abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102829044
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:06 schreef betyar het volgende:

Alles.
Leg uit. Met name ben ik geïnteresseerd in wat privatisering te maken heeft met zaken die spelen bij een bedrijf welke gewoon staatseigendom is!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:17:02 #202
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102829530
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Welke privatisering ? Alle aandelen NS zijn in handen van de overheid. De hele soap rondom de toiletten in de sprinters komt neer op de staat die de staat op de vingers tikt omdat de staat zich niet aan de regels van de staat hield waardoor de staat nu extra uitgaven heeft.

Belastingcenten hard at work :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leg uit. Met name ben ik geïnteresseerd in wat privatisering te maken heeft met zaken die spelen bij een bedrijf welke gewoon staatseigendom is!
http://vasutak-bahnen-trains.clanbazis.com/NL-nl.pdf
pi_102829627
quote:
Wat is je punt? Dat je een blunder beging met jouw opmerking?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_102829702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit. Sprinters zijn stoptreinen waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
Dit dus. Hèhè iemand die het snapt :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:23:52 #205
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102829911
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is je punt? Dat je een blunder beging met jouw opmerking?
Nee.
pi_102830010
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

De metro stopt elke 2 minuten, een trein raast lange tijd voort zonder te stoppen... Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.
En dan heb je direct een toilet achter de hand op een metrostation? De metro rijdt niet alleen in t centrum... Waarom gaan mensen wel uren fietsen door de bossen voor de lol? Om t kwartier maar een urinoir plaatsen?
pi_102830014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:23 schreef betyar het volgende:

Nee.
Wat is jouw punt dan wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_102830075
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:

[..]

De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Ze kiezen een ontwerp.
pi_102830162
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:18 schreef Leandra het volgende:
Nou geloof ik dat ik in de regiotreinen rond Philadelphia ook nooit een WC gezien heb, maar daar zijn de voorzieningen op de stations iig beter.
Hier is het juist op de stations waar die treinen komen dramatisch.
Welke stations in NL zoal? :)
pi_102830276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:43 schreef Eva4Evah het volgende:
Jeeeezus :') Echt, wat een TOP idee, maar niet heus. Er staat ook echt: passagiers kunnen zich terugtrekken in een lege cabine. Wat moeten ze dan als er geen lege cabines zijn? Kneuzen daar bij de NS.
Users die het bericht niet goed lezen en begrijpen zijn pas kneuzen. Alsof je nu bij elke treinreis de cabine kan gebruiken als toilet :') :|W
pi_102830387
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:44 schreef Bonkers. het volgende:
In iedere sprinter moet dus nu een redelijk grote hoeveelheid aan biologisch afbreekbare plaszakjes aanwezig zijn (je weet immers nooit wanneer een calamiteit optreedt) en deze moeten natuurlijk ook weer steeds aangevuld worden.


Nee, op de lange termijn is dit natuurlijk een goedkopere oplossing dan een wc inbouwen, in de trein of op stations..
Want die zakjes zijn zo duur en vinden gretig aftrek :')
Vmbo economie :D
pi_102830583
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:28 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Welke stations in NL zoal? :)
bijna alle stations waar geen IC stoppen.

Ook grotere, heeft Delft een WC ?? R'dam Blaak en Lombardijen al niet bv.
WC's zijn wegbezuinigd.

Maar het is toch een flauwekul argument om je reis te onderbreken voor een half uur of langer omdat je nodig moet ?
pi_102830662
Ach. Als alles volgens het spoorboekje loopt dan is het inderdaad mogelijk om binnen een kwartier ongeveer in de sprinter naar een wc op een van de stations van de route te gaan.

Probleem is dat het soms niet volgens het spoorboekje verloopt en je een uur in een dichte trein mag zitten..

Waar ik me nog wel het meest aan erger is dat de NS een plaszakje de geschiktste oplossing vind en dit ook zo naar buiten brengt, dan ben je in mijn ogen werkelijk incapabel. Ik heb het gevoel alsof ze bij de NS denken: 'Het is wel goed zo, lekker goedkoop en makkelijk voor ons '
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:38:03 #214
319262 Cannabist
THC gets me thru my day...
pi_102830675
HEEJ Opstelten EIKEL !

Je eigen STAATSWIET bevat 19% THC !

Bedrocan® bevat van de drie beschikbare varieteiten het hoogste THC-gehalte. Dit gehalte ligt altijd rond de 19 %. Het CBD-gehalte is kleiner dan 1 %. Dit product wordt op de mark gebracht onder de naam: Cannabis Flos var. Bedrocan®.
Al onze soorten cannabis zijn gegarandeerd vrij van pesticiden, bestrijdingsmiddelen in het algemeen en zware metalen. Ook is het microbiologisch geheel zuiver. De cannabis wordt standaard geleverd in 5 grams verpakkingen. Distributeur is Fagron Farmaceuticals te Nieuwerkerk aan de IJssel.
Cannabis Flos var. Bedrocan® is een volgens de Nederlandse wetgeving geregistreerde medicinale grondstof.

http://www.bedrocan.nl/producten.html

via: http://coffeeshopnieuws.nl
Mediwiet gebruiker.
pi_102830754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:17 schreef Oud_student het volgende:
Ik vraag mij af of een trein zonder toilet wel mag van "Europa"."

Waarom niet?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:39:52 #216
319262 Cannabist
THC gets me thru my day...
pi_102830756
Reply hierboven bij wrong topic geplaatst excuses...
Mediwiet gebruiker.
pi_102830822
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

bijna alle stations waar geen IC stoppen.

Ook grotere, heeft Delft een WC ?? R'dam Blaak en Lombardijen al niet bv.
WC's zijn wegbezuinigd.

Maar het is toch een flauwekul argument om je reis te onderbreken voor een half uur of langer omdat je nodig moet ?
Al die stations hebben voorzieningen vlakbij... Hoeveel mensen moeten er eigenlijk perse plassen als ze de trein verlaten? :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:42:03 #218
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102830844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is jouw punt dan wel?
Wil je het woord verzelfstandiging dan echt horen? Vooruit dan, mijn fout.

De NS wordt niet bestuurd door ambtenaren maar door commercieel ingestelde directieleden, die doen de beslissingen en ik meen te hebben gelezen dat delen van NS zelfstandig opererende bedrijven zijn waaronder het onderhoud en aanschaf van rijdend materieel.
pi_102830974
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:37 schreef Bonkers. het volgende:

Probleem is dat het soms niet volgens het spoorboekje verloopt en je een uur in een dichte trein mag zitten..
hoe vaak komt dat voor? En een uur al helemaal weinig...

quote:
Waar ik me nog wel het meest aan erger is dat de NS een plaszakje de geschiktste oplossing vind en dit ook zo naar buiten brengt, dan ben je in mijn ogen werkelijk incapabel. Ik heb het gevoel alsof ze bij de NS denken: 'Het is wel goed zo, lekker goedkoop en makkelijk voor ons '
waar zeggen ze dat? het is de media die het zo naar buiten brengt. Lees de koppen maar op NU, Telegraaf en alle copy paste berichten...
pi_102831008
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Wil je het woord verzelfstandiging dan echt horen? Vooruit dan, mijn fout.

De NS wordt niet bestuurd door ambtenaren maar door commercieel ingestelde directieleden, die doen de beslissingen en ik meen te hebben gelezen dat delen van NS zelfstandig opererende bedrijven zijn waaronder het onderhoud en aanschaf van rijdend materieel.
Prorail en nedtrain?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:52:34 #221
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102831259
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:45 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Prorail en nedtrain?
Kom op zeg, te lui?

www.Prorail.nl

www.nedtrain.nl
pi_102831310
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Kom op zeg, te lui?

www.Prorail.nl

www.nedtrain.nl
:? Dat zeg ik toch? Bedoel je die?
pi_102831523
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:44 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

hoe vaak komt dat voor? En een uur al helemaal weinig...

[..]

waar zeggen ze dat? het is de media die het zo naar buiten brengt. Lees de koppen maar op NU, Telegraaf en alle copy paste berichten...
Misschien dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar het komt voor. En dan ontstaan er problemen, waarop gereageerd moet worden.

Ik vind het veelzeggend dat de NS nog niet eens een tegenreactie wil geven. Je zou je toch tegen kritiek uit de media willen verdedigen als bedrijf, blijkbaar de NS niet..

Maar goed, de NS heeft als bedrijf gekozen voor deze low-budget treinen, er is te laat/pas achteraf kritiek op geleverd door anderen, dus de keuze was al gemaakt. Uiteindelijk zal de NS de gevolgen zelf op hun bord krijgen( ofwel boze of minder klanten, ofwel vieze treinen)
pi_102831671
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Kom op zeg, te lui?

www.Prorail.nl

www.nedtrain.nl
Nog steeds staatsbedrijven :P
Al huurt Prorail wel aannemers in.
pi_102831718
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef Bonkers. het volgende:

[..]

Misschien dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar het komt voor. En dan ontstaan er problemen, waarop gereageerd moet worden.

Ik vind het veelzeggend dat de NS nog niet eens een tegenreactie wil geven. Je zou je toch tegen kritiek uit de media willen verdedigen als bedrijf, blijkbaar de NS niet..

Maar goed, de NS heeft als bedrijf gekozen voor deze low-budget treinen, er is te laat/pas achteraf kritiek op geleverd door anderen, dus de keuze was al gemaakt. Uiteindelijk zal de NS de gevolgen zelf op hun bord krijgen( ofwel boze of minder klanten, ofwel vieze treinen)
Ik hoorde ergens een NS woordvoerder die spijker op kop sloeg: "de één noemt het zus de ander zo het is dan kwaad tot erger". Zo is het. Het is nooit goed. De zak wordt nooit gebruikt tenzij... Ze hebben dus noodmaatregelen genomen. Als een trein stil staat is dat niet een noodsituatie.
Ze doen gewoon een kosten baten analyse,net als elk ander bedrijf.

Wat gebeurt er eigenlijk als er een bus met een lekke band een uur aan de kant van de weg staat? Schreeuwt NL massaal om toiletten in de bus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')