http://www.volkskrant.nl/(...)rs-in-sprinter.dhtmlquote:Er komt een plaszak voor reizigers met hoge nood in de wc-loze sprinters. De bedoeling is dat zij in de lege ruimte van de machinist hun urine kunnen lozen.
Het gaat wel echt om reizigers met hoge nood, benadrukt een woordvoerder van de NS in de Telegraaf. Het zakje, dat handig is af te sluiten aan de bovenkant, is van afbreekbaar materiaal.
Of je krijgt een trechtertje in bruikleen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:14 schreef Leandra het volgende:
Voor de dames een plaszak en een plastuit?
En een teiltje met dreftquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of je krijgt een trechtertje in bruikleen.
Het blijft de NS.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
En een teiltje met dreft afwasmiddel van de LidL
Nogal.quote:
Okee, zal de machinist blij mee zijnquote:De bedoeling is dat zij in de lege ruimte van de machinist hun urine kunnen lozen.
En die ruimte wordt van de rest van de trein gescheiden door een glazen wand waar je volgens mij (nog) gewoon doorheen kunt kijkenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Okee, zal de machinist blij mee zijn
Er is gelukkig een tweede cabine aanwezig in treinen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Okee, zal de machinist blij mee zijn
Die binnen no time behoorlijk vies zal zijn, omdat er af en toe 'naast gesproeid' wordt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er is gelukkig een tweede cabine aanwezig in treinen.
RTLquote:Bij calamiteiten, zoals een stilstaande trein bij slecht weer, kunnen ze een plaszak krijgen waarin ze hun behoefte kunnen doen. Maar, 'alleen in uiterste nood', zegt een NS-woordvoerder in De Telegraaf.
die moet je deponeren in de speciale units die de NS gaat plaatsen op elk station, wel ontworpen door een goeie ontwerper natuurlijk, kost wat extra maar dan heb je ook watquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:31 schreef DarkY.NL het volgende:
en daarna loop je met je zak rond of... ?
Als het alleen een plaszak is, lijkt het me duidelijk waar NS in dit geval voor staat: Niet Schijtenquote:
Gelukkig vervoerden ze niet De Beschaving. Anders deden we ons plasje nu nog steeds in een hoekje van een grot.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:36 schreef DaMart het volgende:
Ik vind het trouwens wel typisch dat zelfs 1 april vertraging heeft opgelopen bij de NS![]()
.
Bronquote:
Het meeneemtoilet (plaszak) is door de meeste deelnemers op de eerste marsdag van de 4Daagse als positief ervaren. Dat meldt Maria Hopman, onderzoekster van de Radboud Universiteit die een proef hiermee houdt. “Zelfs de dames zijn positief.”
precies. In NL heb je elke 15km zo'n beetje een benzinestation waar je prima naar het toilet kanquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Werkelijk bedroevend. En dan vragen ze zich af waarom ze niet meer mensen in het openbaar vervoer krijgen
Relnichten in de trein zullen zich ook wel stil houden als iedereen met een zak pis in zijn handen staat.quote:
De ellende is allemaal begonnen met Jorritsma in paars 1 en de verzelfstandiging van de NS. De NS voor 100% terug in handen van de overheid aub, zodat winst maken niet meer het enige doel is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:06 schreef zeeeend het volgende:
Het is natuurlijk Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus die dit allemaal mogelijk maakt .
In 2005 was die vetklomp met haar plakhaar al lekker in de weer met de NS,beetje haar eigen koers varen (typisch VVD) en nu spoort ze nog niet .
Want ze flikt datzelfde kunstje weer :http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)een-grip-op-prorail/
Zou eens kijken wie in haar familieband een hoge positie heeft bij Prorail of NS ,want hebben we het dan niet over belangenverstrengeling?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:24 schreef Gitank2 het volgende:
Wellicht kunnen ze ook reizigers inzetten om bevroren wissels te "ontdooien"
Dit ja, schandalig dat er niet op elk station een wc is als mr Overheid je zo graag in het OV wil hebben, en al helemaal schandalig dat áls er al een wc is, hij 50 eurocent kost en in 9 van de 10 gevallen nog gruwelijk ranzig is ook.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
Daarnaast roept de NS natuurlijk de problemen over zichzelf af. Als er regelmatig treinen rijden + de voorzieningen op stations goed zijn dan maakt het voor een reiziger niet uit om even de trein te verlaten voor een sanitaire stop.
Onzin. Als het aan de NS in overheidshanden had gelegen was 'mijn' lijntje al lang opgeheven. Nu rijden er gloednieuwe Arriva treinen, met wifi en is de frequentie opgeschroeft van 2 naar 4x per uur en komen er 3 of 4 nieuwe stations bij.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De ellende is allemaal begonnen met Jorritsma in paars 1 en de verzelfstandiging van de NS. De NS voor 100% terug in handen van de overheid aub, zodat winst maken niet meer het enige doel is.
Het ontbreken van fatsoenlijke sanitaire voorzieningen is allemaal terug te voeren op geld besparen.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Onzin. Als het aan de NS in overheidshanden had gelegen was 'mijn' lijntje al lang opgeheven. Nu rijden er gloednieuwe Arriva treinen, met wifi en is de frequentie opgeschroeft van 2 naar 4x per uur en komen er 3 of 4 nieuwe stations bij.
De NS is gewoon een kutbedrijf, of het nou geprivatiseerd of in overheidshanden is.
Lees maar eens door. Interessant stuk.quote:Wie wil begrijpen wat er nu mis is op het Nederlandse spoor, moet terug naar het begin van de jaren negentig. Het Angelsaksische marktdenken overspoelde de wereld. Managers lieten zich in afgeladen zalen met duizenden tegelijk bekeren tot business process reengineering. Wereldwijd hadden politici, van liberaal tot socialist, een beduimeld exemplaar van de Amerikaanse bestseller Reinventing Government. How the Entrepreneurial Spirit is Transforming the Public Sector op het nachtkastje liggen.
Miljoenen werknemers, ambtenaren, burgers en klanten kreunden onder de gevolgen van de grootschalige ‘heruitvinding’ van bedrijven en overheidsinstellingen. Een cartoon uit die periode geeft de tijdsgeest mooi weer. Sneeuwwitje komt in het bos vier dwergen tegen. ‘Wie zijn jullie?’ vraagt ze. ‘Wij zijn de zeven dwergen,’ krijgt ze als antwoord. ‘Maar jullie zijn maar met z’n vieren!,’ reageert ze verbaasd. ‘Dan heb je zeker nog nooit van McKinsey gehoord...’
Dat ben ik helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:37 schreef Jarno het volgende:
Er is trouwens van alles mis met de NS hoor en dit is een belachelijk voorstel uiteraard, maar doen of we een derde wereld land zijn wat OV betreft gaat ook weer nergens over natuurlijk.
Dit inderdaad. Laten we wat dat betreft weer gewoon ons bij onze eigen Rijnlandse leest houden ipv dat Anglo-saksiche modelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Lees maar eens door. Interessant stuk.
http://www.veenmagazines.(...)nding_van_de_NS.html
... Dus?quote:De NS heeft altijd laten weten de klachten serieus te nemen, maar liet eerder al weten dat er bewust voor is gekozen om de Sprinters wc-loos te maken. "Elk toilet dat je plaatst kost vier zitplaatsen", liet een woordvoerder weten.
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Blaadje op de rails, plaszakje voor de reiziger... maar alleen als je echt heel nodig moet hoor!
En maar steeds meer betalen voor een kaartje.
Wat een zegen, die marktwerking in het openbaar vervoer.
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
Sociale kant eerder het logisch verstand wat totaal verloren gegaan is bij managers die alleen nog maar in $$$$ kunnen denken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
En kennelijk ziet de NS een toilet als een extraatje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Je moet voor de grap eens naar Duitsland gaan, daar rijden minder treinen maar je betaalt er wel veel meer voor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:37 schreef Jarno het volgende:
Er is trouwens van alles mis met de NS hoor en dit is een belachelijk voorstel uiteraard, maar doen of we een derde wereld land zijn wat OV betreft gaat ook weer nergens over natuurlijk.
nou joepie... voor de privatisering hadden ze er geen last van. Waarschijnlijk omdat alle onderdelen van de NS nog gewoon samenwerkten en er voldoende personeel was om die dingen op tijd te laten rijden..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.
In andere landen hebben ze ook blaadjes, toch schijnen ze er daar veel minder last van te hebbenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.
heel erg weinig zelfs.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Ik ben zo vaak naar (zuidwest) Duitsland geweest. De treinen rijden op tijd, en naast de hogesnelheidstreinen en intercitytreinen rijden daar heel frequent boemeltreintjes. En ik vind de treinen in Duitsland schoon en netjes.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je moet voor de grap eens naar Duitsland gaan, daar rijden minder treinen maar je betaalt er wel veel meer voor.
Klopt, ze hebben daar veel meer varianten tot in de kleinste dorpen aan toe. Het is niet alleen de ICE, maar ook de Regionalzug die in verschillende vormen rijdt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:32 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik ben zo vaak naar (zuidwest) Duitsland geweest. De treinen rijden op tijd, en naast de hogesnelheidstreinen en intercitytreinen rijden daar heel frequent boemeltreintjes. En ik vind de treinen in Duitsland schoon en netjes.
Ja, of een kind dat misselijk wordt, een vrouw die ongesteld wordt, etc.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:28 schreef SwiffMeister het volgende:
Wat nou als ik zo nodig moet dat ik zo'n zakje afvul en er niet 1 maar 2 nodig heb, moet ik dan bijbetalen?
Wat als ik aan de diaree ben?
Of een combinatie van beide?
Ik ben ook benieuwd naar:
"Ding-dong-ding! De sprinter naar Tilburg, Breda en Roosendaal zal pas over 15 minuten vertrekken wegens noodzakelijke schoonmaakwerkzaamheden... Herhaling..."
Sommige Regionaal-Express treinen rijden maar 1 keer per uur. In Nederland kun je ook in bijna iedere gehucht komen maar rijden treinen vaker, waardoor je per saldo minder lang onderweg bent. Dat op tijd rijden valt ook vies tegen, bij bouwwerkzaamheden moet je niet vreemd opkijken dat je een uurtje langer onderweg bent.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben daar veel meer varianten tot in de kleinste dorpen aan toe. Het is niet alleen de ICE, maar ook de Regionalzug die in verschillende vormen rijdt.
Het zal ongetwijfeld van de regio afhangen, ik ben vooral bekend in Beieren en daar was het "Nahverkehr" prima geregeld. Als ik het vergelijk met Drenthe (waar ik woon), dan kun je hier met de trein echt nauwelijks ergens komen buiten de paar wat grotere steden. We hebben hier in totaal slechts 2 lijnen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sommige Regionaal-Express treinen rijden maar 1 keer per uur. In Nederland kun je ook in bijna iedere gehucht komen maar rijden treinen vaker, waardoor je per saldo minder lang onderweg bent. Dat op tijd rijden valt ook vies tegen, bij bouwwerkzaamheden moet je niet vreemd opkijken dat je een uurtje langer onderweg bent.
Al zal het ook wel per regio/trein afhangen. Maar zo slecht als sommige beweren is de NS nou ook weer niet.
Waarschijnlijk heeft de machinist de ruimte nodig op de terug weg van de trein. Want van die ronddraai emplacementen hebben we al lang niet meer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:01 schreef DS4 het volgende:
Is het niet misschien een idee om in de lege ruimte van de machinist gewoon een toilet te zetten?
Of denk ik nu weer te simpel?
Tsja, in Australië heb je een stuk recht spoor van ~450km dwars door de woestijn, daar hebben ze inderdaad geen last van blaadjes. Als je hier door het midden van Nederland moet, kom je langs grote stukken natuur waar de bomen ~3 meter van het spoor staan, en ik vermoed dat Prorail en de NS niks liever willen dan al die dingen met een kettingzaag te lijf gaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In andere landen hebben ze ook blaadjes, toch schijnen ze er daar veel minder last van te hebben
quote:Machinisten over plaszak: Dit is een grap.
De vakbond voor rijdend personeel bij het spoor, de VVMC, vindt de plaszak waar het bedrijf mee komt voor reizigers met hoge nood 'verschrikkelijk'. "Toen ik het hoorde, dacht ik echt: dit is een grap", zegt bestuurder Wim Eilert van de vakbond.
Volgens de VVMC zijn de NS-plannen ook niet besproken met de machinisten, van wie de werkplek een soort toilet wordt. "Mensen laten plassen op iemand zijn werkplek, dat kan echt niet. Alleen al gezien de hygiëne, het is geen huis."
Het zegt ook wel weer wat over het (terechte) wantrouwen richting hun klanten. Kijk maar eens wat voor puinhoop de toiletten in de trein vaak zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef static het volgende:
Machinisten over plaszak: Dit is een grap
[..]
Als je pech hebt dat je naar een station moet waar alleen maar een sprinter komt en dat is dan het een na laatste station, dan kan het wel oplopen tot 45 minuten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:05 schreef Poppenkastpop het volgende:
hoe lang zit je max. in zo'n sprinter?
Het gaat over calamiteiten, iets wat voor veel mensen in deze discussie blijkbaar een moeilijk woord is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik vind het eigenlijk nogal gezeik over die wc's. Het gaat om de sprinters die je neemt voor niet al te lange afstanden. Regionale bussen hebben toch ook geen wc's.
Zie deze reactiequote:Bij calamiteiten, zoals een stilstaande trein bij slecht weer, kunnen ze een plaszak krijgen waarin ze hun behoefte kunnen doen. Maar, 'alleen in uiterste nood', zegt een NS-woordvoerder in De Telegraaf.
Uitstekend plan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:06 schreef Basp1 het volgende:
Waarschijnlijk heeft de machinist de ruimte nodig op de terug weg van de trein. Want van die ronddraai emplacementen hebben we al lang niet meer.
Maar we zouden natuurlijk de stoel van de machinist aan beide kanten kunnen vervangen door een porseleinen pot en er een multifunctionele ruimte van maken.
Precies. Mooi roze kleedje erover, zoals je dat vroeger nog eens zag...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:08 schreef Wokkel het volgende:
Hij kan toch gewoon op het deksel gaan zitten?
Ook op bedrijven zijn toilletten vaak een puinhoop daarom hebben de meeste bedrijven dagelijks een schoonmaker/s over de vloer. Bij treinen hebben ze flink bezuinigd op het schooonmaken bij de eindsstations dus is het niet meer dan logisch dat het vaak een puinhoop blijft in de toiletten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het zegt ook wel weer wat over het (terechte) wantrouwen richting hun klanten. Kijk maar eens wat voor puinhoop de toiletten in de trein vaak zijn.
En dan een boete wegens wildplassen krijgen.quote:
Buiten de stad mag je gewoon in de bosjes pissen hoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:15 schreef static het volgende:
[..]
En dan een boete wegens wildplassen krijgen.
Wat een onzin. Een stilstaande bus in een file mag je ook niet uit. Ook daar zie ik geen plaszakjes of wc's.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gaat over calamiteiten, iets wat voor veel mensen in deze discussie blijkbaar een moeilijk woord is.
[..]
Zie deze reactie
Aangezien je bij een stilstaande trein in een weiland vaak niet eens mag uitstappen vanwege de veiligheid gaat de vergelijking met een bus ook mank.
Daarom mogen de meete bussen ook op de vluchtstrook rijden tijdens files.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een stilstaande bus in een file mag je ook niet uit. Ook daar zie ik geen plaszakjes of wc's.
stuur naar DWDD of P&W of zo ... mooi toepasselijke combi van 2 actualiteiten (dood Jobs, plaszak NS)quote:
in een of ander obscuur kamertje bij de machinistquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:18 schreef FreckleSs het volgende:
Grapje zeker![]()
En als je moet plassen waar moet je dat dan doen?
Het mes snijdt aan 2 kanten: meer zitplaatsen in de toch al overvolle treinen, en minder reizigers, wat de overvolle treinen wat minder overvol doet worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:18 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!
Dat gaat niet in zo'n zakje. Da's een lastige. Misschien dat daar een soort van oplosbare emmer voor wordt bedacht.quote:
In het jasje van de conducteur. Is donker gekleurd, dus echt vlekken zal het niet geven.quote:
El Hamdoui belde,hij vroeg wanneer jullie weer samen de trein naar amsterdam nemen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In het jasje van de conducteur. Is donker gekleurd, dus echt vlekken zal het niet geven.²
Past zijn Mercedes in een treincoupé?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:55 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
El Hamdoui belde,hij vroeg wanneer jullie weer samen de trein naar amsterdam nemen?
u serious?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit.. De sprinter is een stoptrein waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
Want iedereen weet de ins en outs van de ontwerpen van nieuwe treinen van de NS?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan mij nog steeds opwinden over deze nonsense. Waar was men toen de NS besliste over het ontwerp van de nieuwe treinen? Het point of no return is al mijlenver gepasseerd, wacht maar tot er weer nieuwe treinen aangeschaft worden.
Ik geloof er geen klap van.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:18 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:13 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Want iedereen weet de ins en outs van de ontwerpen van nieuwe treinen van de NS?
Geen idee, maar zeker van de politiek verwacht ik wel dat zij zich daar mee bezig houden als aandeelhouder van de NS in plaats van uiterst populistisch achteraf een hoop stampij te maken. De jongens en meisjes in Den Haag hebben zitten slapen, hopelijk zijn ze bij de volgende aankopen van treinen weer wakker.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:13 schreef Poppenkastpop het volgende:
Want iedereen weet de ins en outs van de ontwerpen van nieuwe treinen van de NS?
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen idee, maar zeker van de politiek verwacht ik wel dat zij zich daar mee bezig houden als aandeelhouder van de NS in plaats van uiterst populistisch achteraf een hoop stampij te maken. De jongens en meisjes in Den Haag hebben zitten slapen, hopelijk zijn ze bij de volgende aankopen van treinen weer wakker.
Ze hebben inspraak over hoe de trein wordt ingedeeldquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Het kost enorm veel geld om bestaande ontwerpen aan te passen en om toiletten in de reeds geleverde treinen in te bouwen, en vaak gaat het dan ook nog maar houtje-touwtje. Zeker bij de sprinters zal dat het geval zijn want dat zijn juist heel erg open treinen.quote:
Ik zie weinig verschil tussen het traject waar een sprinter op rijdt en een lightrail zoals de randstadrail. Niemand die daar moeilijk doet over het ontbreken van een toilet. Dus alleen omdat de NS bekend staat om een weinig stipte dienstregeling moeten er in alle treinen toiletten aanwezig zijn? Ik heb jaren elke dag met de trein gereisd (met alle bijkomende ellende) en op een kort traject nog nooit gebruik hoeven te maken van een toilet in de trein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan gaat BruineBonenMaandag ervanuit dat de trein fluks volgens schema van A naar B rijdt.
't is wel NS he, in Nederland. 't Is vrij normaal dat je geregeld midden in een weiland uren stilstaat.
In al die jaren heb je ook nooit andere mensen gebruik zien maken van het toilet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:27 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Ik heb jaren elke dag met de trein gereisd (met alle bijkomende ellende) en op een kort traject nog nooit gebruik hoeven te maken van een toilet in de trein.
Bij conductrices heb ik een minder sexy beeld dan stewardessen moet ik bekennen ....quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Anders kan de stewardess conductrice toch ook gewoon even een catherder inbrengen?
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:32 schreef igottagun het volgende:
[..]
In al die jaren heb je ook nooit andere mensen gebruik zien maken van het toilet?
get outta here
Bij een auto kun je nog snel even bij een tankstation langs of zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.
Als je de trein neemt kun je nog snel even op het station.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:38 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Bij een auto kun je nog snel even bij een tankstation langs of zo.
Dan is dat een puntje van aandacht wbt de nieuwe recruten voor de NS, mooie Poolse meisjes zijn bv lang niet zo duur, iedere Sprinter 1 zou ik zo stellen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Bij conductrices heb ik een minder sexy beeld dan stewardessen moet ik bekennen ....
juist waar de sprinters stoppen heb je geen WC meer , die zijn al eerder wegbezuinigd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:40 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Als je de trein neemt kun je nog snel even op het station.
en je kan ook de sprinter van Den Haag naar Rotterdam nemen, is al een half uur.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan gaat BruineBonenMaandag ervanuit dat de trein fluks volgens schema van A naar B rijdt.
't is wel NS he, in Nederland. 't Is vrij normaal dat je geregeld midden in een weiland uren stilstaat.
Ik weet niet van elke station in nederland of er wel of niet een toilet aanwezig is. Ik kan me ook goed voorstellen dat het gewoon handig is dat er een toilet in een trein aanwezig is. Ik snap alleen de reacties niet waaruit blijkt dat de aanwezigheid van een toilet in een trein een soort onontvreembaar recht is. Zo veel situaties waar je niet zondermeer naar het toilet kan...Zeker in het OV.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
juist waar de sprinters stoppen heb je geen WC meer , die zijn al eerder wegbezuinigd.
Blijkbaar ga je al jaren niet meer met de trein anders weet je dat wel.
Komt binnenkort op Discovery in de serie Dirty Jobsquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:22 schreef gebrokenglas het volgende:
NS heeft een nieuwe vacature online gezet: Een zakkenwasser, voor 36 uur in de week.
er zijn ook nog andere mensen die bv een ziekte hebben of plastabletten hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:53 schreef Intrepidity het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. In lijnbussen heb je ook geen toiletten, en qua reisduur zitten ze op gelijkwaardig niveau. In een sprinter zit je toch vrijwel nooit langer dan een minuut of 20. Als je zo lang je pis niet op kunt houden of dat niet had kunnen zien aankomen klopt er iets niet.
het is geen recht, maar een onzinnige besparing. Als ze dan eerst eens beginnen met op elk station een toilet te maken, prima. Bij een trein moet je vaak overstappen op bus of metro, dan is soms wel handig om ergens te kunnen plassen, juist omdat het in metro, tram en bus NIET kan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:51 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Ik weet niet van elke station in nederland of er wel of niet een toilet aanwezig is. Ik kan me ook goed voorstellen dat het gewoon handig is dat er een toilet in een trein aanwezig is. Ik snap alleen de reacties niet waaruit blijkt dat de aanwezigheid van een toilet in een trein een soort onontvreembaar recht is. Zo veel situaties waar je niet zondermeer naar het toilet kan...Zeker in het OV.
Jij bent gewoon jaloers dat niemand partnerruil met jou wil doen en je ook al een blauwtje hebt gelopen bij de hond van de buren...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Als er geen partnerruil is dan doen ze het wel met dieren.
He is heel eenvoudig: de NS heeft een contract waarin staat dat ze geen verkapte prijsverhogingen mogen doorvoeren. En het verwijderen van faciliteiten maar de prijs gelijk laten is natuurlijk een verkapte prijsverhoging - je krijgt immers minder voor hetzelfde geld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:51 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Ik weet niet van elke station in nederland of er wel of niet een toilet aanwezig is. Ik kan me ook goed voorstellen dat het gewoon handig is dat er een toilet in een trein aanwezig is. Ik snap alleen de reacties niet waaruit blijkt dat de aanwezigheid van een toilet in een trein een soort onontvreembaar recht is. Zo veel situaties waar je niet zondermeer naar het toilet kan...Zeker in het OV.
Amerika wil gewoon ff laten zien dat zij niet het enige debiele land ter wereld zijn...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:17 schreef Kingstown het volgende:
We halen er zelfs het Amerikaanse nieuws mee!
Waar een klein land groot in kan zijn.![]()
http://www.foxnews.com/wo(...)-bags-for-bathrooms/
De metro stopt elke 2 minuten, een trein raast lange tijd voort zonder te stoppen... Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.
Dit lijkt me incorrect.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.
quote:
Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Hazerswoude, 11 april 2009
De spitstrein van Alphen naar Leiden heeft door een defect vrijdagmiddag bijna een uur stilgestaan in een weiland in Hazerswoude. Een vrouw zocht na zo'n twintig minuten in de Sprinter tevergeefs naar het toilet.
Toen de trein geen sanitair bleek te hebben, dreigde ze haar behoefte in het gangetje bij de uitgang te doen. De conducteur overtuigde haar van dat voornemen af te zien. Maar op het moment dat het defect veel ernstiger bleek en de trein, die bij Hazerswoude stilstond, moest worden weggesleept, werd het de vrouw toch te gortig. Opnieuw dreigde ze ter plekke haar behoefte te doen.
Om de toenemende warmte enigszins te bestrijden mochten de deuren open. Het was de passagiers, ook de vrouw die nodig moest, verboden naar buiten te gaan.
Na bijna een uur werd de trein naar station Leiden gesleept. Door de defecte trein was er tijdens de avondspits lange tijd geen treinverkeer tussen Leiden en Alphen.
http://omroeprijnwoude.nl(...)en-in-wc-loze-trein/
Hoe is deze situatie anders dan het door mij geschetste auto-file-diarree probleem? Soms kun je ergens niet plassen. Vervelend! Bel een krant! Overigens zit de fout hier niet in het ontbreken van een toilet, maar in het lullige optreden van het NS personeel die de vrouw niet even haar behoefte buiten de trein lieten doen. Hoe dan ook een uitzonderlijke situatie.quote:
Veel kleine stations hebben werkelijk geen toilet hoorquote:
Als jij in je auto in de file staat, kun je uitstappen. Bij een trein is dat verboden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:15 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Hoe is deze situatie anders dan het door mij geschetste auto-file-diarree probleem? Soms kun je ergens niet plassen. Vervelend! Bel een krant!
Oh; ik doelde op de passage over metrostations. Veruit de meestre metrostations hebben geen toiletten, en een heel aantal daarvan heeft ook geen omgeving waar je zomaar een comfortabel openbaar toilet vindt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:16 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Veel kleine stations hebben werkelijk geen toilet hoor
Het personeel had die arme vrouw ook gewoon moeten laten plassen buiten. Hoe dan ook een uitzonderlijke situatie. Ik snap alleen nog steeds niet waarom niemand dan ook stampij maakt over precies dezelfde situatie bij een metrolijn of randstadrail, waar op de stations helemaal nergens toiletten zijn. Ik zie heus het nut wel in van een toilet in een trein. Het gaat mij om de totaal overtrokken ophef.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij in je auto in de file staat, kun je uitstappen. Bij een trein is dat verboden.
Het valt me sowieso op dat je vooral jezelf als norm en uitgangspunt neemt. Er leven ook nog bejaarden, kleuters en zwangere vrouwen in dit land.
Ik vind het erg grappig dat ze dit geen zaak voor de overheid noemt. De NS is een staatsbedrijf en de verplichting toiletten in de trein te hebben volgt uit een contract met de overheid.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:23 schreef zeeeend het volgende:
Schultz hekelt ophef over plaszak
De blonde VVD snol kijkt weer ever de ander kant uit,ik hoop dat er nog een trein aankomt
Omdat er in de kaartprijs van de randstadrail en metrolijnen geen toegang tot een toilet is inbegrepen. Bij de NS wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:24 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Ik snap alleen nog steeds niet waarom niemand stampij maakt over precies dezelfde situatie bij een metrolijn of randstadrail
Prijs is natuurlijk een ander geval. Ik heb het over de noodzaak van de aanwezigheid van een toilet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat er in de kaartprijs van de randstadrail en metrolijnen geen toegang tot een toilet is inbegrepen. Bij de NS wel.
Tsja - voor mij is dat ook geen issue. Ik vind het alleen niet prettig dat ik ergens voor moet betalen maar het niet krijgquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:28 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Prijs is natuurlijk een ander geval. Ik heb het over de noodzaak van de aanwezigheid van een toilet.
Jammer dan weer dat dit "luxeprobleem" zelfs in Afrikaanse treinen niet bestaat omdat daar gewoon een wc in zit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:29 schreef beantherio het volgende:
Wat leven we toch in een rijk land dat dit soort luxeproblemen "een issue" zijn dat overal in de media besproken wordt. Dit gaat echt helemaal nergens over.
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat er in de kaartprijs van de randstadrail en metrolijnen geen toegang tot een toilet is inbegrepen. Bij de NS wel.
Je gaat voorbij aan het feit dat er in veel Afrikaanse landen nauwelijks treinen rijden en dat veel mensen daar zich een treinrit nauwelijks kunnen permitteren. Daarbij: de reizen zijn daar wel een stukje langer dan de ritjes tussen Amsterdam CS en Almere Buiten. Het is dus wel degelijk een luxeprobleem dat sommige mensen bij het plannen van hun treinrit geen rekening willen houden met hun stoelgang. Automobilisten kunnen er toch ook rekening mee houden dus waarom treinreizigers niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jammer dan weer dat dit "luxeprobleem" zelfs in Afrikaanse treinen niet bestaat omdat daar gewoon een wc in zit.
Zie http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/avrns.pdf . Nee dus.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?
Nope, in het contract met de overheid. Het prijsniveau is vastgesteld op basis van een trein met bepaalde faciliteiten, waaronder een toilet (en bankjes, prullenbakken, verwarming etc.). De NS mag prijzen niet zomaar aanpassen - en dus ook niet de faciliteiten zomaar weglaten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?
Dat lijkt me dan niet direct problematisch; een contractpartij kan tenslotte besluiten verplichtingen van de andere zijde niet af te dwingen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:44 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nope, in het contract met de overheid. Het prijsniveau is vastgesteld op basis van een trein met bepaalde faciliteiten, waaronder een toilet (en bankjes, prullenbakken, verwarming etc.).
Alleen heeft de overheid dat wel gedaan en de NS verplicht alsnog toiletten in de sprinters te plaatsen, met 2015 als deadline.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan niet direct problematisch; een contractpartij kan tenslotte besluiten verplichtingen van de andere zijde niet af te dwingen.
Volgens mij was al vaker uitgelegd waarom het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat er in veel Afrikaanse landen nauwelijks treinen rijden en dat veel mensen daar zich een treinrit nauwelijks kunnen permitteren. Daarbij: de reizen zijn daar wel een stukje langer dan de ritjes tussen Amsterdam CS en Almere Buiten. Het is dus wel degelijk een luxeprobleem dat sommige mensen bij het plannen van hun treinrit geen rekening willen houden met hun stoelgang. Automobilisten kunnen er toch ook rekening mee houden dus waarom treinreizigers niet?
Dan wordt het een gezellige boel bij de machinist.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:49 schreef zoefbustt het volgende:
Stel dat er 300 man in de trein willen
en ze willen allemaal zo'n zakje ?
voor jou niet, voor de +1 miljoen mensen die elk half uur moeten plassen wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:29 schreef beantherio het volgende:
Wat leven we toch in een rijk land dat dit soort luxeproblemen "een issue" zijn dat overal in de media besproken wordt. Dit gaat echt helemaal nergens over.
Je bedoeld dat sommigen van mening zijn dat het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten. Ik dus niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:51 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens mij was al vaker uitgelegd waarom het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten...
als ik nodig moet en ik zou zo'n vertraging hebben dan zou ik het ook gewoon doen.quote:
een trein kan overal stoppen of naar de kant rijden ? Vertel ?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je bedoeld dat sommigen van mening zijn dat het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten. Ik dus niet.
En ondanks dat hebben ze hun zaakjes beter voor elkaar dan de NS.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat er in veel Afrikaanse landen nauwelijks treinen rijden en dat veel mensen daar zich een treinrit nauwelijks kunnen permitteren.
Omdat automobilisten zelf de deur mogen bedienen en dus gewoon bij een tankstation stoppen. En omdat auto's in de winter niet minstens een keer per week stil gaan staan in een weiland en als ze dat een enkele keer toch doen mag je wederom de deur bedienen en kun je over de vangrail springen.quote:Daarbij: de reizen zijn daar wel een stukje langer dan de ritjes tussen Amsterdam CS en Almere Buiten. Het is dus wel degelijk een luxeprobleem dat sommige mensen bij het plannen van hun treinrit geen rekening willen houden met hun stoelgang. Automobilisten kunnen er toch ook rekening mee houden dus waarom treinreizigers niet?
D'r zijn in Nederland weinig (zo niet: geen) treinen die meer dan een half uur doorrijden zonder te stoppen bij een station met toilet. Niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
een trein kan overal stoppen of naar de kant rijden ? Vertel ?
Nou en? Mag je dan geen wc-stop maken? En kun je als je gebruik maakt van auto/bus/metro/fiets geen hoge nood krijgen?quote:Bij een trein speelt ook dat het vaak onderdeel is van een langere reis, mensen stappen over op een auto, bus, metro of fiets e.d.
Briljant, een uur in Schubbekutteveen op het station doodvriezen omdat je moet pissen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
D'r zijn in Nederland weinig (zo niet: geen) treinen die meer dan een half uur doorrijden zonder te stoppen bij een station met toilet. Niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet.
die WC's van jou zijn al wegbezuinigd. Snap dat nou eens man.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
D'r zijn in Nederland weinig (zo niet: geen) treinen die meer dan een half uur doorrijden zonder te stoppen bij een station met toilet. Niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet.
[..]
Nou en? Mag je dan geen wc-stop maken? En kun je als je gebruik maakt van auto/bus/metro/fiets geen hoge nood krijgen?
en dan tot de ontdekking komen dat er geen WC is, of dat je geen 50 cent hebt om het poortje c.q. de deur te openen, omdat je alles pint.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Briljant, een uur in Schubbekutteveen op het station doodvriezen omdat je moet pissen.
In veel Afrikaanse landen rijden treinen een route eens per week of maand i.p.v. eens per kwartier of half uur. En daar neemt men de trein om van het ene naar de andere kant van het land te komen i.p.v. heen en weer te reizen naar school of werk. De vergelijking slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
En ondanks dat hebben ze hun zaakjes beter voor elkaar dan de NS.
Nogmaals: niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet en op een station met wc stopt. Het is luxe om tijdens die korte rotreisjes in de trein te kunnen pissen. Er zijn wel belangrijkere problemen in dit land. Veel belangrijkere problemen.quote:Omdat automobilisten zelf de deur mogen bedienen en dus gewoon bij een tankstation stoppen. En omdat auto's in de winter niet minstens een keer per week stil gaan staan in een weiland en als ze dat een enkele keer toch doen mag je wederom de deur bedienen en kun je over de vangrail springen.
nou ga eens een tpic openen over al die belangrijkere problemen van jou. Hier gaat het over het wegbezuinigen van toiletten in de trein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
In veel Afrikaanse landen rijden treinen een route eens per week of maand i.p.v. eens per kwartier of half uur. En daar neemt men de trein om van het ene naar de andere kant van het land te komen i.p.v. heen en weer te reizen naar school of werk. De vergelijking slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.
[..]
Nogmaals: niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet en op een station met wc stopt. Het is luxe om tijdens die korte rotreisjes in de trein te kunnen pissen. Er zijn wel belangrijkere problemen in dit land. Veel belangrijkere problemen.
Welnee, het enige wat hier relevant is dat mensen op een gegeven moment naar de wc moeten. Net zoals het in een trein van de NS niet uitmaakt of dat een student of een ambtenaar is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
In veel Afrikaanse landen rijden treinen een route eens per week of maand i.p.v. eens per kwartier of half uur. En daar neemt men de trein om van het ene naar de andere kant van het land te komen i.p.v. heen en weer te reizen naar school of werk. De vergelijking slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.
Zoals hier al een paar keer is gezegd is er nauwelijks meer een station met een wc in Nederland. En waarom denk je dat de NS vlak voor de winter met deze zakken komt? Als je stil staat tussen stations mag je de trein niet uit. Dan zit er niets anders op dan een paar uur wachten.quote:[..]
Nogmaals: niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet en op een station met wc stopt. Het is luxe om tijdens die korte rotreisjes in de trein te kunnen pissen. Er zijn wel belangrijkere problemen in dit land. Veel belangrijkere problemen.
Het ergert me gewoon. We zijn 'het spoor' wel erg kwijt als we ons hier druk over willen maken. Ik denk dat de bejaarden die in dit topic vaak als 'slachtoffer' worden aangeroepen liever zouden zien dat we meer geld in de bejaardenzorg zouden steken dan in wc's in een paar sprinters. Daar zijn pas echt problemen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou ga eens een tpic openen over al die belangrijkere problemen van jou. Hier gaat het over het wegbezuinigen van toiletten in de trein.
Niemand verplicht je hier te posten. Je kan uitstappen wanneer je wilt.
Ik denk dat bejaarden liever in de beschutting van hun eigen huis wat langer in hun pyjama lopen dan dat ze zichzelf bevuilen in een volle trein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het ergert me gewoon. We zijn 'het spoor' wel erg kwijt als we ons hier druk over willen maken. Ik denk dat de bejaarden die in dit topic vaak als 'slachtoffer' worden aangeroepen liever zouden zien dat we meer geld in de bejaardenzorg zouden steken dan in wc's in een paar sprinters. Daar zijn pas echt problemen.
er zijn ook nog andere groepen, vrouwen bv, er zijn er zo'n 8 miljoen van.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik denk dat bejaarden liever in de beschutting van hun eigen huis wat langer in hun pyjama lopen dan dat ze zichzelf bevuilen in een volle trein.
nee geldbesparing zoals geen schoonmakers inhuren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:24 schreef WethouderHekking het volgende:
Onbegrijpelijk dat er in de nieuwe stoptreinen geen wc,s zijn. Geldbesparing ? werden de toiletten als rookcabines gebruikt ?
Had dan een wc geplaatst waar de deuren voor een eurootje open gaan, mensen betalen liever dan dat ze het in hun broek moeten doen.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:
Welke privatisering ? Alle aandelen NS zijn in handen van de overheid. De hele soap rondom de toiletten in de sprinters komt neer op de staat die de staat op de vingers tikt omdat de staat zich niet aan de regels van de staat hield waardoor de staat nu extra uitgaven heeft.quote:
Leg uit. Met name ben ik geïnteresseerd in wat privatisering te maken heeft met zaken die spelen bij een bedrijf welke gewoon staatseigendom is!quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Welke privatisering ? Alle aandelen NS zijn in handen van de overheid. De hele soap rondom de toiletten in de sprinters komt neer op de staat die de staat op de vingers tikt omdat de staat zich niet aan de regels van de staat hield waardoor de staat nu extra uitgaven heeft.
Belastingcenten hard at work
http://vasutak-bahnen-trains.clanbazis.com/NL-nl.pdfquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leg uit. Met name ben ik geïnteresseerd in wat privatisering te maken heeft met zaken die spelen bij een bedrijf welke gewoon staatseigendom is!
Wat is je punt? Dat je een blunder beging met jouw opmerking?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:17 schreef betyar het volgende:
http://vasutak-bahnen-trains.clanbazis.com/NL-nl.pdf
Dit dus. Hèhè iemand die het snaptquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit. Sprinters zijn stoptreinen waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
Nee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dat je een blunder beging met jouw opmerking?
En dan heb je direct een toilet achter de hand op een metrostation? De metro rijdt niet alleen in t centrum... Waarom gaan mensen wel uren fietsen door de bossen voor de lol? Om t kwartier maar een urinoir plaatsen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De metro stopt elke 2 minuten, een trein raast lange tijd voort zonder te stoppen... Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.
Wat is jouw punt dan wel?quote:
Ze kiezen een ontwerp.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Welke stations in NL zoal?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:18 schreef Leandra het volgende:
Nou geloof ik dat ik in de regiotreinen rond Philadelphia ook nooit een WC gezien heb, maar daar zijn de voorzieningen op de stations iig beter.
Hier is het juist op de stations waar die treinen komen dramatisch.
Users die het bericht niet goed lezen en begrijpen zijn pas kneuzen. Alsof je nu bij elke treinreis de cabine kan gebruiken als toiletquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:43 schreef Eva4Evah het volgende:
JeeeezusEcht, wat een TOP idee, maar niet heus. Er staat ook echt: passagiers kunnen zich terugtrekken in een lege cabine. Wat moeten ze dan als er geen lege cabines zijn? Kneuzen daar bij de NS.
Want die zakjes zijn zo duur en vinden gretig aftrekquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:44 schreef Bonkers. het volgende:
In iedere sprinter moet dus nu een redelijk grote hoeveelheid aan biologisch afbreekbare plaszakjes aanwezig zijn (je weet immers nooit wanneer een calamiteit optreedt) en deze moeten natuurlijk ook weer steeds aangevuld worden.
Nee, op de lange termijn is dit natuurlijk een goedkopere oplossing dan een wc inbouwen, in de trein of op stations..
bijna alle stations waar geen IC stoppen.quote:
Waarom niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:17 schreef Oud_student het volgende:
Ik vraag mij af of een trein zonder toilet wel mag van "Europa"."
Al die stations hebben voorzieningen vlakbij... Hoeveel mensen moeten er eigenlijk perse plassen als ze de trein verlaten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
bijna alle stations waar geen IC stoppen.
Ook grotere, heeft Delft een WC ?? R'dam Blaak en Lombardijen al niet bv.
WC's zijn wegbezuinigd.
Maar het is toch een flauwekul argument om je reis te onderbreken voor een half uur of langer omdat je nodig moet ?
Wil je het woord verzelfstandiging dan echt horen? Vooruit dan, mijn fout.quote:
hoe vaak komt dat voor? En een uur al helemaal weinig...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:37 schreef Bonkers. het volgende:
Probleem is dat het soms niet volgens het spoorboekje verloopt en je een uur in een dichte trein mag zitten..
waar zeggen ze dat? het is de media die het zo naar buiten brengt. Lees de koppen maar op NU, Telegraaf en alle copy paste berichten...quote:Waar ik me nog wel het meest aan erger is dat de NS een plaszakje de geschiktste oplossing vind en dit ook zo naar buiten brengt, dan ben je in mijn ogen werkelijk incapabel. Ik heb het gevoel alsof ze bij de NS denken: 'Het is wel goed zo, lekker goedkoop en makkelijk voor ons '
Prorail en nedtrain?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Wil je het woord verzelfstandiging dan echt horen? Vooruit dan, mijn fout.
De NS wordt niet bestuurd door ambtenaren maar door commercieel ingestelde directieleden, die doen de beslissingen en ik meen te hebben gelezen dat delen van NS zelfstandig opererende bedrijven zijn waaronder het onderhoud en aanschaf van rijdend materieel.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom op zeg, te lui?
www.Prorail.nl
www.nedtrain.nl
Misschien dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar het komt voor. En dan ontstaan er problemen, waarop gereageerd moet worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:44 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
hoe vaak komt dat voor? En een uur al helemaal weinig...
[..]
waar zeggen ze dat? het is de media die het zo naar buiten brengt. Lees de koppen maar op NU, Telegraaf en alle copy paste berichten...
Nog steeds staatsbedrijvenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom op zeg, te lui?
www.Prorail.nl
www.nedtrain.nl
Ik hoorde ergens een NS woordvoerder die spijker op kop sloeg: "de één noemt het zus de ander zo het is dan kwaad tot erger". Zo is het. Het is nooit goed. De zak wordt nooit gebruikt tenzij... Ze hebben dus noodmaatregelen genomen. Als een trein stil staat is dat niet een noodsituatie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Misschien dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar het komt voor. En dan ontstaan er problemen, waarop gereageerd moet worden.
Ik vind het veelzeggend dat de NS nog niet eens een tegenreactie wil geven. Je zou je toch tegen kritiek uit de media willen verdedigen als bedrijf, blijkbaar de NS niet..
Maar goed, de NS heeft als bedrijf gekozen voor deze low-budget treinen, er is te laat/pas achteraf kritiek op geleverd door anderen, dus de keuze was al gemaakt. Uiteindelijk zal de NS de gevolgen zelf op hun bord krijgen( ofwel boze of minder klanten, ofwel vieze treinen)
dat weet ikquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nog steeds staatsbedrijven
Al huurt Prorail wel aannemers in.
ben je dom ofzo, dan wordt er gewoon een reservebus geregeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:06 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik hoorde ergens een NS woordvoerder die spijker op kop sloeg: "de één noemt het zus de ander zo het is dan kwaad tot erger". Zo is het. Het is nooit goed. De zak wordt nooit gebruikt tenzij... Ze hebben dus noodmaatregelen genomen. Als een trein stil staat is dat niet een noodsituatie.
Ze doen gewoon een kosten baten analyse,net als elk ander bedrijf.
Wat gebeurt er eigenlijk als er een bus met een lekke band een uur aan de kant van de weg staat? Schreeuwt NL massaal om toiletten in de bus?
En die is er gelijk?quote:ben je dom ofzo, dan wordt er gewoon een reservebus geregeld
Zo waar! Wat een gezeik om niks. Als je meer dan een uur in een Sprinter doorbrengt, dan ben je gewoon te dom om op ns.nl te kijken voor een betere verbinding.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit. Sprinters zijn stoptreinen waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
en hoe vaak heeft de bus een storing ? Een vervangende bus is er meestal zo ja, bij de trein ligt dat moeilijker, denk maar aan Koninginnedag.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
En die is er gelijk?doe mij dat vervoersbedrijf! De NS heeft ook vervangend vervoer.
Alsof mensen urenlang opgesloten zitten in een bus, die stappen gewoon uit als dat ding kapot gaat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:06 schreef TUFKAL het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als er een bus met een lekke band een uur aan de kant van de weg staat? Schreeuwt NL massaal om toiletten in de bus?
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:44 schreef Montov het volgende:
Mja, het is beter dan niets.
En zeker in het geval langdurig oponthoud. Maar de communicatie van de NS is bizar slecht: het wordt gebracht alsof er geen wc's meer nodig zijn omdat er wel plaszakjes beschikbaar komen. Neem het op in de instructies voor conducteurs voor dergelijke noodgevallen, ofzo, alles behalve deze manier.
Maar, zoals al een paar keer gezegd is, de kaartprijs van de bus is niet gebaseerd op een bus met toilet. De prijs van een treinkaartje daarentegen is WEL gebaseerd op een trein met toilet - en NS geeft ons geen korting als we met sprinters reizenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.
De sprinters worden alleen ingezet als stoptrein. De afstanden die met een sprinter worden afgelegd zijn doorgaans van dezelfde orde als bijv. een metro of langere busritten. Dan zit er ook geen WC in de metro of bus.
Bron van artikel over de opbouw van de prijs van een NS-kaartje?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar, zoals al een paar keer gezegd is, de kaartprijs van de bus is niet gebaseerd op een bus met toilet. De prijs van een treinkaartje daarentegen is WEL gebaseerd op een trein met toilet - en NS geeft ons geen korting als we met sprinters reizen
Lees het topic.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bron van artikel over de opbouw van de prijs van een NS-kaartje?
En die moeten niet plassen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 03:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof mensen urenlang opgesloten zitten in een bus, die stappen gewoon uit als dat ding kapot gaat.
Kostenbesparing. Aangezien je tegenwoordig de plas en poep niet meer op het spoor mag dumpen moet er een duur afzuig en opslagsysteem in de trein geplaatst worden, dat ook nog eens behoorlijk wat onderhoud vereist. Daarnaast heb je zonder toilet weer ruimte voor net een paar extra passagiers.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Waarom hebben ze nou niet gewoon een wc in dat ding laten zetten.
Onderbouw eens met cijfers?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 01:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
en hoe vaak heeft de bus een storing ? Een vervangende bus is er meestal zo ja, bij de trein ligt dat moeilijker, denk maar aan Koninginnedag.
Dit is gewoon niet waar. Op het traject Enkhuizen-Amersfoort rijden ze ook van tijd tot tijd, en 2-3 weken terug heb ik 1,5 uur m'n zeik in moeten houden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.
De sprinters worden alleen ingezet als stoptrein. De afstanden die met een sprinter worden afgelegd zijn doorgaans van dezelfde orde als bijv. een metro of langere busritten. Dan zit er ook geen WC in de metro of bus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mel zal maar je minister zijn. Over iets wat zij had moeten controleren: 'Like, duh! Wat moet ik daar nu mee? Ja tssssssss!' Blondje snapt niet dat er 'ophef' is doordat zij (en haar voorgangers waarschijnlijk) de boel al jaren uit de hand laten lopen. Mel treedt aan als minister en zegt dan tegen de bazen van ProRail: 'Doe lekker je ding, ik heb hier zo geen trek in. Ik moet nog met m'n vriendinnetjes afspreken om nieuwe parelkettingen uit te zoeken.'quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:23 schreef zeeeend het volgende:
Schultz hekelt ophef over plaszak
De blonde VVD snol kijkt weer ever de ander kant uit,ik hoop dat er nog een trein aankomt
Ik ruik handel....voor een tientje verkopen aan mensen die in hele hoge nood zitten. Lekker de hele dag in sprinters rondhangen en hopen dat er genoeg bejaarden en zwangere vrouwen zijn of dat er vertraging optreedt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:07 schreef betyar het volgende:
![]()
Ze worden al verkocht:
[ link | afbeelding ]
Geef een kutmarrokaantje 5 euro om aan de noodrem te trekken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ruik handel....voor een tientje verkopen aan mensen die in hele hoge nood zitten. Lekker de hele dag in sprinters rondhangen en hopen dat er genoeg bejaarden en zwangere vrouwen zijn of dat er vertraging optreedt.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Geef een kutmarrokaantje 5 euro om aan de noodrem te trekken.
Wat verpulverde plastabletten tussen de suiker, succes gegarandeerd.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Geniaal! En vooraf je medereizigers heel vriendelijk koffie aanbieden uit je zelf meegebrachte thermoskannetje.
Onze rechtse vrienden zullen trots op ons zijn....niet denken in problemen, maar in mogelijkheden!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat verpulverde plastabletten tussen de suiker, succes gegarandeerd.![]()
Jouw rechtse vriendenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Onze rechtse vrienden zullen trots op ons zijn....niet denken in problemen, maar in mogelijkheden!
Bij een trein ook zelden, jij?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik heb nog nooit gehoord dat mensen 3 uur in een bus zaten opgesloten, jij ?
Nee, die dingen worden aan beide kanten gebruikt om te rijden. En deze zakjes zijn voor noodsituaties, totdat de echte wc's zijn ingebouwd. Die plannen worden nu besproken, maar tot die tijd, en voor hoge nood tijdens stilvallende treinen etc, zijn er dus deze dingen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:05 schreef macca728 het volgende:
je hebt dus een lege conducteursruimte ??
maak daar dan een toilet van, probleem opgelost.
We zijn weer het lachertje van Europa
Nee, niet waar. Inbouwen van toiletten is te duur, dus wordt dit als alternatief gebracht. Er is geen sprake van alsnog inbouwen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nee, die dingen worden aan beide kanten gebruikt om te rijden. En deze zakjes zijn voor noodsituaties, totdat de echte wc's zijn ingebouwd. Die plannen worden nu besproken, maar tot die tijd, en voor hoge nood tijdens stilvallende treinen etc, zijn er dus deze dingen.
Nee, druiven. Als je ergens van gaat piesen is het van witte druivenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Geniaal! En vooraf je medereizigers heel vriendelijk koffie aanbieden uit je zelf meegebrachte thermoskannetje.
Is er dan sprake van een noodsituatie? Nee....quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:00 schreef Ajacied422 het volgende:
NS denkt onlogisch. Hoe zou dat gaan met al die zatlappen van supporters snachts?
Dan beter gewoon meteen wijnquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, druiven. Als je ergens van gaat piesen is het van witte druiven
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoe zouden die vrouwen kunnen plassen?
Och, ik vond dure Koplopers kopen, zodat mensen door de hele trein kunnen lopen en dan de kopdeuren afsluiten ook wel geniaal hoor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:15 schreef RabbitHeart het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15220297
Dit is toch het stomste idee ooit.
Zelfs in Hongarije was het vanmorgen op het nieuws, werd nogal lacherig gebracht.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:51 schreef Copycat het volgende:
De hele wereld piest in de broek van het lachen.
Doen ze niet. Is te duur. Kost wel 90 miljoen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:15 schreef Poppenkastpop het volgende:
Door die plaszakken te introduceren geven ze nu aan dat het inderdaad een fout was geweest om geen wc te monteren in de treinen. Nu moeten ze wel nieuwe wc's inbouwen.
Toen ik als student een paar keer per maand de trein nam is me dat toch meerdere keren overkomen. Laat staan als je dagelijks heen en weer reist.quote:
Dat kunnen ze dus buiten de bus doen, aangezien ze niet opgesloten zitten zoals treinreizigers.quote:
Ik zou het echt super vinden om als machinist in een ondergezeken werkruimte te zitten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nee, die dingen worden aan beide kanten gebruikt om te rijden. En deze zakjes zijn voor noodsituaties, totdat de echte wc's zijn ingebouwd. Die plannen worden nu besproken, maar tot die tijd, en voor hoge nood tijdens stilvallende treinen etc, zijn er dus deze dingen.
Als de kamer Schultz die ruimte geeft, laat ze die dingen echt wel inbouwen hoor. Maar als zij zegt dat de ruimte er niet is op haar begroting, zullen ze in de kamer ook door de bocht moeten natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doen ze niet. Is te duur. Kost wel 90 miljoen.
Zo vaak zijn er nou ook weer niet noodgevallen met die dingen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:25 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik zou het echt super vinden om als machinist in een ondergezeken werkruimte te zitten.
Die arme conducteurs....die moeten elke dag met tig reizigers in discussie over of iets wel of niet een noodgeval is....en hoe wil je dat in hemelsnaam definiëren?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zo vaak zijn er nou ook weer niet noodgevallen met die dingen?
Ze moeten wel - als ze in 2015 nog steeds zonder toilet rijden verliezen ze de concessie voor het spoor. En dat kost ze aanzienlijk meer.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doen ze niet. Is te duur. Kost wel 90 miljoen.
Daarom, Schultz doet iets wat veel politici doen, het gewoon een paar jaar rekken, en dan moet de NS wel door de bocht. Hoeft zij geen politiek kapitaal te verkwanselen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:39 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ze moeten wel - als ze in 2015 nog steeds zonder toilet rijden verliezen ze de concessie voor het spoor. En dat kost ze aanzienlijk meer.
Bron?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:39 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ze moeten wel - als ze in 2015 nog steeds zonder toilet rijden verliezen ze de concessie voor het spoor. En dat kost ze aanzienlijk meer.
Al is de NS nog steeds een de facto staatsbedrijf; dus de belastingbetaler betaalt nog steedsquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daarom, Schultz doet iets wat veel politici doen, het gewoon een paar jaar rekken, en dan moet de NS wel door de bocht. Hoeft zij geen politiek kapitaal te verkwanselen.
http://nos.nl/artikel/203(...)in-iedere-trein.htmlquote:
10 miljard Euro van ons moet naar Griekenland dit jaar.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doen ze niet. Is te duur. Kost wel 90 miljoen.
Zouden de 400 tanks die de Grieken gaan kopen wel toiletten hebben ?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:29 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
10 miljard Euro van ons moet naar Griekenland dit jaar.
Leuker kunnen we het niet maken, wel belachelijker.
ik doe het dagelijks. Zelden ergens last van. Dat jij regelmatig uren hebt vastgestaan spreekt alle NS gemiddelde tegen...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Toen ik als student een paar keer per maand de trein nam is me dat toch meerdere keren overkomen. Laat staan als je dagelijks heen en weer reist.
jij maakt het niet mee, dus het probleem bestaat niet, leker kortzichtig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
ik doe het dagelijks. Zelden ergens last van. Dat jij regelmatig uren hebt vastgestaan spreekt alle NS gemiddelde tegen...
Lekker invullen wat je doetquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij maakt het niet mee, dus het probleem bestaat niet, leker kortzichtig.
Er zijn trajecten waar wel regelmatig vertraging is.
Hou het eens 1,5 uur op als je al nodig moet, in de zin van 'de trein komt zo kan ik eindelijk ff pissen'.quote:Op zondag 9 oktober 2011 00:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Lekker invullen wat je doet![]()
Er is regelmatig vertraging maar uren zoals de user aangeeft?
Dat lost wel het plasprobleem op....1 grote plasgoot en klaar is Kees.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ja, kost teveel staanplaatsen.. Nog even en we worden als vee vervoerd. Tegen een nog hogere prijs, uiteraard.
Ook kun je er rekening mee houden als je een lange busreis begint. Even de blaas legen vantevoren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Toen ik als student een paar keer per maand de trein nam is me dat toch meerdere keren overkomen. Laat staan als je dagelijks heen en weer reist.
[..]
Dat kunnen ze dus buiten de bus doen, aangezien ze niet opgesloten zitten zoals treinreizigers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |