Dit lijkt me incorrect.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.
quote:
Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Hazerswoude, 11 april 2009
De spitstrein van Alphen naar Leiden heeft door een defect vrijdagmiddag bijna een uur stilgestaan in een weiland in Hazerswoude. Een vrouw zocht na zo'n twintig minuten in de Sprinter tevergeefs naar het toilet.
Toen de trein geen sanitair bleek te hebben, dreigde ze haar behoefte in het gangetje bij de uitgang te doen. De conducteur overtuigde haar van dat voornemen af te zien. Maar op het moment dat het defect veel ernstiger bleek en de trein, die bij Hazerswoude stilstond, moest worden weggesleept, werd het de vrouw toch te gortig. Opnieuw dreigde ze ter plekke haar behoefte te doen.
Om de toenemende warmte enigszins te bestrijden mochten de deuren open. Het was de passagiers, ook de vrouw die nodig moest, verboden naar buiten te gaan.
Na bijna een uur werd de trein naar station Leiden gesleept. Door de defecte trein was er tijdens de avondspits lange tijd geen treinverkeer tussen Leiden en Alphen.
http://omroeprijnwoude.nl(...)en-in-wc-loze-trein/
Hoe is deze situatie anders dan het door mij geschetste auto-file-diarree probleem? Soms kun je ergens niet plassen. Vervelend! Bel een krant! Overigens zit de fout hier niet in het ontbreken van een toilet, maar in het lullige optreden van het NS personeel die de vrouw niet even haar behoefte buiten de trein lieten doen. Hoe dan ook een uitzonderlijke situatie.quote:
Veel kleine stations hebben werkelijk geen toilet hoorquote:
Als jij in je auto in de file staat, kun je uitstappen. Bij een trein is dat verboden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:15 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Hoe is deze situatie anders dan het door mij geschetste auto-file-diarree probleem? Soms kun je ergens niet plassen. Vervelend! Bel een krant!
Oh; ik doelde op de passage over metrostations. Veruit de meestre metrostations hebben geen toiletten, en een heel aantal daarvan heeft ook geen omgeving waar je zomaar een comfortabel openbaar toilet vindt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:16 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Veel kleine stations hebben werkelijk geen toilet hoor
Het personeel had die arme vrouw ook gewoon moeten laten plassen buiten. Hoe dan ook een uitzonderlijke situatie. Ik snap alleen nog steeds niet waarom niemand dan ook stampij maakt over precies dezelfde situatie bij een metrolijn of randstadrail, waar op de stations helemaal nergens toiletten zijn. Ik zie heus het nut wel in van een toilet in een trein. Het gaat mij om de totaal overtrokken ophef.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij in je auto in de file staat, kun je uitstappen. Bij een trein is dat verboden.
Het valt me sowieso op dat je vooral jezelf als norm en uitgangspunt neemt. Er leven ook nog bejaarden, kleuters en zwangere vrouwen in dit land.
Ik vind het erg grappig dat ze dit geen zaak voor de overheid noemt. De NS is een staatsbedrijf en de verplichting toiletten in de trein te hebben volgt uit een contract met de overheid.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:23 schreef zeeeend het volgende:
Schultz hekelt ophef over plaszak
De blonde VVD snol kijkt weer ever de ander kant uit,ik hoop dat er nog een trein aankomt
Omdat er in de kaartprijs van de randstadrail en metrolijnen geen toegang tot een toilet is inbegrepen. Bij de NS wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:24 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Ik snap alleen nog steeds niet waarom niemand stampij maakt over precies dezelfde situatie bij een metrolijn of randstadrail
Prijs is natuurlijk een ander geval. Ik heb het over de noodzaak van de aanwezigheid van een toilet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat er in de kaartprijs van de randstadrail en metrolijnen geen toegang tot een toilet is inbegrepen. Bij de NS wel.
Tsja - voor mij is dat ook geen issue. Ik vind het alleen niet prettig dat ik ergens voor moet betalen maar het niet krijgquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:28 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Prijs is natuurlijk een ander geval. Ik heb het over de noodzaak van de aanwezigheid van een toilet.
Jammer dan weer dat dit "luxeprobleem" zelfs in Afrikaanse treinen niet bestaat omdat daar gewoon een wc in zit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:29 schreef beantherio het volgende:
Wat leven we toch in een rijk land dat dit soort luxeproblemen "een issue" zijn dat overal in de media besproken wordt. Dit gaat echt helemaal nergens over.
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat er in de kaartprijs van de randstadrail en metrolijnen geen toegang tot een toilet is inbegrepen. Bij de NS wel.
Je gaat voorbij aan het feit dat er in veel Afrikaanse landen nauwelijks treinen rijden en dat veel mensen daar zich een treinrit nauwelijks kunnen permitteren. Daarbij: de reizen zijn daar wel een stukje langer dan de ritjes tussen Amsterdam CS en Almere Buiten. Het is dus wel degelijk een luxeprobleem dat sommige mensen bij het plannen van hun treinrit geen rekening willen houden met hun stoelgang. Automobilisten kunnen er toch ook rekening mee houden dus waarom treinreizigers niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jammer dan weer dat dit "luxeprobleem" zelfs in Afrikaanse treinen niet bestaat omdat daar gewoon een wc in zit.
Zie http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/avrns.pdf . Nee dus.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?
Nope, in het contract met de overheid. Het prijsniveau is vastgesteld op basis van een trein met bepaalde faciliteiten, waaronder een toilet (en bankjes, prullenbakken, verwarming etc.). De NS mag prijzen niet zomaar aanpassen - en dus ook niet de faciliteiten zomaar weglaten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?
Dat lijkt me dan niet direct problematisch; een contractpartij kan tenslotte besluiten verplichtingen van de andere zijde niet af te dwingen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:44 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nope, in het contract met de overheid. Het prijsniveau is vastgesteld op basis van een trein met bepaalde faciliteiten, waaronder een toilet (en bankjes, prullenbakken, verwarming etc.).
Alleen heeft de overheid dat wel gedaan en de NS verplicht alsnog toiletten in de sprinters te plaatsen, met 2015 als deadline.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan niet direct problematisch; een contractpartij kan tenslotte besluiten verplichtingen van de andere zijde niet af te dwingen.
Volgens mij was al vaker uitgelegd waarom het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat er in veel Afrikaanse landen nauwelijks treinen rijden en dat veel mensen daar zich een treinrit nauwelijks kunnen permitteren. Daarbij: de reizen zijn daar wel een stukje langer dan de ritjes tussen Amsterdam CS en Almere Buiten. Het is dus wel degelijk een luxeprobleem dat sommige mensen bij het plannen van hun treinrit geen rekening willen houden met hun stoelgang. Automobilisten kunnen er toch ook rekening mee houden dus waarom treinreizigers niet?
Dan wordt het een gezellige boel bij de machinist.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:49 schreef zoefbustt het volgende:
Stel dat er 300 man in de trein willen
en ze willen allemaal zo'n zakje ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |