar. Had echt het idee dat ze op een andere planeet leefde. Moet wel stiekem hard gniffelen toen zo'n overbetaald mens vertelde: ja het is compleet inefficiënt om in het buitengebied achter pakketservice aan te rijden'quote:Op woensdag 23 november 2011 23:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben al bijna 3 jaar Chauffeur Collectie bij TNT Post en heb eergisteren met mijn collegas een presentatie over het Autobedrijf gehad, aangezien onze vestiging in maart 2012 over gaat.
Ze hebben zelfs bedacht om de autodiensten mogelijk te combineren met object-bewaking (het controleren van afgesloten bedrijfspanden) en het rondrijden met een camera op het dak voor Google-earth.
Tevens denken ze ritten te kunnen overnemen van concurrenten naar buitengebieden, aangezien die ritten voor concurrenten ook niet rendabel zijn en ze dit dan wellicht liever uitbesteden, alsdus de leuke theorie-tjes van de TNT Post NL managers.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar ik geloof niet dat het er beter op gaat worden met dat hele Autobedrijf. Eerlijk gezegd snap ik de motieven ook niet zo goed aangezien een kind kan voorspellen dat de gedroomde kostenbesparingen en efficiënty zwaar zullen tegenvallen of zelfs uitblijven mede door afnemende kwaliteit.
Waar ik wel mee zit, en oprecht boos over ben, is dat ons in een vorig werkoverleg is medegedeeld dat de sollicitatieprocedure op je eigen functie voor het Autobedrijf een formaliteit zou zijn, en dat 80% zo zou worden overgenomen. Maar op de voorlichtingsavond werd duidelijk dat ongeveer zo'n 40% mee wordt overgenomen, en dat nog los van mijn verontwaardiging dat je uiteraard geen garanties krijgt dat je weer aan je uren komt en aangezien ze alle routes volgens mij weer opnieuw gaan indelen vrees ik bovendien een chaos en een stuk meer gestress.
Tijd om weg te komen dus.
Je kan best wat zaken efficiënter indelen maar daar is geen miljoenen kostend project voor nodig... Verder moet het hoe dan ook, op wat voor manier dan ook, uit de lengte of uit de breedte komen. Je kan van een straat die 100 meter is geen straat van 90 meter maken. Op een gegeven moment valt er gewoon niks meer te winnen op het optimaliseren van lopen. Dan worden het alleen lood om oud ijzer-kwesties.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:32 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Nou ja, op zich valt er best iets voor te zeggen om wijken in te delen op locatie en niet alleen op postcode. Dat laatste levert soms ook rare situaties op, bijvoorbeeld een kilometer moeten fietsen voor 10 huizen want ja, ze hebben nu eenmaal die postcode. Ook kun je zo de wijken wat evenwichtiger verdelen, als je het op postcode doet zitten er altijd een paar van die 'horrorwijken' tussen die zo groot zijn dat niemand ze wil lopenZe zijn bij ons alweer bezig geweest om nieuwe Georoute-wijken te maken en ze hebben zelfs de tegenwoordigheid van geest gehad om met een ervaren VTW om de tafel te gaan zitten en te kijken of de wijken die dat programma heeft uitgebraakt ook daadwerkelijk een beetje kloppen.
Ik heb overigens geen idee wat nou precies de uitkomst was van de vorige keer dat ze Geo gebruikten. Veel mensen waren er bij ons ontevreden over, maar ik heb nooit zo begrepen waarom. Misschien omdat het best onhandig is met bijv. vossen.
Dat gaat hier hartstikke goed.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Anderen al ervaring met de overgang naar het Autobedrijf tot nu toe?
Is regio afhankelijk. Wij zijn twee weken geleden begonnenquote:Op donderdag 24 november 2011 09:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou lekker dan, wanneer gaat dat GEO in?
Of is dat afhankelijk van de vestiging?
Dat was mijn oorspronkelijke planning ookquote:Op donderdag 24 november 2011 15:53 schreef pussywillow het volgende:
Bij ons gaat het ook vanaf maart in, dan gaat ook meteen de vestiging dicht. Lekker alles tegelijk, ik voorzie een enorme chaosWaar ik hopelijk niet bij hoef te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |