dat weet ikquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nog steeds staatsbedrijven
Al huurt Prorail wel aannemers in.
ben je dom ofzo, dan wordt er gewoon een reservebus geregeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:06 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik hoorde ergens een NS woordvoerder die spijker op kop sloeg: "de één noemt het zus de ander zo het is dan kwaad tot erger". Zo is het. Het is nooit goed. De zak wordt nooit gebruikt tenzij... Ze hebben dus noodmaatregelen genomen. Als een trein stil staat is dat niet een noodsituatie.
Ze doen gewoon een kosten baten analyse,net als elk ander bedrijf.
Wat gebeurt er eigenlijk als er een bus met een lekke band een uur aan de kant van de weg staat? Schreeuwt NL massaal om toiletten in de bus?
En die is er gelijk?quote:ben je dom ofzo, dan wordt er gewoon een reservebus geregeld
Zo waar! Wat een gezeik om niks. Als je meer dan een uur in een Sprinter doorbrengt, dan ben je gewoon te dom om op ns.nl te kijken voor een betere verbinding.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit. Sprinters zijn stoptreinen waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
en hoe vaak heeft de bus een storing ? Een vervangende bus is er meestal zo ja, bij de trein ligt dat moeilijker, denk maar aan Koninginnedag.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
En die is er gelijk?doe mij dat vervoersbedrijf! De NS heeft ook vervangend vervoer.
Alsof mensen urenlang opgesloten zitten in een bus, die stappen gewoon uit als dat ding kapot gaat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:06 schreef TUFKAL het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als er een bus met een lekke band een uur aan de kant van de weg staat? Schreeuwt NL massaal om toiletten in de bus?
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:44 schreef Montov het volgende:
Mja, het is beter dan niets.
En zeker in het geval langdurig oponthoud. Maar de communicatie van de NS is bizar slecht: het wordt gebracht alsof er geen wc's meer nodig zijn omdat er wel plaszakjes beschikbaar komen. Neem het op in de instructies voor conducteurs voor dergelijke noodgevallen, ofzo, alles behalve deze manier.
Maar, zoals al een paar keer gezegd is, de kaartprijs van de bus is niet gebaseerd op een bus met toilet. De prijs van een treinkaartje daarentegen is WEL gebaseerd op een trein met toilet - en NS geeft ons geen korting als we met sprinters reizenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.
De sprinters worden alleen ingezet als stoptrein. De afstanden die met een sprinter worden afgelegd zijn doorgaans van dezelfde orde als bijv. een metro of langere busritten. Dan zit er ook geen WC in de metro of bus.
Bron van artikel over de opbouw van de prijs van een NS-kaartje?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar, zoals al een paar keer gezegd is, de kaartprijs van de bus is niet gebaseerd op een bus met toilet. De prijs van een treinkaartje daarentegen is WEL gebaseerd op een trein met toilet - en NS geeft ons geen korting als we met sprinters reizen
Lees het topic.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bron van artikel over de opbouw van de prijs van een NS-kaartje?
En die moeten niet plassen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 03:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof mensen urenlang opgesloten zitten in een bus, die stappen gewoon uit als dat ding kapot gaat.
Kostenbesparing. Aangezien je tegenwoordig de plas en poep niet meer op het spoor mag dumpen moet er een duur afzuig en opslagsysteem in de trein geplaatst worden, dat ook nog eens behoorlijk wat onderhoud vereist. Daarnaast heb je zonder toilet weer ruimte voor net een paar extra passagiers.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Waarom hebben ze nou niet gewoon een wc in dat ding laten zetten.
Onderbouw eens met cijfers?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 01:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
en hoe vaak heeft de bus een storing ? Een vervangende bus is er meestal zo ja, bij de trein ligt dat moeilijker, denk maar aan Koninginnedag.
Dit is gewoon niet waar. Op het traject Enkhuizen-Amersfoort rijden ze ook van tijd tot tijd, en 2-3 weken terug heb ik 1,5 uur m'n zeik in moeten houden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.
De sprinters worden alleen ingezet als stoptrein. De afstanden die met een sprinter worden afgelegd zijn doorgaans van dezelfde orde als bijv. een metro of langere busritten. Dan zit er ook geen WC in de metro of bus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mel zal maar je minister zijn. Over iets wat zij had moeten controleren: 'Like, duh! Wat moet ik daar nu mee? Ja tssssssss!' Blondje snapt niet dat er 'ophef' is doordat zij (en haar voorgangers waarschijnlijk) de boel al jaren uit de hand laten lopen. Mel treedt aan als minister en zegt dan tegen de bazen van ProRail: 'Doe lekker je ding, ik heb hier zo geen trek in. Ik moet nog met m'n vriendinnetjes afspreken om nieuwe parelkettingen uit te zoeken.'quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:23 schreef zeeeend het volgende:
Schultz hekelt ophef over plaszak
De blonde VVD snol kijkt weer ever de ander kant uit,ik hoop dat er nog een trein aankomt
Ik ruik handel....voor een tientje verkopen aan mensen die in hele hoge nood zitten. Lekker de hele dag in sprinters rondhangen en hopen dat er genoeg bejaarden en zwangere vrouwen zijn of dat er vertraging optreedt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:07 schreef betyar het volgende:
![]()
Ze worden al verkocht:
[ link | afbeelding ]
Geef een kutmarrokaantje 5 euro om aan de noodrem te trekken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ruik handel....voor een tientje verkopen aan mensen die in hele hoge nood zitten. Lekker de hele dag in sprinters rondhangen en hopen dat er genoeg bejaarden en zwangere vrouwen zijn of dat er vertraging optreedt.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Geef een kutmarrokaantje 5 euro om aan de noodrem te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |