voor jou niet, voor de +1 miljoen mensen die elk half uur moeten plassen wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:29 schreef beantherio het volgende:
Wat leven we toch in een rijk land dat dit soort luxeproblemen "een issue" zijn dat overal in de media besproken wordt. Dit gaat echt helemaal nergens over.
Je bedoeld dat sommigen van mening zijn dat het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten. Ik dus niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:51 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens mij was al vaker uitgelegd waarom het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten...
als ik nodig moet en ik zou zo'n vertraging hebben dan zou ik het ook gewoon doen.quote:
een trein kan overal stoppen of naar de kant rijden ? Vertel ?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je bedoeld dat sommigen van mening zijn dat het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten. Ik dus niet.
En ondanks dat hebben ze hun zaakjes beter voor elkaar dan de NS.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat er in veel Afrikaanse landen nauwelijks treinen rijden en dat veel mensen daar zich een treinrit nauwelijks kunnen permitteren.
Omdat automobilisten zelf de deur mogen bedienen en dus gewoon bij een tankstation stoppen. En omdat auto's in de winter niet minstens een keer per week stil gaan staan in een weiland en als ze dat een enkele keer toch doen mag je wederom de deur bedienen en kun je over de vangrail springen.quote:Daarbij: de reizen zijn daar wel een stukje langer dan de ritjes tussen Amsterdam CS en Almere Buiten. Het is dus wel degelijk een luxeprobleem dat sommige mensen bij het plannen van hun treinrit geen rekening willen houden met hun stoelgang. Automobilisten kunnen er toch ook rekening mee houden dus waarom treinreizigers niet?
D'r zijn in Nederland weinig (zo niet: geen) treinen die meer dan een half uur doorrijden zonder te stoppen bij een station met toilet. Niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
een trein kan overal stoppen of naar de kant rijden ? Vertel ?
Nou en? Mag je dan geen wc-stop maken? En kun je als je gebruik maakt van auto/bus/metro/fiets geen hoge nood krijgen?quote:Bij een trein speelt ook dat het vaak onderdeel is van een langere reis, mensen stappen over op een auto, bus, metro of fiets e.d.
Briljant, een uur in Schubbekutteveen op het station doodvriezen omdat je moet pissen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
D'r zijn in Nederland weinig (zo niet: geen) treinen die meer dan een half uur doorrijden zonder te stoppen bij een station met toilet. Niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet.
die WC's van jou zijn al wegbezuinigd. Snap dat nou eens man.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
D'r zijn in Nederland weinig (zo niet: geen) treinen die meer dan een half uur doorrijden zonder te stoppen bij een station met toilet. Niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet.
[..]
Nou en? Mag je dan geen wc-stop maken? En kun je als je gebruik maakt van auto/bus/metro/fiets geen hoge nood krijgen?
en dan tot de ontdekking komen dat er geen WC is, of dat je geen 50 cent hebt om het poortje c.q. de deur te openen, omdat je alles pint.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Briljant, een uur in Schubbekutteveen op het station doodvriezen omdat je moet pissen.
In veel Afrikaanse landen rijden treinen een route eens per week of maand i.p.v. eens per kwartier of half uur. En daar neemt men de trein om van het ene naar de andere kant van het land te komen i.p.v. heen en weer te reizen naar school of werk. De vergelijking slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
En ondanks dat hebben ze hun zaakjes beter voor elkaar dan de NS.
Nogmaals: niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet en op een station met wc stopt. Het is luxe om tijdens die korte rotreisjes in de trein te kunnen pissen. Er zijn wel belangrijkere problemen in dit land. Veel belangrijkere problemen.quote:Omdat automobilisten zelf de deur mogen bedienen en dus gewoon bij een tankstation stoppen. En omdat auto's in de winter niet minstens een keer per week stil gaan staan in een weiland en als ze dat een enkele keer toch doen mag je wederom de deur bedienen en kun je over de vangrail springen.
nou ga eens een tpic openen over al die belangrijkere problemen van jou. Hier gaat het over het wegbezuinigen van toiletten in de trein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
In veel Afrikaanse landen rijden treinen een route eens per week of maand i.p.v. eens per kwartier of half uur. En daar neemt men de trein om van het ene naar de andere kant van het land te komen i.p.v. heen en weer te reizen naar school of werk. De vergelijking slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.
[..]
Nogmaals: niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet en op een station met wc stopt. Het is luxe om tijdens die korte rotreisjes in de trein te kunnen pissen. Er zijn wel belangrijkere problemen in dit land. Veel belangrijkere problemen.
Welnee, het enige wat hier relevant is dat mensen op een gegeven moment naar de wc moeten. Net zoals het in een trein van de NS niet uitmaakt of dat een student of een ambtenaar is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
In veel Afrikaanse landen rijden treinen een route eens per week of maand i.p.v. eens per kwartier of half uur. En daar neemt men de trein om van het ene naar de andere kant van het land te komen i.p.v. heen en weer te reizen naar school of werk. De vergelijking slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.
Zoals hier al een paar keer is gezegd is er nauwelijks meer een station met een wc in Nederland. En waarom denk je dat de NS vlak voor de winter met deze zakken komt? Als je stil staat tussen stations mag je de trein niet uit. Dan zit er niets anders op dan een paar uur wachten.quote:[..]
Nogmaals: niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet en op een station met wc stopt. Het is luxe om tijdens die korte rotreisjes in de trein te kunnen pissen. Er zijn wel belangrijkere problemen in dit land. Veel belangrijkere problemen.
Het ergert me gewoon. We zijn 'het spoor' wel erg kwijt als we ons hier druk over willen maken. Ik denk dat de bejaarden die in dit topic vaak als 'slachtoffer' worden aangeroepen liever zouden zien dat we meer geld in de bejaardenzorg zouden steken dan in wc's in een paar sprinters. Daar zijn pas echt problemen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou ga eens een tpic openen over al die belangrijkere problemen van jou. Hier gaat het over het wegbezuinigen van toiletten in de trein.
Niemand verplicht je hier te posten. Je kan uitstappen wanneer je wilt.
Ik denk dat bejaarden liever in de beschutting van hun eigen huis wat langer in hun pyjama lopen dan dat ze zichzelf bevuilen in een volle trein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het ergert me gewoon. We zijn 'het spoor' wel erg kwijt als we ons hier druk over willen maken. Ik denk dat de bejaarden die in dit topic vaak als 'slachtoffer' worden aangeroepen liever zouden zien dat we meer geld in de bejaardenzorg zouden steken dan in wc's in een paar sprinters. Daar zijn pas echt problemen.
er zijn ook nog andere groepen, vrouwen bv, er zijn er zo'n 8 miljoen van.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik denk dat bejaarden liever in de beschutting van hun eigen huis wat langer in hun pyjama lopen dan dat ze zichzelf bevuilen in een volle trein.
nee geldbesparing zoals geen schoonmakers inhuren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:24 schreef WethouderHekking het volgende:
Onbegrijpelijk dat er in de nieuwe stoptreinen geen wc,s zijn. Geldbesparing ? werden de toiletten als rookcabines gebruikt ?
Had dan een wc geplaatst waar de deuren voor een eurootje open gaan, mensen betalen liever dan dat ze het in hun broek moeten doen.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:
Welke privatisering ? Alle aandelen NS zijn in handen van de overheid. De hele soap rondom de toiletten in de sprinters komt neer op de staat die de staat op de vingers tikt omdat de staat zich niet aan de regels van de staat hield waardoor de staat nu extra uitgaven heeft.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |