abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:48:39 #1
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102994074
De kamer spreekt momenteel over een verzwaring van de belasting op de top inkomens. PVDA en SP willen daar nog een schepje boven op doen en wil komen met een nog zwaardere belasting voor deze inkomens.

Vaak wordt gezegt: De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Dat is nu ook al zo. Toch vinden partijen als PVDA en SP dat deze nog zwaarder belast moeten worden. Er wordt dan maar van uit gegaan dat deze hoge inkomens zo gek zijn om dat ook daadwerkelijk te accepteren. Over de daadwerkelijke gevolgen wordt niet goed nagedacht.
Ik denk namelijk dat veel mensen met een top inkomen dan hun biezen pakken en naar een ander land vertrekken. Het zelfde gebeurd dan met hoofdkantoren van bedrijven, omdat er weinig topfunctionarissen zijn die zo gek zijn om nog te blijven zullen die ook vertrekken naar een ander land. Dan krijg je echt het probleem dat de zwakste schouders de zwaarste lasten moeten tillen, en die lasten zijn dan nog zwaarder dan dat die nu al zijn.

Jullie mening?
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_102994345
Dat is nu niet zo.
Dat zou zo moeten zijn.
Dat moet zwaarder ja.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:00:35 #3
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102994385
Bekijk liever eerst het belastingstelsel voor je reageerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sayex op 12-10-2011 13:00:57 (typo) ]
pi_102994396
Bij een hogere belasting op de topinkomens vertrekken ze niet naar masaal het buitenland. We hebben eerder zo'n belasting gehad en toen gebeurde dit ook niet.
pi_102994417
Ja, het is een beetje het wegpesten van de sterkste schouders.
Maarja het geld moet toch ergens vandaan komen.
Oplossing: Ja, laat ze meer belasting betalen maar geef ons dan ook meer rechten dan burgers die minder betalen.

zoals:
Voorrang op het stadhuis bij burgerzaken.
politieke stemrecht telt dubbel.
linker rijbaan alleen voor topinkomens.
voorrang op het vliegveld bij inchecken enz enz
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:01:52 #6
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102994429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:00 schreef Roellie80 het volgende:
Bij een hogere belasting op de topinkomens vertrekken ze niet naar masaal het buitenland. We hebben eerder zo'n belasting gehad en toen gebeurde dit ook niet.
Vandaag de dag zijn mensen minder locatie gebonden. tijden veranderen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:02:40 #7
334810 Knal_Erwt
Doet pang op de grond
pi_102994453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:01 schreef jannekecompeer het volgende:
Oplossing: Ja, laat ze meer belasting betalen maar geef ons dan ook meer rechten dan burgers die minder betalen.

zoals:
Goed plan ik ben voor!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:03:02 #8
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102994463
Even voor de duidelijkheid. Ja ze mogen best meer betalen. Nee niet zoveel als het bijna communistische voorstel van SP en PVDA
pi_102994497
1. Symboolpolitiek
2. Een bedrijf vertrekt echt niet zomaar uit Nederland omdat de directeur meer belasting moet betalen
3. Een beetje directeur laat gewoon zijn salaris navenant stijgen zodat hij er niks van voelt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:05:17 #10
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102994529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
1. Symboolpolitiek
2. Een bedrijf vertrekt echt niet zomaar uit Nederland omdat de directeur meer belasting moet betalen
3. Een beetje directeur laat gewoon zijn salaris navenant stijgen zodat hij er niks van voelt.
Vertrekken is misschien overdreven maar is zeker een nadeel voor nieuwe vestigingen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:05:38 #11
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_102994540
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:48 schreef Sayex het volgende:
De kamer spreekt momenteel over een verzwaring van de belasting op de top inkomens. PVDA en SP willen daar nog een schepje boven op doen en wil komen met een nog zwaardere belasting voor deze inkomens.

Vaak wordt gezegt: De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Dat is nu ook al zo. Toch vinden partijen als PVDA en SP dat deze nog zwaarder belast moeten worden. Er wordt dan maar van uit gegaan dat deze hoge inkomens zo gek zijn om dat ook daadwerkelijk te accepteren. Over de daadwerkelijke gevolgen wordt niet goed nagedacht.
Ik denk namelijk dat veel mensen met een top inkomen dan hun biezen pakken en naar een ander land vertrekken. Het zelfde gebeurd dan met hoofdkantoren van bedrijven, omdat er weinig topfunctionarissen zijn die zo gek zijn om nog te blijven zullen die ook vertrekken naar een ander land. Dan krijg je echt het probleem dat de zwakste schouders de zwaarste lasten moeten tillen, en die lasten zijn dan nog zwaarder dan dat die nu al zijn.

Jullie mening?
Ja, dat is het probleem, als je hard werkt en je volledig inzet betaal je het meeste. Ik vind wel dat rijke in verhouding natuurlijk meer betalen dan modalen of lage inkomens, maar het moet niet te absurd worden. Dat ze maar eens wat geld wegsnoepen bij parlementariers en mensen met een topinkomen in de publieke sector.
To doom or not to doom
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:10:47 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_102994676
Nee, de overheid moet minder uitgeven.

Ik vraag me trouwens af waar bij de SP de grens ligt qua percentage inkomstenbelasting? 70% ofzo?
pi_102994744
quote:

Jullie mening?
Da's tot nu toe nog maar zelden gebeurd. De meeste mensen zullen de belastingdruk niet als enige reden hebben om ergerns te vertrekken.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:18:23 #14
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_102994867
quote:
Toch toen die verlaagd werd naar 53% trokken mensen met een topinkomen naar Nederland.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_102994923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:18 schreef mlg het volgende:

[..]

Toch toen die verlaagd werd naar 53% trokken mensen met een topinkomen naar Nederland.
Da's mooi. Dan kan men nu een goede berekening maken op basis van die gegevens hoeveel het omhoog kan zonder dat er teveel mensen weg gaan of hoeveel het omlaag kan zodat er weer rijken bijkomen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:21:33 #16
294269 mlg
pi_102994953
Het is bewezen dat met een belastingtarief van 45% de belastinginkomsten het hoogst zijn. Ondanks deze feitelijke informatie zijn er toch partijen die een hoger tarief volstaan. Het is dan ook vooral een maatregel om inkomstenverschillen kleiner te maken, en is het vooral een ideologische gedachtegoed. Toch hoor ik nog regelmatig partijen over de sterkste schouders, dragen de zwaarste lasten, waaruit ik kan concluderen dat deze partijen niet op de hoogte zijn van economische juistheden of het is puur bedrog.
pi_102994959
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:20 schreef Ulx het volgende:
Da's mooi. Dan kan men nu een goede berekening maken op basis van die gegevens hoeveel het omhoog kan zonder dat er teveel mensen weg gaan of hoeveel het omlaag kan zodat er weer rijken bijkomen.
Inderdaad, en dan kan nogmaals aangetoond worden dat ook in de huidige tijd mensen echt niet masaal vertrekken.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:22:05 #18
294269 mlg
pi_102994968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:21 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Inderdaad, en dan kan nogmaals aangetoond worden dat ook in de huidige tijd mensen echt niet masaal vertrekken.
Zie mijn post boven die van jou.
pi_102995013
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:21 schreef mlg het volgende:
Het is bewezen dat met een belastingtarief van 45% de belastinginkomsten het hoogst zijn.
Wat is dit voor iets vreemds... Ik snap werkelijk niet wat je hiermee wilt zeggen
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:23:47 #20
294269 mlg
pi_102995017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bepaalde kortzichtige lieden hebben het altijd over het binnenhouden van hoge inkomens. We moeten verder kijken, we moeten kijken hoe we hoge inkomens naar Nederland halen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:24:04 #21
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_102995021
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:21 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Nee, maar mensen voelen zich wel genaaid. Dat is misschien nog wel erger. Je werkt 50 uur per week, verdient misschien 10K per maand, maar daarvan betaal je ook het meeste weer terug aan de mannen met blauwe enveloppen, dat is toch krom?
To doom or not to doom
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:24:15 #22
294269 mlg
pi_102995029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Wat is dit voor iets vreemds... Ik snap werkelijk niet wat je hiermee wilt zeggen
Dat de economische activiteit met dit tarief het meest gunstigst is voor de staatskas.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:26:24 #23
294269 mlg
pi_102995093
En buiten dat. Lasten worden gecreëerd, de staat heeft zelf in de hand hoeveel lasten, en daarmee sterke schouders er nodig zijn.
pi_102995253
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:24 schreef A-mineur het volgende:
Nee, maar mensen voelen zich wel genaaid. Dat is misschien nog wel erger. Je werkt 50 uur per week, verdient misschien 10K per maand, maar daarvan betaal je ook het meeste weer terug aan de mannen met blauwe enveloppen, dat is toch krom?
Dat je je genaaid voelt oke. Maar dat heeft iedereen. Iedereen moet belasting betalen. Het gaat mij om te topinkomens. Deze mensen werken niet 50 uur per week. Deze mensen verdienen zoveel dat ze nog tig keer modaal inkomen overhouden. Ook na een relatief hoog belastingtarief.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:24 schreef mlg het volgende:
Dat de economische activiteit met dit tarief het meest gunstigst is voor de staatskas.
Dus, om je nog maar een keer te quoten; Het is bewezen dat met een belastingtarief van 45% de belastinginkomsten het hoogst zijn.

En dat is bewezen zonder rekening te houden met andere variabelen? En nog bewezen ook? Ik vind het knap. We hebben het hier gewoon over de inkomstenbelastig, één van de vele verschillende belastingvormen die we hebben. Dit moet je dan wel meenemen in berekeningen. Ook zijn er natuurlijk per land ontzettend veel verschillen qua inkomsten en de waarde van het geld lokaal. Het slaat kant nog wal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2011 13:35:20 ]
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:35:15 #25
294269 mlg
pi_102995371
quote:
En dat is bewezen zonder rekening te houden met andere variabelen? En nog bewezen ook? Ik vind het knap. We hebben het hier gewoon over de inkomstenbelastig, één van de vele verschillende belastingvormen die we hebben. Dit moet je dan wel meenemen in berekeningen. Ook zijn er natuurlijk per land ontzettend veel verschillen qua inkomsten en de waarde van het geld lokaal. Het slaat kant nog wat
Oh, je ontkent het gewoon, vuile smiecht. Nee, het moet eens duidelijk zijn dat dat achterlijke geleuter van de schooiers kant noch wal slaat. Een standpunt gebaseerd op hebzucht, en dominantie. De sterkste schouders, dragen de zwaarste is aas waarmee de grote rode leiders het schooier gedeelte van de bevolking achter zich krijgt.
pi_102995398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:35 schreef mlg het volgende:
Oh, je ontkent het gewoon, vuile smiecht. Nee, het moet eens duidelijk zijn dat dat achterlijke geleuter van de schooiers kant noch wal slaat. Een standpunt gebaseerd op hebzucht, en dominantie. De sterkste schouders, dragen de zwaarste is aas waarmee de grote rode leiders het schooier gedeelte van de bevolking achter zich krijgt.
ow, en toen kwam het gescheld en getier :')

Leg eens normaal je stelling uit. Volgens mij is 46% namelijk meer dan 45%. Maar ik kan het mishebben
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:45:24 #27
294269 mlg
pi_102995729
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:36 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

ow, en toen kwam het gescheld en getier :')

Leg eens normaal je stelling uit. Volgens mij is 46% namelijk meer dan 45%. Maar ik kan het mishebben
Pff. We hadden het punt gehad waarin ik zei dat er mensen waren die deze cijfers niet kennen, dat er mensen waren die bedriegen, maar nu blijkt er ook nog het punt te zijn dat er mensen zijn die hun verstand in hun achterste hebben zitten.

Ga economie lessen volgen of doe onderzoek voordat je een stelling inneemt. Ik help je alvast een beetje op weg:
http://jacobs73.home.xs4all.nl/slides_rede.pdf

Verdiep je in de laffer-curve.

[ Bericht 1% gewijzigd door mlg op 12-10-2011 13:55:42 ]
pi_102995740
quote:
?

Ik volgde zojuist het tweede kamer debat, en dat ging niet over het zwaarder belasten van topinkomens hoor. Ik weet niet hoe je hierbij komt.

Natuurlijk is het algemeen bekend dat de PvdA en de SP (en GroenLinks) vinden dat hogere inkomens (boven ¤ 150.000) 60% inkomensbelasting mogen betalen over het bedrag boven de 1,5 ton, maar het debat zojuist ging over het handhaven van de Balkenendenorm voor bestuurders in publieke en semipublieke functies. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_102996207
Het mooiste is natuurlijk om de topinkomens zo zwaar te belasten dat ze naar het buitenland vertrekken. Hebben we daar ook geen last meer van.(grapje)
We moeten, wat mij betreft, natuurlijk wel de graaiers uit belasting en subsidiepot, die gelukkig niet kunnen uitwijken, uitwringen tot ver onder de Balkenendenorm.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:01:59 #30
294269 mlg
pi_102996283
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:59 schreef Truffelvarken het volgende:
Het mooiste is natuurlijk om de topinkomens zo zwaar te belasten dat ze naar het buitenland vertrekken. Hebben we daar ook geen last meer van.(grapje)
We moeten, wat mij betreft, natuurlijk wel de graaiers uit belasting en subsidiepot, die gelukkig niet kunnen uitwijken, uitwringen tot ver onder de Balkenendenorm.
Als je met de illusie leeft dat er ook maar iemand in de maatschappij er een cent op vooruit gaat als 'graaiers' worden uitgewrongen… moet je dat vooral gaan vinden.

Zolang je het ook maar voor lief neemt dat slim Nederland je tot een idioot verklaart.
pi_102996390
De rijken betalen genoeg. Waarom? Daarom.

Er moet minder worden uitgegeven. Waarom? U snapt het: daarom.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:04:50 #32
66825 Reya
Fier Wallon
pi_102996395
Topinkomens worden WEER veel MEER belast.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:10:37 #33
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102996587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

?

Ik volgde zojuist het tweede kamer debat, en dat ging niet over het zwaarder belasten van topinkomens hoor. Ik weet niet hoe je hierbij komt.

Natuurlijk is het algemeen bekend dat de PvdA en de SP (en GroenLinks) vinden dat hogere inkomens (boven ¤ 150.000) 60% inkomensbelasting mogen betalen over het bedrag boven de 1,5 ton, maar het debat zojuist ging over het handhaven van de Balkenendenorm voor bestuurders in publieke en semipublieke functies. :')
Mn woorden niet te letterlijk nemen. Dus niet letterlijk momenteel, maar is bezig met.. zo beter?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:11:59 #34
294269 mlg
pi_102996623
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:04 schreef waht het volgende:
De rijken betalen genoeg. Waarom? Daarom.

Er moet minder worden uitgegeven. Waarom? U snapt het: daarom.
Mensen moeten gewoon eens met hun poten van andermans geld afblijven. Heb je niks? Ga dan maar mooi dood. Meeste die niks hebben hebben totaal geen maatschappelijke waarde.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:13:46 #35
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102996685
SP en PvdA maken zichzelf weer belachelijk.
Ook fiscaal economen zeggen dat. En nee, het emigreren van rijkeren is niet het enige risico.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:13:54 #36
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102996692
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:11 schreef mlg het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon eens met hun poten van andermans geld afblijven. Heb je niks? Ga dan maar mooi dood. Meeste die niks hebben hebben totaal geen maatschappelijke waarde.
Enig sinds overdreven mag ik hopen? Tuurlijk kun je wat meer belasting betalen als je meer verdient. Maar het moet niet te extreem worden.
pi_102996700
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:45 schreef mlg het volgende:

[..]

Pff. We hadden het punt gehad waarin ik zei dat er mensen waren die deze cijfers niet kennen, dat er mensen waren die bedriegen, maar nu blijkt er ook nog het punt te zijn dat er mensen zijn die hun verstand in hun achterste hebben zitten.

Ga economie lessen volgen of doe onderzoek voordat je een stelling inneemt. Ik help je alvast een beetje op weg:
http://jacobs73.home.xs4all.nl/slides_rede.pdf

Verdiep je in de laffer-curve.
Ik denk ik maak er nog een grapje over, maar blijkbaar ben jij dus echt beter in het afvallen van mensen als je eigen stellingen uit te leggen.

Daar ga je het nog ver mee schoppen :')
Laat ik zelf maar het pdf-je eens bekijken..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 oktober 2011 @ 14:14:15 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102996701
Nee, want het levert max 250mln op en daarbij zeggen de rijken :W Nederland en gaat het vermogen naar het buitenland en vang je helemaal niks.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:14:28 #39
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102996707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:13 schreef GSbrder het volgende:
SP en PvdA maken zichzelf weer belachelijk.
Ook fiscaal economen zeggen dat. En nee, het emigreren van rijkeren is niet het enige risico.
ik ben benieuwd wat zijn nog meer risico's?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:15:41 #40
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102996752
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:14 schreef borisz het volgende:
Nee, want het levert max 250mln op en daarbij zeggen de rijken :W Nederland en gaat het vermogen naar het buitenland en vang je helemaal niks.
My point exactly
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:19:47 #41
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102996900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:14 schreef Sayex het volgende:

[..]

ik ben benieuwd wat zijn nog meer risico's?
Het verzinnen van andere be/verloningssystemen door bedrijven.
Een acceleratie van de kosten voor de overheid voor de HRA.
Het minder aantrekkelijk maken voor kenniswerkers.
Een te hoge straf op werken en een niet optimaal marginaal belastingtarief.

Feitelijk moeten de belastingtarieven voor optimale herverdeling hoger zijn voor de lagere inkomens en minder hoog zijn voor de hoge inkomens, om te voorkomen dat andere subsidiemiddelen van arm naar arm gaan. Er moet een steile curve gecreeerd worden in het begin en een afvlakking voorbij de middenklasse, anders profiteren lage inkomens enkel ten koste van lage inkomens.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:23:19 #42
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102997023
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het verzinnen van andere be/verloningssystemen door bedrijven.
Een acceleratie van de kosten voor de overheid voor de HRA.
Het minder aantrekkelijk maken voor kenniswerkers.
Een te hoge straf op werken en een niet optimaal marginaal belastingtarief.

Feitelijk moeten de belastingtarieven voor optimale herverdeling hoger zijn voor de lagere inkomens en minder hoog zijn voor de hoge inkomens, om te voorkomen dat andere subsidiemiddelen van arm naar arm gaan. Er moet een steile curve gecreeerd worden in het begin en een afvlakking voorbij de middenklasse, anders profiteren lage inkomens enkel ten koste van lage inkomens.
Ja dat kan inderdaad ook nog. Snap alleen dat laatste deel niet helemaal?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:25:20 #43
294269 mlg
pi_102997094
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:14 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik denk ik maak er nog een grapje over, maar blijkbaar ben jij dus echt beter in het afvallen van mensen als je eigen stellingen uit te leggen.

Daar ga je het nog ver mee schoppen :')
Laat ik zelf maar het pdf-je eens bekijken..
Waarom moet ik jou zo'n simpele stelling uitleggen? Ik kan het haast niet geloven dat je het niet begrijpt.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:26:15 #44
294269 mlg
pi_102997136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:23 schreef Sayex het volgende:

[..]

Nogmaals, laffer curve.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:27:43 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102997188
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:23 schreef Sayex het volgende:

[..]

Stuk uit De prijs van gelijkheid

quote:
Hoe progressief moet de inkomstenbelasting zijn? De optimale inkomstenbelasting heeft een niet-lineaire tariefstructuur. De enige functie van het marginale tarief op ieder punt in de inkomensverdeling is te zorgen dat alle mensen met een hoger inkomen meer belasting gaan betalen. Het is dan ook niet zonder meer correct om stijgende marginale tarieven met optimale herverdeling van inkomens te associëren. De optimale effectieve marginale tarieven aan de onderkant van de inkomensverdeling moeten juist zeer hoog zijn, in de orde van 70 tot 80 procent van het inkomen. De reden is dat de inkomensafhankelijke regelingen snel uitgefaseerd moeten worden om te voorkomen dat de midden- en hoge inkomens profiteren van maatregelen die bedoeld zijn voor de armsten en om te zorgen dat ze netto gaan bijdragen aan herverdeling. Met andere woorden, om lage inkomens een lage gemiddelde belastingdruk en hoge inkomens een hoge gemiddelde belastingdruk te geven, dient het marginale tarief aan de onderkant hoog te zijn.
Snap je het zo?

Als je nu een laag inkomen hebt, betaal je belasting die uiteindelijk weer naar jezelf terugvloeit via huurtoeslag, zorgtoeslag en andere fratsen. Dit soort cirkeltjes tussen IB en subsidies moeten er uit.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:30:05 #46
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102997278
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Stuk uit De prijs van gelijkheid

[..]

Snap je het zo?

Als je nu een laag inkomen hebt, betaal je belasting die uiteindelijk weer naar jezelf terugvloeit via huurtoeslag, zorgtoeslag en andere fratsen. Dit soort cirkeltjes tussen IB en subsidies moeten er uit.
Oo zo, nu snap ik je punt. Eens!
pi_102997480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:25 schreef mlg het volgende:
Waarom moet ik jou zo'n simpele stelling uitleggen? Ik kan het haast niet geloven dat je het niet begrijpt.
Ik snap je verbazing niet helemaal. Hoe kan je nou zeggen (en ook zelfs nog aangeven dat is bewezen) dat bij 45% de belastinginkomsten het hoogst zijn.

Jij moet als economisch meester toch weten dat belastinginkomsten ontzettend veel variabelen hebben. En dan gaat het hier om de inkomstenbelasting. Moet de wegenbelastig/erfbelasting en alle andere ook naar 45%? En als een professor uit Rotterdam zo'n bewering maakt, is het dan bewezen? Heeft dit betrekking op Nederland of ook op andere landen? en hoe zijn deze variabelen meegenomen?

Ik zal dus wel ontzettend dom zijn, maar ik vind je stelling gewoon erg matig. Ook het pdf-je geeft niet echt duidelijke antwoorden maargoed
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:43:18 #48
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102997670
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:36 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik snap je verbazing niet helemaal. Hoe kan je nou zeggen (en ook zelfs nog aangeven dat is bewezen) dat bij 45% de belastinginkomsten het hoogst zijn.

Jij moet als economisch meester toch weten dat belastinginkomsten ontzettend veel variabelen hebben. En dan gaat het hier om de inkomstenbelasting. Moet de wegenbelastig/erfbelasting en alle andere ook naar 45%? En als een professor uit Rotterdam zo'n bewering maakt, is het dan bewezen? Heeft dit betrekking op Nederland of ook op andere landen? en hoe zijn deze variabelen meegenomen?

Ik zal dus wel ontzettend dom zijn, maar ik vind je stelling gewoon erg matig. Ook het pdf-je geeft niet echt duidelijke antwoorden maargoed
ik vind jou stelling van 46% is toch meer als 45% ook een zeer matige stelling. omdat je niet rekening houd met allerlei variabelen :')
pi_102997818
Van de Wiki;

"Het punt waarop de kromme zijn maximum bereikt varieert van de ene economie tot de andere en is tevens onderworpen aan veel theoretische speculatie."

Nu weet ik dat wiki ook niet altijd gelijk heeft. Maar dat het percentage onderworpen is aan theorerische speculatie klinkt mij wel geloofwaardig. Het is volgens mij nooit mogelijk een bepaald nummer vast te stellen imo.

En nu zal ik ophouden met zeuren over een stelling :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:50:46 #50
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102997937
Ideologische herijking FTW.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:51:56 #51
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102997973
quote:

zoals:
Je mag blij zijn als we je villa niet in brand steken, je kinderen niet ontvoeren en je organen niet aan de varkens voeren :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:52:54 #52
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102998001
Ben eigenlijk aan het wachten op de reactie van Arolsen. Ben benieuwd wat voor communitische ideologie hij er tegen aan gooit.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:54:04 #53
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102998036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:51 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Je mag blij zijn als we je villa niet in brand steken, je kinderen niet ontvoeren en je organen niet aan de varkens voeren :')
[joke]
Of andersom je mag blij zijn dat jullie nog geld krijgen voor jullie slaven baantjes
[/joke]
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:54:23 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102998045
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:51 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Waarom?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:56:48 #55
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102998124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:52 schreef Sayex het volgende:
Ben eigenlijk aan het wachten op de reactie van Arolsen. Ben benieuwd wat voor communitische ideologie hij er tegen aan gooit.
IEDEREEN die MEER verdient dan het gemiddelde inkomen van ¤ 18.000 een sovjetwoning en een kommetje rijst moet 100% belasting betalen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:58:20 #56
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102998178
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

IEDEREEN die MEER verdient dan het gemiddelde inkomen van ¤ 18.000 een sovjetwoning en een kommetje rijst moet 100% belasting betalen.
Ben nog aan het wachten op het moment dat hij geld wil verbieden.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:01:36 #57
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102998293
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:58 schreef Sayex het volgende:

[..]

Ben nog aan het wachten op het moment dat hij geld wil verbieden.
Dat wilt KoosVogels al ;(
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:04:31 #58
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102998417
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat wilt KoosVogels al ;(
Ik haat mensen die geld haten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sayex op 12-10-2011 15:13:37 (niet gepast) ]
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:22:17 #59
294269 mlg
pi_102998968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:47 schreef Roellie80 het volgende:
Van de Wiki;

"Het punt waarop de kromme zijn maximum bereikt varieert van de ene economie tot de andere en is tevens onderworpen aan veel theoretische speculatie."

Nu weet ik dat wiki ook niet altijd gelijk heeft. Maar dat het percentage onderworpen is aan theorerische speculatie klinkt mij wel geloofwaardig. Het is volgens mij nooit mogelijk een bepaald nummer vast te stellen imo.

En nu zal ik ophouden met zeuren over een stelling :')
Verschilt ook per land, maar uit de link gaat dus over Nederland. Onderzoek is van Bas Jacobs, een linkse vriend van jou. Universitair docent op verscheidene universiteiten en werkte bij het CBS.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bas_Jacobs_(econoom)
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:23:31 #60
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102999006
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:04 schreef Sayex het volgende:

[..]

Ik haat mensen die geld haten.
Ik haat mensen die mensen die geld haten haten. En dat zonder geld te haten!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:24:37 #61
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_102999031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:23 schreef Louis22 het volgende:

[..]

ik haat mensen die mensen haten.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:25:43 #62
294269 mlg
pi_102999070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:23 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Jij haat alles, zoals je al eens zei. Dat is een symptoom van depressie.

Laatst nog een onderzoekje dat depressieve mensen anders haten, dan gewone mensen. De omschrijving voldoet precies aan die van jou.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:28:36 #63
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_102999186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Jij haat alles, zoals je al eens zei. Dat is een symptoom van depressie.

Laatst nog een onderzoekje dat depressieve mensen anders haten, dan gewone mensen. De omschrijving voldoet precies aan die van jou.
Ik ontken niet. Ik ben wel benieuwd, linkje naar onderzoek?
pi_103002760
quote:

Jullie mening?
De definitie van het nederlandse socialisme is in 2011 simpel :

Jouw geld is ook van mij ...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:56:16 #65
294269 mlg
pi_103004992
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:28 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik ontken niet. Ik ben wel benieuwd, linkje naar onderzoek?
http://www.nu.nl/gezondhe(...)en-haten-anders.html
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:59:12 #66
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_103005095
quote:
Beetje een prozaïsch bericht. Maar ik heb proefondervindelijk vastgesteld dat haten tot een passie wordt als je depressief bent. Dat heeft te maken met jaloezie, maar ook met het feit dat je geen stake meer hebt in de wereld en niets je dus let de dingen te zien zoals ze zijn. The horror, the horror.
pi_103009141
Probleem bij de PVDA en de SP is meestal de definitie. Zo vallen 2x modaal verdienende gezinnen meestal al onder de categorie die volgens de PVDA en de SP keihard belast moet worden.

Alles om armlastige parasieten te pamperen :r
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:43:38 #68
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103009230
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Probleem bij de PVDA en de SP is meestal de definitie. Zo vallen 2x modaal verdienende gezinnen meestal al onder de categorie die volgens de PVDA en de SP keihard belast moet worden.

Alles om armlastige parasieten te pamperen :r
Als ze dat niet doen, komen ze financieel in de knoei.
Want maar 1 % verdient meer dan een ton, dus daar valt onvoldoende te halen.
Het naaien van de middenklasse omdat die topklasse zo verrekte klein is.
pi_103029188
quote:

Jullie mening?
Ten eerste:
http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_fear

Ten tweede: was het maar waar dat al die topfunctionarissen zouden vertrekken! Dan krijgen misschien eens de mensen die echt iets kunnen en voor wie graaien niet het belangrijkste is, een kans.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_103029336
Ach, met een hoger tarief kom ik in ieder geval niet eerder terug naar Nederland. Best zonde, want ik draag mijn zuurverdiende centjes nu af in het buitenland.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:10:08 #71
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103029474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:03 schreef Bajskorv het volgende:
Ach, met een hoger tarief kom ik in ieder geval niet eerder terug naar Nederland. Best zonde, want ik draag mijn zuurverdiende centjes nu af in het buitenland.
^O^ Eerlijk toch? Je maakt ook geen gebruik van Nederland.
pi_103029507
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:10 schreef betyar het volgende:

[..]

^O^ Eerlijk toch? Je maakt ook geen gebruik van Nederland.
Ach, ik ben er toch vrij vaak, ik heb altijd studiefinanciering gekregen en ik zie graag dat mijn ouders goed verzorgd worden de komende jaren. En ik draag meer belasting bij in Engeland dan dat ik de Britse overheid kost.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:13:56 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103029543
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:12 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, ik ben er toch vrij vaak, ik heb altijd studiefinanciering gekregen en ik zie graag dat mijn ouders goed verzorgd worden de komende jaren. En ik draag meer belasting bij in Engeland dan dat ik de Britse overheid kost.
En nu kost je Nederland niks. Een win-win-win situatie.
pi_103029822
Maar goed, ik zou Nederland meer opleveren dan kosten. Betaal hier 120k-150k aan belasting per jaar, dat geef ik liever aan mijn vaderland. Hollandse glorie enzo, haha.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:55:17 #75
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_103032329
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:56 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ten eerste:

Ten tweede: was het maar waar dat al die topfunctionarissen zouden vertrekken! Dan krijgen misschien eens de mensen die echt iets kunnen en voor wie graaien niet het belangrijkste is, een kans.
Ten eerste:
Bullshit, is onderzoek naar gedaan.. lees alle reacties maar is goed door.

Ten tweede:
Dat is natuurlijk een non-argument gebaseerd op een stereotyp.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:18:41 #76
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103034614
quote:

[..]

Ten eerste:

Want de mensen die het echt verdienen, die nemen bedrijven nu liever niet aan :P?
pi_103036674
quote:
:')
pi_103036713
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:21 schreef waht het volgende:

[..]

:')
Kinderlijk naief inderdaad. Als de mensen die een trede lager staan dan de graaiers de kans krijgen, dan wordt er net zo hard gegraaid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103036753
Dat dus. Net als de 99%... ze willen allemaal dat het geld beter verdeeld wordt? Ik zie ze gek genoeg niet vragen of ze het alsjeblieft aan Afrika willen doneren... De 99% is net zo hebberig als de 1%, alleen minder succesvol.
pi_103036763
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kinderlijk naief inderdaad. Als de mensen die een trede lager staan dan de graaiers de kans krijgen, dan wordt er net zo hard gegraaid.
Sterker nog, ook op de laagste trede wordt gegraaid. Alleen hebben ze daar wat minder graaimogelijkheden.

En bedrijven huren alleen bij uitzondering prutsers, niet bij regel.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:26:22 #81
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_103036824
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:24 schreef waht het volgende:

[..]

Sterker nog, ook op de laagste trede wordt gegraaid. Alleen hebben ze daar wat minder graaimogelijkheden.

En bedrijven huren alleen bij uitzondering prutsers, niet bij regel.
_O_
pi_103037372
Nee, belasting moet juist omlaag voor hoge inkomens.
pi_103037526
Mwah, omlaag hoeft niet, Nederland is niet eens zo gek duur tegenwoordig. De UK is bijvoorbeeld ook al 50%, en daar krijg je echt niks voor terug. In Nederland krijg je nog aardig wat voor je 52%, en daarbij heb de HRA nog om het omlaag te drukken.

Nederland is trouwens nog steeds redelijk qua inkomens-verdeling. Wel index je ook kiest (Gini, R/P 10% of 20%, etc), we eindigen altijd globaal in de top 10% qua "gelijkheid". Stukken beter dan meeste andere Westerse landen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:40:10 #84
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_103039084
quote:
Precies. Tijd terug tijdens die topsalaissen/bonusdiscussie; 'als men de topslarissen aanpakt, gaan alle topmanagers naar het buitenland!'.

Tuurlijk :') Net of ze daar zitten te wachten op die Nederlandse 'topmanagers'. Daar hebben ze zat zakkenvullers van eigen bodem.

Ooit was ik naief en dacht ik dat mensen aan de top daar kwamen omdat ze zo 'goed' waren.

Aanpakken die topinkomens. Begin maar eens inkomens boven de ton de kinderbijslag en hypotheekrenteaftrek af te nemen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_103039242
Het heeft helemaal niets met rijken die naar het buitenland vertrekken te maken. Enkel met de welvaart van iedereen. Hogere inkomens meer belasten is kortzichtig. Voorbijgaan aan de talloze regelingen waardoor het stelsel onnodig ingewikkeld wordt gemaakt moeten op de schop. Kan al dat gezeik over de HRA ook ophouden.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:49:14 #86
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_103039401
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:40 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Precies. Tijd terug tijdens die topsalaissen/bonusdiscussie; 'als men de topslarissen aanpakt, gaan alle topmanagers naar het buitenland!'.

Tuurlijk :') Net of ze daar zitten te wachten op die Nederlandse 'topmanagers'. Daar hebben ze zat zakkenvullers van eigen bodem.

Ooit was ik naief en dacht ik dat mensen aan de top daar kwamen omdat ze zo 'goed' waren.

Aanpakken die topinkomens. Begin maar eens inkomens boven de ton de kinderbijslag en hypotheekrenteaftrek af te nemen.
Pure afgunst :')
pi_103039661
Het gaat niet zo zeer om die symboolpolitiek van de topinkomens. Daar bereik je niet zoveel mee omdat er niet zo heel veel mensen zijn met een hoog topinkomen.

Het gaat om de bedrijven die zich hier vestigen, een postbusje op de Kaaymaneilanden hebben en daarom geen flikker hoeven te betalen aan belasting.

Zie wat U2 doet. Van origine een Ierse band, postbus in NL en een bijkomende belastingconstructie. Resultaat U2 maakt miljoenen per jaar en geeft geen flikker aan de belasting.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima wat ze doen, iedereen moet mazen in de wet vinden om je eigen verdiende geld zoveel mogelijk te behouden voor dat de gelegaliseerde mafia langskomt. Maar ze moeten eens kappen om 'de mensen' aan te pakken. Ze moeten hun aandacht vestigen op de grote bedrijven die nu geen kut betalen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_103039717
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:49 schreef Sayex het volgende:

[..]

Pure afgunst :')
Ja echt. 'Ik hoor niet bij het establishement terwijl ik denk dat ik daar wel bij hoor. Ik heb gestudeerd ja!!!'

Bij het establishement komt niemand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:34:47 #89
198365 Morendo
The Real Deal
pi_103063716
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:45 schreef Bajskorv het volgende:
Mwah, omlaag hoeft niet, Nederland is niet eens zo gek duur tegenwoordig. De UK is bijvoorbeeld ook al 50%, en daar krijg je echt niks voor terug. In Nederland krijg je nog aardig wat voor je 52%, en daarbij heb de HRA nog om het omlaag te drukken.
In Nederland gaat dat tarief al in voor >50K. In de UK vast niet.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_103064465
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 01:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

In Nederland gaat dat tarief al in voor >50K. In de UK vast niet.
Klopt, maar mijn effectieve belastingdruk is inmiddelsmvrij vergelijkbaar. Maar hier moet ik mezelf nog duur bijverzekeren en betaal je jezelf blauw voor onderwijs, kinderopvang, etc etc.
pi_103068828
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
QFT
pi_103069802
de SP kennende is alles boven 3 keer modaal al een topinkomen. Aangezien ons verzamelinkomen na een jaar of 3 werken al meer is dan 3 keer modaal, ben ik dus tegen.
pi_103069834
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
QFT
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:21:09 #94
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103070978
Belastingen moeten voor iedereen omlaag, maar vooral voor de top.
pi_103071172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:21 schreef GSbrder het volgende:
Waarom vooral?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:33:48 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_103071335
Mijn laatste lastenverzwaring komt trouwens uit de VVD-hoek: verlaging ondergrens 52% schijf.
Met zulke "rechtse" partijen heb je geen linkse oppositie meer nodig. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:47:18 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103071724
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom vooral?
Omdat die meer belasting betalen.
pi_103071808
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Omdat die meer belasting betalen.
Ja, en ze houden ook veel meer over. Hoesee.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:52:18 #99
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103071875
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en ze houden ook veel meer over. Hoesee.
Dat is geen excuus.
pi_103072013
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is geen excuus.
Het feit dat ze al meer belasting betalen evenmin.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:03:45 #101
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_103072174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:21 schreef GSbrder het volgende:
Precies,
Ik onderhoud nu al 3 tot 4 bijstandsgezinnen.
Kennen die mensen geen gêne? ;)
pi_103072507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Precies,
Ik onderhoud nu al 3 tot 4 bijstandsgezinnen.
Kennen die mensen geen gêne? ;)
Nee die lui krijgen van links ingefluisterd dat ze recht hebben op de verdiensten van een ander. En als ze dat niet krijgen mogen ze diegene beroven en eventueel vermoorden.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:18:43 #103
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103072648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het feit dat ze al meer belasting betalen evenmin.
Dat dan weer wel. Wil je een overheid met een externe focus (ja maar hun houwe meer ovur!) of een met een interne focus (wij moeten zorgen dat onze uitgaven op orde blijven).

Ik vind het smerig om anderen te dwingen meer te betalen, omdat ze dan alsnog lekker kunnen leven naar jouw maatstaven. Dan beoordeel je niet enkel de gedwongen uitgaven die dit individu aan jou moet doen, maar veroordeel je ook meteen het bedrag dat hij over (mag) houden.
pi_103072770
In de jaren 50 hadden ze in de V.S. (je weet wel, dat land wat zo'n gruwelijke hekel heeft aan 'the government and taxes') een toptarief van ruim 91% en toen vluchtten ook niet ineens alle rijken weg. Maar goed, toentertijd had men nog enige moraal en snapte men ook dat dat er gewoon bij hoorde om het land en de bevolking door de moeilijke situatie te loodsen.
pi_103073191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat dan weer wel. Wil je een overheid met een externe focus (ja maar hun houwe meer ovur!) of een met een interne focus (wij moeten zorgen dat onze uitgaven op orde blijven).

Ik vind het smerig om anderen te dwingen meer te betalen, omdat ze dan alsnog lekker kunnen leven naar jouw maatstaven. Dan beoordeel je niet enkel de gedwongen uitgaven die dit individu aan jou moet doen, maar veroordeel je ook meteen het bedrag dat hij over (mag) houden.
Ach, en zo vind ik het smerig om armoedzaaiers te laten verrotten. Maar daar heb jij weer minder moeite mee.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:38:39 #106
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103073311
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, en zo vind ik het smerig om armoedzaaiers te laten verrotten. Maar daar heb jij weer minder moeite mee.
Is het per se een of-of?
Of je bent tegen het veroordelen van het restinkomen van een burger, of je laat armoedzaaiers verrotten?

Leuk dat je dit er bij de haren bijsleept, maar het gaat om het zwaarder belasten van topinkomens. Daar ben ik tegen, we kunnen ook prima het defensiebudget korten, ontwikkelingshulp, ambtenarensalarissen of andere fratsen, zonder meteen aan de bijstandsuitkeringen van armoedzaaiers te komen.
pi_103085388
quote:
Het zelfde gebeurd dan met hoofdkantoren van bedrijven, omdat er weinig topfunctionarissen zijn die zo gek zijn om nog te blijven zullen die ook vertrekken naar een ander land.
Twee opmerkingen:
- het is nog niet zo heel erg lang geleden (tweede paarse kabinet?) dat de topinkomens juist minder zwaar werden belast
- hoeveel topfunctionarissen migreren daadwerkelijk omwille van het inkomen? Vergeet niet dat topfunctionarissen in Nederland een zeer mooi leven hebben: hele leuke villawijken en sterk gesubsidieerde villa's (HRA).
- is er ooit een positieve correlatie aangetoond voor de hoogte van het inkomen boven een bepaalde grens (ik spreek over de echt zotte inkomens, denk aan meer een ton per jaar om nog maar te zwijgen over vele tonnen per jaar) en prestaties? Ik herinner me een aflevering van Zembla waarin recente onderzoeken werden aangehaald (een van Tilburg) waarin zelfs een negatieve correlatie werd gevonden (ik weet niet meer zeker ofdat die significant was maar zelfs als dat niet was dan nog is dat onthullend).
Kijk eens hoe de salarissen in bepaalde sectoren (onderwijs, gezondheidszorg, woningbouwverenigingen, openbaar vervoer) zeer sterk zijn gestegen terwijl de kwaliteit is gedaald. Wanneer er ook nog ´prestatie`prikkels zijn dan wordt het helemaal leuk: bijv. bankmanagers die wel erg gemakkelijk een hypotheek verstrekken omdat ze dan meer bonus krijgen of CEO's die belangrijke bedrijfstakken verkopen om de aandelenkoers te doen stijgen maar hiermee wel voor de lange termijn een risico nemen.

Laten we bepaalde waarden van vroeger maar weer in ere herstellen, Nederland vaarde er wel bij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:28:03 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_103085987
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
...: hele leuke villawijken en sterk gesubsidieerde villa's (HRA). ...
Dat is geen subsidie maar kwantumkorting. :')
pi_103099470
Volgens mij is voor iedereen de belastingdruk al groot genoeg. Er zijn andere manieren om te bezuinigen.
Zorg er eerst voor dat het verschil tussen werkenden en uitkeringen beduidend groter wordt. Vervolgens iedereen die in loondienst is bij publieke sectoren, banken, andere overheid enz, zoveel belasting laten betalen dat ze zelfs met bonussen en declaraties of op een andere manier, ruimschoots onder de Balkenendenorm uitkomen.
Als voornoemde personen zelf niet genoeg ondernemerslust of creativiteit hebben, zijn het figuren van 13 in een dozijn en moeten ze diep dankbaar zijn voor een kariger maar evengoed nog steeds buitengewoon loon.
Handen af van de mensen die op eigen kracht hun grote salaris verdienen.
Dus figuren als Zalm, Bos, Kok, Balkenende, Herfskens, van Dam enz buitengewoon hard aanpakken.
Zelfstandige ondernemers als VanderMos, Albert Hein, Fabrikanten, de meneer die Saab heeft opgekocht, niet voor de voeten lopen omdat je een jaloerse PVDAer bent.
En houd op met gedogen van van alles en nog wat.
pi_103106222
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is het per se een of-of?
Of je bent tegen het veroordelen van het restinkomen van een burger, of je laat armoedzaaiers verrotten?

Leuk dat je dit er bij de haren bijsleept, maar het gaat om het zwaarder belasten van topinkomens. Daar ben ik tegen, we kunnen ook prima het defensiebudget korten, ontwikkelingshulp, ambtenarensalarissen of andere fratsen, zonder meteen aan de bijstandsuitkeringen van armoedzaaiers te komen.
Wat is er zo verschrikkelijk aan om mensen die het makkelijk kunnen betalen een beetje meer te laten bijdragen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:19:30 #111
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103106323
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is er zo verschrikkelijk aan om mensen die het makkelijk kunnen betalen een beetje meer te laten bijdragen?
Omdat die zo hard werken voor hun geld. De rest van Nederland doet dat niet.
pi_103106538
elke ambtenaar die per jaar meer dan 2 ton kost dubbel belasten. ^O^
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:53:11 #113
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103106657
quote:

[..]

Het is de easy way out.
Een overheid die haar inkomsten eenvoudig en zonder protest kan verhogen door meer eigendom van haar onderdanen te nemen, wordt gemakzuchtig en heeft nog minder prikkels om elk dubbeltje om te draaien.
pi_103106670
quote:

[..]

het is zo'n kleine groep die ze willen raken dat het nauwelijks zoden aan de dijk zet. het is sfeermakerij. dat is alvast 1 wat er verschrikkelijk fout is aan dat voorstel.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:01:14 #115
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103106755
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is zo'n kleine groep die ze willen raken dat het nauwelijks zoden aan de dijk zet. het is sfeermakerij. dat is alvast 1 wat er verschrikkelijk fout is aan dat voorstel.
Sfeermakerij past prima bij dit kabinet, ik zeg doen!
pi_103107266
De sterkste schouders, de zwaarste lasten: helemaal voor!

Dit is echter zelfs al bij een vlaktaks het geval; verdien je een keer zoveel, dan betaal je een keer zoveel. Alleen door allemaal vrijstellingen, aftrekposten, subsidies e.d. wordt het heel erg onoverzichtelijk wat iemand nou precies afdraagt. Schaf daarom dat soort regelingen allemaal af en kom met een vlaktaks en je hebt precies wat de PvdA en de SP willen: de sterkste schouders, de zwaarste lasten. Daarnaast zijn we dan van een hoop bureaucratie af en kan er flink wat op de uitgaven kant bespaard worden.
pi_103107426
quote:

[..]

Ik verdien modaal en kan ook met gemak veel meer afdragen dan dat ik nu doe. Is dat een argument om mensen die modaal verdienen ook meer te laten afdragen?
pi_103107440
in absolute bedragen gaat de meeste gemaakte schuld door de overheid afbetaald worden door jan modaal. zo werkt het nu eenmaal.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:52:17 #119
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103107512
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:37 schreef MrBadGuy het volgende:
De sterkste schouders, de zwaarste lasten: helemaal voor!

Dit is echter zelfs al bij een vlaktaks het geval; verdien je een keer zoveel, dan betaal je een keer zoveel. Alleen door allemaal vrijstellingen, aftrekposten, subsidies e.d. wordt het heel erg onoverzichtelijk wat iemand nou precies afdraagt. Schaf daarom dat soort regelingen allemaal af en kom met een vlaktaks en je hebt precies wat de PvdA en de SP willen: de sterkste schouders, de zwaarste lasten. Daarnaast zijn we dan van een hoop bureaucratie af en kan er flink wat op de uitgaven kant bespaard worden.
Dat willen ze niet. Ze zijn voor de sterkste schouders, de exponentieel zwaarste lasten.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:26:30 #120
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103111146
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:48 schreef Sayex het volgende:PVDA & SP: Topinkomens nog zwaarder belasten
Het is niet 'nog zwaarder belasten' maar weer terug naar toen de belasting hoger was.

Verder is dat symptoom bestrijding, want de geld-geile-junks laten de klant het gemis aanvullen.

Beter is een betere verdeling van welvaart, een max. aan salaris EN bonussen en bijv. wel weer maatschappelijke standing met voordelen voor de hoge heren van groot-bedrijven en wel eerlijk handelende banken e.d. (Altijd eerste rij kaartjes, sneller aan de beurt in restaurants, vooraan bij de eerste producten levering (ipad's, nieuwe auto modellen e.d. :) )
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:36:41 #121
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_103111388
We moeten naar een vlaktax. Dat is het enige eerlijke belastingtarief.
pi_103111554
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:26 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Het is niet 'nog zwaarder belasten' maar weer terug naar toen de belasting hoger was.

Verder is dat symptoom bestrijding, want de geld-geile-junks laten de klant het gemis aanvullen.
De geld-geile-junk is in dit geval de overheid en de klant is de belastingbetaler.
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:48:18 #123
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103111686
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:10 schreef BasEnAad het volgende:
Nee, de overheid moet minder uitgeven.

Ben je nou helemaal betoeterd? Het geld ligt voor het oprapen middels belastingverhoging met een slap verhaal.

Dat er steeds meer zieligen en kansarmen bijkomen, omdat het verdomd eenvoudig is alles uit je handen te laten vallen en de overheid erop aan te spreken, is nu eenmaa zo. Die mensen moet je het niet te moeilijk maken. Dan worden ze nog zieliger. Dat is gif voor ons humane zelfbeeld en egoïsme. Afkopen met graaien van de rijken is veul makkelijker.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103112242
Eerlijk gezegd zal het mij aan m'n kont roesten waar de PvdA en SP mee komen, ten eerste hebben ze invloed van 0,0 aangezien het toch niet breed gedragen wordt en ten tweede zal niemand met een substantieel loon gek genoeg zijn om die zooi ook te betalen.

Laat ze lekker populair brallen naar hun Henk en Ingrid achterban, verder geen aandacht aan besteden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103112613
Bij een hogere belasting komt de overheid aan de verkeerde kant van de Laffer-curve terecht. Op dit moment nadert het goed het optimale niveau.
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:40:52 #126
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103112854
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:13 schreef Voorschrift het volgende:
Eerlijk gezegd zal het mij aan m'n kont roesten waar de PvdA en SP mee komen, ten eerste hebben ze invloed van 0,0 aangezien het toch niet breed gedragen wordt en ten tweede zal niemand met een substantieel loon gek genoeg zijn om die zooi ook te betalen.

Laat ze lekker populair brallen naar hun Henk en Ingrid achterban, verder geen aandacht aan besteden.
Zodra die achterban massaal de cda/pvda/vvd verlaat piep je wel anders.
Veranderingen beginnen met iets heel simpels, een gedachte.
De SP had al een keer een kans te gaan regeren, echter ze hielden zich aan de vooraf ingestelde: "niet met dit cda onder balkenende en verhagen".
Alle lobby-moeite ten spijt (Marijnissen zat in elke evangelisch radio en tv programma, diverse andere sp-ers gingen ook naar allerlei reli-bijeenkomsten e.d.) kozen de cda leden de 2 bobo's niet naar 'lagere functies'.

Maar het kan verkeren, en eigenlijk is dat al bezig nu 'het gepeupel' begint te zien hoe die <2% aan meer dan 51% van alle waarde is gekomen en wil komen, wie dat feitelijk opbrengt.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_103112888
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:29 schreef Gatenkaas het volgende:
Bij een hogere belasting komt de overheid aan de verkeerde kant van de Laffer-curve terecht. Op dit moment nadert het goed het optimale niveau.
Optimale niveau als je het naar belastingopbrenst relateert ja.
pi_103113324
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:40 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Zodra die achterban massaal de cda/pvda/vvd verlaat piep je wel anders.
Veranderingen beginnen met iets heel simpels, een gedachte.
De SP had al een keer een kans te gaan regeren, echter ze hielden zich aan de vooraf ingestelde: "niet met dit cda onder balkenende en verhagen".
Alle lobby-moeite ten spijt (Marijnissen zat in elke evangelisch radio en tv programma, diverse andere sp-ers gingen ook naar allerlei reli-bijeenkomsten e.d.) kozen de cda leden de 2 bobo's niet naar 'lagere functies'.

Maar het kan verkeren, en eigenlijk is dat al bezig nu 'het gepeupel' begint te zien hoe die <2% aan meer dan 51% van alle waarde is gekomen en wil komen, wie dat feitelijk opbrengt.
Als je denkt dat simpelweg de belasting verhogen ook maar enigszins iets veranderd. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103113423
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als je denkt dat simpelweg de belasting verhogen ook maar enigszins iets veranderd. :')
Zet geen zoden aan de dijk, inderdaad.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:08:16 #130
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103113474
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Beste huilie, zoals ik al zei:
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:09:43 #131
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103113502
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

Zet geen zoden aan de dijk, inderdaad.
Het brengt wel wat geld in de schatkist en dat is dan weer leuk voor vrindjes der politici met reclame/evenementen/allerlei advies bureaus, subsidie potjes, enz.
pi_103113576
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:08 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Beste huilie, zoals ik al zei:

Ja en ik weiger naar een situatie te gaan waar je langs het politbureau moet om een investering goed te laten keuren of het wel verantwoord genoeg is voor de samenleving. Sinds wanneer wensen we hier een socialistisch paradijs waar je verplicht moet investeren in de buurman naast je tegen een schijt-rendement.

Ik ben nog altijd voor een samenleving waarin een ieder moet kunnen investeren naar zijn/haar inzicht en dat daar verder (buiten de wet) geen speciale eisen aan gesteld dienen te worden over wenselijkheid. Als ik wil beleggen in financiële truukjes met een hoog rendement dan doe ik dat toch lekker, evenals risicovol beleggen.

Moet er niet bijkomen dat er mensen als jou langskomen die zeggen dat risico taboe wordt. Laat dergelijke wetgeving maar bij de pensioenfondsen, waar het al is en prima kan blijven.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:25:34 #133
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103113918
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:12 schreef Voorschrift het volgende:

Ja en ik weiger naar een situatie te gaan waar je langs het politbureau moet om een investering goed te laten keuren of het wel verantwoord genoeg is voor de samenleving.
Dit is nu ook al. Behalve als je kenissen in dat politbureau geholpen hebt, dan zit je beter, tot goed, tot untouchable.

quote:
Sinds wanneer wensen we hier een socialistisch paradijs waar je verplicht moet investeren in de buurman naast je tegen een schijt-rendement.
Eerlijk rendement, waar niet een ander voor hoeft te bloedden is het enige tolereerbare rendement.

quote:
Ik ben nog altijd voor een samenleving waarin een ieder moet kunnen investeren naar zijn/haar inzicht
Ik ook. Echter wel met plafonds voor verdiensten en onder-stops voor uitbuiting voorkoming.

quote:
en dat daar verder (buiten de wet) geen speciale eisen aan gesteld dienen te worden over wenselijkheid. Als ik wil beleggen in financiële truukjes met een hoog rendement dan doe ik dat toch lekker, evenals risicovol beleggen.
Die truukjes an sich zouden dus verboden moeten worden, ze blijken wereld-economie dodelijke ziekte met zich te kunnen brengen.

quote:
Moet er niet bijkomen dat er mensen als jou langskomen die zeggen dat risico taboe wordt. Laat dergelijke wetgeving maar bij de pensioenfondsen, waar het al is en prima kan blijven.
In USA worden bijv bedrijven 'kapot-gekocht' OM de pensioenpot die ze opbouwden, 'mooie manier van ' verdienen'.
Die lui _verdienen_ .wat anders. Hulp, het zijn junkies.
pi_103113979
Zucht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103114575
En maar het vingertje verwijzen dat de PVV populistisch zou zijn. Nu laten de SP en de PvdA zich wéér kennen eveneels populistisch te zijn.

De Sp, de PvdA en de PVV.....dé partijen om op te stemmen als je te lui / te dom bent om je eigen leven fatsoenlijk op te bouwen en daarom maar op "de rijken" je afgunst maar laat vieren :')
pi_103114680
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
elke ambtenaar die per jaar meer dan 2 ton kost dubbel belasten. ^O^
Wat dacht dat je ervan om elke ambtenaar die onrendabel is de laan uit te schoppen? Kijk, zo kan het ook, SP en PvdA ^O^
pi_103115780
Ipv de hoge inkomens te belasten kunnen we beter eens bezuinigen op bijv. het leger
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_103115933
Het woordje "nog" in de TT suggereert nogal wat terwijl dat er niet is.
Vanaf een dikke 50k (ca 1,5x modaal) val je al in de prijzen met het toptarief van 52%. Dezelfde schijf dus als waarin een echt topinkomen van 150k valt.
Hoogste tijd om er een paar schijfjes bovenop te ztten.
-
pi_103116026
De PvdA heeft deze belasting verlaagd in de jaren 90, toen het goed ging met de economie.

Nu het slechter gaat, kan dit prima weer teruggedraaid worden.
pi_103117924
quote:
Omdat die zo hard werken voor hun geld. De rest van Nederland doet dat niet.
Stel dat ik met oud geld een huis koop wat ik laat ombouwen tot studentenkrot, ik verhuur dat en met de winst doe ik weer hetzelfde enz. totdat ik tientallen gebouwen op die manier verhuur. Werk ik dan harder dan een leraar, een verpleegkundige of een lopendebandarbeider.
Nee toch?
Werkt een getalenteerde jurist (advocaat in dit geval) die een uurloon van ¤300 hanteert harder dan een ingenieur die een brutouurloon van ¤30 krijgt (met zo'n loon start je helaas niet b.t.w.). Nee toch?

Jij maakt dezelfde fout als die de populistische eerste minister Mark-teflon-Rutte maakt: hardwerkend verwarren met hoog inkomen/vermogend. Helaas, of gelukkig, is er niet zo'n simpel verband tussen het een en het ander. Mensen die een groot vermogen of een hoog inkomen hebben werken lang niet altijd hard, mensen die een laag of matig inkomen hebben werken soms zeer hard.
Dan kan je er nog bij halen dat het terecht is dat iemand die heeft gestudeerd of die een MBO- of een HBO-opleiding heeft gevolgd meer krijgt dan iemand die zonder opleiding aan de lopende band staat (mijn sib die nu succes heeft als manager is overigens ook zo begonnen nadat hij een lange reis had gemaakt na afgestudeerd te zijn) maar ook wanneer het opleidingsniveau identiek is (en dan heb ik niet over WO vs. WO of HBO vs. HBO) en wanneer de baan even zwaar is dan zijn er verschillen die meer met de markt of geluk te maken hebben dan met iets anders.
#NoDAPL
pi_103117993
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Optimale niveau als je het naar belastingopbrenst relateert ja.
Ja inderdaad, wat de PvdA en de SP willen in dat opzich is puur symboolpolitiek en afgunst. Beleidsmatig is het gewoon onzin om het te verhogen.
pi_103118006
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Stel dat ik met oud geld een huis koop wat ik laat ombouwen tot studentenkrot, ik verhuur dat en met de winst doe ik weer hetzelfde enz. totdat ik tientallen gebouwen op die manier verhuur. Werk ik dan harder dan een leraar, een verpleegkundige of een lopendebandarbeider.
Nee toch?
Werkt een getalenteerde jurist (advocaat in dit geval) die een uurloon van ¤300 hanteert harder dan een ingenieur die een brutouurloon van ¤30 krijgt (met zo'n loon start je helaas niet b.t.w.). Nee toch?

Jij maakt dezelfde fout als die popi-Mark-teflon-Rutte maakt: hardwerkend verwarren met hoog inkomen/vermogend. Helaas, of gelukkig, is er niet zo'n simpel verband tussen het een en het ander. Mensen die een groot vermogen of een hoog inkomen hebben werken lang niet altijd hard, mensen die een laag of matig inkomen hebben werken soms zeer hard.
Dan kan je er nog bij halen dat het terecht is dat iemand die heeft gestudeerd of die een MBO- of een HBO-opleiding heeft gevolgd meer krijgt dan iemand die zonder opleiding aan de lopende band staat (mijn sib die nu succes heeft als manager is overigens ook zo begonnen nadat hij een lange reis had gemaakt na afgestudeerd te zijn) maar ook wanneer het opleidingsniveau identiek is (en dan heb ik niet over WO vs. WO of HBO vs. HBO) en wanneer de baan even zwaar is dan zijn er verschillen die meer met de markt of geluk te maken hebben dan met iets anders.
Klopt.
Als je rijk zou worden door hard werken dan hadden we een hoop schatrijke bouwvakkers, schoonmakers, metaalbewerkers, etc. in NL.
pi_103118030
Kan jij aantonen dat na het na de sterke verlaging eind jaren 90 of begin 2000 beter ging met Nederland?
#NoDAPL
pi_103118038
Dat was aan gatenkaas gericht.
#NoDAPL
pi_103118191
Mensen die voor de EU werken (dus ook Nederlanders) betalen haast geen belasting. Laten ze daar ook es wat aan doen want het slaat nergens op.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:47:08 #146
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103118242
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee toch?

Jij maakt dezelfde fout als die de populistische eerste minister Mark-teflon-Rutte maakt: hardwerkend verwarren met hoog inkomen/vermogend. Helaas, of gelukkig, is er niet zo'n simpel verband tussen het een en het ander. Mensen die een groot vermogen of een hoog inkomen hebben werken lang niet altijd hard, mensen die een laag of matig inkomen hebben werken soms zeer hard.
Was dan ook sarcastisch bedoeld. ;)
pi_103118636
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kan jij aantonen dat na het na de sterke verlaging eind jaren 90 of begin 2000 beter ging met Nederland?
Het gaat ten eerste om de marginal effectiveness van taxation, wat natuurlijk afnemende eigenschappen heeft voorbij het optimale punt van de laffer curve, dat kost de overheid en de maatschappij respectievelijk juist meer belastinginkomsten en welvaart.

Het valt wel aannemelijk te maken dat het een gunstig effect heeft. Allereerst heersen er binnen (voor Nederland belangrijk) in de EU allerlei belasting-oorlogen. Het is bijvoorbeeld wel bekend dat veel vermogende Nederlanders naar België vertrekken, omdat het belastingklimaat daar gunstiger is. Daarnaast is Nederland het met het belastingstelsel minder aantrekkelijk dan andere landen bij wie het toptarief(gemiddeld rond de 50%), pas ingaat na de honderd- en honderdvijftigduizend.

Op op cijfers terug te komen: het zegt genoeg dat de verlaging van het toptarief in 2001 van 60% naar 52% een groei vertoonde in inkomstenbelastingen van 5%, terwijl de economie lang niet zo hard groeide. Kortom, dit toont aan dat de overheid op de verkeerde kant van de Laffer-curve zat(zoals Paars dat ook zag, toen werd het van 72% naar 60% teruggebracht).

Je mag er wat mij betreft econometrische modellen bij halen om het te controleren. Voor zover de data beschikbaar zijn wijst het er gewoonweg op dat de overheid beleidsmatig gezien er fout aan doet om het te verhogen. Dat wijst alleen op pure afgunst van bepaalde groeperingen.
pi_103119036
Natuurlijk moeten alle hogere inkomens extra belast worden. Waar moeten onze solidaire, werkeloze, uitkeringtrekkende linkse medemens anders hun iPhones, Volkswagen Golf en jaarlijkse Ibiza vakanties nog van betalen?

Nederland, het land waar je als werkeloze net zo mooi kan leven als werkenden!!
An unstable system is a system that is not stable
pi_103119094
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:00 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Het gaat ten eerste om de marginal effectiveness van taxation, wat natuurlijk afnemende eigenschappen heeft voorbij het optimale punt van de laffer curve, dat kost de overheid en de maatschappij respectievelijk juist meer belastinginkomsten en welvaart.

Het valt wel aannemelijk te maken dat het een gunstig effect heeft. Allereerst heersen er binnen (voor Nederland belangrijk) in de EU allerlei belasting-oorlogen. Het is bijvoorbeeld wel bekend dat veel vermogende Nederlanders naar België vertrekken, omdat het belastingklimaat daar gunstiger is. Daarnaast is Nederland het met het belastingstelsel minder aantrekkelijk dan andere landen bij wie het toptarief(gemiddeld rond de 50%), pas ingaat na de honderd- en honderdvijftigduizend.

Op op cijfers terug te komen: het zegt genoeg dat de verlaging van het toptarief in 2001 van 60% naar 52% een groei vertoonde in inkomstenbelastingen van 5%, terwijl de economie lang niet zo hard groeide. Kortom, dit toont aan dat de overheid op de verkeerde kant van de Laffer-curve zat(zoals Paars dat ook zag, toen werd het van 72% naar 60% teruggebracht).

Je mag er wat mij betreft econometrische modellen bij halen om het te controleren. Voor zover de data beschikbaar zijn wijst het er gewoonweg op dat de overheid beleidsmatig gezien er fout aan doet om het te verhogen. Dat wijst alleen op pure afgunst van bepaalde groeperingen.
VVD propaganda!!!

):O
pi_103119176
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt.
Als je rijk zou worden door hard werken dan hadden we een hoop schatrijke bouwvakkers, schoonmakers, metaalbewerkers, etc. in NL.
Een bouwvakker die voor zichzelf begint en zijn werk goed doet, doet het anders aardig op financieel vlak hoor. Ik heb vorig jaar kennis gemaakt (via een talencursus) met een zelfstandige loodgieter. Deze gast verdient meer dan ik als WO'er bij elkaar hark.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:15:02 #151
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103120888
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:16 schreef Cyclonis het volgende:

Een bouwvakker die voor zichzelf begint en zijn werk goed doet, doet het anders aardig op financieel vlak hoor. Ik heb vorig jaar kennis gemaakt (via een talencursus) met een zelfstandige loodgieter. Deze gast verdient meer dan ik als WO'er bij elkaar hark.
Aannemers zijn een slag apart en tillen je waar je bij staat, hebben niet zelden zwart werkende 'werknemers'.

Een loodgieter verdient 85 euro bruto per uur. Dat is incl. werktuigen en kleding, sociale lasten enz.

De winst zit dus in uurtje factuurtje en flinke marge op inkoop/verkoop van materialen waarbij men zich vaak vergist (6% tarief bij klant leggen met 19%...)

Dat 'oplichten'groepje bestaat al zo lang, hypotheekverstrekkers, aannemers, auto verkopers......
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:16:07 #152
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103123284
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 19:15 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Aannemers zijn een slag apart en tillen je waar je bij staat, hebben niet zelden zwart werkende 'werknemers'.

Een loodgieter verdient 85 euro bruto per uur. Dat is incl. werktuigen en kleding, sociale lasten enz.

De winst zit dus in uurtje factuurtje en flinke marge op inkoop/verkoop van materialen waarbij men zich vaak vergist (6% tarief bij klant leggen met 19%...)

Dat 'oplichten'groepje bestaat al zo lang, hypotheekverstrekkers, aannemers, auto verkopers......
85 euro per uur?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:33:46 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103124105
Als landen niet meer met elkaar proberen te concurreren, is het een goed idee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103124645
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als landen niet meer met elkaar proberen te concurreren, is het een goed idee.
De eerste aanname kun je natuurlijk verwerpen, dat is niet realistisch. Je tweede aanname is evenwel te verwerpen, want daar is gewoonweg geen data voor. ;)
pi_103127322
quote:

zoals:
Beetje onredelijk, niet? _O-
Als je meer belasting betaalt zou je wat mij betreft alleen meer inspraak mogen hebben over waar het geld naartoe gaat.
Fuck your ethnicity, nigga.
pi_103140678
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is de easy way out.
Een overheid die haar inkomsten eenvoudig en zonder protest kan verhogen door meer eigendom van haar onderdanen te nemen, wordt gemakzuchtig en heeft nog minder prikkels om elk dubbeltje om te draaien.
Ja die blabla ken ik maar het is ook crisis, een tijd waarin van iedereen iets extra's wordt gevraagd.
pi_103140687
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:29 schreef Gatenkaas het volgende:
Ach die laffercurve is ook niet al te betrouwbaar :P.
  zondag 16 oktober 2011 @ 10:01:49 #158
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103140767
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 09:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Net zo betrouwbaar als de gebruikers ervan.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 10:09:37 #159
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103140870
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 09:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja die blabla ken ik maar het is ook crisis, een tijd waarin van iedereen iets extra's wordt gevraagd.
Het is gewoon zo dat een ambtenaar weinig voelt als er van zijn budget iets weggehaald wordt tenzij er op zijn loon bezuinigd wordt. Minder geld van een ander uitgeven voel je niet. Je werk wordt wat lastiger, maar verder niet.
Carpe Libertatem
  zondag 16 oktober 2011 @ 10:10:19 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103140879
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:51 schreef Posucice het volgende:

[..]

Beetje onredelijk, niet? _O-
Nee, gewoon logisch. Crises bieden kansen, zoals het afschaffen van de democratie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103141020
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 10:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het is gewoon zo dat een ambtenaar weinig voelt als er van zijn budget iets weggehaald wordt tenzij er op zijn loon bezuinigd wordt. Minder geld van een ander uitgeven voel je niet. Je werk wordt wat lastiger, maar verder niet.
In de huidige bijzondere omstandigheden red je het niet met alleen bezuinigen. Dat weet jij ook wel.
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:00:46 #162
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103141615
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 10:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

In de huidige bijzondere omstandigheden red je het niet met alleen bezuinigen. Dat weet jij ook wel.
Onzin.
pi_103141816
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 09:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het enige punt waarop het niet betrouwbaar is het feit dat het moeilijk is om met de data die beschikbaar is er eentje te bouwen. We kunnen vanuit de theorie(die gewoonweg past binnen de heersende stromingen) echter wel via macro-economische veranderingen het effect ervan bekijken en besluiten of een belastingverlaging dan wel verhoging zinnig is. In Nederland is dat bij een verhoging blijkbaar niet het geval.

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Onzin.
Verhogingen op BTW en accijns, hoewel welvaartsverlagend, zijn nuttige instrumenten om meer belastinginkomsten te genereren op de korte termijn, waardoor het kabinet op een gebalanceerder budget uit kan komen.
pi_103149703
Alleen de arbeidsongeschikten en mensen met een laag IQ ontzien.

Maar de rijkeren gaan niet betalen voor Jan Modaal en de bijstandsmoeder. Waarom niet? Omdat ook Jan Modaal en de bijstandsmoeder ervoor hadden kunnen kiezen om iets meer succes te boeken in hun leven.
He doesn't care who his targets are, or who they're running from, or why. He works for the highest bidder, which means the richest and the most ruthless beings in the galaxy. No question asked.
pi_103150123
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:11 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Het enige punt waarop het niet betrouwbaar is het feit dat het moeilijk is om met de data die beschikbaar is er eentje te bouwen. We kunnen vanuit de theorie(die gewoonweg past binnen de heersende stromingen) echter wel via macro-economische veranderingen het effect ervan bekijken en besluiten of een belastingverlaging dan wel verhoging zinnig is. In Nederland is dat bij een verhoging blijkbaar niet het geval.

[..]
Ik denk niet dat iemand daadwerkelijk uit kan rekenen waar we exact op die laffercurve zitten.

Ik heb er altijd een beetje dit gevoel bij :P

pi_103151622
Een precieze punt valt inderdaad niet uit te rekenen, maar het achterliggende idee is meer dat je wel kunt bepalen aan welke kant je van de curve zit. ;)
pi_103153816
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:59 schreef BountyHunter043 het volgende:
Alleen de arbeidsongeschikten en mensen met een laag IQ ontzien.

Maar de rijkeren gaan niet betalen voor Jan Modaal en de bijstandsmoeder. Waarom niet? Omdat ook Jan Modaal en de bijstandsmoeder ervoor hadden kunnen kiezen om iets meer succes te boeken in hun leven.
Je 'kiest' nergens voor.
Fuck your ethnicity, nigga.
pi_103153883
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:58 schreef Gatenkaas het volgende:
Een precieze punt valt inderdaad niet uit te rekenen, maar het achterliggende idee is meer dat je wel kunt bepalen aan welke kant je van de curve zit. ;)
Mogelijk maar ik weet niet of we in Nederland al op of over de top zitten. Lijkt me zonder dat je het in de praktijk test lastig te berekenen :P.
pi_103153965
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:53 schreef Posucice het volgende:

[..]

Je 'kiest' nergens voor.
Och, dat zit ook in een relatie ingaan en meteen baren bijvoorbeeld, na 3 jaar sta je er alleen voor. Dat had je beter kunnen inschatten, wel degelijk een keus.

Of niet aan je carriere werken maar het wel goed vinden zoals het er nu voorstaat, maar wel 3x op vakantie gaan, de nieuwste gadgets kopen en een nieuwe auto voor de deur hebben staan. En dan maar klagen dat je geen cent te makken hebt.
He doesn't care who his targets are, or who they're running from, or why. He works for the highest bidder, which means the richest and the most ruthless beings in the galaxy. No question asked.
pi_103154103
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:22 schreef Veldman het volgende:
Nog meer belasting?
Ja man. Belast de rijken!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_103154289
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mogelijk maar ik weet niet of we in Nederland al op of over de top zitten. Lijkt me zonder dat je het in de praktijk test lastig te berekenen :P.
Op dit moment zitten we volgens de data in de buurt van de top(eronder of erboven?). In elk geval was het een goede zet om onder Paars het toptarief te verlagen, wat resulteerde in meer belastinginkomsten(zeker als je het afzet tegen loonontwikkeling en economische groei).
pi_103154355
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:04 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Op dit moment zitten we volgens de data in de buurt van de top(eronder of erboven?). In elk geval was het een goede zet om onder Paars het toptarief te verlagen, wat resulteerde in meer belastinginkomsten(zeker als je het afzet tegen loonontwikkeling en economische groei).
Ik ben ook geen voorstander van belastingverhoging op arbeid hoor. Zie het liever nog een flink stuk dalen maar Nederlanders zijn redelijk gezagsgetrouw wat dat betreft en slikken een hoop vandaar dat ik me afvraag waar we werkelijk zitten op die curve.
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:18:54 #173
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_103157072
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:11 schreef Veldman het volgende:

[..]

Wat een onderbuik gevoelens hier :N
Belastingbetalers die niet meer willen betalen, zijn geen haar minder dan uitkeringstrekkers die niet willen inleveren.
In dit land komt geen politicus op voor belastingbetalers; dat wordt nog wel eens vergeten.
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:05:05 #174
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103159248
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:16 schreef betyar het volgende:

85 euro per uur?
Ja, en je hebt ze nog duurder, in de randstad.
Wellicht zijn ze in friesland of beneden arnhem goedkoper...?
Dat hakt dan wel in de winst, of ze sjoemelen met allerlei wetmatigheden als pensioen opbouw, alles met vakantie, belastingen zoals loon en sociale heffingen....
pi_103162806
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:11 schreef Veldman het volgende:

[..]

Wat een onderbuik gevoelens hier :N
Je kent het principe van de personal icon?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_103166101
quote:
Klopt, niemand durft hier echt het mes in de zorguitgaven te zetten, of de sociale zekerheid om er maar eens eentje te noemen.
In het tweede is al flink het mes gezet, in het eerste nog niet.
Kunnen we eens beginnen met homeopathie, de pil, de slaappoli enz. niet meer te vergoeden? Dat kan vandaag nog worden ingevoerd (daarom nog niet vandaag ingaande), vervolgens moet zo rap mogelijk werk worden gemaakt van het snijden in de bureaucratie (opheffen van private verzekeringsbedrijfjes en in plaats daarvan 1 publiek ziekenfonds invoeren) en moet er iets worden bedacht zodat medische specialisten in loondienst moeten gaan werken voor door het ziekenhuis bepaalde tarieven.
#NoDAPL
pi_103166242
Laat de rijke stinkerds eens beseffen dat ze weinig reden tot klagen hebben:
- massale subsidie van villa's
- weinig belasting dankzij fiscale constructies (waarom anders willen rijke Americanen maar wat graag hier iets oprichten om hun geld te stallen?)
- vaak (bijna altijd?) niet een inkomen en vermogen wat evenredig is met hetgeen ze bijdragen
#NoDAPL
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:06:25 #178
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_103166764
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- weinig belasting dankzij fiscale constructies (waarom anders willen rijke Americanen maar wat graag hier iets oprichten om hun geld te stallen?)
- vaak (bijna altijd?) niet een inkomen en vermogen wat evenredig is met hetgeen ze bijdragen
De rijken betalen niet weinig belasting.

Daarnaast zit er geen subsidie op villa's. Het is een veelgehoorde misvatting (zelfs wikipedia heeft deze misvatting overgenomen) dat de HRA is ingesteld om het eigenwoningbezit te bevorderen. De HRA is echter tegelijkertijd ingesteld met de eerste inkomstenbelasting. Het stelsel van inkomstenbelasting is gebaseerd op de aftrekbaarheid van kosten, nodig om dat inkomen te verwerven. Zodoende wordt hypotheekrente sinds 1893 als een aftrekpost beschouwd.
pi_103167049
quote:
De HRA is geen subsidie. Dat blijft toch een hardnekkig gerucht, maar dat is niet het geval. Je moet zelf eerst het geld verdiend hebben, en het zelfs uitgeven aan een hypothecaire lening voordat je belasting af kunt trekken. Economen spreken soms wel van een subsidie, maar dan doelen zij op het feit dat consumptie van woningruimte relatief voordelig is ten opzichte van andere goederen die je kunt consumeren. Beter zou het zijn om de term substitutie te hanteren in plaats van subsidie.
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:16:12 #180
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103170970
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De HRA is geen subsidie. Dat blijft toch een hardnekkig gerucht, maar dat is niet het geval. Je moet zelf eerst het geld verdiend hebben, en het zelfs uitgeven aan een hypothecaire lening voordat je belasting af kunt trekken. Economen spreken soms wel van een subsidie, maar dan doelen zij op het feit dat consumptie van woningruimte relatief voordelig is ten opzichte van andere goederen die je kunt consumeren. Beter zou het zijn om de term substitutie te hanteren in plaats van subsidie.
In dit geval bestaat er bijna geen subsidie.
  maandag 17 oktober 2011 @ 00:57:37 #181
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103175182
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Jij ontvangt zorgtoeslag en kindertoeslag in de vorm van een uitkering of een productspecifieke belastingreductie na het betalen van een strip paracetamol of een nieuwe maxi-cosi?
pi_103175759
Eens. Aanpakken die rijke graaierds.
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:13:36 #183
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103178041
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 00:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij ontvangt zorgtoeslag en kinderbijslag in de vorm van een uitkering of een productspecifieke belastingreductie na het betalen van een strip paracetamol of een nieuwe maxi-cosi?
De kinderbijslag is een "teruggave" van de extra kosten en dus meer btw afdracht. Zo kun je alles recht lullen wat krom is HRA is een subsidie.

[ Bericht 0% gewijzigd door betyar op 17-10-2011 08:41:51 ]
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:06:55 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103178672
Ik wilde niet in dit topic reageren vanwege de azijndampen die eruit opstegen maar dit wordt mij toch wat gortig.

Deze pak ik er maar even uit:

quote:
Vertel eens mijn beste, hoe kan je nou subsidie krijgen als je per saldo meer betaalt dan ontvangt?
Vertel eens, hoe zit het met die fiscale constructies?
Vertel eens, wat beschouw jij als evenredig?

En voor iedereen die hier loop te hakken op de rijken? Wat zijn rijken?

Ik begrijp het, lekker makkelijk te zeuren en te zeiken, maar hebben jullie iets van een ijkpunt?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:08:48 #185
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103178702
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:06 schreef eriksd het volgende:

Ik begrijp het, lekker makkelijk te zeuren en te zeiken, maar hebben jullie iets van een ijkpunt?
Ik ben rijk.
*O*
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:09:01 #186
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103178708
quote:
Ik ben ook geen voorstander van belastingverhoging op arbeid hoor. Zie het liever nog een flink stuk dalen maar Nederlanders zijn redelijk gezagsgetrouw wat dat betreft en slikken een hoop vandaar dat ik me afvraag waar we werkelijk zitten op die curve.
Dat heeft dan weer nauwelijks iets met een eventuele curvemaximalisatie te maken.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_103182577
quote:
Als je denkt dat de HRA een subsidie is die terugvloeit naar de burger, dan heb je echt iets niet goed begrepen van de economie. Die subsidies komen alleen terecht bij de banken en de bouwbedrijven. Daarnaast: zoals ik in mijn vorige posts in dit topic al aangaf is het beleidsmatig onzinnig om meer belasting te heffen omdat de totale opbrengst vis-à-vis achteruit gaat. Dan is een belastingverhoging enkel afgunst en jaloezie.
pi_103184128
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:16 schreef betyar het volgende:
Maar waar micro-economisch het verschil in zit is dus dat de HRA indirect de consumptie van woonruimte/hypothecaire leningen stimuleert doordat zijn die relatief goedkoper maakt dan andere producten (de budgetcurve kantelt). Bij directe subsidies, zoals musea die bijvoorbeeld krijgen, gaat echter je inkomen gewoon gelijk omhoog (de budgetcurve verschuift). Wellicht een wat technisch antwoord, maar het is ook een technische kwestie. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 17-10-2011 12:18:10 ]
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:03:30 #189
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103186561
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar waar micro-economisch het verschil in zit is dus dat de HRA indirect de consumptie van woonruimte/hypothecaire leningen stimuleert doordat zijn die relatief goedkoper maakt dan andere producten (de budgetcurve kantelt). Bij directe subsidies, zoals musea die bijvoorbeeld krijgen, gaat echter je inkomen gewoon gelijk omhoog (de budgetcurve verschuift). Wellicht een wat technisch antwoord, maar het is ook een technische kwestie. :)
Ik ben wel voor technische antwoorden. ;)

Maar als ik jou dus begrijp heb je met HRA geen directe verhoging van je inkomen en bij een subsidie bijvoorbeeld op de zorg wel? Ik merk het namelijk wel als de HRA wordt gestort op mijn bankrekening.
pi_103187054
Misschien is het handig om te vermelden dat de HRA verdisconteerd zit in de prijs van woningen, Bolkesteijn.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:21:57 #191
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103187331
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:14 schreef Gatenkaas het volgende:
Misschien is het handig om te vermelden dat de HRA verdisconteerd zit in de prijs van woningen, Bolkesteijn.
Daar ben ik het wel mee eens.
pi_103193320
De HRA is feitelijk welvaartverdeling van de belastingbetaler naar de banken en bouwondernemers.
Maar de gemiddelde burger ziet dat totaal niet, die denkt dat het hun subsidie is. Ja een subsidie voor de banken.
Hoe denk je anders dat banken altijd van die miljardenwinsten boekten? Dat komt door de veels te hoge hypotheekrente die ze kunnen vragen mede omdat de HRA bestaat. Das een makkelijk spel, goedkoop inlenen bij de centrale banken en duur verkopen, zit een behoorlijke marge tussen. Bankieren is niet zo moeilijk hoor. De truc is om de wetgevende macht juist te beinvloeden (HRA dus, ander voorbeeld: bail-outs). In Amerika en wat andere landen zijn de hypotheekrentes veel lager, terwijl deze ook op Euribor gebaseerd zijn.
Daarom zit er een tikkende tijdbom onder huizenprijzen in Nederland, omdat wij het enige land zijn met HRA, die veroorzaakt tenminste 20% van de huizenprijs.
pi_103193634
Het is nu een beetje krom. Arme mensen die moeten lenen moet nog eens rente over dat geld betalen waardoor ze alleen maar armer worden. Rijke mensen die geld sparen ontvangen rente over dat geld waardoor ze alleen maar rijker worden. Ik zou dat gat een beetje terug brengen, laat rijken rente betalen over hun vermogen en arme leners rente ontvangen.
pi_103193710
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:45 schreef DrDentzz het volgende:
Het is nu een beetje krom. Arme mensen die moeten lenen moet nog eens rente over dat geld betalen waardoor ze alleen maar armer worden. Rijke mensen die geld sparen ontvangen rente over dat geld waardoor ze alleen maar rijker worden. Ik zou dat gat een beetje terug brengen, laat rijken rente betalen over hun vermogen en arme leners rente ontvangen.
ja hoor simplist. Wat is arm en wat is rijk?
Rijken betalen al belasting over hun vermogen.
Bovendien krijg je dan een enorme kapitaalvlucht waarbij de armen alleen maar toenemen.
pi_103194027
quote:
Ooit van vermogensrendementsheffing gehoord? En 'arme' mensen die geld ontvangen over het bedrag dat ze lenen? _O-
pi_103194064
Beetje nivellering krijg je dan, niet meer heel arm tegen heel rijk.
pi_103194634
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:53 schreef DrDentzz het volgende:
Beetje nivellering krijg je dan, niet meer heel arm tegen heel rijk.
Gast, Nederland is zo’n beetje het meest genivelleerde land ter wereld.
Wat jij oppert stamt puur uit jaloezie gevoelens, rijke mensen (nogmaals, wat is rijk?) mogen niet rijk zijn.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:06:35 #198
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103194719
quote:
En effectief is de inflatie + VRH hoger dan de huidige rentestanden.
Als je niets van de materie weet kan je ook gewoon je mond houden.
Bis bis bis
pi_103195354
Maar jullie kennen de materie niet. Ik ken de realiteit. In de ene straat mensen die bedelen bij de voedselbank, een paar straten verder mensen die 750 euro uitgeven aan een nieuwe winterjas. Een beetje nivellering zou geen kwaad kunnen in dit land.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:20:28 #200
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103195358
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:05 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ja, en je hebt ze nog duurder, in de randstad.
Wellicht zijn ze in friesland of beneden arnhem goedkoper...?
Dat hakt dan wel in de winst, of ze sjoemelen met allerlei wetmatigheden als pensioen opbouw, alles met vakantie, belastingen zoals loon en sociale heffingen....
Een ZZP loodgieter kost denk ik zo'n 35-40 euro per uur.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:21:44 #201
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103195405
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:39 schreef Homey het volgende:
De HRA is feitelijk welvaartverdeling van de belastingbetaler naar de banken en bouwondernemers.
Maar de gemiddelde burger ziet dat totaal niet, die denkt dat het hun subsidie is. Ja een subsidie voor de banken.
Hoe denk je anders dat banken altijd van die miljardenwinsten boekten? Dat komt door de veels te hoge hypotheekrente die ze kunnen vragen mede omdat de HRA bestaat. Das een makkelijk spel, goedkoop inlenen bij de centrale banken en duur verkopen, zit een behoorlijke marge tussen. Bankieren is niet zo moeilijk hoor. De truc is om de wetgevende macht juist te beinvloeden (HRA dus, ander voorbeeld: bail-outs). In Amerika en wat andere landen zijn de hypotheekrentes veel lager, terwijl deze ook op Euribor gebaseerd zijn.
Daarom zit er een tikkende tijdbom onder huizenprijzen in Nederland, omdat wij het enige land zijn met HRA, die veroorzaakt tenminste 20% van de huizenprijs.
Heeft Duitsland niet zoiets gelijkswaardigs? Ik meen dat het Bausparkasse heet.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:30:13 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103195764
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:20 schreef DrDentzz het volgende:
Maar jullie kennen de materie niet. Ik ken de realiteit. In de ene straat mensen die bedelen bij de voedselbank, een paar straten verder mensen die 750 euro uitgeven aan een nieuwe winterjas. Een beetje nivellering zou geen kwaad kunnen in dit land.
Je springt nu van de hak op de tak. Fijn dat je toegeeft dat je in ieder geval van fiscale nivellering al geen kaas gegeten hebt.

En dan kom je nu met een of ander verweer dat iemand die 750 euro van zijn eigen geld uitgeeft aan een jas gekort moet worden?

Waar is het misgegaan dat je zo afgunstig en zuur in het leven staat.
Bis bis bis
pi_103195865
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:22 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Nivelleren is niets anders dan jaloersie-belasting. Ik kots daaro. Mensen moeten dan maar gewoon meer werken, ha rder werken of gewoon zich erbij neerleggen dat luxe geen recht is.
Dit is nogal onzin. Nivellering zorgt voor sociale stabiliteit, lagere crime rates etc. Het mantra 'harder' werken is al helemaal hol geroep.
pi_103196076
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:22 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Nivelleren is niets anders dan jaloersie-belasting. Ik kots daaro. Mensen moeten dan maar gewoon meer werken, ha rder werken of gewoon zich erbij neerleggen dat luxe geen recht is.
Ik heb me daar ook wel bij neergelegd, maar dat komt omdat er teveel mensen zijn die het oneerlijke systeem in stand willen houden en denken dat door hun leven lang hard te werken ze wel de rijkdom krijgen die ze verdienen. Wat natuurlijk niet lukt, maar wanneer ze dat realiseren zijn ze oud en uitgeblust en zonder pensioen.
pi_103197063
quote:
So what? Met het huidige belastingsysteem mag je verwachten dat als iemand 750 aan een jas uitgeeft hij al heel wat belasting betaald heeft. Daarnaast weet jij niet hoe hard de beste persoon er voor gewerkt heeft.

We moeten in Nederland niet eens zo klagen, de gasten die altijd het hardst roepen om solidariteit zijn de lui die nou zelf niet zo hard bijdragen aan de samenleving. De nivellering in Nederland is al compleet doorgeslagen, een vuilnisophaler in Nederland verdient maar 500 euro minder per maand dan een goede Software Engineer met 10 jaar ervaring.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_103197909
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:32 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Dit is nogal onzin. Nivellering zorgt voor sociale stabiliteit, lagere crime rates etc. Het mantra 'harder' werken is al helemaal hol geroep.
Dat laatste is onzin, wat door sociaaldemocraten is verzonnen en als "de waarheid" wordt aangenomen. Het bewijs is dat in enkele andere landen een groter verschil rijk-arm hebben en een veel lager criminaliteitscijfer hebben.
pi_103197979
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin, wat door sociaaldemocraten is verzonnen en als "de waarheid" wordt aangenomen. Het bewijs is dat in enkele andere landen een groter verschil rijk-arm hebben en een veel lager criminaliteitscijfer hebben.
Zoals de VS?
pi_103198212
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals de VS?
Ik dacht eerder aan een rij landen wat ik al vaker in een discussie met jou heb aangehaald.
pi_103198324
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik dacht eerder aan een rij landen wat ik al vaker in een discussie met jou heb aangehaald.
Haha, lul toch niet man. Eerst waren het de harde straffen die resulteerden in minder criminaliteit, en nu is het de denivellering. Je weet het weer mooi te brengen.
pi_103198375
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Haha, lul toch niet man. Eerst waren het de harde straffen die resulteerden in minder criminaliteit, en nu is het de denivellering. Je weet het weer mooi te brengen.
Ik heb de praktijk aan mijn kant. Jij hebt echter alleen sociaalliberale theorietjes die in de praktijk niet blijken te werken.
pi_103199146
Hardere straffen die resulteren in lagere crime rates. Ha-ha.
pi_103200420
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb de praktijk aan mijn kant. Jij hebt echter alleen sociaalliberale theorietjes die in de praktijk niet blijken te werken.
Welke feiten zijn dat dan precies? Een lager criminaliteitscijfer in de VS, terwijl dat een sterk gedenivelleerd land is?
pi_103205392
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:17 schreef Veldman het volgende:
Hard aanpakken die onderklasse, Cameron heeft laten zien dat dat zijn vruchten wel afwerpt.
Nou he!
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:06:59 #214
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103216269
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:20 schreef betyar het volgende:

Een ZZP loodgieter kost denk ik zo'n 35-40 euro per uur.
Die zal het dan wel krap hebben. Een beetje comfie huis + auto zit er dan niet in en zijn vrouw moet niet van winkelen en wel van bonnetjes knippen houden...
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:21:49 #215
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103217216
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:06 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Die zal het dan wel krap hebben. Een beetje comfie huis + auto zit er dan niet in en zijn vrouw moet niet van winkelen en wel van bonnetjes knippen houden...
Het is dan ook geen vetpot, een duizendje of 2 tot 2,5 zal hij overhouden.
pi_103219470
quote:
Vertel eens mijn beste, hoe kan je nou subsidie krijgen als je per saldo meer betaalt dan ontvangt?
Wel, mijn beste, hoe je het beestje ook wil noemen: je betaalt minder inkomstenbelasting dankzij het feit dat je die HRA kan aftrekken en hoe duurder jouw huis is hoe meer jij van je inkomstenbelasting kan aftrekken.

quote:
Vertel eens, hoe zit het met die fiscale constructies?
http://www.google.nl/#scl(...)6ba&biw=1120&bih=541

We hadden het hier toch over de rijken? Niet over de licht-bovenmodalen.

quote:
Vertel eens, wat beschouw jij als evenredig?
Daar kunnen we lang over discussiëren, mijn punt was dat er niet een simpel verband is tussen enerzijds iemands inkomen en vermogen en anderzijds iemands bijdrage aan de maatschappij. Hier zijn met speels gemak vele voorbeelden van te geven. Een goede advocaat of accountant zal bijv. al snel een hoger salaris krijgen dan een goede leraar terwijl die goede advocaat niet een belangrijkere bijdrage levert aan de maatschappij. Een medische specialist die, in dit opzicht, het juiste specialisme heeft gekozen, zal al snel een veel hoger salaris krijgen dan een goede ingenieur. Ofdat die medische specialist een belangrijkere bijdrage levert aan de maatschappij dan die technische specialist, daarover kan je van mening verschillen (die medische specialist staat nergens zonder technologie en hij wordt betaald met geld wat o.a. daarmee wordt verdiend) maar als die bijdrage al belangrijker zou zijn dan is die niet zoveel belangrijker dat dat dit verschil in salaris rechtvaardigt.
En nu heb ik het enkel nog over de mensen die op een eerlijke manier zelf hun geld verdienen. Ik heb het nog niet over huisjesmelkers, handelaars zonder ´ethisch besef` (technisch gezien heeft bijna iedereen ethisch besef, ook iemand die slecht is, hij maakt enkel andere keuzes), oud geld enz.
Het kromme is dat je ook gemakkelijk je geld kan vermeerderen zogauw je veel geld hebt: speculeren, geld uitlenen enz.
Wanneer je weinig geld hebt dan betaal je meer dankzij het gedrag van de mensen die veel geld hebben: hogere prijzen t.g.v. speculatie, rentes op noodgedwongen leningen enz.

quote:
Wil jij daar echt een getal op plakken?
Misschien kunnen we voorzichtig de grens trekken op +1 ton per jaar per persoon?
#NoDAPL
pi_103219624
Is er hier overigens iemand die in twijfel trekt dat het Rijnlandse model veel vruchten heeft afgeworpen en dat het zonde is dat wij dit hebben losgelaten?
#NoDAPL
pi_103220255
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is er hier overigens iemand die in twijfel trekt dat het Rijnlandse model veel vruchten heeft afgeworpen en dat het zonde is dat wij dit hebben losgelaten?
Wat is dat model? Ik hoor het vaak voorbij komen, maar ben het nog nooit tegengekomen in de economische literatuur.
pi_103220310
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
Een lager criminaliteitscijfer in de VS, terwijl dat een sterk gedenivelleerd land is?
Simpelweg wat correlaties trekken uit een database werkt natuurlijk ook niet.
pi_103220402
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:32 schreef Gatenkaas het volgende:
Natuurlijk is dat geen hol geroep. Dat is een moreel/ideologisch standpunt en daar valt best wat voor te zeggen. Daarnaast zit criminaliteit echt een heel stuk complexer in elkaar dan, jij hebt veel geld, ik weinig, dus ik ga jou beroven.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:31:08 #221
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103220443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is dat model? Ik hoor het vaak voorbij komen, maar ben het nog nooit tegengekomen in de economische literatuur.
Een tegenhanger van het Angelsaksische model. Iets met het Duitse broedervolk, naar het schijnt.
pi_103220478
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een tegenhanger van het Angelsaksische model. Iets met het Duitse broedervolk, naar het schijnt.
Klinkt vaag. :P
pi_103220501
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke feiten zijn dat dan precies? Een lager criminaliteitscijfer in de VS, terwijl dat een sterk gedenivelleerd land is?
Dat lijstje heb ik al eerder voor je opgerateld: Japan, Singapore, Dubai, Qatar. Gini coefficient vergelijkbaar met de VS. Grotere verschillen arm-rijk dan bij ons, doch zeer lagere criminaliteit.

Je kan niet zo snel zeggen dat criminaliteit aan grote welvaartsverschillen gelieerd zijn, noch het tegengestelde.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:34:22 #224
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103220530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Klinkt vaag. :P
Is het ook. Las trouwens wel een goed stuk in de Pers over de bankentaks (even een zijstraatje van dit plan) waarbij er een heffing van 0,1% of 0,01% op banktransacties zou komen. Dat heeft, net als dit plannetje van de PvdA en SP, weinig zin, maar is ook al zoiets waar veel sociaal(democraten) voor pleiten nu. Meeliften op de Occupy-beweging?
pi_103220568
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is het ook. Las trouwens wel een goed stuk in de Pers over de bankentaks (even een zijstraatje van dit plan) waarbij er een heffing van 0,1% of 0,01% op banktransacties zou komen. Dat heeft, net als dit plannetje van de PvdA en SP, weinig zin, maar is ook al zoiets waar veel sociaal(democraten) voor pleiten nu. Meeliften op de Occupy-beweging?
Had ik ook gelezen. Gelukkig dat Nederland als land ertegen is ;)

Doch een populistisch plan. Dat betekent dat pensioenfondsen ook die tax moeten gaan betalen; wat elke werkende Nederlander dan weer voelt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:36:45 #226
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103220610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Had ik ook gelezen. Gelukkig dat Nederland als land ertegen is ;)

Doch een populistisch plan. Dat betekent dat pensioenfondsen ook die tax moeten gaan betalen; wat elke werkende Nederlander dan weer voelt.
Het was geloof ik in de recente historie eenmaal in Zweden toegepast, in 1984, waarna de financiele sector en masse Scandinavie ontvluchte om naar London te gaan. Puik plan, een daling in je belastinginkomsten, chapeau!
pi_103220674
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het was geloof ik in de recente historie eenmaal in Zweden toegepast, in 1984, waarna de financiele sector en masse Scandinavie ontvluchte om naar London te gaan. Puik plan, een daling in je belastinginkomsten, chapeau!
Zo kennen we populistisch links weer.

Alleen maar om de bankiers te pesten. Want ja, je moet toch iemand als zondebok kunnen aanwijzen?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:39:49 #228
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103220700
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zo kennen we populistisch links weer.

Alleen maar om de bankiers te pesten. Want ja, je moet toch iemand als zondebok kunnen aanwijzen?
Ach, dat gaat toch nooit werken. Kijk naar die geweldige Beursplein gekkies.
pi_103220976
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ach, dat gaat toch nooit werken. Kijk naar die geweldige Beursplein gekkies.
We mogen nog blij zijn dat die linkse relschoppers op het Beursplein zich nog redelijk koest hebben gehouden. Hun collega's in Rome hebben dit weekend voor 1 miljoen euro schade gezorgd.

Niet dat die Occupy Movement gaat werken, in deze deel ik zeker je mening.
pi_103223225
Als je een bank echt pijn wilt doen, put your money where your mouth is. Kortom haal je geld er weg, laat je cash uitbetalen, verkoop je huis en zeg je hypotheek op. Maar nee dat doen de brave hipsters niet die bij het damrak staan, immers je moet wel je Latte kunnen pinnen bij de Starbucks.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_103223707
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:58 schreef Tamashii het volgende:
Dat is nu niet zo.
Dat zou zo moeten zijn.
Dat moet zwaarder ja.
@Tamashii : Kom je weleens buiten

Sterkste schouders, zwaarste lasten verhaal. Dat doen we in alles al. Niet alleen absoluut, maar ook procentueel.

Dan wil links ook nog de HRA afschaffen voor een een huis boven een X bedrag?! Ik vind het zo langzaam een demotivering om er iets van te maken. Veel mensen die door hard en veel werken een functie hebben bereikt, hebben ook een grote afbreukrisico.

Even voor de verduidelijking. We betalen al mega veel. Het hoeft niet nog meer tenzij we het hele IB stelsel gaan evalueren

Hoogste 20% van de rijkst huishoudens:
• Ontving bijna de helft (42%) van hypotheekrenteaftrek terug
• Betaalde 88% alle binnen gekomen inkomstenbelasting en loonbelasting

--------------------------------------------------

Van de 7,2 miljoen Nederlandse huishoudens financierde bijna de helft de eigen woning met een hypotheek. Van de 28 miljard euro aan hypotheekkosten, werd ruim 10 miljard via de hypotheekrenteaftrek terugontvangen van de overheid. Bijna de helft van dat bedrag kwam dus terecht bij de 20 procent huishoudens met de hoogste inkomens.

Van de huishoudens met een bruto-inkomen van 106.000 euro of meer hadden er acht op de tien een hypotheek. Zij ontvingen bijna 42 procent terug van de kosten, die gemiddeld ruim 1000 euro per maand bedroegen. Van de huishoudens met een bruto-inkomen onder 16.000 euro had slechts ruim een op de tien huishoudens een hypotheek. (DUH!)

Het ministerie van Financiën laat in een reactie weten dat er ook een andere kant aan het verhaal zit. "Dezelfde groep (de rijkste huishoudens) betaalt namelijk 88 procent van wat het Rijk ontvangt aan inkomstenbelasting en loonbelasting" aldus een woordvoerder.

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 18-10-2011 08:01:44 ]
pi_103223818
quote:
Jij staat ook ver buiten de realiteit broeder. Kijk nou even naar die Occupy gasten in Amsterdam

Oordeel zelf hoe kansloos dit is!

Mijn vooroordelen worden helaas versterkt.
Q: Wat doe je zoals in het dagelijkse leven als je niet liefde aan het geven bent? Wie is de man achter de demonstrant
A: Een beetje zingen, een beetje Yoga, een beetje wandelen, een beetje praten
Q: Met behoud van uitkering?
A: Op dit moment wel ja.

De volgende:
Q: Wat doe je in het dagelijkse leven
A: Ik ben kraker!

Je kan je tijd ook besteden door een baan te vinden en vervolgens in de lokale politiek bezig te gaan. Dat is de officiele weg die meer zal los maken dan zingen en blowen bij Beursplein 5!

Mijn samenvatting:
Mensen zoek een baan en draag je steentje bij in de maatschappij!

http://www.geenstijl.tv/2(...)love_op_occupya.html

[ Bericht 3% gewijzigd door draaijer op 18-10-2011 08:16:41 ]
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:13:41 #233
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103223866
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:08 schreef draaijer het volgende:

Mijn samenvatting:
Ik werk voornamelijk voor mijzelf en daar gaat dit topic over. Ik wil niet werken voor anderen waar ik geen contract mee heb. Zorg voor je eigen inkomsten.
Carpe Libertatem
pi_103223909
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik werk voornamelijk voor mijzelf en daar gaat dit topic over. Ik wil niet werken voor anderen waar ik geen contract mee heb. Zorg voor je eigen inkomsten.
Tja, nu kan je mijn sig kopieren voor jezelf ;)
Naast het feit dat de top 20% van de hoogste inkomens het meeste loonbelasting betalen / afdragen komen ze ook niet in aanmerking voor subsidies.

Laten we alle subsidies afschaffen, de HRA afschaffen en flattax invoeren op ca. 32% Dat is eerlijker en dan betalen de sterkste schouders nog steeds de zwaarste lasten!

Idee?
pi_103223914
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat je het nog nooit tegengekomen bent lijkt me toch wel wat stug. het is namelijk zeker geen onbekend begrip maar deze link is wel aardig http://managementscope.nl(...)-angelsaksisch-model
Het draait om het wat verder kijken dan alleen naar winst (op korte termijn) en meer waardering voor de mensen en hun omgeving.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:20:19 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103223919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:19 schreef draaijer het volgende:

[..]

Tja, nu kan je mijn sig kopieren voor jezelf ;)
Naast het feit dat de top 20% van de hoogste inkomens het meeste loonbelasting betalen / afdragen komen ze ook niet in aanmerking voor subsidies.

Laten we alle subsidies afschaffen, de HRA afschaffen en flattax invoeren op ca. 32% Dat is eerlijker en dan betalen de sterkste schouders nog steeds de zwaarste lasten!

Idee?
Dat roep ik altijd al. Alle subsidies weg en IB omlaag. ^O^
Carpe Libertatem
pi_103223925
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:19 schreef draaijer het volgende:

[..]

Idee?
Een idee is het wel. Heeft echter grote nadelen voor veel mensen. Tot aan 1-1,5 * modaal zal men er flink op achteruit gaan. Of je moet een flinke belastingvrije voet invoeren maar hoe vlak is het dan nog?
pi_103223941
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een idee is het wel. Heeft echter grote nadelen voor veel mensen. Tot aan 1-1,5 * modaal zal men er flink op achteruit gaan. Of je moet een flinke belastingvrije voet invoeren maar hoe vlak is het dan nog?
Met het huidige stelsel motiveren we mensen niet om te gaan werken. Kijk het filmpje eens wat ik enkele posts hierboven heb gepost. Uiteraard is dit maar een incident, maar er zijn echt heel veel van dat soorten gasten.
pi_103223957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:22 schreef draaijer het volgende:

[..]

Met het huidige stelsel motiveren we mensen niet om te gaan werken. Kijk het filmpje eens wat ik enkele posts hierboven heb gepost. Uiteraard is dit maar een incident, maar er zijn echt heel veel van dat soorten gasten.
Met wat je voorstelt zal de stimulans om te gaan werken nog veel kleiner zijn omdat je tot pakweg 1 - 1,5 keer modaal minder over zal houden dan van een uitkering.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:24:43 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103223961
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is de gemiddelde belastingdruk tot 1 - 1,5 keer modaal?
pi_103223967
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat is de gemiddelde belastingdruk tot 1 - 1,5 keer modaal?
Volgens mij blijft die onder de 30%. Een groot deel zit daar in de sociale premies. De IB maakt maar een beperkt deel van de lasten uit in die fase.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:27:26 #242
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103223979
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij blijft die onder de 30%. Een groot deel zit daar in de sociale premies. De IB maakt maar een beperkt deel van de lasten uit in die fase.
Ik denk niet dat de users hierboven het enkel over de IB hebben. De eerste 18 % zijn inderdaad premies, maar als je het hebt over de belastingdruk per schijf of het invoeren van een vlaktaks, is dat niet de IB bovenop een standaard niveau premies.

Het voorstel is 32% IB + premies dus, in plaats van 50% waarvan 18% premies.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:30:34 #243
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103224007
Dat filmpje is trouwens hilarisch draaijer. :D
Carpe Libertatem
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:44:19 #244
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103224148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:30 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat filmpje is trouwens hilarisch draaijer. :D
Ruilhandel simplisten.
pi_103224153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de users hierboven het enkel over de IB hebben. De eerste 18 % zijn inderdaad premies, maar als je het hebt over de belastingdruk per schijf of het invoeren van een vlaktaks, is dat niet de IB bovenop een standaard niveau premies.

Het voorstel is 32% IB + premies dus, in plaats van 50% waarvan 18% premies.
Overigens het ook niet zo spannend waar die omslag precies zit, dat kan op 0,8 of 1,6 keer modaal zijn maar je treft een grote groep heel hard met dit voorstel. Juist ook degenen die je aan het werk wilt krijgen en die in die groep terecht zouden moeten komen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:50:34 #246
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103224234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Overigens het ook niet zo spannend waar die omslag precies zit, dat kan op 0,8 of 1,6 keer modaal zijn maar je treft een grote groep heel hard met dit voorstel. Juist ook degenen die je aan het werk wilt krijgen en die in die groep terecht zouden moeten komen.
Dat doe je ook met de huidige vorm. Arm geeft aan arm, rijk aan rijk en Jan Modaal moet betalen voor iedereen. Het is een beetje vreemd te denken dat we op dit moment iedereen optimaal stimuleren en geen enkele groep hard treffen met het fiscale systeem.
pi_103224502
Zucht, moet werkelijk elk topic worden gekaapt door libertariers en anarchisten?

Jongens, weg met de belasting! Fap fap fap!
pi_103224814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
Zucht, moet werkelijk elk topic worden gekaapt door libertariers en anarchisten?

Jongens, weg met de belasting! Fap fap fap!
Dat hoor ik niemand hier zeggen, alleen dat een vlaktaks zonder verdere aftrekposten en subsidieregelingen wel een goed idee is. Minder bureaucratie, iedereen kan in een seconde uitrekenen hoeveel ze af moeten dragen en de sterkste schouders tillen de zwaarste lasten zoals ook de SP en de PvdA dat willen.
pi_103225158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat hoor ik niemand hier zeggen,
Ik ken de users die hierboven posten wellicht wat beter.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:19:26 #250
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103226024
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ken de users die hierboven posten wellicht wat beter.
Droeftoetertje, ik zeg toch ook niet dat jij alle topics kaapt met je revolutionaire wereld zonder geld-plannen?
Ik ben gewoon voor wat minder belastingen, dat is vrij pragmatisch als je mijn ideologische visie kent.
pi_103226087
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Droeftoetertje, ik zeg toch ook niet dat jij alle topics kaapt met je revolutionaire wereld zonder geld-plannen?
Dat doe ik dan ook niet.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:35:10 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103226320
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet.
Ik kaap dan ook geen topics met gevaarlijke revolutionaire ideeen.
pi_103228860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat doe je ook met de huidige vorm. Arm geeft aan arm, rijk aan rijk en Jan Modaal moet betalen voor iedereen. Het is een beetje vreemd te denken dat we op dit moment iedereen optimaal stimuleren en geen enkele groep hard treffen met het fiscale systeem.
Wie denkt dat dan?

Ik geef alleen aan dat een vlaktaks zonder flinke belastingvrije voet geen goede ontwikkeling zou zijn voor mensen tot aan of en met de middeninkomens.
met die voet mogelijk wel aardig maar dan is er niet zoveel vlaks meer aan. Dan is het meer een vereenvoudiging.
pi_103242396
Het is veel beter om op Europees niveau te zorgen dat de vennootschapsbelasting geharmoniseerd wordt en de race to the bottom teruggedraaid wordt. Het verhogen van inkomstenbelasting is gewoon niet zo slim, want prima te voorkomen, met name door de echt rijken en het levert per saldo waarschijnlijk niets op.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103242526
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:08 schreef DS4 het volgende:
Het is veel beter om op Europees niveau te zorgen dat de vennootschapsbelasting geharmoniseerd wordt en de race to the bottom teruggedraaid wordt. Het verhogen van inkomstenbelasting is gewoon niet zo slim, want prima te voorkomen, met name door de echt rijken en het levert per saldo waarschijnlijk niets op.
Laat landen toch lekker met elkaar concurreren. Als landen ook nog dat soort afspraken gaan maken dan is het hek helemaal van de dam wat betreft belastingverhogingen. Dit is nog wel wat erger dan prijsafspraken tussen bedrijven, waar Europa dan wel weer fel tegen is.
pi_103242571
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:12 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Laat landen toch lekker met elkaar concurreren. Als landen ook nog dat soort afspraken gaan maken dan is het hek helemaal van de dam wat betreft belastingverhogingen. Dit is nog wel wat erger dan prijsafspraken tussen bedrijven, waar Europa dan wel weer fel tegen is.
Er is op meer gebieden concurrentie mogelijk tussen landen dan alleen op de hoogte van de vennootschapsbelasting. Is dat zo wezenlijk anders dan harmonisatie op het gebied van milieubelasting of arbeidsomstandigheden?
pi_103242980
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:12 schreef MrBadGuy het volgende:

Het is binnen Europa, dus er is best een grens.

Maar het zal jou misschien verbazen... Europa heeft veel geld nodig. We gaan er fors op achteruit. Waar we de schade hadden kunnen beperken tot een achteruitgang van enkele procenten lijkt nu minimaal 10% een aardige inschatting van de schade. Maar misschien wil jij nog even wat verder vooruit schuiven. Zoals de Irrgangs van deze wereld. Kan ook. Ga jij straks uitleggen waarom er een stap terug gezet moet worden van 25%? Mag hoor!
pi_103243056
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ruilhandel simplisten.
Het is inderdaad heel droevig. Ook raar dat ze zich niet realiseren dat geld ook gewoon een ruilmiddel is.

Het komt voort uit het principe dat geld je van het product vervreemdt. Ik weet niet of daar spraak van is, als het zo zou zijn dan lijkt het me ook niet zo'n drama. :P
pi_103244054
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is op meer gebieden concurrentie mogelijk tussen landen dan alleen op de hoogte van de vennootschapsbelasting. Is dat zo wezenlijk anders dan harmonisatie op het gebied van milieubelasting of arbeidsomstandigheden?
Er is bij bedrijven ook op meer gebieden concurrentie mogelijk dan op prijs, waarom zijn prijsafspraken tussen bedrijven dan wel verboden? Er zit nu tenminste nog een beetje een rem op de hoogte van de belastingen, als landen het onderling kunnen afstemmen zodat ze zoveel mogelijk kunnen afnemen van de burgers, dan is er geen stoppen meer aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is binnen Europa, dus er is best een grens.
Ja, gelukkig kan zoiets wereldwijd niet geregeld worden.

quote:
Maar het zal jou misschien verbazen... Europa heeft veel geld nodig.
Europa verspilt veel geld inderdaad, als ze de belastingen zo hoog kunnen maken als ze zelf willen dan wordt dat alleen maar erger. De hoeveelheid geld die de overheden ontvangen is niet het probleem, meer uitgeven dan er binnenkomt is het probleem. Ja, dat kun je oplossen door de belastingen zoveel mogelijk te verhogen, maar ik ben meer voor aan de andere kant te snijden.

quote:
We gaan er fors op achteruit. Waar we de schade hadden kunnen beperken tot een achteruitgang van enkele procenten lijkt nu minimaal 10% een aardige inschatting van de schade. Maar misschien wil jij nog even wat verder vooruit schuiven.
Belastingen verhogen is dus volgens jou de enige oplossing?

Ik ben niet voor problemen vooruit schuiven, wat mij betreft wordt bijvoorbeeld de HRA zo snel mogelijk afgeschaft, worden andere aftrekposten afgeschaft en idem voor subsidieregelingen en voeren we een vlaktaks in zonder verdere franje. De overheid mag wat mij betreft ook wel verplicht worden dat ze niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Noem je dat problemen vooruit schuiven?

quote:
Zoals de Irrgangs van deze wereld. Kan ook. Ga jij straks uitleggen waarom er een stap terug gezet moet worden van 25%? Mag hoor!
Overheden die 25% minder uitgeven? Lijkt me prima, mogen ze vandaag wel mee beginnen.
pi_103245295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:52 schreef MrBadGuy het volgende:

Ja, gelukkig kan zoiets wereldwijd niet geregeld worden.
Alles kan... Het is alleen niet waarschijnlijk.

quote:
Europa verspilt veel geld inderdaad, als ze de belastingen zo hoog kunnen maken als ze zelf willen dan wordt dat alleen maar erger. De hoeveelheid geld die de overheden ontvangen is niet het probleem, meer uitgeven dan er binnenkomt is het probleem. Ja, dat kun je oplossen door de belastingen zoveel mogelijk te verhogen, maar ik ben meer voor aan de andere kant te snijden.
Het is niet of/of, maar en/en. De tijd dat het met een beetje bezuinigen goed kwam is al voorbij...

quote:
Belastingen verhogen is dus volgens jou de enige oplossing?
Nee, ik geef een alternatief voor belasting verhogen op inkomen van het individu, te weten het verhogen van belastingen op inkomen van vennootschappen. De reden is simpel: de afgelopen decennia zijn die belastingen naar beneden bijgesteld omdat de diverse lidstaten met elkaar in concurrentie waren. Er is daar dus meer ruimte dan op het niveau van natuurlijke personen.

quote:
Ik ben niet voor problemen vooruit schuiven, wat mij betreft wordt bijvoorbeeld de HRA zo snel mogelijk afgeschaft, worden andere aftrekposten afgeschaft en idem voor subsidieregelingen en voeren we een vlaktaks in zonder verdere franje. De overheid mag wat mij betreft ook wel verplicht worden dat ze niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Noem je dat problemen vooruit schuiven?
Nee, ik noem dat naïef. Een overheid kan niet zomaar veel minder geld uitgeven.

quote:
Overheden die 25% minder uitgeven? Lijkt me prima, mogen ze vandaag wel mee beginnen.
Doe even een voorzet. Ik zie jouw begroting gaarne tegemoet. Een beetje toelichting zou helpen. Als jij het probleem snel op kan lossen: doen. Ik heb wel wat connecties, dus als het echt heel erg goed doordacht is, kan ik je wel introduceren en voordat je het weet heb je een prachtige functie.
pi_103245871
@Bolkestein
quote:
Heb je de wiki van Wikipedia aleens gelezen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Rhine_Capitalism
Maar goed, laten we niet teveel kijken naar begrippen maar na hoe een samenleving het best wordt ingericht. Ik stel vast dat het systeem wat wij vroeger hadden bijv. resulteerde in vele nobelprijzen en andere academische onderscheidingen, in een grote welvaart, goede technologische bedrijven etc.
Volgens mij was de kern van dat systeem dat werd gekozen voor een sterke publieke organisatie.
Verschillen tussen het kapitalistische stelsel (wat wij steeds meer worden) en dat vroegere Nederlandse model:
- uitstekend onderwijs voor de rijkere happy few maar verwaarlozing van talent vs. zeer goed onderwijs voor de grootste talenten
- uitstekende zorg tegen een hoge prijs voor wie het kan betalen en slechte zorg voor de rest vs. goede zorg voor iedereen tegen een redelijke prijs
- weinig nivellering van inkomen en vermogen met veel criminaliteit vs. nivellering en veel midner criminaliteit
...
#NoDAPL
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:05:33 #262
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103315466
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ook raar dat ze zich niet realiseren dat geld ook gewoon een ruilmiddel is.

Geld is een middel ja, geen doel.
pi_103496732
Rijken hoeven wat mij betreft niet per definitie zwaarder belast te worden. Van mij mogen ze wel figuren met exorbitant hoge salarissen voor wat ze presteren of hun bonussen stevig gaan belasten.
pi_103496884
Laat ze buitenlandse bedrijven die zich in Nederland vestigen maar wat meer belasten. Buitenlandse bedrijven betalen belachelijk weinig belasting in Nederland, en juist daar zou je gebruik van moeten maken, zodat je het niet allemaal weer bij de burgers legt.
pi_103497192
Laten we gewoon een weerloos landje veroveren en al zijn rijkdommen stelen, hebben we dit gezeik ook niet meer.
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:45:48 #266
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103497565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Bolkestein

[..]

Heb je de wiki van Wikipedia aleens gelezen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Rhine_Capitalism
Maar goed, laten we niet teveel kijken naar begrippen maar na hoe een samenleving het best wordt ingericht. Ik stel vast dat het systeem wat wij vroeger hadden bijv. resulteerde in vele nobelprijzen en andere academische onderscheidingen, in een grote welvaart, goede technologische bedrijven etc.
Volgens mij was de kern van dat systeem dat werd gekozen voor een sterke publieke organisatie.
Verschillen tussen het kapitalistische stelsel (wat wij steeds meer worden) en dat vroegere Nederlandse model:
- uitstekend onderwijs voor de rijkere happy few maar verwaarlozing van talent vs. zeer goed onderwijs voor de grootste talenten
- uitstekende zorg tegen een hoge prijs voor wie het kan betalen en slechte zorg voor de rest vs. goede zorg voor iedereen tegen een redelijke prijs
- weinig nivellering van inkomen en vermogen met veel criminaliteit vs. nivellering en veel midner criminaliteit
...
Dit. We zijn helaas doorgeschoten onder het genot van de vele economen, beurzen, etc. Maar goed zolang de PvDA/SP met deze retoriek blijft komen zal het nooit wat worden. Juist de PvDA top heeft zich altijd het meest verrijkt. Je moet niemand zwaarder belasten. Zowel hoog als laag inkomen. Doe eerst maar een wat aan al die onnozele subsidiepotjes zodat het belastinggeld daaraan wordt besteed waar het ook hard nodig is(Zorg,onderwijs, infra)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:11:10 #267
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103498632
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:08 schreef draaijer het volgende:

[..]

Jij staat ook ver buiten de realiteit broeder. Kijk nou even naar die Occupy gasten in Amsterdam

Oordeel zelf hoe kansloos dit is!

Mijn vooroordelen worden helaas versterkt.
Q: Wat doe je zoals in het dagelijkse leven als je niet liefde aan het geven bent? Wie is de man achter de demonstrant
A: Een beetje zingen, een beetje Yoga, een beetje wandelen, een beetje praten
Q: Met behoud van uitkering?
A: Op dit moment wel ja.

De volgende:
Q: Wat doe je in het dagelijkse leven
A: Ik ben kraker!

Je kan je tijd ook besteden door een baan te vinden en vervolgens in de lokale politiek bezig te gaan. Dat is de officiele weg die meer zal los maken dan zingen en blowen bij Beursplein 5!

Mijn samenvatting:

http://www.geenstijl.tv/2(...)love_op_occupya.html
wacht ff. Maar dat is media. Ze weten natuurlijk wel wie ze moeten hebben. Of je het eens bent of niet maar we leven nu eenmaal in een land waar je tenminste nog mag demonsteren zolang het nog duurt. Vergeet niet dat je veel aan die hippies in de jaren 60 te danken hebt.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:13:05 #268
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103498706
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:27 schreef CasB het volgende:
Laat ze buitenlandse bedrijven die zich in Nederland vestigen maar wat meer belasten. Buitenlandse bedrijven betalen belachelijk weinig belasting in Nederland, en juist daar zou je gebruik van moeten maken, zodat je het niet allemaal weer bij de burgers legt.
Vertel eens.
Bis bis bis
pi_103498911
We moeten gewoon alle mensen die VVD hebben gestemd, zwaarder belasten.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:18:45 #270
322645 Voorschrift
See if I care
pi_103498929
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
We moeten gewoon alle mensen die VVD hebben gestemd, zwaarder belasten.
Met terugwerkende kracht, lapzwans.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103499060
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Met terugwerkende kracht, lapzwans.
Een zeer terechte en juiste amendering van mijn voorstel.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:22:04 #272
322645 Voorschrift
See if I care
pi_103499087
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een zeer terechte en juiste amendering van mijn voorstel.
Yegh, Koos wil vrijwillig meer belasting betalen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103499199
quote:
8s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Yegh, Koos wil vrijwillig meer belasting betalen.
Ik heb nog nooit VVD gestemd. Ja, bij de gemeenteraadsverkiezingen, maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal. We hebben het over de IB, niet over gemeentelijke belastingen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:25:42 #275
322645 Voorschrift
See if I care
pi_103499230
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit VVD gestemd. Ja, bij de gemeenteraadsverkiezingen, maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal. We hebben het over de IB, niet over gemeentelijke belastingen.
Ja lul jezelf er maar weer onderuit.

Gij graaiende VVD'er.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103499251
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja lul jezelf er maar weer onderuit.

Gij graaiende VVD'er.
Hoho, ik ben een salonsocialist.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:29:40 #277
322645 Voorschrift
See if I care
pi_103499406
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoho, ik ben een salonsocialist.
Boeten ervoor zal je!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:31:22 #278
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103499483
quote:
Cool. Ook nog iets van concrete mazen in de wet of blijft het bij dit ronkende stukje.
Bis bis bis
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:31:51 #279
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103499497
Ik denk dat VS jou maar eens zwaar moet belasten, Koos.
Bis bis bis
pi_103499597
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:31 schreef eriksd het volgende:
Ik denk dat VS jou maar eens zwaar moet belasten, Koos.
Vies kereltje.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:37:23 #281
322645 Voorschrift
See if I care
pi_103499714
Moet ik dan rijtuigbelasting betalen bij jou Koos?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:46:39 #282
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103500114
quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:37 schreef Voorschrift het volgende:
Moet ik dan rijtuigbelasting betalen bij jou Koos?
Koos zit bij de bereden politie, hij moet deze regels kennen.
Bis bis bis
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:49:26 #283
322645 Voorschrift
See if I care
pi_103500243
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Koos zit bij de bereden politie, hij moet deze regels kennen.
Ik wil wel eerst de kilometerstand weten en een APK keuring.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103503876
quote:
Het is juist vanwege die lage belastingen voor die bedrijven dat Nederland veel van die bedrijven krijgt.
Hoezeer het mij ook pijn doet om de Bloemendalers, Blaricummers en Wassendalers van de VVD gelijk te geven, die lage belastingen voor bedrijven zijn een goede zaak.
#NoDAPL
  maandag 24 oktober 2011 @ 17:44:20 #285
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103504995
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is juist vanwege die lage belastingen voor die bedrijven dat Nederland veel van die bedrijven krijgt.
Hoezeer het mij ook pijn doet om de Bloemendalers, Blaricummers en Wassendalers van de VVD gelijk te geven, die lage belastingen voor bedrijven zijn een goede zaak.
Daar heb ik ook minder problemen mee. Maar vaak gaat het gewoon om postbussen of een telefoniste. Minder belasting prima maar zorg dan ook voor een behoorlijke werkgelegenheid.
En daar short het aan bij dat soort bedrijven. Het is gelijk aan de constructie bij vervoerders die op papier een bedrijf in Polen hebben om zo alles te kunnen ontduiken.
http://www.intermediairpw(...)zendconstructie.html
Gelukkig word er zo nu en dan iets ondernomen om dit soort praktijken tegen te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')