Leg uit. Met name ben ik geïnteresseerd in wat privatisering te maken heeft met zaken die spelen bij een bedrijf welke gewoon staatseigendom is!quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Welke privatisering ? Alle aandelen NS zijn in handen van de overheid. De hele soap rondom de toiletten in de sprinters komt neer op de staat die de staat op de vingers tikt omdat de staat zich niet aan de regels van de staat hield waardoor de staat nu extra uitgaven heeft.
Belastingcenten hard at work
http://vasutak-bahnen-trains.clanbazis.com/NL-nl.pdfquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leg uit. Met name ben ik geïnteresseerd in wat privatisering te maken heeft met zaken die spelen bij een bedrijf welke gewoon staatseigendom is!
Wat is je punt? Dat je een blunder beging met jouw opmerking?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:17 schreef betyar het volgende:
http://vasutak-bahnen-trains.clanbazis.com/NL-nl.pdf
Dit dus. Hèhè iemand die het snaptquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit. Sprinters zijn stoptreinen waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
Nee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dat je een blunder beging met jouw opmerking?
En dan heb je direct een toilet achter de hand op een metrostation? De metro rijdt niet alleen in t centrum... Waarom gaan mensen wel uren fietsen door de bossen voor de lol? Om t kwartier maar een urinoir plaatsen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De metro stopt elke 2 minuten, een trein raast lange tijd voort zonder te stoppen... Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.
Wat is jouw punt dan wel?quote:
Ze kiezen een ontwerp.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Welke stations in NL zoal?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:18 schreef Leandra het volgende:
Nou geloof ik dat ik in de regiotreinen rond Philadelphia ook nooit een WC gezien heb, maar daar zijn de voorzieningen op de stations iig beter.
Hier is het juist op de stations waar die treinen komen dramatisch.
Users die het bericht niet goed lezen en begrijpen zijn pas kneuzen. Alsof je nu bij elke treinreis de cabine kan gebruiken als toiletquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:43 schreef Eva4Evah het volgende:
JeeeezusEcht, wat een TOP idee, maar niet heus. Er staat ook echt: passagiers kunnen zich terugtrekken in een lege cabine. Wat moeten ze dan als er geen lege cabines zijn? Kneuzen daar bij de NS.
Want die zakjes zijn zo duur en vinden gretig aftrekquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:44 schreef Bonkers. het volgende:
In iedere sprinter moet dus nu een redelijk grote hoeveelheid aan biologisch afbreekbare plaszakjes aanwezig zijn (je weet immers nooit wanneer een calamiteit optreedt) en deze moeten natuurlijk ook weer steeds aangevuld worden.
Nee, op de lange termijn is dit natuurlijk een goedkopere oplossing dan een wc inbouwen, in de trein of op stations..
bijna alle stations waar geen IC stoppen.quote:
Waarom niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:17 schreef Oud_student het volgende:
Ik vraag mij af of een trein zonder toilet wel mag van "Europa"."
Al die stations hebben voorzieningen vlakbij... Hoeveel mensen moeten er eigenlijk perse plassen als ze de trein verlaten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
bijna alle stations waar geen IC stoppen.
Ook grotere, heeft Delft een WC ?? R'dam Blaak en Lombardijen al niet bv.
WC's zijn wegbezuinigd.
Maar het is toch een flauwekul argument om je reis te onderbreken voor een half uur of langer omdat je nodig moet ?
Wil je het woord verzelfstandiging dan echt horen? Vooruit dan, mijn fout.quote:
hoe vaak komt dat voor? En een uur al helemaal weinig...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:37 schreef Bonkers. het volgende:
Probleem is dat het soms niet volgens het spoorboekje verloopt en je een uur in een dichte trein mag zitten..
waar zeggen ze dat? het is de media die het zo naar buiten brengt. Lees de koppen maar op NU, Telegraaf en alle copy paste berichten...quote:Waar ik me nog wel het meest aan erger is dat de NS een plaszakje de geschiktste oplossing vind en dit ook zo naar buiten brengt, dan ben je in mijn ogen werkelijk incapabel. Ik heb het gevoel alsof ze bij de NS denken: 'Het is wel goed zo, lekker goedkoop en makkelijk voor ons '
Prorail en nedtrain?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Wil je het woord verzelfstandiging dan echt horen? Vooruit dan, mijn fout.
De NS wordt niet bestuurd door ambtenaren maar door commercieel ingestelde directieleden, die doen de beslissingen en ik meen te hebben gelezen dat delen van NS zelfstandig opererende bedrijven zijn waaronder het onderhoud en aanschaf van rijdend materieel.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom op zeg, te lui?
www.Prorail.nl
www.nedtrain.nl
Misschien dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar het komt voor. En dan ontstaan er problemen, waarop gereageerd moet worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:44 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
hoe vaak komt dat voor? En een uur al helemaal weinig...
[..]
waar zeggen ze dat? het is de media die het zo naar buiten brengt. Lees de koppen maar op NU, Telegraaf en alle copy paste berichten...
Nog steeds staatsbedrijvenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom op zeg, te lui?
www.Prorail.nl
www.nedtrain.nl
Ik hoorde ergens een NS woordvoerder die spijker op kop sloeg: "de één noemt het zus de ander zo het is dan kwaad tot erger". Zo is het. Het is nooit goed. De zak wordt nooit gebruikt tenzij... Ze hebben dus noodmaatregelen genomen. Als een trein stil staat is dat niet een noodsituatie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Misschien dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar het komt voor. En dan ontstaan er problemen, waarop gereageerd moet worden.
Ik vind het veelzeggend dat de NS nog niet eens een tegenreactie wil geven. Je zou je toch tegen kritiek uit de media willen verdedigen als bedrijf, blijkbaar de NS niet..
Maar goed, de NS heeft als bedrijf gekozen voor deze low-budget treinen, er is te laat/pas achteraf kritiek op geleverd door anderen, dus de keuze was al gemaakt. Uiteindelijk zal de NS de gevolgen zelf op hun bord krijgen( ofwel boze of minder klanten, ofwel vieze treinen)
dat weet ikquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nog steeds staatsbedrijven
Al huurt Prorail wel aannemers in.
ben je dom ofzo, dan wordt er gewoon een reservebus geregeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:06 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik hoorde ergens een NS woordvoerder die spijker op kop sloeg: "de één noemt het zus de ander zo het is dan kwaad tot erger". Zo is het. Het is nooit goed. De zak wordt nooit gebruikt tenzij... Ze hebben dus noodmaatregelen genomen. Als een trein stil staat is dat niet een noodsituatie.
Ze doen gewoon een kosten baten analyse,net als elk ander bedrijf.
Wat gebeurt er eigenlijk als er een bus met een lekke band een uur aan de kant van de weg staat? Schreeuwt NL massaal om toiletten in de bus?
En die is er gelijk?quote:ben je dom ofzo, dan wordt er gewoon een reservebus geregeld
Zo waar! Wat een gezeik om niks. Als je meer dan een uur in een Sprinter doorbrengt, dan ben je gewoon te dom om op ns.nl te kijken voor een betere verbinding.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit. Sprinters zijn stoptreinen waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
en hoe vaak heeft de bus een storing ? Een vervangende bus is er meestal zo ja, bij de trein ligt dat moeilijker, denk maar aan Koninginnedag.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
En die is er gelijk?doe mij dat vervoersbedrijf! De NS heeft ook vervangend vervoer.
Alsof mensen urenlang opgesloten zitten in een bus, die stappen gewoon uit als dat ding kapot gaat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:06 schreef TUFKAL het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als er een bus met een lekke band een uur aan de kant van de weg staat? Schreeuwt NL massaal om toiletten in de bus?
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:44 schreef Montov het volgende:
Mja, het is beter dan niets.
En zeker in het geval langdurig oponthoud. Maar de communicatie van de NS is bizar slecht: het wordt gebracht alsof er geen wc's meer nodig zijn omdat er wel plaszakjes beschikbaar komen. Neem het op in de instructies voor conducteurs voor dergelijke noodgevallen, ofzo, alles behalve deze manier.
Maar, zoals al een paar keer gezegd is, de kaartprijs van de bus is niet gebaseerd op een bus met toilet. De prijs van een treinkaartje daarentegen is WEL gebaseerd op een trein met toilet - en NS geeft ons geen korting als we met sprinters reizenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.
De sprinters worden alleen ingezet als stoptrein. De afstanden die met een sprinter worden afgelegd zijn doorgaans van dezelfde orde als bijv. een metro of langere busritten. Dan zit er ook geen WC in de metro of bus.
Bron van artikel over de opbouw van de prijs van een NS-kaartje?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar, zoals al een paar keer gezegd is, de kaartprijs van de bus is niet gebaseerd op een bus met toilet. De prijs van een treinkaartje daarentegen is WEL gebaseerd op een trein met toilet - en NS geeft ons geen korting als we met sprinters reizen
Lees het topic.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bron van artikel over de opbouw van de prijs van een NS-kaartje?
En die moeten niet plassen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 03:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof mensen urenlang opgesloten zitten in een bus, die stappen gewoon uit als dat ding kapot gaat.
Kostenbesparing. Aangezien je tegenwoordig de plas en poep niet meer op het spoor mag dumpen moet er een duur afzuig en opslagsysteem in de trein geplaatst worden, dat ook nog eens behoorlijk wat onderhoud vereist. Daarnaast heb je zonder toilet weer ruimte voor net een paar extra passagiers.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Waarom hebben ze nou niet gewoon een wc in dat ding laten zetten.
Onderbouw eens met cijfers?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 01:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
en hoe vaak heeft de bus een storing ? Een vervangende bus is er meestal zo ja, bij de trein ligt dat moeilijker, denk maar aan Koninginnedag.
Dit is gewoon niet waar. Op het traject Enkhuizen-Amersfoort rijden ze ook van tijd tot tijd, en 2-3 weken terug heb ik 1,5 uur m'n zeik in moeten houden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.
De sprinters worden alleen ingezet als stoptrein. De afstanden die met een sprinter worden afgelegd zijn doorgaans van dezelfde orde als bijv. een metro of langere busritten. Dan zit er ook geen WC in de metro of bus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mel zal maar je minister zijn. Over iets wat zij had moeten controleren: 'Like, duh! Wat moet ik daar nu mee? Ja tssssssss!' Blondje snapt niet dat er 'ophef' is doordat zij (en haar voorgangers waarschijnlijk) de boel al jaren uit de hand laten lopen. Mel treedt aan als minister en zegt dan tegen de bazen van ProRail: 'Doe lekker je ding, ik heb hier zo geen trek in. Ik moet nog met m'n vriendinnetjes afspreken om nieuwe parelkettingen uit te zoeken.'quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:23 schreef zeeeend het volgende:
Schultz hekelt ophef over plaszak
De blonde VVD snol kijkt weer ever de ander kant uit,ik hoop dat er nog een trein aankomt
Ik ruik handel....voor een tientje verkopen aan mensen die in hele hoge nood zitten. Lekker de hele dag in sprinters rondhangen en hopen dat er genoeg bejaarden en zwangere vrouwen zijn of dat er vertraging optreedt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:07 schreef betyar het volgende:
![]()
Ze worden al verkocht:
[ link | afbeelding ]
Geef een kutmarrokaantje 5 euro om aan de noodrem te trekken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ruik handel....voor een tientje verkopen aan mensen die in hele hoge nood zitten. Lekker de hele dag in sprinters rondhangen en hopen dat er genoeg bejaarden en zwangere vrouwen zijn of dat er vertraging optreedt.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Geef een kutmarrokaantje 5 euro om aan de noodrem te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |