Wat is je punt? Dat je een blunder beging met jouw opmerking?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:17 schreef betyar het volgende:
http://vasutak-bahnen-trains.clanbazis.com/NL-nl.pdf
Dit dus. Hèhè iemand die het snaptquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit. Sprinters zijn stoptreinen waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
Nee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dat je een blunder beging met jouw opmerking?
En dan heb je direct een toilet achter de hand op een metrostation? De metro rijdt niet alleen in t centrum... Waarom gaan mensen wel uren fietsen door de bossen voor de lol? Om t kwartier maar een urinoir plaatsen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De metro stopt elke 2 minuten, een trein raast lange tijd voort zonder te stoppen... Op bijna elk metro station is wel een wc mogelijkheid (mcdonalds enzo), dat is bij treinstations zeker niet het geval.
Wat is jouw punt dan wel?quote:
Ze kiezen een ontwerp.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
De NS ontwerpt toch geen treinen? Die koopt ze waarschijnlijk gewoon in bij externe bedrijven.
Welke stations in NL zoal?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:18 schreef Leandra het volgende:
Nou geloof ik dat ik in de regiotreinen rond Philadelphia ook nooit een WC gezien heb, maar daar zijn de voorzieningen op de stations iig beter.
Hier is het juist op de stations waar die treinen komen dramatisch.
Users die het bericht niet goed lezen en begrijpen zijn pas kneuzen. Alsof je nu bij elke treinreis de cabine kan gebruiken als toiletquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:43 schreef Eva4Evah het volgende:
JeeeezusEcht, wat een TOP idee, maar niet heus. Er staat ook echt: passagiers kunnen zich terugtrekken in een lege cabine. Wat moeten ze dan als er geen lege cabines zijn? Kneuzen daar bij de NS.
Want die zakjes zijn zo duur en vinden gretig aftrekquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:44 schreef Bonkers. het volgende:
In iedere sprinter moet dus nu een redelijk grote hoeveelheid aan biologisch afbreekbare plaszakjes aanwezig zijn (je weet immers nooit wanneer een calamiteit optreedt) en deze moeten natuurlijk ook weer steeds aangevuld worden.
Nee, op de lange termijn is dit natuurlijk een goedkopere oplossing dan een wc inbouwen, in de trein of op stations..
bijna alle stations waar geen IC stoppen.quote:
Waarom niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:17 schreef Oud_student het volgende:
Ik vraag mij af of een trein zonder toilet wel mag van "Europa"."
Al die stations hebben voorzieningen vlakbij... Hoeveel mensen moeten er eigenlijk perse plassen als ze de trein verlaten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
bijna alle stations waar geen IC stoppen.
Ook grotere, heeft Delft een WC ?? R'dam Blaak en Lombardijen al niet bv.
WC's zijn wegbezuinigd.
Maar het is toch een flauwekul argument om je reis te onderbreken voor een half uur of langer omdat je nodig moet ?
Wil je het woord verzelfstandiging dan echt horen? Vooruit dan, mijn fout.quote:
hoe vaak komt dat voor? En een uur al helemaal weinig...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:37 schreef Bonkers. het volgende:
Probleem is dat het soms niet volgens het spoorboekje verloopt en je een uur in een dichte trein mag zitten..
waar zeggen ze dat? het is de media die het zo naar buiten brengt. Lees de koppen maar op NU, Telegraaf en alle copy paste berichten...quote:Waar ik me nog wel het meest aan erger is dat de NS een plaszakje de geschiktste oplossing vind en dit ook zo naar buiten brengt, dan ben je in mijn ogen werkelijk incapabel. Ik heb het gevoel alsof ze bij de NS denken: 'Het is wel goed zo, lekker goedkoop en makkelijk voor ons '
Prorail en nedtrain?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Wil je het woord verzelfstandiging dan echt horen? Vooruit dan, mijn fout.
De NS wordt niet bestuurd door ambtenaren maar door commercieel ingestelde directieleden, die doen de beslissingen en ik meen te hebben gelezen dat delen van NS zelfstandig opererende bedrijven zijn waaronder het onderhoud en aanschaf van rijdend materieel.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom op zeg, te lui?
www.Prorail.nl
www.nedtrain.nl
Misschien dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar het komt voor. En dan ontstaan er problemen, waarop gereageerd moet worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:44 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
hoe vaak komt dat voor? En een uur al helemaal weinig...
[..]
waar zeggen ze dat? het is de media die het zo naar buiten brengt. Lees de koppen maar op NU, Telegraaf en alle copy paste berichten...
Nog steeds staatsbedrijvenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom op zeg, te lui?
www.Prorail.nl
www.nedtrain.nl
Ik hoorde ergens een NS woordvoerder die spijker op kop sloeg: "de één noemt het zus de ander zo het is dan kwaad tot erger". Zo is het. Het is nooit goed. De zak wordt nooit gebruikt tenzij... Ze hebben dus noodmaatregelen genomen. Als een trein stil staat is dat niet een noodsituatie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Misschien dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar het komt voor. En dan ontstaan er problemen, waarop gereageerd moet worden.
Ik vind het veelzeggend dat de NS nog niet eens een tegenreactie wil geven. Je zou je toch tegen kritiek uit de media willen verdedigen als bedrijf, blijkbaar de NS niet..
Maar goed, de NS heeft als bedrijf gekozen voor deze low-budget treinen, er is te laat/pas achteraf kritiek op geleverd door anderen, dus de keuze was al gemaakt. Uiteindelijk zal de NS de gevolgen zelf op hun bord krijgen( ofwel boze of minder klanten, ofwel vieze treinen)
dat weet ikquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nog steeds staatsbedrijven
Al huurt Prorail wel aannemers in.
ben je dom ofzo, dan wordt er gewoon een reservebus geregeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:06 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik hoorde ergens een NS woordvoerder die spijker op kop sloeg: "de één noemt het zus de ander zo het is dan kwaad tot erger". Zo is het. Het is nooit goed. De zak wordt nooit gebruikt tenzij... Ze hebben dus noodmaatregelen genomen. Als een trein stil staat is dat niet een noodsituatie.
Ze doen gewoon een kosten baten analyse,net als elk ander bedrijf.
Wat gebeurt er eigenlijk als er een bus met een lekke band een uur aan de kant van de weg staat? Schreeuwt NL massaal om toiletten in de bus?
En die is er gelijk?quote:ben je dom ofzo, dan wordt er gewoon een reservebus geregeld
Zo waar! Wat een gezeik om niks. Als je meer dan een uur in een Sprinter doorbrengt, dan ben je gewoon te dom om op ns.nl te kijken voor een betere verbinding.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:03 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De ophef hierover is zo'n dikke bullshit. Sprinters zijn stoptreinen waar de reiziger korte afstanden in aflegt. Op bijna elk station zijn wel toiletten. De plaszak is een noodvoorziening voor uitzonderlijke omstandigheden. Bussen, trams en metro's hebben ook geen toiletten (en zelfs geen plaszak ophanghaakje): dat dit kan in Nederland!
en hoe vaak heeft de bus een storing ? Een vervangende bus is er meestal zo ja, bij de trein ligt dat moeilijker, denk maar aan Koninginnedag.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
En die is er gelijk?doe mij dat vervoersbedrijf! De NS heeft ook vervangend vervoer.
Alsof mensen urenlang opgesloten zitten in een bus, die stappen gewoon uit als dat ding kapot gaat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:06 schreef TUFKAL het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als er een bus met een lekke band een uur aan de kant van de weg staat? Schreeuwt NL massaal om toiletten in de bus?
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:44 schreef Montov het volgende:
Mja, het is beter dan niets.
En zeker in het geval langdurig oponthoud. Maar de communicatie van de NS is bizar slecht: het wordt gebracht alsof er geen wc's meer nodig zijn omdat er wel plaszakjes beschikbaar komen. Neem het op in de instructies voor conducteurs voor dergelijke noodgevallen, ofzo, alles behalve deze manier.
Maar, zoals al een paar keer gezegd is, de kaartprijs van de bus is niet gebaseerd op een bus met toilet. De prijs van een treinkaartje daarentegen is WEL gebaseerd op een trein met toilet - en NS geeft ons geen korting als we met sprinters reizenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.
De sprinters worden alleen ingezet als stoptrein. De afstanden die met een sprinter worden afgelegd zijn doorgaans van dezelfde orde als bijv. een metro of langere busritten. Dan zit er ook geen WC in de metro of bus.
Bron van artikel over de opbouw van de prijs van een NS-kaartje?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar, zoals al een paar keer gezegd is, de kaartprijs van de bus is niet gebaseerd op een bus met toilet. De prijs van een treinkaartje daarentegen is WEL gebaseerd op een trein met toilet - en NS geeft ons geen korting als we met sprinters reizen
Lees het topic.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bron van artikel over de opbouw van de prijs van een NS-kaartje?
En die moeten niet plassen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 03:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof mensen urenlang opgesloten zitten in een bus, die stappen gewoon uit als dat ding kapot gaat.
Kostenbesparing. Aangezien je tegenwoordig de plas en poep niet meer op het spoor mag dumpen moet er een duur afzuig en opslagsysteem in de trein geplaatst worden, dat ook nog eens behoorlijk wat onderhoud vereist. Daarnaast heb je zonder toilet weer ruimte voor net een paar extra passagiers.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Waarom hebben ze nou niet gewoon een wc in dat ding laten zetten.
Onderbouw eens met cijfers?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 01:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
en hoe vaak heeft de bus een storing ? Een vervangende bus is er meestal zo ja, bij de trein ligt dat moeilijker, denk maar aan Koninginnedag.
Dit is gewoon niet waar. Op het traject Enkhuizen-Amersfoort rijden ze ook van tijd tot tijd, en 2-3 weken terug heb ik 1,5 uur m'n zeik in moeten houden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de NS legt het wel heel slecht uit. Het gaat hierbij gewoon om noogevallen.
De sprinters worden alleen ingezet als stoptrein. De afstanden die met een sprinter worden afgelegd zijn doorgaans van dezelfde orde als bijv. een metro of langere busritten. Dan zit er ook geen WC in de metro of bus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mel zal maar je minister zijn. Over iets wat zij had moeten controleren: 'Like, duh! Wat moet ik daar nu mee? Ja tssssssss!' Blondje snapt niet dat er 'ophef' is doordat zij (en haar voorgangers waarschijnlijk) de boel al jaren uit de hand laten lopen. Mel treedt aan als minister en zegt dan tegen de bazen van ProRail: 'Doe lekker je ding, ik heb hier zo geen trek in. Ik moet nog met m'n vriendinnetjes afspreken om nieuwe parelkettingen uit te zoeken.'quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:23 schreef zeeeend het volgende:
Schultz hekelt ophef over plaszak
De blonde VVD snol kijkt weer ever de ander kant uit,ik hoop dat er nog een trein aankomt
Ik ruik handel....voor een tientje verkopen aan mensen die in hele hoge nood zitten. Lekker de hele dag in sprinters rondhangen en hopen dat er genoeg bejaarden en zwangere vrouwen zijn of dat er vertraging optreedt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:07 schreef betyar het volgende:
![]()
Ze worden al verkocht:
[ link | afbeelding ]
Geef een kutmarrokaantje 5 euro om aan de noodrem te trekken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ruik handel....voor een tientje verkopen aan mensen die in hele hoge nood zitten. Lekker de hele dag in sprinters rondhangen en hopen dat er genoeg bejaarden en zwangere vrouwen zijn of dat er vertraging optreedt.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Geef een kutmarrokaantje 5 euro om aan de noodrem te trekken.
Wat verpulverde plastabletten tussen de suiker, succes gegarandeerd.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Geniaal! En vooraf je medereizigers heel vriendelijk koffie aanbieden uit je zelf meegebrachte thermoskannetje.
Onze rechtse vrienden zullen trots op ons zijn....niet denken in problemen, maar in mogelijkheden!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat verpulverde plastabletten tussen de suiker, succes gegarandeerd.![]()
Jouw rechtse vriendenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Onze rechtse vrienden zullen trots op ons zijn....niet denken in problemen, maar in mogelijkheden!
Bij een trein ook zelden, jij?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik heb nog nooit gehoord dat mensen 3 uur in een bus zaten opgesloten, jij ?
Nee, die dingen worden aan beide kanten gebruikt om te rijden. En deze zakjes zijn voor noodsituaties, totdat de echte wc's zijn ingebouwd. Die plannen worden nu besproken, maar tot die tijd, en voor hoge nood tijdens stilvallende treinen etc, zijn er dus deze dingen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:05 schreef macca728 het volgende:
je hebt dus een lege conducteursruimte ??
maak daar dan een toilet van, probleem opgelost.
We zijn weer het lachertje van Europa
Nee, niet waar. Inbouwen van toiletten is te duur, dus wordt dit als alternatief gebracht. Er is geen sprake van alsnog inbouwen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nee, die dingen worden aan beide kanten gebruikt om te rijden. En deze zakjes zijn voor noodsituaties, totdat de echte wc's zijn ingebouwd. Die plannen worden nu besproken, maar tot die tijd, en voor hoge nood tijdens stilvallende treinen etc, zijn er dus deze dingen.
Nee, druiven. Als je ergens van gaat piesen is het van witte druivenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Geniaal! En vooraf je medereizigers heel vriendelijk koffie aanbieden uit je zelf meegebrachte thermoskannetje.
Is er dan sprake van een noodsituatie? Nee....quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:00 schreef Ajacied422 het volgende:
NS denkt onlogisch. Hoe zou dat gaan met al die zatlappen van supporters snachts?
Dan beter gewoon meteen wijnquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, druiven. Als je ergens van gaat piesen is het van witte druiven
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoe zouden die vrouwen kunnen plassen?
Och, ik vond dure Koplopers kopen, zodat mensen door de hele trein kunnen lopen en dan de kopdeuren afsluiten ook wel geniaal hoor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:15 schreef RabbitHeart het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15220297
Dit is toch het stomste idee ooit.
Zelfs in Hongarije was het vanmorgen op het nieuws, werd nogal lacherig gebracht.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:51 schreef Copycat het volgende:
De hele wereld piest in de broek van het lachen.
Doen ze niet. Is te duur. Kost wel 90 miljoen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:15 schreef Poppenkastpop het volgende:
Door die plaszakken te introduceren geven ze nu aan dat het inderdaad een fout was geweest om geen wc te monteren in de treinen. Nu moeten ze wel nieuwe wc's inbouwen.
Toen ik als student een paar keer per maand de trein nam is me dat toch meerdere keren overkomen. Laat staan als je dagelijks heen en weer reist.quote:
Dat kunnen ze dus buiten de bus doen, aangezien ze niet opgesloten zitten zoals treinreizigers.quote:
Ik zou het echt super vinden om als machinist in een ondergezeken werkruimte te zitten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nee, die dingen worden aan beide kanten gebruikt om te rijden. En deze zakjes zijn voor noodsituaties, totdat de echte wc's zijn ingebouwd. Die plannen worden nu besproken, maar tot die tijd, en voor hoge nood tijdens stilvallende treinen etc, zijn er dus deze dingen.
Als de kamer Schultz die ruimte geeft, laat ze die dingen echt wel inbouwen hoor. Maar als zij zegt dat de ruimte er niet is op haar begroting, zullen ze in de kamer ook door de bocht moeten natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doen ze niet. Is te duur. Kost wel 90 miljoen.
Zo vaak zijn er nou ook weer niet noodgevallen met die dingen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:25 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik zou het echt super vinden om als machinist in een ondergezeken werkruimte te zitten.
Die arme conducteurs....die moeten elke dag met tig reizigers in discussie over of iets wel of niet een noodgeval is....en hoe wil je dat in hemelsnaam definiëren?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zo vaak zijn er nou ook weer niet noodgevallen met die dingen?
Ze moeten wel - als ze in 2015 nog steeds zonder toilet rijden verliezen ze de concessie voor het spoor. En dat kost ze aanzienlijk meer.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doen ze niet. Is te duur. Kost wel 90 miljoen.
Daarom, Schultz doet iets wat veel politici doen, het gewoon een paar jaar rekken, en dan moet de NS wel door de bocht. Hoeft zij geen politiek kapitaal te verkwanselen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:39 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ze moeten wel - als ze in 2015 nog steeds zonder toilet rijden verliezen ze de concessie voor het spoor. En dat kost ze aanzienlijk meer.
Bron?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:39 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ze moeten wel - als ze in 2015 nog steeds zonder toilet rijden verliezen ze de concessie voor het spoor. En dat kost ze aanzienlijk meer.
Al is de NS nog steeds een de facto staatsbedrijf; dus de belastingbetaler betaalt nog steedsquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daarom, Schultz doet iets wat veel politici doen, het gewoon een paar jaar rekken, en dan moet de NS wel door de bocht. Hoeft zij geen politiek kapitaal te verkwanselen.
http://nos.nl/artikel/203(...)in-iedere-trein.htmlquote:
10 miljard Euro van ons moet naar Griekenland dit jaar.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doen ze niet. Is te duur. Kost wel 90 miljoen.
Zouden de 400 tanks die de Grieken gaan kopen wel toiletten hebben ?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:29 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
10 miljard Euro van ons moet naar Griekenland dit jaar.
Leuker kunnen we het niet maken, wel belachelijker.
ik doe het dagelijks. Zelden ergens last van. Dat jij regelmatig uren hebt vastgestaan spreekt alle NS gemiddelde tegen...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Toen ik als student een paar keer per maand de trein nam is me dat toch meerdere keren overkomen. Laat staan als je dagelijks heen en weer reist.
jij maakt het niet mee, dus het probleem bestaat niet, leker kortzichtig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
ik doe het dagelijks. Zelden ergens last van. Dat jij regelmatig uren hebt vastgestaan spreekt alle NS gemiddelde tegen...
Lekker invullen wat je doetquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij maakt het niet mee, dus het probleem bestaat niet, leker kortzichtig.
Er zijn trajecten waar wel regelmatig vertraging is.
Hou het eens 1,5 uur op als je al nodig moet, in de zin van 'de trein komt zo kan ik eindelijk ff pissen'.quote:Op zondag 9 oktober 2011 00:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Lekker invullen wat je doet![]()
Er is regelmatig vertraging maar uren zoals de user aangeeft?
Dat lost wel het plasprobleem op....1 grote plasgoot en klaar is Kees.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ja, kost teveel staanplaatsen.. Nog even en we worden als vee vervoerd. Tegen een nog hogere prijs, uiteraard.
Ook kun je er rekening mee houden als je een lange busreis begint. Even de blaas legen vantevoren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Toen ik als student een paar keer per maand de trein nam is me dat toch meerdere keren overkomen. Laat staan als je dagelijks heen en weer reist.
[..]
Dat kunnen ze dus buiten de bus doen, aangezien ze niet opgesloten zitten zoals treinreizigers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |