Het was geloof ik in de recente historie eenmaal in Zweden toegepast, in 1984, waarna de financiele sector en masse Scandinavie ontvluchte om naar London te gaan. Puik plan, een daling in je belastinginkomsten, chapeau!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Had ik ook gelezen. Gelukkig dat Nederland als land ertegen is
Doch een populistisch plan. Dat betekent dat pensioenfondsen ook die tax moeten gaan betalen; wat elke werkende Nederlander dan weer voelt.
Zo kennen we populistisch links weer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het was geloof ik in de recente historie eenmaal in Zweden toegepast, in 1984, waarna de financiele sector en masse Scandinavie ontvluchte om naar London te gaan. Puik plan, een daling in je belastinginkomsten, chapeau!
Ach, dat gaat toch nooit werken. Kijk naar die geweldige Beursplein gekkies.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zo kennen we populistisch links weer.
Alleen maar om de bankiers te pesten. Want ja, je moet toch iemand als zondebok kunnen aanwijzen?
We mogen nog blij zijn dat die linkse relschoppers op het Beursplein zich nog redelijk koest hebben gehouden. Hun collega's in Rome hebben dit weekend voor 1 miljoen euro schade gezorgd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, dat gaat toch nooit werken. Kijk naar die geweldige Beursplein gekkies.
@Tamashii : Kom je weleens buitenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:58 schreef Tamashii het volgende:
Dat is nu niet zo.
Dat zou zo moeten zijn.
Dat moet zwaarder ja.
Jij staat ook ver buiten de realiteit broeder. Kijk nou even naar die Occupy gasten in Amsterdamquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:20 schreef DrDentzz het volgende:
Maar jullie kennen de materie niet. Ik ken de realiteit. In de ene straat mensen die bedelen bij de voedselbank, een paar straten verder mensen die 750 euro uitgeven aan een nieuwe winterjas. Een beetje nivellering zou geen kwaad kunnen in dit land.
Ik werk voornamelijk voor mijzelf en daar gaat dit topic over. Ik wil niet werken voor anderen waar ik geen contract mee heb. Zorg voor je eigen inkomsten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:08 schreef draaijer het volgende:
Mijn samenvatting:
Mensen zoek een baan en draag je steentje bij in de maatschappij!
Tja, nu kan je mijn sig kopieren voor jezelfquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik werk voornamelijk voor mijzelf en daar gaat dit topic over. Ik wil niet werken voor anderen waar ik geen contract mee heb. Zorg voor je eigen inkomsten.
Dat je het nog nooit tegengekomen bent lijkt me toch wel wat stug. het is namelijk zeker geen onbekend begrip maar deze link is wel aardig http://managementscope.nl(...)-angelsaksisch-modelquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is dat model? Ik hoor het vaak voorbij komen, maar ben het nog nooit tegengekomen in de economische literatuur.
Dat roep ik altijd al. Alle subsidies weg en IB omlaag.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tja, nu kan je mijn sig kopieren voor jezelf
Naast het feit dat de top 20% van de hoogste inkomens het meeste loonbelasting betalen / afdragen komen ze ook niet in aanmerking voor subsidies.
Laten we alle subsidies afschaffen, de HRA afschaffen en flattax invoeren op ca. 32% Dat is eerlijker en dan betalen de sterkste schouders nog steeds de zwaarste lasten!
Idee?
Een idee is het wel. Heeft echter grote nadelen voor veel mensen. Tot aan 1-1,5 * modaal zal men er flink op achteruit gaan. Of je moet een flinke belastingvrije voet invoeren maar hoe vlak is het dan nog?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Laten we alle subsidies afschaffen, de HRA afschaffen en flattax invoeren op ca. 32% Dat is eerlijker en dan betalen de sterkste schouders nog steeds de zwaarste lasten!
Idee?
Met het huidige stelsel motiveren we mensen niet om te gaan werken. Kijk het filmpje eens wat ik enkele posts hierboven heb gepost. Uiteraard is dit maar een incident, maar er zijn echt heel veel van dat soorten gasten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een idee is het wel. Heeft echter grote nadelen voor veel mensen. Tot aan 1-1,5 * modaal zal men er flink op achteruit gaan. Of je moet een flinke belastingvrije voet invoeren maar hoe vlak is het dan nog?
Met wat je voorstelt zal de stimulans om te gaan werken nog veel kleiner zijn omdat je tot pakweg 1 - 1,5 keer modaal minder over zal houden dan van een uitkering.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:22 schreef draaijer het volgende:
[..]
Met het huidige stelsel motiveren we mensen niet om te gaan werken. Kijk het filmpje eens wat ik enkele posts hierboven heb gepost. Uiteraard is dit maar een incident, maar er zijn echt heel veel van dat soorten gasten.
Wat is de gemiddelde belastingdruk tot 1 - 1,5 keer modaal?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een idee is het wel. Heeft echter grote nadelen voor veel mensen. Tot aan 1-1,5 * modaal zal men er flink op achteruit gaan. Of je moet een flinke belastingvrije voet invoeren maar hoe vlak is het dan nog?
Volgens mij blijft die onder de 30%. Een groot deel zit daar in de sociale premies. De IB maakt maar een beperkt deel van de lasten uit in die fase.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat is de gemiddelde belastingdruk tot 1 - 1,5 keer modaal?
Ik denk niet dat de users hierboven het enkel over de IB hebben. De eerste 18 % zijn inderdaad premies, maar als je het hebt over de belastingdruk per schijf of het invoeren van een vlaktaks, is dat niet de IB bovenop een standaard niveau premies.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij blijft die onder de 30%. Een groot deel zit daar in de sociale premies. De IB maakt maar een beperkt deel van de lasten uit in die fase.
Ruilhandel simplisten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:30 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat filmpje is trouwens hilarisch draaijer.
Overigens het ook niet zo spannend waar die omslag precies zit, dat kan op 0,8 of 1,6 keer modaal zijn maar je treft een grote groep heel hard met dit voorstel. Juist ook degenen die je aan het werk wilt krijgen en die in die groep terecht zouden moeten komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de users hierboven het enkel over de IB hebben. De eerste 18 % zijn inderdaad premies, maar als je het hebt over de belastingdruk per schijf of het invoeren van een vlaktaks, is dat niet de IB bovenop een standaard niveau premies.
Het voorstel is 32% IB + premies dus, in plaats van 50% waarvan 18% premies.
Dat doe je ook met de huidige vorm. Arm geeft aan arm, rijk aan rijk en Jan Modaal moet betalen voor iedereen. Het is een beetje vreemd te denken dat we op dit moment iedereen optimaal stimuleren en geen enkele groep hard treffen met het fiscale systeem.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overigens het ook niet zo spannend waar die omslag precies zit, dat kan op 0,8 of 1,6 keer modaal zijn maar je treft een grote groep heel hard met dit voorstel. Juist ook degenen die je aan het werk wilt krijgen en die in die groep terecht zouden moeten komen.
Dat hoor ik niemand hier zeggen, alleen dat een vlaktaks zonder verdere aftrekposten en subsidieregelingen wel een goed idee is. Minder bureaucratie, iedereen kan in een seconde uitrekenen hoeveel ze af moeten dragen en de sterkste schouders tillen de zwaarste lasten zoals ook de SP en de PvdA dat willen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
Zucht, moet werkelijk elk topic worden gekaapt door libertariers en anarchisten?
Jongens, weg met de belasting! Fap fap fap!
Ik ken de users die hierboven posten wellicht wat beter.quote:
Droeftoetertje, ik zeg toch ook niet dat jij alle topics kaapt met je revolutionaire wereld zonder geld-plannen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken de users die hierboven posten wellicht wat beter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |