Het mes snijdt aan 2 kanten: meer zitplaatsen in de toch al overvolle treinen, en minder reizigers, wat de overvolle treinen wat minder overvol doet worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:18 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!
Dat gaat niet in zo'n zakje. Da's een lastige. Misschien dat daar een soort van oplosbare emmer voor wordt bedacht.quote:
In het jasje van de conducteur. Is donker gekleurd, dus echt vlekken zal het niet geven.quote:
El Hamdoui belde,hij vroeg wanneer jullie weer samen de trein naar amsterdam nemen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In het jasje van de conducteur. Is donker gekleurd, dus echt vlekken zal het niet geven.²
Past zijn Mercedes in een treincoupé?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:55 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
El Hamdoui belde,hij vroeg wanneer jullie weer samen de trein naar amsterdam nemen?
u serious?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit.. De sprinter is een stoptrein waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
Want iedereen weet de ins en outs van de ontwerpen van nieuwe treinen van de NS?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan mij nog steeds opwinden over deze nonsense. Waar was men toen de NS besliste over het ontwerp van de nieuwe treinen? Het point of no return is al mijlenver gepasseerd, wacht maar tot er weer nieuwe treinen aangeschaft worden.
Ik geloof er geen klap van.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:18 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:13 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Want iedereen weet de ins en outs van de ontwerpen van nieuwe treinen van de NS?
Geen idee, maar zeker van de politiek verwacht ik wel dat zij zich daar mee bezig houden als aandeelhouder van de NS in plaats van uiterst populistisch achteraf een hoop stampij te maken. De jongens en meisjes in Den Haag hebben zitten slapen, hopelijk zijn ze bij de volgende aankopen van treinen weer wakker.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:13 schreef Poppenkastpop het volgende:
Want iedereen weet de ins en outs van de ontwerpen van nieuwe treinen van de NS?
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen idee, maar zeker van de politiek verwacht ik wel dat zij zich daar mee bezig houden als aandeelhouder van de NS in plaats van uiterst populistisch achteraf een hoop stampij te maken. De jongens en meisjes in Den Haag hebben zitten slapen, hopelijk zijn ze bij de volgende aankopen van treinen weer wakker.
Ze hebben inspraak over hoe de trein wordt ingedeeldquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Het kost enorm veel geld om bestaande ontwerpen aan te passen en om toiletten in de reeds geleverde treinen in te bouwen, en vaak gaat het dan ook nog maar houtje-touwtje. Zeker bij de sprinters zal dat het geval zijn want dat zijn juist heel erg open treinen.quote:
Ik zie weinig verschil tussen het traject waar een sprinter op rijdt en een lightrail zoals de randstadrail. Niemand die daar moeilijk doet over het ontbreken van een toilet. Dus alleen omdat de NS bekend staat om een weinig stipte dienstregeling moeten er in alle treinen toiletten aanwezig zijn? Ik heb jaren elke dag met de trein gereisd (met alle bijkomende ellende) en op een kort traject nog nooit gebruik hoeven te maken van een toilet in de trein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan gaat BruineBonenMaandag ervanuit dat de trein fluks volgens schema van A naar B rijdt.
't is wel NS he, in Nederland. 't Is vrij normaal dat je geregeld midden in een weiland uren stilstaat.
In al die jaren heb je ook nooit andere mensen gebruik zien maken van het toilet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:27 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Ik heb jaren elke dag met de trein gereisd (met alle bijkomende ellende) en op een kort traject nog nooit gebruik hoeven te maken van een toilet in de trein.
Bij conductrices heb ik een minder sexy beeld dan stewardessen moet ik bekennen ....quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Anders kan de stewardess conductrice toch ook gewoon even een catherder inbrengen?
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:32 schreef igottagun het volgende:
[..]
In al die jaren heb je ook nooit andere mensen gebruik zien maken van het toilet?
get outta here
Bij een auto kun je nog snel even bij een tankstation langs of zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.
Als je de trein neemt kun je nog snel even op het station.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:38 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Bij een auto kun je nog snel even bij een tankstation langs of zo.
Dan is dat een puntje van aandacht wbt de nieuwe recruten voor de NS, mooie Poolse meisjes zijn bv lang niet zo duur, iedere Sprinter 1 zou ik zo stellen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Bij conductrices heb ik een minder sexy beeld dan stewardessen moet ik bekennen ....
juist waar de sprinters stoppen heb je geen WC meer , die zijn al eerder wegbezuinigd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:40 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Als je de trein neemt kun je nog snel even op het station.
en je kan ook de sprinter van Den Haag naar Rotterdam nemen, is al een half uur.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan gaat BruineBonenMaandag ervanuit dat de trein fluks volgens schema van A naar B rijdt.
't is wel NS he, in Nederland. 't Is vrij normaal dat je geregeld midden in een weiland uren stilstaat.
Ik weet niet van elke station in nederland of er wel of niet een toilet aanwezig is. Ik kan me ook goed voorstellen dat het gewoon handig is dat er een toilet in een trein aanwezig is. Ik snap alleen de reacties niet waaruit blijkt dat de aanwezigheid van een toilet in een trein een soort onontvreembaar recht is. Zo veel situaties waar je niet zondermeer naar het toilet kan...Zeker in het OV.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
juist waar de sprinters stoppen heb je geen WC meer , die zijn al eerder wegbezuinigd.
Blijkbaar ga je al jaren niet meer met de trein anders weet je dat wel.
Komt binnenkort op Discovery in de serie Dirty Jobsquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:22 schreef gebrokenglas het volgende:
NS heeft een nieuwe vacature online gezet: Een zakkenwasser, voor 36 uur in de week.
er zijn ook nog andere mensen die bv een ziekte hebben of plastabletten hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:53 schreef Intrepidity het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. In lijnbussen heb je ook geen toiletten, en qua reisduur zitten ze op gelijkwaardig niveau. In een sprinter zit je toch vrijwel nooit langer dan een minuut of 20. Als je zo lang je pis niet op kunt houden of dat niet had kunnen zien aankomen klopt er iets niet.
het is geen recht, maar een onzinnige besparing. Als ze dan eerst eens beginnen met op elk station een toilet te maken, prima. Bij een trein moet je vaak overstappen op bus of metro, dan is soms wel handig om ergens te kunnen plassen, juist omdat het in metro, tram en bus NIET kan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:51 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Ik weet niet van elke station in nederland of er wel of niet een toilet aanwezig is. Ik kan me ook goed voorstellen dat het gewoon handig is dat er een toilet in een trein aanwezig is. Ik snap alleen de reacties niet waaruit blijkt dat de aanwezigheid van een toilet in een trein een soort onontvreembaar recht is. Zo veel situaties waar je niet zondermeer naar het toilet kan...Zeker in het OV.
Jij bent gewoon jaloers dat niemand partnerruil met jou wil doen en je ook al een blauwtje hebt gelopen bij de hond van de buren...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Als er geen partnerruil is dan doen ze het wel met dieren.
He is heel eenvoudig: de NS heeft een contract waarin staat dat ze geen verkapte prijsverhogingen mogen doorvoeren. En het verwijderen van faciliteiten maar de prijs gelijk laten is natuurlijk een verkapte prijsverhoging - je krijgt immers minder voor hetzelfde geld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:51 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Ik weet niet van elke station in nederland of er wel of niet een toilet aanwezig is. Ik kan me ook goed voorstellen dat het gewoon handig is dat er een toilet in een trein aanwezig is. Ik snap alleen de reacties niet waaruit blijkt dat de aanwezigheid van een toilet in een trein een soort onontvreembaar recht is. Zo veel situaties waar je niet zondermeer naar het toilet kan...Zeker in het OV.
Amerika wil gewoon ff laten zien dat zij niet het enige debiele land ter wereld zijn...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:17 schreef Kingstown het volgende:
We halen er zelfs het Amerikaanse nieuws mee!
Waar een klein land groot in kan zijn.![]()
http://www.foxnews.com/wo(...)-bags-for-bathrooms/
De metro stopt elke 2 minuten, een trein raast lange tijd voort zonder te stoppen... Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.
Dit lijkt me incorrect.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:36 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. En dan? Heb je iemand in een sprinter of metro wel eens in zijn broek zien plassen of poepen omdat er geen toilet aanwezig was? Ik hoor ook niemand kamervragen stellen over die keer dat ik in mijn auto in de file stond en enorme diarree had.
quote:
Vrouw dreigt te plassen in wc-loze trein
Hazerswoude, 11 april 2009
De spitstrein van Alphen naar Leiden heeft door een defect vrijdagmiddag bijna een uur stilgestaan in een weiland in Hazerswoude. Een vrouw zocht na zo'n twintig minuten in de Sprinter tevergeefs naar het toilet.
Toen de trein geen sanitair bleek te hebben, dreigde ze haar behoefte in het gangetje bij de uitgang te doen. De conducteur overtuigde haar van dat voornemen af te zien. Maar op het moment dat het defect veel ernstiger bleek en de trein, die bij Hazerswoude stilstond, moest worden weggesleept, werd het de vrouw toch te gortig. Opnieuw dreigde ze ter plekke haar behoefte te doen.
Om de toenemende warmte enigszins te bestrijden mochten de deuren open. Het was de passagiers, ook de vrouw die nodig moest, verboden naar buiten te gaan.
Na bijna een uur werd de trein naar station Leiden gesleept. Door de defecte trein was er tijdens de avondspits lange tijd geen treinverkeer tussen Leiden en Alphen.
http://omroeprijnwoude.nl(...)en-in-wc-loze-trein/
Hoe is deze situatie anders dan het door mij geschetste auto-file-diarree probleem? Soms kun je ergens niet plassen. Vervelend! Bel een krant! Overigens zit de fout hier niet in het ontbreken van een toilet, maar in het lullige optreden van het NS personeel die de vrouw niet even haar behoefte buiten de trein lieten doen. Hoe dan ook een uitzonderlijke situatie.quote:
Veel kleine stations hebben werkelijk geen toilet hoorquote:
Als jij in je auto in de file staat, kun je uitstappen. Bij een trein is dat verboden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:15 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Hoe is deze situatie anders dan het door mij geschetste auto-file-diarree probleem? Soms kun je ergens niet plassen. Vervelend! Bel een krant!
Oh; ik doelde op de passage over metrostations. Veruit de meestre metrostations hebben geen toiletten, en een heel aantal daarvan heeft ook geen omgeving waar je zomaar een comfortabel openbaar toilet vindt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:16 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Veel kleine stations hebben werkelijk geen toilet hoor
Het personeel had die arme vrouw ook gewoon moeten laten plassen buiten. Hoe dan ook een uitzonderlijke situatie. Ik snap alleen nog steeds niet waarom niemand dan ook stampij maakt over precies dezelfde situatie bij een metrolijn of randstadrail, waar op de stations helemaal nergens toiletten zijn. Ik zie heus het nut wel in van een toilet in een trein. Het gaat mij om de totaal overtrokken ophef.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij in je auto in de file staat, kun je uitstappen. Bij een trein is dat verboden.
Het valt me sowieso op dat je vooral jezelf als norm en uitgangspunt neemt. Er leven ook nog bejaarden, kleuters en zwangere vrouwen in dit land.
Ik vind het erg grappig dat ze dit geen zaak voor de overheid noemt. De NS is een staatsbedrijf en de verplichting toiletten in de trein te hebben volgt uit een contract met de overheid.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:23 schreef zeeeend het volgende:
Schultz hekelt ophef over plaszak
De blonde VVD snol kijkt weer ever de ander kant uit,ik hoop dat er nog een trein aankomt
Omdat er in de kaartprijs van de randstadrail en metrolijnen geen toegang tot een toilet is inbegrepen. Bij de NS wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:24 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Ik snap alleen nog steeds niet waarom niemand stampij maakt over precies dezelfde situatie bij een metrolijn of randstadrail
Prijs is natuurlijk een ander geval. Ik heb het over de noodzaak van de aanwezigheid van een toilet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat er in de kaartprijs van de randstadrail en metrolijnen geen toegang tot een toilet is inbegrepen. Bij de NS wel.
Tsja - voor mij is dat ook geen issue. Ik vind het alleen niet prettig dat ik ergens voor moet betalen maar het niet krijgquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:28 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Prijs is natuurlijk een ander geval. Ik heb het over de noodzaak van de aanwezigheid van een toilet.
Jammer dan weer dat dit "luxeprobleem" zelfs in Afrikaanse treinen niet bestaat omdat daar gewoon een wc in zit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:29 schreef beantherio het volgende:
Wat leven we toch in een rijk land dat dit soort luxeproblemen "een issue" zijn dat overal in de media besproken wordt. Dit gaat echt helemaal nergens over.
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat er in de kaartprijs van de randstadrail en metrolijnen geen toegang tot een toilet is inbegrepen. Bij de NS wel.
Je gaat voorbij aan het feit dat er in veel Afrikaanse landen nauwelijks treinen rijden en dat veel mensen daar zich een treinrit nauwelijks kunnen permitteren. Daarbij: de reizen zijn daar wel een stukje langer dan de ritjes tussen Amsterdam CS en Almere Buiten. Het is dus wel degelijk een luxeprobleem dat sommige mensen bij het plannen van hun treinrit geen rekening willen houden met hun stoelgang. Automobilisten kunnen er toch ook rekening mee houden dus waarom treinreizigers niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jammer dan weer dat dit "luxeprobleem" zelfs in Afrikaanse treinen niet bestaat omdat daar gewoon een wc in zit.
Zie http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/avrns.pdf . Nee dus.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?
Nope, in het contract met de overheid. Het prijsniveau is vastgesteld op basis van een trein met bepaalde faciliteiten, waaronder een toilet (en bankjes, prullenbakken, verwarming etc.). De NS mag prijzen niet zomaar aanpassen - en dus ook niet de faciliteiten zomaar weglaten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?
Dat lijkt me dan niet direct problematisch; een contractpartij kan tenslotte besluiten verplichtingen van de andere zijde niet af te dwingen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:44 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nope, in het contract met de overheid. Het prijsniveau is vastgesteld op basis van een trein met bepaalde faciliteiten, waaronder een toilet (en bankjes, prullenbakken, verwarming etc.).
Alleen heeft de overheid dat wel gedaan en de NS verplicht alsnog toiletten in de sprinters te plaatsen, met 2015 als deadline.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan niet direct problematisch; een contractpartij kan tenslotte besluiten verplichtingen van de andere zijde niet af te dwingen.
Volgens mij was al vaker uitgelegd waarom het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat er in veel Afrikaanse landen nauwelijks treinen rijden en dat veel mensen daar zich een treinrit nauwelijks kunnen permitteren. Daarbij: de reizen zijn daar wel een stukje langer dan de ritjes tussen Amsterdam CS en Almere Buiten. Het is dus wel degelijk een luxeprobleem dat sommige mensen bij het plannen van hun treinrit geen rekening willen houden met hun stoelgang. Automobilisten kunnen er toch ook rekening mee houden dus waarom treinreizigers niet?
Dan wordt het een gezellige boel bij de machinist.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:49 schreef zoefbustt het volgende:
Stel dat er 300 man in de trein willen
en ze willen allemaal zo'n zakje ?
voor jou niet, voor de +1 miljoen mensen die elk half uur moeten plassen wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:29 schreef beantherio het volgende:
Wat leven we toch in een rijk land dat dit soort luxeproblemen "een issue" zijn dat overal in de media besproken wordt. Dit gaat echt helemaal nergens over.
Je bedoeld dat sommigen van mening zijn dat het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten. Ik dus niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:51 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens mij was al vaker uitgelegd waarom het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten...
als ik nodig moet en ik zou zo'n vertraging hebben dan zou ik het ook gewoon doen.quote:
een trein kan overal stoppen of naar de kant rijden ? Vertel ?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je bedoeld dat sommigen van mening zijn dat het onzinnig is om treinreizigers te vergelijken met automobilisten. Ik dus niet.
En ondanks dat hebben ze hun zaakjes beter voor elkaar dan de NS.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat er in veel Afrikaanse landen nauwelijks treinen rijden en dat veel mensen daar zich een treinrit nauwelijks kunnen permitteren.
Omdat automobilisten zelf de deur mogen bedienen en dus gewoon bij een tankstation stoppen. En omdat auto's in de winter niet minstens een keer per week stil gaan staan in een weiland en als ze dat een enkele keer toch doen mag je wederom de deur bedienen en kun je over de vangrail springen.quote:Daarbij: de reizen zijn daar wel een stukje langer dan de ritjes tussen Amsterdam CS en Almere Buiten. Het is dus wel degelijk een luxeprobleem dat sommige mensen bij het plannen van hun treinrit geen rekening willen houden met hun stoelgang. Automobilisten kunnen er toch ook rekening mee houden dus waarom treinreizigers niet?
D'r zijn in Nederland weinig (zo niet: geen) treinen die meer dan een half uur doorrijden zonder te stoppen bij een station met toilet. Niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
een trein kan overal stoppen of naar de kant rijden ? Vertel ?
Nou en? Mag je dan geen wc-stop maken? En kun je als je gebruik maakt van auto/bus/metro/fiets geen hoge nood krijgen?quote:Bij een trein speelt ook dat het vaak onderdeel is van een langere reis, mensen stappen over op een auto, bus, metro of fiets e.d.
Briljant, een uur in Schubbekutteveen op het station doodvriezen omdat je moet pissen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
D'r zijn in Nederland weinig (zo niet: geen) treinen die meer dan een half uur doorrijden zonder te stoppen bij een station met toilet. Niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet.
die WC's van jou zijn al wegbezuinigd. Snap dat nou eens man.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
D'r zijn in Nederland weinig (zo niet: geen) treinen die meer dan een half uur doorrijden zonder te stoppen bij een station met toilet. Niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet.
[..]
Nou en? Mag je dan geen wc-stop maken? En kun je als je gebruik maakt van auto/bus/metro/fiets geen hoge nood krijgen?
en dan tot de ontdekking komen dat er geen WC is, of dat je geen 50 cent hebt om het poortje c.q. de deur te openen, omdat je alles pint.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:12 schreef Nobu het volgende:
[..]
Briljant, een uur in Schubbekutteveen op het station doodvriezen omdat je moet pissen.
In veel Afrikaanse landen rijden treinen een route eens per week of maand i.p.v. eens per kwartier of half uur. En daar neemt men de trein om van het ene naar de andere kant van het land te komen i.p.v. heen en weer te reizen naar school of werk. De vergelijking slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
En ondanks dat hebben ze hun zaakjes beter voor elkaar dan de NS.
Nogmaals: niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet en op een station met wc stopt. Het is luxe om tijdens die korte rotreisjes in de trein te kunnen pissen. Er zijn wel belangrijkere problemen in dit land. Veel belangrijkere problemen.quote:Omdat automobilisten zelf de deur mogen bedienen en dus gewoon bij een tankstation stoppen. En omdat auto's in de winter niet minstens een keer per week stil gaan staan in een weiland en als ze dat een enkele keer toch doen mag je wederom de deur bedienen en kun je over de vangrail springen.
nou ga eens een tpic openen over al die belangrijkere problemen van jou. Hier gaat het over het wegbezuinigen van toiletten in de trein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
In veel Afrikaanse landen rijden treinen een route eens per week of maand i.p.v. eens per kwartier of half uur. En daar neemt men de trein om van het ene naar de andere kant van het land te komen i.p.v. heen en weer te reizen naar school of werk. De vergelijking slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.
[..]
Nogmaals: niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet en op een station met wc stopt. Het is luxe om tijdens die korte rotreisjes in de trein te kunnen pissen. Er zijn wel belangrijkere problemen in dit land. Veel belangrijkere problemen.
Welnee, het enige wat hier relevant is dat mensen op een gegeven moment naar de wc moeten. Net zoals het in een trein van de NS niet uitmaakt of dat een student of een ambtenaar is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
In veel Afrikaanse landen rijden treinen een route eens per week of maand i.p.v. eens per kwartier of half uur. En daar neemt men de trein om van het ene naar de andere kant van het land te komen i.p.v. heen en weer te reizen naar school of werk. De vergelijking slaat als de spreekwoordelijke tang op een varken.
Zoals hier al een paar keer is gezegd is er nauwelijks meer een station met een wc in Nederland. En waarom denk je dat de NS vlak voor de winter met deze zakken komt? Als je stil staat tussen stations mag je de trein niet uit. Dan zit er niets anders op dan een paar uur wachten.quote:[..]
Nogmaals: niemand die je verplicht om in de trein te blijven zitten als je naar de wc moet en op een station met wc stopt. Het is luxe om tijdens die korte rotreisjes in de trein te kunnen pissen. Er zijn wel belangrijkere problemen in dit land. Veel belangrijkere problemen.
Het ergert me gewoon. We zijn 'het spoor' wel erg kwijt als we ons hier druk over willen maken. Ik denk dat de bejaarden die in dit topic vaak als 'slachtoffer' worden aangeroepen liever zouden zien dat we meer geld in de bejaardenzorg zouden steken dan in wc's in een paar sprinters. Daar zijn pas echt problemen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou ga eens een tpic openen over al die belangrijkere problemen van jou. Hier gaat het over het wegbezuinigen van toiletten in de trein.
Niemand verplicht je hier te posten. Je kan uitstappen wanneer je wilt.
Ik denk dat bejaarden liever in de beschutting van hun eigen huis wat langer in hun pyjama lopen dan dat ze zichzelf bevuilen in een volle trein.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het ergert me gewoon. We zijn 'het spoor' wel erg kwijt als we ons hier druk over willen maken. Ik denk dat de bejaarden die in dit topic vaak als 'slachtoffer' worden aangeroepen liever zouden zien dat we meer geld in de bejaardenzorg zouden steken dan in wc's in een paar sprinters. Daar zijn pas echt problemen.
er zijn ook nog andere groepen, vrouwen bv, er zijn er zo'n 8 miljoen van.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik denk dat bejaarden liever in de beschutting van hun eigen huis wat langer in hun pyjama lopen dan dat ze zichzelf bevuilen in een volle trein.
nee geldbesparing zoals geen schoonmakers inhuren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:24 schreef WethouderHekking het volgende:
Onbegrijpelijk dat er in de nieuwe stoptreinen geen wc,s zijn. Geldbesparing ? werden de toiletten als rookcabines gebruikt ?
Had dan een wc geplaatst waar de deuren voor een eurootje open gaan, mensen betalen liever dan dat ze het in hun broek moeten doen.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:
Welke privatisering ? Alle aandelen NS zijn in handen van de overheid. De hele soap rondom de toiletten in de sprinters komt neer op de staat die de staat op de vingers tikt omdat de staat zich niet aan de regels van de staat hield waardoor de staat nu extra uitgaven heeft.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |