precies. In NL heb je elke 15km zo'n beetje een benzinestation waar je prima naar het toilet kanquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Werkelijk bedroevend. En dan vragen ze zich af waarom ze niet meer mensen in het openbaar vervoer krijgen
Relnichten in de trein zullen zich ook wel stil houden als iedereen met een zak pis in zijn handen staat.quote:
De ellende is allemaal begonnen met Jorritsma in paars 1 en de verzelfstandiging van de NS. De NS voor 100% terug in handen van de overheid aub, zodat winst maken niet meer het enige doel is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:06 schreef zeeeend het volgende:
Het is natuurlijk Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus die dit allemaal mogelijk maakt .
In 2005 was die vetklomp met haar plakhaar al lekker in de weer met de NS,beetje haar eigen koers varen (typisch VVD) en nu spoort ze nog niet .
Want ze flikt datzelfde kunstje weer :http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)een-grip-op-prorail/
Zou eens kijken wie in haar familieband een hoge positie heeft bij Prorail of NS ,want hebben we het dan niet over belangenverstrengeling?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:24 schreef Gitank2 het volgende:
Wellicht kunnen ze ook reizigers inzetten om bevroren wissels te "ontdooien"
Dit ja, schandalig dat er niet op elk station een wc is als mr Overheid je zo graag in het OV wil hebben, en al helemaal schandalig dat áls er al een wc is, hij 50 eurocent kost en in 9 van de 10 gevallen nog gruwelijk ranzig is ook.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
Daarnaast roept de NS natuurlijk de problemen over zichzelf af. Als er regelmatig treinen rijden + de voorzieningen op stations goed zijn dan maakt het voor een reiziger niet uit om even de trein te verlaten voor een sanitaire stop.
Onzin. Als het aan de NS in overheidshanden had gelegen was 'mijn' lijntje al lang opgeheven. Nu rijden er gloednieuwe Arriva treinen, met wifi en is de frequentie opgeschroeft van 2 naar 4x per uur en komen er 3 of 4 nieuwe stations bij.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De ellende is allemaal begonnen met Jorritsma in paars 1 en de verzelfstandiging van de NS. De NS voor 100% terug in handen van de overheid aub, zodat winst maken niet meer het enige doel is.
Het ontbreken van fatsoenlijke sanitaire voorzieningen is allemaal terug te voeren op geld besparen.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Onzin. Als het aan de NS in overheidshanden had gelegen was 'mijn' lijntje al lang opgeheven. Nu rijden er gloednieuwe Arriva treinen, met wifi en is de frequentie opgeschroeft van 2 naar 4x per uur en komen er 3 of 4 nieuwe stations bij.
De NS is gewoon een kutbedrijf, of het nou geprivatiseerd of in overheidshanden is.
Lees maar eens door. Interessant stuk.quote:Wie wil begrijpen wat er nu mis is op het Nederlandse spoor, moet terug naar het begin van de jaren negentig. Het Angelsaksische marktdenken overspoelde de wereld. Managers lieten zich in afgeladen zalen met duizenden tegelijk bekeren tot business process reengineering. Wereldwijd hadden politici, van liberaal tot socialist, een beduimeld exemplaar van de Amerikaanse bestseller Reinventing Government. How the Entrepreneurial Spirit is Transforming the Public Sector op het nachtkastje liggen.
Miljoenen werknemers, ambtenaren, burgers en klanten kreunden onder de gevolgen van de grootschalige ‘heruitvinding’ van bedrijven en overheidsinstellingen. Een cartoon uit die periode geeft de tijdsgeest mooi weer. Sneeuwwitje komt in het bos vier dwergen tegen. ‘Wie zijn jullie?’ vraagt ze. ‘Wij zijn de zeven dwergen,’ krijgt ze als antwoord. ‘Maar jullie zijn maar met z’n vieren!,’ reageert ze verbaasd. ‘Dan heb je zeker nog nooit van McKinsey gehoord...’
Dat ben ik helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:37 schreef Jarno het volgende:
Er is trouwens van alles mis met de NS hoor en dit is een belachelijk voorstel uiteraard, maar doen of we een derde wereld land zijn wat OV betreft gaat ook weer nergens over natuurlijk.
Dit inderdaad. Laten we wat dat betreft weer gewoon ons bij onze eigen Rijnlandse leest houden ipv dat Anglo-saksiche modelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Lees maar eens door. Interessant stuk.
http://www.veenmagazines.(...)nding_van_de_NS.html
... Dus?quote:De NS heeft altijd laten weten de klachten serieus te nemen, maar liet eerder al weten dat er bewust voor is gekozen om de Sprinters wc-loos te maken. "Elk toilet dat je plaatst kost vier zitplaatsen", liet een woordvoerder weten.
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Blaadje op de rails, plaszakje voor de reiziger... maar alleen als je echt heel nodig moet hoor!
En maar steeds meer betalen voor een kaartje.
Wat een zegen, die marktwerking in het openbaar vervoer.
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
Sociale kant eerder het logisch verstand wat totaal verloren gegaan is bij managers die alleen nog maar in $$$$ kunnen denken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
En kennelijk ziet de NS een toilet als een extraatje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Je moet voor de grap eens naar Duitsland gaan, daar rijden minder treinen maar je betaalt er wel veel meer voor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:37 schreef Jarno het volgende:
Er is trouwens van alles mis met de NS hoor en dit is een belachelijk voorstel uiteraard, maar doen of we een derde wereld land zijn wat OV betreft gaat ook weer nergens over natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |